Godmorgon. Hur är det med er? Barnen vak...

Godmorgon. Hur är det med er? Barnen vaknade inte från närmare 8. Så jag och alwin fick lite mysstund i sängen:) nu har vi ätit frukost och alwin är klädd för ännu en solig sommadag:) Ska bara klä på de andra pojkarna med, de ska vara på dagis kl 10 idag. Mysigt att ha de hemma på frukost ibland:) Sen beger jag o alwin oss till stan för parasol levande. Hoppas vi hittar:) ha en strålande dag mina läsare så hörs vi sen! Kram på er!




Hämtat barnen på dagis och nu leker de f...

Hämtat barnen på dagis och nu leker de för fullt tillsammans på skolans lekplats. Känns skönt att de kan hålla sams. Varmt som bara den ute. Får väl se vad de vill hitta på sen. Thias har beställt potatis mos till middag en dag i veckan och funderar på att ta det idag, men vi får se. Ha en bra dag.




Bli en Buzzador!

Fick precis ett erbjudande från buzzador om att bli testare för Drikki från nestle. Hoppas man kommer nu så man kan dela ut det bland sina vänner :)
Aldrig prövat det förr så de vore helt klart intressant!

Bli en bussdor du med om du inte redan blivit det!
Man får prova olika kampanjer och sen ska man buzza det bland sina vänner och rapportera hur det gått.
Väldigt enkelt.

Klicka bara på länken under och regga dig!

Buzzador


Vänta inte! Nästa gång är det kanske din tur att buzza om något!



Långa listan!

Idag insåg jag att jag behöver göra massa här hemma.
Damsuga
Torka golven
Hänga tvätt
Tvätta ny tvätt
Diskmaskinen
Toaletten,
Lägga in kläder där de ska vara.
Rensa runt i alla mina klassiska "kassar" med saker i.
Fylla på poolen så den hinner bli varm!

Samtidigt som jag ska vara med Alwin och sen kl 14.30 blir det att hämta grabbarna på dagis. Sen får vi se vad de vill hitta på.
Ibland vill de vara inne för värmen eller så kastar de av sig där ute!
Jag och Alwin får väl slå oss ner under vårt fina träd i skuggan = trivs :p

Fick en ny mobil igår
Nokia 5230. Tack älskling!



Så nu är min gamla till Salu.

Sony Ericsson C 905. Rosa.
ingår Laddare och handrem. Minneskort med tror jag de var med. ( inte säker).
Hör av er om det är intressant.

Kika på denna länken så ser ni bilder på den

C 905- pink


Over and out!




TREDJE Tanden :D

På självaste midsommarafton 25 Juni 2010, ploppade Alwins tredje tand upp.
Så nu är de som trippp trapp trull i munnen.
Denna gången var det nere på höger sida :)

Han är en charmör :) Idag på dagis så säger en av fröknarna att han är den gladaste bebisen hon sett någongång. Alltid glad och pigg!

<3 Alwin



Bad+ Hem till mormor o morfar

nu är barnen hämtade. Var inte hemma från typ 20 i två. och jag hämtade dom kl 13.
Så kan de gå när man har envisa barn.
nu sitter de och tittar på G-force medans jag har plockat ihop alla badkläder.
För vi ska hämta upp Nicklas på jobbet och sen åker vi och har de mysigt vid vattnet!
Får unna oss de någongång!

Men dessför innan så ska jag o barnen tillsammans med min bror åka till min mormor o morfar.
Mormor fyller år idag. 74 år. Och morfar fyllde 76 år midsommarafton.
Vi har plockat en fin bukett från blommor/buskar på vägen hem från dagis!

Alwin slocknade när vi kom hem så jag måste få upp han med!
Genom svettig är jag med, vaaaaaarmt här!
De blåser ändå lite ute idag vilket är skönt!




Städning+ Besök.

Redan fått undan i köket, tvätten är igång, barnen på dagis och rensat i ordning här lite.
Har en viss benägenhet att lasta ner allt jag hittar i påsar så jag får sätta mig ner sen och sortera ut allt detta och plancera där det ska vara men även kasta de som inte är nödvändigt.
Gud vad massa skit man samlar på sig.

ont i min rygg/höft idag med... Hugger till och strålar. inte roligt alls!

Väntar även på besök nu kl 09. Så de borde dyka upp närsom just nu.
Sen får jag se vad som händer!
Varmt o jäkligt idag med. Visst det är skönt med värme och slippa klä på sig en massa, men jag blir så trött så trött i detta vädret.
Genomsvettig är jag med.

Nåja, Skriver senare!



Dagarna flyger förbi! Midsommar+ Älg!!

