~~ Min nya jacka ~~

Idag köpte jag en ny jacka, ville ha en mer vardags jacka, den jag har nu är mer en " lekjacka" som jag har när jag ska ut med barnen och leka.
 
så idag efter att ha provat säkert 10 ggr så bestämde jag mig :-) 
 
 
 
Jag vill ha fler jackor att byta med, men de blir om det dyker upp någon :-) 
 
 



~~ 15 Månader ~~

Miliax 15 månader idag! 
Bara 3 månader till han är 1,5 år.
 
Han utvecklas i rasande fart , nya ord, ljud, påhitt! 
Han älskar macka med yoghurt , korv, majskrokar, välling :-) 
 
vår underbara älskling <3 
 
 



~~ Yes!! Studiebörjan!!

Jag fick veta idag att det är 100% säkert att jag får studera :-)
så den 29:e går jag på upprop och hoppas på att denna tiden ska gå snabbt och att det ska vara roligt! 
 
Jag ska läsa i Helsingborg, så det blir tåg och promenader varje dag :-)
 
Ska läsa administration , vilket innebär att jag kan bli redovisningsekonom, löneadministratör mm 
ska bli så sjukt roligt och hoppas detta leder till arbete :-)
 
 
berättade för barnen innan, de tyckte det lät konstigt att mamma skulle gå i skolan :-p
men vi ska göra upp en plan här hemma hur vi får hjälpas åt med allt här hemma :-) 
 
 
GLAD !!! Att just jag fick denna chansen!! 
 
 
 



~~ Nervös ~~

Nervös inför mötet idag, hoppas att får ett klart besked men framför allt positivt :-) 
Kl 11.00 får ni gärna hålla lite tummar för mig :-)
 
Sedan efter det blir det någon lunch och sen mot gymmet, eftersom jag hade vilodag igår så har jag riktigt dåligt samvete idag att jag inte gick dit ändå, men de kanske blir så! 
Men idag blir det, ska plocka ihop allt och ha med mig! :-) 
 
strax ska frukost med intagas, funderar på vad jag ska plocka ihop idag ;-) 
 
 
händer för er idag? 



Träningsuppehåll

Idag blir de ingen träning, låter kroppen återhämta sig för att köra på imorgon igen!




Väntar på bussen!




Badälskande son!

Ja Miliax älskar fullkomligt att bada!
Han hade ätit kvällsmat sen gick han raka vägen fram till Badrums dörren och bad mig öppna, rakt fram till badkaret och började dra i sina kläder för att jag ska hjälpa honom att ta av de, står och hoppar för han vet att han snart ska få hoppa i :-)

Han ska i säng om 1 timme ca om han inte somnar innan, jag hinner nog inte med ett gym pass till idag , ja om jag inte blir rastlös senare och sticker dit :-p

 
 
 



~~ Kärlek ~~

En kärlek som aldrig brister <3
 
 
 
Hittade även 2 bilder på en liten liten kille :-)
Åhh vad man saknar bebistiden, Miliax är ju en liten pojke numera ;-)
 
Endast 4 dagar gammal! 
 
 



Beach 2014 here we come :-)

Ja nu har jag inget att skylla på längre :-p
 
 
Gjord ett kvällspass igår och sen infann jag mig 8.30 imorse igen, väntar på att köra ett kvällspass med senare, bra när de har öppet 24/7 :-)
 
 
 
 
 
 
Men fram tills det är dags så blir det nog en runda med vagnen så man får lite motion där :-)
 
Ja jag har bestämt mig, denna förbannade jävla fetto kroppen ska bort, föralltid!!
Så jävla trött på att vara trött, trött på att inget passar, trött på att kännas mig obekväm i många situationer!
 
Har ett vikt mål uppsatt, men sen finns det delmål på vägen, samt att i slutet av augusti - början av september är tanken att jag ska vara någorlunda fit for fight i en snygg bikini och kunna känna mig bekväm, för då åker jag utomlands! :-) 
 
Jag ska bli normalviktig detta året, det bara är Så!! 
 
 



Fredag och begravning!

Idag är det begravning, vilket känns sjukt tungt,
Jag vaknade och de tog inte lång tid innan tårarna kom, kan fortfarande inte förstå att du är borta!
Begravningen är kl 13.00 i Kristianstad, ska ta fram kläder som jag tänkte ha.
Antar att min klänning som jag tänkte har är en hel del förstor, då jag använde den sommaren 2010.
Fast iof är den ganska töjbar så hoppas på det bästa :-)

Sen efter det så blir det gymmet :-)
Har redan träningvärk, men de ska bli mer ;-)

Kvalet till Elitserien kommer med ut idag, var och mot vilka vi ska spela så de ligger antagligen nästa helg, och barnvakt ska jagas... * suck *

Ska ni hitta på i helgen??

