Testa MyMoment??

Klicka in på länken och testa :)

l http://smartsontestpilot.se/mymoment/bli-testpilot">http://smartsontestpilot.se/mymoment/bli-testpilot">http://smartsontestpilot.se/mymoment/bli-testpilot%3C/a%3E">http://smartsontestpilot.se/mymoment/bli-testpilot




Tidig kväll igen!

Alwin måste vara trött om dagarna .
Igår och idag somnade han på soffan 17.30 :)
Lill killen!
Men han sover nog imorgon bitti med ;)

Idag har vi varit på föräldra grupp och det var super trevligt :)
Ska träffas om 2 v igen:)
Av de 7 som var där idag inkl mig så bodde de 4 st i billeberga :)
Kanon tyckte jag!! :)

Imorgon händer nog inte så mycket!
Planera helgen!
Ev iväg och fixa skor till grabbarna ( sandaler ) sen får vi se!
Mycket möjligt vi tar de efter dagis med och tar en runda på familia eller väla!

Sen kommer Thias på fredag - längtar efter han!
Och HOPPAS på en bra helg!
Ska förbereda med saker som hoppas funka i helgen! :)

Btw- denna bilden är väl klockren ;)





- Grattis Noah på 6 års dagen :) -

Grattis min älskade förstfödde son!
Vart i all världen tog tiden vägen?
Hela 6 år, och börjar skolan efter sommaren och han längtar verkligen mycket!
Mamma älskar dig!



Barnakuten

Där är jag med miliax nu!
Hans hosta osv har blivit ännu värre sen ventolinet!
Han har feber och de har tagit syre sättningen!

Väntar på läkaren sen blir de nog inhalation efter det!
Suck säger jag bara!

Trött är jag med ovanpå det för att vi har inte sovit så mycket i natt pga detta! :(




Äta bör man annars dör man..

Men jag kom nyss på att jag inte har käkat idag fast jag haft all världens tid till det.
tog en liten bit kyckling som vi hade igår och sen blir det grillat sen ikväll när värmen lagt sig lite.
Vi har varit och hämtat en ny babysitter som miliax ska ha hos sin pappa när han är där.
Sen har vi varit på VC och skulle kolla miliax, som jag skrev innan och fick köra till bjuv för att hämta medicinen för den var slut i Svalöv.
Imorgon fyller min älskade Noah hela 6 år!!
Jag ska ringa och gratta han ( vi hade ju kalaset förra helgen hemma hos mig) då han är hos sin pappa nu.
Kan inte fatta var tiden tar vägen och att han börjar skolan i Augusti :)
Nu dör snart datan så får väl sluta blogga :p
Hejsvejs!



Astma!

Miliax har fått ventoline nu i 2 veckor så får hoppas han blir bättre med det!
Gud vad tråkigt det känns, men de var som hans pappa sa att de är ju inget dödligt bara han får medicinen!

Jag börjar ju genast tänka på om han har samma son hans stora syster, men de får framtiden utvisa!

Ligger och glor på tv, ska snart iväg och handla lite saker till ikväll! För ikväll blir de grillat :)

Detta med engångsgrillar- finns både bra och dåliga!
Testade solstickans och den rekommenderar jag INTE!!!
Däremot är Landmans BRA!!




Badkläder-

Kan vara bra att ha.. Eftersom jag tappat så måste jag nu beställa hem, men var tusan hittar man en bikiniöverdel med tillräckligt stor kupa :S
Hittade en på Laredoute så får se hur den är, annars vet jag faktiskt inget annat ställe som har såhär på rak arm!
Vill helst inte ha baddräkt på stranden eller så, men kroppen kunde ju varit snyggare ..
Nåja, de får glo om de vill, annars blunda!
Jag vet att jag kämpar och jag kommer förhoppningsvis nästa sommar kunna vara snygg i en bikini :p



Klubbmästare :)

För andra året i rad är jag klubbmästare =)
1200 i ren slagning över 6 serier. = 200 i snitt :D
Kan inte annat än vara nöjd.
Satte 13 strike i rad så det blev en falsk 300-serie!