Dagarna bara flyger förbi, hinner inte ens blogga om dagarna från de är dags att sova och sen är de full rulle nästa dag med :)

Har ju varit midsommarafton och allt med, men vilket UNDERBART väder vi fick, eller hur?
Strålande solsken, helt fantastiskt. Länge sedan sist de var så vackert!
Vi firade de hemma hos en familj, det var en familj till där :) Trevligt.
Klädde midsommarstången och dansade, åt och hade det trevligt.
Barnen skulle sova så vi kunde grilla, men alla utom Noah somnade. Haha!
Så han fick vara uppe och mysa med oss!
Åkte hem vid 22 tiden.

Men dagens höjdpunkt den dagen var ändå att de stod en Älghona på åker bredvid och alla rusade dit med kamera, tyvärr fick jag inga bra bilder. Men så kan de vara.
Ska se om jag kan lägga in någon bild här så ser ni!

Idag har Nicklas inte varit hemma på hela dagen, han skulle dela ut reklam så jag har fått haft ungarna själv, men mina pojkar är så underbara så.
De har badat och haft de skit roligt!
Thias har bränt sig lite på ryggen, hoppas de ser bra ut imorgon!
Dagis tajm imorgon kl 07.45.
Sen får jag besök kl 9 här hemma, trevligt!

Suttit och betalat räkningarna denna månaden. Bläää de är så himla tråkigt opch bara se pengarna flyyyyga iväg, men denna månaden ser hyffsat bra ut så de känns bra!
Sen har Nicklas semester från den 12-25 Juli. Precis under Kristianstad dagarna!
Så vi får se vad vi hittar på då :) har ju sommarkort båda så de blir nog att man åker med det några runder!





Testar och lägga upp en bild från badet :)

dsc00589 (MMS)

Testar och lägga upp en bild från badet :)




Testar och lägga upp en bild från badet :)

dsc00589 (MMS)

Testar och lägga upp en bild från badet :)




Vi gick ut men hann inte mer än utanför ...

Vi gick ut men hann inte mer än utanför dörren, tittade på mätaren, 40 grader i solen, herre min gud vad varmt. Jag som inte är någon fanatiker av värme tycker detta är outhärdligt, jag kan inte vara ute. De blev att vi gick in igen och de har fått varen hemmagjord strutglass-behöver jag säga mer än att det blev populärt!:-P Alwin kryper runt här överallt nu för tiden. Förr höll han bara sig runt sitt täcke, men nu är han i köket, hallen, sovrum och borta vid datan:) Så underbart gulligt! Nu får man börja damsuga flera gånger om dagen ju:) ha ha.




Söndag och strålande sol. Nicklas har å...

Söndag och strålande sol. Nicklas har åkt till extra jobbet och varit borta i snart 2 timmar. Barnen och jag har tittat på det regnar köttbullar och lite av sju små dvärgarna. Vi ska snart fixa på oss lite vettiga kläder och bege oss till ett annat dagis där vi kan leka lite. De behöver leka av sig. Poolen har inte hunnit komma upp i temperatur än så de får vänta ett tag till och hoppa i. Är så himla trött med idag, blev lite sent igår, vi satt uppe och tittade på Avatar, den var faktiskt riktigt bra. Kändes inte som att den var över 2 timmar lång. Ha en strålande dag, för de tänker jag ha.




Förlovningsdag!

Idag har jag o min älskade nicklas varit förlovade i hela 5 år :)
24/6-05   --    24/6-10

UNDERBARA
år!
Jag älskar han av hela mitt hjärta och är så glad att de blev just vi två!
Han är den jag väntat på! Och nu är det vi för alltid!

Jag älskar dig Nicklas,
Du får mitt hjärta att slå extra slag när jag tänker på dig.
Du får mig att pirra i hela kroppen när jag tänker på dig!
Du får mig stark, glad, tålmodig. För att du tror på mig.
Du kämpar med mig, du gråter med mig, du skrattar med mig, du lever med mig.
Jag älskar dig så otroligt mycket så det finns inga ord som kan beskriva detta!

 

 

 

Finns när du behöver mig.

För du är allt för mig!

Älskar dig! <3






Sommar och sol.

Just nu känns det som att sommaren har verkligen kommit.
Varit fint nu i flera dagar.
Skickade barnen till dagis i Shorts idag. Noah envisades om att ha långbyxor men fick snällt förklara att det skulle bli så varmt om benen då, så han gav med sig!

Jag o Alwin ska gå till bussen vid 10.30. Så vi hinner in till vårat möte i stan.
Sen blir de nog att vi åker hem igen. Eller vi får se.
Har ju en babybox på lindex och hämta ut från Libero och sen ett paket på posten till Alwin så får nog ta och göra det så det inte skickas tillbaka!

