Dessa barn....

Ibland blir jag knäpp.
Är det inte bråk om vem som ska spela vad, eller hur de ska spela, vad de ska spela, när de ska spela.
Vad de ska bygga, hur de ska byggas.
Vad de ska äta och inte äta.
Vem som har rätt och vem som har fel.
Vem som skyller att det var den andra hela tiden.
Varför inte de kan vara tysta när de VET att deras lillebror ligger och sover bredvid dom.
Jag blir knäpp..
Vem som ska sitta fram, vem som ska följa med. Vem som ska hämta saker om man ber de om något.
Vem som springer snabbast, vem som klär på sig snabbast!
Att de bara orkar, hur orkar man dagligen från morgon till kväll ??
* sliter mina gråa *



Nu ska det säljas av!

Någon som är intresserad av något av detta :)
* Klickbara bilder *
Bamse Overall i Storlek 86. Nyskick. 100:-
Vinterjacka från HM. Strl 80. 100:- Nyskick!
Vinteroverall från HM. Strl 80:- Nyskick. 100:-
Snobben Sett med Tröja och byxa. Hade tänkt mig 50:- Knappt använt. Strl 80.
Fleece overall till bebisen. Strl 68. 50:-
Skötbord till badkar  200:-
Hojta om det är något :) Lämna en kommentar och mejladress :)



Hur långa blir era barn?

Jag snurrade runt på nätet och hittade hur man tydligen räknar ut det. Eller de hade fått veta det av deras BVC sköterska.
Självklart inte exakta mått, men enligt gener brukar de stämma..

Man tar mammans längd, lägger till 13 för pojkar, drar ifrån 13 för flickor, plussar på pappans längd och delar på två:)

 

För mina söner blir det då; Min längd: 169cm + 13 cm = 182 cm

Nicklas är 187 cm så då blir det 187+182 = 369

369 delat på två= 184,5 cm

 

Kan vara roligt och se om det stämmer sen :p



Vill Kunna Njuta av allt detta..

Ska jag ALDRIG få njuta ???? 


Var på Tillväxt UL idag!

Nåja... Enligt deras uträkning är jag i 32+0 ( enligt RUL datumet ).
Men de mäter ju huvud, mage och benen med för att få en viktuppskattning.

Huvud till 34+4 :O
Magen till 32+2.
Benen: 29+6 :(


Jag vet inte längre vad jag ska tro eller tänka :(
Hon säger ju till mig att inte stirra mig blind på siffrorna, men jag ser ju vad hon mäter :(

Var på senast UL i 26+2 och då hade ju benen växt i kapp. Men nu då?. ...


Vet att jag och älsklingen inte kan göra något åt det, men de snurrar ju ändå i tankarna på allting. Ska till Bm på torsdag och se vad hon säger. Om de blir fler UL mm.



Måndag vecka 48 :)

Grabbarna till dagis och vara där till 15 idag.
Jag hade en tjej här som var och köpte vagnen ( en av de som ska säljas ), och sen fick jag gå o lägga mig. sov som en stock till 14.30 och sen upp hämta grabbarna, mot Jönköping och hämta min största kille :)
Som Alwin hade saknat honom, har gett han så många kramar och allt ikväll :)
De somnade gott alla vid 19.30 så nu är det lugnt och skönt hemma!
Ska upp med de till dagis imorgon igen, och sen ska jag vidare mot sjukhuset för ett Tillväxt Ultraljud.
Tyvärr får jag gå dit själv då hjärtat inte kunde följa med.
Men så är det, får ringa han sen efter och rapportera om grodan.
Grodan har nog dessvärre vänt sig på fel håll med, har ett huvud under revbenen :(
( Känner igen det sen Alwins Grav :p ).
Så vi får hoppas den vänt tillbaka sig snart!



Rolig Historia!

Olle var på fest med jobbet och råkade tappa kniven under bordet mitt i middagen.
När han böjer sig ner ser han att Lasses fru inte har några trosor på sig.
När han sen går på toa följer frun efter:
- Såg du något du tyckte om? frågade hon.
- Öhum, jaaa, det gjorde jag väl, svarade Olle.
- Du kan få lite, men det kostar 1000 kr.
När Lasse jobbade eftermiddag åkte Olle till frun, betalade och de hade en lång kärleksstund.
När Lasse kom hem så frågade han om Olle hade varit förbi. - Ja, han var förbi en sväng, svarade frun.
- Gav han dig 1000 kr?
Frun började bli nervös och svarade: - Jaaa, det gjorde han...
- Det var bra, sa Lasse.
Han var förbi på jobbet i morse och lånade dom, han skulle köra förbi hemma hos oss i eftermiddag och lämna tillbaka pengarna.
Tur man har polare man kan lita på.



Slappe Söndag! Första Advent!

