Tappat navelstumpen! :-)

Idag (fredag ) så har M tappat sin navelstump :-)
Bara 5 dagar gammal - tycker de var lite tidigt men vet inte när de " normalt " gör det.

Annars idag har vi varit inne i Sliema och på mothercare för att hitta amningsbh till mig, så får hoppas de inte växer mer nu :-)
De är ju inte så vanligt med storbröstade kvinnor här på malta så inte de lättaste och finna rätt storlek!

Älsklingen bara skrattar åt mig, ja jag har stora bröst, men ibland är de så frustrerande att inte kunna ha vissa kläder, bh mm, dagens I - lands problem! 

Precis nattat lilltjejeb så nu ska jag med hoppa i säng o sen upp igen när klockan ringer * gäsp *
Men vad gör man inte för de lilla lilla livet <3 





Dagarna går framåt :-)

Vi försöker få dagarna att gå framåt, 
Amning, blöjbyte, pappers arbete, leka med de stora, vila, fixa middag mm :-)

Lill tösen är hur underbar som helst, nöjdare bebis får man leta efter 👄
Dock har hon gått ner i vikt från utskrivningsdagen till dag 3, o vi ska tillbaka på söndag när hon är 1 vecka gammal, så får hoppas de vänt! 

Tyvärr tycker ja hon är gul, vet dock inte om hon är för mycket gul eller de klarar sig! :-)
De går ta o mäta hennes värde på söndag så får vi se, om hon inte blivit bättre! 



Älskade lilla tös, alla dina bröder avgudar dig och vill se, hålla, känna o klappa!  💕💕





Lycka är...

Lycka är såhär på natten att sitta och titta på sitt barn! 
Vår nyfödda! 
Se in i hennes ögon och veta att vi skapat henne! 
Att hon verkligen är här, utanför magen! 

Hur kämpigt man än har de , så att bara möta hennes blick tar bort allt!

Vi älskar dig M <3 





HON ÄR HÄR!!

Äntligen!!

Vår älskade dotter, vårt gryn där inne i magen är äntligen ute hos oss :-)

Vår MILLINEA

Igår 17/5 - 2015 kl 19.15 såg hon dagens ljus efter min jobbigaste förlossning av 5! 

Men hon är frisk och välmående!

Vikt : 2820 gram
Längd 47 cm
Huvud 33 cm 

Ligger och myser på BB nu och här på malta måste man stanna 48 timmar om man inte skriver på papper om ansvar mm då får man lämna mellan 24-48 timmar :-)

Tack älskling för du fanns vid min sida genom allt, utan dig hade de inte gått så " smidigt " trotts allt det kämpiga! 
Jag älskar dig ❤️❤️


Familjen är ännu mer komplett - 4 flickor o 4 pojkar! 💕








Utskriven igår!

Igår blev jag utskriven igen efter att neurologerna varit och berättat att de hittade inget fel och orsak till att ja känner som jag gör! 
( de kunde ja ju sagt innan att de beror på bebis )
MEN förstår att de måste vara säkra och kolla allting om de skulle dra igång!

Älsklingen är på jobb just nu, kort dag- slutar redan kl 13 så är väl hemma 13.45 eller något! 
Sen blir det och åka till affären och fylla upp för helgen! :-)

Snart , snart , snart <3 



MRT !

Ligger inlagd på gyn liknande avdelning! 
Åkte in för en undersökning igår eftermiddag till förlossningen!

Men de tyckte mina symtom verkade så konstiga och allt kunde inte förklaras med att vara gravid! 
Så de kallade på en neurolog som gjorde massa tester, känsel, gång, ögon mm! 
Och sen skickades jag på en MRT!
Magnet röngten av huvudet!

Fick stanna kvar över natten o innan 12 idag ( sa de ) så skulle vi få besked! 

Inte sovit en minut i natt ( som den senaste veckan ) så kroppen börjar lägga av nu :-(
Massa tankar far genom huvudet, hittade de något, vad händer då?!
Tänker så som hjärntumör osv, VET att de är och överdriva o se fan på väggen! 
Men ja blir helt klart lite rädd, tänk om barnen förlorar sin mamma osv..