Ska försöka få igång mer maskiner tvätt idag, fullt upp här!
man är glad att man är mammaledig när de finns så mkt att göra här hemma!

Barnen tjatade igår kväll om att de skulle sova i tältet, så idag blir det nog att vi sätter upp det och sen skulle busungarna och Nicklas sova där i natt, blir ensamt i sängen, men de är ju bara på gräsmattan :)

Nåja, får väl sätta fart här!



Bad, regn?? , Mys med Alwin

Myser för fullt här hemma med Alwin.
Hängt upp 2 maskiner tvätt idag och den 3:e är igång satt så får hoppas att jag hinner få den med torr idag. har säkert 3 maskiner till.
VAR kommer alla kläder ifrån? :p
Visst massa lakan, örngott, påslakan med som tar stor plats. Så är det!

Tanken är att jag o barnen med min syster ska åka till sjön och bada idag :) Hoppas inte de är alltför kallt, om inget annat så kan de leka av sig med hinkar och spadar med vatten och sand = gaggamojja = barnen älskar det!
Så jag ska hämta upp dom 14.45 och sen hämta upp min syster direkt efter och sen beger vi oss!
Är hemma i lagom tid tills Nicklas kommer från jobbet! Och middagen ska lagas!

Själv ska jag äta kyckling + nudlar till lunch. Gott!

Ser lite grått och trist ut på vissa delar av himmeln idag, hoppas innerliggt att de håller sig borta från regn. Såg på nyheterna och vädret innan att de skulle vara uppehåll på midsommar och runt 20-21 grader varmt.
Får hoppas att de blir så med!
Uppehåll på midsommar på väldigt länge om de blir så!

Nu luktar de stinki blöja här så får ta det, hörs sen!



Alwin fotomodell. Canon Eos 1000D

Här kommer bilderna på min lill älskling från idag :)
Dreggelpelle på en av dom :)
Men han är så söt ändå! ;)
Säg gärna vad ni tycker!!

Fotograferade med Canon Eos 1000D










Älskar dig Alwin <3



Jävla data!

Så trött på denna nu.
Den vill inte som jag vill.
Vi har rensat den och kollar genom allt.
Stor processor, minne, ram ja allt de viktigaste.
Men ändå hänger den sig och håller på.

Tror de blir att vi måste installera om hela skiten.
Får flytta över alla program och allt annat till de andra hårddiskarna så vi kan kassera den gamla som operativ systemet ligger på!
Men jag som har datan varje dag jag är hemma vill ju ha den fungerade, så får nog fixa de en kväll!
Får prata med Nicklas om de.

Idag har ja varit på möte 08.30 och sen blev det att jag gick och handlade lite bröd och middags mat till Nicklas på jobbet.
Åkte hem igen kl 10. Och sen fick jag äntligen min frukost.
Hatar att inte hinna äta på morgonen, de som är så viktigt för mig!

Tagit underbara bilder på Alwin idag.
Tänkte jag skulle visa er, men ville bara sätta in ram runt. Blir snyggare så tycker jag! Så jag visar er så fort min data tillåter mig att arbete i Photoshop igen!
Behöver klippa gräset ute, men grannen var och lånade våran gräsklippare så hoppas vi snart får den tillbaka.

Funderar även på en picknik med barnen ute i de gröna idag. Men vad ska man ha med sig? :S
Frukt, saft, Kaka? Vad brukar ni ha med er?
Beror helt och hållet på vilket humör barnen är på idag när jag hämtar de på dagis! Alltid lika spännande! haha!


EDIT!!

Nu ville de fungera ! Skriver ett eget inlägg om bilderna! under rätt katergori!



Tänder+ krypsteg= Framsteg!






Ja nu går de fort framåt här med Alwin och hans framsteg :)
Han fick ju den 31 Maj 2010 sin första tand. Nere på vänster.
Och nu den 17 Juni 2010 kom den andra tanden. Nere till höger

Han börjar bli en stor gosse nu! Älskade lilla Alwin <3

18 Juni 2010- Första krypsteget kom. Bara 1-2 stycken men de går framåt :)
Snart har jag nog han över hela golvet!

Han är världens charmigaste kille, han charmar alla. De är så de tappar bort vad de ska säga till en för han sitter och ler och skrattar åt de :)
Underbara Alwin !

Idag ska vi på BVC för 6 månaders kontroll, se om han går i genom besiktningen :)
Vi kör en tävling igen.

Hur lång är Alwin och hur mycket väger han?

