Bowling match!

Idag kl 12 samlades vi i Kristianstad för att bege oss till Helsingborg.
Match kl 14.30...
Började knaggligt och de blev en riktigt tuff o jämn match som slutade till våran fördel med
11-9

Sen var det dags för match nr 2 direkt efter ( utan paus) och den startade sådär... Förlorade första 3-2, men sen tog vi igen så vi vann med 3-2.... Sen 4-1 till oss så efter 3 serier stod de 9-6
Och sen satte vi in slutspurten och vi slog till med 5-0 så vi vann hela matchen med 14-6 =)

UNDERBART!!!

Så vi var klara lite över kl 18 ikväll och sen skulle vi åka hem.. så jag var inte hemma från lite över 20.
Jaha- och sen när jag väl kommer hem, då sover inte Noah.. Han kunde visst inte sova utan mig.. *gullegrisen*
Så jag fick lägga mig o natta han, och sen ett tallrik flingor med mjölk ( inte ätit sen kl 12 juh )
Och nu sitter jag här o skriver o ska kolla mejl osv...

Får se vad som händer imorgon!
Måste in till AF imorgon... inget annat val nu!

Ha de fint ikväll ni som läser

Vilka är ni föressten? Skriv en rad... eller två ;)



Allergisk reaktion...

Ja igår snodde Noah kex från lillebror.. Suck.
Men de fick han igen sen.

Vaknade vid 21 tiden av att han kräkt ner hela sängen.. Suck!
Stackars älsklingen!
Och sen imorse när jag försöka förklara för han att de var fel att äta de kexen så förstod han...

" Jag kräkte sängen" sa han o sen " mamma satt uppe mig"
han är så söt lillgrabben =)


Tycker så synd om han att han ska ha gluten, men de finns inget o göra åt!!



Titta vad barnen ska få =)

En sådan här

Learing Musical Chair


Nypris på 549 :-

Men efter ett fynd på en nästan oanvänd stol så betalade vi bara 150 :-

PERFEKT!!!



YES! Han åkte!!

IDOL:... Johan Palm fick åka =) Tyckte inte alls han va bra...
O se på alla tonårs tjejer. haha .. som de gråter o har sig.. HALLÅ!!! De e bara ett spel!!

inte ett piss o göra här hemma nu! funderar på o stänga ner datan o gå o sova... Men de e så tidigt ju.. Fast ja e trött.. Ajja . får se hur jag gör!!
Inget bättre för mig ju!





Ont i min hals!! Aj aj aj

Förstår inte varför de alltid ska komma o kvällarna.. SUCK säger jag bara.
Känner hur de sväller igen. Men de e bra heeeela dagarna utan bara på kvällarna...
Hmm¨

Undrar när barnen vaknar imorgon nu, de gick ju o la sig liet tidigare idag, men men jag får ta den smällen =) hihi...
Nicklas kompis skulle åka 11.15 iallfall så då är han uppe =) hihi




Idol!

Idag får jag verkligen hoppas att Johan åker.. Tycker inte om han. Tycker att han gjort sitt.
Hoppas bara svenska folket förstår detta med.


Nicklas har kört till Kävlinge för o hämta en kompis som inte orkade åka bussen, sen ska de hem till lame o festa.. Så jag sitter här alldeles ensam o har tråkigt!
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på!
Några förslag?

Imorgon sen ska vi till syster yster som sagt o gratta =)
Annars händer nog inte så värst mycket.
Och sen söndag bowlingen som jag längtar massa till =)

Återkommer nog igen!



Nu tändas tusen juleljus

Hittade denna på Youtube.. Tycker hans röst är så otroligt bra!
Och sen får man massa julkänsla =) hihi..

lyssna o beskåda!

http://www.youtube.com/watch?v=oR4hZlF88w0



Vårt lilla hus!

Ja, det har blivit så mysigt nu sen jag satte upp julgardinerna + adventsljusstakarna =)
Man får en riktig julkänsla.

Snart är det december månad med. Och nedräkningen kan börja =) Älskar verkligen julen!
Speciellt nu när man har två underbara barn + en underbar man att fira den med!

Snart är iallfall alla julklapparna färdiga, ska bara slå in dom med med! Hoppas de blir uppskattade nu.

Sen måste vi köpa ett Ljusfat med + några ljus så jag kan fixa till ljusstaken som vi ska tända varje söndag+ att ja vill ha något på vardagsrums bordet om kvällarna, de är ju så mysigt med levande ljus.
Kanske kan köra iväg och fixa det idag.

För imorgon ska vi hem till mamma o pappa, syster + bror!
För IDAG fyller min systeryster 15 år.

GRATTIS syster. Jag älskar dig- bara så att du vet =)


Annars idag.. Hmm vad händer.. Ska plocka iordning här hemma, sen ska jag nog försöka göra klart barnens" pärmar " till dagis med foto osv. Lovade ju mig själv att det skulle vara klart denna vecka, men såklart så glömde jag att framkalla i stan igår SUCK på hög nivå!

Borde ta mig in till AF med idag! Så jag får det gjort!
Men vi får se hur mkt jag hinner med!

Nu ska jag iallall kolla mejl, o lite andra bloggar o sen får ja sätta fart!

Ha en bra dag!!



Bilder på Lilla T idag!

Thias badade idag själv och jag var framme med kameran =)
Min älskade lilla unge...<3

Lägger in ett kollage + en bild på han =)

Kommentera gärna!! :D



Och sen en bild på lilla T vanligt!  ...

Badar =)


OJ va stora bilderna blev. Haha.. ja men då ser ni ordentligt iallfall.. Haha!!

Nu ska jag kolla på SOS Gute!!
Ha de fint.

Tjing!



Dags för sängen *Zzzz*

Nu ska jag sova snart. Ska bara ta ett glas apelsin juice... så sugen på de.. Ska upp imorgon o med barnen till dagis kl 08. sen in till stan för möte o AF tror jag!
Sen får vi se vad som händer!

Syster fyller år på Fredag med, får kanske hitta något till henne =)
Men vet inte alls vad. hihi


ha de fint!


Ni som läser, lämna gärna en kommentar så ja vet vilka ni är =) Alltid kul =)

Natti natti!!



Sidan med bilderna..

Glömde ju ge er länken.. * förvirrade jag *

Här kommer den..

www.picnik.com




Skit bra tyckte jag. Synd bara att den bara gå o använda om man har internet.... Hade varit bra o kunnat göra de annars med..



Jag är så fruktansvärt KÄR!!!

I min man!!
Han är verkligen mitt allt!
kan inte leva mitt liv utan han. Han är min pusselbit! Min andra halva. My Soulmate =)

Denna är fin och ja tänker på dig då älskling <3
Nej jag vill aldrig vara utan dig
Du är det bästa som har hänt i hela livet
Och mera kan man inte önska sig
Jag vill at du ska veta att jag älskar dig

Jag ska aldrig lämna dig, det svär jag på
ska aldrig gå ifrån dig
Även när det verkar svårt, det svär jag på
Så stannar jag kvar hos dig
Över sol och över regn vi svävar i vår himmelsäng
Du och jag tillsammans











När jag kan känna dina andetag
och jag kan höra hur ditt hjärta slår inom dig
då vill jag säga hur oändligt glad
du gör mig när du rör vid mig
Då älskar jag


Jag ska aldrig lämna dig, det svär jag på
ska aldrig gå ifrån dig
Även när det verkar svårt, det svär jag på
Så stannar jag kvar hos dig
Över sol och över regn vi svävar i vår himmelsäng
Du och jag tillsammans
Det verkar som om världen inte längre fanns
här under täcket någonstans
Du och jag tillsammans
Jag ska aldrig lämna dig, det svär jag på
Det svär jag på



Räkningsdags!

Bläää säger jag bara till det!!
Hatar att de ska komma varje månad.. men man blir så illa tvungen..

Gahhh r så kluven... Ena delen av mig säger " Emma du får plugga nästa termin o du kommer klara det "
Och den andra säger " Nej Emma, plugga kan du göra sen, försök få ett arbete eller gå arbetslös" ..


Vilken ska man lyssna på ??



Trött, städa, ledsen, uttråkad

Ja allt som man bara kan bli är jag nu!
Jag har SKIT tråkigt hemma!!
Vill bara ha ett arbete så fort som de går!! SUCK!

Ska iväg o handla sen. Måste ha hem flingor, bröd, mjölk, ägg, osv osv.... Kanske lite köttfrs med!
Kollade på bensinpriserna ....
de var en annons på Aftonbladet. I utlandet kostar de SKIT mycket för en månad.. o sen kollade jag även sthlm .. 4000 / mån i genomsnitt!!
HALLÅ!!!!

