Juldags kvällen...

Snart lider denna dagen med mot sitt slut.
Jag sitter ensam hemma .. Alwin sover så sött i sin säng, tror han vaknar snart och ska ha lite mat och mammagos :)
Noah o Thias sover i sina sängar och Nicklas har åkt till Mattias...

Så det är väldigt ensamt här hemma.
Har iallfall tv och en brasa att mysa till ...

Imorgon är det mellandags rean och vi ska ta oss in på den. Måste ut och röra på benen, varit inne för mycket nu iom flytten och allt som ska på plats.
Får lägga in bilder sen när allt är klart :)

Vill säga en sak bara..
GRATTIS gumman till Plusset med " snuffs"
Ja min älskade Natasja ska ha en bebis till :) I Aug 2010.. Den 25:e :) hihi.

De roliga är att Noah o hennes Izabelle är det bara 2 månader mellan. Sen testade jag ju snabbt + med Thias.. Och när han kom i Juli 2007, så när han var några dagar gammal så testar hon + med sin Mino som föddes den 28 Mars 2008.
Enligt Ultraljudet med Alwin så blev han till den 29 Mars 2008 :) Och föddes ju nu den 10 December 2009.
Och sen testar hon positivt bara några dagar efter han kommit igen :)

Haha.. Tycker det är så komiskt allting :) Med underbart med..
Så nu får vi hoppas den bebis vill stanna kvar tills det är dags :)

GRATTIS igen gumman


Idag tappade Alwin sin navelstump. 15 dagar gammal.
Han är världens goaste unge. Säger inte så mycket. Gör mest ljud ifrån sig när han ska äta elle behöver byta blöja, eller vill bli buren.

På tal om buren, är det någon där ute som har en LÅNG elastisk sjal att sälja till mig ??

Hör av er...




flytt, bloggtorka, julafton!!

ja såg precis att ja inte skrivit sen den 16.e, fy skäms på mig! Vi har iallafall flyttat nu, det gjorde vi den 19e, så du är vi på plats äntligen! Det är därför ja inte kunnat skriva här. Igår var det julafton med, barnen blev överlyckliga när tomten kom till dom... Så de klockades perfekt. Idag bara myser vi av varann och ska leka med deras leksaker de fick. Tänkte även att jag skulle gör fot avtryck på alwin, ska försöka med handen med, men det är ju svårare... Sen imorgon är det ju dags för mellandagsrean.. Hoppas att man kan hitta något... Nej nu vill pojkarna ha uppmärksamhet här hemma så ja får logga ut... God jul på er alla!



Fot-sätesbjudning

Hittade en bild på olika sätesläge som bebis kan ligga i .



Det är den understa som Alwin låg i ... Fot-sätesbjudning.
Så det är tur att ja inte kom in med fullt värkarbete och de upptäcker en fot påväg ut..
För det var ingen som visste att han låg i just detta läget. De trodde han låg i " vanligt" sätes..

Men han är här nu, och allt gick kanon :)

Idag har jag o Alwin varit på stan en sväng, hittat nya vantar till noah, fick låsa upp min dosa + till bvc o se om jag kunde få väga Alwin.
Och gissa- nej. hon hade inte tid för hon skulle till frissan..
Tack för den, fast jag förklarade att han gått ner så mkt på BB..
Orolig är jag ju, så jag funderar på om man kan gå upp till BB imorgon och be de väga han och säga att man skrevs ut för bara 4 dagar sedan ....
Och hoppas på att det är någon som känner igen en som jobbar.

Älskade Alwin, han är så snäll o go. I natt har han sovit och vaknat med 3-4 timmar mellan, kanon. då hinner jag med vila lite :)

Imorgon ska barnen till dagis + att jag o nicklas måste in o köpa skor...

Guuud va snö det har kommit .. ÄLSKAR det... Som ja längtat- hoppas nu bara det ligger kvar till julafton ..

Nej nu ska jag gå o lägga mig bredvid alwin och sova lite innan han vaknar igen. Min älskade son, så underbart vacker, så underbar.

