Ensam ikväll!

Maken åkte till Mattias för en lugn kväll och sin egentid.
Och här sitter jag.

Hittade några burkar Päroncider så jag stoppade in 2 st i frysen och sitter och mumsar på en nu :) Läääänge sedan jag drack något, får hoppas jag inte bli lullig av dessa. Haha!
Sitter och tittar på Talang med på tv4. Vissa kan massa saker medans vissa kommer dit och framför bara skit! Varför ens åka dit om man inte gör de ordentligt!

Ska surfa runt och leta upp dreggellappar till Alwin med, han kräker/dregglar massa om dagarna, går säkert 3 st om dagen minst, så de behövs en del.
Och som det är nu äger jag väl 6 st sammalagt och de är inte alltid man tvättar varje/varannan dag så de är rent.
Så har ni några tips där de är billiga?

Har lagt ut ännu mer på tradera nu så titta gärna ut där så jag blir av med det :)
Storlek 56, 62, 86, 92 samt mammakläder ligger ute!

Länk har ni här!

TRADERA

Så in och bjud med er ;)




Regn regn regn.

Vad tror ni hände när jag preciiiis kommit utanför dörren för att gå till dagis, Jo ös regn! jippie. NOT!

in och försöka leta fram regnskyddet, men hittade de inte någonstans, klockan gick. Så tillslut fick jag ta ett som vi har till våran EmmaLjunga Scooter. Men de passade, vagnen blev inte blöt och det var huvudsaken.

Nu sitter barnen och tittar på disney program och vi väntar på Nicklas, vet inte alls hur länge som han skulle vara borta. Men de e bara bra att han lör känna personalen på arbetsplatsen lite bättre!
Ungarna och jag är sugna på Pizza ikväll till middag så ska prata med Nicklas om de blir det eller vad vi ska ha. Får försöka fixa någon form av pizza till han med, på hans bröd så vi inte får en allegisk reaktion!

Imorgon kväll var det visst finalen i körslaget, vilka tror ni vinner?


Team Moraeus eller Team Picasso??
Jag tror på Team Moraeus, han har haft ovanliga låtar, som jag verkligen tycker man kan sjunga som en kör, man behöver inte ha massa pop låtar mm och försöka göra om de till bra körsång.







Äntligen fredag!

Veckan är slut och nu blir det en myshelg med familjen. underbart!

Idag så har vi bara tagit de lugnt.
Nicklas ska iväg till sitt nya jobb nu kl 14 och prata lite skit osv. Kan vara roligt för honom.!
För Ja- han fick jobbet igår :) Härligt

Alwin har badat och nu ligger han och sover, sötnosen.
Han har fått sår bakom örat så jag har fått smörja in det med. Så nu läker det nog.
Barnen ska hämtas 14.45 och hoppas innerligt att det inte regnar just nu, öste ner innan, men bra för gräset och blommorna där ute. Blir så mkt friskade luft med lite regn som faller.

Får se vad jag hittar på med barnen när de kommer hem, blir nog att vi leker där uppe tillsammans. Massa med leksaker ju.
Ska hänga upp 2 maskiner tvätt med idag så de får torka tills imorgon, tycker de är så otroligt irriterande emellanåt att man bara har 2 torkställningar och att de tar närmare 24 timmar innan allt är torrt.
Men inte ska jag behöva ha torkskåp osv med, nej de får helt enkelt vara som det är!

Ni har väl inte missat mina auktioner på tradera?

Tradera!

Ska lägga upp mera kläder ikväll blir det nog. Lite byxor i storlek 62...
Och sen ev lite större kläder med.. Håll utkik!




Sytt, städat...

Ja nu vaknade alwin men känns bra för jag har kommit en bit på vägen idag.
Har sytt en ny duk till vardsrums bordet och sen har ja satt igång 1 maskin tvätt + hängt upp 1. rensat köket, och nu väntar jag in Nicklas som varit och handlat på Willys efter intervjun.

De skulle ringa från företaget i eftermiddag efter han tagit ett beslut, om han får de ska han vara där imorgon för inledning. Så håll tummarna.

Sådär nybytt på Alwin och Nicklas ringde nyss med och sa att han var hemma om 10 min. Sen ska vi äta lunch, Alwin ska få lite gröt, han brukar mumsa i sig som bara den. Dock får han inte så mkt för jag vet inte hur hans mage reagerar.

Tråkigt väder idag, är rastlös och vill hitta på något, men de blir nog att man bara är inne och fixar innan de stora älsklingsgrabbarna kommer hem, då vi ska busa med dom massa. :D

Nej nu får jag gå och fixa lunchen till oss. Hörs sen!



Godförmiddag!

Barnen på dagis, frukost i magen, Alwin sover, och jag städar...

Har en del att röja idag, byta i alla sängarna så de kommer bli massa tvätt så maskinen får gå som bara den, tyvärr inget fint väder ute så jag kan inte hänga t en eller två maskiner heller :(
Så får hoppas att torkställningarna kan ta mycket här inne!

Ska även lägga in ren tvätt som jag precis tagit ner från ställningarna.

Nicklas åkte till stan innen kl 09, han skulle på arbetsintervju!!
Hoppas han kan få en chans nu, och hoppas att de kommer gå bra för han! Håll tummarna!
Får hoppas på besked när han kommer hem!

Är det som en vanlig dag imorgon? Tänker på dagis mm, eftersom de är valborgsmässoafton!
Så ja vet om barnen ska på dagis eller inte, annars får jag fråga när jag hämtar dom!

Annars idag händer nog inte så mkt, sen till helgen är de inget planerat, så är det någon som vill hitta på något så hojta bara, vi är öppna för allt!

Ha en bra dag!



Duktiga Alwin :) Han vänder sig!!!

Han vänder sig!! :D :D
Rygg- Mage

4 Månader och 17 Dagar!

Han har gjort det av misstag några gånger för sen när jag lagt tillbaka han på rygg så har han inte vänt sig. Men idag, idag fick jag priva 3-4 gånger och visst- de sitter som bara den!
Lilla Alwin håller på att bli stor kille!!
Så nu får vi öva på mage - rygg med. Men de kommer när de kommer!

