- Värsta dagen i mitt liv -

Detta är den värsta dagen i mitt liv!!
Hur mycket ska en människa orka?
Hur mycket skit ska en människa behöva ta?
Kämpar och kämpar- är det förgäves??
Allt fixat- allt klart och allt raseras?
Ja vet inte vad jag ska tänka eller göra längre, de är tufft, så otroligt tufft.
Du går på marken och rätt som de är så tar de bort resten för dig och du faller djupt ner i ett hål. Och du kan inte ta dig upp...
Underbara ord och tankar som kommer från en pojke vid min sida, men hur ska jag få in det? Hur ska jag kunna njuta av det när ja vet vad som kommer hända, vad som kommer ske!!
JAG ORKAR INTE DETTA!!
VARFÖR just vi, varför just nu, varför överhuvudtaget alls?? :( :(
Stort hål i hjärtat som bara skriker, VARFÖR???
Hur ska jag nu gå vidare, var börjar jag? Vilka resurser har jag och vilka har jag rätt till?



Dagis ringde!

Fick veta lite om inskolningstiderna och vilka tider som de brukar köra sen.
Sen sa hon att de har fotografering den 8.e så då ska killarna dit så de är med på bild detta året fast de inte enligt planeringen börjar från den 12:e :) Snällt av dom!
Så får hoppas de går bra.
Ska ringa och se om vi kan få en annan tid för 2.a Ultraljudet då det också ligger den 8:e.
Och går inte de så får helt enkelt älsklingen hjälpa till at gå upp o fotografera dom =)
De blir Alwins första dagisfoto =)
Måste ta och klippa han med innan dess.... Inte kommit så långt än! :p
saknar min älskling massa just nu.. Baaaaara 5 ½ timme till <3



Måndag!

Älsklingen har åkt till jobbet och kommer inte hem från 23 ikväll, och vad ska jag hitta på?
Händer inte ett skit här, skiiiit tråkigt.
Imorgon ska jag köra ner till Skåne och hämta mina klot iallafall, ska bli skönt att ha några bollar till att välja mellan.
Sen ska jag även träffa systeryster, och vi lär ju inte vara hemma från sent imorgon med.
Nu är det bara 2 veckor kvar till grabbarna börjar sitt nya dagis, fick noahs bekräftelsebrev idag med, så nu ska jag bara ringa och fixa med inskolningstider och hur vi ska lägga upp det!
Mår inte mega bra idag heller :( Mår illa och de kör runt i magen! Blir en massa massa vila för jag måste bli frisk. Det fungerar inte att ha det såhär!



Mår inte speciellt bra idag!

Magen i uppror, krampar ( sammandragningar) Jag mår illa, trött, ont i huvudet.
Och allmänt seg.
jag är tacksam att jag kan vila idag och lite imorgon.
Får se om mina bowlingklot kommer till Kristianstad imorgon med eller om de dyker upp på tisdag. För i helgen är det dags för första matchen =)
Mot Söder - Ska bli roligt och spännande. ( de var ju dom jag spelade med förra säsongen ).
Sen ska vi ner och möta Spader Dam i Helsingborg med!
Får hoppas man kommer hem med 4 poäng :) Ni får hålla tummarna!
Längtar efter älsklingen med som är på jobb idag, men de verkar gå bra för han så de blir inte en lång dag idag :) sköööönt.
Får ju se framemot att han är ledig Fredag och lördagar istället!



