Lördag- fixat i trädgården.

Idag tog vi oss ut vid 13 tiden och stannade ute i över 2 timmar :) Skönt.
Alwin somnade när han gungade så han fick sova i vagnen där ute :)
Sötnöten!

Just nu sitter vi och väntar på att middagen ska bli klar.
Fläskfilé, ris, pommes o sås..
Ja de fanns tydligen inte tillräckligt med ris hemma så vad ska man göra.
Nicklas får äta Pommes och de gör nog gärna några av barnen med :)

Vi har planer på en sak som ska byggas, men vi är inte riktigt 100% hur vi ska göra, finns 3 olika alternativ. Men återkommer sen när de är klart och kanske byggt klart det med!

Efter middagen blir de nog bad för ungarna, och sen lite lördags godis och mys i soffan, kan vi behöva efter en dag som denna!
En dag som förövrigt varit jätte skön med familjen!




Lördag- och helg!

Lördag- och helg! Vad ska man hitta på idag? Pappa skulle komma o hälsa på runt kl 13. Men sen känner vi för att åka någonstans, frågan är bara var. Så rastlösa hela familjen, inte ofta det är så! Fint väder ute är det med! Ikea hade varit trevligt, likaså brio i osby, eller kanske tyringe, ja det är svårt! Tänkte vi skulle låna pappas bil liksom! :) Tvättmaskinen går varmt här nu för o komma i fatt, får undan barnkläderna iallafall o underkläder! Hur ska ni fira halloween idag? - skrivit från mobilen!




Blir så ledsen o förbannad.

Blir så ledsen o förbannad. Våran tvättmaskin gick i sönder i söndags förra veckan! Vi ringde en reperatör som skulle fixa det, han sa att han skulle komma denna veckan! Ringer idag o frågar när han skulle komma! Kanske i eftermiddag eller måndag! Ja blir så ledsen! Alla barnkläder som ligger i är ju helt förstörda nu! :( :( O vet inte var o om man kan få ersättning för det! :( :( Så fruktansvärt trött är jag med just nu. Funderar allvarligt på att gå o sova 1 timme eller något! Ikväll blir de iallafall Idol o mys i soffan! :) längtar! Festen som vi skulle på imorgon har blivit inställd tyvärr:( så vi får se vad vi hittar på istället! Hade varit mysigt o ut o äta hela familjen! Får se vad som händer! Vad ska ni göra på halloween?




- Städdag



Idag har vi städat för fullt. Hela övervåningen är fixad och de känns sååå skönt.
Får ju nattgäster imorgon :)
Våran tvättmaskin har gått i sönder så vi väntar på repratören som kan fixa den ( eller inte )
Jag tror all våran tvätt som ligger i den kommer gå förlorad! :(
kan ju inte exakt minnas heller vad som ligger i. Men massa barnkläder, speciellt byxor vet ja.
Så tvätthögen här hemma bara växer och växer och jag vet i tusan hur jag ska lyckas få ner den igen o hinna komma i fatt när maskinen väl fungerar.
Nu skulle man behöva en bil för då kunde man åkt till t.ex mormor o morfar o tvättat 2 maskiner och sen hängt det hemma.
Men icke sa nicke, de går inte!

Alwin klänger på mig just nu, de e bara mamma, mamma, mamma,mamma heeeeela tiden! så gulligt men ibland kan de vara skönt om han ville gå till nicklas med!

Pojkarna ska hämtas om 30 min, sen får vi se vad som händer. Behöver in till stan o lämna lite papper men ja vet inte! Blir trött bara jag tänker på det!
Får väl få i mig någon lunch med, inte kommit så långt idag!

Vad hittar ni på?






Han klättrade upp i sängen.. :o

Jag o Thias busade i våran säng nu ikväll o Alwin stod först vid sidan, sen rätt som de var så klättrade han själv upp i våran säng.
Han börjar verkligen bli stor nu våran lille kille <3
10 ½ Månad. Helt sjukt vad tiden har gått snabbt.
Och jag som ville ha kvar bebistiden läääänge. Haha!

