Fungerar det bättre och göra såhär då? Tes...

Fungerar det bättre och göra såhär då? Test test




"test igen då, nu kanske?"

"test igen då, nu kanske?"




"636644 hej hej. Nu testas jag igen... Ha ...

"636644 hej hej. Nu testas jag igen... Ha överseende!"




Test

Testas blogg från mobil. Ska se om ja kan lägga in en bild sen med




Var ska jag börja... :( Inget glädjebesked precis :(

Idag skulle min älskade gumma Natasja på sitt Ultraljud- som hon längtat.
De blev hennes mamma som fick följa med då jag ska med på förlossningen :)

Men de visar sig något helt annat än en glädje..
Barnet har en allvarlig missbildning! :(
Som heter Diafragmabråck! (klicka på texten så kan ni läsa om det )

Aldrig hört talas om det innan, så idag gjorde hon fostervattens prov, och ska tydligen ner på måndag och de ska mäta och få lite mer svar!
Hon tittade på könet och det är en liten Flicka som bor i magen :) Mysigt!

Men nu får vi se hur framtiden utvisar sig. De blir ju att hon föder i lund för de är större chans för överlevnad där,
Men allt hänger på kromoson testerna de tog idag.
Visar den något så kommer de antagligen inte att rädda flickan, utan man får avbryta innan! Men de e sådana tankar vi inte vill tänka på!!

Älskade gumman, jag kommer finnas för dig hela tiden och stötta dig! Glöm aldrig det.
Älskar dig!!



Fått undan tvätten ikväll..

Nicklas åkte till Mattias, de skulle titta på film o snacka skit.
Så nu är jag hemma med 3 sovande pojkar, helt underbara grabbar!

Har fått undan tvätten nu ikväll, så nu är 2 maskiner upphängda, känns skönt , men de är ändå mkt mer kvar!
Så får väl köra 2 maskiner om dagen nu tills allt är borta, men nu är iallafall alla barnens kläder tvättade, ja förutom det som alwin hade på sig idag som nu är i tvätten. Men de är en massa lakan o överdrag till kuddar osv som jag bytt på så.

Ska ju sälja ena soffan som står i ett av rummen uppe, skit billigt, får väl lägga ut en bild sen. eftersom vi redan har en bäddsoffa där inne från Ikea så behövs inte denna mer.


Som svar på en kommentar :

Mimmi- Jag har redan kollat på Gittes, bor ju bara 5 min därifrån :p Visst hittade vi en massa fint, så om jag inte hittar något på rea någon annanstans så blir det där.
Dessa som jag köpte på jotex nu var på rean så jag betalade bara 29.90 per meter, billigt o bra!





Tisdagen som kom och gick!

Först och främst. jag tänker inte redovisa för dig anonym var våra pengar kommer ifrån, det är inte eran sak. Det är upp till oss. Men som jag sa så är det från egna inkomster.!

Nåja, tisdag. Lämnade barnen på dagis i morse, men Noah fick komma hem illa kvickt igen. feber. :(
Han hade sagt att han kändesig varm och de tog feber. 38.5 så det var bara och hämta hem honom igen, älskade unge!
Sen har han i princip legat på soffan hela dagen, då jag var i stan med Natasja så fick vi försöka få i han suppar istället för flytande ipren, men det var inte så populärt dessvärre, så när jag kom hem så blev det genast bättre!

Får se hur det blir imorgon hur båda pojkarna mår då, annars får de stanna hemma, vem vet!
De brukar inte alls vara sjuka så man ska inte klaga de få gångerna per år som de är de.
Visst förkylning kommer alltid och hosta, men sällan sällan feber!

Alwin var med mig i stan idag, och sen när vi varit där så körde vi inom mamma och pappa och hämtade alla gamla barnböcker som jag och mina syskon hade som små, vilken nostalgi och sitta och titta igenom!
Så nu kan de bara välja o vraka så kan man läsa massa för dom!
Ikväll blev det tex 3-4 böcker Noah ville att man skulle läsa innan han somnade så gott i sin säng och thias var dock inte så begastrad av det ikväll, kanske blir bättre imorgon!

Fick hem 2 paket med idag, ett från HM och ett från Jotex så min dag är räddad imorgon :p Här ska de sys gardiner!
Hela 8 längder ska sys till som ska vara i 2 av rummen där uppe. Sen är de bara barngardiner eller något annat lämpligt som pojkarna vill ha på sina egna rum som ska väljas ut coh sys! Någon som har något förslag på någon hemsida som säljer billiga och bra tyger för det ?