Ja idag så hämtade jag upp grabbarna igen från deras pappa sen begav vi upp mot smålandsskogarna!
Har bara blivit en riktig slappe söndag.
Var inom affären o handlade lite mjölk och julmust och sen hittade Alwin munkar, så de fick bli en sådan med.
( själv äter jag inte dom )
Finns bara en person som lärt han att munkar är gott, eller hur älskling ;)
Sen har de bara blivit massa film, lek osv.
Satte upp julstjärnan i köket, men skulle egentligen ha två, men sladden räcker inte till + att jag hittar ingen förlängning!
Så de får räcka med en!
Sen har jag haft massa Sammandragningar ikväll med, det har fortfarande inte släppt. Men nu ligger den lilla huliganen och sover iallafall. Den mellanstora ska snart sova han med. Och den största ska jag hämta imorgon.
* Saknar honom * Varit ifrån han nu i  9 dagar :(
Hatar att ha det såhär med magen! 2 dagar fick det vara lugnt. Jag äter ju brickanylen här hemma med morgon och kväll för att det ska lugna sig.
Så nu på typ 1 vecka  så har jag fått 2 sprutor och tabletter ... Blääää säger jag bara!!
Men nu är grodan igång i magen iallafall, undrar när den hade tänkt dyka upp. Så länge klockan blir 00.01 den 1 jan 2012 så är det frittfram :p
Glad första advent på er!



Underbar kväll/natt!

Fick jag tillsammans med den jag älskar <3
Kan inte o ord beskriva vad det betyder.
Fick pratat lite, men framför allt kunna njuta i varandras sällskap!
Jag lever på hoppet och drömmen, lever på de orden du sa, de orden jag utläste, De jag kände från din sida!
Kärleken är det sista som kommer sluta! För mig är du perfekt!
Vet att många kanske inte tycker det, men de skulle även förstå hur det är i varandras närhet!
Jag älskar dig! Puss ;)



Förlossningen idag igen!

Jag ringde in till Förlossningen imorse och de bad mig komma in igen då Sd ändrat karaktär.
Blev CTG med en massa värkar precis som jag väntat mig.
Sen kommer läkaren in snabbt och frågar om mina andra förlossningar gått snabbt osv.
Ber mig göra ett UL och ett VUL och sen känna på tappen!
Som tur är så hade den inte minskat så mycket till.
Men jag fick brickanyl igen för att stoppa upp bebis.
Samt tabletter jag ska ta i 5 dagar! Morgon och kväll så det får jag göra!
Idag är vi i 31+3 eller 33+0. Så vi får helt enkelt se när busbebis vill komma ut till oss och vad det kan tänkas vara!



ÄLSKA!

Hur kan man älska som man gör?
Hur kan man ha det känslorna för en annan individ!
Tårarna bara rinner och rinner efter en kväll med Idol och massa känslor.
Jag kan inget annat än att älska dig precis som du är!
Vill att vi ska vara en hel familj <3 Vad som än krävs, då jag vet att det är det rätta!
Det jag känner för dig kan jag aldrig beskriva i ord!
Imorgon får jag se in i dina underbart vackra bruna ögon och berätta allt för dig!
Jag kommer aldrig ge upp hoppet! Det är det sista som överger mig!



Våran eftermiddag!

Här spenderar vi våran eftermiddag!
Måttligt trött så får vila o de leka, passar mig utmärkt :)




Hur kan det bara funka som det gör ?

Att en känsla kommer över en, de riktigt skär igenom en och man vet att något är fel med just 1 person.
Endast 1 person i hela mitt liv har jag kunnat göra det med, endast han har jag känt det så med.
Blev orolig, lustighetskänsla, rädd osv.
Och sen får jag det bekräftat!
Vill bara att du ska höra av dig så fort du är klar!
Älskar dig och det vet du om!



Dags och ringa in igen och prata med FL ?

De är sådan konstig känsla i nedre delen..
Inte som mensvärk eller utan något annat!
Fick veta att huvudet ligger neråt iallafall!
älsklingen vill att jag ringa FL igen och hör med dom, men jag kan ju inte åka in ikväll.. Ingen som kan ta barnen :(



Förlossningen igen!

Ja ringde in till förlossningen imorse och de bad mig komma in direkt.
Grodan hade då inte rört sig på över 24 tim :S
Och jag hade lite små SD. Men inget märkvärdigt!
Kommer in efter jag lämnat grabbarna på dagis och blev mottagen snabbt, satte på en dosa för hjärtljuden och sen var det som ljuv musik för öronen :)
Sen skulle hon koppla på CTG.
Och det visade sig att jag hade starka SD/värkar!
Kom varannan minut. Och låg ganska högt på skalan.
Blev att jag fick Brickanyl och det avtog just då.
Men sen ca 1½- 2 tim så var det igång igen och nu ännu mer. :S
Sitter i magen, nedre delen även + nedre delen av ryggen!
Funderar på om jag ska ringa in till Förlossningen igen men jag kan inte åka in på en kontroll ikväll. Utan de får bli imorgon.
Hatar att inte känna mig lugn.
Tappen minskade med 1,1 cm bara jag fick på toaletten :(
Älskade lilla Grodan - visst längtar vi efter dig. Men kommer du nu så blir det lång Neo tid :(



Jobbigt, men det får gå!

