Första Tanden !! :D

Första tanden har kommit idag för Alwin :)

5 månader och 21 dagar :)
Nu känns det verkligen som att våran lillkille blir större och större , tiden rinner iväg för mig!!
Så glad!

Thias tog på lillebrossan kepsen idag och se hur glad man kan bli när storebror skrattar!!




Vill du ha en gratis trisslott?

AktiebolagNu skänker givmilt bort en gratis trisslott om man bara bloggar om dom och nämner ordet
aktiebolag eller lagerbolag,  så varför inte ta chansen. Titta in här så här in instruktioner.



Varför vänta- ta chansen nu, du kanske blir rik! :p



Sådär, frukost nere, och nu är i princi...

Sådär, frukost nere, och nu är i princip hela huset städat inför besöket i eftermiddag. Får se hur länge de får vara rent här.. Hittade en lapp från dagis med att de hade stängt på fredag pga av utvärdering tror jag det var! Så nu får jag ringa tandläkaren och avboka min tid där, 3e gången ja får avboka nu! Visst-hatar att gå till tandläkaren men de måste ju göras, de skulle laga 1 hål om ja inte minns fel! Rastlös nu, Noah har satt sig för att spela data, och thias leker med sin gitarr och sin docka! Alwin rullar runt, och ålar runt på golvet!:)




Klockar redan halv tio, och vi har inte en...

Klockar redan halv tio, och vi har inte ens ätit frukost. Vi upptäckte igår kväll att Alwins välling var slut och alla affärer var stängda.. Så de blev att jag fick packa in alla ungarna i bilen och bege mig till willys och handla bröd och välling, och nu när vi kom hem är thias på stridshumör, och bara spelar jävel, hoppas han lugnar ner sig snart.., Nu är Alwin matad iallafall och nu ska jag servera frukost till de stora pojkarna och mig själv, sen får vi se vad som händer!




Liten kvällsblogg..

Idag har dagen bestått av mys med familjen, lagade en god middag tillsammans.
Jag har varit iväg hos min mormor o morfar med min syster + hennes pojkvän, Lilla T fick med följa med.
Hon bjöd på hemmabakad tårta :) Gott vara de.

Idag är det ju morsdag med. Har fått 2 fina halsband av pojkarna som de gjort på dagis :)
Underbara ungar <3

Tittat på Alvin o gänget 2 har vi med gjort....



Och sen har jag sytt ihop en stor nalle som hade havererat i sömmarna! Så nu kan de leka för fullt igen på den.
Noah var så söt ikväll när jag läste en saga för han han somnade under tiden, brukar inte hända. älsklingsplutten !

Imorgon är det en ny vecka, vi får besök av Anna kl 14.30 . Ska bli roligt!
Annars händer nog inte så värst mycket, får hoppas vädret blir fint annars blir det väl inne lek!

Hoppas ni haft en fin dag! Hörs imorgon!
Natti!



Han kan ta sig framåt!!+ krypställning :)

Japp idag kom det bevis på det :)
Idag såg jag att Alwin ålar sig framåt..

5 månader och 19 dagar :)
Minns inte när de andra pojkarna gjorde det!
Men nu börjar ju Alwin bli stor kille känns det som!
Han gillar sin gröt + sin banan om dagarna, och mumsar och gapar efter mer :) Känns bra.
Nu ska vi bara få igång lite mer matsaker på han med :)

Han har somnat nu för natten tror jag, och de stora pojkarna ska nog snart sova de med!
Varit en lång dag idag ju!




Sen en till bild som ett bevis på att han tar sig upp i krypställning :)




Älskar dig min prins <3




Barnkalaset är över!

Och de gick kanon!! Så himla nöjd!!

De blev totalt 9 barn här idag med Noah o Thias.
Noah fick massa paket, härligt och se att han blev så nöjd!
Vi bjöd på korv med bröd och sedan blev det glass till efterrätt..
Barnen lekte ute en massa idag, hoppade studsmattan, gungade, lekte med vatten mm.

3 föräldrar stannade kvar! Men allt gick kanon!
Så himla nöjd, och glad att allt fungerade!! :D

Nu ska vi laga middag, blir spagetti och köttfärssås! Inte direkt sugen på de men de får gå!
Barnen är ute och leker för fullt! Härligt och se de hålla sams så bra!
Sen blir det nog en film, möjligtvis Alwin o gänget 2 :) Sugen på att se den!

Sen ikväll blir de Film igen, vet bara inte vilket vi ska titta på, får se vilka de finns och välja mellan!






Några paket Noah fick.
Bilderna är klickbara :)



Sen fick han även tröja, halsband, Bok.

Tack alla för ni kom idag!






Dags för barnkalas idag, börjar kl 13. S...

Dags för barnkalas idag, börjar kl 13. Så nu håller vi på och fixa och dona här hemma. Ska fixa i köket, städa grabbarnas rum, och duka till barnen. Blåsa ballonger, och lite sådant:) Noah har redan satt igång med party här hemma, mora träsk så hög nivå! Ha ha. Ha en fin dag!




2 år- Röker 40 cigg/dagen.!!

Länk till Artikeln finns HÄR INNE!

(Texten tagen från Beckahbitch som översatt den!)


Ardi Rizal är 2 år och röker 40 cigg om dagen! Mamman ursäktar det hela med att pojken är så beroende att han blir helt galen om han inte får sina cigg så därför tar de inte ifrån honom dem. Pappan ser inget problem alls "Jag tycker han ser rätt frisk ut, vad är problemet" tycker pappan (!)






Tycker det är så fruktansvärt äckligt. Ser på Lilla T som är 2, snart 3 år. Och om han skulle hålla på så skulle jag nog vara sjuk i huvudet som mamma.
Och att pappan bara kan uttala sig på det sätter, trotts fan att ungen inte mår bra inom sig,
De är inte normalt!!
Hur fan kan man tillåta detta som förälder, dessutom blir han väl inte mindre beroende av Ciggen om de ger honom det hela tiden.
Han kommer dö i förtid!!
Stackars unge!!

En film på han med.


EMBED-Ardi Rizal - The real SMOKING BABY !! - Watch more free videos




Säg gärna era synpunkter!!



Dagis ringde och lycka för maten :)

Dagis ringde mig vid 09.30 tiden och säger att jag får hämta Thias, jaha- varför tänkte jag.
Jo för han var inte sig lik, han hade inte velat gå ut och varit gnällig mm, och de var inte likt Thias..
Suck- hämtade han, men när vi kom hem ville han gärna vara ute och springa och leka + att han tjatade om att han ville till Dagis igen!
Men nu har vi fått ha en mysdag tillsammans.
Hängt upp tvätten där ute, men nu när jag kikar ut så ser de ut som om det ska börja regna när som, så hoppas min tvätt blåst sig torr innan regnet kommer.