Långt inlägg idag, håll tillgodo, kommer kanske mer sen. Om inte- får ni ha det så bra!





Till dig anonym!

Fegis!!
Stå för vad du skriver istället. Tänker inte ens publicera det så taskigt skrivit!
Ska du nu vara taskig så kan du väl ändå vara de publikt!

Visst finns pengarna, men de är inte de, vi lägger hellre våra pengar på barnen och familjen i sig. Så jävla tjåligt att behöva betala tillbaka, när man vet att man tagit rätt skatt och allt när man jobbat och slitit.

Vi klarar oss alldeles utmärkt. Och NEJ, vi går inte på socialen om det är det du tror!
Vi klarar oss ändå! Så de så!

Sen föressten, som jag skrev, pengar är väl inte allt. Har man sin familj och vänner så klarar man sig hur gott som helst! Det jag skrev var att de underlättade!
Man behöver inte handla en massa, köpa massa dyr mat/saker,
De räcker gott och väl att vara hemma med familjen och pyssla om varandra!

Tänker inte sitta och försvara mig mer, men som sagt. Inget socialbidrag, utan vi har inkomster ändå och vi klarar oss fint på det!



Jävla skit!!!!! :(

Hur fan ska vi få detta att gå ihop nu då.
Var inen och kollade på skatteverkets hemsida...

Betala tillbaka 3800 :-   :( :( Hur i helvete kan de ha blivit fel, jag som alltid drar mer skatt än vad man ska. Måste kolla igenom de noga och sen är de lite avdrag som ska göras så har ja tur så sjunker de massa, om inte- då får vi ett helvete!!!
Vet i tusan hur vi ska kunna betala tillbaka de pengarna!!!

Är så ledsen och fick värsta ångesten här nu, usch, hatar allt som har med pengar och göra, iallfall när man inte har några :(


Och sen en annan tråkig nyhet idag är att Nicklas kom inte in på sin utbildning heller :( De kunde varit en bra farmtid för oss om han fått den utbildningen, men icke. FAN MED!!!!
När fan ska allt lösa sig för oss? När ska vi slippa oroa oss för saker, kan de inte bara vända någongång så VI kan få de kanon!

Vet att pengar inte är allt, men de underlättar ju så fan mycket!!!


Sorry för ett depp inlägg!! Önskar bara allt släpper snart!!!






Tävlar hos flerbarnsmamma!!!

Jag tävlar om en sådan här underbar bärsele som jag sååå gärna vill vinna :)

Länk till tävlingen finns HÄR! Tävla du med :)






Hoppas hoppas man vinner nu :)




Närbilder!!

Tog några på våran fina blomma i köket :)
Behöver jag säga mer än att jag ääääälskar närbilder!!

Och det gäller allt, barn, ögon, blommor, småkryp, gräs, vatten, ja precis allt!

Har min kamera med mig vart jag än går! Älskar min Canon! <3






















Vilken rolig tävling!

Jag är med och tävlar inne hos michelledelice. Om en fylla-i-bok!




Denna blir kanon för mig! Hoppas hoppas jag vinner!!!
Håll tummarna!






- Trötter -

Sitter och är väldigt trötter nu.
Barnen somnade vid 20.30 idag , en i våran säng och den andra på sitt rum i sängen.
Sen satte jag o nicklas oss och tittade på en film som vi fått hem.
Allt för min syster



Tänkte att nu har många tjatat om att den filmen är så himla bra och att jag måste se den osv. Så nu gjorde jag det och kan inget annat än hålla med.
Den var verkligen jätte bra!
Den hade liksom allt som man vill ha i en film, iallfall jag!
Så för er som inte sett den- GÖR DE!!

---------------------
Ska alldeles strax krypa ner i sängen för imorgon är de loppis, bowling, och titta på bowling i tollarp.
Måste vara utvilad. tar alwin med mig hela dagenv fram tills jag själv ska spela , för då får han vara hemma med Nicklas o stora grabbarna för ja har ingen som kan passa han i bowlinghallen tyvärr :(

Nej har egentligen inget och säg om dagen, handlade när barnen hämtats, fått iordning hålet utanför i gamla brunnen, rensa i smedjan, skänkt bort massa kläder, Tvättat, vikt in kläder, städat rum...
Ja ni vet- de vanliga!

Så nu kallar sängen. Natti




God kväller.