Alwin- du får dagarna att skina, spelar ingen roll när du har vaknat, eller något du är alltid glad.
Han har blivit så fruktansvärt mammagris- hela tiden bara jag som gäller!
o man får massa kramar o pussar när man varit iväg utan honom :)

Alwin <3






- Mys dag på stan med 3 pojkar <3

Idag skulle pojkarna inte på dagis förrän kl 10. Fick en lugn morgon här hemma.
Dock vaknade Alwin o Thias kl 05. Men jag fick dom att somna om till 07.30 då Noah steg upp :)
Lugna frukost och fixa till oss, de hann leka lite uppe och sen till dagis där de började med att vara utomhus :)

Jag har precis käkat min lunch, nudlar med kyckling. Och pojkarna ska hämtas om 1 timme. Fast tänkte hämta de lite lite tidigare så jag hinner få på kläderna för sen ska vi med bussen mot stan.
Thias ska vara på BVC För en försenad 3 års kontroll ( fyllde 3 i juli )
Så vi får se om han får en OK stämpel i rumpan.

Sen vet ja inte om jag ska gå till parken med dom eller vad vi ska hitta på.
Har lovat dom Mc Donalds innan vi åker hem ikväll så de ser de framemot :)
Så slipper jag ställa mig o laga middag ikväll!
Ibland får man vara smidig!

Jag känner att jag börjar komma " tillbaka " nu.. Allt börjar ordna sig känns det som!
Mitt knä stramar idag, så hoppas verkligen inte de svullnar upp igen. Inget roligt!

Nej nu ska jag packa skötväska o allt annat som ska med. Ha en fin dag!



Begravningen var vacker!

Kändes som en stor klump i magen när de blev mer o mer verkligt när vi gick in i kyrkan.
Fick se den vita kistan, och man tänkte bara " är de verkligen han som ligger i "
Men mer o mer fattade man.
När sedan musiken började spela så började en massa personer gråta. Där inkl jag, brorsan o syrran...
Som tur var så hade jag lagt ner näsdukar i nicklas ficka :)

Viktors pappa Mikael var helt knäckt. Och de förstår jag...
Han klarade knappt av att gå in i kyrkan och fram o tända ljuset på kistan.
Prästen fick hjälpa honom!
Men va fan- så hade de nog vara för en själv med om man mist sin son bara 2-3år efter att deras mamma gick bort.
:(

Vi fick gå fram till kistan o säga farväl, vi hade tagit med oss varsen ros och lämnade på kistan.
Det var väldigt mycket folk i kyrkan. går in ungefär 180 personer och de fanns inte många lediga platser så vi var nog över 100 personer.
Hubbe är en kille som berört många i sitt liv på många olika sätt..

Vi tog inga bilder, de kändes inte lämpligt, De var ingen annan som gjorde de heller!

Men det var en väldigt fin begravning. De spelade en sång som Viktor tyckte väldigt mycket om.




Nu vilar du i frid Hubbe, vi har taget ett sista farväl.. Du kommer få det bra.
Även om det känns så fruktansvärt tungt!!
Vi ses i framtiden.

<3



- Dagen är kommen- Begavning!

Så då är dagen vi länge väntat på.
Och som vi både sett fram emot och inte sett fram emot.
Viktor " Hubbe " Karlsson ska begavas :(

Vi ska få ta farväl av denna killen.
En härlig och rolig kille som tyvärr hade oturen på sin sida kvällen den 26 September 2010.

De är fortfarande obeskrivligt ofattbart det som hänt, vi kan ännu inte förstå varför, och de kommer att ta tid!
Jag har bara varit på 1 begravning innan och de var för en tant som var 80 +.
De känns så hemskt att de är en ung kille på 19 år som ligger i kistan.

Vet inte alls hur jag kommer reagera, tänk om de inte kommer mer tårar? Vad gör man då... Betyder de att man inte sörjer, vad ska alla andra tro?
Jag kan titta på minnes videon om o om igen, och kan fortfarande inte förstå att det är han på bilderna..
Sången de har valt i filmen kommer alltid att förknippas med Hubbe.

Hubbe- du kommer alltid finnas i våra tankar o hjärtan! <3





Uppdaterar efter begravningen....



Torsdag 21 Oktober 2010

Igår kväll snöade det!
Den första snön har lagt sig för detta året. Dock håller den på att smälta bort nu..
Men gud vad barnen var saliga imorse.De har nog aldrig klätt på sig så snabbt som de gjorde och ut för att känna :)

Så nu drog vi fram vintermössa o vintervantar...
Vänta med overallen.

Idag ska jag o Alwin till stan för o möta Natasja o Jonalie :)
Sen ska vi till mormor o hämta en slips till begravnigen imorgon :(
Vet inte hur jag kommer fixa de eller inte fixa de.. De får morgondagen bestämma :(
Alla dessa ledsna människorna :(
Usch!