Här inne i stan kostar de på de billigaste stället  600 :-
liiiite skillnad kan man säga!!

Nu har ja iallfall damsugit Köket, mellanrummet, Lilla hallen + stora hallen. så ja ska plocka upp i vardags rummet med o sen ska här med fixas + barnens lkerum ska plockas upp bara.. för ja damsög där inne för någon dag sen bara!

Nu skriver nicklas att han e påväg hem o att vi ska iväg o handla nu =) Trevligt!
SKriver mer sen..

Tjingeling!




Det vackraste jag vet <3

Är dessa tre grabbarna!
Kan inte fatta att jag kan älska de så mycket som jag gör. De är ju hela livet för mig!
Utan de vore jag ingenting alls!

Ni får mig att må så bra och jag lever för er!

Ni är solarna i mitt liv, ni får mig att vakna till liv, Varje gång jag ser er blir jag glad inombords! <3

Ni är ALLT!!!





Omgjord Noah

Hittade en sida som de var lätt o göra om bilder. Tog bara en bild o testade mig fram.. Ska kanske ut sen med Systemkameran o ta lite bilder på höst/vinter rusket!!

Men här kommer noah iallfall =)





Rolig Historia =)

Jag hade precis satt mig ner på den offentliga  toaletten när jag
hörde en röst från toaletten bredvid som  sa:
   - Hej hur mår  du? 

Jag är inte precis den  typen som brukar konversera med främlingar
 när jag sitter på  toaletten men jag vet inte vad som flög i mig för
Jag svarade:
   - Jo då, jag mår väl  bra.. 

Och den andra killen  svarade:
   - Vad gör  du för någonting då? Vad var det  där för någon dum fråga tänkte jag men svarade:
   - Jo jag är ute och åker med bilen  lite.   

Det enda jag har i tankarna just nu är att bli  klar så fort som möjligt   

så att jag kan gå därifrån när jag hör att  mannen i båset bredvid ställer en ny fråga.
   - Kan jag komma över till dig  sen?   


Hmm, tänkte jag det där var också en  konstig fråga. Hövlig som jag är så
svarar jag ändå:  

    - Nej det ska komma förbi några från jobbet senare så det går  nog
    inte så bra idag  


Då hör jag killen bredvid irriterat  säga:  

   - Du, kan jag ringa upp dig senare?  Det är  någon idiot i toabåset
       bredvid som sitter  och svarar på allt jag säger till dig




Fick förklaringen...+ städdag!

Såg idag i tidningen att fredrik- prästen i Fjälkinge fått en liten dotter...


Vi skulle pratat lite med han den 17:e Oktober... Men då fick vi veta att liten dött i min mage så de blev inget, utan vi satt på akuten då...
Sen föddes liten ju den 19:e Oktober..

Sen var ja där på tisdagen och s´kulle prata med Peter, men ingen sa något om fredrik.. Och nu fick jag förklaringen.
Han fick sin dotter den 20:e ...

Så de tyckte väl de var lite jobigt för mig kanske och de kan ja hålla med om!!

Till något annat!!



Idag ska jag städa här tror jag!! Måste få bort saker o fixa fram osv... måste kolla vad vi behöver köpa till Advent med..
Ska man ställa fram tomtar osv nu med eller bara ljusstakarna?? Hur gör ni ?

Annars händer bowlingen ikväll!
Ska bli kul- tyvärr har ja ont i halsen men de kanske renar allt ^^ haha...

Får väl sätta fart med städningen snart.. seeeeegt men de måste ju göras!



Fan liten- VARFÖR?????

Deppig nu .. :(

Kollade grav kaldenern... 21+0 idag :( FAN!!
Ville ju att du skulle stanna :(
hatar att inte ha dig inom mig längre!!!

Inget är som de var... o ja vill kunna ge er ett syskon i framtiden mina barn, men vi får väl se hur det blir med den saken..

Vill ju ha det +:et.. Vill kuna berätta, vill kunna klappa magen o veta att bebis finns där inne, veckorna sks gå utan problem och ja ska kunna känna sparkar..
Men inte nu.. inte med liten :( :(








Denna är så bra =)

http://www.youtube.com/watch?v=QXUFKlzhpzU

Du får inte knacka på min dörr
om du inte är beredd och komma in
du får inte göra om mitt namn
och börja kalla mig för din.
Du får inte vandra på min väg
utan att visa mig ditt mål
och inte stjäla av min godhet
för att fylla upp ditt hål.

Och du får inte riva mina murar
som jag omsorgsfullt har byggt
om du inte skyddar mina drömmar
så att jag kan somna tryggt.

Och du får inte ha mig som en dröm
när jag vill va' din verklighet
du får inte säga att du hoppas
om du inte tror du vet.

Men du får ta den tid du behöver
för att förstå vad det är du vill
du får be en bön att tiden
du behöver räcker till.
Och du får samla dina tankar
så att två själar kan få ro
och så att allting som vi lovade
oss själva kan få gro

Och du får inte andas på min panna
inte få mig falla mer
om du inte sen kan stå för
all den oreda du ger.
Och du får inte röra vid mitt hjärta
som om allt var uppenbart
när jag önskar inget hellre,
Än att du gör allt emot mig snart.




Blir möte ändå.. Haha

Hon skrev ett mejl om att ja hade fortfarande tiden idag så vi ska dit kl 11. Sen blir de bad efter det =) Kanke lite lunch innan =) de öppnar kl 12 på badet...

Hoppas nu bara inte att vi ändras oss..

Nicklas gick o la sig en stund nu... Han va så trött så ögonen gick i kors. Haha.. stackaren- Inte lätt o vara småbarns förälder!!


Nervös faktiskt från o träffa henne idag. Känns inte alls lika naturligt som gunilla!
Men de får gå det med!



Ha de fint. Hörs sen.



Blir nog ingen Kurator idag!

De har blivit strul med tider o vi har gått om vartannat.
ja ville ändrat det till igår men då avbokade hon ev tiden idag och nu har hon inga tider idag så ja får vänta!
SUCK

Men vi ska till badet sen blir de nog =) Ska bli härligt! Vi behöver det känner jag!
Bara jag o min älskade man! <3



Annars idag händer inte så mkt....
Ska kolla mejl osv nu.
ha de fint.!



Känner mig så ensam :(

Känns som jag är ensam i hela världen.
Ingen som vill träffa mig, ingen som har tid med mig, ingen som har lust!
Känns som ja inte har några vänner..


Har min underbara familj men skull behöva mer än dom. :(

Imorgon är nicklas ledig och det är jag med..
Vi funderar på att åka till badhuset alldeles själva UTAN barnen och bara rå om varandra =)
Ska bli så mysigt!! hihi

Idag har ja varit på Ullared!
Fick hem en massa julklappar. MYCKET billigare än hemma... =) Härligt, och knappt inget folk heller!
Brände väl 2000:- på det! Så de var ganska okej!

Sitter o kollar på City akuten nu, de är ett av favorit programmen! =)

Annars vet ja inte om jag har så mycket annat att berätta
 Skriver nog en omgång till sen!



Sista dagen på sjukskrivningen!

Är det idag, Sen är ja arbetslös!
Får se om de finns några jobb snart för mig...

hela denna veckan har gått med, och idag har vi bakat pepparkakor =) De blev jätte goda... Glutenfria =)
Annars har de nog inte hänt massa idag.. Söndagarna är alltid sega!

Nicklas ska till skolan imorgon *dukktig *
Så han lämnar o hämtar barnen!


Nej, nu ska jag kolla Ensam Mamma söker...
Och sen ska jag sova tidigt... *gäsp*



Natti



Bowling Spel.. Klubbrekord!!

Fan va vi är sjuuukt bra!!!

Började ok.. ja trodde bara det var de.. men de var skit bra. och vi fortsatte

I första serien ledde vi med 4-1 , andra, 9-1, tredje 13-2, fjärde 17-3

Som sagt vi utklassade de =)

Totalt för oss böev de 6231poäng! och KLUBBREKORD igen!!!! :D :D
Var ju det förra helgen vi slog ett klubbrekord med!


Mitt slutreslutat slutade på 787 päng ... Så de blitr ett snitt på 787/4 = 196,75 ... =)'

Nej nu ska jag sova snart!!
Natti



Fel åkte...

Anna åkte från Idol..
SKIT!!

Johan är kass!!!

Nu ska jag kolla eftersnacket o sen ska jag sova...

*Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz*





Beroende...Haha

Tror jag har blivit Beroende av Gunilla... Haha... Låter sjukt men de e sanningen.
Sååå SKÖNT o gå o bara prata om allt. Få sätta namn osv på allt.. haha
Och ingen som tycker de e konstigt.