Redan kväll.
Dagen började jätte bra och jag ahde det jätte trevligt i stan.
Men sen hände något när jag kom hem, blev så otroligt lätt irriterad, ledsen, slö, förbannad, arg, ja ALLT på en och samma gång. Kände mig verkligen hemsk. Hoppas innerligt att dagen imorgon blir bättre.
Nicklas o Noah har redan somnat i sängen.. Trötta killar. Thias gick upp själv och la sig i sin säng så. Duktiga grabben.

Har precis betalat räkningar för denna månaden, de jag kunde utan att alla pengar försvinner, men kommer ju in en del imorgon igen så de känns skönt :)

Kollar gardiner till övervåningen nu. Har ju inte en gardin uppe * skäms på mig *
Så nu ska jag köpa tyger och sy själv är de tänkt, de har ju en del rea på jotex så de kanske man ska satsa på.
Har ingen som helst koll på detta nu med mått och, men när de står tex 150 cm, är det hur breda de är då, sen får man själv beställa hur långa de ska vara , tex 2.20 uppifrån och ner på en gardinstång ?

Imorgon är de äntligen fredag igen! Denna veckan har gått snabbt.
Sen så kommer helgen med massa saker och göra, men vi ska nog få ihop det :)

Usch, mår illa ikväll. Hoppas inte man blir sjuk nu inför helgen bara. Kommer i Attacker då och då, jobbigt!


En nyhet till som man blir så glad i mammahjärtat, Alwin första tårar kom idag från ögonen, så gulligt, men inte så himla trevligt och se han vara så ledsen :( Älskade lilla sötnosen!






Godmorgon i stugorna

Godmorgon på er!
Sovit gott?
För det har jag gjort iallfall. Gick väl o la mig vid 23, o Alwin har bara varit vaken 1 gång i natt och sen vaknade han för att gå upp kl 06, skönt. Känner mig utvilad.
Barnen är skickade till Dagis, vi har ätiti frukost, och nicklas söker jobb som vanligt. Hoppas han innerliggt får ett snart. fast kommer bli så tomt här hemma om han får jobb, men pengar behöver man ju.

Kl 10.30 ska jag gå till bussen för att stan och träffa natasja, trevligt. Så nicklas får nog hämta storkillarna själv idag på dagis.
Känns som denna helgen som kommer så har allt bara kört ihop sig.. De e så mycket som händer på så kort tid.

Lördag:
*Barnloppis i Färlöv 10-14
* Mässa för barn i stan 11-17
* Bowlingmatch- samling 15.30

Söndag:
* Barnmässan i stan 11-17
* Kyrkan för uppföljning av deras dop med gåvor.

Får se hur vi ska få ihop allt, har sagt att vi ska gå på mässan en av dagarna. På lördagen spelar Erik Saade, och jag skulle gärna vilja höra på det, men vi får se hur vi ska få ihop det!







Föräldragrupp + vägning för Alwin

Idag var de dags för första träffen på BVC och de andra föräldrarna.
Vi var 6 st, men de skulle tillkomma 2 till som hade fått förhinder idag.
Vi var iallfall 3 st som hade bebisar födda i dec 2009. och sen 3 st i Jan 2010. Sjukt att det egentligen skiljer 1 helt år, fast ändå bara typ 3 veckor..

Vi pratade om sprutorna och lite sjukdommar, vad barnen hette, när de var födda. hur förlossningarna var, hur man blev bemött på BB osv.
Höll på i närmare 2 timmar, skoj!

Sen vägde vi alwin. Han väger nu 5700 gram.
Så han har gått upp 300 gram på en vecka, haha!
dvs 42 gram/dag. och jag som klagade på att han inte käkat. Men de märks nu att han börjar ta sig, han blir tyngre och tyngre att gå o släpa på!

Min älskade lilla kille <3




titta och njuuuuut av min lilla solstråle :)


Uppdatering.
måste ju berätta om alwins framsteg idag. IDAG fick jag höra det gulliga äkta skrattat för första gången :D :D min älskade sötnos :) Man blir så glad, de var underbart att höra :)




Ett tag sen sist!

Nu var de ett tag sen jag skrev något konstruktivt om oss som familj.
Barnen på dagis som vanligt om dagarna.
Idag var det dags för första besöket på BVC och föräldragruppen, men skriver mer om det i ett separat inlägg om alwin :)

Sen efter det så begav vi oss till Skopunkten för att fixa nya skor till barnen :)
Dessa blev det :)

Thias skor




Noah skor




Barnen blev sååå glada när de kom hem från dagis med så..

Sen blev de lite handlat på Maxi, som vanligt så saknades det lite pålägg osv. Men nu är de fullt igen.