Var inte hemma från kl 22.30 nästan igår kväll, men roligt hade vi =)

Precis lagt in tvätt i maskinen och ska hänga upp den om 2 timmar, men måste först ta ner det som hänger och vika in det.
Sen får vi se vad som händer!
Jag är lite små trött, men risken är att om jag sover nu så blir de helt fel ikväll. Hatar att vakna så tidigt när solen går upp- blir att skaffa rullgardiner eller persienner snarast!
Hunnit med 2 st möte idag, varav de ena var sista gången = skönt!
Och det andra, dit ska jag nästa vecka igen för mer info.
Detta blir nog bra, framtiden hoppas jag ljusnar... Jag ser ljuset emellanåt men ibland är de beckmörkt!
Händer i helgen?
Visst ja- Miliax är fortfarande sjuk.. Varit det nu sen 24 April , förkylning, kraftig hosta, rossel som fortfarande inte gett med sig. Ögoninflamation, och nu är den kraftiga hostan tillbaka igen och rossel så han vibrerar.
Ska ringa BVC imorgon för hon sa att jag skulle kontakta henne om det blev värre igen :(
Kan vara att han behöver inhalationer när han är förkyld!
Lillsöte vår <3


( Nej priset såg inte ut såhär )

Får lägga in en bild sen när jag fått hem vandringpokalen med!




Svar till Ellie!

Hej :)

Ja de fungerar bra, just nu har vi torsdag - måndagar!
Men de blir bara som längst till 13 aug :) Då Noah börjar skolan, då blir de fredag eftermiddag/ kväll till söndag kväll!
Kommer att kännas konstigt,men så får det vara :)

Noah blir 6 år på lördag!
Thias 5 år i slutet av juli.
Alwin 2,5 år i Juni
Och Miliax är 4 månader!




Bada?

Får se om man kan ta sig ett dopp denna helgen!
Iof så måste jag nog fixa en ny bikini, efter dessa kilona så är de mesta för stort!

Ikväll är det klubbmästerskap i hallen och vi får se hur det går :)
Får INTE glömma kloten! :)

Ska snart leta fram mina sommarskor!
Ja ett av paren, ska bara få lillen och sova om han ville de :)




Tack för era kommentarer :)

Så mycket beröm och positivitet :)
TACK!


Ellie -

De som hände på lekplatsen var att jag hörde en kvinna skrika släpp i ren panik!
Tittar in över häcken och ser två kapplöpnings hundar och något vitt!
De hade fått tag på en katt !

Tagit den i varsen del och dragit och lekt som med en vante!
Så katten var stendöd!
Men vi fick försöka få in hundarna och ringa ägarna!

Vi hade se jätte mysigt på lekplatsen annars och blev visst lite sol brända :)

Nu ska jag snart bege mig upp från sängen och leta solhattar!
Jag vet att jag har de någonstans här! Frågan är bara hur många :)

Miliax ska till Bvc idag, han måste ha gått upp en hel del sedan sist .. Börjar bli tung och bära på!

Sen ska jag ställa mig och baka bullar med till frukosten!

- jag ska lägga in fler bilder på killarna :)
Men ibland fungerar inte de via telefonen!

Här är från lekplatsen iallafall :)




Måndagsmys!

Vi stannade i Ljungbyhed innan vi körde mot Nicklas och lämnade thias!
Där grillade vi korv och de lekte och busade av sig!

Sen hände de en del tråkigheter med, men jag skriver om det senare eller imorgon!

Barnen sover och jag väntar på alcatraz :)
Dagis imorgon och jag ska inom Svalöv och lämna papper!




Måndag och sol!

Har kommit in i en period i mitt liv jag känner mig kvävd!
Allt vill jag förändra! Ser hinder i allt man tänker att man skulle vilja göra!

Tiden går saaaakta, men samtidigt fort! :(
Inget bra detta!

Så mycket tankar och lösningar, men orken till det finns inte riktigt där :(

Noah & Thias är ute och leker, sen ska vi köra hem thias! Sen får vi se vad som händer!
Måste inom Svalöv och lämna papper med!

Händer för er i veckan?




Kalas dags!

Idag är det kalas för Noah :)
Tårta är fixad och kl 13 kommer gäster!

Noah längtar efter sina paket :)

Gör ni idag?




Miliax 4 månader!

Herreguuuud redan? :o

Tiden går så ofantligt snabbt!
Han är underbar och vi älskar honom sååå mycket! <3

Skrattar, tittar på händerna, greppar... :)
Snaaart vänder han sig, de kommer när de kommer!
Skönare blöjbyte utan att ha en tornardo framför sig ;)




Ensamheten!

Och jag är inte bästa vänner!
Jag gillar inte detta alls!
Jobbiga dagar, jobbiga kvällar, jobbiga nätter!

Ensamheten borde utrotas!

Den ofrivilliga ensamheten är hemsk! :(
De är skönt med ensamheten ibland om man bor tillsammans med någon t.ex!
Men den ofrivilliga - fy!!




