Hittade inget!

Hittade inget igår att ha på mig :-(
Klänningen jag hittade satt som en säck potatis på mig eller så är min kropp inte formad för det.
Hittade ett par jeans men köpte inte de för ska prova fler först :-p

Så idag blir det en tur till Väla istället, sen har secondhand öppet kl 12, alltid roligt och se om man kan hitta några fynd ;-)




Grattis till mig :-)

Idag fyller jag år :-)

Hela 27 år, de går framåt. Men känner ingen ålders panik. :-p
Ska snart bege mig till Väla idag tänk jag och se om jag kan hitta något att ha på mig i helgen :-)

Riktigt trött är jag med, men jag får sova imorgon, för sen torsdag är det Bvc träff med de andra mammorna och pojkarna åker till Nicklas!
Kan iof sova på fredag med kanske lite ;-)

Suttit och kollat runt efter kläder, har några butiker som jag hittat lite intressant i , sen ska man bara se om man får på sig det på denna feta kroppen.. :-p
Ska ju inte känna mig som en kasseler i nät :-p

Men kilona jobbar jag på :-)
Har ju redan tappat 18,5 kg :-)




The one and only :-)

Den 22 februari släpptes namnstatistiken för barn födda senast 31/12- 2012.


Har undrat om det är flera som kommit på namnet vår underbara son har, men nej :-) han är ensam om det 😃

Namnet vi komponerade ihop och flög upp i huvudet en dag i bowlinghallen av alla ställe :-)

Titta på beviset nedan :-)

Miliax ❤




Bilder från operation!

Lite bilder på Thias från operationsdagen idag :-)

https://cdn1.cdnme.se/636644/6-3/pic_5127d57bddf2b33fe502ac00.jpg">https://cdn3.cdnme.se/636644/6-3/pic_5127d57bddf2b33fe502ac00.jpg" class="image">




Nyklippt - Samma unge ;-)

Vilken skillnad när jag äntligen övertalade Thias att klippa honom :-)
Samma unge? :-p




Operation!

Thias har opererat öronen idag, satt in rör och det behövdes verkligen sa läkaren!
Massa massa vätska så han borde höra bättre redan när han vaknar!
Jag sitter med han nu när han ligger på uppvak, min lilla kille, gick väldigt snabbt och förhoppningsvis får vi en bättre relation nu med allt vad det innebär!

Han andades i masken hus fint och lugnt som helst och en annan fick flashbacks från min OP, kejsarsnittet. :-p

Ska lägga in lite flera bilder sen för de finns på telefonen, skriver från paddan nu :-)




Dag 3!

Jag vet att det är mycket prat och tjat nu om min viktnedgång, men just nu känner jag att det är det jag vill prata om! 
jag är riktigt nyfiken på vad vågen säger på veckovägningen på söndag! jag har fått plocka bort vågen är hemma för att inte " tjuvväga" mig, för det är så enkelt att ställa sig och kolla :-)
 
 
 



Detta går riktigt bra!

Känner mig verkligen på hugget!
Ätit frukost och lunch idag, planerat kvällsmat och något mellanmål!

Känner just nu att detta går vägen, jag kommer lyckas!
Jag ska bli fit for fight en gång för alla innan det är försent!




Dag 1 avklarad!

Jag gav upp det andra och satsar på detta, känner verkligen motivation nu!
Känner att detta blir kul, spännande, lärorikt!

Studerar ofta olika alternativ, de får en att tänka extra noga på OM man ska äta det!

De man trodde innan var en " normal" portion i själva verket inte alls är det utan MYCKET mer!

Men nu känner jag att JAG VILL DETTA, de SKA fungera!!

Samma första delmål gäller till 2 mars!
Kämpa järnet är det som gäller!!




Vacker dikt!!

Längtar efter dig
-av Siv Andersson

I hjärtat finns en plats
som bara är för dig
Och vart jag än tar plats
så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst
som inspelad musik.
Jag lyssnar om igen
för den är helt unik.

I mörker och i ljus
ditt ansikte jag ser.
I minnet tar jag fram
de bilder där du ler.

Men bland allt du är för mig
finns något svårt att bära
-min längtan efter dig
när jag inte har dig nära.



Semleätande ....

Tyvärr blev det ingen semla igår för mig, men kanske idag eller i Helgen, när jag låg på förlossningen med Miliax för över 1 år sedan fick jag jätte sug efter en semla, men då var de slut. Så när han var född och vi skulle vänta på att få åka hem och gick till cafeterian så fick jag äntligen en :-) bara 3,5 Tim efter :-)

Tycker det är gott, men de funkar bara att äta en sen växer det i munnen!




Andra dagen!

Och det känns lite bättre idag, hungern har lagt sig lite!
Fick en kommentar igår på FB att om jag är hungrig så äter jag fel!