Ja livet är inte alltid som det ska vara..
Har haft möte idag iallafall och jag har fått mera timmar i veckan på dagis tills vi flyttar!
så det känns bra! + att en av pojkarna får en hel dag med mamma!
Ska sälja av massa saker här hemma nu så det inte blir så mycket med flytten sen!
ringt runt en massa samtal med idag, om både det ena och det andra!
Men har några kvar och ringa imorgon.
Jag är otroligt tacksam att VI har kontakt. Det betyder mer än du anar!
Jag älskar dig och kommer alltid att göra!
Du är The love of my life!
Så enkelt är det! Och det vet du ;)
Allting löser sig!
De går ju framåt varje dag! :)



Händer så mycket på kort tid nu!

I går var jag och älsklingen på Hockey match- som sjävlklart rätt lag vann.
DJURGÅRDEN!!!!
Med 4-3 på straffar!
Vi hade en underbar kväll innan det var dags och köra tillbaka.
Livet är lite komplicerat just nu och det får det vara med för jag vet att det kommer lösa sig :)
Idag var jag och tittade på söder när de spelade match i kristianstad, men sen när jag kommer ut från det så ser jag att någon har krockat min bil *grrr*
Inte mycket men den är ju skadad och ingen som lämnade nummer eller något! :(
Begav mig upp till stan för att gå med Natasja på stan o sen vid 15 så var jag i bowlinghallen igen för att titta på B-laget!
Sen åkte jag till Natasja där jag ska sova i natt för imorgon ska jag hämta 2 av mina grabbar igen.
Och sist men inte minst!- KOLLA PÅ LÄGENHET!!!
Hoppas jag får besked redan imorgon för det låter sååå bra på han så håll tummarna för mig!!
Saknar mitt <3 sååå mycket, men vet att det måste vara som det är nu ett tag!
Älskar dig Mårten!



Komiskt!

Att man blir orolig bara för att en person inte har pengar på sin mobil och kan svara på ett sms eller två.
Men så är det när man älskar någon!
Jag hoppas snart du dyker upp på FB eller Skypen så vi kan prata!
Idag var jag hos BM. Men vill skriva om det i ett eget inlägg så det blir under rätt kategori :)



Härligt!

Hoppet är det sista som överger en.
Men de känns bra som det är nu..
De går förhoppningsvis på rätt håll.
Imorgon är det dags för BM och Faste Socker så jag får inte äta i morgon från efter jag varit där kl 10.
Sen får jag se vad som händer.
Tvätta kläder måste jag göra.
Köra en runda med damsugaren med.
Sen på fredag ska pojkarna vara hos Nicklas.
Och jag ska gå på Hockey. Som jag sett framemot det. Sen helgen spenderas i Kristianstad för att sen beg sig upp igen på söndag.
De blir nog bra..
bara jag slipper vara ensam.
Älskar dig <3



Inte så bra och titta på Kär och Galen!

Och inte ha sin älskling vid min sida.
Usch vad jag lipar..
Men så är det när man älskar någon över allting annat.
Att man bara vill spendera hela livet med den personen. Dela glädje och sorg med han.
Vakna upp varje morgon och säga godmorgon älskling..
Att veta att han är mannen i ens liv, och man lever för att älska han varje dag!
Man vet att man är älskad för den man är, och man älskar villkorslöst tillbaka!
Att man gör vad som helst för den personen, man skulle offra sitt liv för att den skulle få leva!
Man har någon som drömmer och tänker på en dagligen, och bara vill en väl.
Detta är precis vad jag känner för dig älskling. Precis för den som läser detta för det vet jag att du gör!
Jag vill dela mitt liv med dig... Vara vid din sida och kämpa i med och motvind!

JAG ÄLSKAR DIG MÅRTEN SVENSSON!!



Dessa mardrömmar!

Fick sova ett litet tag nu medans barnen var på dagis, men jag kan inte inte säga att jag sover bra.
Massa mardrömmar, konstiga drömmar mm.
De värsta är att du är inblandad :(
Tror ingen förstår hur ont det gör i en person när man drömmer att den man älskar så ofantligt skadar sig! :(
Hoppet är det sista som överger mig!
Jag har en stark känsla inom mig. Och jag hoppas att den är rätt!

 

He made the sun He made the moon,
To harmonize a perfect tune,
One can't move without the other they just have to be together.
And that is how I know it's true,
Your for me and i'm for you and my world
Just can't be right without you in my life
Oh I wonder what God was thinking,when he created you.
I wonder if He knew everything I would need,
Because he made all my dreams come true.
When God made you, He must have been thinking about me.