Nicklas ringde hem med, han och några arbetskamrater skulle gå o äta på Chill out, så hn fåt äta gott medans en annan får stå o laga till själv.
Dock idag blev det bara en smörgås med Yoggi! Ska laga riktig middag senare ikväll med.

Vi ska även till Åhus och köpa glass sen när vi hämtat Noah på dagis! Och topping, som de ska ha på kalaset imorgon! Sitter och skriver en lista på vad det är som behöver göras inför imorgon, men som tur är får man hjälp av nicklas sen :)

Sen måste jag bara berätta om Alwin, han åt 75% av 1 Dl och 1 banan nu till lunchen, LYCKA!
Han mumsade på som bara den och sen var han nöjd, ( brukar få tillmata med välling)
Och nu däckande han på täcket på golvet så ja fick lyfta i han i sin säng :)





Eurovision Songcontest 2010.



Gick inte så värst bra för Anna igår,
För första gången någonsin så kommer vi inte ens att delta i den stora finalen!
Jag tycker Annas låt är jätte bra, men de gjorde tydligen inte världen.

Men sen en sak till, Danmark bidrag. Vem är det som sjungt den innan, för kom inte och säg att den är ny!
För jag brukar inte lyssna på bidragen men den låten kunde jag utantill.. Hmm..
Nu hittade jag den på Spotify.
Scotts sjunger den tillsammans med Erika Sjöström.

Får man delta med gamla sånger?? :s

Ja kommer inte ens att titta på lördag nu på finalen, känns inte lönt. Får bli en film och mys med Nicklas istället!
Vilken var eran favorit?




GRATTIS på födelsedagen Älskade Nicklas :) <3





Ja idag blev det att gå upp tidigt för idag fyller Nicklas år :)
GRATTIS min älskade man :)

Så de blev att öppna paket tidigt och sedan bege sig till arbetet!

Och nu har ja fixat igång tvätten och pålockar här hemma för imorgon är det dags för Noahs barnkalas.
Blir bara ett litet, sammanlagt 8 barn :)
Men de ska bli roligt och spännande, men väldigt nervöst med!

Jag o Noah åkte och fixade allt igår kväll som han skulle ha :)
Så nu är han nöjd!

Alwin sover en stund, han vart helt utmattad efter matpausen, ( de ger man magknip)
Så jag MÅSTE prata med BVC, vi kan inte ha de såhär, han ska inte behöva bli så ledsen och slänga sig o sova oroligt varje gång han ska/har ätit.
Stackars min lillprins!

Ska få tag på en gåstol till han- ingen av er läsare som har en stående som ert barn växt ur??
Hör av isåfall :)




Godmorgon världen!

Vilken underbar dag!...
Ja idag känner jag att de kommer bli en perfekt dag, får hoppas de blir så med :)

Idag ska jag iväg och fixa Nicklas paket ( fyller ju år imorgon)
Tvättmaskinen är redan igång, ska strax ut och hänga upp tvätten, sängen bäddad, golvet uppplockat.
Får vika in massa tvätt med idag, de är nog de tråkigaste kan ja tycka. Fast egentligen så går de ganska snabbt.

Alwin somnade i vagnen hem från dagis så han ligger ute och sover, sover mkt bättre för hans hosta.
Var inne med han igår pga av hostan och rosslet!
Han hade vänt i vikt nu iallfall!

6360 gram väger han nu våran lillkille! <3 :love:

Annars idag så händer nog inte så mkt, får börja planera lite mer detaljrikt nu till barnkalaset på lördag.
Har ju en del som inte blev använt förra året så får hämta ner de från vinden och se hur mycket där är!
Ballonger och sådana serpentiner får jag köpa iallfall!
Och godis till godispåsarna! :)

Sen imorgon eftermiddag blir det att vi får åka och köpa glass i Åhus, på fabriksförsäljningen! Mycket billigare där!
Som sagt en del som ska planeras, blir väl jag som får göra de eftersom nicklas jobbar , men vi ska hjälpas åt på söndag!

Vad ska ni göa idag?



GRATTIS på födelsedagen Älskade Noah :) 4 år- Stor pojke!!

GRATTIS NOAH på 4-års dagen !!!

Nu är våran lilla pojke inte så liten längre.
Hela 4 år idag!
Känns helt sjukt vad tiden gått. Tänk om 2 år ska han börja skolan!
Neeeeej, vill ju ha kvar min lilla pojke! Haha..

Idag åkte de till Dagis med en stor påse med muffins som Noah skulle bjuda på :) De smakade jätte gott, de fick ju provsmaka innan vi gick iväg med dom!

Vi väkte Noah redan kl 06.20 imorse för att Nicklas med skulle hinna v ara med o sjunga, ge paketen osv..
noah blev överlycklig för de han fick =)
Får visa en bild senare!

GRATTIS Min älskade Pojke... Vi älskar dig!!! <3

texten står ovanför bilderna..
På förlossningen 26/5 -06

Nyfödd- några minuter gammal.

Ungefär 3 timmar gammal

1 dag gammal

4 dagar gammal.

 

 

Här kommer 1 bild från varje år :)



Noah 1 år



Noah 2 år



Noah 3 år



Noah 4 år




Tisdag 25 Maj 2010

Dagen före våran stora gosses födelsedag :)
Ja imorgon blir Noah hela 4 år!
Stor killen!

Bakat muffins nu ikväll , 2 plåtar som ska med till dagis imorgon =) Och sen får vi upp extra tidigt imorgon för födelsedagspresenterna juh!
Hoppas han blir glad över dom bara!

Idag har jag o Alwin varit på babysång i Fjälkinge först mellan 9-11 och sen var de babyrytmik i stan mellan 12.30-13.00.
Sen åkte vi och handlade på Lidl, och sen hem...

Jag är helt slut i huvudet så ja orkar faktiskt inte blogga ikväll, tråkigt men sant. Blir nog mer imorgon då vi bara ska vara hemma och mysa!!




Öppna förskolan på schemat

Förmiddagen har varit lugnt hittills, vi har hunnit vara ute lite, jag har klippt gräset. myst  i sängen tillsammans.
Alwin har sovit middag ute, märktes att de var mkt bättre för hans hosta. Skönt när de kan lätta så!