När jag säger hungrig så har jag alltid haft svårt att " känna " när jag är lagom mätt och inte proppmätt , tryckt i mig! Och sen varit försent!

Men då kanske ni förstår att de blir en en kontrast att äta väldigt sakta och sen att verkligen känna Efter om jag är mer hungrig, lagom , eller kanske rent ut av för mycket!

Men de får framåt! Jag kämpar vidare!

Nu ska kilona bort!!

Målet är att gå ner MINST 4,3 kg till 2 mars - 2013!




Liten sjukling!

Nu är det Alwins tur att få lite feber, hoppas han slipper det Thias hade!
Han ligger här på soffan och har ont i huvudet, lär inte bli något dagis för honom imorgon heller, så farfar får nog passa honom medans jag är på öron-näsa-hals med Thias 8.45!




Frukost intagen!

Kändes helt okej att äta det som bjudes :-)
känner mig inte mätt, men så är det väl nu i början innan magsäcken drar ner sig! 
Vägde in mig i morse, men jag skriver inte ut vikten här i bloggen för jag HATAR det jag ser, är inte alls bekväm med att blotta mig fullständigt! 
Räcker med att 1 person vet hur det ligger till.. Men det satt långt inne ! :-) 
 
så får nog starta en blogg där jag kan skriva av mig sådana saker! 
 
Ska iväg tror jag på mamma gruppen, fast utan Miliax, tyckte det var bättre att han stannade på dagis och kom in riktigt i rutinerna! 
Kanske jag som är gnällig, men så är det! 
 
Fast egentligen skulle jag vilja lägga mig och vila för min kropp säger stopp! 
Och jag skulle behöva åka och handla, men de kan jag kanske göra sen! 
Eller imorgon, den som lever får se! 
 
 



Nu kör vi!

Imorgon blir första dagen på denna kampen, små steg, men nu har jag fått ett schema så de känna bättre!
Har handlat hem vad jag ska ha för denna veckan, får göra så de finns till dagen efter eller kvällsmat samtidigt så jag inte kan skylla på det :-p

Motions förslag i alla dess former är välkomna, tycker egentligen de är skit tråkigt att ut och gå själv, men måste komma igång med något, gymmet finns ju med, men måste ha saker hemma med!

 
Kommer väga mig imorgon bitti, det blir startVikt.
mäta på några ställe på kroppen och sen kommer det vara onsdagar som blir min " invägningsdag":-)
 
 



Dags för kalas!

I Kristianstad är det dags för kalas för Miliax, dags att fira yngsta stora systern.
Fick ett mms från Mårten på en festklädd Miliax :-)

Han blev så söt och man kan mer och mer se att han är Mårtens son ;-)
De är så lika varandra! :-)

Får inte rätt på bilden från ipaden så ni får böja huvudet helt enkelt ;-) 



Bara skit!

Bara massa skit låtar på melodifestivalen ikväll.
Ingen alls som jag tyckte var bra!
Och detta ska man stå ut med i flera veckor, ja visst någon vinner ikväll men hoppas inte den vinner allting :-p för då är det katastrof!

Går runt och fixar här hemma samtidigt, massa skit som som ska slängas, ska ut med massa i bilen med.
Killarna får faktiskt städa sitt rum själva, för där ska de rensa ut. Vi kan inte bara samla på oss massa saker!

Imorgon kommer killarna hem igen , saknar de faktiskt.
Sen kör vi ett X antal dagar i sträck igen innan jag får helg igen.

Pssst- saknar just dig! <3



Dagens kvällsmat!

Den blev med broccoli, tonfisk och gurka.
Tappat som sagt matlusten, äter mycket mycket mindre, och annorlunda.
Visst är det bra, hoppas vikten kommer snart.

Tränade lite här hemma innan, hoppade hopprep :-)
Ja de såg säkert vääääldigt roligt ut, men all motion är bra motion :-)




Tyst, kusligt tyst!

Är det i lägenheten! 
Inga barn hemma, inga barnfötter som springer , ingen som ropar mamma, ingen som bråkar/ tjafsar med syskonen.
utan det är bara tyst!!
 
Miliax åkte med MårteN till hans stora systrar, och de andra killarna är hos deras pappa i Perstorp! 
 
Idag blir det nog att rensa förrådet , lägga ner saker i den nya byrån som jag skruvade ihop igår. 
Sen ikväll är jag bänkad framför tv och HOCKEYN. De visar Djurgården - Mora ikväll , kvällen är räddad! 
 
Får se om jag beger mig till affären med och fyller Frysen till nästa vecka, nu kan jag ju inte skylla på att jag " behöver ha barnen med mig " 
 
 Vad ska ni göra i helgen? 
 
Kramis!! 



Älskade Goa unge! ❤

Tänk att just du hamnade hos oss!
Helt underbar och fantastisk!
Bus hela dagarna och glimten i ögat!

Älskar dig massa!