Finns 2 personer till som inte tycker mina tankar, funderingar, handlingar är konstiga..
de är
Nicklas
Natasja

Mina små änglar som ja  verkligen behöver omkring mig för att fungera!!



Babblade massa om allt idag men tänker inte skriva ut de här utan de finns i mitt huvud..

Imorgon är de bowlingmatch =) Härligt.. Taggad till tusen är jag med...
Vill ju spela bra!! hihi

nu ska jag kolla Idol.. undrar vem som åker...
inte kevin iallfall

tror Johan åker... Han e inte bra ikväll!


Tjing



28 Sätt att hantera stress:)

Tryck upp 30 marshmallows i näsan och försök nysa ut dom.

Poppa popcorn utan att lägga på locket.

När någon önskar dig en trevlig helg, förklara att du har andra planer.

Ta reda på hur en groda i en mixer egentligen ser ut.

Gör en lista med saker du redan gjort.

Dansa naken framför dina husdjur.

Sätt på dina kläder bak och fram och gå till jobbet som om inget hade hänt.

Hämnas på de lokala skattemyndigheterna genom att fylla i din självdeklaration med romerska siffror.

Tatuera in texten "lunchstängt" i pannan på dig själv.

Tejpa fast bilder av din chef på vattenmeloner och släpp dem från höga byggnader.

Gå och handla kläder, svetta ner dem och lämna tillbaka dem nästa dag.

Betala din elräkning med 50-öringar.

Backa till jobbet.

Sitt naken på ett hårdkokt ägg.

Sätt tungan på kalla ytor av metall.

Läs ERROR upp och ner och leta efter hemliga, dolda meddelanden.

Sätt igång ett rykte och se hur mycket som är överdrivet när du får höra det av någon annan.

Fakturera Landstinget för tiden du får sitta i väntrummet.

Skriv en novell med alfapet-bokstäver.

Ligg ner och ät selleri och använd din navel som saltkar.

Håll två gafflar framför ögonen när du pratar med folk och låtsas att alla sitter i fängelse.

Hitta på ett eget språk och fråga främlingar om vägen till olika platser.

Planera någon annans liv.

Testa hur fort man kan köra förbi en poliskontroll.

Ät het gröt fort.

Fejka orgasm när du har sex med dig själv.

Låtsas att din lön räcker även efter julafton.

Tipsa "Palmegruppen" om ledtrådar som leder till dig själv.



Fredag hela dagen!!

Sitter i skolan nu.. Ensamt... inte mer än 1 person utom jag i data salen...
Nicklas är o gör Nationella i Engelska .. men de går säkert fin fint=)

Noah o Thias är på dagis! Tokarna!
Har fortfarande inte hittat programkortet!! GAHHH!!!!

Ikväll blir de fest tror jag!!

Fast först ska jag köra min bror till Sjöbo! Men vi får se.
Ska ju upp egentligen imorgon o spela bowling. men de är inte från 11.40 vi ska samlas.

Kommer ni ner o kollar ?? :) kl 12.20 börjar matchen ...

Annars idag vart ja på ÖB: Såg att de hade billiga julgardiner så ja köpte 4 st =) så nu är 4 fönster till klara =)
Nu måste vi bara bestämma var vi ska ha adventsljusstakarna... och sen får vi köpa de för de andra är sönder!

Sökt 2 st arbete har ja med hunnit göra =) Hoppas man snart får jobb!

Jaja jag återkommer säkerligen ikvä'll!
Eller när ja sitter här!

Ha de fint så länge!!



Tacksam!!!!

Jag är så tacksam över att jag kunnat få två underbara pojkar.
Jag ser röran i TV rummet men är tacksam att de kan göra det. De kan leka som alla andra.
De har inga hinder.
De kan säga Mamma, Pappa, osv...
De kan springa , de kan leka,
De kan riva ut saker ur lådorna så de ser fördjävligt ut- men de kan de!

De kan åka krama mig
De kan pussa mig.
De kan säga " Älskar dig mamma!"


De gör mig så lycklig och TACKSAM!

Vet att de finns folk som aldrig får/fått uppleva detta.
Men jag fick äran, jag fick två underbara pojkar med 14 Månaders mellanrum!

Jag är en bra mamma, och nicklas en bra pappa!
Vi är en familj!
2+2 = UNDERBART!

Visst vill jag ha en bebis till, jag försöker se framåt, blir de inget så är jag tacksam!!!
Fokuserar allt på pojkarna nu!

och inom mig får jag en underbar känsla av

GUD VAD JAG ÄLSKAR MINA BARN!!! ÖVER ALLTING ANNAT!!!!

Detta är mitt liv!!!! VIll förevigt vara med de..
Är så fruktansvärt lyckliG!!!!!

mina pojkar.. MAMMA ÄLSKAR ER!!!

Nicklas- Älskar dig med ;)



1 MÅNAD sen liten föddes <3

Mammas älskade lilla hjärta...
jag kan fortfarande inte till 100% fatta att jag inte är gravid med dig mer..

Om ändå allt hade varit som de skulle så skulle ja inte haft kaos inom mig o mått som jag gör...
Alla skulle vara glada o inte ledsna .. :(


VILL HA tillbaka dig men de får ja inte. de var något fel.. :(
VARFÖR ??

Älskade lilla LITEN..

Vi saknar dig!!! <3 Och älskar diG!!
Vi glömde aldrig morgonen den 19 Okt- ALDRIG

Varken jag eller din pappa.. <3



Kallt, ruggit, .....

Idag blåser o stormar här..
Nicklas åkte o jobbade idag kl 15.30 så jag får se när han kommer hem.. blir lite extra pengar iallfall =)

Gav barnen Pannkakor tilmiddag som uppskattades väldigt mycket =)
Rackar ungen Thias har tagit vårt programkort och slarvat bort med så de blir ingn TV för oss från de e hittat ... SUCK!!!


På fredag ska jag visst köra min bror till Sjöbo... Han skulle med något för bonnar... Och sen är jag bjuden på fest i stan med så ja vet inte alls hur detta ska gå ihopa!
Visst NIcklas skulle säkert kunna hämta min bror men vem ska passa barnen här hemma.. för inte sätter jag de ei en bil o kör ner..
Never!!

Thias har åkt på Ögoninflamtionen nu.. Men nu e noah frisk så han ska nog till dagis imorgon, han längtar!! hihi.
Så de blir ensamdag med Thias..
Sen fredag får vi försöka lösa de eftersom jag ska till Gunilla då..
Men de går nog fint!- som vanligt!


Hmmm vad ska jag mer berätta.....
Jo.

Natasja fyller år idag! 24 år.. GRATTIS min gumma!!
Gott o äta middag med dig idag!!

Får träffas nästa vecka igen om du har tid =)

nu ska jag äta några kalla pannkakor och sen får tag på nicklas o se hur länge de ska köra ikväll!

Ha de fint!
Tjingeling!



AP- tråkigt!!!

Har skit tråkigt hemma ikväll så nu ska jag snart stänga ner o nanna kudden.
Ska bara kolla bussen till imorgon först!!!


Natti på er!!



AP- tråkigt!!!

Har skit tråkigt hemma ikväll så nu ska jag snart stänga ner o nanna kudden.
Ska bara kolla bussen till imorgon först!!!


Natti på er!!



Sjuklingar hemma :(

Jobbigt är det o vara sjuk
Noah har ögoninflamation så idag blev de läkaren o han fick droppar så nu får vi behandla han med dom.

Men i natt så slog de hårt på mig med...
Förkyld är bara förnamnet + feber :(
SUCK!!
Behöver man säga mer..

Lilleman fick gå till dagis idag iallfall =) Och de älskade han, ingen bror som bråkar med han .... hihi.

Imorgon är de kurator i skolan som gäller , får se vad hon har o säga....


Orkar inte ens blogga ikväll..

Någon som vill samåka till Ullared?? I början av Dec?
HÖR AV ER!!




Så förbannad o ledsen ikväll!!!

På Nicklas.... Orkar inte ens gå in på det.. Är bara så arg och besviken :(
Att han bara gör de de förstår jag inte.. de ENDA jag behöver hjälp med o sen bara går han...

HATAR det!!!

Funderar på o flytta bloggen med....
Men ska kolla upp det först :-)

Vill ju bara ha allt på ett ställe...



Igår bakade jag o noah kladdkaka =) Mumisgt värre. Har en liten bt kvar som jag ska käka ikväll är dte tänkt. Idag var vi på Ikea..
Vi skulle lämna ett babygym i lönsboda och sen är de ju bara 2.5 mil till Ikea så vi åkte dit.. Blev billigt o bra där upp med =) Hela 92 :-
Haha..