- GRAVID -

Ja, nu har vi gått ut med det på Facebook så nu vet alla typ om det :)
Jag och älsklingen blir föräldrar igen i Januari 2012.
Ska bli så himla underbart att ha något tillsammans utöver det vi redan har.
Älskar den mannen så fantastiskt otroligt mycket.
Mina grabbar blev glada när de fick veta att mamma hade en bebis i magen, och älsklingens barn reagerade förvånansfullt bra!
Så nu är det en lång väntan, men tiden dit går snabbt :)
Vi var på UL i fredags men ska tillbaka om 2 veckor.
De ska kolla upp några saker igen, för att få koll på hur det ligger till :)
Vi är just nu i vecka 19-20. Eftersom vi inte fått ett exakt datum då inte något stämde :p
Men de blir nog bra till slut.
Vet ni hur skönt det är att kunna skriva om detta i bloggen på riktigt nu och inte behöva skriva någon annanstans! :)
Här är våran sötnos :)
Och nej- vi vet inte vad det blir för kön- det får vi se när den kommer ut =)
Läkaren för några veckor sedan sa att jag hade moderkakan i bakvägg, men BM på UL sa att den var i framvägg! Väldigt konstigt. Ovanligt att ha den på olika ställe under olika graviditeter.
Då jag haft alla de andra 3 i bakvägg.
Men bara bebisen är frisk så är det inget jag bryr mig om.
Den sparkar och rör på sig och jag bara myser! De är en underbar känsla att vara gravid!
Älskar dig Mårten så otroligt mycket!!



Vart är världen påväg?

Rädd.
Kan int berätta något.
Vad händer?
vad kommer hända?
Kärleken till ens barn är så stor, tänk om man skulle förlora de från detta livet?
Hur skulle man kunna leva med det?
Tårarna rinner ner för mina kinder. Ensam hemma- vill inte.
Hur ska man kunna sova? Leva?



jaha, så var man sjuk igen :(

HATAR att vara sjuk.
hatar allt vad de heter.
Haft en skit jobbig natt ( Har de alltid när älsklingen inte finns vid min sida ).
Och inte nog med de så vaknar man med feber och fryser som ja vet inte vad.
Men Alwin ville upp så nu sitter vi och latar oss i soffan, ska snart äta frukost!
Lääääängtar till ikväll då älsklingen kommer hem över natten för att åka och jobba imorgon igen, men imorgon ska jag ha bilen, måste iväg och handla strumpor och lite sådant.
Ska passa på att säga GRATTIS på födelsedagen till Jonalie som fyller 1 år idag!
Ni kan läsa om när hon föddes under sin egen katergori, en liten kämpe är hon!
Saknar min älskling så otroligt mycket. Trodde inte kan kunde känna sådan längtan och kärlek till just en person!
Jag älskar dig Mårten <3 Glöm aldrig det! :)



- Godmorgon -

Lördag och inte fullt så vackert väder ute. Men de passar mig bra då jag inte klarar av värmen riktigt.
Vi sitter och tittar på barnprogram för att snart äta frukost.
Väntar på att älsklingen ska ringa mig med :) <3
Får se vad som händer idag, har lovat dom en myskväll med gottis ikväll så vi ska åka iväg oh fixa det sen.
Det är svårt och hitta på saker när man inte vet riktigt vad man ska göra eller vad de finns och göra när man är nyinflyttad!
Behöver tvätta och vika in kläder iallafall =)
Saknar min älskling! Så tomt i sängen i natt :(
Älskar dig M !



Ensam hemma + En saknad så stor!!

Ensam utan den man älskar.
Han är iväg på jobb och ska inte komma hem från torsdag :( Läääänge till!
Tänker massa på han.
Barnen sover nu, Alwin var inte alls glad när han skulle sova. Lill killen min <3
Och de stora kom inte heller till ro :(
Men nu är de tyst och lugnt här hemma och min saknad kommer massa :(
Han är en underbar man, ni som inte vet de. Kan inte säga något.
Ni vet inte vad vi har tillsammans, och vad vi gått igenom.
Men vi står här tillsammans och älskar varandra mer än någon kan tro.
Han är den mannen jag väntat på i hela mitt liv, och en dag stod han bara där och tittade på mig :)
- Kärlek vid första ögonkastet -
Jag älskar dig min underbara älskling <3
Du är perfekt precis som du är!! <3 <3



idag är en bra dag :)

Älsklingen åkte till jobb kl 09 sen blev de film o sen gick de stora ut och lekte, Alwin vägrade somna.. :S
Han somnade efter 2 flaskor välling,1 tallrik flingor + 1 macka.. Snacka om att vara hungrig!
men sen sov han sin timme och sen var de lek på rummet.
en äppelkaka står i ugnen just nu så får se om den går o äta :p
Älsklingen skulle vara hemma vid 17,30. LÄNGTAR efter han! :)
Imorgon får vi se vad som händer. Ska iallfall kör älsklingen till jobbet vid 14 tiden om ja inte minns fel då. Sen är jag helt ensam hela helgen, han ska sova i Växjö med sitt nya team o teamet från Kristianstad.
Nej nu får jag lägga ner. ha de bra :)



Träningsdag idag!

