-Thias Dopdag för 3 år sedan.

Idag är de 3 år sedan Thias döptes i Nymö kyrka.
Tiden går snabbt!

Idag var vi inne i stan o handlade lite mat och sen har ja varit lite med Natasja.
Imorgon blir de röngten och sen åker jag hem direkt efter. Orkar inte vara iväg imorgon.
Behöver vila känner jag!

Helgen är totalt oplanerad, så har ni några förslag så kläm fram dom :p

Orkar inte blogga ikväll..
Verkligen inte min brors vecka.... :(

Men ska iallfall skriva....

Vila i Fred Nicklas Brandt som avled av sina skador i en bilolycka i Gärdsköpinge.

( Klicka på länken om ni vill läsa )


Tycker de e hemskt och se att många ungdommar omkommer i bilolyckor :(



- Han sa PAPPA!!! + Står själv korta stunder :)

Idag när Alwin låg på skötbordet när Nicklas skulle byta blöjan så säger han rätt som de är PAPPA!
Åhh underbart att höra :)

Han har inte ens försökt med papapapappapaa innan, Så detta var klokrent!

Och ett framsetg är att han stod själv utan att hålla i varken bord eller oss i ca 5-7 sekunder. :)


Våran lilla pojke början bli en stor pojke ...




- Canon Eos 1000D Säljes!! -

Är de någon som är intresserad en denna kameran.
Ingår:
Kameran
Linsen
Original kartongen
4 Gb minneskort
Väska.
Rem runt halsen.
Batteri + laddare.
Manualen.

Pris: 3000:-     


Skriv en komentar med er mejladress så hör jag av mig :)

Inköpt November 2009.
Tagit ca 9600 bilder.




- Höst ?

NU börjar de bli riktigt kallt ute på morgonen.
Barnen vill ha vantar och mössa. Och Thias klagade på att han frös så kanske dags för vinterjackan??
Redan?
Vi är inte ens inne i Oktober.
Men de säga ju att denna vintern som kommer ska bli de kallaste på 1000 år eller något dit :p
Och jag som gjort av med min vinter jacka med.  Vet i tusan var jag förlagt den.

Hittar inte den på vinden, inte i smedjan, inte i garderoben. Inte någonstans!
Och ja har ingen större lust att försöka hitta mig en ny jacka för hittar ändå ingen som passar!

Vinterkläder är fixade till pojkarna och Nicklas så de går ingen nöd på dom.... Gahh hoppas den dyker upp snaaart!


Ibland undrar jag om jag har fel på hjärtat. Något de inte upptäckt på EKG.
Eftersom mina stickningar ofta kommer så fort jag gör något. Och så dålig kondis har jag inte helt enkelt.
:( Som tur är ska man få en remiss till Neurologen snart och röngten av ryggen sker på fredag.
Får se om de får några svar då.
Min läkare på VC har tagit en massa prover med, hb, sköldkörtel, ämnesomsättningen, Lederna pga psoirasis. mm.
Väntar mig ett telefon samtal eller ett brev snart!!

Sitter o tittar på Idol. Hoppas Jay går vidare från idag! Men vet inte vilket tjej jag satsar på!
Vilka hejjar ni på?

Ha en skön kväll :)


EDIT-
Fick tips från Mimmi på Engelbrecktsboden, Så får nog bege mig dit...
Hoppas bara de har någon som passar stora jag :(

Längtar tills man är mindre, Men de är väl önsketänkande..




~~ Tisdag 100928 ~~

Varit på Babysång med Alwin, men han verkar inte så värst intresserad längre av det tyvärr.
Han kryper och går mest runt och tittar på allt annat!
Så han väntar bara ut tiden innan vi ska in i " lekrummet" så han kan busa med de andra barnen.

Efter det så gick jag hem o lämnade Alwin, åkte till Willys och köpte 1 paket blöjor. Helt tomt här hemma av den större storleken ju.
Den som används på natten av pojkarna!

