Händelserik helg!

Ja det har det faktiskt varit men allt ordnar sig!
Barnen kommer hem om 1 vecka, saknar de massor och vi ska fira jul när de kommer :)

Ska fixa de sist med julklapparna på onsdag och torsdag när jag kunde låna bilen, funderar på om det är lönt att köra till gekås eller inte! Kan inte bestämma mig!!

Har ni gjort i helgen??





Står och väntar!

Ska hämta upp Mårten då hans bil från jobb gick i sönder och fick åka med bäraren, och jag lånade den vanliga bilen för ärende idag!

Så då fick de bli såhär, miliax roar sig med en förpackning och musik :-)

Vad händer för er i helgen?
Någon som vill ha besök från halva söndag - vid middagstid måndag?
Hojta isåfall :-)

Har iallafall fixat 2 julklappar till Noah , 1 till Alwin, 2 till thias + en gemensam som de kommer ÄLSKA !
Och 2 till miliax födelsedag!

Så de går sakta men säkert framåt :-)

Vi firar " våran " julafton i januari när vi planerar in det tillsammans med farfar!

Ha de bra!

Kramis!!


BTW :-)
bjuder på BIG EYE och mig själv ;-)




Känslorna

De kommer i fatt en, de riktigt skär inom mig och de gör så ont i hjärtat!!
Saknad, en saknad så stor!!
Jag mår piss av dessa känslorna!

Försöker tänka att de bara är ca 22 timmar ca.. Men tror att de känns bättre bara man lagt sig för att sova och dagen kommer :-)




God jul!

Dagen kommer och dagen går, idag är en jobbig dag!
En dag utan barnen, utan den bästa!
En ensam och lång dag helt enkelt!

Men skriver ändå god jul på er, för jag får göra det bästa av situationen!
Snön som kom igår håller på att smälta bort, men vi fick iallafall se lite av en vit jul!

Ska ringa mina älsklingar sen idag och önska de god jul med, annars får jag se vad som händer!

Sovit oroligt som fan i natt, men jag vet precis varför- och de känns tungt!
Men 24 timmar ca sen är allt som vanligt igen :-) <3 längtar!!

GOD JUL!!





Dagen före doppardagen!

Ikväll sitter jag ensam i soffan med filtar och täcke och spelar Bingolotto!

Hoppas på att vinna något litet iallafall!

Imorgon är det julafton, den firas utan något av mina barn, mina underbara pojkar firar julen med deras pappor!
Kommer kännas extremt konstigt då det är första julen utan de sedan jag och Nicklas separerade!

Jag försöker tänka positivt, för förhoppningsvis om 1 år ser det lite annorlunda ut :-). <3




Glutenfri pajdeg!!

Det här är ett jätte bra recept på pajdeg
Det här behöver du
210 gr mjölmix (finax mjölmix använde jag)
om du inte har våg så skall du ta 3½ dl
1 tsk salt
150 gr smör
2 msk kallt vatten ( jag fick använda upp till 4 msk)

Blanda ihop, gärna i maskin - tänk bara på att mjölet är extremt flyktigt så ta det försiktigt!

Jag blandade ihop det och ställde in de i kylen i ca 30 min, sen brer du ut det i pajformen!
Konsistensen är som en smör blandning, super enkelt att jobba med- ta en smör kniv så blir de kanon :-)

Den ska förgräddas i ugnen på 200 grader i 10 min, i nedre delen av ugnen! ( vår stod tills den fått en fin gyllenbrun färg) glöm inte nagga botten innan!

Sen är det bara att fylla med någon god blandning 😃

Lycka till!!




Barnen lämnade!

Noah är hos farfar och de andra två hos sin pappa!
De ska fira jul och nyår ifrån mig, kommer kännas konstigt!
Miliax har vi inte beslutat än hur det blir med om han ska vara med mig eller Mårten och stora systrarna!
De skär inom mig!

Idag får vi se vad som händer, skulle träffa Linda, men hon blev sen och hade massa andra ärende så fick ställa in :-(
Miliax sover just nu men tar oss nog ut en sväng sen :-)
Strålande sol och klarblå himmel = underbart!

Ha en trevlig dag :-)




Avslutning på terminen!

Noah har gått första terminen i skolan, idag är det avslutning!
Han ville jag skulle komma upp på avslutningen, men Miliax har träff med sina kompisar idag.