 




Tankar far runt, kan inte sova..

Har sovit max 1 timme i natt så fort jag sluter ögonen kommer du fram.
Jag saknar dig så det gör ont inom mig.
Att vi har kontakt betyder hur mycket som helst för mig, men kom hem snälla!
Jag bröt ihop på dagis för det är tufft med allting. Jag vet inte vad jag ska säga eller göra.
Jag vet bara en enda sak.
Jag älskar dig och vill kämpa för detta!
Kändes skönt igår kväll, vi förstår varandra. Jag tycker bara det är såååå frustrerande att du inte kan vara bredvid mig.
Älskar dig över allting på denna jorden o i detta universum!



Jag vill inte behöva ...

Jag vill inte leva i ett svart hål, jag vill inte känna mig undanskuffad.
Jag vill inte känna att jag inte behövs, att jag inte är värd något.
Jag vill känna kärlek, jag vill känna närhet.
Jag vill känna dina andetag i takt med mina. Jag vill se in i dina ögon och du vet vad jag tänker.

Jag står vid av avsats just nu och tittar ut.. Ut över allting.
Hoppa eller stå kvar?
Andas eller dö?

Jag vill inte säga att allt är bra när det inte är det... Jag vill inte hoppas och vänta och längta och sen få ett slag i magen.
Jag vill att livet med dig foortsätter..

Jag vill kunna lägga ihop 1+1.  Men just nu är även det för svårt.
Jag vill kunna vara trygg i din famn och känna att du lever för mig och grodan i magen.
Jag vill kunna älska med dig dag och natt..
Jag vill kunna skratta och ha roligt tillsammans med dig.

Jag önskar så mycket.
Men inget är i mina händer, allt bara glider därifrån.
Det var inte såhär det skulle bli eller såhär det skulle vara....

Tomt vid min sida när jag lägger mig, tomt när jag vaknar.
Tyst i telefonen och det saknas en vid köksbordet.
Ensam i soffan om kvällarna och ingen som jag kan snurra håret på eller som gör det på mig.
Så mycket som vi hade, men finns inget av det kvar ?

Jag lever på hoppet varje dag, lever för förändringar..
Lever för dig, lever för mina barn.
Jag älskar dig Mårten Svensson- mer än du någonsin kan ana och tro. Glöm aldrig det!
Jag kan inte förneka mina känslor för dig, vi är som pusselbitar som hör ihop!
Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor, vad vore jag utan dina andetag?
JAG ÄLSKAR DIG!!



Du finns, du lever!

En sten lättade från mitt hjärta. Så rädd som jag varit!
Du kom med en massa olika förslag och visst, jag tar till mig det och vi gör ett försök :)
Kan bli spännande!
Men nu har jag bara en massa praktiska frågor men de får jag väl svar på efterhand!
Du ska ju börja jobba med, jag misstänkte att det var precis det som allting handlade om! :)
Du vet att du inte kan dölja de för mig.
Jag läser ju dig!
Snälla kom hem och prata med mig så blir allting bra igen!
Förändringarna sker snabbare än du tror!
Jag älskar dig och vill dig inget illa, de måste du förstå.
Jag vill bara finnas för dig dag som natt!!
Du är min själsvän och det vet du om!
Jag älskar dig mårten svensson!





Jag vet att du kan höra mig...

Jag vet att du kan höra mig, fast ljuden som bedövar.
Trotts tankarna som styr och dit du flyr!
Du vet att jag finns dag som natt för dig och älskar dig precis för den du är!
Vill inte ändra en sak på dig!
Du är en fantastik person, en fantastik man.
Jag älskar dig för den du är!
Kärleken som finns mellan oss kan ingen ta ifrån oss!
Längtar efter din famn, din närhet, dina underbara ögon, dina vackra händer, ditt leende, ditt skratt.
Precis allt med dig!
Jag vet att du kanske inte ser det själv, men lyssna på tjejen som sitter vid detta tangetbordet och skriver detta till dig!
Hon vet vad hon vill ha, hon vet vad som våra hjärtan säger.
Jag ÄLSKAR DIG!!!



Ytterliggare en morgon!

En morgon är här.
Ytterliggare en med smärtan av att du inte är mig nära.
Jag har skrivit mejl till dig, jag hoppas du läser de.
jag kan skriva och skriva som jag sagt flera gånger, men de går bara runt och runt!
Men jag behöver det!
vi är en familj.
Grattis på farsdag älsklingen min, då du är pappa till Grodan i magen så säger jag det!
Jag som hade planerat så mycket när jag åkte med bilen hem men de blev inte så :(
Älskar dig mitt hjärta!!