Sen hem o när jag kommer hem insåg jag att jag glömt saker på apoteket samt att köpa frukt på torget.
Så nu är Nicklas o hämtar pojkarna på dagis och sen får vi se om han eller jag får åka in en runda till och köpa dessa sakerna. tar med oss 1 pojke som får egentid med mamma/pappa!
Vi får väl se vad vi hittar på med den andra här hemma + Alwin.!

Alwin o jag har iallfall precis busat en massa. Han är så underbar den lilla killen.
Kan inte få nock av honom!

Tänkte baka oss en äppelkaka med havre i till oss ikväll. Hoppas den gillas hos barnen med.
Och kvällsmat- hmm vad ska man ha ikväll då....
Alltid lika svårt!



R.I.P Viktor HUBBE Karlsson!!

Fick ett sms av min syster imorse.
" Emma, hubbe är död".

11/10-1990- 26/9 2010.

På min lillebrors födelsedag! Vilken jävla dag! En dag vi ALLTID kommer minnas!!

Glömmer aldrig de orden.
VAAA ?? Vad fan säger du är de enda jag fick fram.
Sen ringde hon o berättade om bilolyckan som hände!!

Såhär står de på Kristianstadsbladet hemsida.

Bil voltade- Man omkom!

( Klicka på bilden o läs )



Lilla Viktor, du som gick i skolan med min lillebror, Busen i klassen. ni hittade alltid på skit i skolan o på andra ställe :).
Du hade de inte lätt, men du hade hittat kärleken.

Att livet kan vara så kort, alldeles för kort.
Du hann inte fylla 20 år.
Du o Lillebror skulle ju hitta på massa andra saker med.
Men nu finns du hos änglarna.
Du är med din mamma nu, ni tar hand om varandra!

Vi kommer ses igen min vän!
Tack för tiden och skratten vi fick med dig!!






Vila i frid min vän! Vi ses igen!



¤ Grattis Brorsan- på 20 Årsdagen ¤



Hipp hipp hurra!!

Idag blir min lillebror stor man ju.. Haha.. fyller hela 20 år.
Så nu får han göra "allt"!
Tänk att min lilla lillebror blivit så stor :)

Bjöd hit han innan på Fika idag, men han hann komma innan jag ens hade hunnit baka! Brorsan, du får komma en annan dag så får du kaka ;)


Älskar dig brorsan!




Fel håll men men..

20100924039 (MMS)

Blir så arg och ledsen när jag läser sådant :(




Folk på bussen.

Skulle åka in o handla potatis och gurka med Thias i eftermiddags. Inga pltser direkt utan bara längst bak.
Vi satte oss där och rätt som de är börjar en Japan eller kines och prata med oss. FÖrklarade att hon inte kunde så bra svenska och försökte få Thias till o prata.
Hon pratade med oss precis som om vi kände henne.

Kände bara " hallåååå, kan vi inte vara framme snart" Men vi kom till Hammar och då hoppare syrran på. Så fick prata med henne istället.
In på Domus och ha potatis och gurka och sen vidare till Phone House- men de kommer inte få in mobilen jag vill ha med mitt abonemang :( Tråkigt nog så de får bli via kundtjänsten!


Och nu står maten på spisen , ikväll blir de potatismos och grillad korv :)
Till Thias stora förtjusning. Han fullkomligt ÄLSKAR potatismos! Haha!
De är så söta min pojkar!

Ikväll blir de IDOL kl 20.00 och sen kanske lite tradering. Eller så blir de kanske mer tv. Vi får se vad Nicklas planerat med. Vet att de är en hel del som ska ut på tradera.
Har ett vintersett i 86 samt en Po.p Jacka i 92 som ska ut.
Sen är de lite små kläder de andra med!
Visst ja, finns 1-2 Fleece Jackor med där uppe, använda några gånger bara.
Sen 2 St regnoveraller med flecce innuti.
Kommer vara för varmt för Alwin o använda dom sen när han väl blivit så stor. Så de e likabra och sälja av det så får jag köpa nytt sen till Alwin.

NU får jag kolla potatisen..
Tjing på er!



