Nu sängen...

Nu väntar sängen, nu har jag gjort vad jag skulle ikväll.
betalat räkningar och kan säga så mycket att det ser iiiiiinte roligt ut.. SUCK.

Hoppas och önskar sååå mycket att Nicklas får sig ett arbete SNART!!! Så kanske detta löser sig till det bästa ändå!!!
För som det är nu fungerar det ju, men inte mer :(
Dessvärre!
Håll tummarna.

Ingen som känner någon som behöver folk- han tar verkligen VILKET JOBB SOM HELST!!!!!
Hör av er, snälla!!!

Imorgon väntar bara en hemma dag med Nicklas o Alwin. stora grabbarna ska ju till Dagis :)
Så de blir lite söka jobb med Nicklas, plocka iordning där uppe efter gravbbarnas bus runda idag med alla kläderna. Lite tvätt och sådant roligt- not :p

Veckolistan:

Måndag: Hemmadag
Tisdag: Provtagningen inför Operationen.
Onsdag: Möte kl 10 och sen Noah tandläkaren 15.30
Torsdag: Hemmadag
Fredag: Operation på CSK- Önska mig lycka till :)
Lördag: Hemma
Söndag: Hemma.

Dock har jag lovat Thias en dag till Badhuset denna veckan för Noah fick åka iväg en hel helg med mig för några veckor sedan så nu är det hans tur med lite egentid! Mysigt!!
Ska se om jag kan få en en träff med Jessica med innan hennes bebis i magen ploppar ut :)

Någon som vill träffa min o alwin annars i veckan, över en fika här eller hemma hos er :)

Nej sängen var det ja... natti.. Hörs imorgon...*gäsp*



Fotobok..

För länge sedan så skrev Beckahbitch i sin blogg att Fujifilm gav bort fotoböcker och självklart tog jag tillfället i akt :)
SÅ nu har jag beställt min fotobok.
Gjorde en med graviditeten och Förlossningen av Alwin ska bli suuuuuper roligt att få hem den. Tar nog 1-2 veckor..
Blir nog kanon- hoppas jag. Super roligt minne att ha och visa alla ju :)

Väntar även på mina kläder från meandi som jag beställde när jag var på klädpartyt hos Natasja förra veckan :)
Hoppas alwin blir så fin i sina kläder, fast en skönhet passar u i allt ;) Är de inte så :)

Vet ni vad jag glömde i det förra inlägget.. Berätta att jag har fyllt år.
Den 26.e dvs i Fredags så fyllde hela jag 24 år. Grattis i efterskott till mig :)
Hade en mysig dag med familjen och sen på kvällen så gick jag O nicklas ut och åt på restaurang :) Underbart var det!
Längtar redan tills nästa gång man har barnvakt och de kan bara vara vi på tu man hand :)




Jaha, söndag igen...

Denna sportlovs veckan har både gått segt och snabbt tycker jag.
Barnen har ju varit hemma varje dag och det märks, de klättrar på väggarna och går varandra på nerverna! Gahh säger vi bara, att syskon aldrig kan hålla sams...
Men imorgon får de rastas av på dagis :)

De ligger här i soffan bredvid mig och har somnat, sötnosarna våra :)
Och Alwin ligger och sover i sin säng, men han vaknar nog närmare 23-00 eller något för lite mat och sen sovdags igen :)

SItter och ska kolla igenom alla räkningar denna månaden, fattar inte varför ALLT , ja precis ALLT ska hopa sig på en månad.. BLÄÄ för räkningar!
Men de måste betalas, så enkelt är det.. men usch jag gillar inte alls det!!
Blir nog en Tajt månad är jag rädd för :(

Annars i helgen så spelade jag match i lördag i Lerum och GÖteborg, spelade väl OK, men inte mer.
Dock förlorade vi både två, men det är sådant vi får ta... Tappade allt totalt, kändes surt, men va fan- vi kan inte få alla poäng!
Vad har ni gjort i helgen?

Nej får väl ta tag i de förbannade räkningarna och se hur mycket det finns över egentligen!!
Återkommer sen kanske...





Jaha, söndag igen...

Denna sportlovs veckan har både gått segt och snabbt tycker jag.
Barnen har ju varit hemma varje dag och det märks, de klättrar på väggarna och går varandra på nerverna! Gahh säger vi bara, att syskon aldrig kan hålla sams...
Men imorgon får de rastas av på dagis :)

De ligger här i soffan bredvid mig och har somnat, sötnosarna våra :)
Och Alwin ligger och sover i sin säng, men han vaknar nog närmare 23-00 eller något för lite mat och sen sovdags igen :)

SItter och ska kolla igenom alla räkningar denna månaden, fattar inte varför ALLT , ja precis ALLT ska hopa sig på en månad.. BLÄÄ för räkningar!
Men de måste betalas, så enkelt är det.. men usch jag gillar inte alls det!!
Blir nog en Tajt månad är jag rädd för :(

Annars i helgen så spelade jag match i lördag i Lerum och GÖteborg, spelade väl OK, men inte mer.
Dock förlorade vi både två, men det är sådant vi får ta... Tappade allt totalt, kändes surt, men va fan- vi kan inte få alla poäng!
Vad har ni gjort i helgen?