Nu står snart lunch på schemat, och sedan kom jag på den brillianta idén att vi skulle se om de fanns någon öppen förskola om måndagarna eftersom de är ju ändå hemma varje måndag.
och jo, de fanns det.

Så vi beger oss dit när de öppnar kl 13. Och stannar ett tag, ska hämta upp ett släp med Nicklas med sen kl 17. För vi ska tömma lite saker så vi får bort skitet.
Undrar nu bara hur det ska gå , detta är första gången jag har allihopa själv på en öppen förskola, haha.
Får väl utvärderas sen!

Bara två dagar kvar nu tills Noah fyller 4 år.
Imorgon ska jag fixa det sista. Hoppas nu bara hans paket kommer fram senast imorgon, annars blir det problem, då får han vänta med den sista saken som han ska få!

Sitter med massa papper och sådant som jag måste få klart innan vi åker till stan för de ska lämnas in idag!

Så vad hittar ni på idag ?



Sol, lek och besök. Underbart väder idag...

Sol, lek och besök. Underbart väder idag med. Mina föräldrar kommer snart på besök:) Har precis tagit ut en plåt muffins från ugnen. Ser super goda ut:) Sen kl 14 blir det att börja bege sig bort till dagis och deras vernisage. [stavning?!] Och kl 15 börjar deras familjegudtjänst där barnen är i fokus:) samt fika i församlingshemmet efter det.. Blir nog en perfekt eftermiddag! Måste iväg och fixa blöjor med, totalt slut här hemma, inget roligt! Och sen ikväll blir det grillat:) Älskar min familj!




Självmordshoppare i kristianstad! Herregu...

Självmordshoppare i kristianstad! Herregud säger jag bara. Första gången jag varit med och sett detta. Vi kom på motorvägen och undrade om de skett en olycka. Tittar upp på bron där polis och ambulans står, OCH EN KVINNA! Kvinnan har klättrat utanför räcket och står framåtlutad och tänker hoppa ut för motorvägen, vägen är avstängd lite och de släpper förbi bilarna sakta sakta, polisen står och försöker prata vett med henne.. Usch vilken syn.. Undrar hur det slutar!




SOOOOL!!! Sommaren är hääär! Eller? :P


Vilken UNDERBAR sol det är ute!
Var precis ute och hängde upp tvätten, de är något som jag tycker är somrigt! Att man kan hänga tvätten utomhus.
De saknade jag i vårt förra hus men nu har jag äntligen en torkvinda.
Min mamma gjorde alltid det så det är lite nostalgi för mig!
Och får mig att tänka på henne och hur hon har det!

Pappa o Mamma ska föressten komma på besök på söndag vid 12-tiden. Ska bli roligt. Bakar en liten kaka och sen lite kaffe så förhoppningsvis kan vi sitta ute i de underbara vädret. Får vi se då!

Noah fyller år om 6 dagar!!
Idag för 4 år sedan var min älskade Noah beräknad att komma till oss men vi fick vänta ytterliggare 6 dagar på vårt mirakel :)

Vad händer mer idag, tänkte jag skulle förbereda eftermiddagsfika och kvällsmaten redan nu fär barnen vill säkert bara ute hela eftermiddagen sen så de är lika bra jag får det gjort!
Skulle behöva iväg och handla med, men vet inte om jag pallar de nu eller om jag tar de imorgon när jag ändå ska till stan.
Ska till läkaren imorgon ju om mina utslag!
Och sen måste jag hämta ut mitt paket från Ellos med sommarkläder! Hoppas de är något av det som passar!
Sen tänkte jag inom BVC ju, och väga Alwin, och då skulle jag kunna passa på att handla med.
Ska handla presenter till Noah med :)
Får se om de blir EKO eller någon annanstans!
Mycket som man ska hinna med!

Får handla iallafall
Solkräm
Parasol ( stavningen?)
Och solhattar till barnen!


Nu pyser jag igen och gör något vettigare!!
Tjingeling!





Tänker på min lillprins!

Lillprins alwin äter fortfarande dåligt :(
Vid denna tidpunkten har han ätit 2560 ml sen onsdags eftermiddag kl 14. ( den 12 maj)

Så slår man ut det på 7 ½ dygn så blir det 340 ml per dygnet!

Och enligt de på barn så ska de äta minst 155 ml * sin vikt.

Får se hur länge till jag ska ge han innan jag får ringa in igen!
I natt fick han mat vid 01.30 tiden. Men jag tror bara vi hann somna om i 20-30 min innan de kommer värsta kaskaden rakt i sängen!
*tack för den Alwin * :P

Så de fick han inte behålla!!  :(

Han har gått ner mer i vikt känns det som också.
Inget roligt alls detta!

Tänker så på han!!



Mimmi- Tack för dina värmade ord!



Känner mig inte alls motiverad

Idag känner ja mig inte så värst motiverad till att göra något här hemma.
Alwin ligger och tar sig en tupplur ( ovanligt? :p näää )
Och här sitter jag på min feta röv och undrar var dagen tar vägen.


Har fått in massa myror i köket så jag får nog lokalisera dom lite och damsuga upp dom!
Sen ska jag tömma diskmaskinen och fylla den, och sätta igång en maskin tvätt.
Fint väder ute med, dock inte strålande sol utan mer klibbigt och äckligt!

Fixar inte värmen för mycket, ibland kan de vara hur skönt som helst så får väl gå ut och testa :P

Annars idag, jo jag o barnen ska iväg ikväll på möte, hoppas de blir något givande.
Nicklas blir sen till mötet så. Ska bli roligt och träffa de andra familjerna igen :)

Urk kliar på hela min kropp med , fått värsta utslagen här och där som sprider sig och ploppar upp lite varsant. Fick en tid till VC nu på fredag kl 10.30 så får se vad distrikssköterskan säger då!
Kanske någon salva som kan hjälpa mig.
Men jag blir så nojjig, tänk om man fått hudcancer osv.. Nää nu ska jag inte tänka för mycket på det!
Får vänta till ja varit där!

 

Nej tvätt och disk var de. Tjing!




Good morning Beautiful!



Nicklas- Du är den enda för mig!
Jag älskar dig över allt på denna jorden. Du får mig lycklig!
Vi kämpar i vått och torrt tillsammans!
De går upp och ner, men vilket förhållande gör inte de.
Vi har iallfall kvar den starkaste känslan.
KÄRLEKEN!

Vi älskar varann öppet och ärligt!
Ingen är perfekt men vi ser varandra som vi är! Och jag är så tacksam.