Imorgon bär det av till stan och träffa Natasja, ska bli trevligt. Kan vara skönt o prata av sig lite!



Hur har ni haft det ??



www.gratisbio.se

Bli medlem!
Blev rekryterad via en vän och då får man 75 poäng eller 50 att starta på.
Och redan nu efter ha suttit här ett litet tag är jag uppe i 140 poäng.
Super enkelt, Och roligt!

Jag beställde kläder på Ellos innan och självklart gick jag via gratisbio, för då får man poäng som jag kan växla in sen rill presentkort- De har massa olika och välja mellan! Kanon!

Så bli medlem nu, vänta inte!!


Självklart får ni gärna göra så jag rekryterar er genom denna länken, klicka på bilden så kommer ni direkt till registrering sidan!



Helt gratis- bara att börja samla poäng!



Åhh vad skoj!

Åhh vad skoj vi hade på badet :)
Han är osm en fisk i vattnet. Helt fanatisk så fort vi kommer dit, ja redan i bilen för den delen med :)
Hälsade på mormor o morfar idag men, de tyckte det var skoj att Thias kom på besök.
Sen var de läkaren idag för min Axel.
Så hon kände och klämmde, skrev ut diklofenak i 3 veckro + en remiss till röngten så nu får vi se om de är något fel, hon förstod ju att jag behövde den för att spela bowlingen. Men för tusan, jag har haft problem i minst 5 år :(
Så nu väntar jag bara på den tid!

Efter badet idag så åkte vi till maxi och handlade. Men när jag kom till kassan hade jag fått fel kod av nicklas till mitt kort, snacka pinsamt. Så de var bara att springa ut till bilen och hämta det andra kortet och sedan gå in o betala o hämta min kasse :)
Middag serverades när vi kom hem, hamburgare med bröd. Gud va pojkarna åt. Speciellt Thias ;)

Se däckade pojkarna så snällt, Thias redan innan kl 20. och Noah strax före 20.30.
De ska ju upp till Dagis imorgon. Klockan ringer 06.50 *gäsp*
Imorgon ska vi bara vara hemma är de tänkt,  hämta ut ett paket och sen fixa övervåningen. Lugnast och göra de när pojkarna är på dagis!




Snabbbloggning!

Tänkte slänga iväg ett snabbt inlägg.
Idag blir det Badhuset och läkaren...
Läkaren med min axel som bara krånglar och har sig och sen efter så ska jag, thias o syster till badhuset.
Ska bli super roligt!
Thias längtar massa :)
Ska snart gå o plocka ihop allt vi ska ha med oss.

Sen hämta syster yster i skolan med, tänkte hem till mormor med och hälsa på med Thias, länge sedan han var där och sa hej!

Annars händer inte massa, men vi ska ha de mysigt. Noah o Nicklas o Alwin ska vara hemma själva o ha de roligt!
Man behöver dela på de ibland för de bråkar en himla massa tyvärr!


Nej nu var de badkläder som skulle packas!
Vi hörs!




/ Morgonstjärna



Nu var kvällen här igen.

Just nu sitter jag o lägger in alla bilderna från skivorna som ja brännt genom åren med barnen.
Blev lite skraj då nicklas tog fram en 5 år gammal skiva som är totalt repfri och den fungerade inte,
Så nu gör vi såhär för säkerhets skull så inga bilder ska försvinna.
Ska bli spännande och se hur många GB det är sedan när det är klart! Ska bli så himla skönt med att bara kunna gå in i mappen o leta upp/titta på bilder när man vill :)

Barnen ville inte sova i tid ikväll så de har faktiskt precis somnat. Thias låg och höll sin hand på min kind innan han skulle sova, åhh vad jag älskar mina pojkar (L)

Ska ta den sista biten Äpplekaka med nu ikväll så den inte hinner bli gammal :) Haha.

Hade pannkaka till middag med . Åhh vad gott det är. De bästa är ändå att de märks inte alls att det är glutenfria.
Såhär fina blev de :)





Nej nu återgår ja till mina skivor :p

Ha en fin kväll!



Solen har tittat fram!!!

Oj vad solen skiner ute, skönt värre. :D Hoppas bara all den förbannade jävla snön försvinner nu!
De snöade ju som fan ute i morse, som tur la det sig inte.