Låt oss bara hoppas att de inte är något som helst fel ( ja inte mer än vanligt ;-) )

Godnatt- godmorgon på er!  :-)

Bara 3-4 Timmar innan älsklingen är nära mig igen, man känner mig så liten i en värld man inte känner till så bra här nere då är det tur han finns <3 
Älskar dig M !! 



Läkarbesök idag!!

För o kolla lillan o mig :-)
Allt ser bra ut, hon är välkommen när som helst :-)
Mitt sist förhöjda blodtryck såg fint ut idag, 120/85! 

Hjärtljuden var bra och huvud neråt :-)

Så älskade M- kom ut nu! Vi är sååå nyfikna på dig!! <3 



Ännu en sömnlös natt!

1 timme blev de i natt.. 
Hur ska ja göra för o få sova, kunna sova...
Helt slut fysiskt och psykiskt! 

Läkaren idag för nytt ultraljud på lillan, håller tummarna!!
Hoppas han lyssnar på mitt mående med bara :-/

Slänger in en bild på min fot, hela vänster sida på kroppen ser ut såhär bl.a! 
Och kan säga de gör ont!! 






Uppe sedan innan 04 :-/

Kroppen orolig, o mensvärk.. Ja vi får se vad detta visar.. Några dagar kvar till beräknat ... Kan likaväl vara träning ..

Uppdatering

Fortfarande efter 4-4,5 Tim är kroppen orolig, markanta SD nu.
Men vet fortfarande inte om kroppen skojar med mig eller om vi ska åka in för en kontroll om kroppen gjort något av jobbet ....

Älsklingen satte igång AC till mig i sovrummet en stund då de redan är 25 grader utanför fönstret! 






- Älsklingens födelsedag -

Idag är det älsklingens födelsedag :)
GRATTIS MIN ÄLSKADE!!
Så idag får han bli lite extra upppassad.
Just nu ligger han och har sovmorgon min underbara make!
 
Sen idag blir de och fixa ngr papper tror jag, åka och handla mat, ev lite underkläder, jag ska se om vi kan ordna sandaler till barnen :)
 
Ska tömma kameran med , men min dator lever sit eget liv så vågar inte ha för mkt på den då allt annat helt plötsligt försvinner från ett ställe men finns sedan på ett annat :/ 
 
Händer för er ? 
 
 



- Lördag -

Idag blir det en sväng till mataffären tror jag.
Sen ska vi inom en butik för att handla lite kläder / saker till bebisen, så vi kan sätta ihop och bädda upp spjälsängen.
 
Ikväll blir det Fireworksfestival här på ön, de har 3 dagar på olika ställe och ikväll är det dags för vår hemort. Så killarna är förväntansfulla inför det :)
Strålande sol ute idag och enligt progros så skulle det landa på ca 25 idag.
Såhär ser den närmsta veckan ut här nere enligt prognos just nu!
 

Weather this week

  Saturday
2-05
Sunday
3-05
Monday
4-05
Tuesday
5-05
Wednesday
6-05
Thursday
7-05
Friday
8-05
Min 15  °C 16  °C 18  °C 18  °C 18  °C 19  °C 19  °C
Max 25  °C 28  °C 30  °C 29  °C 31  °C 30  °C 29  °C
 
Sun
75% 80% 80% 80% 80% 80% 80%
 
Precipitation
0% 0% 0% 0% 0% 5% 5%
Wind direction SW S SE S SW W NW
Wind force 3 2 3 3 3 4 4


 
Så kan inte klaga :)
 
Händer för er denna helgen? 
 



Lagt in lilla M's kläder :-)

O herregud vad jag längtar efter henne!
Längtar efter bebis doften!
Det lilla knytet som förlitar sig på oss till 100%!
Små kläder, små strumpor! 
Helt ljuvligt! 

Bebis fötter o pussa, en kind o smeka, o bara försöka förstå vad vi skapat tillsammans! 

Vagnen kom igår och är uppackad och provkörd i hallen :-)
Spjälsängen väntar i bilen o imorgon ska vi skruva ihop den och bädda upp den är det tänkt! :-)

Inne i rätt månad och snaaaart är hon här hos oss! <3