Vi har varit på Babyrytmik med idag, lika roligt och trevligt som alltid! :)
Sen åkte vi vidare till Biltema, skulle ha flaggor till Pojkarnas cyklar! Så nu är det med fixat!

Rikard ringde idag med och undrade om jag kunde jobba imorgon, så imorgon ska jag hoppa in och jobba och nicklas ska få vara pappaledig! ;)
Sen tar jag över igen.

När vi kom hem från stan fick vi värsta chocken, hela vårt plank var borta vid huset, haha.
De var och skulle renovera upp det, så allt är borttaget och nu sätter de upp fina nya brädor! De blir nog klart imorgon!

Nej nu orkar ja inte blogga mer ikväll. Ska ju upp tidigt imorgon. Börjar jobbet kl 08- 14.45. Sen hem och duscha och byta om och sen vara inne i stan igen senast 16.15.

Ha en fin kväll!



Ny Vecka!

Jaha, då har vi börjat på en ny vecka igen. Känns som dagarna bara rusar iväg.
Idag har jag o alwin varit på föräldragrupp i typ 3 timmar, trevligt så de blev att vi satt kvar och pratade med de andra mammorna.

Sen vid 16 fick jag ta Thias i bilen oh köra iväg och handla lite för vi hade ingen mjölk hemma, blev pannkaka till middag. De älskar det!

Barnen somnade tidigt ikväll, dags för dagis igen imorgon.
Alwin somnade med runt 19, MEN nu hör jag han ligga o gny och skrika till, SUCK.
Så de blir väl att man får sitta uppe med han ett tag nu i natt innan han vill sova igen, men med en sådan solstråle så blir man bara glad så!
Får vara trött imorgon istället.

Imorgon är det dags för dietisten, vi ska dit och prata om Noah och hans kost mm, se om hon kan hjälpa oss på traven så han går upp lite i vikt!
Sen är de babyrytmik med kl 12.30- 13.00 :)
Skulle vilja gå fler dagar, får se om jag hittar de någonstans!

Annars är de inget alls planerat denna veckan, känns skönt. Ska rensa smedjan och låna släp är mina planer, vet inte om Nicklas har andra planer! :P

Sorry att de blivit lite bloggtorka, de blir så ibland. Sen när jag kommer på att jag ska blogga och skriva om något , ja då kommer de alltid saker emellan och när man vlä sätter sig sen så orkar man inte/ minns inte osv...




Sitter med Alwin i famnen nu.. Han tar vis...

Sitter med Alwin i famnen nu.. Han tar visst en powernap. Pojkarna sitter med och tittar på film via voddler, skönt och ha det så det fungerar! Tänkte fixa köket efter middagen idag-det serverades baconlindad kycklingfile med pommes och bea sås. Mums! Ska sy gardiner sen är det tänkt så det blir gjort någongång. Hoppas de blir bra! Sen ikväll ska jag bränna ut lite bilder på skivor med lite blandade bilder från barnen var små tills nu.. Finns ju hur mycket som helst och välja mellan. Hoppas ni haft en fin dag,hörs ikväll!




Tävlar hos Lindet :)



"Jag är med och tävlar hos Lindet om ett värmedjur från Ljuskraft.
Två personer kommer att vinna varsitt valfritt värmedjur. Var med och tävla här !
Tävlingen avslutas 10/5 klockan 18.00. Vinnarna lottas fram. Lycka till! "





Onsdag 21 April 2010.

Idag har vi bara varit hemma, barne på dagis och vi har fixat och donat här hemma,
Alwin har varit på strååålande humör idag och de gillar vi :)
Vi sjunger o busar här hemma. Ska se om de inte finns fler ställe som man kan gå på babyrytmik tillsammans!
Får bli projektet imorgon och leta upp!
Så underbart mysigt!

Tyvärr har Alwin blivit sjuk nu igen :-(
Han kan inte andas så bra verkar de som borta i sängen för att han vaknar hela hela tidenm och de brulkar han aldrig göra.
Dessutom har han feber :( Älskade Alwin!
Kan man få RS-viruset  2 gånger?!

Har betalat en del av räkningarna med nu, får ta resten imorgon när mer pengar kommer in, skönt o ha det gjort i tid för en gång skull :P

Imorgon ska även Nicklas sätta upp en lampa på Thias rum! Så vi kan läsa en saga för han med i sängen och inte i de andra rummet där uppe!
Noah har ju sitt rum o vara i och läsa sagor osv om kvällarna.

Nej nu ska jag gå o sova, Nicklas kommer väl hem snart får jag hoppas!

Natti!



www.gratisbio.se





Om ni inte är medlemmar så bli det.
GRATIS Presentkort- för enkla saker!- Kan det bli bättre?
Klicka på Bannern ovanför så blir det att jag rekryterar er.

Man behöver bara ha 200 poäng till sitt första Presentkort- och det blir väldigt enkelt då man startar på 75 poäng om du går via mig :)

Så vad väntar du på?- Starta att samla poäng redan nu!!





Natten varit sådär.

Har sovit helknasigt i natt, men de är inte alwins fel för han har sovit och bara vaknat 1 gång så de är lugnt när de gäller det.

Nej jag vaknade mitt i natten av värsta kramperna i magen, preciiiis på samma ställe som när jag hade gallstens anfall, men inte tusan kan man väl ha de när man inte har någon gallblåsa kvar??
Så de måste ju vara något annat, undrar bara vad.
Har blivit helknäpp i magen sen de tog bort gallblåsan, toa flera gånger om dagen :s Inte så värst roligt!

Idag så skulle vi haft utvecklings samtal för Noah men de ringde igår från dagis och sa att hon som skulle hålla i det är sjuk så de blev inget idag.
Sen när jag väl bestämmt med Natasja vilken tid och allt i stan, ja då ringer de från Mapa gruppen och säger att de måste ställa in idag. *MORR* Jag som verkligen fixat det så bra och allt och nu blir det inget, man blir besviken. Så jag får hålla mig i 2 veckor till innan nästa träff.