Du har gett mig det vackraste på jorden! Våra 3 underbara fantastiska pojkar!
Du kommer alltid ha en del i mitt hjärta oavsett hur framtiden än blir någonsin! Jag kommer alltid att bära dig med mig, - i våra barn. Jag ser dig i dom!
Jag ser lycka, jag ser glädje, jag ser kärlek!....

Jag ser dig!
Jag vill bara att du ska veta att du är solen som lyser för mig!


Glöm aldrig det!!!





Lycklig!!

Vilka underbara barn jag har, sitter o dagdrömmer om när de kommer helt spontant och säger
" Mamma- vet du en sak....?"
Och man svarar " Nej vadå älskling....

" Jag älskar dig"
Man svarar. " Jag älskar dig med väldigt mycket"

" Nej mamma , jag älskar dig så häääääääär mycket" och de visar med armarna..

Vilken lycka!!!
Tänk att man fått 3 helt underbara och perfekta barn här på jorden! Kan jag vara lyckligare?!

Någon frågade Nicklas hur de kändes att vara 3-barns pappa och han svarade:
Precis som innan, MEN de finns ännu mer kärlek att ge och få :D :love:
Preciiiis så är det!
Älskar mina pojkar så otroligt mycket!!





Nu kallar sängen på mig!
Godnatt på er!

Hörs imorgon!



Alwin!

Nu har han fått Majsvälliing och gissa hur de gick- SKIT!
Han vill inte, han klöks av den... :(
Blandade upp 150 ml till han, men men han fick i sig 30 ml och då hade jag ändå trugat de sista 20 ml.
Vet i fan vad jag ska göra längre!


Ska gå in på BVC tänkte jag på fredag och se hur de står till med vikten då.

Fick frågan om det inte kan vara glutenintolerans,  svar är ju att noah har det, och han var mycket värre, väldigt mycket sjukare, och de gick inte i perioder, för när hans startade så började de med bajsblöjor och sedan även kräk och ännu värre diareé och sen allt annat som följ, vikt tappning, gubbrump, anemisk, väldigt uppsvälld mage mm mm.

Så jag tror inte de är detta Alwin fått, men jag ska aldrig säga aldrig!
De på Barnakuten trodde ju att Majsvällingen skulle hjälpa hans mage på fötter igen!
Så får hoppas de gör det med!

Vid denna tiden har han ätit 2000 ml på 6 ½ dygn!
Och de är väldigt lite! De tyckte alla på barn med så!

Lyssna på denna- helt underbar!!!

*njuuter och ryser*




Babyrytmik och lite smått och gott =)

Dagen började med att de gick helt underbart tat gå till dagis med barnen, de var så snälla och underbara!
Sen hem och fixa till oss för kl 09 skulle vi befinna oss i fjälkinge på babysång.

Sen direkt efter det så åkte vi till stan och gick på stan med Natasja =) Alltid trevligt. Kände att jag behövde komma ut lite så =)
Sen så skulle jag o Alwin på möte.
Gick bra, hoppas de löser sig de mesta nu! Känns bra iallafall!

Sen åkte jag till leklådans outlet- ingen höjdare alls, inget som föll mig i smaken! Skulle titta efter present till Noah, för min stora pojke fyller ju snart år.
Hans inbjudningar till hans kalas är utskickade =)
Får se hur många som kommer =)

Sen hem o hämta barnen, leka med de på gräsmattan och de var underbart och se de leka :) Sen hade jag fått ett stort paket som skulle hämtas upp inne i stan, så de fick jag såklart göra!
Sen blev de handling på maxi med! Och sen hem, så vi var inte hemma från 18.30 *oops*
Men de sov runt 20.30 ändå =)

Måste få visa min tradera fynd :)








Tänker och tänker. Kommer det någonsin ...

Tänker och tänker. Kommer det någonsin bli normalt igen-kommer de bli bättre? Önskar ja kunde vrida tillbaka tiden i ca 4 år. Men de går inte, Jag får leva med vetskapen att mamma är sjuk och du är som du är! Önskar ja kunde....




Alwins sjukhusbesök ikväll!

Ja Barnakuten skulle ju ringa upp mig vid 15.30 och de gjorde dom.
Jag förklarade hur han är, vad han ätit, osv osv..
och de ville att vi skulle komma in med han så de fick ta sig en titt.

Väl där inne så vart han hur pigg och glad som helst och charmade sköterskorna + läkaren så han tappade orden vad han skulle säga till mig :P

De vägde han, 6130 gram.
Så han har tappat 350 gram på 6 dagar ( dvs sen BVC vägningen). Och det motsvarar ca 5 % av hans vikt.
De tyckte de va mycket men att vi skulle kämpa på.

Skulle även byta till Majs eller risvälling så det får jag införskaffa imorgon när vin ändå ska till affären!

Sen bad de mig kolla med BVC om jag kunde få komma dit och väga och se så han vände i vikten igen, han såg lite smal ut sa de.
Och han är verkligen smal.
Blöjorna för 4-9 är förstora i midjan, får dra in dom jätte mycket!
och byxorna bara trillar av han!

Får hoppas de vänder annars skulle jag även ringa upp till dom igen så fick de kolla upp han igen!
Skönt att man fick lite hjälp!
Dock var det inga trevliga sjuksköterskor där ikväll, blää varit med om MYCKET bättre!

Men här är några bilder på min guldklimp :) :love:






Älskar dig så mycket Alwin!! <3



Måndag - ny vecka, nya utmaningar!+ Uppdat om Alwin!

En ny veckan har startat och den startar alltid med barnen hemma första dagen.
De har ju dagis sen tisdag- fredag.

Idag har vi bara myst hemma, tittat på film, käkat middag, lekt, och bara njutit.
Vissa stunder är de full kaos här när de bråkar men jag har faktiskt lyckats ett antal gånger nu att avstyra det hela * stolt över mig själv*

Alwin är lika knasig fortfarande i sin mat, nu har han ätit 1630 Ml på 5 dygn!!!
Och han bajsar säkert 5-6 blöjor på en dag, bara bajs, bajsar i genom varje gång för det är så rinnit! :(
Stackaren är helt röd i hela rumpan nu! blir att smörja, smörja, smörja!

Så jag ringde upp barnakuten och de ska ringa img vid 15.30 tiden och så ska jag se vad de säger.