¤ Solen är framme- känns lite bättre ¤

Just nu känns det lite bättre. Har fått rensat tankarna och bara babblat lite.
Ibland undrar jag en massa!... Men de kommer bli bra!

Jag e kanske inte som alla andra, jag kanske inte förtjänar en familj. Kanske inte förtjänar en make som gör allt för mig, som ställer upp och orkar bära de jag tänker på.
Kanske inte förtjänar detta :(

Men jag är jag, och snart kommer jag må bättre- de vet jag!
Lyckan kommer och lyckan går. Den går upp och ner för mig!
Visst finns de ljusa stunder och mycket positiva saker, men ofta gräver jag ner mig i det tråkigt, trista och mörka!
Hoppas de ändras snart!

Snart dags och hämta barnen på dagis, sen blir de en ute dag med familjen :)
Känns som vår värme utanför ytterdörren!
Lekplatsen eller gräsmattan- de är frågan?
Måste ändå bort till kiosken och posta 2 brev. Och 2 paket!
Behöver iväg och handla lite mjölk och smör idag med- blir bussen till Stan eller Åhus. Får se om alla åker eller någon själv med 1 pojke!

Min Psoriasis kommer mycket på händerna med nu :( Kliar och svider som tusan! Och snyggt är det verkligen inte heller! Så himla tråkigt och ha det.
Men ska vara glad att de inte är något allvarligare!

Vad gör ni idag ?




De är nästan att man längtar till kvällen kommer och höstmörkret infaller så man får gosa och mysa i soffan med tända ljus!
Gärna med de personerna man älskar mest av allt på denna jorden.

<3





¤ Idag är ingen bra dag ¤

Idag är ingen bra dag för mig.
Mår inte alls bra, rent psykiskt.
Massa tankar som snurrar och har sig. Massa ångest som bara blir mer och mer ju mer jag tänker!

Läkaren ringde innan idag och jag ska till henne på fredag om sjukskrivningen.
För som de är nu fungerar inte detta för mig!
Jag behöver ha någon hemma, och den någon är Nicklas.
Tråkigt men sant!

De fungerar oftast med bara alwin, men sen blir de för mycket stress och koas i mitt huvud och då behöver jag Nicklas hemma. Så hoppas det kan lösa sig på fredag!

Ska strax äta lunch, har inte gjort ett skit idag. Men känner att jag måste sätta fart.
Rädd för att Tvättmaskinen med gått sönder nu, de blinkade lampor och sen går den inte att öppna..
Suck- jaja inget mer o göra åt annars!
De blir nudlar till Lunch idag, får se vad jag tar till. Något finns de väl i frysen, eller kanske kylen!



Hoppas verkligen mitt mående vänder idag. Vill ju vara på topp när Pojkarna kommer hem från dagis!

Tack Nicklas- för att du finns. Jag älskar dig otroligt mycket mitt hjärta- var skulle jag befinna mig om inte du står vid min sida! <3

Tack även till mina sanna vänner- ni vet vilka ni är ;)


Ha en skön onsdag!



Bilder från dagen :) Bildbomb!

De blev lite bilder när vi var på MaPa gruppen. Vi befann oss ju på Barbacka :)
Så de blev en del bilder på Alwin, dels ensam och dels när han lekte med " bubblan"
Men vet inte om jag får lägga ut bilder på han i bloggen så därför har jag redigerat lite :p

Måste ju respektera föräldranas val!

Men de är så söta tillsammans :)





Hmm Morsan... Hur löser vi detta...




Sötnöten själv :)




Kommer helt klart att åka in oftare till Barbacka med Alwin, barn o leka med, billig fika, och mysigt och vara där helt klart! Bara kunna ta de lugnt! Och stressa ner!

Häng på vettja- Hör av er! :)




- LYCKLIG!-

Idag fick jag ett lyckligt besked.
Vill inte gå in på vad det är, men för mig är de stort. Oss som familj är de stort :)
Som vi alla längtar nu!
Fast mest jag tror jag!

Snart Kommer våran familj blir ännu bättre :)
LYCKA!!