KÄRLEK!!!! till 1000000000000000 %%%%%


Natti på er







Vilka känslor som bubblar...

Vår älskade Alwin, vår skatt, vårt mirakel.
Du kom med ett + när vi hade BF för liten, som var ett slag i magen för mig. Därför blev du kallad skatten.
Vår älskade skatt...

Att det var just du som låg där inne kan man inte tänka sig, att det var dig jag fick underbara sparkar o kunde klappa varje kväll, du som hoppade till när din pappa pratade nära eller sjöng för dig...
Älskade lilla Alwin..

Känslorna i min kropp är så fruktansvärt stora, de går inte att beskriva i ord.
Jag ser på dig och du ser på mig, vilken kärlek..
Du ligger och ger allt till mig, låter mig ta hand om dig. Du lägger ALL din tillit till mig, och litar till 200% att jag tar hand om dig och ger dig det som du behöver :)
En sådan liten varelse, med så djupa ögon, och ett stort hjärta....

Ser på dina bröder, de vill inte gå ifrån dig, de vill klappa och krama o pussa på dig. De sjunger blinka lilla stjärna för dig...
Du tittar upp på dom o de bara skrattar... LYCKA.

Jag har fått 3 underbara pojkar, 3 friska o vackra pojkar.
Jag är så lycklig nu, jag har allt jag vill ha...
Livet har fått en ny mening igen...

Kan sitta i flera timmar och skriva om min kärlek till dig.
Mitt hjärta saknar inget mer, som den gjorde när du inte fanns hos oss...


Det är det enda jag kan säga!!!


Till våra 3 söner + min underbara man.... Det är det jag känner dag som natt....
Livet har en STOR mening!!!

Lyssna på denna... Så vacker...

http://www.youtube.com/watch?v=rGLyWUpD8HI&feature=related

Ett Mästerverk

När Han skapade alla stjärnor
Gav Han namn åt dem, med sin starka röst
Men när du, skulle födas
Saknade Han ord
Hans hjärta darrade, tårarna rann
När han för dig
Öppnade livets grind

Ett mästerverk
Som Fadern har skapat
Ett äventyr
Ditt mål är att tillbe vid Hans tron
Du är Skaparens klenod

Köpt med Kungens blod

Du är ett mästerverk
Konungabarn

Han tog plats i sin egen saga
Världshistoriens författare
Han kom hit, för att visa
Hur du hittar hem
Han skrev din dagbok, hade en plan
Långt innan du
Stavade till Gud

Ett mästerverk
Som Fadern har skapat
Ett äventyr
Ditt mål är att tillbe vid Hans tron
Du är Skaparens klenod
Köpt med Kungens blod

Du är ett mästerverk
Konungabarn


Artistens namn är Niklas Hallman och låten heter "Ett Mästerverk". Både text och musik är helt underbara.


Nu ska jag ta o sova tänkte jag....
Natti på er..

Zzzzzz



Första mötet bilder + tisdagen i ren allmänhet

Ja denna dagen har varit helt upp o ner vänd...
Vaknade kl 12.30 när Alwin ville ha mat, då hade vi sovit ganska mycket för länge, man tänker inte på de för att Nicklas pappa tar ju Noah o Thias när vi behöver det.
Nicklas fick åka o handla pellets med kl 09 imorse.. Kallt o jävligt, men va gör man inte. Vi kan inte ha de kallt.

Idag har det ju snöat en hel del med, mysigt.- hoppas bara det kommer mera!
barnen var superglada när de såg flingorna. Men såg på nyheterna uppe vid Stockholm o där MASSA snööö- vill med ju!!!

Alwin har tagit sitt första bad idag :) Han njöööt av det sötnosen vår.
Imorgon ska han o jag till stan en sväng, ska se om ja hittar lite kläder till han, vi måste lämna in lite papper, ska gå bort till BVC och boka en tid, och lämna in papper på de andra pojkarna.
Sen ska vi till mormor o morfar tänkte jag så de med får träffa Alwin, så de blir nog där vi börjar :)
Undrar om han verkligen gått upp i vikt, lite orolig är ja faktiskt, så ska be de kolla han imorgon lite snabbt bara, hoppas de har tid med det!
Får förklara att han gick ner massa på BB ..

