Länge sedan sist.

Nu var de länge sedan jag skrev här.
Var o tränade i karlskrona, gick väl sådan men nu får vi se i helgen om det går bättre. Ska ju kvala på lördag.
Kom gärna och titta.. :)

Annars har ja sökt jobb, varit med barnen, min syster har med bott här. Hon kommer nog att komma hit då och då...
Trevligt iallfall.

Igår var de varmt som satan ute. pewww idag blåste de mest här tycker jag.
Trött är jag med till tusen, magen i uppror... Hoppas de går över snart.

...... Ha en fin valborg..



Söka jobb.

Idag måste jag söka jobb.
Sen måste jag in till stan o få ett papper påskrivet, lämna ett annat, hämta bowlingkloten. För vi ska åka till karlskrona ikväll vi som ska spela kvalet :)
Och öva. Hoppas de går fint.
Foten känns kanon så :)

Nej vi hörs



Underbar dag på stranden

Idag efter vi hämtat barnen så körde vi upp på fältet...
Och sen lekte vi med barnen på stranden :)
Har lagt ut några bilder på min bilddagbok...

http://morgonstjarna.bilddagboken.se

titta o njut...

Orkar inte blogga mer nu.


Ska bara skriva GRATTIS till den kommande Tösen istället för Emma o Hennes Pojkvän.. De trodde de väntade en pojk, men idag på ett extra UL fick de veta att de var en tösabit :)
hihi som de kan bli...



Torsdag.

Barnen är lämnade. Och när vi kom hem var de e kille från Eon som klipper våra träd oh buskar *tack tack*
nej de va mest för att de inte ska gå i ledningarna så de blir stömavbrott osv när de blåser tex.

Annars idag så ska vi in till stan en sväng.
Annars vet ja inte alls vad som händer.
Om de e inte e kallt sen när barnen kommer hem så ska vi planera sakerna då och fixa i trädgården.
De kan hoppa studsmatta så länge :) De gillar dom!



KVALET på Bowlingen

NU har vi fått info om den :)

Eller iallfall jag var ute och kollade :)

Vi ska spela i Karlskrona -Klinthallen
Den 2 maj mellan 11-15:30


Och vi ska möta Kalmar Käglan.

Så nu får baskemig ni som läser min blogg hålla tummar och tår för att detta går vägen!!!!




Kort och gott

Inte mycket att skriva idag.
De blev ingen läkaren med nicklas idag, han sa att han gjorde det en annan dag denna veckan.

Har varit o handlat jord så nu ska vi plantera+ att jag körde o handlade sen på maxi i bromölla för de glömde vi ...
Träffade Emelie där, inte sett henne sen Juni 08.. =)
Hihih...

Nicklas åkte till Lame ikväll så nu ska jag sätta mig o photoshopa lite tror jag, eller om de finns någon rolig o prata med på msn... bara hojta om ni vill ha min msn.. :)
Imorgon.Hmmm Träffar några kompisar, UTAN barn o gubbe. Skönt värre .. hihi


Återkommer kanske senare.



Tacksam

SItter och tittar på bilder på barnen nu när de ligger och sover.
Kan inte förstå hur i tusan man kan ha så starka kärleks känslor för någon/några. Trotts att man kanske har 5 barn så känner man likamycket för allihopa än om man har 1..

De är något som aldrig försvinner.
När man skapar ett barn, så finns man för det förevigt!
Visst - jag kan tänka- Ja men tänk när de är 7-8 år ... och de gör si eller så...
Men NJUT!! Man ska njuta av varje stund de är små för de kommer aldrig igen.

Igår när vi var på Rosegarden så hörde jag skriket av en nyfödd.. De är ju rena musiken i öronen.. Medans man ibland säger " snälla, kan du sluta skrika"
Men man ska vara tacksam att de kan göra sådana saker.. vet de som har de ännu svårare!


Älskar er barnen..

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Glöm inte att ta vara på alla stunder ni får med era barn som om det vore de sista!!!! ¤¤¤¤¤¤¤¤¤



Nästa vecka = Fullt upp!

Ja sista dagen denna veckan :)

Denna veckan som kommer nu blir det fullt upp :)

Måndag: Nicklas Läkaren
Tisdag: Träffa lite vänner
Onsdag: Celiakidagen med Noah på CSK + läkaren med noah  samt möte med Malins skola.
Torsdag: Möte igen
Fredag: Blir av med gipset
Lördag: Fixardag på dagis.
Söndag: Hmm LEDIG!!