Vilken dag!

Trött på detta tjafset, bråket mm
Kommer det någonsin att sluta??

Är det så med bröder??
Så tråkigt att tiden ska gå ut på att vara arg, irriterad tex! :(




Sitter med alla grabbarna!

Miliax är så övertrött så nu har han däckat ett tag!
Hoppas de går lättare att lägga barnen idag, igår var det hemskt!

Inget blir som planerat denna helgen!

Ska nog föressten slå in Noahs paket inför söndag ikväll!




<3

En saknad som gör så ont <3 :'(




Bloggtorka idag!

Helt enkelt inte orkat!

Jag åkte hem och myste med miliax istället när de stora var lämnade på dagis!
Sen efter dagis så var det dags för tand läkaren för båda två :)

De var så duktiga :)

Sen hem och äta, Noah gick till en kompis och kom hem vid 18.
Då somnade Alwin :p
Så får se hur tidig morgon jag får imorgon! Hoppas han sover länge ändå!

Fick inget hockey sällskap ikväll, får hoppas de blir imorgon!
Så jag får kolla på tre kronor själv då Noah med är lagd :)

Här är bilder från tandläkaren :)

Först Noah i stolen och sen Alwin :) om det vill fungera!
Inga hål! :)

Men Alwin äger en tvillingtand ;) de ni..:p




Familjen stor igen!

Killarna är hemma och maten är i magen!
Miliax ligger och ammar och grabbarna lyssnar på Mora träsk :)

Jag är redan trött, men de rättar nog till sig!
Funderar på vad jag ska hitta på ikväll..
Får kanske ta tag i alla kläder och saker som ska säljas!
Har 5 kartonger utanför garderoben som måste slås ihop med de andra...

Så mycket får säljas!
Massa skolböcker kvar, men eftersom jag inte vet om det är just de böckerna som används på utbildningen får de ligga så länge :)




Ny vecka igen!

Får se hur denna veckan blir!

Blir en del bakande, Noahs paket ska handlas, kalas, miliax vara med sin pappa och träffa stora systrarna!
Thias är här i helgen!

Allt möjligt med andra ord!

Får se om jag får hockey kompis eller inte! Match imorgon kväll och vet inte om de är onsdag eller torsdag med! :)




Glutenfria Kanelsnäckor.

Jag har använt Finax mjöl mix till denna satsen =)

Kanelbullar

Ingredienser:
  • 5 dl mjölk (eller vatten)
  • 100 g smör eller margarin
  • 50 g jäst alt. 17 g torrjäst
  • 2 msk Fiber Husk
  • 600 g Finax Glutenfri Mjölmix alt. Lågproteinmix
  • 1-1½ dl strösocker
  • ½ tsk salt
  • 1 ägg
Fyllning:
  • 100-150 g rumsvarmt smör
  • ½ dl socker
  • 1-2 msk malen kanel alt. Marsanpulver

ca 40 st

Gör så här
  1. Smält smöret och tillsätt mjölken alt. vattnet.
  2. Lös upp jästen i den fingervarma mjölkblandningen 37º och tillsätt Fiber Husk, låt svälla i 10 min.
  3. Blanda samman alla övriga ingredienser i maskinen med degkrok ca 5 minuter (spara ca 1/2 dl mjölmix till utbakning).
  4. Låt degen vila i bunken under bakduk i ca 10 minuter.
  5. Mjöla bakbordet med den sparade mjölmixen. Kavla ut degen till 2 plattor, bred på fyllningen, rulla ihop och dela i 20 bitar.
  6. Lägg bullarna i pappersformar på bakplåt och låt jäsa övertäckta ca 45 minuter.
  7. Pensla med ägg och strö över pärlsocker.
  8. Grädda i mitten av ugnen, 250º i 8-10 minuter.










Doftar i hemmet!

Nybakade kanelsnäckor!
Dock glutenfria!

Miliax ligger och ammar och mina tankar snurrar!
Hur gör man?

Vill prata av mig nu!
Tur jag ska till kuratorn imorgon och babbla lite, men det är ändå hos mig allting ligger och det skrämmer mig!

Hur vågar man? Hur står man ut?
Hur lär man sig njuta av vardagen och helgen?
Måste det alltid hända något?

Ska bespara er med allt negativa!

Kommer bilder och recept på snäckorna sen när jag har datorn uppe!
Testade ett nytt recept idag! :)

Tjingeling så länge! :)




Känns jobbigt!