Angående mitt knä- jag skulle till läkaren idag men när jag vaknade så var all vätska borta, och nu är de bara klickandet kvar!
Så nu får vi hoppas att de försvinner snart med. Känns skönt o kunna gå igen :)

nej nu får jag klä på Alwin, ha en bra dag :)
Tjineling!!



Jag har vinnit!!

Inne på Facebook :)
Har gått med i en grupp som heter

KroKKoFin by Tesslan


Och därigenom vunnit en fin mössa i valfritt tyg :)
Så nu har jag medelat henne och sen får vi vänta och se vilken modell det blir :)
Ska bli roligt!

Kika in på Tesslans blogg vettja :)

http://www.krokkofin.blogspot.com/




HLR Utbildning!

Vårt BVC erbjuder HLR utbildning inriktad på barn..
Så idag var första gången utav två.
Kändes jätte bra och för en gång skull så kände jag inte " Nej jag vill inte göra de praktiska" Utan de flöt på väldigt bra..
Pratade en massa, skrattade, övade, fikade. Och hade de allmänt jtte trevligt :)

Varade mellan 18-21. Och de kommer de vara nästa vecka med :)
Nästa vecka ska vi gå igen en stor sak till och sen de små sakerna ovanpå det.








- 2 År av saknad...

idag är det 2 år sedan vi förlorade " liten".
2 år sedan du föddes 09.25
Glömmer de aldrig..

Natasja sa innan idag att hon aldrig glömer de skriket inne på gyn den 17 oktober 2008.
Hon mindes de som igår...

Jag kan även minnas de.. Men tanken på liten är inte lika stark som den en gång var..
Ja kan leva med tanken på de...

För trotts allt om de inte hade hänt... Då hade vi aldrig fått Alwin <3
Våran solstråle. vår lill prins..

Om ni vill läsa mer om allt o mina känslor då så kika in vid sidan i katergorin som handlar om Liten...



- Väntar på telefonsamtal....

Från vårdcentralen.

Tog mod till mig o ska fråga om en tid för punktering...
Behöver knäet till helgen. Får nog gå in o dubbla upp i F-laget... Saknas massa folk.. tyvärr..
Och de innebär 8 serier...

Får se vad VC säger...




EDIT..

Torsdag kl 16.15 kunde jag få en tid...
Suck säger jag bara!!

Och blir uppringd av ortopeden kl 13.10.


Svar till Malin
Jag har inte gjort något särskilt med knäet. De fylls på med vätska så hela min knäskål blir helt instabil..
Så nu försökte de tappa igår men misslyckades. Och nu jagar jag ortopeden för o höra olika alternativ med bedövning osv...



Vanlig måndag!



En helt ny och vanlig måndag. Vecka 42.
Om 3 veckor kommer forhoppningsvis min nya mobil om jag har tur :)

Nicklas lämnade pojkarna på dagis idag sen tog han Alwin med sig till sitt jobb för o hälsa på o skriva nya papper.
Får se när han kommer hem.

Funderade på om jag skulle in med knäet igen till sjukan idag, men de börjar kännas bättre så jag hoppas de går tillbaka nu eller iallfall blir så bra att jag kan gå normalt på det.

Måste tvätta idag, fixa köket.
Ska steka biffar/köttbullar på all köttfärs som ja köpte så man slipper stå med de inför varje middag.
Skönt med storkok.
Måste bära upp all tvätt som är vikt i IKEA kassar, men de skickar jag nicklas att göra sen :)
Annars händer nog inte så värst mycket idag, inte vad soim är planerat nu iallfall.

Sen imorgon är de massa möte och utbildning.. Och möte på onsdag... o sen vet ja inte hur de ser ut torsdag o fredag.
Vad ska ni göra idag ?

Kom på att min kamera kommer nog idag med :)
Canon Powershot 130IS :)
Så nu kan jag ta foto igen :)

Ha en skön solig måndag!




Knäet- stora samtals ämnet!

Ja mitt knä började ju strula igen i lördags morse och igår morse kunde ja knappt gå.
Så jag åkte in till akute och de tog emot mig. Kände och klämde och sa att de skulle punktera igen.
Plockade fram alla sterila saker, men ingen bedövning! :(
De hade de när de stack in på vårdcentralen sa jag- fick till svar att de gjorde de för syn skull
" Okej- tänkte jag "
men sen stack den ena av läkarna in nålen och jag bara skrek av smärta.
De var sådan obeskrivlig smärta så jag skrek att de fick fan ta ut den igen, de går inte.
Då hade de kommit åt en nerv eller något annat i knäet som de inte alls skulle åt.