Hittade detta på en blogg
http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2009/12/barn-nej-tack

Fy fan säger jag bara... Hade blivit så arg så arg...

Malin o Alwin första mötet :)


Mormor o Morfar första besök



Bild på Alwin idag efter sitt första bad...
strl 56. Pop. Lite för stora. strl 50 passar bäst..



Alwins fot



Någon som har några bra förslag på webbshoppar med coola bebis kläder, gärna färgglada i alla dess färger :)


Hör av er!!



älskade barn...

vårt älskade barn, våran alwin., han är så underbart vacker, så snäll, och gud vad vi älskar han. I natt har han inte varit vaken så mycket så det är skönt. Får se hur det blir denna natten.. Han ska Få sitt första bad imorgon med, och nya rena kläder såklart.. Idag införskaffade vi en pump med så nu ska vi sätta fart på mjölken ännu mer..ha ha Ska ringa bvc imorgon och boka en tid för vägning, var inne hos barnmorskan iallafall och bokade en tid för efterkontrollen.. I januari. Nu ska jag o alwin gå och sova, trött värre just nu. Måste vara pigg imorgon, ska försöka packa lite till här hemma då vi ska flytta under denna veckan tror jag, hoppas jag. Ler. Längtar tills vi får det nya huset.. Slippa ha så långt till dagis och bara kunna ta vagnen och gå en runda..



Nu är vi äntligen hemma..

Idag blev vi utskriva från sjukhuset.
Jag visste att jag antagligen skulle få åka hem, värre var det om alwin fick åka hem eller inte.
Om han hade gått upp i vikt från i lördags eller inte.
Barnläkaren kollade allting ytterliggare en gång så de känns skönt :)

Idag vägde han iallfall 3175 gram. dvs + 80 gram på 1 dygn ca :)
Så läkaren sa att det ska nog inte vara några problem detta... Så vi fick åka hem :D

Vi hade köpt 56 i ytter överallen och ja hade sagt innan att ja undrar hur länge han kunde ha den osv.. Haha.. han DRUNKNAR i den... Sååå sött

Sen effter Nicklas hämtat hem oss åkte vi till Willys så ja fick springa in o ha lite saker..
Och sen hem till stora bröderna.
Som FULLKOMLIGT älskar han :D
De ska pussa, krama, klappa, visa upp, hjälpa till, vagga han.. ALLT.
Åhh mina älskade prinsar.
Mamma 3 sötprinsar :)

Lyckan är total här hemma :)

Sitter på internet nu och ska se om någon har en amningpump o sälja + att jag skulle leta upp en salva som ja fick där inne till brösten som är KANON!!

Ont i skallen börjar jag med få.. Dricker vatten som en gnu..
Nicklas har Alwin liggandes i sin famn så funderar på om man ska gå till sängen o sova lite innan de e dags för mat igen...

Ska lägga in några bilder för er som e nyfikna på vårt underverk :D



Får lägga in fler imorgon eller något....För det vill sig inte för mitt internet strular....

Nu ska jag sova... Natti...

Zzzzz




När du ser på mig, då vet jag..........

Och jag bara tittar oh tittr på vårt underverk.
Kan inte fatta att han är här hos oss. Att de var han som låg o sparkade på mig o knuffade..
Men gud vad stor KÄRLEK jag känner :)
De kan inte beskrivas i ord...

När han ser på mig så vet ja varför jag valt att bli mamma...
Alwin sover just nu på mitt bröst, de ska ta PKU test ikväll.
Hörseltestet gick kanon :)


Dock så skulle barnläkaren titta på han idag ju.
Ögonen o mage o allt se kanon ut. Kände på höften som även den är okej efter den förlossningen. Skönt.
Sen va de dags för en vikt:

3095 Gram...
:-( Har gått ner 315 gram på 2 dagar så nu får han lite tillmatning men de är inte mer med de.. hoppas verkligen att de ska rinna till ordentligt nu när vi kommer hem.