Imorgon ska jag ringa läkaren för NOah´s öga.. han har ögoninflamation.. Och vet inte om Thias med är smittad... De får vi se imorgon bitti.
Iallfall så ska noah vara hemma..

Ska kolla på Ensam mamma söker snart! Tycker de e bra det programet och sen vet i fan va jag ska göra...
Så trött på allt, trött på att alltid må såhär.. Och kan fan inte få de bättre heller :( Hatar det!!!!






Härlig eftermiddag!

Nicklas kom hem redan kl 12 idag =) Sen käkade vi middag =) Och sen åkte vi till EKO.. Hittade några småsaker...
Sen till A-livs o handlade de viktigaste till helgen....

Sen hämta pengar hos syrran så nu är jag o hon kvitt ...

OCh sen kl 15 hämtade vi barnen.. Som jag saknat de idag!!!
Noah kom springandes o var super duper glad =) Då känner man att man är värd allt för den personen.


Noah har nog fått ögoninflamation med ....tror jag.. Han vart geggig i ögonen.. :( Hoppas de inte är det iallfall!

Har städat Toan idag med och ändrat om så nu är det fin fint där inne :.... Känner oss dukktiga!

Imorgon är det bowlingmatch i stan =) Ska samlas kl 10... men matchen börjar 10.40 *laddad*
Vill så gärna vinna denna matchen för de var så jämt sist!! =)


Nej nu ska jag göra annat!

Natti på er om de inte blir fler inlägg



Så uttråkad...

INGET att göra hemma..
Har ju fixat o donat nu under 2 veckor de som ja skulle fixa här hemma.. Så nu finns de ju inget kvar..
BLÄÄÄÄ!

Skulle kanske åkt med till stan ändå idag... Men orka.... Neeee

Vill inte gå ut heller för e regnar o blåser massa...
Får se va jag hittar på..

Något förslag någon??




Fredag- veckan snart slut!!

Sista vardagen denna veckan..
Fredag den 14 November...

Så vad händer idag!

Precis packat 4 tradera paket, och käkat frukost.
Nicklas åkte med barnen vid 07.30 ca ... så de äter frukost på dagis =)
Noah äter mkt bättre när han är där än hemma. Tror de beror på att han ser alla andra äta!
Thias däremot äter vad man ger han , samt de spelar ingen roll om de e hemma eller iväg!

Regnar ute idag med.. SUCK. Hatar när det regnar!!

Får se vad man kan hitta på här hemma idag. Ska söka några jobb iallfall! Sen får ja ta hand om mig själv o få mig att må bättre!!!

Ha de fint. Hörs sen. Tjingeling!!



Dagens bestyr..

Åkte in redan kl 08 imorse efter vi lämnat barnen på dagis.
Pantade flaskorna.. haha 33 :-
Allt något.. köpte frukost till nicklas o sen ut til hans skola o sitta där o glo :p

Sen träffade jag natasja vid 09.50.. Höll på o frysa röva av mig på stenen vid fontänen...*haha*
Sen BVC med Mino... Dukktiga killen =)

Sen apoteket, och sen kuratorn och de gick kanon där =)
Vi försöker få allt på sin plats nu och när jag går därifrån känner ja mig som en ny människa iallfall så de e så skööönt..
Så nu ska jag dit nästa vecka igen...

Hmm sen åkte vi o käkade middag... delade på en kebabtalrlrik..
Sen nicklas till skolan..


DÅ körde jag ut til skopunkten och köpte nya skor till Thias =) Eller rättansagt .. bytte =)
Thias nya skor
Thias nya skor

Sen åkte jag in till Banken i stan o fixa fram kontobevis till försäkringsbolaget =)
Och sen postade jag tradera paket...
Så nu får ja några nöjda kunder imorgon =) Får posta resten nu i helgen.

Snart bowling match med =) Jippie!!!!!
Hoppas vi slår de igen =).. Kom ner o kolla vet ja !!

Sen hämtade jag barnen själv idag, Gick kanon. snabbt o enkelt.. utan större bekymmer.

Sen hem o leka på gräsmattan o jag tog massa foto. Får lägga in några imorgon =) När ja laddat in de.
Sen hämta nIcklas vid bussen 16.40...
Och sen hem o laga middag.. Köttbullar med Spagetti.... Gott.. Och sen bara ta de lugnt...

Noah o Thias somnade redan 18.45 =) Trötta pojkar!!

Och nu ska jag själv snart sova! Sååå sugen på Flingor med.men ska hålla mig borta från de... Magen har nog fått nog tror jag som den beter sig.. Haha!!

Ha de fint alla som läser..
Lämna gärna en kommentar så ja vet vilka ni är =) Alltid trevligt..

Natti!!!



Dagen snart slut...

Kl 14 va de tungt idag.. UL tiden. :(
Så ledsen..

Spelade ingen bowling ikväll spenderade tiden med min underbara man + våra barn =)
Kollade på Babar och lekte tillsammans i sängen där uppe..

Buspojkar jag har.
Kan inte fatta att nästa åt ska de bli 2 & 3 år..!

Ska träffa Natasja kl 09.50 imorgon. Ska med henne o mino till bvc =) Och sen kuratorn.

Sen måste jag även till banken o fixa ett papper till försäkringsbolaget, sen byta skor, Panta burkar/flaskor, Posta Tradera sakerna...

Så nu ska jag bara kolla på min program o sen är de sängen o *Zzzzz* Hörs imorrn!



De gör så ont...

Inom mig..
Känner trycket. Och Nicklas är inte hemma nr jag behöver han som bäst.
Han ska hämta barnen kl 15..
Och sen är de middag osv som ska göras.. Funderar på vad bara....
Vill ha pannkaka...
Får se om nicklas kan fixa lite ägg.. För mix har vi o kanske han behöver några mjölk med...O juice..men vi får se..

Har iallafall sorterat strumpor, kallingar, trosor nu i rätt låda :-D
Allt låg hullerombuller... Men nu har vi två fina lådor till det med.
Sen har ja skickat tradera mejlen+ lagt ut nya saker..

Redan en som ringde på Gåstolen. Skönt o bli av med den med =) Nu har vi babygymmet kvar

Någon som behöver ett sådant som vill köpa?
De är Bambino orginal...

Hojta tillisåfall =)

SHIT.. Snart 1 Dec... Tiden rusar ju fram nu.
Imorgon är de kurator tajm igen.. SKööööönt!
Får se vad vi ska babbla om då..

Ska se om jag hittar några tabletter med som tar bort hunger o sötsug..
Någon som vet någon som kan man köpa receptfritt?
och som fungerar!!!

Vill ju få bort mina överflödiga kilo nu...

......................... Hejdå



Killen och Tjejen...

Tjejen: Hej!
Killen: Äntligen, jag har väntat riktigt länge nu!
Tjejen: Vill du att jag ska gå?
Killen: Nej, var har du fått det ifrån? Bara tanken får mig att må dåligt..
Tjejen: Älskar du mig?
Killen: Självklart, alla tider på dygnet!
Tjejen: Har du bedragit mig någon gång?
Killen: Nej, aldrig! Varför frågar du ens?
Tjejen: Vill du kyssa mig?
Killen: Ja, så fort jag får tillfälle till det.
Tjejen: Skulle du någonsin slå mig?
Killen: Är du galen? Du känner mig väl?
Tjejen: Kan jag lita på dig?
Killen: Ja, älskling.
Tjejen: Älskling...



Läs detta nu nerifrån och upp :-D



Jobbiga dagen är kommen...

Känner redan trycket över bröstet. :(

Idag kl 14 skulle vi på Ultraljud.. Men nu blir de ju inte så :(
FAN!!

Är bara ledsen och vill vara gravid igen men vet innerst inne att de kommer en dag då jag med får testa + igen. Önskar bara att den dagen vore här.

Undrar när Mensen ska komma igång igen.. Så kroppen kan fungera.
Sen får vi se när de blir ett + igen.. om 3 månader, 8 månader, 1,5 år???
Ingen som vet!!

Om 1 vecka är de 1 månad sen Liten föddes!! Älskade liten...
Och samma dag fyller Natasja 24 år...
Grattis i förskott.. Haha...

Nej nu ska jag packa tradera saker.. Hörs sen. Tjing på er



Dagen närmar sig.. Snabbt...

Och vet i fan hur jag ska klara av dagen imorgon
Imorgon var dagen som vi skulel sett framemot med varma armar..
Vi skulle längta o äntligen få se vårt barn med osv..

Men nu kommer det aldrig att hända :(
Vi kommer aldrig få se ditt fina hjärta slå igen
Du kommer aldrig sprattla i magen på mig och kanske vinka oss...