De tog ett CRP på mig där emellan och försökte lugna mig...
Sen skulle den äldre läkaren göra ett försök. Och hon sticker på ett annat ställe, säger inget utan bara kör in den.
Och får ut MAX 7 ml.
Men de finns mycket mycket kvar sa hon. Men eftersom ja kom fel där med så fick jag avbryta!

Så 2 HEMSKA stick, men inget tömt knä...
De snackade lite om vad de kunde vara!

Kanske någon sorts av gikt i knäet.., kanske psoriasis Artrit, inflamation....
De skulle kolla de vita blodkropparna , kristaller och 2 andra saker.
CRP låg bara på 12 så de misstänkte egentligen ingen infektion. Men vätskan de fick ut var inte "klar" som hon sa.. Så vi får helt enkelt se vad de säger och hittar!

Hade så ont igår kväll att ja inte lkunde stödja och gå på knäet, men nu känns de mycket bättre. Nu kan ja iallafall gå :)
Hoppas bara man är Okej till helgen o matchens spel. Vill ju så gärna!!!



Tuttarna i fokus!

Du stödjer väl rosa bandet ?

Jag  inhandlade ett igår i affären :)
Kändes bra att lägga 20 :- på en sådan viktig sak.
Tänk om man själv eller något i ens närhet drabbas..

Nej stöd du med :p

Från facebook



Fake(+)(+), Cute (♥)(♥), Perky (*)(*), Cold (^)(^) and even Grandmas \./\./, Big ( • )( • ) or small (o)(o) Let's save 'em all! Oktober är tuttarnas månad, Stöd Rosa Bandet!






Bowlingmatch!

Idag var de ju bowlingmatch :)
Vi VANN!
De blev 13-7 till oss.
Själv slog jag 731 Poäng / 4 = 182.75 i snitt .
Tyckte de var bra efter att ha varit skadad.

På tal om skada, jag fick ju tömma mitt knä  för 1 vecka sedan igår.
Och gissa vad som håller på att hända nu?
Jo- knäet håller på att svullna upp igen. Stramar och spänner på precis samma ställe. och värker så in i bomben gör det också ...
Hoppas verkligen inte jag behöver tömma de igen, även om ja tror att de blir så!


Nu börjar delukta middag här, ska bli gott. Skulle visst ha kyckling med ris idag.. Gryta blir de visst!
Och nu gick brandvarnaren igång med, vad tusan håller karlen på med! Haha



- Svar till Madde :)

Svindyrt och svindyrt....Kanske inte rätt ord att använda!
För de första kör man alltid mer än man borde för att man har " friheten" att ta bilen istället för att åka kollektivt.
För de andra. Ja försäkringar kan man hitta billiga, men de kostar ju ändå en slant i månaden.
Sen är de reprationer om något går i sönder, de är besiktning, de är skatten.

De blir en massa extra kostnader runt bilen som man inte tänker på när man skaffar bil!
Många tänker bara.
Ja försäkring + bensin!

Nej- för oss passar de utmäkt att inte ha bil nu.
Bussen går ju typ 300 meter från oss o går minst 2 gånger i timmen så de blir kanon!
Dessutom känns de bra om man köpt ett månadskort att om man glömt något i affären eller om man bara vill in en sväng så är de bara att åka in utan att tänka på bensiner mm.


Finns de fler barnfamiljen som läser min blogg om har valt att inte ha en bil?
Varför? Hur funkar de för er?
Berätta gärna hur ni lägger upp handlade, besök mm.





- Äntligen fredag!- Allergisk reaktion?

Äntligen fredag- en hel helg med fmailjen :)

Dock ringde dagis imorse och sa att Noah fått en allergisk Reaktion- från någon som han ätit.
Har sår runt munnen so blossat upp som är lite blå aktiga! Hmm
De hade aldrig sett något liknande, så jag ringde VC och vi har en tid 13.45 dit. Så de får kolla upp han!
Sen blir de väl en tur på stan med han efter det.
Köpa några äpple och bananer,
Kan ju göra en äppelkaka kanske till ikväll och IDOL fredags finalen! kl 20.00

Ska ni göra idag ?

Nicklas ska vara hemma med Alwin o Thias, de ska kanske till lekplatsen, men först är de nog på gärsmattan och ska klippa gräset!