Men de blir iallfall Babyrytmik idag, så de ska bli roligt. Ska även ut till Biltema och köpa en ny cykelhjälm till Noah, hans har blivit för liten, den är köpt 2006 så den är typ 4 år gammal så de är dags!
Sen ska jag inom Willys med och ha en sak, hoppas bara de har de kvar så inte allt är slut, finsn risk för det!

Vi hörs senare idag!



BVC vägning Alwin.

Här är siffrorna idag från BVC.
Älskade Alwin :)

Senaste besöket var den 17 Mars 2010.
Sen har han ju legat inne på sjukhuset med så man får tänka på det med när de gäller allt :)

Iallafall.

Vikt: 6010 gram ( + 9.3 gram/dagen)
Längd: 63 cm  (+ 1.5 cm ) ( sen den 10/3)
Huvud: 41.8   (+ 0.8 cm ) ( sen den 10/3)


Så han har gått upp 300 gram iallafall om man ser till dessa siffrorna.
Och det är 33 dagar sedan.


Föresten, är det någon som läser bloggen som har lite kläder speciellt pyjamasar i storlek 68 och sälja/skänka eller något.
Helst med hela fötter men de går precis lika bra utan!



Detta har inte varit min dag :(

Idag har det verkligen inte varit min dag, Blääää

Allt har gått fel från morgon till kväll. Nåja kvällen har väl varit lite bättre men annars piss!
Synd för detta är enda dagen i veckan som barnen är hemma från dagis! Får hoppas dagarna till helgen bli bättre tillsammans!

Nåja, vaknade med ångest, mötet blev inte av ...
Sen ringde BVC och sa att de inte blv någon vägningn men då blev det för mycket för mig så de tog hus i helvetet för mig! ( lite för mycket kanske :P)
Men hon skulle kolla med en annan BVC sköterska om hon kunde ta mig o Alwin idag så hon ringde upp lite senare sen och sa att det fanns en tid kl 15.30 idag. Vi var på plats men vi fick fan inte komma in från kl 16 *morr*
Med en sur o grinig och hungrig alwin åkte vi snabbt där ifrån efter vägningen rakt bort ill Maxi där det blev veckohandlat så nu är det med gjort, känns skönt och ha de gjort!

Vi har även varit ute och lekt med barnen.
Jag har varit på ett eget möte idag helt plötsligt men det kändes skönt när jag gick där ifrån. Hon kan verkligen hjälpa till. Känns kanon!
Så nu har jag ännu lite mer och tänka på och försöka reda ut, massa just nu som pågår i mitt huvud hur jag ska lösa vissa saker, hur jag ska slå mig fri osv..
De måste gå, de ska gå, jag ska lyckas!!!

De har varit här hemma och börjat fixa en fönster ram på ena sidan där uppe som fönstret inte såg då bra ut i och de vill behålla detts tuket på huset så de måste göras ordentligt!
Sen upptäckte vi ett fel till som vi nu tagit bilder på och ska skicka till hyresvärden så han med får se det.

Sotaren kommer imorgon mellan 11-13 någongång så de får Nicklas ta hand om, jag o alwin ska åka till stan.
Först träffa Natasja en sväng, sedan baby rytmik kl 12.30-13.00 samt från 13.00- 14.30 är det mapa gruppen, ska vara på barbacka imorgon! Trevligt!




Tävlar hos Mansondust!



"Jag är med & tävlar i MansonDusts blogg om ett presentkort värt 200:- hos Paxlux.se! Var med & tävla du med HÄR!"



Kvalet idag gick som det gick. Vi vann fö...

Kvalet idag gick som det gick. Vi vann första matchen, men sen tog de över helt och hållet. Så det blev skiljeserier, men de var bättre helt enkelt! Inte mer och göra åt! Men vi har ju kvar våran plats i allsvenskan så vi är inte deppiga för det! Själv slog jag 855 i första matchen! Nu sitter vi i bussen hem, har stannat och ätit-blev fläskpannkaka för min del!:) gott! Är lite små seg, och något gör ont i magen, precis i mellangärdet, typ, kan man ha ont i gallan fast man tagit bort gallblåsan?! Hoppas ni haft en bra dag. Strålande sol ute just nu här, önskar man var hemma och kunde vara ute med familjen och myst! Ha det bra så länge! Bloggar ev en sväng sen när vi är hemma! Kram!




Tävling- Willvin väska.

Här är jag med här tävlar om denna väskan.




Länk till Tävlingen finner ni om ni klickar på Bannern!


Välkommen in till Dianas blogg


Tävla och vinn du med :)
Tävlingen avslutas den 1 Maj!





Lång dag- mycket som hänt!

Vet inte vad jag ska blogga om just nu.
Känner mig ganska tom inombords.

Igår var jag o Alwin hos Linda och Lilly i Glimåkra, kom kl 14 och åkte inte hem från kl 18 :) Så trevligt måste vi ha haft det! *ler*
Fick massa kläder till Alwin med mig hem + baby leksaker! Tack tack!

Sen idag så fick jag sovmorgon av Nicklas. Tack älskling!
Ända till 08.30. Sen vaknade jag av att Alwins blöja hade läkt så det var kiss i hela vår säng, inte mer att göra åt. Av med kläderna på han, ner i badbaljan och få sig ett morgon bad sen nya fina rena kläder.

Vi plockade och fixade här hemma, ungarna kollade på en film, sen vid runt 12 så begav vi oss till stan för jag skulle hämta bowligkloten till imorgon. Det blev även Lidl, Maxi och hem till min mormor o morfar och hälsade på.
Sen när vi kom hem så hade Alwin bajsat i genomistället.. Haha. Oturs dag.- Så de var samma visa igen.... Tur man har tvättmaskin! ;)

Var även och hämtade vårt nya skötbord hos Carola och Daniel så nu känns de mycket lättare att byta på Alwin, ha allt samlat- har saknat det! Vi sa från början att vi ej behövde ett skötbord men de fick bli så ändå!
Medans jag var iväg så fixade Nicklas middag.
Kycklingfilé, Kallsås + ris. Mumma, de tyckte alla som tur var!

