Helgen snart slut!

Ja nu är denna helgen med snart slut,men har fått en hel del gjort.
Nu väntar vi på Miliax som kommer hem idag och som jag saknat honom!

Barnen sitter och spelar dator, en av väldigt få dagar de gör de här hemma.
Sen ikväll blir de simpel middag i form av köttbullar och pasta tror jag.. Får se vad de finns i frysen :-p
Ska åka och fylla på den imorgon nämligen.

Sen så ska jag åka iväg på minisemester på tisdag :-)

Hoppas ni haft en trevlig helg, :-)

Tjingeling!!






Seg lördag

Ja denna dagen har gått sjukt segt :-/
Var nere i affären lite innan middags tid, men sen blev de ändå inte de vi planerade till middag ändå...

Kollat film, myst, dator spel, fixat med kläder mm.

Så kallt om kvällarna nu känner jag, fryser ikväll igen :-/
Imorgon kommer äntligen flaxx hem igen:-) längtar efter honom!


- jag kan inte i ord beskriva mina känslor för dig, min kärlek, min lycka, DU <3 betyder mer än allt!
Älskar dig! -



Fredag kväll med barnen.

Ja har bara två av barnen hemma ikväll.
Thias hos farfar och Miliax hos Mårten .
Får se om När de behagar komma hem igen :-)

Köpte fredags Gottis till de, sen har vi kollat film.
Först var det smurfarna, sen lite toy story och nu Madagaskar 3 :-) sen är det läggdags.

Ska njuta med en breezer sen, den står och kallar på mig i kylen :-)

Planera inför imorgon, vet dock inte vad vi ska göra.
Pyssel, pepparkakshus , lekplats om vädret tillåter oss, ja vi får helt enkelt se :-)
Ska ni göra i helgen?




-Börja räkna igen -

Ja, jag har varit slapp på senaste tiden
har tryckt i mig saker som jag inte ska
tryckt i mig mer än jag behöver,
Jag mår skit, fruktansvärt skit,
Vill verkligen gå ner, hur fan har jag kunnat släppa loss mig så mycket,
Så sjukt jävla arg och besviken på mig själv.
 
Jag tänker sätte igång med VV igen, tror de blir bäst, Fast LCHF lockar mycket med..
De är något jag får välja....
Men vill slippa min uppsvällda mage ( finns inte med LCHF ), medans jag ändå tyckte de fungerade bra med VV.
 
Matsedel, handla när jag är mätt, ja de är mycket att tänka på .
 
Hinner inte till gymmet, men tänkte mig kinect kan väl ändå hjälpa, de handlar ju om att röra sig mer än man stoppar i sig.
Cola, visst endast cola Zero, men kan lika bra ta bort den, eller ta de på helgen ( fredag & Lördag ).
 
De är tufft, men måste fan bli tillräckligt smal någongång ( enligt mig ), Jag vet att de e många som tycker om mig precis för att jag har den kroppen jag har, men jag måste trivas med de jag ser.. Hur mina kläder sitter...
 
Nu ska fettklumpen bort!!!
 
 
 
 
 



Hemma..

Hemma från skolan efter ha haft lektion i förmiddags. Hade prov som d faktiskt kändes riktigt bra, var inget stort men de små måste med göras :)

Satt igång med middagen, gryta som nu får stå och puttra i ca 2 timmar :) Gott :-)
Imorgon är det dags för läkaren, var ju tvungen att gå dit för att kunna få salva för min psoriasis utskrivet, ja- den har blommat upp igen och jag hatar den.
Hatar hur jag ser ut, hatar hur den kliar: Vill inte visa mig naken...

Men de är en sjukdom jag har, de är jag. Kan inte göra mer än att försöka hålla den i någorlunda bra tillstånd.
Sist den blossade upp var flera år sedan, så ska väl vara glad för de lilla.
Tror att den senaste tidens stress har bidragit en hel del :(

Ikväll kanske de skulle ha visning av lägenheten med, 1 hel timme (!!!), får hoppas att de går snabbare, Liiiite drygt att ha folk springande mitt i allt packande, rutinerna på kvällen mm.