Tänk att en sådan liten (stor ) sak kan få en att bli glad i hela kroppen!
Hoppas hoppas de fungerar nu bara!!






¤ Mamma- Alwin dag ¤

Idag blir de först babysång för mig o Alwin :)
Känns skönt att ja har folk omkring mig när ja är iväg med honom. Känns tryggt!
Då jag inte vet hur de går, rätt som de är så viker sig benen och känslen försvinner. Likaså i händerna!
:(

Har iallafall fått en röngten tid för ländryggen med nu. Ska dit den 1 Oktober!
Så får vi se vad den säger.
MIn höft är ju inte heller som den ska vara.
Tråkigt med sant.

Är ju faktiskt en fara för barnen och mig själv vid detta läget. De räcker med att något ligger fel på golvet och jag råkar trampa på saken så knakar de till och jag galer. :(

Efter Babysången idag så ska vi med bussen mot Kristianstad, där vi ska träffa Natasja och Jonalie. Sen ska vi på MaPa gruppen, denna gången ska vi vara på barbacka! :)
Perfekt i detta vädret , för då kan alwin vara nere o leka lättare :)

Sen blir de väl o åka hem efter det!
Så de blir en trevlig dag.. Hoppas jag kan må fint under den tiden bara :)

Nej- nu blir de frukost och sen sång! :)




Måndag 20 September.

Idag har vi varit på sjukhuset med Alwin. Ringde in i fredags för då höll han på o kräka 1 gång om natten endast!
Och sen konstigt bajs, matvägran osv.

Så de bad oss komma in nu på måndag morgon och så blev det!
Pratade med läkaren, de tog bajsprover, och kände och klämde. Lite svullen över buken tydligen.
Pratade om mat och hur han äter..

Sen skicka de oss till Labb och tog blodprover för Celiaki.
Så nu får vi vänta i 2 veckor på svaret. Är de något så får vi ta de, är de inte så är de ju skönt!
Men bra och veta!
Vill ju inte om de är något att han ska bli så sjuk som Noah blev innan vi fick test på han :(

Kom inte ut från sjukhuset från 11.30. Sen upp till stan jätte snabbt och äta. Blev Mcd. Sen på möte kl 12.30.
Så de har gått undan idag.
Men ack vad ont jag har i hela kroppen nu, så ikväll blir de bara en myskväll med film! Men först Ullared på tv kl 20.00  :)

Ha en fin kväll! :)



¤ Buzzador Kampanj ¤ Pampers Active Fit !

Jag kom med i Buzz kampanjen som handlade om Pampers Active Fit!

Och idag kom paketet!
Stor rund fyrkantig låda, fick precis plats mellan cykelsadlen o stolen där barnet åker när man cyklar :)





Ska bli jätte spännande och testa blöjorna :)
De verkar jätte tunna och bra, får pröva en på Alwin imorgon när han vaknat! :)
Imorgon har vi ju babysång med och MaPa grupp.
Ska försöka få med Nicklas på de med... Känner inte hela tiden för att gå själv eftersom ja inte mår 100% bra :(

Innehållet såg ut såhär :)




Uppdaterar imorgon efter testningen :)




Söndag 19 September = VALDAG!

Ja nu har dagen kommit..
4 år sedan sist man röstade..
Då röstade jag Rött, men vi får se vad de blir denna gången!
Så är lite kluven mot vad jag ska rösta.
Men de röda är väl bättre för barnfamiljen hörde jag någon säga!

Nåja, Vi ska även till Kyrkan med Dagis/Öppna förskolan kl 15. De ska samlas först 14.30.
De skulle visst sjunga och framträda :)
Alltid lika spännande.
Kameran åker med så får vi se lite bilder sedan!

Pojkarna sitter o tittar på Ice Age 3 just nu, Alwin o Nicklas leker i sängen och jag sitter här.
Ska snart gå o hänga upp tvätt.. Maskinen låter som den är klar! Sen får jag köra in lite till. Så blir de ju när Alwin inte kan hålla bajsen på insidan av blöjan :p

Har ni bestämt vad ni ska rösta ?