Barnen somnade tidigt ikväll, de var lagda utan problem kl 20 :) Och då bad min syster+pojkvän mig att köra de till Maxi så de fick bli så, de skulle ha godis! Gottegrisarna!
Så jag var inte hemma från närmare 21..
Och nu bara tar jag det lugnt!

Ska sova tidigt idag, de måste jag. Lotta hämtar mig 05.40 *gäsp* och då ska jag vara pigg med. Hur ska detta gå!?!
Får sova i bussen upp om inget annat!!

Får väl uppdatera imorgon via mobilen när vi är iväg och kvalar!
Håll nu tummarna för oss imorgon att det gå som vi vill!
Vi har allt att vinna medans de har allt att förlora!!

Godnatt på er!



Fredag - Heeelg!

Godmorgon på er!

Fredag och helg på ingång!
Härligt...
Hoppas de blir fint väder bara så att man kan vara ute så barnen inte klättrar på väggarna!

Idag ska jag till Glimåkra, sen ikväll blir det mysa med barnen.
Imorgon inget planerat! Någon som vill hitta på något med oss?

Och sen söndag bär det av till Kungsbacka tiiiidigt på morgonen. Lotta ska hämta upp mig kl 05.40. *Gäsp*
Så de blir att lägga sig tidigt på lördag kväll...
Blir nog lite film denna helgen med, ska se Baksmällan, och Twilight ( Stavning?!)

Ska ni göra?

Sitter och är sååå sugen på apelsin Juice, får nog handla hem lite sådant!
Konstigt nog så klarar jag att dricka en del apelsin juice men om någon öppnar en apelsin i min närhet så blir jag helt röd i ansiktet och de börjar klia på armarna och ansiktet!

Alwin sover som en stock i sin pappas famn... Han ska få sig ett bad med sen och lite rena kläder!
Han älskar verkligen att bada, :)




Måste bara få berätta!!

Det är helt underbart med Lille Alwin :)
Igår så började han små skratta för att han kunde nå ett talrik som stod framför honom när jag höll honom. Men sen helt plötsligt så upptäcker han en gaffel med, och de är roligt att försöka lyfta detta tallriket så att de skramlar och har sig och när han gör detta så Asgarvar han- Så jädra underbart att höra!!

Idag provade jag och göra något annat så han skulel asgarva, jo mycket riktigt ligger du mycket nära hans ansikte och låter han pilla i ansiktet och sen blundar man och öppnar ögonen och säger " pling" så asgarvar han!!
Såååå underbart!!!


Vill bara visa dessa fina raderan jag fick av min syster innan hon loggade ut från msn.

kram på dig syster älskar dig mkt och du betyder mkt för mig tack för alt du ställt upp för mig

:love:


Glad man blir!! :D

Nu ska jag med krypa ner i den ensamma sängens tills Nicklas kommer hem, han sa att de inte skulle bli så himla sent så jag får väl hoppas på det!
Längtar ju efter han!
Men så är det ju om man älskar någon så mycket som jag gör med Nicklas!! <3

Godnatt på er!




Tävlar hos Beckahbitch.se!!!



Jag tävlar hos BeckaHBitcH.se om en valfri skötväska från Willvin.
Tävla HÄR du också!



Vilken dag, vilken dag!!

Mycket känslor- som en bergodalbana...

Möte för oss vuxna i stan, sen möte på dagis (utvecklingssamtal för Thias! )
Mycket ångest har de varit idag, som jag tampats med, massa känslor om massa annat i livet som ja önskar att jag slapp! Men någongång så ska väl detta med lösa sig!

Nåja, igår var jag ju i stan och där hittade jag lite kläder till grabbarna på Lindex!

2 till Noah + 1 Body till Alwin.
Tråkigt nog hittade jag inget i Thias storlek, de var så utplockat på stället..




Dagens Outfit på Alwin. Han hade först Pop Jeans på sig när vi var iväg men bytte direkt när vi kom hem till lite mer lekvänliga mjukisar :)




Sen tänker jag på massa annat med, vet inte hur jag ska göra. Vill ha de annorlunda på den fronten för de fungerar inte som det är nu. Jag är så trött på det osv..
Så jag får kämpa tror jag för det ska bli bra!!

Vad har ni gjort idag ?

Imorgon blir det till Glimåkra och besök hos Linda o Lilly :) Lääängtar!!

Kram på er



Wunderbar dag!!

Känner mig på glatt humör idag!
Ska strax bege mig till stan för att träffa Natasja , blir väl inne till strax innan 3. Sen hämta Thias, men de kan iof Nicklas göra.
Sen blir de att leka ute för det är underbart väder idag med :D

Bussen gåt 10.48 om jag tar den, eller om jag ska ta tidigare!


Har hunnit vika tvätt och fixat till i köket.
Känns skönt och ha de gjort iallfall!
Kort inlägg nu, inte så mkt o berätta!

Kramis



Fortsättning på Tisdagen.

De blev som de var planerat med middagen, skönt att de blir något som man vill iallfall :)
Nicklas o Alwin o Noah gick upp för att leka på noahs rum, medans jag o Thias fastnade framför spel på datan, gud vad han älskade egentiden med mamma, de var tillochmed så att han vände sig om och gav mig en puss så glad han blev :D
Gullungen :)

Sen har vi tittat på film ikväll med, lilo & Stitch- en av ungarnas favoriter.
Sen brukar UPP gå varm här hemma med, pippi, Bolt, Lilla Kycklingen.


En GLAD nyhet är att jag ska träffa Linda på fredag igen :D Vi låg inne med våra barn samtidigt nu när Alwin hade RS- viruset. Ska bli så himla roligt igen!
Man lär ju trotts allt känna en person ganska väl om man pratar massa under 1 vecka!
Och de visade sig att vi är ganska lika till sättet med så de känns kanon!

Barnen somnade inte från kl 21 ikväll, blev sent, Thias ska till Dagis imorgon. Men Saken är den att Noah har varit Pigg ( så pigg som jag anser vara OK nu när han verkar ha något i kroppen ) och här hemma hela eftermiddagen sen vi hämtade han på dagis, så funderar på att ringa dagis imorogn bitti igen och prata med dom.
Sen skulle de inte förvåna mig att sen när jag skickar dit han på torsdag så ringder de igen och säger att något är fel..
Har iallfall börjat med Näringsdryckerna idag, äter han upp all maten som jag lägger på tallriken så får han en dryck efter, allt för att få upp vikten och hullet lite!