De sa ju att jag skulle ringa tillbaka om problemen kom tillbaka. Och de har de gjort.
Efter att inte ha kräkt på några dagar, så helt plötsligt i morse så när han fick mat... ( 60 ml) Då så hann de inte mer än ner innan de kom upp igen!
Och efter jag hade ringt så tittar jag och känner på han med, då är han blå/lila på hela fötterna och händerna!
Samt att han är helt kall på hela kroppen ( huden) Fast han har långbyxor och långärmade!
Och ser allmänt blek ut, fast han är pigg och glad när han e vaken..

Så nu väntar jag bara på samtalet så får vi se!

Är det så att vi inte ska in med han så ska jag ta med pojkarna på en promenad tänkte jag bort till kiosken, måste posta innan kl 17 då de tömmer där!





Nu har jag precis gjort något som kommer ...

Nu har jag precis gjort något som kommer förändra mitt/vårt liv! Och gör det inte det så är det inte upp till mig längre! Jag har stått stark länge nu, och nu orkar jag inte det längre! Jag har gjort ett avstamp av vad jag tycker är acceptabelt! Nu är det upp till dig! Tack nicklas för du lyssnar på mig!behöver verkligen ditt stöd just nu! Älskar min familj! <3




Nu kommer tankar och drömmar igen!

Kväll och nu börjar mitt huvud snurra på allt igen! Ingen ovanlighet.
Lite musik i öronen och sen är de kört!


Tänker massa på min mamma, har hittat en del bilder på datorn ikväll i gömda vråer, försöker minnas hur det var när allt var normalt.
När mamma var frisk, när vi hade roligt ihop, när hon kramade mig på sitt sätt, när vi gjorde våra saker.
Tänker på den gamla tiden.

Tiden som aldrig kommer tillbaka. De tär så hårt inom mig!
Jag har ingen mamma som alla andra har, för mig är min mamma död, ja precis så är det!
Den mammas jag hälsar på och pratar med, det är inte mina mamma.
Min mamma är/var den friska människan som brydde sig om en mig massa, ringde mig, älskade mig för den jag är!
Mamman jag stöter på nu, de är som någon helt annan, För min mamma kommer aldrig tillbaka igen!
Och de gör så ONT inom mig.

Andra åker på semester med sina, ska ut och shoppa, hem och äta middag mm hos sin mamma.
Men JAG DÅ!! Jag kan inte detta!! :'(
De gör ONT inom mig! SÅ ledsen!!


Guuuud vad detta är jobbigt... Hittar bilder här och där. Tänkte sätta ihop ett kollage till er så ni får se..
Min älskade mamma!!! VARFÖR just du??? :'(

**  Mamma i Juni 2006 med Noah på armen. Fullt frisk!



Mamma trillade ihop i mina armar den 26 Februari 2007.

** Mamma på sjukhuset Maj 2007.





** Kalas Maj 2008.



*' Kalas Augusti 2008




Sista bilderna för denna gången kommer från December 2009 när hon höll Alwin första gången!











Hur mår Alwin?

Jadu, det undrar jag med!
Han har ätit ca 900 ml nu på 3 dagar.
Sen i Onsdags kl 14 för att vara exakt.


Han är pigg när han väl e vaken, och han kissar, och bajsar. Hur löst som helst. Bara vätska.
Han har gått ner i vikt.
Vägde honom igår på BVC och då vägde han 6390 gram. Dvs han hade gått ner 90 gram på 2 dagar. Nu är det säkert mera..
När jag ringde och pratade med Barnakuten i torsdags kväll så bestämde vi att de skulle ringa upp fredag morgon och de gjorde dom, men hon tyckte ändå hans vikt såg bra ut!
Men att jag skulle ringa tillbaka om problemen uppstod igen!
Vilka problem talar vi om då?

Ätandet
Sovandet
Kräkandet som var...

Känns så pinsamt och ringa in och säga att min son inte äter, men han e pigg när han väl e vaken...
De kan ju tolkas som att han mår fint...
Han sover fortfarande mycket, men inte så mycket som han gjorde i Onsdags och Torsdags!


Hur hade ni gjort??











Lördag 15 Maj 2010

Idag änså länge har de varit en riktig slappe dag. Vi har bara myst hela familjen.
Vaknade i morse av att regnat öste ner ju så de blev en innedag.

Tittat på 2 filmer, och nu till mellis blev det pannkakor.
Barnen ville gå ut och så blve det så nicklas är ute och fixar samtidigt som barnen leker på gården :)
Alwin ligger och sover som vanligt dessa sista dagarna!
Ska strax fixa in disken efter maten i diskmaskinen, tackar gud för den maskinen. Man sparar så mycket tid som man gärna lägger på något annat!

Min bror o hans tjej har precis varit här med, han skulle lämna tillbaka lite pengar efter körningen till Ystad förra helgen!
Mattias ringde Nicklas innan så de blir väl med stor sannolikhet att han åker dit där ikväll så jag får sitta hemma själv och hitta på något!
Men de gör inte så mycket!

Ska strax iväg och handla hem lite saker med, tar nog med mig ett av barnen och åker och handlar så kan de andra 2 vara hemma med Nicklas! De behöver sin egentid med varsen förälder!




Mysdag!

Idag åkte vi till Tivoliparken hela familjen, Nicklas var hemma idag med för hans mage är inte riktgt bra. Så nu har han helgen på sig att få magen i balans igen efter magsjukan han åkte på!
Vi stannade 1 timme ca. Matade Ankorna. Ni skulle bara sett vad söta ankungar de fanns där, sååå små och sååå söta! :)

Så underbart och se pojkarna leka lugnt och fint! Sen därefter åkte vi och handla ett nytt batteri till våran köksvåg så nu äntligen kan ja väga saker igen!
Sen fick vi tanka lite bensin med i dunken så Nicklas kan fortsätta och klippa gräset! Får bli gjort nu under helgen!
Äntligen har vi ju lagom stor gräsmatta!

Väl hemma igen så lekte barnen ute med NIcklas och jag gick in för att byta på Alwin och städade upp här och nu ska jag strax hänga tvätten.
Ätit middag har vi med hunnit med!
Potatis, Sås och köttbullar. - Barnens önskemål. Till efterrätt har de fått varsen Glasspinne! Så nu är de nöjda och glada!
Ska bara plocka undan och sen ska hela familjen upp och leka på övervåningen! :D

Ikväll är de Semifinal 1 i Talang 2010 och de måste jag såklart se. Finns så otroligt duktiga människor där ute som verligen visar upp något extra! Må de rätta talangerna gå vidare!
TALANG 2010!

Nej tvätt var de... Hörs senare!



Det blir inget mirakel!