Ha en skön söndag!!



- Lekdag ute i Höstvädret! -

Vi har varit hemma o tagit de lugnt idag..
Gick nog inte upp från klockan var 09.. eller något :p
Skönt..

Sen var vi ute en runda o tog in möblerna som vi haft framme i somras, och plockade in lite andra saker så de nu är de bara lite kvar av deras leksaker men de ska hängas upp ute i smedjan :)
In och åt lunch sen busade vi uppe.
För precis när vi skulle gå ut så började de regna, så typiskt!

Men iallall vid 16.30 tiden gick vi ut och de fick leka av sig :) Lite små regn kom då och då, men de gick fint ändå!
Här kommer lite bilder från kvällen iallfall!









Hoppsan där kom en klätterapa med..




Nej Brorsan- nu ska vi ut och åka båt :)





Och sist men inte minst-- Lite Ego bilder!!







Vad har denna helgen att erbjuda.

Då får vi se nu vad denna helgen har att erbjuda..
Imorgon har vi inget alls planerat, och på söndag är de familjegudtjänst med barnen, de ska medverka :)
De är med dagis och öppna förskolan! Brukar vara jätte trevligt!

Idag har vi bara tagit de lugnt, var iväg en runda och handlade hem lite mat för helgen.
Annars bara glott på tv, plockat, datorn, lekt med barnen, myst med barnen...

Satte upp deras wallies i lekrummet så de blev jätte glada. Tänkte sätta upp de som ska vara inne på deras rum imorgon om de passar sig.
Men man tänker alltid så mycket om vad man ska göra mm, men sen har man inte orken till allt osv..
Så vi får se imorgon!

Blir en runda till lekplatsen iallfall :) De hade Noah bestämt!

Brorsan var o titta på lägenhet med idag, kan ju hoppas han får den med nu. Får väl svar i nästa vecka :) Spännande!
De var visst nyrenoverad och sådant!

Ha en fin fredags kväll! :)
NU ska jag ha fredags mys :)




¤ 14 September 2010- BILDBOMD. ¤

Jag o Noah begav oss till Gamla mormor ( min mormor o morfar ) vid närmare 13 tiden idag.
Ville inte vara hemma, så himla tråkigt o trist...
Vill ju ut de få dagarna jag mår bra.

Nåja, Noah fick vattna alla blommorna i trädgården, och de gjorde han med glädje :)

Här kommer en hel flock på min älskade Noah <3








Sen kom vi hem o käkade kvällsmat. Kyckling o ris. Och sen vart de kväller..
Han ligger o har somnat på soffan, nicklas ska strax bära upp han o jag ska gå o sova. Börjar få ont i huvudet!! :(

Hoppas ni haft en lika trevlig dag som vi haft :)

Natti på er!



¤ Måndag - 13 September 2010 ¤

Idag har vi varit på babyträff på barbecka. Men vi gick ganska tidigt där ifrån för jag orkade inte mer. Inom Försäkringskassan och lämnade mitt läkarintyg, samt att jag ringde Läkaren och fick en telefontid den 22:e Sep för ev förlängd sjukskrivning.

Fullt fokus



Börjar misstänka att de är en nerv eller något i kläm istället, för nu när jag går så domnar ansiktet av igen, och ja kan knappt röra mig. Så jävla jobbigt.

Barnen somnade utan problem ikväll, vi satte igång babar filmen där uppe på deras tv och sen låg de o mös i bäddsoffan :) Gullegrisarna!
Imorgon ska Alwin på Babysång, vi får se om de är jag eller Nicklas som går dit. Lite beror på hur mycket jag orkar!
Blev iallafall en fika på Domus idag med Natasja :) Men mitt i allt fyller Alwin sin blöja så jag blir så snäll att lägga på 5 :- och gå in på en äcklig toalett och byta hans blöja, ja kläder och allt för den delen med. Och sen pratar man med Alwin så bara skrattar han :) <3


Måste ju spana in o smaka på mammas saker :)




Tog bort min "platta " som jag haft på min armbåge nu 1 dygn, och gud vad bra det blev :) Så nu har min älskling fixat till min andra armbåge med så den är lika snygg imorgon kväll :)

Hoppas ni haft en bra dag!