Nej får väl ta tag i de förbannade räkningarna och se hur mycket det finns över egentligen!!
Återkommer sen kanske...





2 Bilder

En bild på Alwin i hans gym :)



Sen körde vi förbi dessa idag :O

(klickbar bild )




Dagen i allmänhet

Idag så sov jag lite länge kanske, Men när ja väl kom upp så fanns det ingen frukost, vi fick leta igenom frysen o allt här, men de löste sig tillsist.
Vi begav oss därefter till Fjälkinge för att lämna tillbaka nyckeln som vi använde i Söndags när vi hade Dopet för Alwin.
Och sen vidare mot bromölla och sölvesborg, sen var de meningen att vi skulle åka hem, men ingen av oss kände för det så de blev en lagom lång runda förbi Vånga, Arkelstorp osv... och in till stan där vi handlade lite mjölk, bröd osv.. För att sedan bege oss hem.
Vi var inte hemma från klockan var 16.. haha..

Sen efter det så har vi bara tagit de lugnt, Har en maskin tvätt som jag ska hänga upp nu.
Noah gick upp i sin egen säng för 30 min sen och somnade, duktiga killen.
Thias ligger o tittar på barnprogram och Nicklas sitter i soffan o halvsover med Alwin på armen.

Alwin har sovit massa idag, och knappt ätit. Men imorgon fick jag en extra vägning på BVC så vi får se hur mkt han har gått upp då.... Så de får jag lägga in imorgon efter vi varit där.

Barnen är ju hemma hela veckan med, och de håller på att slå ihjäl varandra... Gahh. Fattar inte varför de ska bråka så mycket som de gör. Är de fler med syskon tätt som har det så?
Ibland blir jag så knäpp o arg på dom, att de aldrig kan låta varandra va, utan heeeela tiden gnabbas om allt.. *suck*

Nu Vaknade Alwin igen så jag får ta han en stund, sen när Thias somnat så ska vi kolla å Film jag o Nicklas.
Blir ARN ikväll, Andra filmen..
Vi har bestämt att vi ska försöka få igång lite " filmkvällar" tillsammans så de inte blir så mycket på olika håll..
Ni som har förhållande, vad gör ni på kvällarna när barnen somnat?, egentid eller tillsammans, hade varit roligt o se om man kan komma på nya saker att göra :)

Återkommer kanske senare med ett inlägg till :) Ha de fint sålänge :)



Ny vecka- Sportlov...

Sportlovs vecka denna veckan ju så ska man ut o göra något är det säkert fullt med folk överallt...
Idag var vi på möte iallfall och sen kl 19 ska jag till Natasja på Meandi party- så är det någon som bor i närheten som vill dit så bara ropa så häng på :)

Sitter o lägger in CD- skivor som Mp3 or så om man blir av med skivorna så har vi det på datan, vi har ju plats så varför inte!

Kom ännu mer snö idag, som om inte det andra räckte... Suck. men mysigt som bara den ändå.. Får bli en vecka fullt med lek ute med barnen :)
Tog precis fram middagen med till ikväll.
Kött, ris och sås blir det :) Mums, ser redan fram emot det :)

vet inte alls vad jag ska skriva, när jag väl känner för att skriva i bloggen så har ja aldrig tillgång till den dessvärre.. Men sånt är livet!




Underbar lördag..

Dagen började med sovmorgon för mig. TACK älskling. Jag o Alwin låg kvar och göttade oss i sängen :)
Sen blev det frukost... Tända ljus o allt som barnen ville ha det :)

Har klippt Thias med idag så nu är han snaggad.. 1.5 cm.. Haha.. men blev kanon o passar han bra :) Så nu är han nyklippt och ny duschad.. :) Och står bredvid mig o tjatar om Chocklad.. Haha - ja visst det är lördag men man behöver ju inte äta godis redan kl 10 på morgonen. Utan de får bli senare.