I denna familjen måste jag prioritera lite ibland tyvärr, kan inte vara på alla ställe samtidigt!
Så idag blir det nog träff med mamma gruppen, men känner ändå de skär i mammahjärtat om avslutningen!

Jag hade nog hunnit båda, då avslutningen är 9-10.15!
Mamma träffen är 10.

Tänker så de knakar som ni märker.. 😃

Vi säger godmorgon och ha en trevlig dag 😃




Godmorgon!

Idag blir Miliax 11 månader :-)
Endast en månad till hans 1-års dag, känns sjukt hur snabbt tiden har gått!

Kommer försöka lägga upp en månads bild från varje månad i collage då , som han utvecklats :-) 😃

Han somnade ca 1 timme efter jag skrivit inlägget igår kväll och har sovit katastrofalt i natt så är en aning sliten idag!




Liten vill inte sova!

Liten kille ge som vägrar bokstavligen sova, är uppe och leker vid 23.10, hallå unge sooooov!!

Tror de är för han är så slemmig i lungorna att han är rädd för att somna för då vet han att det blir jobbigare att andas!

Men natten till idag sov jag ine många timmar, kanske 3 st, undrar hur många det blir i natt!
En aning sliten såhär på kvällskvisten!* gäsp*




Kul med kameran!

Barnen hade kul med kameran :-)
När man kunde göra olika effekter- de gillade dom!
Tänkte visa några av de, eller iallafall lägga in för våran del :-)

Thias lånade farfars glas ögon för några bilder :-)




Nu går han på riktigt :)

Miliax - vår lilla älskling, vårt hjärta!

Nu tar han 16 steg själv och det är i klass att " nu går han" :-)

Inte illa, 3 dagar innan 11 månaders dagen :-)
Snäppet bättre än Lilla storebror ;-)
Alwin gick 2 dagar innan sin 11 månaders dag :)

Mamma & Pappa älskar dig Miliax <3




Kanel/vanilj bullar!

Bakade dessa och i de hällde jag även en del kanel och de blev super goda :)

Här kommer recept och bild!




Tv spel

De roar barnen med sig idag.
Jag kom ju på när jag skrivit det förra inlägget att det är ju den 16 december idag dvs 8 dagar till julafton!
Tänkte på att det var lördag juh.. Snurriga jag :-p

Killarna spelar bil spel just nu, har flyttat möbler.. Varför önskar man att man hade haft en större lägenhet när man egentligen ska vara tacksam att man har tak över huvudet!

Slängt in massa skräp i bilen som jag får köra och slänga, ska se om 2 madrasser med får plats, då de är inte så fräscha längre, och kan inte spara allt!

Ikväll blir en kväll med dom bästa :-) längtar!
Sen imorgon är det vardag igen, på torsdag åker grabbarna till Nicklas och kommer vara borta ungefär till den 6 januari!
Om inget annat kommer emellan!

Hittar ni på idag?

Funderar på att baka lite igen, undrar bara om torrjäst fungerar likadant som färsk, har hört att man ska jäsa lite längre bara, får googla lite på det :-)




3:e. Advent

Snart julafton!
Bara 9 dagar till julen!
Tiden går fort, alldeles för fort!

Idag tänder vi tredje ljuset, idag har vi mysdag inne!
Kanske en promenad , vem vet!
Miliax kommer hem vid strax innan middag, han har sovit hos pappa i natt :-)

Tvätt på schemat, ommöblering? Rensning av leksaker som ska till de storas pappa i veckan!
Men först en dusch & frukost med mina små knattar och tända tredje ljuset!

Trevlig advent på er :-)




Lussebullar!!

Recept finns här under kategorin och jag kan inget annat än att ÄLSKA att jobba med just den degen!
Den är så otroligt smidig och resultatet blir ljuvligt!

Lägger självklart in en smaskig bild på resultatet :-)
Visst ser de goda ut? ;-)




Recept- Glutenfri tårtbotten!

Här kommer ett recept som är perfekt och lätt och göra :-)

Denna botten blir väldigt luftig och lätt, precis som en tårtbotten ska vara, fast den är helt utan vetemjöl!