Sista vägning : 9 Juni 2010 6910 gram
Sista läng är från : 11 Maj 2010 65 Cm


Så kom igen nu, gissa på :p
Vill ha en komplett gissning i gram och längd :p





Bloggtorka!...

Ursäkta , ursäkta!
Varit fullt upp, sen när jag väl tänkt att jag skulle blogga lite så har ja inte haft ork, blivit väldigt mycket tv om kvällarna nu denna veckan istället.
Men de kan vara skönt det med.

Nåja..
Lördag var de som sagt fest med susanne och några tjejer till. Vart roligt. Dock slutade de med att vi fick veta att T-baren var stängt och bara Bånken öppet och där var de knökafullt. Så vi gick till kebabcity och avslutade kvällen där. Får gå ut och dansa en annan kväll istället!

Söndag: Tog det bara lugnt. Nicklas var där ute med pojkarna och jag städade här inne medans Alwin sov.
Sen lagade Nicklas ett expriment till kvällsmat. Det var potatis/Bacon/kyckling/lök varvat.
Super gott blev det :)
Resterna fick han med sig till middag på jobbet idag!

Måndag: Jag ska fixa här inne idag , slappar just nu.
Tittar ut och ser att gräsmattan är väldigt lång med nu så får kanske ta och köra några längder med den om mina lungor vill det.
Ja är allergisk mot nyklippt gräs, får andnöd.
Ibland går de bättre men ibland går det inte alls!
kan inte ens sitta i de för att de kliar på hela kroppen! Alwin sover förmiddags tupplur nu med!

Sen kl 13.30 ska vi befinna oss på BVC för 6 månaders kontroll.

Vad händer på midsommar för er?
Vi har inget planerat allt. Brukar vara så tyvärr!



Redo för bussen. Mot hammar och förfest!...

Redo för bussen. Mot hammar och förfest! Ska in med susanne, malin o charlie, hoppas på en trevlig kväll! Precis tittat på mc kortegen, inte alls lika många för förra åren, tyvärr. Men nu spricker de upp till sol, kanon! Rädd för att jag kommer få skoskav av de nya skorna, har förberett just nu med plåster, men får se om de håller! Har inte varit ute sen typ april 08. Men hoppas de blir roligt!:)




Underbar Nyhet!!!

En vän till mig på MSN är gravid :=)
Fick veta idag :)

9+2 =) Med Tvillingar :)
UNDERBART!!!

Hon har fått hjälp med Pergotime som tog perfekt på henne, de trodde de va trillingar från början. Men hon är tacksam för de 2 som finns kvar i hennes mage :)
Som hon väntat och kämpat!!

LYCKA!!!

Så glad för eran skull Gumman!
Ska bli roligt och följa er!!


Perfekt start på dagen ju :)


Killarna är på dagis nu och ska vara där till 14.30. Själv ska jag på Möte i stan mellan 12-14. Får hoppas att de ger mig något bra :)
Annars blir de väl bara att ta de lugnt i solen, försöker lära mig att fånga dagen, men ibland är de inte riktigt lätt.
Behöver vara ute för min Psoriasis med juh, för att få solljus, dock behöver jag inte sitta rakt i solen för de ska hjälpa tydligen!

Ska hänga upp lite tvätt med där ute innan jag åker och sen får jag kanske fylla barnens pool med, Får se vad jag hinner med!
Ha en strålande solig dag idag!!






Åska, regn och super segt väder! Vi är ...

Åska, regn och super segt väder! Vi är inne i juni månad, ja tillochmed halva den har gått idag! Sjukt dåligt väder! Barnen tittar på toystory 1 nu, de går verkligen varm här hemma! Vi lekte lite med lera innan med, men de tröttnade! Alwin vill bara vara uppe famnen och mysa:) härligt! Har ingen som helst aning om vad vi ska ha till middag ikväll, får väl hitta på något. Syster frågade innan om ja skulle iväg och handla sen för de skulle följa med då! Så får se vad de blir av det!




Upp som en sol.....

Ner som en pannkaka, är de inte så man säger.
Han nyss fått veta att min bror och hans tjej inte längre är tillsammans, inte förlovade , inte boende tillsammans.
Så himla tråkigt, de var verkligen ett fint par!

Nu ser man verkligen hur skört de kan vara i ett förhållande och att man ska vara glad och tacksam för den man har. Att kärleken finns där och att man älskar varandra!

Vill bara säga. Jag älskar dig bror min! Finns för dig ALLTID! Bara ett telefonsamtal bort.!

Barnen sitter och tittar på Toystory 2 nu och Alwin gapar på golvet så får nog avsluta här och ta hand om han :) Ska  fixa med middagen med!
Hörs sen!!




Ny vecka och solen tittar fram ibland!