Hoppet är det sista som överger en människa

så sägs de iallafall, och det stämmer nog i detta fallet. Jag kan skriva och skriva och skriva. Det kommer aldrig ta slut.
Detta är en bearbetning jag håller på med.
Jag har mina spekulationer som sagt men vi får se vem av oss som har rätt sen.
Vet bara att jag måste försöka vara stark men inte fan är det lätt.
Precis legat i ett bad för och se om mitt illamående samt alla mina SD vill ge med sig men det verkar inte så.
Kom på att jag har inte alls långt kvar med bebisen i magen.
Alltifrån 60-70 dagar ca skulle jag tro, de kommer bara susa förbi.
Hoppas bara inte jag slipper stå ensam när dagen är kommen!
Älskar dig Mårten - och det vet du om!
varför vara självdestruktiv?



My Life would suck without you!!!

inser du inte vad vi har tillsammans? Något som ingen annan har tillsammans. snälla var inte självdestruktiv!
Jag älskar dig!



Jag har aldrig varit så säker på något i mitt liv!

Som att du är HAN med stort H.
De går inte att beskriva vad som rör sig inom mig.
Ja- det är just DIG jag pratar om älskling.
Jag har aldrig varit så säker i hela mitt liv på att du är den rätte.
Den som jag ska dela livet med..
Vad är det som händer?
:(
Låt mig hjälpa dig! Låt mig finnas där för dig!
Alla förändras, även jag. Jag dömer inte, grodan dömer inte!
Vi finns för dig dag som natt!
Var inte rädd älskling, låt oss hjälpas åt!
Undrar vad gud tänkte på när han gjorde dig, undrar om han visste precis vad jag önskade mig. För han gjorde så alla mina drömmar gick i uppfyllelse, när gud gjorde dig så måste han tänkt på mig!

Jag lovar dig att jag finns för alltid för dig! Om du bara låter mig vara den för dig med!

Jag har aldrig varit så säker på något annat i mitt liv, som att jag vill dela detta med dig!
Mina känslor kan ingen ta ifrån mig, de kan inte brå de... De slår för dig, mitt hjärta är bara för dig!

Gud skapade månen, han skapade solen, i en perfekt harmoni. En kan inte flyttas utan den andra.. De måste helt enkelt vara tillsammans.
Och det är därför jag vet att det ska vara du o jag till livet slut!

För min värld kan helt enkelt inte vara rätt utan dig vid min sida..

Undrar vad gud tänkte på när han gjorde dig, undrar om han visste precis vad jag önskade mig. För han gjorde så alla mina drömmar gick i uppfyllelse, när gud gjorde dig så måste han tänkt på mig!


JAG ÄLSKAR DIG MÅRTEN SVENSSON!!!



Det gör sååå ONT..

Vill bara skrika ut min längtan efter dig!
Men hjälper det ?
Kan inte hålla de inom mig, det ska man inte heller!
Vill hålla om dig och viska saker i ditt öra.
Du är en fantastik person.
Och skulle jag inte älska dig skulle jag inte vara här..
Snälla fixa de du ska nu direkt och kom hit sen! De är allt jag vill!
Jag vill finnas för dig dag som natt!
Vi älskar ju dig!



Tack för att du skrev!

Att du var okej iallafall, men jag vill finnas för dig. Kan du inte låta mig vara det ?
Jag vill hjälpa dig med allt som du behöver hjälp med.
Jag förstår bara du förklarar...
Så mycket som snurrar att jag inte vet var jag ska börja..
Vill bara hämta dig och hjälpa dig!!
Vi älskar dig precis som du är !!



Lever du ?

Jag är jätte jätte jätte rädd här hemma...
vad är det som händer?
Saknar dig!
Var inte rädd. Jag går brevid dig.
Kom ta min hand. Jag håller i dig.
Här i min famn. Kan du våga tro.
Sänk dina murar. Jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag.
För du betyer allting för mig.
Va inte rädd. Jag går brevid dig.

Nu är jag din och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar. För här vill jag stanna.
Se på oss nu. Livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig så som du är
Och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära dig när du är svag.
för du betyder allting för mig.

Ja, jag ska älska dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Så låt mig få bära dig när hoppet sviker.
du betyder allt för mig.
Va inte rädd. Jag står brevid dig.
För du betyder allt för mig.
Glöm aldrig jag älskar dig över allt på denna jorden, i hela detta universum.



Hur ska jag orka ?