Imorgon blir det stan, ska träffa Natasja och med henne till Barnmorskan, mysigt, ska lyssna på hjärtljud och sådant!
* vill med* Haha :P Men de blir ändå inga barn gjorda här nu så!
Får väl följa hennes graviditet istället!

Godnatt på er!!

Uppdatering -

Natasja- Visst fan- de hade jag glömt ;) Partner var det ju!
Älskar ju dig!! :love:
Nej glömmer aldrig det ansiktet de hade, och undrar hur det blir där nere då :P
Jag ska kolla upp den 23:e hur det står till då. Hur dags ska du vara där?







Babyrytmik + Noah sjuk igen :S

Nu blir jag så trött på detta!!!
Tycker så fruktansvärt synd om min älskade Noah.
Idag ringde de igen från dagis och sa att Noah hade feber.

Detta har hållt på nu tillochfrån nu i 3 veckor.
Feber på 38.5-39 grader. Magrat massa, bara skinn och ben kvar.
Äter inget, hängig så som i gnällig osv.. Vill knappt göra något annat än och sitta i soffan eller vara inomhus förövrigt när vi andra vill vara ute.
Fast jag lagar det som han vill äta så äter han det ändå inte när det väl är tilllagat.
Jag blir så ledsen och orolig för han! Rädd att det ska vara något annat!

Ringde upp barnakuten och fick prata med en snäll sköterska som förstod att så kan vi inte ha de, utan jag fick en telefontid till noahs läkare på tisdag mellan 08.15-08.45. Hoppas han kan ge några vettiga svar!
Stackars Noah :(

Babyrytmiken
var super mysig och rolig. Alwin älskade det. Vi myste massa, sjöng och dansade. Verkligen något för oss. Tar ett litet tag att få in sångerna i huvudet bara.
Ska se om det finns fler ställe som vi kan gå och göra saker på!

Alwin har förövrigt börjat på NAN2 nu,vi blandar 50/50. men hans lilla mage klarar inte det,Vi har tillochmed blandat 25/75 men de kommer kräk på kräk på kräk. Han kräkte ner hela han och mig på rytmiken och nu har han kräkt ner sig igen så nu ska jag faktiskt gå och byta Body på han, han kan inte sitta/ligga i en blöt body!
Jag som inte är van vid en kräk bebis har nu fått en, haha.. Men de är bara att ta!

Gud vad jag babblar på idag, ska skicka nicklas till att lämna in paketet som skulle skickas så de kommer iväg innan tömningen och sen ska jag fixa middag med ikväll.
Blir Ungpannkaka med fläsk och lingonsylt + morötter till middag :D Gott!

Angående de andra samtalet jag skulle göra så hade de inte tittat på remissen än, men jag skulel få en bekräftelse på den när det var klart!
Hoppas bara det går snabbt.

Väntar även svar på hur min axel såg ut på röngten, hoppas på ett sätt att de hittar felet varför den är som den är, jobbigt att ha ont utan anledning.

Nej visst, bodyn va de.. Hejsvejs!



Tisdag!

Kom inte på någon rolig överskrift. Så den här får duga!

Idag är det dags för mig och Alwin att gå på vår första träff för att vara med på babyrytmik.
Ska bli roligt. Dum tid bara. 12.30.
Hoppas Alwin är en gladprick när vi är där!

Vi ska in till Biltema precis innan med för att köpa nytt däck till Noahs cykel. Snart kommer det att smälla annars, just nu är det bara tejpat!

Barnen är på dagis sen 07.45 imorse och kommer hem 14.45. Sen blir det att vara ute med de och leka! Så underbart väder ute idag med!

Men först innan vi åker så ska jag fixa till i köket och hallen, fattar inte hur det kan bli så skitigt snabbt elelr är det jag som har för hög standard på hur det ska se ut!
Får inte glömma att posta iväg min kamera som även är såld på tradera, hittade ju kartongen idag så nu åker den!
Hoppas personen blir nöjd!

Hoppas även på att vårt paket från Apoteket kommer idag. Noah MÅSTE ha sina näringsdrycker nu.
Funderar även på att ringa barnkliniken och boka en tid för en undersökning och prover, för han mår verkligen INTE bra, det ser jag på han.

Ni som har 3 ½- 4 åringar- hur mycket väger dom och hur långa är dom?
Noah är liksom bara skinn och ben ;( Inget roligt alls att se, han vill inte äta trotts att han själv får bestämma vad han ska äta just pga att han ska äta!!

Ska även ringa ett annat samtal och höra hur det går med min remiss... Hoppas på framgångar!!

Ha en underbart sooolig dag allihopa!!
Så hörs vi senare!





Tänker- kärlek!

Sitter med min musik igen.

Har 3 favoriter som jag verkligen kan lyssna på hur mycket som helst. Tänker ofta på Alwin när jag hör dessa sångerna.
2 av dem hade vi på hans dop.

Livet i min famn.
-

Förevigt och föralltid.- Elin Örebrand

Kärlekens barn- Linda Bengtzing


De är underbara :)

Vet inte om ni hittar de 2 understa men ja har de på min data iallfall :)

ni får skriva om ni vill ha de till er data med isåfall!




Jag tävlar hos BeckahBitch.se




Jag tävlar hos Beckahbitch.se om ett presentkort på hela 500 kr hos Kid Rox. Tävla HÄR du också!





Helt underbar dag i sooolen :)

Ja iodag har jag verkligen varit kreativ känner jag.
Jag har rensat övervåningen från allt som inte skulle vara där som skulle upp på vinden.
Jag har tvättat 2 maskiner tvätt..
Varit och lämnat min systers pojkvän i stan + handlat på både maxi och willys.

Vi har grillat.. Blev Korv med bröd till middag.
Och jag har hunnit med att leka med barnen med :)

Och nu sitter jag här och känner mig nöjd!