De är tänkt att vi ska åka hem imorgon söndag på Lucia :)
Ska bli skönt.. Längtar efter Noah o Thias och de vill nog träffa Lillebror Alwin med :D




Alwin är här :) :D :D LYCKA till 500 %

Ja våran älskade Alwin kom till världen idag :)
Torsdagen den 10 December 2009.
Kl 11.20
för att vara exakt.
Kejsarsnitt, men de var värt det :)

Vikt: 3410 gram
Längd: 50 Cm.
Huvudmått: 35 cm.

De roliga va att på Tillväxt ul i fredags så vägde han ca 3140 :p Så nu va bara siffrorna vända lite... :)

Kom in till förlossningen kl 07.30 idag för en koll om han fortfarande låg i säte, jo myket riktigt...
Så de beslutades snitt.
Jag började förberedas, de lyckades inte alls med nålarna o allt. Haha svårtstucken som man är.
Men efter mycket om o men så var det ju våran tur o åka in på OP :)

Guuud vad nervös jag var... Men allt gick fint.
2 Stick i ryggen bara för han hittade inte första gången- nålen räckte inte till eftersom jag har så djup svank normalt sett.. Men när den väl satt så var de en väldigt häftig upplevelse att inte känna benen eller magen eller så...
De satte i gång o gjorde OP.
Men något gick galet. för mitt i detta fick de ställa sig i sy :-?
För att sedan skära vidare via de lagrena de ska till de når livmodern.

När de väl öppnat livmodern så ser de hur han ligger.. Haha. Jag ska vara GLAD att de var övervakning på denna bebis..
För hade ja kommit in med värkar osv o skulle föda han så hade de blivit akut kejsarsnitt..

Han hade stoppat ner sitt ena ben o fot låååångt ner i bäcknet och sen va de ju rumpan o sen låg den andra foten uppåt liksom.
Och sen när de vl fått ut han så långt så tog de lite tid o få ut axlar osv.
Se fick jag dessutom inte se han innan han gick vidare till rummet utanför..
Han andades inte.. :( Utan de fick suga och rensa och syrgas o allt där ute....
+ att sen när han väl kom igång o Nicklas kom in med han så hörde vi o kände på hans andning så vi fick gå ut med han igen och de gick bort till Neonatalen... Så när ja var färdigsydd och tillbaka på förlossningen DÅ kom min älskade pojke till mig...
Med för lågt blodsocker med.... suck.

Men han har ätit och ätit som en tok idag så hoppas han mår bättre nu.

Han är så underbart vacker :)
Lik lite Noah o lite Thias, men mest av allt.. SIG SJÄLV :P
Sååå sött med hans kalufs på huvudet :D

Ska lägga in bild så fort jag kan... nu går ögonen i kors och han sover så nu ska jag med slumra en stund innan det är dags för mat igen.
Amningen fungerar kanon :D

Guuuud vad jag älskar mina pojkar nu.
Noah, Thias o Alwin :D  :D :D :D

<3
Kan nog inte känna mig lyckligare!! :D

God natt.. Kommer kanske mer uppdateringar under natten om unge herr Alwin inte vill sova då.. :p :p



Jag blir mamma idag!!!

Kl 07.30 skulle vi infinna oss för ett till ultraljud. Gissa- bebis i säte fortfarande.
Så nu ligger jag och ska förberedas för snitt :D :D :D

Jag kommer bli MAMMA idag igen :) underbart, skrämmande, förväntansfull... men fortfarande i chock med..
Kommer att försöka uppdatera under dagen vad som händer och sker..

Ctg just nu.

Fosterljud: 142-143
Puls på mig: 75
inga sammandragningar.


Uppdaterar sen......



Lite bilder....