*gråter *

Kan fortfarande inte fatta att Liten r borta förevigt!!



Ska ringa Läkaren imorgon med o boka en ny tid :( Så de finns en för säkerhets skull...
Nu ska jag stänga ner o sova. Varit uppe sen 05.20 *gäsp*

Natti natti på er



...........................

Vet inte alls vad jag ska skriva.
Tappat lusten till allting.

Imorgon hände inget alls. ska bara vara hemma  ta hand om saker..
Sen torsdag är de kuratorn ...
O sen fredag inget o lördag bowling igen =) O sen söndag fyller min pappa år. grattis i förskott om jag glömmer det!

Söker massa jobb men  mår ju skit så de går nog inte så bra =(


Mamma var i Lund idag, gick fint men hon får svar inom 2 veckor.

Sen kollade jag arbete på Ams.se..
Mammas annons är ute nu efter personlig assistent =) Så vif år se hur många som söker den....

Hörs sen kanske...

Ska skriva massa vinnarmejl på tradera nu..



Angående inlägget om Noahs diagnos

Jag tar bara infon som dietisten sagt ...

Hittade detta på internet med liksom...

Vissa behöver helt laktosfri kost, men många tål små mängder laktos.

En laktosfri eller laktosreducerad kost är behandlingen. De flesta laktosintoleranta klarar små mjölkmängder utan symtom. Man får prova sig fram till den mängd laktos man klarar utan besvär.




De är den info ja har fått Ursäkta om de inte stämmer




Nicklas- Min Nicklas

Du är mitt allt!

Efter det du skrev i bloggen igår så är jag så lyckliG!
TACK för att du delade med dig av tankarna efter litens död.

Jag vet att det kanske inte är lika lätt för dig som kille men ja vet att innerst inne hände samma sak dig som mig. En del brast inom oss!

Vill inget hellre än att ha fler barn med dig, Men vill även att du ska vara redo för ett nytt liv igen.
Jag saknar Liten så och de förstår du inom dig med fast du inte vet vad du ska säga..
Och jag vet inte hur jag ska förklara mig känslorn för dig heller...

Allt är så förvirrat!

Men TACK för att du ställer upp för mig!

Kanske blev lite svamligt detta nu... Skit samma ... fick fram vad jag skulle iallfall =)

Älskar dig min älskling!! <3



Diskat o fixat brev.

Hittade några brev som skulle skickas ivg så nu har ja fyllt i dom + att jag diskade upp allt i vasken. Luktande minsann gott de nya diskmedlet jag köpte på A-Livs =)
Funderade på om jag skulle ta en macka för magen kurar...

Men de fick bli en banan + 1 gla mjölk. Får vänta lite med middagen. Blev ju sen frukost så.. =)..

Imorgon ska jag upp skit tidigt!
Mammas färdtjänst taxi mot lUnd går redan 06:20.. GÄSP! Och jag ska med, för o vara ledsagare.
Men vi är nog hemma till Lunch igen.. Skönt.
Imorgon kväll skulle visst nicklas göra någon uppgift i skolan med så han e borta hela kvällen. men måste man så måste man.

........................



Inte ett piss o göra.

Nicklas ringde innan med o sa att han nog kört sönder moped. SUCK!
Så jag får nog in o hämta han i stan sen när han slutar kl 14. Bra för då kan ja köpa flingor på Willys med =) hiih

Sitter här hemma o har inte ett piss o göra..
Ingen som skriver på msn, inget s´roligt på bloggarna, inga roliga inlägg på Familjeliv eller något.

Får väl se om de finns något jag kan göra i ordning. För gå o lägga mig ska jag INTE göra!!

Saknar mina pojkar men vet att jag behöver denna egentiden för mig själv med o kunna ta hand om mina tankar o funderingar!

Kommer säkert in o skriver en rad sen igen..
Hejsvejs!



Tiden är verkligen i fatt- FAN MED!

Jag som trodde de skulle bli bättre nu.
Men inte fan blir de det! :(

Molvärk i magen har man med.. Kommer mensen igång nu? eller va är det frågan om?!

Har ju mått helt OK denna veckan som varit .. Men nock fan så kommer de nu.
Tänker o är ledsen, Känner mig ensam och övergiven.
Går som i en dimma.

Var ju på middag hos mormor o morfar idag.

Kom på nu när jag åkte hem att jag glömde säga grattis på frasdag till pappa, eller säga tack för maten, Ja pratade knappt med någon , var trött o sur..
Och de märkte jag i efterhand!
Känner mgi hemsk att jag inte kan vara normal.

De kände nog inte igen mig!

Kuratorn på Torsdag!.Gahhhh evigheter till!!!
Vill att de ska vara torsdag nu!!!

Hörs sen. Ska kolla Ensam Mamma söker!



Ångesten kryper sig fram..

Känner bara trycket innanför bröstet...
Vet inte alls var jag ska ta vägen...
Ser bara in i mig själv..

Orkar knappt ta hand om något. Så fruktansvärt ledsen!

Och inte fan kan ja förklara det heller .. Får se om de går till Kuratorn.
2 vecker kvar på sjukskrivningen. Får se hur fan de ska gå efter det.
Har nog kommer in i en deprission.

Fan de börjar Trycka över bröstet med.
Och mer o mer tänker jag på Liten, Vår älskade liten!
FAN. VARFÖR behövde du gå???


Saknar våran bebis så mkt...



MÅR SKIT!!!

Orkar inte Blogga...

Allt har kommit i fatt en nu.. :(
3 Veckor sen Liten kom till Världen och nu rasar allt igen!

Jag mår mer än skit!
Typiskt att vi ska iväg imorgon med då. Får försöka hålla hoppet uppe.
Sen Kuratorn inte från torsdag!
Segt o vänta en massa...

Kanske för Ultraljuds dagen börjar närma sig. Och nu blir det inget :(

INte vet ja.

vet bara att jag mår skit!!!

Allt från mig.....



Sista inlägget för denna eftermiddag!

Snart dags o hämta barnen och sen BVC och sen skulle jag visste hämta min pappa med i stan o köra hem han.
Nicklas fixar middagen sa han =)

Ska ha Kycklindrumstick + ris idag =) mums!!

* Rensa en Bänk som står i vårt vardagsrum. kommer inte på vad de heter nu. För o se om man kan slänga något.
* Rensa skåpet i köket där vi har finglasen osv...
* Slänga in en maskin tvätt
* Vika en en färdig maskin i gardroberna
.
* Hinna äta något till lunch
* Duscha.
 * Packa traderapaket som måste postas idag



Så de sista ska jag ta o göra nu. Tjingeling på er! Hörs ikväll!!!



Borde ej vara föräldrar!! VARNING!

VARNING!! VARNING!!! VARNING!!!

OBEHAGLIGA SCENER!!!!!



Jag blir så ledsen o förbannad o arg o allt på en gång.
HUR FAN KAN MAN GÖRA SÅHÄR????

De stora samtals ämnena på Familjeliv.se idag..

De måste vara sjuka i huvudet.
Första länken kommer här...

www.liveleak.com/view?i=86e_1225055845

Ska sonen hamna som ett kolli eller va fan är de frågan om ( ursäkta er som har handikappade barn, jag menade inte illa på det sättet)
Men att göra såhär är fantomme inte riktigt klokt!!
VAD tänker man med???
Inte skallen iallfall!

Nej de borde inte fått bli gravida, de borde inte ens få vara i nårheten av ett barn.
Och mamma, vad gör hon? INTE ett piss! De är nog hon som står bakom kameran.

Sen här kommer nästa film..

http://www.youtube.com/watch?v=f6_Cwu7A4eY&feature=related


Stackars de älskade barnet, vad har han gjort för ont för att få vara med om denna behandligen.. :-(
Jag gråter när jag ser dessa 2 filmerna att ja kan inte ens titta färdig på de. Räcker med att barn är i närheten och jag vet att de far illa så går de inte.

DE SKA INTE FÅ VARA FÖRÄLDRAR. Låt de bli omplancerade!!!!
SJUKT Beteende!!!!!



Roliga saker från Pojkarnas Förlossningar...

Har valt att inte skriva om LITEN just för att de finns inte så mycket att fylla i. Men han är saknad trotts det.

När fick du reda på att du var gravid?

Noah: i v 4. 3+?, kom som en chcok då vi trodde jag inte kunde bli gravid.
Thias: I v 5-6. Total CHOCK! Noah var ju bara 5 månader....


Blev det en chock? Ja på båda =)

Hur gammal var du?
Noah fick veta när jag var 19, föddes när jag var 20år.
Thias fick veta när jag var 20 år, föddes när jag var 21år.