Någon som har ett bra svar på det ?.
När jag just nu inte orkar något.
Vill bara lösa allt och att allt ska vara fint igen och jag vet att man kan göra det älsklingen min!
Grodan i magen är i full rulle, jag tror den märker av att mamma är stressad.
Har så ont i den med, stenhård!
Kan knappt ligga ner eller sitta upp, så jag får verkligen hoppas de släpper snart för den får inte komma nu!
Vet inte var jag ska börja med tankarna och känslorna för det är bara en person i hela världen som verkligen vet hur jag känner, som kan läsa av genom bara en blick, en rörelse eller hur jag skriver i bloggen.
Ja- det är just DU- och det vet du om!
Jag kan inte släppa dig för de är självdestruktivt, det är så mycket känslor inblandade och har varit det extramt länge nu.
Minns de första breven på facebook och de första sms till varandra.
När vi träffades för första gången på detta sätter. Vi var båda nervösa men allting gick fint.
Du klarade att vara ifrån mig i ca 4 tim sen var du i min famn igen.
Snälla låt det vara så igen.
Alla människor förändras med tiden. Det finns ingen som är dessamma hela livet!
Allt handlar om planering, och det vet både du och jag att vi är inte så bra på det. Det är något vi måste hjälpas åt med.
De första dagarna med dig där hemma var så underbara, vi släppte inte varandra ur famnen. Vi hade det så underbart!
Dina första tårar som du föll av lycka till mig, de var ingen lögn- jag vet de älskling. Så kom inte och säg något annat!
Jag kan läsa rakt genom dig och du med mig.
Dina ögon, dina händer, ditt leende, ditt skratt. Hur du tar på mig. De är ingen lögn!
Vårat mirakel som finns i min mage, som växer och hoppas på att få träffa både mamma o pappa en dag!
Den dagen kommer snabbare än vad vi tror !
När vi ligger tillsammans i soffan på kvällen och snurrar varandras hår.. Hur det glänser i mina ögon när jag ser på dig för att jag är lycklig!
Hur vi skrattar tillsammans och hur vi älskar tillsammans!
De är ingen annan som har detta tillsammans med oss, åldersskillnaden är bara en siffra, som många stirrar sig blint på. Men strunta i dom.
Kärlek kan ske på många plan. Och det vi har tillsammans har ingen annan!
Snälla älskling. Gräv ner dina hjärnspöke någonstans och låt oss leva ett lyckligt liv tillsammans!
Jag minns så väl vad du sa den kvällen hemma hos Nisse, de säger man inte om man inte menar det!
Jag älskar dig över allting på denna jorden!!



sova..Men vågar jag,...

Är det de enda jag kan göra.
Vågar jag ?
Tar jag en lergigan sen är de kört för ikväll. tar max 30 min sen sover jag i minst 8 tim.
Men vaknar med panik :(
Men jag slipper känna, slipper tänka..
Kan bara vara och sortera.
Jag vet vad jag känner, jag vet vad mitt hjärta skriker.
Önskar bara ditt visste samma sak!
men jag vet vad de säger innerst inne!
Förlåt för att jag älskar dig så som jag gör..
Förlåt för att jag finns! Men vill finnas för dig! Och våran underbara groda i magen <3



ONT!

De gör så ont i mig .. Och ont i magen, mår illa, och de trycker o har SD/ värkar..
Men ja vvågar inte ringa in!
Jag vågar inte åka in utan dig!
Kan du inte förstå det ?.
Vi är en familj, du, jag o lillfisen!
Vi älskar diG!!



Kliar i fingrarna!

Kliar för jag vill så gärna skirva, men vet att du måste sova...
De är extremt jobbigt detta.
Kan inget annat än och hoppas, för det är ju det sista som överger en!
Jag saknar dig och älskar dig över allting min älskling!
Du är mannen i mitt liv, den jag vill dela glädje och sorg med!
Den som tar mig upp när jag är svag!
Den som får mig hoppas när ingen annan gör det!
Den som tar på mig på ett sätt som jag älskar!
Kan inte förklara mer än hur mycket jag älskar dig över allting!
Du är mitt allt.
Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor, vem vore jag utan dina andetag!
Kärleken är så vacker, och den som jag har vill jag dela med dig!
Villkorslöst!!
Orden snurrar i mtit huvud hela tiden, de går upp o ner. Men försöker tänka klart, fast det är extremt svårt!!
JAG ÄLSKAR DIG!!





....... Så mycket!!

Jag läser vad du skriver men läser du vad jag skriver?
Sitter med tårar i mina ögon, vet inget längre..
Vet bara att jag inte kan hata dig för att jag älskar dig över allting på jorden!
Du är den i mitt liv, den enda som jag vill leva med..
Jag älskar dig så otroligt mycket!!



When god made you <3

Its always been a mystery to me,
How two hearts can come together,
And love can last forever.
But now that I have found you I believe,
That a miracle has come when God sends the perfect one.
So gone are all my questions about why,
And i've never been so sure of anything in my life

Oh I wonder what God was thinking,when he created you.
I wonder if He knew everything I would need,
Because he made all my dreams come true.
When God made you, He must have been thinking about me.