Idag kom dagis foto.. Fotografen hade glömt de enskilda bilderna på barnen *GRRR*
Men vi fick en fin syskon bild på dom iallfall :)




Sen har ja en bild från Ultraljudet i Måndags :)
Alla kanske inte ser... Svårt o urskilja vad det är..
Ser ni ??




Älskar våran skatt sååå mycket :) :)



Längtan..

Ja denna längtan efter dig bebis, hur ser du ut.. när kommer du, stor liten.. osv osv...
Vi är såå nyfikna o längtar MASSA nu..

Dagens uträkning ser utsåhär :)

Min graviditet - BF Lör 19 dec 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 8 dec 2009.
Din graviditet startade Sön 15 mar 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 29 mar 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 269 av 280. (96,1%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 2 fulla dagar (v38+2).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 19 dec 2009
Du har 11 dagar kvar till beräknad förlossning.


inte långt kvar nu :D :)

**********

Idag ska jag packa här hemma... Kolla genom bebis kläderna, packa väskan så det är gjort.
Kanske åker till stan sen om jag orkar, annars kommer ja ändå in imorgon för jag ska in o ha järn då :)
De stack mig igår igen för Järnet ju, ont som tusan gjorde de. Okänsliga Barnmorskor- för de stack fast ja sa att de inte fick göra de där.- behandlade mig som sitt lilla " barnbarn". blääää...
Sen stack de in den i handen ( HATAR och ha den i handen) Och efter typ halva ringer ja på klockan o säger att den sitter fel, för jag är helt kall- och den jävla kärringen bortförklarar sig med att " Ja men man kan bli lite kall när man ligger still med handen"
Men Hallå!! Ja blev inte de i Fredags när jag oxå låg helt still, sen tryckte de massa så nu är jag super öm på handen o allt..

Men jag vet att jag behöver det i kroppen så det är likabra att få in det.
Så nu är nästa injektion onsdag 9 Dec kl 13.00
Sen imorgon kväll är det julslagningen på bowlingen med, så imorgon ska jag köpa paket för ca 25:- som vi kan byta med varann :D Ska bli skoj :)

Ska ringa o avboka min tandläkare med imorgon för det hinner ja inte- och hur tusan kan de placera min tid i Bromölla kommun när jag bor i Kristianstad kommun??!! Ja de är för roliga.

Vad ska ni göra idag ?




Helgen som gått..

Ja kanske kommer in lite sent med detta nu. haha men har inte orkat blogga. Ville iallfall säga GRATTIS till Calle som är i Finalen :) i IDOL 2009- Hoppas det går vägen :)

Annars denan helgen har vi bara tagit de luuuugnt... Skulle ju på julmarknaden men ja mådde skit igår och gör de lite fortfarande.

Nu i natt mellan Lördag- Söndag mådde ja PISS o hade så ont så ja fick vara vaken typ mellan 03-06
Han somna typ 45 min sen kommer barnen in, så nicklas fick gå upp o ta dom, Sen sov ja till närmare 10. TACK älskling.
Natasja o de skulle komma idag med, men det blev inte så heller..
Förlåt. Vi får ta det en annan helg.

nu är det inte mindre än 12 timmar kvar tills vi ska befinna oss på sjukhuset imorgon och se vad de har och säga.
Och gissa- Bebis ligger fortfarande med huvudet upp..
Så vi får ta det som det kommer! Tror inte den kommer vända sig tills imorgon bitti, skulle skratta om den verkligen lyckas...

Nej orkar fan inte blogga ikväll heller.. Skriver imorgon efter läkarbesök o allt...

Kram o natti på er




Tillväxt Ultraljud = CHOCK!!!

Ja vet inte var jag ska börja tjata om.
Allt skulle bli så perfekt idag.
Vi skulle in o få veta hur mycket den vägde och sen gå en sväng på stan osv...

Men Barnmorskan sätter till Ultraljuds aparaten och säger att de inte alls är ett huvud ner..
utan en RUMPA!!! :-o
Jag börjar genast gråta och känner panik inom mig. Och frågar gång på gång om hon skojjar med mig....
:-(
Vilket hon inte gör...