Hade du mycket halsbränna? Nope , kankse lite smått i slutet med båda..

Spydde du mycket? Kan inte minnas några direkta gånger. Max 1-2 ggr

Hade du mycket foglossning?
Noah; JA, Fick gå med kryckor sen v 34 ca--> Förlossningen.
Thias; Nja lite i mitten, blev bättre sen men de var för man hade en liten knatte o ta hand om med samtidgt!
Har du fått bristningar?

Trodde du det var en pojke eller flicka?
Noah; trodde på en Flicka, Men vid Rutin UL vart de en Pojk.
Thias; Trodde vi en Pojk och på Rutin UL var det rätt =)

Gick du över tiden?
Ja,
Noah; 6 dagar
Thias; 5 Dagar

De längsta dagarna i hela mitt liv, som man längtade o väntade på miraklet i magen.

Hur var förlossningen? Underbara, Allt gick precis som planerat.
Noah; 12 timmar från första känning. ca 6timmar på förlossningen.
Thias 6 timmar från första känning. Ca. 55 Minuter på förlossningen.

Blev du sydd?
Noah; Några få stygn.
Thias; Nej inga

Hur många var inne på förlossningsrummet?
Noah: Jag, Pappan, 1 Bm, 1 BM studerande, 1 Undersköterska, 1 Undersköterskastuderande = 6 Personer.
Thias; Jag, Pappan, 1 BM, 1 Undersköterska. = 4 Personer

Dragen med sugklocka?
Nej ingen av de

Hade du någon nära med dig?
Pappan till Barnen.

Vilket BB födde du på?
Kristianstad Förlossning.

Hur stor var bebisen?
Noah; 3590 Gram & 52 Cm lång samt 35 cm i huvud.
Thias: 3390 Gram & 52 Cm lång samt 35 cm i huvud.

Så de var jämnstora =) trodde vi aldrig när Thias låg i Magen =)

Vad fick bebisen heta?
Noah,
Elias, Nicklas
Thias, Izak, Nicklas



Motivationen....

Till att gå ner i vikt tror jag är påväg nu =) Verkar så.
Såg en bild på en tjej som jobbar på Noah´s dagis. Hon är så smal o fin. Och jag trodde hon alltid hade sett ut så.
men ICKE.
Hon har varit stor för typ 5 år sedan..

Vill med, så nu ska jag verkligen försöka...
Svårt o göra de själv bara. Behöver någon som kickar en i röven!!!

Får leva på flingor.. haha!!


Nej nu ska jag snart duscha lite o klä på mig.. eller så vääntar ja tills precis innan jag ska åka så ja inte plockar o blir svettig igen...

Blåser fortfarande ute... Segt!
.... Nu vill peppan in med..

Tjing!!



Fått några saker gjorda...

* Rensa en Bänk som står i vårt vardagsrum. kommer inte på vad de heter nu. För o se om man kan slänga något.
* Rensa skåpet i köket där vi har finglasen osv...
* Slänga in en maskin tvätt
* Vika en en färdig maskin i gardroberna.
* Hinna äta något till lunch
* Duscha.



bara några saker till :p

Fast kan lägga till

* Packa traderapaket som måste postas idag



Noah´s Diagnos!

Satt och tänkte på vilken kille jag hade förra året vi denna tiden.
Han som började bli grå i hyn, Kräktes, diareér, kunde inte gå till dagis, hade ingen ork att leka, magrade, svullen mage så tröjorna inte passade..

Vårt älskade lilla barn!

Men efter många besök på barnakuten så fick vi tid för Biopsi...
Och sen svaret. GLUTEN! Eller Celiaki som det heter!

Aha- de förklarade alla symtomen, och nu kunde vi se samhörigheten med det!

Glutenfri kost- ja vad är det ?? Alla frågorna var så stora, hur ska vi göra det, eller detta. Han kommer aldrig kunna leva normalt!
Pizza, Kalas, ?... Ja de är ju gluten frågor hela tiden.

Men de går att baka allt glutenfritt, man får exprimentera =)
Och det har vi gjort =) Och vi bjuder alltid på glutenfritt när de kommer någon eller på kalas, osv. Just för att Noah inte ska känna sig utanför!

Dagis i Bromölla var ju med från början och de fick ju allt till avdelningen så de var ingen större fara där osv..
Men när han började i Rinkaby så frågade vi om de hade allergier.." Nej inte en enda på 5 år!! " WHAT!?
Okej, då tog vi dit dietisten...
Och det har varit perfekt.
De är sååå tillmötesgående på allting och frågar så fort de är osäkra.. Vilket är så skönt!!

Och nu efter 1 år med den glutenfria kosten osv så mår Noah som en prins!
Alla symtom är borta så länge han håller sig till den =)

Något som alla kanske inte tänker på är att Celiaki är en Sjukdom medans Laktos ( mjölk) är en allergi.
Det betyder att Laktos kan växa bort eller så kommer magknip, diareé snabbt efter men redan samma dag är du OK igen så du skadar inget inom dig.Man kan vara mer eller mindre laktosallergisk med.

MEN har du Celiaki så är det en sjukdom som du måste leva med hela livet!!
Du kan inte vara mer eller mindre gluten intolerant för är du det så är man det hela livet o till 100%.


Så Noah får lära sig.
Hoppas nu bara inte Thias med får det.
Men det tror jag inte!
Annars vet vi ju exakt vad det handlar om =) Haha...

Bara lite som ploppade upp....
Hejsvejs!!



Torsdag morgon!

*GÄSP*

Nicklas gick upp kl 06.. för att han skulle äta frukost. Och såkar så vaknade båda barnen ..
Så Noah fick sig en macka o Thias med fast de skulle äta frukost på dagis kl 08...

Jag kom ner lagom till 06.40 För att hjälpa till med kläderna + överallerna+ mössa mm..
Nicklas skulle ju köra de till dagis idag med för att jag ska sen hämta de kl lite innan 15. För kl 15.30 Ska vi befinna oss i bromölla på BVC.

Så nyfiken på hur stora de är. Får inte glömma BVC böckerna heller!

Dagens bestyr som jag tänkte jag skulle göra
* Rensa en Bänk som står i vårt vardagsrum. kommer inte på vad de heter nu. För o se om man kan slänga något.
* Rensa skåpet i köket där vi har finglasen osv...
* Slänga in en maskin tvätt
* Vika en en färdig maskin i gardroberna.
* Hinna äta något till lunch
* Duscha.

De blåser så taket håller på o flyga av.. haha.. nej men de e väldig storm ute. Suck,

Jag som skulle ut o gå en sväng idag. men e blir de inte nu
Brrr kallt!

Kollar på Rixs morgon Zoo på Tv.. kanal 6 sänder de mellan 07.25-09.00

Skriver mer senare!! Hej så länge!!

/ Morgonstjärna



Kvällen slut för min del.

Nu ska jag alldeles strax sova. Ska be nicklas komma upp från badet med bara så han inte somnat :P han ligger o läser en bok som han skulle ha i skolan..
Orkar inte blogga alls typ..

Så jag skriver mer imorgo när jag vaknat och har gjort något vettigt!!

Godnatt på er



En jävlig onödig kommentar...

Pratade med en vän som slänger ur sig en sådan dum kommentar som ja inte behöver höra..

När jag skrev att vi förlorade liten som var i min mage så säger han

"Aha- ok, ja man kan ju inte lyckas jämt! "

vadå LYCKAS?????? Vi lyckades ju. Vi bar på Liten o sen orkade inte hans hjärta slå mera :(
DE är väl för fan inte att inte LYCKAS!!! :-( :-(

Blir så ledsen!!



Barnen sover, Pellets, slappa

Barnen sover sen 1 timme tillbaka.. De somnar så lätt nu om kvällarna. Skönt o slipap skriken osv.... Utan de lägger sig snällt =)

Fast vi måste få bort Noah från våran säng. Men han kan inte sova med Thias. Och ja vet inte om de fungerar om vi delar av stora sovrummet! Får fundera ett tag på det!

Fick hem en pall pellets ikväll med. Pappa hade köpt till oss så jag får ge han pengar..
Och sen bar vi in alla säckarna 52 st... * 16 KG.. Blev ganska mkt. fast nicklas gjorde det mesta....

Sitter o kollar på Bonde Söker Fru samtidigt som ja kollar förlossningskliniken..
Vilket dilemma!!

Ska kolla runt lite saker med... Återkommer säkert sen.

Bakar bröd gör jag med. Blev en solros limpa...Gott gott hoppas jag :p

Hejdå!!



Utkast: Jag måste ...