¤ Helgen i helhet ¤

I lördags var vi bara hemma, försökte städa men alla var ganska sega här hemma så de blev inte mycket gjort.
Iallfall på kvällen fick barnen milkshake. De skulle få popcorn med, men de somnade. Haha.
Så de får bli nästa lördag då vi har den reglen här i huset att de ska bara vara gott på lördagar!

Idag städade vi på förmiddagen och sen ställde jag mig och stekte pannkakor.
Vi bestämde oss för att gå till lekplatsen så vi tog med oss pankisarna, och så hade vi en picknick. Barnen tyckte det var otroligt mysigt!






Sen kom vi hem och noah & Thias spelade tv-spel- Tillsammans, kan ni tänka er de.. utan att bråka. Vi är så förvånade!!
Sen blev de film, och kvällsmat. Ris med Korvstroganof :)

Dusch och sen kom våran bättre begagnade soffa som vi fått. Så nu har vi en lite bekvämare soffa! Men vi ska byta ut de så fort vi har pengar och kan köpa en ny som vi vill ha!
Vi klarar oss fint på denna så länge!

Imorgon ska jag ha BVC träff, bara mammorna. Ingen BVC-tant. Sen en Dejt med Natasja planerades visst med in! Ska till Försäkringskassan o lämna in ett papper.
Skulle behöva hämta ut Noahs Mat som e klar på apoteket med, men vill inte köra bilen in bara för de....
Nåja får se hur de blir.

Ha en bra kväll!



¤ Buzzador Kampanj ¤

Fick ett trevligt mejl i fredags kväll :)
Jag hade kommit med i en Buzznings kampanj som jag gärna ville :)

NU är de dags för oss att testa



Ska bli så himla roligt :)

Paketet kommer hem nu under vecka 37 :) Längtar redan!
Blöjorna är från 7- 18 kg så är rädd att de kommer vara en aning stora på Alwin , men jag kan ha helt fel om det med!
Får testa!

Sen skulle man visst få samples askar med :)

Får väl ta o blogga om det här sedan!

* GLAD*



¤ Grattis Alwin- på 9 Månaders dagen ¤

Idag blir min lillaprins hela 9 månader, och jag kan inte fatta var de tiden tagit vägen.
Den har verkligen sprungit iväg.
Man tyckte nyss att han var nyfödd.
Och sen nu i förrgår när jag höll Jonalie så var hon ju sååå liten, och ja kan inte förstå att han varit så liten.

Han går runt allt här hemma, klättrar på både saker på golvet/trappan mm .
Äter massor ;)
Älskar Titt-ut lek!
ALLTID , och då menar jag ALLTID glad!
Är han ledsen är han det en liten liten stund om han e trött eller slagit sig annars är han en glad skit :)
Charmar alla :)



Älskar Alwin- Vi älskar dig!



¤ Helt slut ikväll...¤

Hela dagen har jag nästan varit hos Jonalie. Kom dit vid 11 typ och åkte kl 15.
Sen var vi iväg och tittade i en second hand affär. Hittade ett par snygga hänglsebyxor till Alwin + en pall till Noah från Ikea som han ska ha på sitt rum.

Sen hem o laga o äta middag och nu ikväll så var ja med min bror o tittade på en potensiell lägenhet som han ska hyra, men vi får se hur de blir med den saken. Fel område känner han nog. Så jag söker vidare till han :)

Imorgon står de övervåning-städning på schemat. Känner väl si så där om de. men de måste göras ...
Så enkelt är de..

Nej nu pallar ja inte skriva mer.. Ha de bra!



¤ Inte orkat bry mig om bloggen ¤

De är så mycket annat som snurrar i mitt huvud just nu.
Massa tankar på det ena och de andra.
Ångest, och lidande, men jag VET att de kommer att försvinner snart!
Ska bara hitta lösningar och hoppet tillbaka.
Men de kommer... snart, snart, snart....