Imorgon sen blir det att ringa massa samtal.
Jag har iallafall 4 st jag ska ringa.
Annars händer nog inte så himla mycket. Barnen är hemma från dagis imorgon med ju :)

Hoppas ni haft en underbar dag!!



Alwin 4 Månader idag!!!

Min älskade Alwin blir hela 4 månader idag!!
Känns inte som han funnits hos oss så länge redan, men det är tydligen sant!
Han växer hela tiden, och nu när han verkligen ler och skrattar på " riktigt" så är det ännu mer underbart!

Dock så har denna sjukhusvistelsen vi haft inte varit så roligt, men han är på god väg att bli helt återställd, han äter betydligt mer nu än vad han gjort innan vilket känsn suuuper skönt!







Fler på Alwin...






Han är underbar!! Vi Älskar dig Alwin <3 :love:



Barnen sover och här sitter jag

Ja nicklas åkte iväg till en kompis, pojkarn sover gott i sina sängar allihopa :) Och här sitter jag.
Vet i tusan vad jag ska göra..
Funderar på o sätta igång tv.n iallafall så man har lite ljud i bakgrunden- men sen kommer ja säkert sitta här ändå så de känns onödigt.

Idag har vi städat nedervåningen, lekt med barnen, grillat, bakat och bara myst!!
Noah sa imorse att han ville åka till liseberg men de blir lite svårt nu eftersom de inte ens har öppnat för säsongen!
Men har lovat han att vi ska dit i sommar iallfall :D

Bakade muffins med grädde och strössel på :)
Såhär fina blev dom :)



Gott blev det, barnen njööt!
Och tjatade om mer muffins. Men de finns kvar till imorgon med så man får spara lite.

Funderar på om de finns något roligt på internet, ni har inte förslag  på några sidor??




Strålande dag!

Vaknade av att det var grått och hemskt ute..

Men inte nu :) UNDERBART!
Vi var allihopa och lämnade på Dagis i morse, vi skulle ha möte där samtidigt så. Vi var hemma igen innan kl 10, sen blev de frukost och nu har vi städat här nere :)
Tvättmaskinen är igång, likaså Diskmaskinen, ska köpa fler torkställningar är de tänkt så jag får undan allt.
Men skulle även kunna hänga 1-2 maskiner ute på torkvindan juh!

Jag ska in och hämta pappa i stan ikväll på jobbet och handla lite snabbt med han, men min syster ska in till stan med mig + att hennes pojkvän åker med hem med.
De ska dessutom vara barnvakter ikväll- Ja kan ni gissa, vi ska vara barnlediga!!! :D
De var ett tag sedan, men vi ska ju fira våran 5 års dag idag istället.

Får se vad som händer annars i helgen, ikea kanske? Något hittar vi säkert på!

Hoppas ni får en fin dag!





Äntligen!! Utskrivna!

Idag kl sjukhuset så lyssnade de igen på Alwin och nu låter han fin igen :)
Han hade gått upp 36 Gram sen i tisdags  :) Så jag är glad. Kände väl någonstans på mig att han skulle gått upp.

Härligt, så nu är vi utskrivna igen. Dock så lider man av lite seperationsångest nu märker jag av personalen som jpbbar där, de är ju helt underbara. Och man har ju träffat de så mycket nu och så ofta nu när vi legat inne!
Men de är såå skönt att slippa sjukhuset!

Samtidigt som vi var där så skulle ju Noah o Nicklas till VC med Noah för och kolla så han mår fint överrallt.
Och de var inget fel på han, lite förkylning sa hon. Så han har varit feber fri idag.. Eller inte- de kom tillbaka nu ikväll så han får stanna hemma imorgon från dagis och Thias får dit :)
Vi ska dock ha möte med dagis kl 09 imorgon men de har gått med på att Noah kunde vara där den stunden, de handlar ju om lite feber och om han inte orkar leka så kan han sitta i soffan och mysa..
Sen får han hem direkt efter igen!

Men idag iallfall efter VC med Noah så åkte vi och spelade bowling. Noah älskar det!
Fast han bli lätt trött men de förstår man ju, kloten är tunga ju- *ler*




Min älskade lilla grabb :) *Älskar dig *
Så stolt över dig.

Nu ligger han i våran säng utan blöja, ibland fungerar de bra på natten ibland lite sämre, men vi ger inte upp :) De ska ju fungera så småningom felfritt :)



Måste bara lägga in en bild på älskade Thias med när han gungade igår i tivioliparken. Så underbart leende :)



Visst ser han nöjd ut :) *Mamma älskar dig *

Känner att mina ögon går i kors så nu ska jag sova. Natti!! Zzzz



Föräldragrupp+ Febersjuk Noah...

Började lite stressigt. Vi kom upp lite sent. Noah´s tur att vara på dagis idag så han cyklade själv bort på sin nya cykel tillsammans med mig. Sen hem. Och på med kläderna på Alwin o Thias och sen in till Barbacka med dom.
Vi skulle ju ha föräldragruppen kl 10. Och vi hade jätte trevligt :) Som alltid.

Nästa träff var den 26:e  :)

Nåja, iallfall när vi sittre där i lugn och ro så ringer min mobil- Dagis!
Suck tänkte jag, vad vill dom nu.
" Noah har feber" Jaha- dags och hämta han då.
Bläää- att det aldrig kan ta slut. De har hållt på fram och tillbaka nu i 2 veckor.
Jag blev så förbannad på att han ska vara sjuk ( självklart synd om Noah men att de aldrig kan försvinna för hans del )
SÅ jag tog telefonen och ringde VC så vi ska dit imorogn innan kl 10 på deras öppna mottagning.
Så Nicklas o Noah får åka dit,  för jag o Alwin ska ju vara på sjukhuset kl 09.30.

Mycket som kör ihop sig.
Men Thias ska på dagis iallfall kl 08.45. Och hämta 13.45!
Han älskar dagis så hoppas han håller sig frisk nu.

Noah har ju klagat över öronen som sedan gått över osv, och sen lite feber, förkylning som gått över, idag när jag hämtade han så säger fröken att hah legat och ojjat sig över ont på vänster sida i magen..
Så de får kolla upp det imorgon med!
Stackars lilla Noah! Mammas stora Prins!!