Nej nu får jag snart bege mig mot dagis för att hämta storskiten :p Sen går bussen 13.18 :)
Tur de går så ofta här där man bor!
Mycket därför vi inte har någon bil nu heller- vi känner att de behövs inte!
Man klarar sig som barnfamilj ändå!
Dessutom- Man sparar pengar!!

De är ju svindyrt att ha bil, försäkring, reperationer, besiktningar, bensinen ( ofta kör man mer än man borde)
Nej tacka gud för kollektiv trafiken :p

Ha en skön fredag- för de tänker jag ha även om den inte började speciellt bra!



- Testa Noka?- Det tänker jag göra!

Ja gick med i facebook gruppen där och fick hem mitt prov igår .
Vanilj.

De säga att Noka är inte alls som de andra och läste inne på Beckah´s sida att hon hittat massa tips om hur man kunde göra med Nokan om man ville :)

Kopierar in dom här :)

Den finns i 4 smaker: choklad, blåbär, vanilj och jordgubb och på hemsidan läste jag en del spännande tips:

•Prova att ställa den färdiga drycken i frysen 3–5 min
•Prova dig fram till den konsistens som passar dig bäst genom att öka/minska på mjölken och/eller tillsätta upp till 1 dl vatten
•Använd stavmixer för ännu fylligare konsistens
•Använd elvisp en mycket luftig konsistens, volymen ökar till ca 4,5–5 dl. 
•Ge chokladen en kraftigare och mer spännande smak med frystorkat kaffe, kakao, kanel eller kardemumma
•Tillsätt färska och osockrade bär till jordgubb- och vaniljsmakerna
•Mixa fram din favoritsmak, prova 2 skopor vanilj och 1 skopa jordgubb, eller choklad, eller tvärtom eller omvänt
•Gör NOKA glasspinnar eller sorbet


Så jag ska faktiskt testa att blnada till min Noka och se vad den smakar och är i konstistensen!
Hoppas på att den är god! :)
Hör mycket gott om den!




- Middagen på spisen-

Och väntar in killarna som varit på lekplatsen med Nicklas :)
Idag blir de Ris, kyckling,sås. Sen ska vi ha ärtor o Herricots verts till :)
Lagt in kallt vatten på kylning med. Känner hur törstig jag är så tänkte de e lika bra :)

Ikväll ska barnen bada, får nog sätta igång maskin tvätt och sen får vi se vad som händer om de blir TV eller Tradera.
Behöver lägga ut lite saker till :)

Ska ni göra ikväll?



- Tankar och funderingar! Lyckligt lottad!!

Lyssnar på musik och inser väl hur lyckligt lottad jag är.
Har en man som älskar mig och gör precis ALLT för mig. Vill att jag ska må bäst av alla och känner sig vilseledd om jag inte gör de :(

Älskade Nicklas.
<3 <3

Du är allt jag velat ha, allt jag någonsin önskat mig. <3

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår

Lalala…

När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag

För du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
All min längtan vill jag ge

Ja, all min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge



Du är min stjärna på jorden!








Träningen gick bra!-

Är uttagen till Spelet i helgen men vi var inte säkra på att min höft höll.
Så idag var jag nere o lirade 2 serier. Gick bra. 15-160 på den ena o 180 i den andra så de ökade ju :)
Så nu är jag taggad inför Lördag.

Niu som har möjlighet kom ner o titta :)

Lördag 16 Oktober Kl: 10.40.

Ska spela mot Cobra!
En kompis till mig spelar i det laget så vi får väl helt enkelt se hur de gå!

Men de känns såååå skönt att kunna spela igen. Hoppas verkligen inte att jag skadar höften så igen :( De är riktigt jobbigt!





Ringde från TV bolaget!

Om ett program som ska sändas i tv 4 under våren.
Vi ska prata om de nu ikväll och sen ringer hon upp imorgon igen om hur vi har bestämt oss!
Vet inte alls- hade varit roligt, men känns ändå neeee tack..

Vi får se!

Idag har vi annars inte gjort mycket. åkte med brorsan till stan för o skriva hans kontrakt och sen till maxi o handla lite mjöl, ägg, mjölk, bröd mm
Så nu kan ja baka frukostbullar igen, ska även baka en sats kanelsnäckor igen :)

Har ni gjort idag ?


Vi får se helt enkelt vad de blir... Ska vi.... ska vi inte.... De är frågan!



Dags för Babyrytmik.

Barnen var uppe redan 05.45 idag. *gäsp* Så jag fick skicka upp Nicklas o ta hand om dom. Jag e svintrött  på morgonen.
Men de kan ju vara pga av min järnbrist.