Efter att de var färdiga åkte de in i frysen, men jag smakade en liten bit av dem, och måste erkänna att jag inte direkt kunde känna någon skillnad i smaken mellan den och en vanlig botten. Dessutom blev den riktigt hög och fin, och sjönk inte ihop i mitten efter gräddnimg som mina bottnar annars har en tendens att göra!

Till en form på cirka 24 cm behövs

4 ägg
2 dl socker
1 dl maizenamjöl
1 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver

1. Vispa ägg och socker riktigt vitt och pösigt, minst tio minuter.
2. Blanda övriga ingredienser och vänd försiktigt ner i smeten.
3. Häll smeten i en smord och mjölad (tänk på att inte ha vetemjöl om det ska vara glutenfritt!!)form.
4. Grädda i nedre delen av ugnen, cirka 30 minuter 175 grader.
Den kan lätt brännas vid så jag lade på ett bakplåtspapper efter cirka halva tiden.

Jag valde dock att bara använda halva satsen idag för jag hade en mindre form och de fungerade kanon som sagt!

Lägger in en bild på den i genomskärning, dock i påse inför garnering så ha överseende med det!




Öron kontroll!

Idag är fet dags för Thias öron kontroll, måste erkänna att jag är en hel del nervös, hur svaret blir, behövs hjälp? Vad händer sen då.?

Men först och främst kontrollen sen ser vi!
Efter det så ska Thias till farfar till imorgon, för imorgon blir det kalas för Alwin :-)

Miliax ska stanna hemma idag, Mårten kommer och är med sin son :-) underbart! :-)
Sen får vi se om han ska åka med ner till Malmö idag eller om det blir imorgon, till söndag!

Idag är det bara 10 dagar till julafton!
En julafton jag kommer få fira ensam med Miliax, inga andra barn hemma, och ingen annanstans att vara, så vidare inte någon bjuder in oss ;-) ;-)


Nej nu ska vi fixa till oss och packa saker till Thias sen om ca 20 min ska vi åka, uppdatering kommer senare :-)

Hejsvejs!!




Lucia 2012!

Har varit och slängt gamla vagnen, pappers skit!
Ska ut med 2 kartonger till och sen fixa till lite här!

Var på Coop och handlade sakerna till kalaset på lördag så nu slipper jag tänka på de, behöver skicka bud om 3 saker bara, men de löser sig!

Imorgon kväll blir de att klä granen antar jag, och lägga ihop tårtan, så den gottar till sig till lördag!

Thias ska kolla hörseln imorgon och sen åka till farfar till lördagen!
Skulle visst vara där lite nästa vecka med, de skulle turas om nu under lovet!

Var och tittade på 3 lucia tåg i morse , jätte fina allihopa, men skolan slog nog ändå de mesta, så fridfullt och så duktiga!!

Ha en fortsatt trevlig lucia! :-)

Slänger in en bild på min minsta tomtegubbe idag :-)




12-12-12

Undrar hur många som har den titeln idag på inlägg, :-)

Miliax röjer runt här, han har just tagit dvd fodral efter fodral och kastat i backen, såg en aning roligt ut så jag får väl plocka upp det snart igen :-)
Ska hämta pojkarna om 45 min, sen funderar jag faktiskt på att sätta en sats med lussebullar, har ju saffran hemma, sen får jag köpa mer imorgon till Noahs bullar :-)

Imorgon är det lucia och det innebär en massa farande för mig och ge varje pojke SIN TID !!
Men de ska nog gå och få Ihop tiderna!

Fått ett paket som ska hämtas, hoppas hoppas de är det paketet från USA, som äntligen kommit, och hoppas verkligen de funkar som jag vill då :-) får se om jag kan ta mig ner sen till affären eller de får blir imorgon!




Alwin 3 år :-)

Bloggen ville inte alls som jag ville igår så de får bli 1 dag sent inlägg.
Igår kl 11.20 blev Alwin 3 år :-) :)

Han blev så nöjd med sina paket och på lördag blir de kalas med tårta och mys :-)

Ska åka iväg och ordna allt nu i veckan, ev idag, Miliax sover just nu så får se senare!

Mitt älskade hjärta, mammas busunge!
3 år sedan, tiden går sjukt fort!!

Grattis Alwin :-)




Fotboll

Där befinner jag mig nu, Noah börjar verkligen tröttna känner jag!
Detta kanske inte är något för honom och att vi får se oss om efter nya saker, kanske tillochmed där Thias kan vara på samma!