De har varit bra med domningarna nu den 6 o 7:e men idag kommer de igen. De bara snurrar till i huvudet och "tandläkarbedövningen " kommer som en stråle upp i ansiktet.
Gillar de verkligen inte de.
Min höft är med helt kass :( Ibland höger, ibland vänster, ibland BÅDA!
Går som en gammal tant som sketigt på sig :p Haha
Jätte jobbigt är de.
Funderar på om de kan vara foglossningen, för jag har hört att man fortfarande kan ha de fast man inte är gravid!
Får väl gå runt med bältet som man fick av sin Barnmorska när jag var gravid med Noah.

Ikväll har jag varit inne på CSK och hälsat på underbaraste Natasja och lilla Jonalie :)
Inte träffat dom på 2 veckor, och som jag längtat och saknat dom!
De behövdes den närheten med henne, att bara få babbla om allt och inget, Bara sitta där och veta att hon inte är 11 mil från mig.
Jonalie o Natasja ska antagligen få komma hem på fredag :)
- Härligt kämpat Jonalie.

Hon är så söt, jag fick hålla henne för första gången idag :) Helt underbart mysigt. Och så liten, lilla Jonalie.
Fick byta en liten liten blöja med :) Hon väger typ ingenting om man jämnför hur de känns att lyfta och byta på Alwin...

Nåja, är bara så tacksam att de är " hemma " igen i Kristianstad!!
TACK för att du finns! Vad skulle jag gjort utan dig!!

Nej nu ska jag fortsätta med mina bilder, sen blir de sängen. Trött ikväll! *gäsp*




Anonym- de är inte du som lever med det! ...

Anonym- de är inte du som lever med det! De är inte du som har mina känslor inom i kroppen! Och var glad för det! Just nu när ja bara kommit upp från sängen o sitter i soffan sover halva benet, o handen igen! Så ja- de blir värre eller bättre mellanåt! Och ja tar de som en bra sak för då kanske de försvinner sakta med säkert!




Jaha, nu kommer allt igen:(

Jaha, nu kommer allt igen:( Jag som tyckte att någonstans att de blivit bättre- men icke! Kan inget annat än sucka! Fick en jävligt dum kommentar från en anonym jävel! Som ja inte ens kommer att visa upp. Folk verkar tro o veta bättre en vad man kan om sig själv! Nåja, jag och mina närmaste vet hur livet ser ut nu- de är huvudsaken! Ligger på soffan o kan inte röra mig heller! Så in i helvetes ont i min höft! Och ovanpå detta a Stick och domningar i kroppen! Blä, blä, blä! Skriver mer ikväll när ja sitter vid den vanliga datorn! Föresten, du fega anonyma jävel- varför lägga ut en mejl adress om den nu inte fungerar, då verkar ju inte ett svar så himla viktigt!




¤ Bio med Noah ¤ Plus o Minus med filmen!

Orkade ta mig iväg som planerat med Noah som tur är..
Vi skulle på Bio.

Se



Detta var en 3-D film. De gick bra till en början med glasögonen men sen struntade han i dom och titta ändå :)
Gick lika bra de fast lite suddigare, men Noah verkade inte bry sig :)

De jag verkligen tycker är skit är att de har samma storlekar för barn och vuxna på dessa glasögonen.
TÄnk deras lilla näsa o deras små öron mot våra..
Nej de är verkligen dålig stil tycker jag.

Dessutom tycker jag att de behöver inte göra 3D till barnfilmer. De räcker att vuxna har det!

Filmen förövrigt var bra =)
Kanske lite våldsam och elak kan jag tycka, inte alls vadjag förväntat mig.
Men noah ville se 3:an nu när vi har 1 & 2 Hemma :)

Sen ett minus till- de var att filmen var jätte mycket för lång för små barn.
Hela 1 timme och 48 min, de var nästan så jag inte orkade sitta still :S

Han somnade gott när vi kom hem iallfall. Hoppas de var uppskattat :)



¤ Sjukskriven ¤

Var idag hos läkaren vid 15. Och vi pratade om vad de hade sagt på sjukhuset, hur de var nu, bakgrunder osv..
Och sen var de inget snack om saken att inte sjukskriva mig.

