Fredags nöje

Vi väntar på att Noah ska komma hem från skolan och roar oss med detta 


Sen lite fruktstund och invänta nästa skolbarn kl 14.20 ca!

Sen mot everöd och farfar, köpt med en liten fika har vi med gjort, sen mot älsklingens jobb och hämta honom :-)

Sen håller hela familjen helg :-)

Älskar min familj o allt där till :-)
Hur rört och bråkigt de kan vara mellan olika parter då och då :-)




Fredag - vaknar tidigt :-/

Kl 06... Varit okej hela veckan o så vaknar han ( M ) tidigt en fredag.. 
Hoppas kunna/ hinna vila när ja varit o handlat medans de är på förskolan!

Sen efter Noah kommit hem blir de fruktstund igen o sen 14.30 köra honom till farfar för att vara där i helgen! 
Han längtar verkligen :-)

Kommer fler inlägg sen, även en bild bomb hoppas ja hinna med :-)





Kämpar ock kämpar!

Måndag är ny vägning, hoppas de står något minus på vågen iallafall!

De är inte lätt att gilla att båda laga mat och äta den!
Baka goda kakor o sen provsmaka de ;-)

Men ja skyller inte på någon annan heller, jag kämpar vidare






Fruktstund

Fruktstund med grabbarna!
Dagis inskolning mellan 9-11 idag och sedan affären o sen hem :-)

Klippt gräs o kollat film!

Tvätt igång, diskmaskin färdig o ska komma på något att göra till middag på kassler! 

Några förslag? 







Den här morgonen / den här kvällen!


Till mitt barn:

Den här morgonen. . .
ska jag le när jag ser ditt ansikte
och skratta när jag känner att jag vill gråta

Den här morgonen. . . 
ska jag låta dig välja vad du vill ha på dig
och säga hur fint det blev

Den här morgonen. . .
ska jag kliva över tvätten, lyfta upp dig
och ta med dig ut till lekparken

Den här morgonen. . .
ska jag låta disken ligga kvar odiskad
och låta dig lära mig hur man lägger det där pusslet

Den här kvällen. . .
ska jag dra ut telefonkontakten och låta bli att sätta på datorn
och sitta med dig på gården och blåsa bubblor

Den här kvällen. . .
ska jag inte skrika åt dig en enda gång, inte ens det minsta grymt 
när du skriker och gråter efter glassbilen 
och om den kommer förbi går jag ut och köper en glass

Den här kvällen. . .
ska jag inte oroa mig för vad du ska bli när du vuxit upp
eller fundera lite extra på varje beslut jag har tagit som rör dig

Den här kvällen. . .
kommer jag att låta dig hjälpa mig att baka kakor
och jag kommer inte att stå lutad över dig för att tillrättavisa dig

Den här kvällen. . .
kommer jag att ta oss till McDonald´s 
och köpa oss varsin Happy Meal så vi båda kan få leksakerna

Den här kvällen. . .
kommer jag att hålla dig i mina armar och berätta om hur du föddes
och hur mycket jag älskar dig

Den här kvällen. . .
kommer jag att låta dig stänka i badkaret
och lova att inte bli arg

Den här kvällen. . .
kommer jag att låta dig stanna uppe sent
medan vi sitter på verandan och räknar alla stjärnor

Den här kvällen. . .
kommer jag att sitta nära dig i timmar
och missa mina favoritprogram på TV

Den här kvällen. . .
när jag drar mina fingrar genom ditt hår medan du ber
kommer jag att tacka Gud för Den finaste gåvan som givits

Jag kommer att tänka på de mammor och pappor
som letar efter sina försvunna barn,
de mammor och pappor som besöker sina barns gravar 
i stället för deras sovrum,
de mammor och pappor som är på sjukhus för att med gränslös sorg
se sina barn lida och för sitt inre skrika att dom inte klarar mer

Och när jag kysser dig god natt kommer jag att hålla dig litet hårdare, litet längre.
Det är då jag kommer att tacka Gud för dig och inte be honom om något mer. . .
. . . utom en dag till



Älskar er mina barn o vått och torrt- hur jobbiga dagar vi än kan ha så är jag så glad och tacksam över att just jag fick bli er mamma! <3 



Kick off helg!

Hela helgen har varit skit rolig rent ut sagt!!
Vi har varit med älsklings jobb i degeberga stugby
Super mysigt ställe!!

De har varit dans, grillbuffé, veteran järnväg, åla gille , helstekt gris, dans till orkester! 
Många skratt och känns skit bra!
Sena nätter, men allt hur roligt som helst! :-)





Tack Agroma öst och nordväst för denna helgen! :-) 



Inskolningen fortsätter!

Inskolningen på nya förskolan fortsätter!
Andra dagen idag mellan 9-11!

Kom dit och det var fruktstund! Men unge herr Miliax ville inte ha någon frukt idag! 
Sen gick vi ut och han fick leka av sig!
Men redan efter 30 min ville han " in igen" ...
Mutade honom med o köra cykel och då gick de bättre, men 10.30 la han sig i min famn o ville ha " lälling" och sova! 

Tog några bilder på honom idag ute :-)





Och sen började tröttheten ! Syns de ;-)





Fortsatte efter förskolan till skopunkten för att införskaffa gummi stövlar! 
Visar er köpen senare :-)


Sen hem, välling, mysa, och detta 




Nu kollar han o T film och vi väntar på N!
Ösregn ute, riktigt höstrusk- mysigt! 



Vardagen är igång!

Vardag igång och då får man roa barnen med något ju :-) 
Detta ville Miliax hitta på i eftermiddag! :-) 




Strax fixa lite lunch till små killarna!

Ni som har era barn hemma, vad brukar de bli till lunch för er?






Loppipåsen förskola :-)

 
Visst är det kanon nu när hösten drar igång och barn ska till förskola att man kan få ta del av en massa erbjudande. 
 
Loppi påsen är en av dessa :-)
 
I den finns det massor med härliga och praktiska saker. 
Mätsticka till fötterna, smakprover, tandkräm, vitaminer, och massa massa rabatter :-)
 
låter kanon i mina öron, kanske i era med? Tänkte väl det ;-)
 
Här är en liten bild på vad som finns i påsarna :-)
 
 
 
Värde ÖVER 1000:- de är kanon :-)
 
 
påsen finns inne på lekmer.se
beställ över 800:- och ni får den gratis! 
 
 
Glad höst på er! :-)