Ja de är verkligen ett konstigt väder vi har här i skåne.
Ena stunden jätte blåsigt och kallt och sen nästa tittar solen fram och strålar så fint.
Dock om jag tittar ut nu så är de strålande solsken men de är lite grådaskiga moln på himlen så vem vet hur de blir idag.
Barnen skickades till dagis i Linne och långbyxor + jacka så de kan iallafall vara ute om de ska de vilket jag tror för de går alltid ut på förmiddagen och ibland tillochmed på eftermiddagen :)
Vårt dagis är perfekt tycker jag!

Idag så blir de städning på schemat här hemma, Köket redan fixat och jag ska sätta igång och bädda sängen och plocka upp från golvet!
Alwin sover just nu så kan inte dra fram damsugaren, annars skulle de behövas! :p

Får besök av Anna sen kl 13 sen får vi se hur länge hon stannar! Och sen kommer Nicklas vid 17.30.
Får se vad vi hittar till kvällsmat med idag!
Noah har ju varit sugen på Köttbullar, sås och potatis ett tag nu, men tycker vi har ätit en massa potatis nu dessa dagarna, borde de inte tröttna på det! Verkar inte så!

Nicklas ska även köpa med sig hem ett varsett



Så vi kan åka hur mycket vi vill i sommar :)
Fria resor i hela skåne. Mellan 15 Juni och 15 Augusti
Och man får ta med sig 2 barn under 7 år utan extra kostnad!

Så de blir kanon!!!


Sitter och lägger in gamla skivor till Mp3:or på datan så man kan lyssna på dom när jag vill och sen skänker vi bort Cd-skivorna så sliper de ligger och damma här hemma!

Vad gör ni idag ?




Skolavslutning!

Och ingen sol....
Tråkigt, men man får ta vad vädret erbjuder!
Kameran är laddad för idag är de skolavslutning av min älskade syster. Hon slutar 9:an.
Får se vad de blir för gymnasie sen eller hur de blir!
Hoppas på de bästa!

De var meningen att jag skulle skriva ett inlägg till igår men min data ville inte som jag ville så får skriva det idag istället.

Alwin blev 6 månader igår
! 10 Juni 2010.
Kan liksom inte förstå att han funnits hos oss i hela 6 månader.
Tyckte nyss det var att han kom med buller och bång!
Han förgyller våra dagen med så mycket glädje och kärlek!
Vi älskar honom över allting annat, de gäller ALLA i familjen.
Syskonen kan inte låta bli honom och är sååå måna om att han ska må fint:) Tycker det är underbart att se!
Älskade lilla Alwin- Vi är så glada, lyckliga, tacksamma att du finns med oss!!
VI ÄLSKAR DIG!!


Annars idag så måste jag ta mig till affären, såg att mjölken är slut, bröd, och lite sådana saker behöver vi ha hem nu innan helgen. Tanken är väl att vi ska spendera hela helgen hemma. Och då hoppas vi på fin väder.
Eller det är någon som kanske tillochmed vill komma hit på besök? Isåfall får ni höra av er!

Sen i eftermiddag får vi besök så de blir en full dag.
Funderar på vad jag ska ha till middag med.
Tänker lite på kanske potatis gratäng och något kött, var länge sedan vi hade det!

Ha en fin dag! Så hörs vi!



Ogräs!

Borde gå ut och rensa ogräs, men Alwin ligger och sover och jag vill inte ha han ståendes bara där ute i vagnen för han hatar verkligen att ligga där utan att den rör sig.
Får väl gå ut sen när Nicklas kommit från jobbet eller hur jag ska lösa det. Måste även bära in plankor och brädor som ligger där ute som ska eldas upp!

Men behöver även in på Bygg Max tror jag det var att köpa spärrar till fönsterna när uppe, har bestämt att vi ska kunna öppna 4 fönster och de andra ska bli blockade så de inte ens går att få upp!
Så de inte händer barnen något!
Sen kan jag ju vädra när jag är ensam hemma och de är på dagis så blir de kanon!

har fixar i ordning i köket nu iallfall, och tänkte blogga en snabb sväng. Skulle kika efter om streckkoderna från Semper hade kommit tillbaka igen men de hade de inte så nu kastar jag de jag hade hemma!
inte lönt att låta de ligga här! Behöver rensas ut!

Fick även en tid med posten idag till Sjukhuset, till hud kliniken som läkaren på vårdcentralen skickad remiss till.
Så jag ska dit på tisdag .15/6 Kl: 9.15.
Får hoppas att de inte tar sådan lång tid för sen har jag föräldra utbildning med BVC kl 10 :)
Om inget annat för jag medela att vi kommer liiite sent om de skulle vara så. Vi ska ju ändå vara ute om de var fint väder!
Ska bli spännande och se hur stora de andra blivit!