Lekt lite med lera med barnen nu på morgonen, Alwin sover just nu. Och vi planerar hur dagen ska se ut framåt. Jag vill ut iallfall. Men måste försöka fixa andra kläder till barnen då deras overaller inte klarar mer nu, de är så slitna!
Får se om jag ska ha överdrags byxa eller om vi ska ha regnbyxor!
Och sen ska man ha det hemma som passar med, en del ligger ju på dagis, och dit ska de inte från tisdag!
Fråga till en kommentar!

Ninni- Var bor ni? Msn?

Har inte så mycket att tillägga just nu, ska väl inventera kläder sen med- ytterkläder alltså så jag vet vad som behöver köpas i skor och klädes väg.
Sen ska jag vika in massa tvätt, hänga tvätt med!
Måste ju fylla på garderoben nu inför en ny vecka med kläder, för det är alltid lika tomt i slutet av veckan om man inte tvättar!

Nej nu ska jag hitta på något. Uppdaterar ikväll eller senare bara!

Ha en Solig dag!



Rätt låt vann!!!

Anna Bergendahl.
Hon har ju varit favorit tippad redan från början och ja tycker låten är så himla bra!
This is my life!

Den säger så mycket. Hon är bara 19 år, men kom från ingenstans, visst idol har ju tagit fram henne men efter hon åkte ur där så är det typ ingen som hört något om henne och nu kommer hon in och vinner melodifestivalen 2010 och ska åka till oslo och tävla i maj :)
LYCKA till Anna ! :)

Saade kom som nr 2. Hons låt var med bra, man rycktes med i den :) Sen är han ju himla snygg med om man får tillägga det ;)  Går i min systers pojkväns klass i Helsingborg!




Klicka på bilden och ni får höra låten :)








Lördag 13/3-2010

Gud vilken tråk rubrik, men ja kom inte på något o skriva.

Idag vaknade vi vid kl 08. Och sen vart det frukost. Efter det satte jag i fart med att fixa iordning 4 gardiner, så nu har vi nya till köket och till vardagsrummet.
När jag ändå var i Farten så sydde jag 3 mössor till Alwin :)

Har inte tagit bild på dom än, men får ta och göra det!

Sen städade vi, jag fixade i ordning köket och sen åt vi en försenad lunch/tidig middag redan vid kl 15.
För tanken var ju att jag skulle baka en äpplekaka med vanlijsås nu ikväll o mumsa på, och så blev det. ( inlägget under ).

Fick susa iväg och köra min syster + pojkvän med till Bäckaskog, som tack för hjälpen så ställer de upp som barnvakter sen en helg :) Skönt o veta att man har en som man kan " Lösa in" haha!
Får ni ofta/lätt barnvakter till era/ert barn?
Dessvärre är det så att min familj har ingen möjlighet att ställa upp av olika anledningar och hans sida bor ju 10-12 mil från oss. Så de är liksom inte alltid så enkelt. Så man får ta vara på de små stunderna som kommer :)

Nu ikväll står Tv och melodifestivalen- FINAL 2010 på programmet.
Ska bli trevligt och spännande. Jag har så många favoriter. Bl.a Saade, BergenDahl, Darin, Salem...
Så vi får se. Kan ju alltid hoppas att någon av ens favoriter vinner :)



Vilken/vilka är era favoriter??



Slänger in en super söt bild på lilla Alwin med från idag :)




Nej nu har ja inte mer o säga för denna gången Blir säkert fler inlägg sen.
Ha de fint tills dess! :)

/ Morgonstjärna




Glutenfritt- Smulpaj med Äpple!

Och ett sista recept för idag med bild :)




Smulpaj med äpple

5 st äpplen
2 msk socker
1 tsk kanel
2 dl Semper Mix
3 msk socker
75 g smör eller margarin

Gör så här
Skala och skär äpplena i klyftor och lägg dem i en eldfast form. Strö på socker och kanel. Blanda mix, socker och fett till en grynig massa. Strö smuldegen över äppelklyftorna. Grädda i ugn 225 grader, ca 20 minuter.

Kan användas till: GF, FIN, FIB, GROV, LP



Glutenfria Ostbullar - Recept

Bakade Ostbullar till Noah i går med :)

Såhär såg de ut :)




Recept kommer här :)

Ostfranska (16 st)

50 g smör eller margarin
3 dl vatten
1/2 pkt jäst (25 g)
2 dl riven ost
1/2 tsk salt
1 pkt Mix (spara 1 1/2 dl till utbakningen)

Gör så här:
Smält fettet, tillsätt vattnet och låt det bli ljummet (ca 37 grader). Rör ut jästen i degspadet. Tillsätt ost, salt och arbeta in mixen, men spara 1 1/2 dl till utbakningen. Låt jäsa ca 30 minuter. Arbeta ihop degen och dela den i 16 bitar. Rulla till runda eller ovala bullar. Jäs övertäckta på plåt ca 20 minuter. Pensla med uppvispat ägg och strö över riven ost (1/2 dl). Grädda i 250 grader, ca 8 minuter.
Kan användas till: GF, FIN, FIB, GROV, LP




Suuuper goda :) Ni som inte är glutenintoleranter kan ju även göra dessa, använd bara vanligt mjöl istället!