Alwin fick kläder på sig och en flaska vid 08, och nu sover han för fullt. Vi som ska vara på rytmik/sången kl 09.
Hoppas att de e bara en powernap han ska ta!

Angående de med blodbristen. var ju hos läkaren för några veckor sedan och hon tog prover på allt möjligt från HB, ämnesomsättning, lever mm mm-
Allt vra bra UTOM just järnet.
Har för få blodkroppar..

Dvs- samma sak som jag fick när Alwin låg i magen :(
Bläää finns inget annat och säga!!

Idag annars undrade min bror om jag ville följa med när han skulle skriva sitt kontrakt, så får se om jag kan trycka in det med i planeringen :p
Handla måste med göras!

Ha en bra tisdag!!



- Barnen lagda!

Nu startar kvällen.
Har suttit uppe och tittat på " pippi på rymmen " med först Thias, och sen Noah.
Och nu bäddade jag om båda och de valde barbapappa.
De är verkligen en film som går varm här hemma!
Får kanske se om jag hittar något till dom till julklapp med dom.

Ikväll blir de o ta de lugnt tror jag.
Ullared kl 20 ska jag titta på iallfall :)

Imorgon är de babysång kl 9 :) Vi var inte där förra veckan för vi hade ett möte.
Så Alwin o Jag uppskattar de nog imorgon :)
Han dansar för fullt och gungar med när man sjunger sångerna!
Vi tog även in hans gå stol idag! Stod ute i smedjan.
Och gissa- han fullkomligt ÄLSKAR den!
Han gick och Bang- rakt in i bordet... Då VÄNDER han vagnen själv och går tillbaka mot mig igen!
Smart liten kille de där :)

Han släpper taget om vagnen och står lite själv som jag skrev innan :)

Ha en skön kväll!



- Kameran såld :(

Sådär nu är min kamera såld. Känns både bra och jobbigt samtidigt.
Vill ju kunna ta bra bilder, men måste ändå ha de praktiskt att kunna ta massa och bra när jag är själv och då får de helt enkelt bli en kompakt kamera.

Just av den enkla anledningen att den är lätt att stoppa i fickan o lätt o ta fram.
Och har man 3 barn o springer efter med så känns detta som ett bättre alternativ.

Nu ska jag bara veta VILKEN av alla dessa miljoooner kompakt kameror de finns.
Prisklass 1000-2000:-

Har ni någon bra idé på laget? Skicka iväg den genast till mig och berätta!!




Ytterliggare en ny vecka..

Tyker veckorna bara rusar iväg från mig. Alwin blir större och större och utvecklas mer och mer varje dag.
Idag tyckte han de var super roligt när jag " ploppade" med munnen, han bara asg i knäet på mig.

Kallt som tusan var de idag med. Fick skicka på iallfall Thias vinterskor imorse, han hade fått hål i sina gympa skor så han får gå med dom nu, så nu ska han väl ändå inte frysa om tårna!
Men vantar- icke sa nicke att de skulle ta på sina fina toy story vantar. Så de fick allt gå utan. De har nog frusit idag på dagis!

Pojkarna ska hem kl 13 från dagis idag!
Här hemma har vi städat upp efter helgen. Massa maskiner tvtt har jag fått undan med.
Vi köpte ju en torkställning i fredags för att vi skulle ha 3 st. Och gissa vad som händer i lördags- den första som vi köpte 2006 havererade. Så nu har vi bara 2 ändå. SUCK!
Blir att in till ÖoB och köpa ytterliggare en. Ska se om pappa kan fixa det med mig en kväll. För de behövs verkligen fler torkställningar här hemma!

Vi har inte planerat eftermiddagen idag. Ska antagligen in en sväng till stan o posta ett paket.
La ut min kamera igår med ett hål i hjärtat.
Men vad ska jag göra.. Vi ska ju ha en kompakt kamera istället.
En kille hörde av sig snabbt och ville köpa den så han skulle skicka över pengarna idag vid middags tid så vi får se om de händer, annars får jag ta kontakt med de andra som hört av sig!

Denna veckan annars bestär av en hel del möte, BVC, Återträff, Föräldramöte på dagis.
Ska ringa bowlinghallen tror jag o se om de har en tid till mig så jag kan testa inför helgen! Nervös om de går eller inte! Vill så gärna!