Alwin äter ju som en tok nu!
Imorse tryckte han i sig 3 Dl Gröt och sen nu i middags så åt han 1 Dl gröt + nästan 100 ml välling.
Får se hur de blir i eftermiddag o kvällsmaten.
Men kan säga så mycket att jag är sjukt glad att han äter, Noah var inte alls såhär matglad och vi kom aldrig riktigt igång med hans mat, och Thias ja han åt ju, men vi kom aldrig riktigt igång där heller från senare!
Men Alwin, han är visst en matglad prick!

Inte konstigt att när vi kom in till BVC igår så när jag berättar vikten så tittar hon på sifforna och sen frågar igen, va sa du.... och jag upprepar.. Och då säger hon " sextusen..... Vad har du gödat han med?? ;) " Och sen skrattade hon! För sist jag vägde var ju på sjukhuset och den sista vägningen hon hade var på 6060 gram :P

Älskade lilla Alwin!! <3

Nej, nu kan ja inte sitta här o uggla mer! Vi hörs.
Tjingeling!!



Kör försiktigt!!

Usch vilken hemsk film. Blir så ledsen, så arg, så frustrerad. Kan inget annat än få tårar i ögonen och tänka på hur de kändes för alla personer samt anhöriga, vänner mm! KÖR FÖRSIKTIGT!!!
Denna filmen borde ALLA som ska ha körkort se hur det kan gå om man inte är uppmärksam.




Vad tyckte ni om filmen? Blev du berörd? Arg? Ledsen? Berätta!!



Dagens vikt på Alwin!

Ska presentera dagens vikt på Alwin från BVC

Den var 6910 gram.

Och närmast var faktiskt Natasja som gissade på 6870 gram, så de slog bara fel med 40 gram :p
GRATTIS till dig!!

Marita hade skrivit " Närmare 7 kg" så hon va nära hon med :)








Inget vidare idag heller......

..........Vädret alltså!
Idag blir de möte, ska hämta upp Nicklas så han får följa med mig.
en blir de kanske bort och väga Alwin på BVC. Spännande och se hur mkt han gått upp för upp har han gått !

Annars idag händer nog inte ett skvatt är så fruktansvärt seeeg idag! Helt slut i kroppen men ändå rastlös- vet att de inte går ihop men så är det!
Måste iallfall försöka ta mig ork till att lägga in alla barnens kläder i deras garderober, hur kan ha så mkt kläder som är tvättat och ändå massa kläder kvar i garderoberna, ja iallafall tröjor och t-shirtar!

Funderar på vad man ska ha till middag ikväll, länge sedan man hade korv, ja falukorv i något slag, grillkorv åt vi igår till lunch, Och köttbullar med sås o potatis på kvällen, men IDAG då.. :s
Ajja, får komma på något!

Vad ska ni göra idag ?

Måste berätta en sak, Alwin åt med god aptit igår kväll till middagen, han är kanske en liten kille osm bara gillar hemlagad mat och inte burkarna så nu vet jag vad jag måste ställa mig och göra så jag har lite i frysen till han :)

Vi gör en tävling!
Hur mycket tror du Alwin väger idag när jag går in och väger honom??

Sist- den 26 Maj 2010 vägde han 6360 gram.

Så kom med era gissningar vetja!





Regn idag!



Regn regn regn- grått och trist, ska detta vara sommaren? ..

De är det enda dagen har bestått av idag känns det som!
Hela skaran av barn har varit hemma idag.
Och vi har bara myst här inne, regnkläderna hade jag glömt på dagis dessutom gillar ja inte regn så speciellt mycket!
Så de har blivit lek, tv, spela spel, lunch, middag och mys tillsammans!

Alwin börjar nu ännu mer försöka ta krypsteg.. sååå gulligt kan ni tro!
Kan inte fatta att han snart är 6 månader, bara några dagar till!!

Imorgon ska jag in till stan på möte kl 12.
Så innan dess blir de nog att lägga in alla barnens kläder, nu är de sorterat iallfall!

Har egentligen inte så mkt att säga ikväll..



Morgon mys med lilla T :) Alwin har visst ...

Morgon mys med lilla T :) Alwin har visst somnat på sin filt:) så underbart gulligt, och lilla T sitter bredvid mig och myser:) Noah sover och Nicklas är på jobbet, eller rättansagt, påväg till jobbet, försov sig lite idag, så han fick ringa chefen! Idag blir det att vika in all tvätt som står i IKEA kassar så de blir tomt här! Sen får vi besök vid 13 tiden med! Hoppas ni får en fin dag!