Lilla Lova kommer inte att överleva länge till :(
Har följt hennes mammas blogg ett bra tag nu och dottens Lovas kamp bort från cancern.

Här har ni länken till hennes mammas underbara blogg där man kan följa deras resa!
Bambinidolce.blogg.se

Den hemska hemska sjukdomen som verkligen inte borde få finnas på denna jorden.

Läkarna har nu kommit till att Cancern är snabbare och aggresivare än vad strålningen är. Så den gör mer skada än nytta.
Hon har problem med andningen med nu :(

Läkarna pratar om dagar, kanske veckor om hon har " tur" :( :'(
JÄVLA Sjukdom!!!

En underbar liten flicka kommer lämna jordelivet inom de snaraste! :( Hemsk tanke.

Klicka på Bannern här nedan och skänk just ditt bidrag till Barncancer fonden!








Kristihimmelfärdsdag!

Röd dag- bara sådär.
Ingen annorlunda dag annars för mig.
Men nicklas var hemma idag ju :) <3

Vi åkte på Loppis i Vanneberga kl 10 och stannade 1.5 timmar ca. Hittade lite saker. Alltid trevligt och ta sig en tur. hade tur med vädret att de var uppehåll iallafall!
Sen åkte vi till Åhus, tittade på nybyggda hus, handlade, titta på båtarna.. Och hade det mysigt.
Sen när vi kom hem igen så tittade allihopa på en film,
Monsters VS Aliens.
Den var bra! Roligt och se massa parodi på andra saker i världen!

Sen blev det lite Pippi för pojkarna med, De var ute och lekte en runda med medans NIcklas klippte gräset- Ja så långt han hann innan bensinen på dunken tog slut :P !
Precis efter kvällsmaten ikväll så ramlade Thias, han snubblade på vardagsrums mattan, rakt in i bordet och hann gallskek opch tog sig för munnen och de första jag tänker på är tänderna!
In med han å Toan då de kommer massa blod, försöker få han o skölja, sen ser jag att han spräckt läppen på insidan.
In med han till akuten, men fick besked att de tar 1-3 dagar innan de är läkt men de var skönt att de läker själv så han slapp sy!

Efter det åkte vi till maxi och handlade lite småsaker som behövdes hem!
Imorgon tänkte jag baka med pojkarna då de inte ska på dagis!

Kommer hem, ringer sedan barnsakuten för Alwins skull, Han har ätit ungefär 240 ml sen kl 2-3 tiden igår eftermiddag! Kissat 2-3 gånger sen kl 04 i natt! Samt varit vaken 3-3½ timme sen igår kväll. Brukar vara tvärtom att han sover så mkt på en dag, så jag ringde in.
Jens jobbade så han gav mig tips, och sen la vi på....

MEN han är underbar!! Han ringde upp igen efter ca 35 min och sa att " Du, jag tänkte på lilla Alwin, han är så liten och min magkänsla säger att han ska följas upp" Åhhh underbar människa!!! " Så jag har bokat in er på en telefon tid imorgon bitti så kollar de upp han igen, så får vi se hur det gått, annars får ni kanske komma in på en undersökning av han! "
Kan man bli annat än glad att de finns så underbara människor! :D

Sitter och kollar igenom filmer, vilka man skulle vilja se.
Har ni några filmförslag??
Några som man bli berörd av?   Komedier?   Romantiska??   Fantasy?? Verklighetsbaserade??

Hör av er snälla då! Vill ha massa tips!!

Lång blogg ikväll, Skriva gärna en kommentar så jag vet vilka som läser =) Alltid trevligt :)




Sitter med Alwin i knäet! Han är fortfar...

Sitter med Alwin i knäet! Han är fortfarande sjuk. Imorse fick ja ner lite mat, men de kom upp lika snabbt igen!:( Han har varit vaken 2 timmar sen igår kväll kl 9. Kissat 1 gång sen kl 4 i natt när han hade bajs i blöjan så ja fick byta. Ska se hur han mår nu när han vaknar igen, blir väl till att ringa barnakuten och höra vad de säger, om de vill ha in han eller inte! Älskade lilla Alwin!




Klubbmästerskapet med bowlingen, gick bra...

Klubbmästerskapet med bowlingen, gick bra. Hade allt för många missar, men landade ändå på 1154poäng på 6 serier! Och det resulterade i en 3e plats för mig! Fick en liten fin buckla som ja får visa er imorgon. För nu är det ju dags och sova. Alwin är som sagt sjuk igen. Vet inte om ja skrev det här inne men iallafall på facebook. Han kaskadkräkte idag. Ätit 30 ml och är allmänt slö! Får se hur han mår imorgon! Älskade lillprinsen! Imorgon blir det loppis för hela familjen:)i vanneberga!mellan 10-14. Hoppas på bra väder:) Nej, sova var det-ögonen går i kors på mig! Natti natti!




Gud vad det regnar ute. Det tillochmed hag...

Gud vad det regnar ute. Det tillochmed haglade precis! Hallå-var det inte maj månad nu!känns inte som det. Maj 2006 då var det otroligt varmt, kan inte våren och sommaren komma nu! Noah fyller år om exakt 2 veckor idag. Min stora pojke:) Idag blir det bara en inne dag då vädret är som det är. Sen ikväll blir det Km för mig på bowlingen. Vi ska äta gott med:) Ska ha årsmöte med:) Trevligt!




Bloggtorka, men nu är vi igång igen!

Jag har haft bloggtorka på några dagar nu, sorry.
Varit så mkt med familjen, och sen om kvällarna har jag somnat som en klubbad säl :P haha

I lördags så var nicklas borta på barnens dagis och de hade fixardag, då passade jag o Barnen på att baka 2 olika sorters kakor =)
Sen på kvällen ringde brossan som var full och frågade om ja kunde hämta han... i YSTAD!
Haha så de blev en tur ner där bara sådär!

Söndags begav vi oss mot ikea, nicklas skulle köpa en ny säng och vi skulle ha bokhyllor till vardags rummet så nu är det äntligen komplett! Skönt!
Var hemma vid 15-16 tiden, sen vart de och skruva ihop möblera. Däckade ganska så exakt kl 22.
Blivit så trött nu på senare tiden!