Kommer fan inte ur soffan!
Jag vill baka, men måste till affären!
De är verkligen inte långt dit, men att flytta denna förbannade jävla röven verkar vara skit svårt!




Godmorgon

Solen är uppe och jag har haft en hemsk natt, massa drömmar, tankar, känslor!
Jag undrar hur jag ska kunna återgå till vardagen med dessa och ändå få allt att fungera?!

Idag måste vi iväg en sväng till affären , lite smått ska inhandlas!
Så de blir nog att vi tar vagnen i det fina vädret och går ner till den lokala butiken!

Ikväll kommer jag kunna prata lite, men kommer de komma svar? Kommer det leda till något än ännu mer smärta! Det återstår att se!

Jag älskar dig!




Sådan pappa- sådan son ?

Vad tycker ni ? Är de lika eller är de inte det ? :)





En bild till.






Förövrigt- ni är dååååliga på att kommentera alla ni som läser om dagarna. Vill ha mer kommentarer annars tappar man ju lusten att skriva !


Kram på er!





Min fina blomma!

Som jag fick av Mattias!





Ja ett sm silver!

Blev inget sm guld för IFK men ett silver är ju näst bäst och Sävehof är ett otroligt bra lag!

Nu är det dags för hockey :)
Sverige - Italien!
Miliax är bänkad som alltid när det är hockey :)

Vi säger hej såhär på kvälls kvisten :)




Pinsamt!

IFK - pinsamt spel!




Kommer aldrig!

Kommer aldrig svika dig min älskling!
Jag finns här dag som natt för dig hur trött jag än må vara!

Vi kommer klara oss, framtiden får se vad det utvisar!

Jag mår inte bra nu, förhoppningsvis blir de bättre annars vet jag inte vad jag gör!

Tid, tid, tid - det är det enda folk tjatar om!
Hur mycket? När?
Jag kämpar dag ut och dag in, men till vilken nytta? ...

I don't care what they say, i'm in love with you!
Lyssna på bleeding love!
Lyssna på de andra!

Detta är inte rätt, detta kan inte vara rätt, de ska inte vara rätt!!!




Usch!

Vilken natt!
Mardrömmar, tårar, ångest, smärta!
Varför? Hur? När?

De är nog det som snurrar mest!
Jag vill ha svar!

Kommer kunna prata imorgon! Men känns som en evighet!

Självdestrutivt!!!

De kan nog sägas hela tiden och det förklarar allt en hel del!
Jag är så tom, så ledsen, förvirrad,
Mest just nu arg och ledsen!!

De ska inte behöva vara såhär! Det är inte klokt!

Jag älskar dig!!




Så mycket!

Känslor, tankar, funderingar..

Var ska alla dessa ta vägen?
Vad ska jag göra?

Vad kan jag göra? :(

Vill inget hellre.. De vill du med!
Varför blir det då såhär!?

Hjärtat gråter och skriker!




Man behöver inte vara rädd på äldre dar!

Hemtjänsten hjälper till med mycket ! :)



Jaha, bara sådär ? Frustration på HÖG nivå!!

Hur kan det vara såhär ? Kan de verkligen vara sant?
Jag kan inte fatta det, jag är i chock. Så ledsen, så arg, så frustrerad. Men mest av allt ARG!
Det ska inte vara andra som bestämmer på det sättet och framför allt inte de.
Hur kommer det bli i framtiden?
Hur löses allt praktiskt?
Jag älskar så det gör ont...
Men kan inte göra mer. Jag känner mig maktlös!
Jag är helt ställd.
Jag förstår dina tankar och känslor, men jag kan inte acceptera från deras håll.
Önskar ja fick slå en stekpanna i huvudet på dig.. Då kanske du skulle vakna, då kanske allt skulle vara annorlunda.
Eller vänta, de är nog de som ska ha en stor stekpanna i huvudet, för det är de som gör fel!
Fel, orealistiskt, sjukt, ja de finns många ord för det...
Just nu känner jag bara frustration över allt!
NÄR ska allt bli bra, NÄR ska kampen vara över?
NÄR ska folk kunna acceptera?
Jag älskar dig och kommer alltid att göra oavsett vad som händer!!
Du har föralltid mitt hjärta i din hand!



Att orden kan betyda så mycket.

Att känslorna kan vara så starka! Att jag kan fundera dag efter dag på dig.
Att jag vill vara i din  närhet, känna din kärlek.
Leva livet fullt ut med dig...
Att jag kan vara förälskad och kär fortfarande!



Bowling i bilder!