Påväg till göteborg! Har kommit en bit ...

Påväg till göteborg! Har kommit en bit på vägen nu. Alwin lämnade vi utan problem imorse, och fick precis ett sms av natasja att Alwin var helt galen i hennes macka!:) Mammas sötnos! Vi har stannat för frukost och vi måste stanna i en affär med, glömde ta med en viktig sak så. Känner på mig att de kommer bli en underbar dag med pojkarna! :)




Fredag med barnen!

Idag var barnen hemma från dagis för dagis är stängt pga utvärdering.
Så de blev att ha de hemma.
Har gått över förväntan faktiskt!


Vid 12 tiden ringde brossan och frågade om jag kunde göra en tjänst för honom.
De var att köra han fram o tillbaka flera gånger för att han skulle kunna laga däcket på sin bil tills imorgon då han skulle jobba så jag packade in alla barnen i bilen och begav mig.
De blev en runda på närmare 13 mil...

Sen när vi kom hem igen på fick Alwin mat och sen blev det att ställa sig och grädda pannkakor! och de åt som tokar ikväll! Härligt att se!
Efter det var de direkt dags för Duschen och sen mys framför tv, de somnade tidigt ikväll. VIlket var tu för mig för nu har jag stått och förberett inför imorgon då vi ska bege oss mot götet!
Fixat mat och dricka.
Ska även ställa mig och göra smörgåsar som vi ska ha med oss.

Men först måste jag när Nicklas kommit hem åka till Maxi och handla välling till Alwin, den är slut så hoppas inte han vaknar innan jag fixat det!
Nicklas har varit på After work idag igen så, de verkar ha de 1 gång i månaden!
Fast denna gången vart han iallfall inte full som sist :p

Så vi beger oss härifrån 07- 07.15 imorgon bitti mot knislinge så Natasja kan passa Alwin, så får de en trevlig dag tillsammans får jag hoppas, och att han inte är allt för jobbig, fast han är ju världens gladaste och nöjdaste unge så de ska nog inte vara några problem!

Barnen ser verkligen fram emot imorgon!!




Here we come !!!





Sitter ute i det fina vädret och tittar p...

Sitter ute i det fina vädret och tittar på när mina älskade pojkar leker så fint. Lilla Alwin sover så sött där inne.. Vi ska snart bege oss in medans solen står som högst . Vill inte utsätta dom för den solen, har en son som blir knallbrun direkt och en son är känslig i hyn, så vi går in helt enkelt! Måste spara våra axlar och ryggar för solen! Jätte varmt ute idag, över 30 grader i solen!:) Skulle fixat lite saker tills imorgon men de kan ja inte nu. Vill inte bege mig i väg till affären med 3 små pojkar! Har ni med underbart väder? Over and out!




Sitter hela familjen, ja alla utom Nicklas...

Sitter hela familjen, ja alla utom Nicklas och tittar på hitta nemo. Faktiskt första gången som de ser den filmen! Barnen har inte sovit på dagis idag heller så nu kanske de kan lägga sig i normal tid och inte så himla sent! Nicklas kommer om 1 timme och 20 min ca.. Vi ska ev in till tivoliparken ikväll, de är allsångskväll med några artister ikväll och de är ju strålande väder så. Är mellan 19-21!




Diagnos- PSORIASIS!!

Och nu har jag fått min dom :(
De var som jag lite haft misstänkt.

PSORIASIS

Känner mig så ledsen nu, va fan ska jag få detta med nu för...
De tror att det är denna versionen jag har:

Guttat psoriasis ger små, droppformiga utslag över hela kroppen. Sjukdomsformen är vanlig hos barn och tonåringar och utlöses ofta av en streptokockorsakad halsinfektion (halsfluss). Kan ibland läka ut helt, men övergår i andra fall med tiden i plackpsoriasis.

De var som jag befarade, att de hoppar över en generation. ( Min morfar har de, men min mamma har gå¨tt förbi det änsålänge )
Hoppas innerligt att våra barn slipper det och deras i sin tur.
Inget roligt alls!

Kan inte fatta att de är en sjukdom jag har , inte bara en åkomma!! :(

Fick starkare kortison idag för att stryka på fram tills de att jag får komma upp till hud kliniken för de har skickat en remiss till mig nu, hoppas inte de är alltför lång väntan, De snackade något som solning..

Min syster pojkvän har detta och han har fått sola men de hjälper inte heller så nu äter han cellgifter :S
Usch säger jag bara!!!

Känns iallfall skönt att ha fått en diagnos på det hela!
Nu ska jag bara lära mig att leva med detta med, ser ju inte så värst snyggt ut!
Har fått stora ärr på insidan av överarmen :(




Tänker och funderar!