Jag måste vara stark, för att kunna gå vidare.
Utan dig i mitt liv. för Jag hade väntat så länge ju....
För att få se dig den dagen i April
Och hålla dig nära och visa hur mycket du verkligen betydde för oss.
Men världen ville annorlunda,
Du är miraklet vi väntade på men aldrig fick behålla.

Jag vet att de kommer en tid då jag kommer att förstå varför du behövde gå tidigare.

Du är fortfarande med mig. inne i mitt hjärta  liten, du kommer aldirg att försvinna,
Jag älskar dig fast du inte finns här bland oss levande.

Du är miraklet vi väntade på men inte fick behålla!! <3 <3



Klart med det!!

Känns skönt o ha gjort lite nytta idag med. Nu tänkte jag bara ta de lugnt till pojkarna kommer..

Elin;
Det är en Bakmaskin de hade på Lidl.. 5 års garanti. Man kan baka allt me den.
Vi bakar så ofta de behövs. Blir inga stora bröd av den så de brukar bli varannan dag som vi bakar.
Sen köper man bara färdiga mixer ( vanlig mjöl osv ) som redan är blandat och det ingår jäst till iallafall FINAX.
Och de blir jätte gott. Sen ställer man inte hur hårt gräddat det blir osv.
En påse kostar ca 13 :-
Och de bli 2 bröd så de blir ju bara 6.50:- per bröd.. Motsvarande kanske 15-25 i affären..

Tycker verkligen det är kanon=)




Konstigt för jag längtar verkligen till bowlingen ikväll. Hoppas bara jag slipper från skadorna.. är det inte fötterna , så är det höften och är det inte de så är de fantomme ryggen.. Jag klarar mig aldrig!
Får hålla tummarna!!!

Nu ska jag se om jag kan få fram lite bilder på pojkarna. Tänkte vi skulle beställa en sådan kalender snart med pojkarna i och ha den som en Familjekalender nästa år =)

Tjing!




Tvätt i stora lass

Ja men allt är rent nu.
 Nu ska jag bara vika in allting i deras gardrober samt i våra... Det blev en hel massa..
En stooor vit tvättkorg + en hel IKEA påse. Sådan bli ni vet. De ska vikas in. Skönt o ha de gjort sen.

Borde fixa i städskrubben med men nicklas vill nog vara med på de så de kanske blir kvällens projekt.. ja efter bowlingen alltså!
Får fixa någon lunch till mig med.. Hmm vad ska jag ta. annars får ja äta upp de gamla brödet som låg där.. eller ja gammalt o gammalt.. 2 dagar..
För vi ska ändå baka ett nytt ikväll..

LOOOVE min bakmaskin =) Går snabbt o enkelt och man behöve inte bry sig!Billigt blir det med! Tjänar massor på det!

Nicklas hämtar barnen idag med som vanligt kl 15.. Sen måste jag åka vid 17 igen.. och är hemma närmare 19... Sen imorgon är det min tur att hämta de..

Funderar på om man kanske ska ta med mamma någonstans imorgon om hon orkar... Fast vi vet ju inte om de blir middags hos mormor på lördag på farsdag!
Kan ju inte skriva här vad jag tänkte fixa till nicklas för han löser ju min blogg =) Så de får ja säger efter!

Snart jul med.. Sjuuukt va tiden går. Och snart är det 2009 med...
Året då Vi skulle fått en ny bebis men får inte de, Noah älsklingen blir 3 ÅR!! Hallåååå var är min lilla bebis Noah :P Och sen Thias blir 2 ÅR!!

Man får ta vara på tiden mer tycker jag!

Nej nu ska jag inte mata er med mer saker från min skalle utan jag återkommer sen innan jag stänger ner ...

ha det fint!!



Onsdag heeela dagen!

Ikväll blir de bowling träningen.
Var inte där förra veckan så de e dags o pysa ner o slå ett par klot ikväll =) kan vara skoj o ha någon o prata med!
Ska inte ha match från den 15-16 November så men man måste ju träna upp sig.

Kom gärna ner o kolla då om det är någon av er som bor i Kristianstad.

Ja så....... Vem vann nu i natt då? Är inne på Aftonbladet just nu o kikar!....
Och de var precis som jag trodde

OBAMA!!!!!

Inte för att jag bor i USA eller något men jag tyckte han verkade bäst+ att de är kul o ha rätt någongång!

Barnen o Nicklas åkte iväg vid Halv sju imorse, och guuud va trött jag var så jag gick upp o la mig, vaknade nästan precis 3 timmar efter.. Ja- jag snooooozade ju ett antal gånger .. för de var först tänkt till 08.. men de blev 09.30 .. haha!  

Satt igång en maskin tvätt nu, är väl klar lagom till halv tolv, tycker om våran maskin så mkt för den är så stor. 6 Kg tar den in. så de blir tvättat mkt på en gång!
Funderar på vad man mer ska hitta på.

Natasja skrev ett sms innan med om att hon träffat Pia på stan och berätta om vad som hänt för liten , De hade ju kommit fram förr eller senare ändå!.
Och när hon skrev de så var de som ett slag i magen o jag vaknade till..
" Ja, men herregud, liten är ju faktiskt borta från oss"
Jag ser bilderna på han varje morgon när jag vaknar och varje kväll när jag går o ska sova!
Saknar liten massa!
Men hoppas i framtiden att kunna Ge Noah o Thias o LIten ett syskon som får vara kvar här på jorden!


................ Nu gick jag!! / Morgonstjärna



NU var de kväller här!

Barnen sover, mannen ska fixa med gräsklipparen och jag satte mig här.
Kollar tv samtidigt!
Sjukhuset just nu!, Sen får ja se vad som dyker upp!

Funderade på om de fanns mer som ja skulle lägga ut på tradera, men just nu kan ja inte komma på något.
Får leta upp sakerna imorgon när man inte har en liten pojk som sover i samma rum som man ska rota i..

Hunden vill in med , men Nicklas släpper in han!

undrar vem som vinner USA valet nu ikväll... Vem tror ni?

Inget mer o skriva nu. Återkommer säkert igen.

/ Morgonstjärna



Sådär nu var jag klar!!

Nu ligger där 45 Auktioner...
Ska in fler ikväll tror jag..

Jag heter smurfan86 på tradera


Här finns auktionerna.

http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=smurfan86




Nej nu ska jag gå o diska lite o förbereda kvällsmaten!
Hörs ikväll. Har inte datan igång när barnen kommit hem=)

Hej så länge!!



Massa saker in på Tradera

Sitter o lägger in en hel massa.. Måste få bort de härifrån..
Vill inte ha en massa kläder liggandes o ta plats...
Bättre om någon annan vill ha de

Sitter o lyssnar på Litens låtar med nu. De som får mig att tänka på han! Sjukt att han e borta från oss/ från min mage...
Vill ju vara gravid.. Vill smeka min mage o prata med miraklet där inne.

Så ni som är gravida där ute och läser..
TA HAND OM ERA MAGAR!!!
Ni vet aldrig hur länge ni får behålla de!!! :(




Bilder på mina älskade pojkar!!

Först ut är Storebror Noah... 2.5 År =)  ( 29 månader )

Noah bild från dagis 2008

Sen är det dags för Lillebror Thias..1,2 år=)      (15 Månader)


Bilden från Dagis på Thias 2008

Och sen kommer pojkarna tillsammans =) Syskonfotot...

Dagis- syskonfoto 2008






Åhhh vad jag ÄLSKAR mina pojkar så fruktansvärt mycket... <3



Scrappat lite... Ätit, Slappat...

Satte ihop en sida av scrappet.. =) Om mig o Nicklas =) Blev rätt nöjd =)..
Sen åt jag lite.. flingor igen..haha.. de e såååå gott ju

Ska snart ut o gå en lång sväng med hunden med tänkte jag. Tar med mig kameran med.. Får se om jag kan få in några bilder.. =)
Ruskigt väder ute.
Om 3,5 timmar ska barnen hämtas.. Men Nicklas älsklingen gör det. TACK!
Sen ska vi ha potatismos med något till middag!

Inte lönt o göra någon eftermiddags fika idag då de är inte hemma från närmare 15.30

Så de får bli på helgerna =)

Nej nu vill Peppsan in..
Och jag ska lägga ut saker på tradera ..

Tjingeling!



Nu har mina favorit killar åkt...

Nicklas tog båda killarna o åkte o lämnade de på dagis sen skulle han till skolan..
Och jag sitter här i min ensamhet.

Tänkte sitta här lite nu o sen kanske ut o gå en sväng..
Tänkte att under dessa veckorna skulle jag börja scrappa mer med så man får albumen klara!