Ikväll blir de Bowling träning.
Älsklingen jobbar till kl 17 så vi ska in till Växjö sen o möta upp, för han får passa medans jag spelar.
Ska lämna in kloten nästa vecka så jag får de fixade till seriespelet drar igång.
Saknar min älskling massor nu när han är på jobbet, men de måste ju tyvärr göras annars har man inte så mycket pengar!
Barnen spelar tv spel och alwin ligger o sover, han somnade på soffan :p
Första gången han gör de men de blir lagom tid ändå och sova nu.



Älsklingen påväg hem :)

Nu är han påväg hem från Göteborg och som jag saknat han idag :)
Imorgon ska han jobba mellan 9-17 och likadant på onsdag.
imorgon blir de träning för min del på kvällen, ska bli härligt.
Men innan dess blir de nog en tur med pojkarna till parken, så de får rastas av lite.
Sen ringde skolan idag om vuxnas lärande så jag ska dit på intervju på onsdag :) Får se hur det går!
Om de blir något plugg för min del eller hur det blir :)
Lite svårt med alla 3 barnen hemma när vi inte fått någon dagis plats än.
Ringde dom idag och de sa att de kanske inte finns någon plats från den 1 Nov. Det var minst 1 barn framför mina barn, så får hoppas de finns plats snart!
Skrev även mejl till en privat förskola.
De är hopplöst när man bor såhär, hade vi bott inne i växjö fanns de MASSOR med privata och montessorri samt alla kommunala.
Men de får bli senare.
Ska snart gå in o duscha om pojkarna tillåter det :p och de kan klara sig en liiiiten stund själva eller Alwin är säkert med på Toa och sen de andra lyssnar på musik i vardagsrummet.
Gud vad jag vill ha ett ljudsystem NU till tv rummet. Blir ju inget riktigt ljud här hemma! :p
Sen snart dags för Alwin o sängen :)
ÄLskar dig Mårten <3



Emma- Världens uslaste ?

Ibland undrar jag vad jag gjort för att förtjäna detta?
Är jag den dåliga Emma som det får mig att framstå som?
Jag försöker, gör precis som man ska- men varför fungerar det inte ?
Jag sliter mina gråa hår, tårarna rinner längs mina kinder. Hjärtat rusar och kroppen skakar!
VARFÖR???
Det är en himla tur jag har min underbara älskling mitt i allt detta! Utan han vet ja inte hur jag skulle kunna överleva.
Han är min energipump som ja får påfyllning av!
Idag har han börjat sitt nya arbete som säljchef :)
Så nu blir de tomt om dagarna. Dagis har fortfarande inte kommit igång här uppe sen barnen kom hit, men de är snart så jag MÅSTE ha en plats!
Jag tappar så mycket energi av att de inte kan lyssna på mig. Livet ska väl inte gå ut på att höja rösten?.
Jag är så trött på detta nu. Varför kan inget fungera, idag känner jag mig som världens uslaste mamma och Emma.
- Älskar dig Mårten - <3



Undersökning av käken..

Skulle vara på röngten i morse redan vid 8.20.
Så de blev att gå upp tidigt. Älsklingen passade pojkarna under tiden.
Sen vidare till Tandläkaren där han tryckte och klämde överallt för och se vad problemet var.
Prövade ut en Bettskena så får se om de hjälper sen om nätterna så jag slipper ha smällandet i käken.
Alwin sover middag just nu och älsklingen bakar :) Får väl se vad de blir, men tror på en äppelpaj!
Ska Strax väcka Alwin igen annars blir det inte lätt att få han i sömn ikväll.
Lunch och sen får vi se vad som händer.
Vaknade upp idag och var förkyld och ont i alla lederna, inte speciellt lämpligt just nu.
Älskar dig Mårten <3 Glöm aldrig det!!