Sugen på o ta en runda med vagnen med sen, strålande sol och kallt ute!!
Preciiiiis som de ska vara för Emma ska vilja gå :)

Nicklas står i köket och fixar ett element som lossnat, livsfarligt och ha de löst för de kan trilla över alwin när han står och hänger sig på det!
Min duktiga Karl har fixat köket med idag! Och jag tog Toa, vardagsrum, Sovrum!




¤¤ Alwin- 10 Månader ¤¤

Idag den 10 Oktober 2010.
Blir Alwin 10 månader gammal.

Bara 2 månader tills 1 års kalaset, och var har denna tiden tagit vägen?
Jag som ville ha min bebis lääääänge.
Ska verkligen njuuuta av dessa månaderna som e kvar nu innan de e dags för dagis!

Grattis min älskade Alwin på 10- månaders dagen :) <3
Vi älskar dig!




¤ Tänt ljus för Hubbe!

Innan vi lämnade bilen till pappa o dom idag så körde vi upp till gälltofta och tände ett ljus för Hubbe.
Första gången vi var där sedan olyckan.

Idag är de 2 veckor sedan han lämnade oss :(
Kan ibland fortfarande inte förstå det.
Begravningen är om 12 dagar :(

Vet inte hur jag ska fixa en begravning, bara varit på en när en äldre människa dog av ålderdom, inte en sådan ung kille på 19 år :(
Hubbe- kom tillbaka. <3

Imorgon skulle du fyllt 20 år. Du skulle ha alla friheterna man kan önska sig. Systemålder och allt.
Du skulle fortsätta leva livet.

Va fan lämnar du oss för :(
- Hubbe, hoppas du är på ett tryggt ställe nu, där du inte har ont.

Kram <3



- Dop för Jonalie idag -

Idag 101010
var de så dags för Jonalies dop i Knislinge kyrka.
Jag o Nicklas var faddrar :)

Barnen skötte sig över förväntan och de känns kanon :) De var tillochmed fler som märkte det att våra barn blivit lugnare. Så något måste vi gjort annorlunda nu för de skulle bli såhär :)
Känns bra!

De bjöds på middag efteråt- jätte gott. Och sen blevd e tårta o kaffe till efterrätt :)
Så man var mättligt mätt när man åkte där ifrån :p

Blev bjudna på Halloween party med, jätte roligt. Vi brukar inte fira halloween- men någongång ska vara den första.

Tog tyvärr inga foto idag, lite problem när man ska stå framme och hålla koll på 3 barn samtidigt :p
Alwin var den lugnaste av de alla, han fick sitta i ciccis knä.

- Tack för idag! Jätte trevligt!



- Glutenfria Kanelbullar/snäckor -

Receptet på Glutenfria Kanelbullar hittade jag i en tidning som vi fick från celikiföreningen och lyder så här:

50 gram jäst för söta degar ( Fungerade likabra med den vanliga med )
5 dl kall mjölk
2 msk fiberhusk
1 dl vit sirap (jag använde den ljusa och det gick lika bra..)
½ tsk salt
150 gr smör
1 tsk stött kardemumma
1½ dl kesella
1,7-1,9 liter glutenfri mjölmix
(den minsta mängden brukar räcka)

75 gr smör
½ dl socker
1 msk kanel
pärlsocker

Lös jästen i kall mjölk, tillsätt fiberhusk och låt svälla i ca 10 min.
Häll i sirap, kardemumma, salt, mjukt smör och kesella.
Häll i nästan all mjölmix, spara lite till utbakningen. Nu måste degen arbetas ordentligt och länge, helst 10 minuter i maskin. Jag använde elvisp med degkrokarna och en del handkraft.
Häll ut degen på bakbord och knåda den lite till.
Baka ut till bullar på vanligt vis, dvs kavla ut till en rektangel, bred på blandningen av smör, socker och kanel. Rulla ihop och skär bullskivor som läggs med skarvsidan uppåt i bullformar.

Nu först ska de jäsa, under bakduk i 2 timmar.

Pensla försiktigt med äggula (vispa upp den och sila den gärna först i en tesil) och strö på pärlsocker.

Grädda i 250* 12-14 minuter.

**********

Otroligt lätt hanterlig smet. Jag uppfattar den tillochmed lättare än den icke glutenfria smeten :)
KANON NÖJD är jag!!

Testa du med!!



- Hänt massor! - Bild bomb!!