Hon mäter länge och väl och de är en alldeles lagom liten bebis vi har i magen..

Fick prata med en läkare som ja inte alls klararde av. Allt kändes bara fel, så kall, så okänslig. Medans jag satt i panik o grät.
Tack Natasja för att du var med, vet inte va jag gjort utan dig idag!!

Diskuterar för o nackdelar, alternativ mm..
Får iallfall en tid för vändningsförsök måndag den 7 Dec kl 08.00
Så vi får se om jag ger mig på ett sådant då jag mådde FRUKTANSVÄRT dåligt förra gången ja fick det i kroppen och har en stor RÄDSLA bara jag hör ordet Brickanyl som man får...
Så vi får se. Om inget annat så på måndag vid den tiden oavsett så får ja veta vilken dag jag blir tre barnsmamma och Nicklas får sitt 3.e barn med :)

Spännande, orolig, ledsamt , förvirrande - ALLT på en o samma gång.
Då jag innerliggt LÄNGTAT efter att föda vaginalt och få vara med om detta en 3:e gång...
Jag har alltid sagt att jag varit sååå rädd för snitt, inte själva att de ska skära i magen utan bedövningen i ryggen och att vara sövd är uteslutet för mig. Aldrig!!!

Ja VET att ja inte kan göra något, men känns som ja blivit snuvad på hela förlossningen o allt.
Hoppas bara denna helgen går snabbt nu.
Ska på julmarknaden imorgon i stan, och sen söndag kommer Natasja, I o M hit :)
Så barnen kan leka av sig ordentligt!! Ska bli skoj!
Ser ut som fan just nu mitt i flytten- men de får de ta!!

Inget blir som man planerat.
Vi ska ju flytta den 14-15 December med, Nicklas pappa kommer ner den 16 Dec och sen är det ju Jul den 24 Dec.
Lucia är dessutom den 13:e dec och då ska barnen gå luciatåg i kyrkan med dagis. = vill inte missa.
Om inget annat beroende på hur det ser ut nästa vecka så får man väl kanske ha en rullstol.. Eller något.. Vet ju inte alls om o hur mycket ja kommer kunna röra mig om det nu blir ett snitt!!!
De finns de som mår jätte bra, medans vissa har svin ont jätte länge efter.
Kan ju alltid hoppas på de första!!

Ska försöka att släppa tankarna på allt detta nu under helgen o fokusera på de vi har nu, för vi vet inte om de är sista helgen med "bara " grabbarna...
Så vi ska ta vara på de o njuuuuta av varann. Jag ska även försöka njuta av magen, ta de sista bilderna osv...

Känner just nu när ja skriver detta att fötterna gräver runt nere i bäcknet.. Och jag som alltid trott att det var bebis som slog med handen eller rörde axlarna.
Saken tillhör med att senast den 1 Dec nu i tisdags var jag hos barnmorskan o 2 st!! Kände på mig där, och båda säger att den är ruckbar med huvudet neråt samt att de kände var de hade axelpartiert...
tack för den!!!
Hur mycket kan ja lita på min Barnmorska igen :-(

Så de var en HIMLA TUR att jag åkte dit idag efter äntligen fått tiden.Annars finns ju risken att ja kanske kommit in med värkar och varit öppen kanske 6-8 cm och då att de kommit fram till att den kommer fel och de blivit akut snitt.. Så de känns skönt ändå på de viset att veta nu hur de ligger till och bearbeta det!!!

låååångt inlägg idag... Hoppas ni orkat läsa...

Ska kolla final på IDOL med , vem ska åka tycker ni ???
Jag tycker de står om Calle eller TOVE åker.
MEN de är de 2 som utvecklats mest under IDOL tycker jag, så vi får se!!!!



Svar på era frågor..

Här kommer några svar på era frågor...

