Första kycklingen!

Igår kväll vid 18 kom den första kycklingen på barnens förskola :-)
Och idag när vi kom dit hade hela 7 st hittat ut. Men de är ca 10 till som ska komma under dagen :-) 

Dessa små dunbollar, jätte söta :-)
Miliax var fascinerad när han upptäckte det.

Får ta en bild och lägga in i inlägget ikväll så ni får se :-) 





Mycket i huvudet!

Mycket som snurrar, funderingar, och de innebär extremt mycket ångest, oro, lycka!
Men är rädd att de ska sluta tvärtom vad jag känner!
Vet inte hur jag ska gå till väga :-(
Känns ibland som allt jag gör blir bara fel! :-/

Önskar de löste sig nu!!





Dags för operation!

Thias ska på operation idag! 
Rören i öronen vill inte stanna kvar nämligen! 

Så just nu väntar vi bara! 
Hoppas de snart är våran tur :-)






- KÄRLEK -


Kan inte i ord beskriva....
Hur mycket jag älskar..
Dig, oss, tillsammans! 

Du är min.
Jag är din.
Tillsammans är vi fantastiska. 

Ett liv utan dig, är inget liv. 
Ett liv utan som familj, vår familj.
Både stor och liten! 

Kamp, mellan hopp o förtvivlan. 
En kärlek så stark. Inget delar den! 

En kontakt, en blick
Som säger mer än tusen ord.

Jag älskar dig!
Du är min älskade!!

Mårten <3 






Utvecklingssamtal o Förskoleplats närmare!!

Idag är det utvecklingssamtal för Miliax, kl 16. Är inte ett dugg nervös då vi vet att han är välutvecklade och väldigt framåt..
Duktig i både tal o motorik mm så nej vi är inte speciellt nervösa :-)

Mest förväntansfulla på hur de ser han och bli lie stoltare än vad vi redan är :-) 

Vår duktiga lilla fina grabb ! 



Ringde även förskolechefer här i Landskrona och äntligen kunde hon ge besked på när vi skulle få förskola närmare oss :-) 

Så i Augusti får vi äntligen här inne :-) 

Kommer vara tufft att byta förskola ( iallafall för mig som mamma då jag gillar fröknarna där de är nu ) , men de är barnen som ska gå där och de anpassar förhoppningsvis sig så jag inte behöver må dåligt över att flytta de. 
Men de är ohållbart att gå kvar där de är ju hur länge som helst då de är måååånga mil i veckan bara för körning fram o tillbaka till förskolan. 


Håll tummarna att de kommer bli bra :-) 





- Här kommer vi SHL -

DJURGÅRDEN. Vårt älskade lag. 
Alla matcher, allt kämpande, alla förluster, alla vinster.
Allt ni kämpat för har äntligen gett lön för mödan!
 
Ni är tillbaka i SHL.
Så jävla underbart.
 
Lyckan är obeskrivlig i denna stund.
 
"Djurgårn's if ni är allt jag har, aldrig lämnar jag dig ensam kvar.
Alltid kommer jag stå upp för dig, min kärlek till dig sviker aldrig mig.
Chalalalalalaa... "
 
 
 



Haft en underbar helg

Vi började på fredag kväll redan med hockey!

Rögle- djurgården

Och djurgården vann såklart ;-) härligt :-) 
Meningen var att My skulle följa med men så blev det inte, så de slutade med en fredags kväll på tu man hand :-)





Sedan i lördags så åkte vi till Jägersro och tittade på V75.
Och hade exakt lika mycket med oss hem som vi satsade :-) 
- perfekt tajming :-)




Sedan på kvällen var det planera sedan länge att My skulle passa lillebror så vi kunde ta oss iväg lite, så de blev bowlingmatch och middag på olearys. 




Tyvärr förlorade jag stort :-(
Men jag bjuder på det, då jag är bättre med mina egna klot än han är med sina :-) 

Så de har varit underbart! 

Nästa helg har vi barnen här och hoppas såklart på fint väder för vi har lite planerat då med de :-)) hoppas de blir av !!