Fotboll ikväll- ska ni titta på matchen?
De blir väl att man gör de, finns ju inte så mycket annat vettigt, kanalerna visar ju typ inget när de är en sådan viktig match som ikväll..





Behöver lite extern kritik....

Skulle ni kunna hjälpa mig och säga vad ni tycker om de bilderna jag lägger ut.
Vilken är finast, varför? 
 
Jag stirrar mig bara blind här hemma ;)
 
 
Håll till godo :)
 
 
Eller 
 
 



Packa, plugga, packa, plugga

De är vad jag håller på med just nu, rensat ut handdukar och sängkläder, behöver ju liksom inte ha allt framme tills flytten :)
Håller på att sälja saker, annars åker de på loppis, kan inte dra med mig de.
Ska snart börja i de två förråden i lgh med, där är inte mega mycket men mycket ska bort, packas om till lättare kartonger mm.

Längtar till flytten , kommer bli så fint :-)

Hittar ni på idag?



Tummen NER till julmässan!

Vi hade fått biljetter till Årets julmässa på Malmö mässan nu i helgen,
Tyckte " ja men vad mysigt med lite julstämning, doft av både pepparkakor, glögg, korv mm. Så de kan nog bli kanon "

Kommer dit, de första man hör/ ser är inte förknippat med jul..
Kommer in i själva mässhallen.

VILKEN BESVIKELSE!!

De spelades absolut ingen som helst julmusik, fanns 1(!!) stånd/ monter med vinglögg- tror ni de doftade - NEJ!!
Annars fanns de massörer, rena leksaker, smink, hårprodukter , viasat, Malmö FF, hela Sverige bakar hade uppträde...

Men vilket jäkla fiasko, iallafall för oss!
Vi sa till varandra sen när vi kommit ut ( ja vi var väl inne Max 20 min- gick endast en runda och sen ut igen) att vilken jäääääävla tur att vi inte betalade för att gå in för hade man inte blivit besviken/ förbannad innan så hade man blivit det då!

Så nej, totalt NEJ- Tumme NER!!

Bojkotta




~~ Pottan ~~

Igår var första gången Miliax ville sitta på pottan. Och han verkade fatta galoppen :-p
Satt och försökte bajsa och sen rätt som de är så kom de kiss, han var så stolt.
Klappade och sa dutti " duktig" :-)
Vi berömde honom självklart och sen sprang han här fram och tillbaka på toa :-)

Så idag blir det att köpa en potta att ha hemma hos Mårten med , så får vi hoppas att de går framåt i " pott träningen " :-)




Jag älskar dig!

De orden som betyder så mycket, när de uttalas blir jag varm i hela kroppen.
Du är den jag väntat på. Jag älskar dig med. 
Lycklig, framtiden är vår! 
Vi mot världen älskling!
 
 
 
 
DU <3 <3 <3 



Skolarbete.

Sitter ikväll med massa skolarbete, känner att jag fått lite ny energi, kan de bero på att ja snart är klar med utbildningen måntro :-D
Ska bli så jäkla skönt att ha tagit " Studenten ", bara några år försent ;)

I helgen har vi bara tagit de lungt då det blev lite ändrade planer drastiskt igår :(
Men inte mer att göra åt de, man får se de ljusa stunderna ändå.
Och idag har vädret vara kattskit. Regn, kallt, blåst, rusk, Ja.. Hösten i Sverige ... Inget kul..

Snart kommer väl snön, sen den underbara våren och sommaren.
Ja visst kan jag gilla hösten, men då ska de vara lugnt i vinden, sol, vackra färger :)

Nej skolarbete var de, jag skriver ett inlägg senare med :)

Tjingeling!