En lugn onsdag!

Idag har vi inte gjort mycket, vid 13 åkte vi för att handla lite mat på Lidl och sen inom en annan affär o kolla lite roliga bra och ha saker.
Men de hade tyvärr inte det vi sökte men mycket annat :)

Sen blev de och äta lite lunch och sedan nu i kväll har vi kollat på guardians of the galaxy, och lite gott till de.
Nu har har A gått och lagt sig och sen är de N o T's tur!

Imorgon ska vi in till Sliema och hämta några saker till bebis , ska skriva lista på det vi mer ska handla nu så allt blir klart! :)

 

 

 



När man ordnat en sak så känns....

Ja när man har varit duktig o ordnat en sak, ja för att den saken ska kunna ske så måste nästa del ske som ändå känns så omöjligt, så osäkert.
Ja vet varken ut eller in längre hur jag ska få allting att gå ihop, och detta måste jag/vi lösa på något sätt.
 
Igår så var vi på sjukhuset för Ultraljud och läkarbesök för bebisen.
Vi hade en tid 11.15 , för att hitta, regga mm så var vi där redan 10.20 och kl 14,30 kom jag ut igen...
Som sagt det tar lite tid här :p
 
Fick svar på en del frågor, men ska tillbaka igen för nytt UL och mätningar!
 
 



Om man ändå kunde....

Om man ändå kunde se in i framtiden...

Oro som gnager inom en, tankar som snurrar som man egentligen inte kan göra ngt åt.. 
Men ändå är man rädd/ förvirrad!

Denna sömnbrist...
Varit vaken sedan 03.35 :-/
Vill kunna sova- kunna röra mig- känna de ja brukade känna! 
Snart .. Snart är allt detta över- men vet ni.. Då kommer jag sakna detta till 100% hur jobbigt de än varit, hur dåligt ja än mått! 

Lyssnar på musik, o trodde de skulle hjälpa .. Men icke, bara o inse att dagen började 03.35 * gäsp *

Sorry för svamlande :-p

Godmorgon :-D



Nästa vecka kommer den :)

Underbara nyheter :) Nästa vecka kommer våran älskade vagn.
Som våran prinsessa som ska sova i, som vi ska ut och gå med och känna oss stolta föräldrar :)
Känns som de var en evighet sedan de sa att vagnen levereras i slutet av April/början av Maj till oss, men nu är det äntligen dags!

Hoppas den är så bra ute med som den var i affären, trivdes verkligen kanon när vi provkörde den!

Idag har vi varit iväg en runda och i hamnen låg kryssningsfartyget Queen Elisabeth inne, hon är inte den största men hon är väldigt lyxig tydligen på insidan!

Sedan fick vi åka och handla lite mat, och sen hem, idag blev de pasta med köttfärssås.
Älsklingen ligger och vilar lite, de blir så när man inte sover så bra på nätterna.

T o M är och duschar så ska strax kolla till de, sen blir de mys framför tv innan läggdags.

 

 




Söndag!

Och vi har verkligen bara tagit det lugnt!
Varit jätte fint väder ute men eftersom min ork just nu är lika med nästan noll! 
Så de blev att jag gick och vilade och så snäll man som jag har fick jag visst vila ett bra tag :-) 
Sen hade han ordnat med lunch / kvällsmat för oss, kyckling och potatisgratäng!

Så nu sitter 2 och spelar dator och 2 tittar på film, och en annan början bli trött igen ( Tror inte mitt järnvärde är så jätte bra just nu ) :-/

Hur mycket sover era 5,5 åringar? 
För de känns som de spelar ingen roll hur dags vår går och lägger sig utan vaknar ändå runt 07, och går sen runt och är trött o grinig hela dagen så man sliter sitt hår många gånger! 

Har ni hittat på idag? 





Sömnsvårigheter på slutet!

Jag hoppas varje dag att jag ska kunna sova lite bättre för varje natt!
Men de gör jag inte ändå! 
Jag har kramp varje natt, o sover Max 4-5 timmar mot mina normalt 7-8 ca!
Känner mig bara deppig på morgonen för ja vet att det blir tufft under dagen med energin pga sömnbristen! 

Försöker vila, inte så lätt med alla hemma! 
O sen hjälper de ju inte till o ha ont snart överallt!
Höften, ryggen, benen pga kramp, svullen, tappat känsel i händerna ...
Men va gör de om hundra år, så länge hon mår bra där inne så gör ja med de själsligt !! :-)

Inte alls länge kvar, drömmer mer o mer om henne, hur hon ser ut, förlossningen osv! Men de blir nog bra till slut, längtan är ibland alldeles för stor bara! 
Har massor kvar och fixa till hennes ankomst men de löser sig med tiden!
Vi tar det som det kommer har vi bestämt! :-)

Älskade M - kom ut :-)





Vaknar med kramp i vaden!

Aj aj aj säger jag bara. 
De är INTE skönt.
Visst brukar ha små kramper i benen om nätterna nu som gravid, men aldrig vaknat av att de gör så fruktansvärt ont och vägrar släppa, ju mer ja trycker ifrån ju mer spänner de, gjorde jag inget så spänner de.
Så nu är jag helt öm i hela vaden , blev helt svettig :(
Längtar så efter henne nu!gr
 
Ska på kontroll nästa vecka inne på sjukhuset så hoppas allt är bra, håll gärna era tummar!
 