Glutenfritt- Frasvåfflor!


Glutenfria Frasvåfflor


75 g margarin (smält)
2 dl maizena
1 dl glutenfri fin mix
1 tsk bakpulver
1 1/4 dl mjölk
1 dl vatten

Blanda allt ordentligt så att där inte är några klumpar.
Sen är det bara att börja grädda våfflorna


Tog tyvärr ingen bild på dom igår när vi hade detta till middag.
Men de får bli nästa gång, ska även testa ett annat recept från Semper, så kan jag jämnföra :)





Säljes! Molnbody från Meandi. Strl 62/68

Fick 2 st som hemliga paket med kläder från Meandi.
Och Alwin ska ha den ena, men den andra ska jag sälja annars får ja skicka tillbaka den.

Så är det någon som är intresserad av den??

Den är i Frotté, helt underbart mjuk. Helt ny och inplastad såklart!
Strl 62/68.

Pris: 100:- + Frakt




Skriv en kommentar så hörs vi av :)

Först till kvarn!



Då och Nu :)


liiite skillnad :)

Alwin 11 dagar :)





Alwin 3 månadet och 1 dag :)






Älskar dig min älskade unge <3

Du kom till oss som ett under, kärleken växer sig starkare och starkare för varje dag som du finns här med oss.
Vi tar vara på varje stund, varje minut, varje sekund med dig. Man vet aldrig när livet vänder.
Hoppas innerligt att vi får måååånga och underbara stunder tillsammans. Allihopa.
Du, jag, din pappa, och dina 2 brorsor :)







Äntligen klar!

Nu är bakandet slut för denna gången. Och de blev lika bra resultat som jag hoppats på :)




Alwin somnade efter en flaska välling, ingen rap kom- bra då lägger vi ner han. Haha- de skulle jag aldrig gjort. För när han precis lagt sig ner så kommer värsta spyan, på hela hans ansikte, kudden, lakan.. Jaha, upp med han, torka av han, lägger han i vagnen o sen däckade han igen




Kanske ska visa en bild på alwins Vrålåk :)





Säg gärna vad ni tycker? :p
Det är en helt underbar vagn, man kan vända liggdelen både framåt och bakåt. Och sen är det en separat Sittdel, som är tillochmed större och längre i ryggen är vad brio Sing´s sittdel är.
KANON vagn.

Uppdatering:
Det är en Vagn från Gekås, :)



Bakning står på schemat.

Efter att ha fått ner Alwin i sängen för morgon tuppluren så åt jag frukost och sen tänkte jag att NU får jag baskemig baka det jag skulle baka.
Närmare bestämmt fler glutenfria frukost bullar till Noah.
Helt tomt i frysen. Denna gången blev det 18 st. De står att det ska bli 24 st, men jag vill gärna ha de lite större så därför blir de färre.
Ni får se en bild på de färdiga resultatet sen.
Den står just nu på jäsning i 30 min innan det ska in i ugnen för gräddning.
Så himla enkla är de och göra. Och goda blir dom! :)

Sen annars idag på schemat står
Tvätt
Disk
Hämta barnen
Ev hämta Jessica och lilla bebis o köra hem henne.
Och får se om jag syr gardinerna med idag.



En sak innan jag avslutar bloggandet för denna gången så vill jag säga..


Till Jessica.. Som fick sin lilla Emma i natt 03.15 :)
3700 gram o 52 cm.

GRATTIS vännen.

Hon är så söt :)





Nej nu luktar de här, blir väl o byta en blöja.. Hörs sen!!




Dagens Outfit.



Överdel: Body kappahl. 62/68
Byxor: Lindex plysch byxa. strl 62
Strumpor: Lindex Mumin.



BVC för Alwin !!

Alwin. Senaste besök var den 25 Feb.

