Thias 1 ÅR den 24 JULI-2008

Inte kunnat blogga... haft massa annat för mig..Som jobb tex :)

THIAS fyllde 1 år den 24 Juli 2008 =)

Stora killen =)

Sen dessutom så den 22 Juli så ställde han sig helt själv upp från Krypandes.. Så nu är det nog inte så länge kvar innan de första stegen kommer =) *ler*

Vi ska ha Kalas imorgon för han, min sida kommer. Blir 14 personer ca. Kan vara skoj... Ler.
Hoppas han får fina paket!

Dessutom så har Nicklas fått besked på att han FÅR STUDIEMEDEL!!! Bara för att han väntat så länge och studera så behövde de inga tidigare studie resultat! :D :D :D
Dessutom får han de hägre bidraget =) PERFEKT!!!
Så nu ska vi bli lärda. *asg*

Hmmm vad är det mer som hänt!
Idag var vi på Citygross o Handlade .. MASSOR :P Haha... behövdes!
Iallfall så skulle ja ha nya skor ... så vi gick runt o kollade där... O sen hittade Nicklas ett par Reebok ( stavning ? ) Som kostade 799:- Provade de men de satt konstigt.. ( utan strumpor ) Sen tog jag på ett par strumpor o Vips =) De passar som en handske på handen =)
Så de fick bli dom.. SÅ nu kan jag jobba ordentligen igen!

Är så nervös inför måndag me!
Tänk om jag glömmer hälften! *Skakig *
Eller nr jag ka beställa!



Jobbet, trött o Skoskav!

Kan de bli bättre ?
Tror inte det... *GÄSP*
Gud vad jag blir trött om dagarna.

Tror inte jag gått såhär mycket på länge. Jag skulle ju köpa nya skor igår med men nej hittade inga så idag kollade jag igen på skopunkten men nej inga där heller..
Jag får krupp på detta!

Varför ska just jag ha så breda o hemska fötter... nicklas skojjade med mig o sa " Ja hela du är perfekt fast dina fötter får vi göra något åt " *asg*
Schysst!
Sen träftade jag Stefan idag på willys idag med och jag sa att jag skulle komma ner o prata om priser mm...
För gissa..

JAG SKA BÖRJA SPELA BOWLING IGEN!!!!

Som jag längtar!!
Blir nu efter sommaren är de tänkt. Ska äntligen ha något o göra..Träffa vänner o få prestera igen...
Hoppas man kommer upp på samma nivå som man slutade på :-D

Imorgon ska jag till Hässleholm o Vinslöv! Ska träffa P-A kl 07.30 o vi ska försöka vara hemma till k 02... Skönt .. Sen ska man ju på Sjalträff kl 15.30 om de var möjligt....
O sen måste man ju fira lilla T med..
För jaaa....

THIAS FYLLER 1 ÅR imorgon!!!
Kl 08.11 föddes han :)

Nu ska jag se om de finns något o dricka i kylen och sen ska jag nog bara sätta mig o kolla tv... o sen kallar snart sängen med... Jobbiga nättre nu när nicklas jobbar o jag får ibland gå upp kl04 o sen jobba... *gäsp*





Första dagen på Jobbet!!

De e ju skit kul o stå där o plocka upp saker... Sen ibland får man springa o diska =) o sen plocka lite till, tömma o tömma o plocka o diska =)

Och sen ska man beställa =)
De var lätt när vi var i Hässleholm idag fast sen när vi kom till Willys i stan så var deras maskin jobbigare!
Men de lär man nog sig.
Var massa siffor osv som man skulle trycka!

Imorgon är de värsta dagen på veckan.. Ska till Vinslöv, Hässleholm, Höör o Hörby!
Massa o göra.. SÅ man får se när man kommer hem imorgon!

Måste hitta en present till Lilla T med...
Undrar sååå vad man ska köpa.. Får åka till Eko Hallen imorgon eller oNsdag!

Kanske på



Första Jobbdagen imorgon! Nervöööös

Ja imorrn kl 08 ska jag befinna mig på Willys i stan =) Ska bli kul... Hoppas bara de går bra med.
Sen får vi se vad det är för butiker efter det =) Kan bli skoj.

Idag jobbade nicklas till l 12. och sen vid kl 14 kom Carola, Daniel o lilla Loke på besök o stannade i 3,5 timmar =) Skojjigt!
Som killarna lekte =)
Och Thias trodde han var DJ när musiken spelade.