Saknar liten så, och vill inget hellre än att få tillbaka han. men vet ju innerst inne att ja inte kommer få det :( Och det är så jobbigt med bara tanken på det!! Känns som alla runt mig är gravid osv, VILL JU MED!!
Fast de kommer någongång i framtiden!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer just nu. Återkommer sen.
Hejdå!

Föressten.. Gjorde ett gravtest igår på ungdomsmottagningen.. NEGATIVT. Känns skönt.
För då är iallafall hormonerna ute ur kroppen eller som gunilla sa " De är sluthoppat inom dig "... Haha...
Tänkte de kunde vara bra o veta de eftersom om man kanske testar + sen igen om några månader så vet man ju inte om de e från liten eller inte.. men nu vet ja :) :)



Obama eller McCain?!

Vem tror ni vinner valet i USA??

Jag tror att Obama tar hem de.. Han verkar bäst. Inte hängt med så fasligt mycket. men någon får man ju hejja på! Haha...

Märker att min mage är lite hungrig nu.. Funderar på ett tallrik flingor.
De e ju sååå gott.
Hunden vill ut med så ja fårväl släppa ut han, sen får ja se när nicklas kommer hem.
Barnen ska ju lämnas redan kl 07 imorgon bitti. tiiiiiidigt! *GÄSP*
Men va gör man inte....

De trivs ju kanon på dagis och vill verkligen dit på morgonen men INTE hem på eftermiddagen.. haha.. Precis som de ska vara!!

Nej nu gick jag!!



Barnuppfostran är inte alltid så lätt.....

En mor stod i köket och kunde höra hur hennes son lekte med sin tågbana inne i vardagsrummet. 
Hon hörde honom säga:  

"Så har vi kommit till Malmö Central. Alla ni lata rövhål som ska av, se till att det går jävligt snabbt SÅ VI KAN KOMMA VIDARE!!!"

Mamman blev chockad över vad hon hörde, och skyndade sig in till sonen.

 "Vi använder verkligen inte sådant språk i detta hus! Gå upp på ditt rum och bli där i två timmar. Om du kan prata ordentligt när de två timmarna gått, kan du komma ner och leka med din tågbana igen."

Efter två timmar kommer pojken ner igen, och sätter sig för att åter leka med tåget.
Från köket hör mamman honom säga:

"Till alla passagerare som nu stiger av vill jag säga tack för denna resa. Vänligen se till så att ni har alla era tillhörigheter med er. Jag vill samtidigt önska våra nya resenärer välkomna ombord. Vi kommer att göra vårt yttersta för att göra denna resa så behaglig som möjligt."

Mamman ler stolt, och sonen fortsätter "



... OCH OM NÅGON AV ER IDIOTER ÄR SURA ÖVER ATT VI ÄR TVÅ TIMMAR SENA, KAN NI GÅ UT OCH PRATA MED DEN FETA KÄRRINGEN I KÖKET!"



Gjort lite nytta idag!

När vi hade hämtat barnen och kom hem så frågade jag Nicklas om inte han kunde gå till grannen o fråga om vi fick låna gräsklipparen och snäll som den lilla tanten är så fick vi självklart det!

Nicklas trodde han skulle få klippa men Nej nej nej..Jag satte igång. Tyckte de var skit kul.. haha.
Första gången i hela mitt liv!! Någongång ska ju vara den första nu när vi har en meeeega stor gräsmatta

Bilen slog över trippmätaren idag med till 25.000 mil.
Vilket är väldigt lågt för våran bil. Den är ju trotts allt en 86:a!
Så de blir ju inte mer än 1140 mil om året!

Sen iallfall när ja hade klippt gräsmattan ( Hann ju bara med typ halva innan de blev mörkt )
Så gick vi in. Noah ville titta på Händiga Manny & verktygen! Så de fick bli så. Sen lagade vi Fläskpannkaka...
Och både Noah o Thias mumsade i sig ikväll!
Gott gott.
Resterna får nicklas med sig till skolan imorgon!

Nu fick jag precis mess av Nicklas ifall han kunde åka till Lame o hälsa på, så nu får ja väl inte se han från när man ska sova.

Imorgon ska jag bara vara hemma o ta de lugnt. Ska bli skönt.
Återkommer kanske senare!

Hej så länge!!



Sitter o försöker leta utb till Nicklas.

Har en massa på min data hemma men inte fan hittar man de när man letar på skolan datorer... ( har de som bokmärke hemma )
Men VLC hade öppet så funderar på om vi ska gå dit sen när han e klar med provet!!

Sen måste vi handla med.
Ska ha fläskpannkaka ikväll =) gott. Hoppas bara barnen gillar det med..

Äntligen har vi ju hittat ett BRA recept på pannkaka till noah.. han mumsar i sig för fullt o säger " Mer kaka mamma "
Gullnosen där =)
Thias han äter de han får tag på eller som man ger han.. Och de syns vill jag lova.. haha... Knubbis.. men sååå söt i det!
Får lägga in nya bilder på pojkarna snart!

Ska försöka ta mig ut i naturen med dessa dagarna o fotografera. Men när jag ska lägga in bilder hemma så strular alltid webblogg...
Hatar de och bli förbannad o skiter i de...

Hoppas livet ordnar sig för mig/oss snart!!!
Vill inte ha det såhär!!



Varit där nu....

Så SKÖNT...
Fick pratat om allt möjligt. precis vad jag behövde. Nu är en plan upprättad och nu ska vi köra efter den.
Hon kan verkligen göra mirakel den kvinnan!!

TACK gunilla!!!

Ska dit igen nästa vecka. Längtar redan. Ska försöka fundera på ett par sakee osv.

Imorgon ska nicklas lämna o hämta barnen själv. Jag ska bara vara hemma o rå om  mig själv o få fundera!!!
Tack älskling! <3

Vet inte vad jag mer ska skriva. Nicklas är i klassrummet nu och gör prov.. i religion! Hoppas han klarar det, men han trodde inte de själv så jag får väl själv hålla tummarna..

Får fan krampo av detta tangetbordet :p Lättare o skriva på laptop hemma .. hehe..

Återkommer kanske med något roligt o tänkvårt sen..

Tjing!!



Nu ska jag snart bege mig!!

Mot ett annat hus i stan. tankarna snurrar i huvudet på mig.
Vill vill vill, men kan inte !! hatar det!!!!

Önskar sååå att han kom tillbaka... Och att vi skulle leva på som vanligt.

Jag VET innerst inne att de finns en chans till för mig men de känns sååå långt borta!!!

Längtar tillbaka. Jobbigt o bara åka utanför sjukan .. :(
Men med tiden blir dennog bättre.



Idag händer inte så mklt annars..
måste in på willys med sen o ha Mjölk o pålägg!!
O sen hämta barnen kl 15 =)


Kram på er



Sitter i skolan nu...

Känner verkligen paniken komma smygandes bakom mig.
Vad gör jag här... Varför gick jag hit. Jo för att ja inte ska vara hos kuratorn från kl 11... Får se vad hon har o säga...

Kan inte skriva mer nu. Massa folk här. Återkommer när de lugnat sig.....



Sitter i skolan nu...

Känner verkligen paniken komma smygandes bakom mig.
Vad gör jag här... Varför gick jag hit. Jo för att ja inte ska vara hos kuratorn från kl 11... Får se vad hon har o säga...

Kan inte skriva mer nu. Massa folk här. Återkommer när de lugnat sig.....

....

Nu kan jag fortsätta...

De är inte de att de inte går framåt för de gör de.
idag är första dagen på sjukskrivningen. Skönt att börja den med kurator samtal.

Såg att kuratorn här på skolan hade medelat lärarna nu osv. Skönt så slipper jag!

Sen senast den 15 NOV ska man söka till efter jul. Får se om jag gör de eller om jag får ett arbete.



Trååååk Söndag!!!

Jag hade så fruktansvärt tråkigt innan idag!!
Men sen kom ja på att jag kunde göra massa saker...

Ja har tvättat iallfall, o tömt ett av skåpen i köket.
Och sen nu ska jag nog sätta in lite saker på tradera så man får in lite där med =) Onödigt att kläderna bara ligger o skräpar ju!!

Precis käkat flingor . gott som vanligt.
Ställde mig på vågen igår med     - 2, 4 kg!! :)
Måste ju ner , men ja tar de sen när ja mår fint.

Imorgon är de dags för Gunilla igen! Ska bli så skönt. Kunde ju inte gå dit förra veckan för då hamnade jag på akuten..
Men nu slipper ja nog de. Hoppas jag!!

Skriver mer senare.

Föressten, gå gärna in på min mans blogg o se... Han skriver ganska ofta så!! + att han vill ju med ha besök ;)
Haha..

Tjing!