Nej nu ropar sängen på mig. Sååå trött ikväll. Barnen kör slut på mig helt. Haha!
Så natti natti på er. Jag kommer uppdatera efter jag varit på sjukhuset imorgon med Alwin.

Zzzzz!!



Du & Jag = 5 År Tillsammans :D :D

Kan inte fatta att idag är det 5 år sedan jag träffade kärleken i mitt liv. 5 hela år.
Vi har genomgått så mkt på dessa åren. Och ändå håller vi ihop..
Vi kämpar och kämpar.
Vi gråter, skrattar, bråkar, diskuterar, älskar, sörjer, glädjs tillsammans. Vi gör precis allt.

Nicklas
Jag älskar dig över allting på denna jorden!
Du är mannen som man bara längtar efter <3

Kärleken i mitt hjärta.
Du har gett mig de största gåvorna i mitt liv, Våra 3 barn. Och kärleken, tryggheten, tilliten, glädjen. ALLT!
Allt man kan önska sig!!

Älskar dig!!








Uppdatering igen om Alwin...

Gått ner ytterliggare i vikt :(

Var ju inne på CSK idag kl 9.30 för att väga och lyssna på lungorna och saturationen osv..
han låg på 94-96 i syre om jag inte minns fel så det är helt perfekt.

Dock hade han gått ner ytterligare i vikt nu än för 2 dagar sedan när vi var där.
Men de sa att de KAN bero på att Adrenalinet han inhaleras gör att han tappar matlusten.
Så nu ska han bara inhaleras vid behov, så får vi se om de hjälper till med maten.

Han har inte ätit mycket idag idag heller :(

På dessa 2 dygnen vi varit hemma från sjukhuset hade han ätit 780 ml.
Och nu har han ätit 330 ml, så får vi se under natten, men om han ska äta en del då med så blir det u mer på ett dygn än vad det varit innan :) Hoppas :D

Imorgon är det dags för föräldragrupp med BVC med, ska vara på barbacka. Trevligt.
Nicklas o Thias ska med in och de ska leka under tiden jag fikar och pratar med de andra mammorna!

Uppdatering pga av kommentar.
Lungorna lät bättre sa läkaren, och de smittar inte.
För jag frågade dom där uppe eftersom när Alwin hade varit sjuk 1 vecka så kom de in ett nytt fall på rummet, och frågade då om Alwin kunde bli sjuk igen då säger dom att han är resistent mot det just nu!

De hade inte låtit oss vara i korridoren om vi smittade, för så sa de från början.



TACK alla ni som skriver kommentarer, det värmer MASSOR ska ni veta!!







Kärlekens barn! ... Mamma är rädd Alwin... ;(

Sitter med tårar i ögonen nu.
Lyssnar på musik och tänker på Lilla Alwin..
Såå rädd att han ska vara sjuk på något annat sätt.
Han är ju så blek och äter inte, tänk om det ligger någon annan sjukdom bakom.
Tankarna snurrar hela tiden, hemskt är det..

Älskade Alwin, Du är vårt mirakel, vårt underverk. och vi älskar dig så otroligt mycket!!
Vet inte vad vi skulle göra utan dig.

Ångesten smyger sig på.
Ska jag vänta tills imorgon då vi ska vara inne kl 9.30 eller jag ska åka in tidigare..
Sååå rädd nu när natten kommer. Vet inte vad jag ska göra..
Ska jag sitta upp bredvid han, lyfta över han till våran säng..

Älskade Alwin <3

Rädslan är stor inom mig, vill inte förlora dig!!








Älskade Alwin, bli frisk. Mamma mår inte alls bra av detta... Bryter snart ihop..
Älskade Alwin!!
JAG ÄLSKAR DIG!!!!





ELITSERIE KVAL!!

Ja jag har nog glömt att berätta eller visst ja, jag låg ju på sjukhuset i måndags när det kom ut i Kristianstadsbladet.
Eftersom vi vann den sista matchen den helgen som jag skrev om så är vi nu vidare till kval till Elitserien

Ni kan läsa artikeln här!

Bk- Söder Klart för elitseriekval!






Så nu ska vi upp till Kungsbacka den 18 April kl 10.00 och spela... Kom gärna dit och titta!!!
Behöver alla supportrar som vi kan få :)
Vi har iallfall fixat en buss så om det är någon/några runt Kristianstad som vill åka med så Hojta så bokar jag in en plats!!






illa, jag mår illa..

Somnade med Lilla T i hans säng... *gäsp* säger jag bara.

Och nu som alla andra gångerna som jag somnar sådär så mår jag mega illa, inte alls bra...
Urk säger jag bara.
Kommer ner, fryser som en tok, så nu snodde jag Nicklas munkjacka.. Och frågade vad han skulle göra för han sotd och rotade i skafferiet. " Baka," Säger han, till oss..
Mums.. Så nu får vi se vad e blir för gott som han ska fixa!

Alwin sover fortfarande. Han ska inhaleras igen vid 23-00 tiden och sen vid 5-6 imorgon bitti igen...
Hatar att han inte äter fast an försöker hela tiden :-(
ÄLskade lilla Alwin...




Tvätt på schemat!

Ikväll står tvätt på schemat...
Vet ju inte om jag blir inlagd med lillgrabben imorgon så lika bra att få det undan så Nicklas inte behöver stå och bry sig om det sen.
Ska även fixa i hallen och ta bort vinterkläderna är det tänkt, så de bara är vår kläder framme :)

Barnen ska badas. Imorgon är det dags för Dagis igen, men det är bara Thias som ska till dagis, Noah ska ha hemma dag med oss.
De hade halv personalstyrka på dagis denna veckan så vi valde att ha de hemma varannan dag,
Så Thias ska dit Tisdag & Torsdag och Noah Onsdag & Fredag.

Alwin sover nu igen. Han har varit vaken typ 2 ½ timme idag :-( Inte alls bra. Och gissa mängden mat... Ynka 185 ml, sen kl 11 imorse :(
Vet inte om han sover för natten eller om han vaknar senare och har en vaken period, men han brukar somna vid denna tiden inför natten.