Vikt: 5400 gram   ( +9.2 gram / dagen )
Längd: 61.5   ( + 1.5 cm )
Huvud: 41    ( + 1.5 cm ) ( sen den 8 Feb)


Han börjar dala på vikt kurvan, och de märks i genomsnittet med att han inte går upp så mycket längre.
De ville att vi skulle ge honom mera mat, visst kan vi det. men då kommer de kräk, kräk och åter kräk på oss så det är inte så himla roligt.
Sen ville hon att vi skulle väcka honom var 3.e timme, får se hur de går med de. Han älskar ju att sova och brukar säga till på skarpen om man är vrålhungrig eller så spottar han ut det som sagt!





Shopping!

Vill lägga ut ett tips som jag slank in på.
Det är till Liseguns webshop.
Billiga och fina kläder.
Och man kan välja att betala
Klarna Konto
Payson
Faktura 14 Dagar
Förskottsbetalning
Postförskott

Så de är massa med alternativ :)

Hittade snygga och härliga dreggelskarfsar till Alwin där :)

Ni hittar dit genom denna länken :)

LISEGUNS





Dagens Outfit

Alwins outfit idag :)



Tröja: Alfons åberg strl 60
Under: Kortärmad body Name it, strl 62
Byxor: Hm jeans strl 62.
Strumpor: Lindex Mumin



Vad tusan är det med Axeln.

Nu börjar jag bli trött på detta.
Noag för jag haft "lite" problem med den nu ett bra tag. Antagligen förslitnings skada från bowlingen, men tycker man det är roligt så är det svårt och sluta.

Men nu på senare dagar har den bara blivit värre och värre.
Kan knappt sova, kan inte byta blöjor, lyfta, ge mat på flaska eller något.
De värker konstant i axeln och jag får ha starka värktabletter som tar bort smärtan :(

Och såhär har de aldrig varit innan!

Ringde iallfall läkaren och jag fick en tid på måndag, så nu ska jag se vad hon säger om det, eller om hon kanske kan skicka en remiss för en röngten eller något och se om de kan hitta något fel där.
Annars blir det väl att stå ut med denna smärtan och det vill jag inte.
Vill ju inte att bowlingen ska bli darbbad, tycker det är så himla roligt och spela ju, men blir det bara värre och värre med min axel så får jag ju överväga och se hur de blir med bowlingen :( Tråkigt nog.

En som vi känner blev opererad för sin axel, för han hade med problem med den, den hade vists gått ur led för länge länge sedan och han hade inte brytt sig mer om det då. Och jag vill verkligen inte att det ska gå hur långt som helst!
Nåja, de utvisar sig vad de säger på måndag. Ont har ja iallfall.


Nu till något annat...
Nicklas ligger o sover fortfarande med Alwin i sängen, jag har varit med de stora pojkarna på dagis och nu sitter jag här. Hungrig är jag med så får väl ta o väcka nicklas eller så äter jag i lugn och ro själv hade varit ganska trevligt det med så ;)
Behöver sy gardinerna med ju, men vet ju att ja inte orkar bära ner symaskinen där uppeifrån själv med axeln så de får nog dessvärre vänta. Kan ju ta de imorgon annars när nicklas ändå är i Hässleholm hela dagen på intervju.
Ni får hålla tummarna att det går fint! :)

Sen som sagt BVC och tandläkaren idag, så de kommer en uppdatering när vi kommit hem om det!

Vad ska ni hitta på idag ?



Tävlar hos Barnlycka.se

Jag är med och tävlar inne på barnlycka.se
om vilket tema jag skulle vilja ha på ett barnrum och jag skulle vilja ha  havet som mitt barnrumsinredning
Finns så mycket som man utveckla inom det samt att det är så stillsamt :)

Delta ni med, man kan vinna en GOODIEBAG värd 2000 kr :)



************

Kan tillägga att de just nu har 50 % rabatt inne på Barnlycka.se
Så passa på och handla något om ni ska :)
Detta gäller om man handlar med kort eller direktbetalning via internet.

Och det gäller endast till torsdag kl 15.00

Uppge koden: bloggrabatt





Aj aj aj.. + bilder på Alwin :)

Jag tog av plåsterna ikväll för såren efter Operationen, skulle tvätta rent och sen sätta på nya förband som jag fick med mig hem.
Alla ser jätte fina ut. De är sytt vid Naveln och uppe vid gallan, men sen de som de gått in med på sidan i magen de är "bara" tejpade, och de märktes. Råkade dra bort hela ruvan, så blodet höll på och komma. Och nu gör de så sablarns ont så fort jag rör mig.
Är så rädd att jag liksom ska " spräcka" upp det som de tejpat, hur vanligt är det ? Måste jag in då?