Så de blir fullt upp här.
De hade klubbmästerskap igår på Bowlingen och Ljung vann :) Grattis
Sen efter det åt vi på Rosegarden. Gott gott. Trevlig kväll!

Hmm vad ska jag mer berätta

Jo magen är mycket bättre. Jag blev aldrig sjuk så de var väl bara något annat!


Vad händer för er i veckan??



En bild på foten.

Tänkte visa upp vad snygg min fot är...
eller inte..
Haha...




Fast nu är de lite färgglatt med efter barnen fick gå lös med kritorna :)
De gillade de skarp


Ska till läkaren med den 24:e. Och ta bort de...Ska bli skönt för jag vill verkligen inte ha ett nytt sen..





Natti på er



Foten sover.....

Foten sover och jag mår skumt.
JÄVLA mage!!


Har lagt in bilder på bilddagboken med så kolla nu in det :)

http://morgonstjarna.bilddagboken.se/



kommentera gärna :)



Mår helknasigt..

Min mage gör så ont, höll på o kräka innan.. Men de kommer inget.
Blir jag magsjuk eller blir jag inte. Hoppas på de senare.
För på Lördag ska jag ju kolla Klubbmästerskap och sen ut oh äta på Rosegarden.

Nicklas har okkuperat tv.n ikväll så jag får sitta här.
Inte käka kvällsmat heller. Mådde för dåligt innan när de var serverat!
Förlåt nicklas för jag inte kunde sitta med er.

Annars idag hämtade vi min syster o sen åkte till till stan igen för att hämta hennes mobil...Så nu är hon glad o nöjd!
Imorgon blir de nog bara hemmadag om jag ska må såhär-
BLÄÄÄ

hatar att bli sjuk....


Ha en trevlig kväll..

Föressten. vart bakgrunden bättre nu på bloggen?



Stressig dag...

Gick upp liiiiite för sent och skulle få iväg noah till dagis till kl 08. Jo de klarade vi precis, in till stan o jag till gunilla o prata av mig.
Sen vidare till BIltema och köpa bromsar till bilen och sen handla på willys,

Sen hem o käka frukost.
Och nu söka jobb o kolla runt...
Ska åka o hämta noah igen om 45 min.
Sen hämta ett Paket, till EKO. och sen ska vi ringa otropenden med..

HOPPAS jag kan bli av med gipset.. vill verkligen INTE ha de .. Dessutom känns foten MYCKET bätte....
Håll tummarna..



Onsdag kväll

Ja nu sitter jag snart här ensam hemma igen.
Nicklas skulle till den Lame och käka våfflor...
Gott, och jag får inga.. Snyft!

Får sitta och glo på tv och söka jobb, känner att jag vill ha jobb NU!!!
Önskar sååå att man fick ett heltidsarbete.

Imorgon ska jag till Gunilla + sen ska ev nicklas till läkaren med sin hals, men vi får se. Thias får vara hemma från dagis imorgon med, och noah ska till dagis redan 07.55 så han kan käka frukost där. De gillar han!
Föressten så somnade de kanon snabbt och enkelt ikväll...
Underbara ungar!!!


Måste nog handla lite imorgon med, ingen mjölk , osv hemma...




Lilla T är sjuk...

Thias har feber idag... Han kräkte i morse med...
Segt värre...

Noah åkte till Dagis idag för han mådde fint =)
Undrar vad vi annars ska hitta på..
Jag har sådan ångest med ....
Har typ klaustrofobi för att gipset är på. Får värsta ångesten.

Kan ju fan inte göra något.
INte städa, tvätta, leka med barnen, osv osv.. sååå RASTLÖS!!!!!

Hatar detta!!



Blogg torka..

Inte haft så mycket att skriva på sistone..
Men nu får jag väl sätta fart igen.

Igår så var jag som sagt på anställningsintervjun. Kändes kanon-. de skulle ringa senast fredag så jag får väl se hur det går.
Annars så var först Noah sjuk, sen blev Nicklas sjuk. Och nu är lilla T sjuk ..
Men imorgon ska iallfall noah till dagis - som han längtat!
Han fick vara uppe lite extra ikväll, men nu verkar de som de e tyst där uppe :)

Undrar bara när jag ska bli sjuk. Hoppas verkligen jag håller mig ifrån det.
Fast de maler o håller på i magen.. Men får hoppas på de bästa.

På lördag skulle jag ju spelat Klubb mästerskapet, men nu blir det inget sådant heller. Dock ska några av oss ut och käka efter :) Kan vara skoj!