Gud vad de bankar från övervåningen, De busar som bara den, mysigt att höra, fast inte när de bråkar! De kan jag vara utan!
Vad har ni gjort under påskhelgen?


Nej, tvätt var de ja och städning.. Hörs senare.
Tjingeling på er!




Godmorgon!

Godmorgon på er!
Natten har varit hur lugn som helst, äntligen vaknade man utan massa barn i sängen.


Annars brukar de lätt bli så att alla 5 ligger i sängen på morgonen när man ska gå upp.
Men idag var de bara Alwin mellan oss.
Vill ju hålla koll på han såhär under natten.

Inhaleringarna fungerar bra, han ska inhaleras snart igen!
Men nu har de gått ytterliggare 24 timmar och tittar jag på matmängden hur den varit nu sen kl 11 igår söndag så ligger den på 400 ml.. Endast 5 ml mer än förut.
Så nu börjar vi på de sista 24 timmarna innan vi ska tillbaka till sjukhuset för utvärdering.
Och just nu sover han som en stock!
Hoppas de vänder snart. Jobbigt och se hur han inte får ner det.
Igår gallskrek han efter ett måltid, och då menar jag verkliegn gallskrek precis som om han hade jätte ont.. Stackaren, Eller så var de bara i protest som han skrek!

Håll tummarna att han äter mera!

Annars idag, Vill sååå till IKEA, men vet inte om det är en så bra idé.. Skulle vilja ha 3 Expedit hyllor till vardagsrummet.


Sen ska de korgar/backar i dessa så vi kan få in lite förvaring här, så inte allt är som en röra...

Barnen sitter och tittar på Chuggington just nu, och de regnar ute, tråååk väder. Vill ju ha soool och vår.
Behöver in till bowlinghallen med idag och lämna saker till tävlingen som går idag så får väl göra de.. Nu när man köpt och fixat så måste det ju lämnas!!

Nej nu får jag nog fundera vidare på det med ikea.. Sååå sugen...
Vi hörs...




Dagens besök på Barnavdelningen!

Skulle ju vara på sjukhuset idag kl 11.
Läkaren och sjuksköterskan kom , de vägde honom.
Han hade gått ner ytterliggare nu. 40 gram sen igår.
Sen igår kl 11 tills idag kl 12 så hade han ätit 395 ml... Inte alls bra.

De bestämdes att vi får vara hemma på Permis nu till tisdag så vi ska in o vara där kl 09.30 igen då.
Han vägrar fortfarande o äta eller om det är som han har ont.. :(
ÄLskade lilla Alwin!


Fick hem mer medicin så jag klarar mig till tisdag.. han inhaleras fortfarande var 6.e timme så nästa gång är kl 01.30 i natt *gäsp* Men vad gör man inte för sin älsklings kille..
Får se hur det går med maten med i natt.
Mest orolig för att jag för han saturation om nätterna, att den ska gå ner för lågt och stanna där.
Idag när vi var inne så låg den mellan 88-92. men stannade som mest på 89... :-?
Rädd att det ska hända han något när jag inte kan ha koll på han på natten :(




Visst är han underbar ;) ;) ??



Hittils idag har han fått i sig 220 ml. sen kl 12 idag.. Och nu sover ha för natten.. älskade lilla Alwin.. Ät, annars kommer det att bli en sond insatt igen :(



Uppdatering angående Alwin!!

Vi har varit hemma på Permis sedan igår eftermiddags, vi ska vara tillbaka på sjukhuset idag kl 11.
De ska väga han och lyssna på han när ronden kommer, så får vi se vad de säger!
Vi fick med oss en Pariboy med oss hem igår.
Den ser ut såhär.



Får ta med den tillbaka idag för de visst ju inte om de vill lägga in oss igen eller hur de blir.
Han hostade upp massa slem innan imorse, men de finns mer kvar.
Jävla RS- virus säger jag bara!

Lägger in en bild på Alwin från sjukhuset när han låg med syrgas + Sonden.. :(





Min älskade lilla Alwin, hoppas du snart blir bra.

Problemet nu är att han inte äter typ.
Ätit 365 ml på 23 timmar nu :( Och han som ska vara upp på en liter om dagen ca.

Hoppas de vänder snart annars lär de sätta in sonden igen :(
Men huvudsaken är att han mår fint!


Nej, nu ska jag göra oss i ordning för att gå till bussen och åka till sjukhuset. Jag uppdatera senare.
Brukar skriva nya statusar på Facebook så för er som jag har som vänner där ser det nog där :)


Ha de fint så länge!!




Fick inte åka hem idag. Stannar till imor...

Fick inte åka hem idag. Stannar till imorgon. Vill hålla koll på hans syre under natten med så de inte blir en massa slem som fastnar.. Precis fått in middagen, kassler och potatis och en kallsås, hoppas det är gott. Alwin parera detta perfekt genom att somna på mitt bröst! Han är underbar våran lillprins. Saknar noah och thias massa där hemma, imorgon är det 1 hel vecka vi legat här inne! Behöver jag säga att det är mer än segt. Som tur är har jag tv på rummet så ikväll ska jag titta på talang på tv4 ..




Nu är Alwin friskare, men han ligger fortf...

dsc00453 (MMS)

Nu är Alwin friskare, men han ligger fortfarande med slem i lungorna. Framförallt på framsidan av bröstet. Inhaleras fortfarande, fast nu var 6e timme, samt att igår kväll drog han själv ut sonden- buskillen! Tror han vill han hem till busgrabbarna hemma:) Det var allt just nu. Sköterskan var inne nyss och sa att läkaren skulle komma in efter hon varit på akuten och se om hon inte kunde skicka hem oss med en inhalator och att vi kom tillbaka imorgon för vikt kontroll osv. Hoppas hoppas:)




Alwin. Alwin har legat på sjukhuset nu se...

dsc00451 (MMS)

Alwin. Alwin har legat på sjukhuset nu sen i lördags. Med syrgas, och sondmat, nu verkar det vända:) Då han idag blivit av med syrgasen och de ska antagligen ta sonden nu under dagen:) Vi får nog snart komma hem får jag hoppas! Min älskade lilla kille..! <3