Vad blir de för kön på bebis :P
Vi får helt enkelt se. :) Spelar ingen större roll. Men visst hade de varit kul med en tös.. men triss i grabbar kommer med bli underbart om de blir så :)

Har ni inte hunden kvar?
Nej Pepsi flyttade för ett bra tag sen, de blev för mycket. De fungerade inte med barnen och lite sådant. Så nu blir de inga fler hundar här hur mysiga de än är..

Ska ni ha fler barn sen?
De får vi se, men inte på lääääääääääänge om de överhuvudtaget blir flera...
Känner mig rätt nöjd med 3 st :) Känns som ett 4:e barn skulle man få ändra på så mycket ...

Vad jobbar din sambo med?
Han är studerande,

Hur länge har ni varit tillsammans?
Vi har varit tillsammans sen den 7 April 2005. Förlovade oss i Juni 05, Vi fick Noah i Maj 06. Gifte oss Aug 06. Fick Lilla T juli 07.

Allt har gått snabbt, men guuud vad jag älskar denna mannen :)
Sen denna bebis i Dec 09 :)



FRÅGESTUND!!

Ser att många bloggar har frågestunder..
Tänkte med att jag ska ha en nu..

Så är det någon ni undrar- vad som helst. Fråga vad som helst- :D
Kan vara en rolig upplevelse :)


Fråga , Fråga, Fråga.........




Barnmorskebesök. 37+2

Idag var de ju dags för Barnmorskan,
Och tänkte uppdatera lite :)

37+2

Hb. 94
FosterLjud: 120
Vikt + 0.5 kg (9.1 )
Blodtryck: 109/76
Urin: 0/0
SF-måttet: 34 ( 36 sist )

Bebis ligger antagligen väldigt långt nere :)

Såhär ser kurvan ut nu :)




Lyckliga Tankar!!

Sitter o lyssnar på julmusik nu.
Har en sådan glädje och lycka inom mig!
De går inte att beskriva...

Kan inte fatta att vi ska bebis denna julen om den hunnit komma, förhoppningsvis innan året är slut.
Fast ja sa att det varit kul med en 2010...
Men 13 dagar över tiden är inte precis vad jag vill gå.

Tänk en liten liten bebis som vi skapat, som bott inom mig i 9 månader, jag känner den sparka och röra sig. Den reagerar när Nicklas pratar med den. Och barnen pussar och kramar magen på morgonen, kvällen, när de varit på dagis och säger att den saknat bebis ....
De längtar väldigt mycket efter sitt syskon.
Och jag längtar efter att få se deras glädje när de ser vad det är för filur som bott i mammas mage :)

LÄNGTAR!!!

Undrar hur stor den är. Vem den är lik, när den kommer. Hår eller inte ? Mörkt/ljust..

Bebis- vi är sååå nyfikna!!!



Samtal med underbara söner!! Om ett litet syskon!!

Ikväll när Nicklas hade åkt till Lamas pyjamas så satte jag mig på pojkarnas rum för att få de att sova..
Vi pratade mycket om bebis, hur det kommer bli och vad som ska hända.

Noah berättade för mig efter jag sagt att han kunde hjälpa mig byta blöja, ge nappen, pussa o krama bebis osv...

"mamma, när bebis har bajsat, då kan ja inte byta blöja, då får du göra de "

Haha tokunge :)

Sen pratade vi om vad som skulle hända innan bebis kom ut, att mamma skulle få jätte aj aj i magen, och att jag skulle säga till när det hände osv...
Då svarar Han :)

" Mamma- först du får aj aj, då hjälper doktorn dig och ploca ut bebis, sen ska doktorn titta på bebis mår fint, sen ni komma hem"

han har blivit så vuxen i sitt tänkande och funderande, SUPER roligt och höra hur han resonerar :)
Kan inte fatta att vi kommer ha en bebis här inom några veckor :O Var tog den tiden vägen.
LÄNGTAR!!!

Imorgon onsdag så är de möte med dagis först och sen är de läkaren kl 11.15. HOPPAS nu hon inte motsätter sig några injektioner och tycker de ska vara onödigt, lite orolig är jag må jag säga!!