Ont har jag i min fot med, värker, men ändå inte lika mycket som innan vilket är skönt.

Nu ska jag kolla utbildningar till Nicklas, själv har jag skickat iväg 6 st redan så några ska man väl komma in på :)


Ha en fin kväll!!!



Brutit foten = Gips!!!!

HATAR DET!!!!

Hur fan kunde de hända, VARFÖR???

SUCK..

Jaja, får lägga allt på hyllan...
BLÄÄÄÄ!!!!


Så nu sitter jag med en sprickor i ankeln + trasigt Korsband + Skadad miniskel...
BLÄÄÄ!!!
Tungt och gå med gips med...




På tal om annat!
Nicklas mamma o hennes nya man Francis kommer hit nu, Han har hämtat de så de skulle handla lite först ... Sen ska vi grilla och göra potatis gratäng.. MUMS!!!
Skriver mer ikväll....

Måste Nog ringa sjukhuset om Noah med.. han kan inte ha de såhär- Stackars lilla älsklingen... <3

Älskar min familj.... <3



ÄNTLIGEN!!!

Äntligen!!!

De ringde en Man idag :)
och gissa.

Jag ska på ANSTÄLLNINGS Intervju... :D :D :D
Nervös till tusen men får hoppas på de bästa.

De är i bromölla, som personlig assistent :)
hade passat mig perfekt!


Så himla glad :D



Nåja, nicklas står o fixar lunch/middag.. Och jag passar barnen :=) De tittar på Råttatoui .. (( stavningen?! )
ska bli gott, ska ha thaigryta med ris :) Och massa bambuskott .. MUMS!!

Skriver mer ikväll..

ha de fint..



Jobb idag igen

Har jobbat mellan 08-14:45 sen hämtade jag barnen, som såklart skulle busa runt och springa iväg från mig ute vid bilen. haha.
Sen åkte vi hem och hämtade Nicklas för att åka till Bromölla o hämta ett paket, sen handlade vi lite på Maxi, och köpte ägg på Lantförsäljare en bit bort.

Sen när vi kom hem så blev de grillat.. MUMS:. Hemmagjorde hamburgare!
Barnen somnade hyffsat snabbt ikväll. La de inte från 19.30 så vi får ha de uppe så länge nu.
Nicklas åkte till lame, och jag sitter här.

Ska snart kopiera lite betyg och skriva ut foto, + ansökningar så jag får iväg det.
Ska även kolla över semester planerna så de går i klaff. :)

Vad ska ni göra på eran semester ?



Fundersam!

Ja jag funderar och funderar, tänker hela tiden på massa saker...
Orolig för framtiden, hur ska det gå, vad ska jag göra osv..

Idag har jag varit i stan med syster och lämnat in hennes mobil så nu får hon väl den om 1-2 veckor...
Sen var vi hemma hos mormor o morfar med, hade med mig Thias idag. Mysigt.

Sen åkte vi ner till Barbacka med...

Hmm., kan inte bestämma mig om jag ska behålla Ixusen eller jag ska behålla min gamla kamera.. BLÄÄ- varför ska jag alltid ha besluts ångest!!

Imorgon ska jag jobba , mellan 08-14,45
Lämnar barnen kvar i åtta och hämtar kl tre!
De som längtar så till dagis så =)

De var allt för idag!!

Ha de fint!



Vi föralltid Älskling <3 4 år idag!!!

Idag har vi varit tillsammans i 4 härliga år.
Och hoppas på MINST lika många till :)
VI har varit i stan en sväng idag.. Med min syster och käkade en bit mat tillsammans.

Handlade lite på Lidl med...

Käkade en god middag här hemma med sen kom pappa med Pelletsen med.. 1 hel pall. Häröigt att kunna ha de hemma o slippa oroa sig att det tar slut.



Älskling-

Du är de vackraste jag vet
Åren med dig har gått så snabbt och varit underbara.
Visst vi har bråkat, tjafsat, gråtit, skrattat, pussats, kramats mm.
Och jag ÄLSKAR dig över allting annat...
Du är världen jag går i, solen som skiner på mig, vattnet som sköljer mina fötter på sommaren.

Du är ALLT!!!

Vi har skapat 2 underbara pojkar med, och en liten som vi tyvärr inte fick behålla, men vi stöttade varandra..

Du är min Själs vän Nicklas- Glöm aldrig det!!!



Fick en kamera idag med av familjen.
Nicklas sa att jag kunde åka o köpa den så det blev en

Canon Ixus 90 IS..