Ooo ooo,I promise that wherever you may go, wherever life may lead you,
With all my heart I'll be there too.
And from this moment on I want you to know,
I'll let nothing come between us, and I will love the ones you love.
So gone are all my questions about why
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/n/newsong/when_god_made_you.html ]
Oh I wonder what God was thinking when he created you,
I wonder if He knew everythin I would need,
Because He made all my dreams come true.
When God made you He must've been thinking about me.

He made the sun He made the moon,
To harmonize a perfect tune,
One can't do without the other they just have to be together.
And that is how I know it's true,
Your for me and i'm for you and my world
Just can't be right without you in my life

Oh I wonder what God was thinking,when he created you.
I wonder if He knew everything I would need,
Because he made all my dreams come true.
When God made you, He must have been thinking about me.

He must have heard every prayer I've been praying. He must've knew everything I would need

When God made you, He must've been thinking about me.





JAG ÄLSKAR DIG!!!



Vad ska jag säga.. Vad ska jag göra..

Sååå otroligt mycket smärta och frustation inom mig.
Men jag älskar dig!
Ja kan inget annat!
De skulle vara att vara själv destruktiv precis som du är nu!
Du vet vad ditt hjärta säger, du vet att du ska lyssna på den o inget annat!
Jag är så otroligt förälskad i dig och det vet du om.
Vi läser av varandra som inga andra gör.
Hur ska jag få dig att förstå det?
Jag älskar dig villkorslöst!
Du, jag o Lillfisen är ju en familj!
Vår egna lilla familj!
Vårt mirakel, vår framtid.
Framtiden jag vill att vi delar tillsammans!
Kan sitta och skriva hur mycket som helst.
Men de orden ja aldrig vill att du glömmer är  JAG ÄLSKAR DIG Å OTROLIGT HÖGT ATT DU VET ATT ALLA JORDENS SPRÅK SKULLE INTE RÄCKA TILL ATT FÖRKLARA DET!!




Så mycket frågor ....

Så mycket frågor men inga svar!
Vet ni hur frustrerande det är!?

När man älskar någon så innerligt men ändå inte förstå något !?
Varför man är själv destruktiv, när man vet att den andra ändå kan läsa av genom en text, ett par ögon, en rörelse, någon mening.. O ändå tror man att den andra inte förstår..

DE är att vara själ destruktiv och jag vet en person som läser detta just nu som inte vågar lita på hjärtat! O sluta ta in så mycket vad andra vill printa in...

Jag är jätte frustrerad o det förstår du!
Du är den enda som har och har haft den förmågan på mig!

Jag älskar dig högst av allt! - du vet precis vem du är!
Glöm aldrig det!!

Puss puss




Höstväder.

Tittar ut genom fönstret och ser höstväder på högnivå.
Solen skiner och alla de fina gula/bruna bladen ligger överallt.
Jag ska dra in till Växjö snart för o se om jag hittar någon lampa till grabbarnas rum samt köket. Så vi kan få lite ljus här.
Måste inom apoteket och fixa nässpray till älsklingen så han inte får bihålsinflamation.
Sen måste jag fixa blöjor till Alwin som han ska ha på dagis, för de var visst snart slut!
Sen hämta pojkarna igen kl 14 och 14.15 idag!
Sökt en lägenhet och den har gått ut i ansökningstiden så nu kan vi bara hoppas att den blir våran. Hade verkligen varit jätte bra för oss =)
Och jag hade sluppit ha så mycket ångest och allt!
Dagarna med grodan går sakta men säkert neråt, ibland känns det som evigheter men så är det ju inte :p
Längtar massor bara!



Nu har de väl ändå klantat sig...

Fick iallafall ringa så nu har hon fixat det för mig o älsklingen.. Som de kan bli..



Älsklingen mår inte så värst bra :(

Igår var han uppe i 6 timmar bara, sen slocknade han igen som en stock och har sovit hela natten. Gick upp med mig kl 08 för o hjälpa till med grabbarna då vi kom upp lite sent idag för Alwin ville ta sovmorgon ( inte oss emot ). :p
Men sen fick han lägga sig igen 9.30 och nu sover han som en stock :(
Helt tjock i halsen o ont i precis hela kroppen så han blir väl ordentligt sjuk nu :(
Så länge han blir frisk till den 18:e då vi ska iväg på något jag längtat efter lääääänge!
HOCKEY!!!
Djurgården - Växjö Lakers!
Håller såklart på Djurgården i den matchen! :)
************
Grabbarna ska hämtas igen kl 14 samt 14.15 idag sen får vi se. Blir nog lite bakande idag, men måste först ställa mig o diska upp sedan igår och frukosten. de är bara sååå jävla tråkigt och diska, men de kan ju inte direkt stå framme.
Får ta fram lite till kvällsmaten med idag! Blir nog kött med ris.
Förstår inte vad det är med blogg.se- det går inte att lägga in bilder i bloggen från datorn :(
Jag som har en del och lägga ut!
Måste skicka in våran kamera på lagning med! Hatar att stå utan den!
Får ringa o lägga in ett skadeärende iallafall!