Annars så flyter de på bra med graviditeten, foglossningens styrka kommer o går från dag till dag.
Vissa dagar kan ja knappt ta mig runt o vissa känns den knappt.
Njuter för fulla muggar nu när hon rör sig, för ja vet att det ska ta slut när som o hon är i våra armar istället ( vilket ja självklart längtar mer efter ) :)
Syskonen ser framemot det, pratar om henne, vill känna på magen, puttar på den så hon sparkar/slår tillbaka :)
 
 Älskade lilla M , kom ut till oss nu- vi längtar efter dig!! 
 
 
 



Tankar på natten!

Känslor såhär på natten, då allt kommer smygandes! 
Vissa saknader, men realist måste man vara och inte se detta! 
Se framåt- känna sig trygg i sitt beslut, och de gör jag till 100% !
Men visst kommer tankar på vissa saker, personer,  saker mm
De gör de för alla människor oavsett var i livet de befinner sig!

Bara att släppa och gå vidare, tänka realistiskt , då läser sig allt!

Det är 1 månad sedan vi begav oss från Sverige på livets största äventyr och resa någonsin! 
Och jag ångrar inget, de var det rätta! 
Trotts att känslor kommer och går! 

Kan bero på att dagen har innehållit en massa saker o ansträngningar för min kropp, men lite vila nu och en ny dag imorgon så är det lungt :-)

Älskar dig M - tack för att jag får vara just din fru <3 



Planering!

Ja igår var det måndag.
Och det hände inte jätte mkt här nere, vi var iväg en liten runda för o handla lite mat, sen blev det Mcd innan vi åkte hemåt.
Mannen fick för sig att han skulle raka huvudet igår, blev lite skeptisk då jag skulle göra det till honom.
MEN jag måste erkänna att han är riktigt snygg i det :) 
Känns som en helt ny man jag fått! *Ler*
 
Idag är  tanken att vi ska åka iväg och köpa ett USB minne då vi såklart glömde kvar detta i Sverige.
Sen ska vi får tag på ett ställe och skriva ut lite papper och få lite papper faxade till oss så vi ordnar det sista här nere.
 
Längtar till torsdag med, för då ska vi till sjukhuset och läkaren med grynet. 
Det blir ett till Ultraljud efter sista besöket hos läkaren, för o dubbelkolla lite saker.
De har inte riktigt samma filososi som Sverige om hur många ultraljud som är lämpligt i en graviditet, men de känns så otroligt skönt att de verkligen kollar varje gång och väldigt noga, minsta lilla och man får extra kontroller!
 
Tänkte bara visa upp från förra lördagen den 12/4- 15
Vi var nere i hamnen där de kom in 1 av alla hundra stora kryssningsfartyg nu under säsongen. 
Kommer in nästa 1 dagligen och vissa dagar upp till 3 st :)
 
 
 
Lilla Coolingen
 
 
 
 
 
 
 
 
 



- Medeltids festival i Mdina -

Igår så var vi på medeltidsfestivalen i Mdina , barnen verkade uppskatta det väldigt mycket.
Spännande med alla riddare, utrustningar, pilbågs skytte, folk som spelade och allt annat.
Det var en lyckad dag helt enkelt.
 
Gick runt i några timmar innan vi begav oss tillbaka till bilen, för herregud vad folk det var där igår, lagom varmt väder med lite blåst, kunde inte bli bättre.
Detta var första gången sedan vi kom ner som vi var inne och gick i mdina och det är en helt underbar gammal stad.
Såhär står de i några rader på Wikipedia 
 
Mdina eller den "Tysta staden" är den gamla huvudstaden på Malta. Det är en medeltida stad med många små smala gränder. Fenicierna var de som först befäste staden omkring 1000 f.Kr.
 
 
 
 
 
 
 
 
Mina Egna små riddare  :) ( Miliax ville inte prova ) 
 
 
Och sen var det dags för killarna att hålla en livs levande orm med skräckblandad förtjusning från vissa :)
 
 
 
 
 
Lyckad dag med andra ord , som vi gärna gör om!
 
 
 
 
 



~~~ Vår soliga Ö Malta ~~~

Ja som ni ser i blogg presentationen är det nya äventyr i vårt liv som väntar.
Vi har flyttat, till vår soliga ö Malta.
Detta gjorde vi i Mars 2015.
 
Underbart land, trevlig kultur och människorna här är mer än vänliga!
 
Alla barnen är med oss, och snart kommer ju lillan med * längtar *
Inte många veckor kvar nu.
 
Har fixat in internet och telefon till oss så nu kan jag uppdatera mer frekvent men massa bilder mm genom våra dagar :)
Lycklig, slippa känna de man kände.
Livet kan bara bli bättre nu känner vi, allt flyter på.
Vi försöker anpassa oss i deras klimat.
 
Värmen är här på snabbt intågande, igår hade vi 26-28 i skuggan och idag är det något lägre, men det är skönt!
 
 
Hoppas ni vill fortsätta följa oss på vår väg framåt i livet!
 
Kram!