Så jag är sjukskriven nu 3 ½ vecka. Känns jätte bra, hoppas man är på fötter igen efterdom veckorna bara!
Så ska försöka göra något bra utav detta och må bättre ( förhoppningsvis )

Orkar faktiskt inte blogga mer ikväll, sjukt trött. Ska strax sova...
Natti på er!




¤ Svar på kommentar! ¤

Emma p skrev såhär

Vilken typ av resurser är det? Är barnen inte helt friska eller är det andra funktionshinder? Finns inte resurserna på femöringen? Det borde ni ju kunna få! Lycka till!

Svar:

Resurser och resurser, kanske är fel uttryck.
Men våra barn är OTROLIGT ÖVERAKTIVA!
De kan Dagis men även personer i våran omgivning intyga.
Dagis har varit så snälla att ge oss extra timmar på dagis fast jag går hemma. Just av den enkla anledningen till att jag kan inte aktivera de så ofantligt mycket som de kräver varje dag.
Människor som kommer hit orkar oftast MAX 1- 1½ och sen är de helt slut körda.
Jag kan sitta i timmar och berätta hur vi har de med dom, men de skulle ändå inte räcka till.
De måste upplevas!

Har tillochmed haft upp i min skalle om något är fel på barnen, men har fått till svar att de är bara extremt ovanligt aktiva!
Och det kan vi inte göra något åt, bara göra det bästa åt situationen.






- Godmorgon -

I Morse var de en aning kyligt. Barnen fick på sig långärmade och långbyxor samt jacka..
Härligt och kunna ta "vanliga " kläder på sig.
Jag är inget fan av sommaren, iallfall inte när de är för varmt.
Så hösten passar mig perfekt. :)

Och sen är de snart vinter med. :) Och snart blir ju Alwin 1 år. HERREGUD!
Jag som ville ha min bebis läääänge, haha.

Fick en sjukskrivning till imorgon från läkaren sen tyckte han att jag skulle vara frisk.. Men har en tid hos Vårdcentralen då så jag ska se om hon kan hjälpa mig. Hon hjälpte mig sist när vi förlorade liten.
Så hoppas på de bästa!
Annars vet jag seriöst vad jag gör :(

Fick ett tråkigt besked igår från dagis :(
De hade haft möte om platser mm.
Sökte in till Alwin på dagis, så att han skulle börjas inskolas den 10 Januari 2011.
Men nu kommer de och säger att de inte kommer att ha en plats för Alwin.
Fast syskon till barn som redan går där har förtur!

Utan ber oss söka oss till ett kommunalt dagis!!
Och då rekomenderades femöringen! Här i Rinkaby!
Men jag är såååå ledsen nu. Jag vill inte splitta pojkarna.. De är inte rätt mot varken dom eller Alwin :(
Jag får Panik bara jag tänker på det.

De är tillochmed att jag sa till Nicklas igår att " bra då sätter vi upp alla på femöringen "- Men ja är sååå kluven. VA FAN SKA JAG GÖRA????
Så måste nog ringa Kommunen och få hem papper.
Tänker om han inte kommer in på vårt dagis så kan ja likabra gå hemma med han! Men man ska ha Föräldradagar för de med!
Vet inte alls hur jag ska lösa detta!!

Så ledsen, låg och grät i sängen igår kväll för detta beskedet! :(  Ni som har barnen på olika dagis, varför har ni det? Hur fungerar det ?

Saken är att vi har så stora resurser från dagis som vi är VÄLDIGT tacksamma över att ha, och jag är rädd att om vi får ett annat till Alwin så blir de inte alls så och de får mig med att må dåligt!

Jag blir knäpp på detta, och inte blir mitt tillstånd bättre! :(