Får lägga upp den på You Yube eller något så ni kan få se den- tror inte jag skrattat så mycket på länge som idag :D


Nu ska jag kolla andra bloggar o sen ska jag gå o lägga mig.. Eller ja- iallafall senast 22-23... INTE längre! Hoppas man kan hålla det!

Brossan ligger nere i Turki land o göttar sig! De är han förtjänt av :) Älskar dig bror och saknar dig!!

Föressten- Visste ni att igår var de Thias beräknade Förlossningsdag förra året.. den dagen han skulle kommit till oss men valde att stanna inne ytterliggare några dagar!
Vad ska man köpa i födelsedags present dessutom- några förslag???

De är så svårt eftersom han tar efter allt som Noah fick när han fyllde 1 år =)

Ha de fint!



Kalas för Izabelle idag!+ Ny Mobil =)

Hon blir ju stora damen nu på lördag den 26:e... blir då 2 år..och idag skulle de ha barnkalas för henne :)
Och så blev de.... Noah, Thias, Kimi, Tim de var besökarna!

Massa paket o slagsmål om leksaker, men även massa skratt o glada miner :)
Underbart!!

MEN jag vart så förbannat jävla trött i skallen så vi fick åka hem igen. Åkte och handlade på willys, fick hem ganska mkt mat och sen hem o käka middag!

Imorgon ska Carola, Daniel o Loke komma på besök :) Och lilla bebis i magen =) hiih... BF mitt på julafton =) Skojjigt!

Annars imorrn så ska Nicklas jobba kl 01....
Så han sover sen kl 19 ikvälL! Segt o vara ensam men va gör man inte!!!

Hittade Cashewnötter med Lök smak.... SUPER GODA!!!! Prova ni med :)

Och sen lämnade jag in min gamla mobil idag med... Fick ett tillgoda kvitto ... min telefon var värd 3595 kronor...
Så man fick välja en i samma pris klass :)

Det blev en Sony Ericsson w760i
Svart




Kanske ska ta några bilder från Izabelles Kalas med :)
>>> ÄSCH- de vill inte fungera så jag får ta de senare! <<<<


Brossan ringde med innan i morse o sa att de inte åker idag! Flyget hade blivit försenat i 20 TIMMAR!!! Så de ska åka 06.15 i natt... kör från Sandras kl 00 ca..
Ha de kul brossan..
Älskar dig!!



Heldag med Lilla T

Åkte till Madde o Casper imorse... De fick leka av sig lite.. busade o hade sig.
Drog varandra i håret, fikade o klarade sig helt på egen hand :)

hihi Så söta tillsammans! Våra små Knubbisar :p

Sen bar de ut till Önnestad o hämta Lillebrossan... O sen in till stan o handla det sista inför hans resa...
Blev 2 T-Shitar o 1 Linne, 2 Badskor och solkräm :p

Och sen hem till mormor efter det.
Var där lite sen hade jag så ont i skallen så vi fick åka hem o lämna brossan o säga Hej till mamma- Pappa var såklart inte hemma utan hade precis kört! SUCK

Imorgon kl 16.20 åker min älskade bror till Turkiet.. 1 vecka.. All Inclusive.... =) =)
han lär ju vara brun som en neger sen :p haha... ha de så kul brossan =) =) =) Älskar dig!

O vem jag mer älskar- JO MIN FAMILJ!!!!!!! Ni är guld värda...
Vad vore jag utan er??!! Nicklas, Noah o Lilla T :) <3 <3 <3



Heldag i Rydsgård!!

Åkte hemifrån redan kl 08.30 i morse :) Skulle till Marita o Johannes ... De skiljer ju bara 3 dagar på grabbarna...
Noah är äldst :)

När vi kom dit var de först väldigt nyfikna på varann, bråkade om massa leksaker..
Johannes ville bara pussa o krama men Nej nej nej- icke sa nicke - de ville INTE Noah :p

Så Noah har fått en rivmärke på kinden :p Snyggt ;) haha.... Har aldrig sett Noah bråka på de sättet innan!


Föressten gissa- På tåget idag hade de bara enkel tåg ( brukar vara två tågsätt ) O där man ska ha barnvagnar o cyklar var de 8 vagnar!!??!! Och 1 cykel.. O massa galna människor som jagade sittplats!! Haha vilken syn! Jag fick iallfall en plats! ( som vanligt)

De var en trevlig dag iallfall :) Kom hem kl 21 ikväll! *pustar ut *

Ska bara kolla mejl osv sen blir de nog film kanske eller rentutav sängen!
Ska med brossan



Bilder från idag!