Nervös inför imorgon.
Nervös inför läkarbesöket.


Tänk om man fått hudcancer eller något sådant, de är en tanke som slagit mig ett antal gånger.
Salvan räcker ju inte, de hjälper inte, de ökar och fortplantar sig på andra ställe och ploppar upp både här och där.
Kliar gör det med, fast ändå inte så värst mycket!

Hon kanske skickar upp mig på hudkliniken så de kan kolla de och ta prover..
Fyyy vad nervös jag är!

Sen efter det så kommer Linda hem här om hon hittar hit.
Skulle behöva handla lite små saker med som jag glömde idag får se om jag hinner det eller inte!Får ta de imorgon kväll när Nicklas kommit från jobbet annars!

Jag söker på bilder på google på hudcancer, men finns de bara de sorterna eller de finns sorter utöver de vanliga sorterna??
Någon som har haft eller känner något med hudcancer, hur ser deras ut? Sprider de sig en plupp där och en där?..


Som sagt!- Nervöööös inför imorgon!!

Här är en bild på ett av alla de utslag jag har... Ursäkta mina orakde ben :p




Dagen bara försvinner ju

Känns som dagen redan snart är förbi.
Men så är de kanske när solen är uppe och man känner sig piggare.
Tvätten jag hängde ut imorse är redan torr så nu ska nästa maskin upp.
Och vet ni- de ät TOMT i tvättkorgarna!
Härligt!

Får plocka fram parasollet så¨jag o Alwin kan vara där ute sen när pojkarna med vill vara ute.
Måste fixa solhattar till dom med, får se om jag kan ordna det imorgon när jag ändå ska till stan och läkaren.
Hoppas hon kan ge svar på vad de är eller om hon kan skicka mig vidare till hudkliniken på CSK.

Sen vill jag bara säga grattis till Elmer ( Beckahbitch´s son) Han kom med som en av finalisterna till " vi föräldrars omslags tävling! "

Så snälla gå in och rösta på han här :)

FINALISTERNA





Inget besök!

Blev inget besök idag för hon haft en jobbig natt med hennes dotter.
Tråkigt men vad ska man göra, man kan inte styra över barns sovande eller inte sovande :p

Så hon kommer imorgon istället efter jag varit hos läkaren med mina utslag, de ser för jävliga ut, hittade ett till på benet igår kväll spm blir större och större!! :(

Så nu sitter jag o Alwin och har inget att göra...
underbart väder ute men vet inte vad jag ska hitta på.. Alwin är så rastlös av sig med juh!

Barnen ska inte hämtas från 14.45 och sen vill de säkert befinna sig ute hela eftermiddagen :)



Solen är här igen!


Efter dagar av regn och rusk och grått/trist väder så tittar lilla solen fram idag, De blåser lite ute men de är skönt för då svalkar det.
Jag o Alwin har redan varit och handlat hem massa mat så nu är frysen full igen.
Hittade lite kött på ½ priset så de blir bra att grilla ikväll :)

Vi sitter och väntar på Linda som skulle komma idag, hon skulel skriva när hon körde men haer inte hört ett knyst.
Så får hoppas hon kommer ändå!

Köpte ny gröt till Alwin idag med. Äpple/päron så hoppas han gillar den, sen ska han få lasange till lunch eller kvällsmaten, inte bestämt mig riktigt.
Han försöker krypa här hemma och blir såå arg när de inte funkar som han vill!!

Tänkte sätta mig nu o ge han lite gröt...
Har ni med fint väder hos er? Var bor ni isåfall!





Lång och intensiv dag!

Ja imorse var det ju att fara på babyrytmik mellan 9-11 och sen åkte vi hem till mormor o morfar och melan landande innan vi skulle på MaPa gruppen mellan 13-14.30
Åkte lite tidigare eftersom barnen skulle hämtas med 14.45 men jag blev ändå sen så stanna bilen, ta alwin och i vagnen med han, halvspringa till dagis och hämta barnen.

Sen inte nog med de så skulle Noah har en kompis från dagis här och leka med idag så han kom kl 15 och de stannade till 16 ungefär och sen gick vi in då det började regna.

Pojkarna har spelat data och jag fixade och donade.

Imorgon kommer Linda från sjukhuset hit på en frukost fika :)
Ska iväg och handla direkt efter dagislämningen imorgon så jag slipper känna mig stressad..
Alltid lika roligt och Alwin får sin gåstol som vi köpt av dom!
:)

Ska bli roligt och se om han gillar den! Men de tror jag!

Nu är jag så in i....... trött så jag ska ta och stänga ner och gå o sussa lite.
Godnatt på er!