Snaaart kommer dom!

Älsklingen är helt utslagen i sängen där inne, han är nog sjuk med. bara rinner av han ändå säger han att han fryser :S De går inte riktigt ihop! :(
Nicklas kommer strax med små älsklingarna! Sen får vi se vad som händer. behöver handla lite, men sen ska jag till förrådet med. Och sen ska Noah o Thias på " måndagskul " kl 17.30.
De var ju lov förra veckan så de får dit denna måndagen!
Fixat och plockat här hemma, slängt i mig lite middag med. Så jag har lite ny energi till grabbarna kommer hem!



Idag kommer pojkarna hem igen!

Har inte träffat de på snart 1 vecka.
Men idag kommer de hem igen till oss.
Precis diskat upp i köket och kollat vad vi ska baka, men hittade inga roliga recept i de böckerna/broschyrerna. Så får kolla runt på internet.
De blir iallafall
* Vanliga Kanelbullar
* Nötklickar
Sen får vi se!
Vill ha lite i frysen o kunna ta fram.
Ska nog fixa pizza bullar med, både gluenfria och vanliga!
Kan vara bra att ha som mellis någon eftermiddag!
Älsklingen ligger o sover, stackaren har inte kunnat sova i natt så nu äntligen sover han så jag låter han göra det.
Undrar vilken tid grabbarna hade tänkt o komma hem.
Sen ska jag ta med Noah o Thias till förådet för vi ska ta fram lite saker samt lägga ut lite som vi inte ska ha inne längre!
Sen imorgon är det dags för Dagis igen. Länge sedan Thias var på dagis då han var hos sin farfar veckan innan de åkte till Nicklas!
Hoppas på att alla dessa 10 dagar de ska vara med oss blir bra, får ta en dag i taget! Annars blir det nog inte alls bra.
Psssst- älskar dig Mårten <3



Ska vi eller ska vi inte..

Hittade en vagn som jag kan hämta ikväll, men jag börjar fundera på om vi ska köpa syskonvagn nu eller hur vi ska göra.
Det är allt från 70-80 dagar till bebisen kommer. Om inte mera..
Får fundera vidare, annars hämtar vi den ikväll. Hade egentligen varit skönt att ha allting klart!
Men vill göra om här hemma med, lampor som ska fixas, julklappar, väggprydnader mm.
Vi får se helt enkelt.
Älsklingen sover fortfarande, sovit dåligt i natt igen. Jobbigt när de blir så, jag har äntligen kunnat sova 2 nätter nu.
Hoppas de håller i sig.
Några dagar till sen kommer grabbarna hem.
Är det någon av er som läser som har använt belöningssystem? Och hur har det varit upplagt ?
Nästa vecka är det BVC o Match för mig om jag blir uttagen och orkar spela.
Inte så många matcher kvar, denna gången skulle vi till osby och spela.



Blev inget möte på dagis!

Jag skulle ha utvecklingssamtal eller sådan inskolningssamtal om Alwin o Thias idag, men när jag kom till dagis så vart det inställt.
Jaha bara att köra hem igen, kändes inte så kul att gå o lägga sig igen när man ändå är klar för dagen, så de blev att jag fastnade framför datorn :p
Älsklingen ligger o sover fortfarande, han har knappt sovit i natt :( Tänker för mycket på allt och mår inte bra när inte jag mår bra till 100%.
De är ju dock bara magen och graviditeteten och det försvinner, men det är ju ett tag till så får ta varje dag som den kommer!
Idag ska My åka hem till skåne igen, sen får vi ta det lugnt och ladda upp till nästa vecka! :)



Mår inte så värst bra nu för tiden!

massa som hålls igång...
Min mage är helt ur balans, jag mår illa, är öm i den.
Inte sugen på något i princip.
Sååå trött hela tiden.
Ringde min BM idag.
Järndepån var 54.
Och Hb sist var 117.
Så de är påväg ner :(
Faaan- har ju minst 10 veckor till med bebisen!
Längtar som en tok men de får vänta. Vi vet ju inte vilket datum vi ska sätta som BF. :p

Min graviditet - BF Mån 23 jan 2012

Din graviditet startade Tis 19 apr 2011.
Din menscykel är ca 32 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 3 maj 2011 (ägglossningen).

Du är på dag 199 av 280. (71,1%).

Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 2 fulla dagar (v28+2).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 23 jan 2012
Du har 81 dagar kvar till beräknad förlossning.

Eller så kan de se ut såhär.

Uträkning utgår från dagens datum: Tors 3 nov 2011.

Din graviditet startade Lör 9 apr 2011.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 23 apr 2011 (ägglossningen).

Du är på dag 209 av 280. (74,6%).

Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 5 fulla dagar (v29+5).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 13 jan 2012
Du har 71 dagar kvar till beräknad förlossning.