Kram på er!



Det går framåt :-)

Ja det har hänt lite i midjan :-)
 
  
 
Känns skönt att kunna se skillnad, de byxorna jag har nu håller med på att bli förstora, men änsålänge är det 3 storlekar i byxor och 1-2 i tröjor ( brösten gör att jag inte kan ha mindre ) .
 
 



~ TGIF ~

Det är väl så man säger att det äntligen är fredag! 
Pojkarna är på förskola och skola, och jag ska strax sätta igång en maskin tvätt, och ta usch tömma / fylla diskmaskinen så den är klar :-) 
 
Ska nog städa upp på deras rum med ( är en aning allergisk mot stök ) , och de kan bli ganska jobbigt om de blir för mycket! 
Visst, de borde städa upp själva, men Alwins 3-års trotts och tjatet på han räcker gott och väl. 
Ibland gör han mig galen, men sen 10 min efter kan han vara hur härlig som helst igen! 
 
Har en kvinna som ska komma vid 10 och prova ett par skor som jag inte kan använda, använda typ 2-3 ggr, men insåg att klacken är för hög för mig så då kan jag likabra sälja dom :-) 
 
tvätten den får jag nog lägga in med, den är ju redan vikt, men dom hoppar ju inte in i garderoberna av sig själv :-p
 
Vad hände för er i helgen? 
 
 



Besök i Kristianstad

Idag blir det ett besök där, men först i huaröd hos Ingela och Nisse :-)
vi tänkte vi kör vid 09. Så är vi nog där i lagom tid! 
Sen ska vi få i oss lite lunch med, och kl 13.30 är det dags för läkaren! 
Hoppas på bra besked och att vi får den hjälpen vi behöver känner jag! 
Ta upp alla " problem " som vi tampas med, och hoppas på förklaringar för det! 
 
Noah önskar ju sig en cykel i 7-års present, en 20 tum köper jag! 
Han har testat och de blir lagom eftersom han växer ju annars snabbt ifrån en 16 tum.
Nu ska vi bara hitta var vi ska köpa den, finns ju så många olika modeller! 
 
ikväll blir det lax och spenat till middag, längtar redan :-) 
 
Ha en strålande dag för det tänkte Vi ha:-)
 
 
Kram på er ;-)



~ Redan Onsdag ~

Tiden går så snabbt, redan onsdag, imorgon ska Noah till läkaren i Kristianstad, och sen ska vi hälsa på Ingela och Nisse :-) om hon inte fick gå in och jobba, ska dubbelkolla under dagen! 
 
Satt med recept och middagsplanering igår kväll, och det slutade i 3 nya recept denna veckan minst,har bara planerat till fredag! 
 
Onsdag ( idag ) : Färs och rotfruktsgratäng
 
Torsdag: Lax med spenat 
 
Fredag:  Kyckling med Persiljesås
 
Till detta serveras sallad såklart :-) 
 
 
Ska köra och fixa en sak i Landskrona sen och tanka bilen inför imorgon så slipper vi det imorgon bitti! 
Och sen inom affären och handla lite små saker som jag saknar i kylen, alltid bra att ha hemma :-) 
 
 
 
 
 



Känslan!

En känsla så stark, så fin, så härlig!
Jag kan inte i ord beskriva vad som flyger runt inom mig, utanför mig!
Jag vill så gärna bara skrika, men det går inte!

De bara finns där!
Jag känner kärlek, vänskap och åtrå!

Jag känner dig och du känner mig!




~ 1 April ~

Idag är en sådan dag där massa april skämt kommer upp, är det inte graviditetstest så är de att de ska flytta mm,
Men här kommer inget!

Jag ska köra till Malmö sen och hämta Miliax, för de blev ingen leverans!
Funderar på om jag ska inom lucu food och handla lite smått inför veckan när jag ändå är där!
I veckan tänkte jag göra biffar/ köttbullar så de finns färdiga i frysen. Har 4 kg köttfärs som tar plats :-p

Imorgon blir det möte med studievägledaren och skicka ansökan till skolan, sen på torsdag blir det Kristianstad och läkaren med Noah!
Helgen, ja vi får se vad som händer då?!

Ha en strålande dag, jag ska försöka! :-)