Jag ska vara i bowlinghallen idag kl 13.40 med. Matchen startar 14.20. Men innan dess så ska jag hämta min syster + pojkvän  och jag måste inom Domus för o handla en sak med, Funderar på systemet med och någon cider till ikväll.. Varit sugen på det länge nu och nu när ja inte ammar längre så kan ja ju ta mig en :)

Ikväll blir det melodi festivalen..
Och det är dessa

Deltävling 3 - Göteborg, 20 februari


1. Bidragets titel: Headlines
Upphovsmän: Peter Boström, Tony Nilsson
Artist: Alcazar

2. Bidragets titel: Tonight
Upphovsmän: Sharon Vaughn, Anders Hansson
Artist: Johannes Bah Kuhnke

3. Bidragets titel: Doctor Doctor
Upphovsmän: Mirja Breitholtz, Tony Nilsson
Artist: Elin Lanto

4. Bidragets titel: Hur kan jag tro på kärlek
Upphovsmän: Niclas Lundin (musik), Tony Malm (musik), Kenneth Gärdestad (text)
Artist: Erik Linder

5. Bidragets titel: Yeba
Upphovsmän: Tuomas (Tiny) Pyhäjärvi (musik), Getty Domein (text)
Artist: Getty Domein

6. Bidragets titel: Kom
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
Artist: Timoteij

7. Bidragets titel: You're Out Of My Life
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Darin

8. Bidragets titel: Heaven Or Hell
Upphovsmän: Håkan Larsson, Björn Lönnroos, Jörgen Svensson
Artist: Crucified Barbara

Har inte lyssnat igenom dom och de hinner ja inte heller innan så de blir en överraskning som vanligt!!




Detta snöoväder

Snö, snö och åter snö...
Idag kom det ÄNNU mer.. Suck. Vi har verkligen fått våran vinter som ingen trodde vi skulle få.. Haha..
Men jag ska försöka njuta så länge de ligger för sen saknar man det....
men SJÄLVKLART längtar jag til våran o sommaren  :)
Då man kan vara ute o mysa o äta picknick, busa med barnen, sitta o njuta i solen...
längtar!!

Imorgon är det dags för bowlig match igen... Kl 14.20.. Malin o Markus ska med.. De ska passa alwin under tiden ja spelar. och efter sen ska jag handla det sista till dopet på söndag...
Ska baka, duka, fixa o dona... kul, får hoppas jag kan genomföra de utan att bli stressad.. haha...

Har inte så mycket att säga... Sitter inte vid min data så ja kan inte lägga in de sakerna jag tänkte göra..



Sjukhus besök nr 1 för Alwin...

Ja idag fick jag nog på alwins ätande och sovande och började bli mer och mer orolig för han och hur han mådde..
Så ringde barnakuten så de ringde upp vid 11.30.. Och de bad mig komma in med han..

Han hade ätit 800 ml sen onsdags kväll 19:30. och varit vaken typ 4-5 timmar...
Men allt var bra med lillrpinsen :)

Skönt.. Inget får hända min älskling... <3..

Vikt togs idag..

5100 gram nu...
det blir 10.9 g/dagen..

Så han går upp saktare nu... Bara han mår bra så´....




Datorn Occuperad...(stavningen?!?)

Ja varför jag inte bloggar så mycket får ni ta o fråga min älskade make, han tar min data från morgon till kväll o har sitt spel igång.. Segt värre. Fattar inte hur man kan tycka om spelet så mycket att det ska vara igång fast han inte sitter där... Bläää

Vill blogga mer än ja gör, känns just nu som jag inte gör det alls dessvärre :(

På söndag är det iallfall dags för dop i Rinkaby kyrka kl 14 :)
Alwin kommer vara så fin :) Var inne idag och köpte en helvit body att ha under dopklänningen så det blir nog kanon....
Våran lilla sötnos bara växer o växer.
Men tror han växer mer på längden än går upp i vikt dessvärre.
Han sover, sover, sover och sover.. och när han väl äter sen äter han typ 120 ml och sen kräker han ... :(
Idag kräkte han ner mig 4 gånger... Varav 2 stora kaskader.. Stackaren! :(

Nicklas o jag hade ett allvarligt samtal innan idag påväg hem från stan... Så de tänker jag lite på, men de blir nog bra ändå hur man än gör... Framtiden utvisar allt varesig det är bra eller dåligt!!

Annars då, Jo Noah har åkt på ögoninflamation, haft det nu i 8 dagar :( Vill inte försvinna så nu har alwin med fått det. Men Thias är dock förskonad av det som tur är så han går på dagis som vanligt och Noah får vara hemma med oss..
Nästa vecka är det lov med ju så då är alla barnen hemma hela veckan, undrar vad vi ska hitta på då..
Jag har jobb på måndag iallfall och sen tisdagen är det MaPa...Annars inget inplanerat!!

Så är det någon som vill komma på besök så gärna för oss! :)

Nej nu ska jag kolla runt mina saker och sen blir det sängen, blivit så trött på sistone, nästan som när man var gravid ju.. Haha...
Men de är jag dock inte så ingen fara!!