Måndags var en heldag med mig och barnen, första helmåndagen sen Nicklas började jobba, gick över förväntan vilket var skönt. Hittade lekplatsen här så de blir nog lite turer dit med en matsäck :P

Och sen idag så var hela dagen full. hade ett möte kl 14. men kl 08 ringer de och ändrar tiden till 08.45- Shit, inte ätit frukost, alwin var inte klädd eller något. men vi hann :)
Efter det direkt till Föräldragrupp på BVC. Där det idag pratades om Solen, Eksem mm från en från Apoteket!
Mycket lärorikt faktiskt!
Sen vägdes Alwin men de ser ni ett separat inlägg

Sen direkt efter där så var det babyrytmik gruppen :)

Var meningen att jag skulle sitta kvar där till 14.40 men sen sms:a o ringde nicklas och sa att han åkt hem från jobbet för han mådde skit och på morgonen hade han gett mig hans nycklas så han kom ju inte in, så de blev att åka därifrån tidigre :(


Tror dessutom ovanpå detta att jag håller på att bli sjuk, går ju magsjuka mm på dagis. Och min mage är i ordentlig uppror.. Känns skumt. HATAR verkligen magsjuka!! De är såååå äckligt!
Vill inte... vill inte... vill inte..... Låt mig slippa!!





Alwin 5 Månader igår! + BVC Siffror!!

Igår med denna charmisen 5 månader :)



( inte bästa bilden, tagit med mobilkameran! )

Älskade lilla Alwin, känns som du alltid funnits här hos oss :)
Ändå känns det som att du precis kom till oss med buller och bång!

Du är våran Charmör, och vi älskar dig så otroligt mycket!
Ska bli underbart och följa din utveckling.

Alwin vänder sig nu Rygg-Mage samt Mage- rygg utan problem <3
Och han tar sig bakåt en massa, fram har han inte riktigt kommit på än, sötnöten!

Han skrattar och blir mer medveten när roliga saker händer.
Noah o Thias busar med sin lillebror och de avgudar honom! Älskar honom så mycket!
Känns helt udnerbart att ha 3 friska o välmående pojkar i mitt liv, som jag o nicklas skapat.

Vi var på BVC idag, han skulle ju fått sina 5-månaders sprutor men den ena sorten var restad så vi väntade med den andra med så hon ska ringa när de fått in den igen!
Idag såg sifforna ut såhär iallafall!

Sista besöket var den 17 Mars 2010.

Vikt: 6480 gram ( + 470 gram)
Längd: 65 cm  (+ 2 cm )
Huvud: 42.5   (+ 0.8 cm )

Så han växer som han ska våran lilla kille. Men alla säger att han ser så liten ut, att han ser ut och vara mindre i åldern än vad han är!
Men vem bryr sig :P Han mår kanon iallfall!

Har ju börjat med mat nu med.
Han mumsar på som bara den om det är saker han gillar.
Banan, Päron, Potatis, Biff strogabnoff, Smörgås- Det är saken som lätt slinker ner iallafall :D






Bättre idag..

Ja för tillfället är det bättre inom mig.
Tänker massa fortfarande på ALLT och inget.

Barnen lämnade på Dagis iallfall och det gick ju som det gick dessvärre :(
Får hoppas de går bättre hem.

Alwin har dessvärre somnat och vi som skulle iväg och handla så får väl försöka få ner han i bilstolen ändå medans han sover så får han sova i bilen. handla måste jag innan barnen kommer hem.
Ska ner till åhus med idag och köpa glass är de tänkt, på glassfabriken, de är enda stället jag har sett där de säljer glassar med risstrutar så Noah med han äta dom, och de får jag självklart unna honom.

Annars händer nog inte så värst mycket idag, ta de lugnt, Fryser lite, fast sitter iof bara i linne, men är iskall om händerna! :S Får kanske ta och sätta fyr i Kaminen lite!





Massa tankar far genom huvudet!

Kvällen blev inte som planerat.
Blev inte så underbar som jag tänkte mig :(
Får försöka vara stark fast det är jobbigt.

Hur blir det nu? Vad tänker man nu? Hur fortsätter man...
Kommer detta lyckas, kommer man klara det ?

Älskar min familj massa ska ni veta!
3 underbara pågar har jag burit inom mig, fött och fostrat ( ibland kanske mindre  lyckat :P) Men jag älskar mina pojkar precis som de är och skulle inte vilja ändra dom, deras vildhet hör nog åldern att göra, men tror de blir bättre med tiden.

Massa tankar far genom huvudet!

Sitter och lyssnar på musik och jag blir ännu mer blödig av det, tårarna är nära, massa tankar..
Jag tror det blir bra tillslut hur slutet nu än blir.
Det kan ingen veta, inte ens jag!
Måste vara stark!!

Älskar min familj <3



Nähmen, goddag solen!



Nu har ju solen med tittat fram, underbart!

Dock så blåser det och har sig ute, men man kan inte få allt.

Alwin har precis somnar på sin eftermiddagslur, typ 1-1½ timme senare än vanligt men de gör inte så mycket, han är en bebis som behöver få sin sömn när han vill änsålänge :)

Ska gå till Dagis om 10 min för att hämta de underbara smågrabbarna, blir en ute dag på gräsmattan sen om de vill de, men de tror jag :)
Nicklas slutar kl 17 så jag ser väl inte han hemma från tidigast 17.30.
Ikväll ska barnen duscha med, dags för att bli rena :P även om de inte alltid tycker det är så himla roligt så är de nödvändigt ont!

Middag ikväll, vad tusan ska man hitta på, får fråga killarna vad de är sugna på, de säger iof alltid köttbullar :P Men vet inte om jag är så sugen på det just ikväll!
Nåja, den som väntar får se!

Imorgon ska jag o Alwin bege oss till stan är de tänkt, ska handla mat, ska inom Jysk och sen tänkte jag faktiskt baka lite småkakor med så ska kolla igenom det ikväll vad vi inte har hemma så får vi införskaffa det med i affären imorgon, skönt o ha frysen full med sådant sen när man får besök.
De bakas glutenfritt såklart så Noah med kan äta detta!

Och sen ska jag baka frukostbullar med ost till oss med, Noah har lite kvar i frysen av sina men vi har inga, skönt o kunna ta fram om man glömt och köpa bröd tex.
Nej, barnen var de. Hörs senare.





Torsdag 6 Maj 2010.

Idag är det 20 dagar tills Noah fyller 4 år.
Ska fixa med inbjudningarna så jag kan lämna ut de imorgon på dagis eller på tisdag nästa vecka.

Har en hel del annat och göra idag bara med, har precis skrivit ut en lista på allt. Massa saker men de går snabbt som tur är.
Längtar tills vi ska till ikea och kan fixa bättre förvaring i Vardagsrummet, hopplöst som det är nu.