Har inte haft ork och lust och blogga ch de får ni faktiskt stå ut med men nu kommer ett inlägg med lite gott och blandat! :)

Kanelbullarna, som jag bakade den 4 Oktober blev hur goda som helst. degen var suuuuper lätt och arbeta med.
Men lägger in receptet ensamt sen så de hamnar i " glutenfritt" katergorin :)

Som alla vet så har min höft inte mått så himla bra. Och inte helelr mitt knä. Ringde läkaren i torsdags morse och fick en tid i fredags eftermiddag ( dvs igår )
Och när jag kom dit så kände han o klämde och sa att de fanns en hel del västa här bakom knäskålen och därför hade jag så ont :(
Så han föreslog att vi skulle "punktera" leden.. Gahhh tänkte jag!
Så de plockade fram sterila saker och sen körde han in två nålar rakt in under knäskålen och sög ut vätska. 40 Ml fick han ut. Vet inte om låter särskilt mycket men nu har de lättat en hel del och känns mycket bättre.
Dock så ibland känns de som att de "klickar" till i knäet, men de är inte så farligt.



Ni får bortse från mina orakade ben :p haha.

Idag tog jag med mig Thias in till stan för att vi skulle splitta på pojkarna. De behövs ibland.
Så vi begav oss till Bowlinghallen för o titta på när de andra i laget spelde. Tyvärr förlorade dom. :(
Men det är bara att ta nya tag!
Min tanke är ju att jag ska klara av att spela nästa helg. Ska in o provspela måndag eller tisdag hade jag tänkt!
Och går de inte så går de inte helt enkelt. Men för er som känner mig vet att jag gör allt för att kunna spela. Hatar att stå och titta på... haha.

Här står Thias o väntar på bussen till stan :)



Sen fick vi vänta på en buss ner till Söder :)



Efter matchen och väntar på bussen igen. Fick en god klubba av Barbro i hallen :)



Och sista på lekplatsen i Tovoliparken. Min lilla klätter spindel :)




Sen ikväll fick jag för mig att jag skulle leka lite med kameran :)
Så här kommer några klickbara bilder för er som är intresserade :)




Goddag Fru storhuvud :p *asg*




Mys och skratt med Noah :)



Sååå nu får ni skriva kommentarer om bilder när jag är så snäll o bjuder på en hel del :p

Ikväll blev de Pizza till middag- hemmagjord. Super gott blev det!
Och nu ska vi nog bara ta de lugnt. baka får jag göra imorgon bitti innan vi ska åka till Knislinge på Dop för Jonalie :)

Ha en skön lördag kväll :)


- kram-



- Kanelbullens dag -

Och jag står och fixar glutenfria kanelbullar till oss.
Hoppas på att detta receptet blir kanon. Så sugen på bullar och vill kunna ge Noah precis som oss andra :)
Hemmabakat!

För vem gillar inte de? Man minns så väl när man var liten då man fick nybakta kanelbullar och kallmjölk. Och de är precis det vi ska ha i eftermiddag :)
Sen ska jag in o handla i stan och sen kör pappa mig hem.

Precis börjar med degen och nu ska den svälla i 10 min så jag satte mig här :)

Påtal om annat!
Helgen har varit kanon!
Förutom att jag och min familj blir utfryst från resetn av familjen verkar de som och de gör mig så ledsen!
Känns som om inte de bryr sig varför ska jag göra det!!
:'(

Har ni gjort i helgen?

Ska lägga in några bilder från helgen sen när degen står på jäsning :)
Eller senare ikväll. Vi får se...

Ha en bra dag!



5:e och 6:e Tanden har kommit :)

Igår den 1 Oktober så dök Alwins 5:e tand upp :)
Den kom nere på vänster sida..
Och även då kände jag att den 6.e tanden nästan gått igenom.

Så jag tittade och kände idag, och gissa....

Jo den hade gått igenom :) Så idag den 2 Oktober fick han sin 6.e tand :)
Uppe på Vänster sida :)




Älskade lilla Alwin :)



Önskar - Drömmar

De finns mycket i mitt huvud just nu.
Mycket man vill, önskar,hoppas...
Man drömmer om framtiden, man drömmer om allt möjligt.

Framtiden kan utvisa allt, men de känns bra. Känns som de går på rätt håll nu!
Och hoppas hoppas hoppas de håller i sig såhär och blir bättre.

Tänker- drömmer- hoppas!


Åhhhh, vilka känslor som kör runt i kroppen.... Så mycket man vill... men går de... Kommer de...
Framtiden utvisar allt!!

Men en sak vet jag ;)

De är att



Nicklas <3