Tänkte jag skulle lägga in lite bilder på när Noah spelade bowling igår =)
De blev inte många då när jag precis tagit fram kameran så vaknar kära lillebror Miliax och vill ha uppmärksamhet =)
Men sådant är livet!
Och denna väntan....
Men han klarade det riktigt bra. Tillochmed utan " staketen " :)



Nokas viktminskningsprogram!

Kom visst med inne på facebook :)
Fick ett mejl så nu får vi se hur detta går !

Har ngr kilo till ner. Minst 15. Helst 25!
Hoppas på det bästa!!




Våran dag!

Stressig men bra :)

Ringde VC imorse o skulle dit med miliax 9.10. För ifrån till Perstorp och lämna Alwin, snabbt mot Kristianstad och var där 10.40.
Spelade bowling 1 timme :) :)

Sen äta, lämna sol brillor till syster.

Upp på sjukhuset, läkaren, ner till lab!
Ut i bilen 14.15...

Mot Perstorp, hämta Alwin, inom affären, och hem! Stannar bilen 16.00
In med barnen, amma miliax, mot Noahs skola...
Hem , äta och varva ner!

Pust!
Men vi lever! Barnen i säng och en mamma som tittar hockey :)




Onsdag med Noah :)

Idag ska vi äntligen få lite gemensam tid bara han och jag! Ja miliax får ju hänga med, men utan Alwin :)

Noah ska till doktorn i Kristianstad vid 13 och han har tjatat om att spela bowling ett tag så vi har bokat bana och ska göra det nu idag mellan 11-12 :)

Ska bli mysigt och bara göra något med han nu när han hjälpt mig så mycket med miliax!

Ska ringa VC om miliax med, de blir värre med hostan :( varit sjuk i över 2 veckor :(

Sen i eftermiddag/ kväll blir de öppet hus på skolan! Kan inte fatta att min lille kille har blivit så stor och börjar skolan! :)
Han är super duktig på siffror och räkna, och vi övar för fullt på läsandet, men de kommer :)
Ingen stress, ska vara roligt och lära sig :)

Ikväll är det hockey och vi har hockey kompisen här ;)


Föressten! Vill någon göra något på lördag eftermiddag/ kväll med mig och miliax?
Hojta- vill hitta på något :)


Slänger in en eller två bilder på lille miliax som börjar bli stor nu :)
Så medveten om när pappa kommer och skiner som en sol :)




Jakt på biljetter!

Biljetter skulle släppas kl 9.. Vilket tryck !
Fick tag på 2 st, men måste tyvärr sälja de igen :(

Hopplöst så får stanna hemma o glo på det istället! :(




Vad händer? Tankar... Funderingar..

Just nu undrar jag vad som händer?
Massa tankar och känslor i luften!
Är jag för förstående? Är jag dum som kämpar?

Jag har så mycket inom mig! Jag vill bara dela ut det!
Hoppas på ett svar ikväll / i natt annars får jag nog det imorgon kväll, eller onsdag!

Varför ska allt vara svårt.. Samtidigt!!

Låg och läste " boken " igår kväll, massa tips! Jag ska bara " komma igång ".
Har många idéer och tankar som bara ska ner, hur mycket ska man ha? Vilka ska man använda , vilka ska stå i reserv, hur länge försöka innan byta till ny ide?

Måste bygga ett liv, ett stabilt och fungerande!

- solen inom mig - du vet vem du är ;)




Eftermiddags nöje

Detta gör vi just nu :)




Måndag äntligen!!

Äntligen!

Idag fyller miliax pappa 40år!
GRATTIS på födelsedagen :)
Han är i Tyskland med hans andra barn och deras mamma!
Och skulle nog hem imorgon!

Idag ska vi köra thias till Perstorp och Nicklas!
Sen hem o mysa !
Trött idag med, fattar inte vad de är för fel!

Ringa BVC kl 08 om miliax hosta .. Den blir bara värre tycker jag! :(

Händer annars denna veckan?

Jo läkaren och en heldag med bara Noah på onsdag i Kristianstad :)
Vi ska spela bowling för de har han tjatat om ;)
Sen på kvällen är det öppet hus på hans skola så vi får gå dit!
Har jag tur kan miliax vara med sin pappa och som kanske tar Alwin med, allt beror på hans jobb tider!
Sen torsdag åker de till Nicklas o stannar där över helgen!

Ska ni göra?




Jobbigt!!!

Nu börjar de jag fruktade komma :(
Jobbigt! Ångest! Tårar! :(