Tänkte slänga in några från idag om de vill fungera här :)



Noah





Sen hittade jag en liten Humla på en blomma med :)




Lund- Foto- Bråkigt barn!

Åkte till lund idag kl 09.23 med tåget. Men innan dess så stod vi utanför Domus o skulle kolla om jag hade busskortet med mig.. SUCK NEJ- de ligger hemma.
Ringer till nicklas som kör som en dåre hem o hämtar det o sen in igen. Går ner till Tåget under tiden.
Ser då att de är försenat till kl 09.30 BRA - tänkte jag.
Och just 09.30 kommer nicklas insvängandes på parkering!! Så jag springer o ska stämpla kortet, medans Natasja skriker på tågvärden att de ska vänta för han kommer med kortet.

Haha- får ju all min motion o lite till så fort vi åker iväg på våra äventyr!! :p

Sen ner till lund och kolla på leksaks affären, second Hand, Natasja skulle ha mat på mcD, medans jag hade egen matsäck! Billigt o bra!
Sen kollade vi Tiger, KappAhl med... och jag kom tomhänt hem, men inte Natasja= som vanligt .. *hihi*

Längtar sååå tills man ska plugga igen o då har en inkomst igen!! Hatar sommaren utan pengar!

Sen kom jag hem till Stan o då körde vi till El- Giganten och skulle lämna in min mobil IGEN- Och nicklas gick in med den o sa att vi var uppriktigt trötta på detta nu för detta är 3-4:e gången nu ...
ochn han som stod o skulle ta emot den sa " Ja men vi gör såhär, kom in med lådan, Laddaren, Hadsettet, Skivan osv osv... " Ja allt som fanns i boxen så får vi ett tillgodo kvitto o kan köpa en ny mobil :)

wiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... Ska äntligen få en ny!!! Vet inte om jag ska ta en likadan eller om jag ska ta en annan modell! Vad tycker ni ??
Nu ska jag skriva lite svar på frakt priser till folk som ev ska köpa saker av mig :)

Hoppas att bli av med de.. om ingen annat..

Någon som är intresserad av en Bumbo- Stol för de lilla barnet?? Eller en klädsel till Syskonsitsen på Phil & Ted Vagnen ??? Hör av er isåfall!!

Gud va Noah har blivit bråkig om kvällarna... Ska INTE sova i sin egen säng, och vill verkligen inte somna om man ligger med han i våra sängar! Suck. Blir nog att ta bort middags tuppluren från han tyvärr!!

Skriver nog mer sen...



Fick inhandlat lite iallafall..

Åkte o behövde handla hem lite mat, vad gör man inte ....
Sov till 11 idag föressten.. SKÖNT!

O nu ska jag betala den räkningen som ligger efter... Måste ju annars blir de kaos på allt.
Längtar till skolan början nu så allt kan lösa sig igen!!!

Orkar inte blogga ikväll..

Sååå sugen på pannkakor ^^ ska nog be nicklasbaka några.. han e bäst på det!

Ha de fint ikväll..
kommer kanske o skriver lite senare



Lite bilder från idag!

Tänkte att ni kanske ville se gullungarna idag igen ;)
Thias kommer här :)



Och sen kommer Noah ---- Han har precis ätit middag här så därför han e lite skitig ... :-D

Skitiga barn = Glada barn :) Eller ?! ;)







Start på en ny vecka :)

Var iväg o handlade hem lite pålägg till mackorna.. helt tomt i kylen. LIte korv, ost, leverpastej.
Och sen fick vi ringa Dietisten till Noah med..
Fick nya direktiv på hur han ska äta o vad ... bara att han ska gå upp i vikt.
konstigt nog ikväll så sa han att han hade ont i magen :S Fast han inte fått i sig något gluten- vad jag vet.. :S !!??

Nu ikväll åkte Nicklas till Lame- han fyller år idag! Som vi totalt glömt bort :S FÖRLÅT!!!

Ska nog tömma kameran nu o sen ska jag spela lite Sims :)

Hörs sen. Natti



Varför finns det inga jobb??!!

Sveriges regering är rätt roliga ibland, de säger att de finns en massa jobb o alla ska gå med arbete osv..
Men varför finns det då inga ???

Sökt 2-3 olika ikväll igen. Hoppas att något av de går vidare direkt efter denna månaden :)

Håll tummarna!

Vet fortfarande inte hur jag ska göra med skolan. vilken ska jag välja och varför?
Mamma o Pappa tyckte att jag skulle välja Valje men kristianstad drar ändå!