Annars idag händer väl inte så mkt.. Mysa med Alwin och hämta barnen sen på dagis, blir en lugn eftermiddag idag, städa där uppe tillsammans med dom, de har leksaker överallt på övervåningen, och så kan vi inte ha det!

har egentligen inte så mkt att berätta just nu känner jag, utan får skriva en sväng sedan igen.
Ha en bra dag!



Inte lätt och vara liten :P

Inte lätt och vara liten!
Jag höll på att baka i köket och hör hur Alwin gnäller och har sig och ropar att " Alwin, mamma kommer alldeles strax".
Men när jag väl kommer in ser jag detta..





Så nu får han sin eftermiddags lur med innan vi ska hämta storebrossorna på Dagis,
Andra plåten muffins var klara precis så de blir nog lite fika på det och kall mjölk när de kommer hem :) Mumsigt värre!




Första dagen hemma ensam hädanefter!!

Ja idag var de Nicklas första dag på nya jobbet så nu är de bara att välnja mig vid tanken att jag är ensam om dagarna i veckorna, Lämna och hämta på dagis, fixa middag, diska, städa, tvätta, vara med Alwin. Ja allt sådant som man brukar göra..
Ska bli spännande och se hur man fixar detta!

Färden till dagis idag gick kanon, barnan lyssna jätte bar på mig, får hoppas de håller i sig hem med! Haha
När jag o Alwin kom hem från dagis så skulle jag äta frukost, gav Alwin macka med smör ( små små bitar ) och när jag tyckte att han inte skulle äta mer för jag e rädd att han ska få ont i magen så bara gallskriker han efter mer, tror lillgrabben gillar smörgås ;)
Försökte med lite gröt också men de gick inte så värst bra han var väl helt enkelt inte sugen på de, får köpa hem liten frukost osv så kanske jag kan kombinera det med lite mosad banan eller dyl.

Har packat allt som ska iväg för tradera sakerna, alla utan en auktion är betalad, men den va bara på 9 :- så de gör inte så mkt, han/hon kanske betalar nu i veckan, men vi ska iväg och posta dessa sakerna är de tänkt när Alwin vaknar från förmiddags luren som han tar just nu!

Barnen ska hämtas igen 14.45. Och innan dess ska jag hänga upp tvätt och fixa köket men de går på ett kick =)
Redan en maskin i som är klar väl snart tror jag, massa lakan och påslakan osv.

Ser ut som Alwin vaknade nu, alldeles lägligt! Så nu får jag gå.
Vi hörs sen.

Tjingeling!!



Kärlek!!

Sitter och tänker och drömmer.
Tänker på hur lyckligt lottad jag är. Med 3 fantastiska barn och sen underbar man.
Noah blir för tusan 4 år den 26:e . Kan inte fatta att han är så gammal redan, vart tog åren vägen.. 2 år till sen börjar han skolan :o
Sjuukt.

Älskar mina 3 gossar + make över allt annat :)

Sjukt vad tiden går :)
Ska få iop allt med kalas och sen barnkalaset med :) Hur vi nu ska få plats med alla ungarna :p Haha. men de löser sig nog!




Andys Bilder!! På Alwin...










Lekdag med barnen!

Idag började vi lugnt och fint. Sen bestämde vi oss för att åka till Andys, Kom dit vid 12.30 ca..
Käkade en lunch där tillsammans med barnen, sååå skönt för vi kunde sitta ner utan att bli störde har inte hänt på evigheter!
De lekte och busade runt massa, helt folktomt var det, kom en familj typ 30 min innan vi skulle gå.
Vi åkte massa rutchekanor, klättrade, spelade fotboll, hoppade studsmatta osv.

Alwin var där för första gången som lite mer medvetandes, förra gången vi var där så sov han bara. Men nu satt tollochmed han och lekte. Han sitter bättre och bättre för varje dag som går nu :)
Ska tömma min mobil på bilder så ni får se lite :) Nicklas får hjälpa mig. Massa bilder från Alwins bb tid och fram tills nu med :) Ska bli roligt.
Delar nog med mig av några :)

Sen blev det att vi åkte ut till engelbrecktsboden där hittade jag 2 dreggelskarfsar till Alwin + en snygg tröja i 74. Så den får ligga och vänta på han då han är mellan 62-68 nu.
Sen efter det blev det Maxi för lite mathandling, blev hamburgare till middag ikväll, ungarna mumsade i sig som bara den!
Sen kom Malin o Pappa med för pappa behövde lite hjälp med deklarationen, han kom ju på i morse att den skulle vara inne idag! Så de fick jag ju fixa!
Sen har vi bara myst och fixat här hemma och barnen däckade som klockor kl 19.

De ska ju upp till Dagis imorgon, får se vem som går bort med dom, tror de blir Jag eftersom Nicklas antagligen får hämta i morgon eftermiddag för ja hinner nog inte hem kanske.
Jag o Alwin har Babyrytmik samt MaPa grupp imorgon så!
Blir trevligt!




Min Älskade Gladfis! :D

Titta och Njuuut :)






Jahapp, helgen redan slut.

Denna helgen gick snabbt, kändes dock int så igår när barnen bara bråkade och bråkade.
Natasja o Barnen var här en sväng igår och käka middag och sen begav vi oss alla till Sommarlust i stan där Tuta och kör skulle spela.



Tuta och Kör

Men barnen älskade det iallall, sen köpte vi deras nya skiva som gått varm här hemma sedan dess. Älskade ungar!
Ibland är ut bara vad de behöver för att inte gå varandra på nerverna och inte gå oss på nerverna :p

Nåja, sen idag har vi bara varit hemma, jag & Thias har varit och kört Markus till Tåget och sen var vi och handlade lite mjölk, smör osv..
Till middag blev de fläskfilé gryta med ris. MUMMA!! :D

Och sen har vi bara tagit de lugnt och njutit av söndagen, lite städat har de blivit idag med, så skönt. Och ALL tvätt är borta.. sköööönt!

Imorgon får vi se vad dagen erbjuder... Barnen hemma från dagis. Och sen på onsdag så börjar Nicklas jobba så då är jag ensam om dagarna helt plötsligt, men de ska nog gå lika fint det :)
Fick ett tipa av Mimmi att jag skulle sy egna dreggel lappar, får kanske bege mig till Gittes och köpa lite tyger och pyssla med det om dagarna nu när jag ska vara hemma med Alwin,han har ju sina sovpauser emellanåt så!

Vad har ni gjort i helgen?


Till något helt annat.
Jaaaa, Moraeus vann igår på Körslaget...



Tyckte ni rätt vann?