Hej så länge!!



Alwin 2 Månader + BVC :)

Ja i måndags var Alwin på BVC :)

BVC siffror från i måndags 8 Feb-2010 :)

Alwin. Senaste besök var den 26 Jan.
Vikt: 4980 gram   ( +19.1 gram / dagen )
Längd: 57   ( + 0.8 cm )
Huvud: 39.5     ( + 0.5 cm )

Han går upp saktare nu än han gjort innan...
Har 62 i kläder, han "pratar" med oss nu, ler massa åt åt oss så fort vi pratar med han :)
Sover ibland hela nätter, som natten mellan Måndag- tisdag så gick han o la sig kl 20. Och vaknade inte från 04:30, sen från 05- 07.30 :) så man vart utvilad iallfall :)

Sen dessa andra nätterna har han vaknat oftare,men de får man ta :) Vår älskade skatt :)





Älskar dig så mycket Alwin !! <3




Snart bege mig..

Ska in o träffa Natasja i stan idag. Ska följa med på hennes inskrivning med bebisen i magen :)
Sen får ja se vad som händer...
Ska försöka ringa min pappa o höra om han kan hjälpa oss med bogseringen på volvon... För där är så halt så vi får aldrig upp den av egen kraft med våran bil...

Hoppas han kan hjälpa oss...

har fått svar från våran sida att de kommer på dopet + att marita med familj kommer + Natasja med familj kommer..
Sista dagen att svara är på måndag, så hoppas de har hört av sig då för jag vill inte ta för givet att någon kommer utan räknar väl inte med dom i beräkningarna om de inte hör av sig o säger om de kommer eller inte.

Började på riktigt med projektet igår med här hemma, Noahs eget rum... Så först måste vi rensa ut allt som är där inne... Men tömde det mesta igår... Hoppas att det ska bli klart under helgen!!

Alwin var 2 månader igår :)
Och han var på BVC i måndags.. Men de skriver jag i ett eget inlägg :)

Ha en fin dag!!



Vilken bloggtorka..

Ja , idag blev jag påmind av min syster att det var väldigt länge sedan jag bloggade och det kan jag hålla med om.
Inte haft lust, ork eller inte haft något och säga så då känns de inte så kul o bara skriva något.

Jag gå lite tillbaka nu i veckan. Fick åka in till akuten natten mellan måndag- Tisdag.. För enorma smärtor i magen. Kommer in blir undersökt + ultraljud. Och fick mina misstankar bekräftade.... Gallstensanfall.
Aj aj aj...
De sa att det skulel bli operation på onsdagen, men de hade för akut lista så jag sov över till torsdagen, då de kommer in o säger " ja vi har tyvärr för lång akut lista idag med så de hinner inte bli någon operation idag heller"
Nehe- så det var bara att åka hem igen *morr*
Så nu går jag som en tickande bomb innan nästa anfall kommer, har fått hem medicin nu iallfall, så vi får se om den vill hjälpa!

Sen i fredags så blev det Ikea, skulle ha en hylla till barnens rum till och sen ha något till köket.. Sen blev de lite smått o gott med som vanligt!

Lördagen bestod av Andys lekland med Izabelle och Natasja+ mino.. Super roligt hade barnen. Och jag som inte trodde att de hade något glutenfritt till han... Men jodå, pannkaka.. kan ni tänka er om Noah blev glad :) Pannkakor med sylt och grädde :) Mums!!

Och idag så har vi varit med min syster och hennes kille, de ville följa med oss och åka skridskor i Ishallen. Noah tyckte det var extremt halt, både roligt och jobbigt och han blev ledsen några gånger och arg för de inte ville funka som han ville!
Men han var så söt så :)
Ja syrran var lika söt hon, kon och får åka och hålla i den.. Haha..  Och markus han bara körde på och blev genomsvettig.. haha!!

Klickbara bilder :)




Sen syrran o hennes Face :)

och en till :)  ... äsch de vill inte funka för ikväll... Får ta de en annan dag!!

Sen hämtade vi ett släp så vi ska tömma massa skräp imorgon när barnen är på dagis...
Imorgon är det även dags för Alwin och BVC. Han ska till Barnläkaren för 2 månaders kontroll.. Men jag är inte orolig för de kommer gå kanon :)
Våran lilla skatt <3


Veckan ser ut som så här.

Måndag: BVC med Alwin + rensa ut skräp
Tisdag: ..... Något men de står still just nu...
Onsdag: 2 Möte på förmiddagen
Torsdag: Följa med Natasja på Inskrivningen med hennes bebis i magen :)
Fredag: Tandläkaren.

Sen är helgen med helt ledig :) Och söndag är det ju Alla <3 Dag :)


nej nu orkar ja inte skriva mer... Vi hörs..