Urk va jobbigt!

Nej nu ska jag ta fram lite fika.. gottesugen tyvärr..
Ha en fin kväll!




Inget går som planerat!

nicklas jobbade ju i natt och sen fick jag sms kl 06.15 om att han fått erbjudande om att jobba ett pass till och det tog han såklart!
Men de var längre o större o jobbigare än va vi trodde :p

Han vart inte hemma från 15.15 idag.. :O

Så de blev typ 13 timmars arbete idag :O och jag som skulla åka iväg med ungarna idag...
Fast vi hade det trevligt idag ändå!

Tvättat fick jag gjort- en maskin- sen vart sköjmedlet slut! Så nu får vi handla det imorgon!
Ska även ringa CSN imorgon och se vad de var för papper som skulle in angående nicklas!

Annars händer nog inget- någon som vill ses?? Har sommarkortet fortfarande och får passa på denna veckan för annars jobbar jag typ!

Nu blir de mer jobbsökande för min del- hörs senare!



Kalla Kårar längst ryggraden= inte kul!

Tänker för mycket hela tiden, varflr ska man göra det ??? Ser på TV nu o de som visas får mig att må dåligt, skrämmer mig, och allt på en o samma gång,  

Och SJÄLVKLART så känner man såhär när man inte har sin älskade vid sin sida..

Han ligger i sin säng sen 2 timmar tillbaka o soooover.. han ska ju upp i natt stackaren eller något :p

Funderar allvarligt på vad man ska göra imorgon när han ska sova ut. Tänkte åka till ungarnas mormor o morfar :) de gillar noah =) Sen får vi se... Tvätta måste jag med försöka mig på!

Nej nu kallar nog sängen på mig med ... Natti på er.

Kom på en sak.

Kärlek är bara en känsla som du har.. Säger du "jag älskar dig " till den personen så betyder den känslan bara något för dig. Det är VAD du GÖR för att visa att du verkligen älskar denna personen som är det viktigaste!


- Hade varit kul med lite kommentarer ... :p >



Lugn Lördag med familjen.

Ja vi beslutade oss i morse för att INTE åka någonstans alls. Så vi kollade lite film istället. Och sen började vi städa huset :) Så nu är det fint igen..
Sen Sov ungarna middag o efter det var de lunch o jag bakade lite Choklad bollar, mumsigt- ja iallfall Noah tyckte det =)
Gjorde ju de såklart helt Gluten Fria :)

Finns massa recept på Glutenfria saker o ofta tror folk att det ska smaka si så där men de gör det inte. Visst de enda som ja råkat ut för är att brödet blir lite segare men är ändå gott =)
Annars smakar de mesta precis som "vanligt"

I natt ska Nicklas på jobbet igen. Ska vara där 01.30... tiiiiiidigt! Sen e han nog hemma till kl 06...
Fast han får nog stanna på typ Statiol o köpa smör för de har vi såklart glömt så nu e de tomt!

Sen ska jag o barnen åka iväg en sväng på några timmar så nicklas får sova ut efter natten.

Fotade en massa idag..
Här kommer Lilla T :)

lite sur tror jag visst eller något :p

Ska se om jag har en bra bild på Noah med.. Fick bara konstiga vinklar =)

Sötnosen



Fick bli att Byta!

Orkar inte med att folk bara ska lägga sig i livet, det som är viktigt för dom kanske inte är så viktigt för mig.
Jag har prioriterat annorlunda i mitt liv och jag är så STOLT över det! Ingen ska kunna knäcka mig!

De som läser mig blogg går in på den självmant och behöver inte säga till mig hur jag ska göra saker o vad jag ska göra ...
Samt när jag ska göra det!

Idag har vi varit i stan lite o haft det trevligt- Sen skulle vi hem till mamma o pappa men när vi kom dit så hade malin o pappa kört o handlat så vi fick prata lite med mamma men hon var så trött så vi åkte ganska snabbt igen så hon fick vila.

Skulle bada i poolen här men Brrrr va Kallt det var :p


Pratar med Marita o Johannes.. Vi ska hälsa på de på torsdag nästa veckan... Pojkarna är ju lika gamla. skiljer bara 3 dagar- kan vara skoj =)

Nej nu ska jag söka jobb, prata på msn o sen kallar sängen. ska till malmö imorgon med tåget :)

Hejdå från mig!!

Måste bara lägga in en bild på Thias från idag :) Sötnosen min :) Fyller för tusan snart 1 år :)Sötnosen min.



Välkommen till min nya blogg!