Jobbat idag!!

De ringde lite över åtta till mig och sa att Susanne var sjuk så jag fick rycka in... :)
Trevligt med pengar:D

Annars idag har vi varit och handlat idag... Varit på Apoteket och hämtat ny medicin till Noah.. Som han verkade tycka är god.. De blir bara konstig eftersmak, så nu får vi se om hans tå blir bättre.

Träffade Anna med på stan idag :) Ska nog träffa henne på Onsdag :)

Imorgon blir det bara att vara hemma- tror jag, ingen som vill hitta på något?? Hojta till bara!!


Ha en fin kväll för de tänker jag ha :D

/ Morgonstjärna



BF dag med LITEN om du ändå kunnat stanna!! :(

Ja idag skulle du kanske kommit till Oss.. Enligt SM så var du beräknad idag.. men nu finns du inte mer.. De känns så hårt men jag kan inget göra.. tyvärr......
Önskar så mycket ...

:( :(



Bilder

Jag kan ta några bilder iag på hur vi bor så lägger jag in det sen...
Eller så ska jag kolla om det finns några på datan :)



Utbildningar!

Sitter och kollar på utbildningar nu. Ska skicka iväg 3 ansökningar..
Tyvärr så fungerade inte våran skrivare.. SUCK. Så nu måste jag in o köpa/fylla pp patronerna.. Annars kan jag inte skriva ut eller kopiera mina betyg!
Nicklas ska åka kl 13 från Bromölla tror jag det är.... Han ska vara i Malmö till kl 15..
Sen 13.45 ska ju jag hämta mina älsklingskillar.

Sen får jag se vad vi hittar på.. Kanske kör en sväng, ute och leker, skulle behöva handla med, så de kanske vi gör..
Hoppas beskedet kommer idag med posten... Annars får jag krupp.. Har gått 7 dagar sen mötet då...

Nej jag återkommer sen. Hoppas ni haft en bra natt!

Kram på er



Bilddagboken

Nu ligger det mera bilder på Bilddagboken.

Kommer nog inte lägga in varje dag men kan skriva här när jag gjort det :)
Så sätt nu adressen under favoriter.. *hihi*

http://morgonstjarna.bilddagboken.se



Underbar Dag med familjen <3

Var ute och lekte med barnen efter de hade varit på dagis!
Så jag tänkte lägga in en bild på Noah och en på Thias


Sen älskade Thias med :)




Fåniga Ortsnamn

Ja jag tittade en i en bok jag har här hemma , och guud va löjliga vissa låter!!! Haha!

Kärringelida
Fjuckby
Banka
Assmåsa
Fläsma
Knappekulla
Hönsholma
Vedyxa
Porrarp
Rumpeboda
Böglarehult
St Menlösa
Slakmöre
Loppetorp
Stafsinge
Hökaskruv
Borsaskögle
Baggböle
Knoll

Sorry om någon av er som läser just detta bor där.. men de låter ganska roliga när man hör orden!!



Kväller..

Som svar på kommentarn jag fick av Viveca.
Har varit arbetslös sen mitten av december.. Så de e lite segt nu.
Ska kolla igenom ikväll igen om de finns några...

Nicklas har åkt till Lame, de skulle käka våfflor....
Och sen kommer han väl hem sen i natt någongång.. seeeegt!



Söker jobb!

Har redan sökt 5 st... Håller på att skriva ytterliggare en ansökan..
VILL HA JOBB NUUUUU!!!!
Hatar att gå arbetslös!!!!

Fått i mig lite lunch med... Thaigryta med ris från middagen igår.. MUMS!!!!
Ska köra och hämta barnen om 45 min..
Nicklas ligger och sover, den slö focken....
Får väl snart presa upp han, annars kan han ju inte sova i natt, utan kommer sitta uppe hela natten....
Kanske blir en film ikväll igen.... Hulken är de tänkt...
Kollade ju på Step Brothers igår- men den var inte alls så bra som jag trodde den skulle vara!!!



1 April

Hoppas man slipper stå ut med något skämt idag!! Haha...
Annars får jag väl ta det med en klackspark!

Suttit och kollat över ekonomin osv nu... Vet inte om jag ska hurra eller gråta..
Men vi löser det, det har vi alltid gjort så!!!

De ringde nyss om en till intervju för Nicklas :) Nästa Onsdag blir det nog :)
Och sen imorgon ska han till en intervju i Malmö kl 15.. :)
Hoppas han kan få något av det!

Nej nu ska jag göra något annat.. hörs