Kan ju hoppas de läker ihop ganska snabbt igen och sen får jag nog låta de förbanden vara som jag har nu , ville byta från de andra för med var fulla med gammalt blod, inte så himla trevligt...



Där ser ni lite vad de tagit bort.


Annars idag var jag ju i stan med Natasja och på MaPa gruppen, alltid lika trevligt. De tycker Alwin är så liten , han ser inte ut att vara 3 månader. Men de återstår och se imorgon hur stor han är för imorgon är det ju dags för BVC. Spännande som alltid, och denna gången ska faktiskt Nicklas med, tror inte han varit med en enda gång sen Alwin föddes på BVC så de kanske är på tiden :)

Sen är de ju tandläkaren för mig, ska laga tänder. VILL INTE!! Har värsta tandläkarskräcken, men de måste ju göras, annars blir det ju bara fler och fler och de vill jag inte.

Slänger in en ny bild på Alwin med från idag :)



älskade sötnos







Fotoboken har kommit!!!

Skrev för några dagar sedan att jag beställt en fotobok från Fujifilm och jag fick hem den igår.
Helt underbart och ha nu!
Fina bilder blev det, kanon kvalitet ju.
Jag bara slängde ihop denna ju eftersom jag hade sett att man kunde få hem en gratis ( det erbjudandet är slut nu)
Men jag kan helt klart tänka mig att beställa en sådan här bok till full pris, så fin som den är och så enkelt det var att göra en bok.









Tycker det är super kul och ha hemma, nu kan man mer visa och beskriva vad som hände vid förlossningen och tiden efter :) De stora pojkarna tycker det är jätte kul och titta på sin lillebror när han låg i magen och när han kom ut osv.
Verkligen värt det!!



Tisdag och jag såg snö...

Vi har precis ätit en frukost tillsammans nu innan jag ska iväg idag.
Men mot min förvåning så ser jag ute att de faller ner snö, bara liiite liiite men ändå.. SuCK.
Hoppas innerliggt att det inte kommer mer nu, så trött på de. barnen gillar inte ens de längre och har inte gjot på ett tag.

idag ska jag o alwin bege oss till Kristianstad och träffa Natasja o mino, sedan är de dags för MaPa gruppen. En grupp för unga föräldrar, men jag kommer bara få gå nu till maj ca för sen är Alwin för stor :(
Tråkigt värre.
De blir att vi får åktivera oss med något annat.

Ska inom Lindex idag med och kolla på en jacka som ja hittade igår på internet och hoppas den är lika fin som i verkligheten, för då tar vi den :)
Annars idag, jo jag måste baka bullar till Noah- frukost bullar sådana jag gjorde sist. Recept finns under " glutenfritt" om jag inte minns fel.

Alwin sover som en stock i vagnen just nu och jag hjälper Nicklas med o hitta arbete, ingen som har något på lager ? Jobbigt o gå arbetslös ju.

Veckan ser ut såhär:

Tisdag
: MaPa
Onsdag: BVC med Alwin och Tandläkaren med mig.
Torsdag: Nicklas på intervju i Hässleholm.
Fredag: Träff med Jessica om hennes Emma i magen inte kommit ut.
Lördag: Inget planerat
Söndag: Inget planerat!





Familjen Annorlunda.

Alltså jag förstår inte hur de kan ha sådan koll på alla barnen, helt underbart juh.
Man längtar bara mer o mer efter en stor familj, men man ska ha ork och tid med dom med. men drömma kan man ju :)

Vi har fullt upp med barnen som det är nu.. De tar upp massa med energi från oss..men pojkarna är underbara med :)

Sitter och tittar på svenska hollywood fruar... haha vilka tokar det finns...
Tur man inte är en av dom, fast att vara rik hade inte varit fel.






Dagen går mot sitt slut.

Nu har den denna dagen med gått mot sitt slut.
Idag har inte alls hänt något. Var inom Maxi en snabbis och handlade lite bröd och pålägg, men glömde ju såklart det viktigaste. Ersättning till Alwin + Våtservetter. Visst vi klarar oss utan vårt servetter, men de är så bekvämt att för säkerhets ha hemma..

Ikväll blir det snart bad/dusch för barnen, så de är rena och fina inför dagis imorgon. :)
Måste hänga tvätt med sen, och sätta igång en maskin till :) Måste få bort tvätten inför denna veckan för de fylls snabbt på med nytt!

Annars ikväll blir det familjen annorlunda- favorit programet just nu . haha... Gillar alla familjerna där :) Önskar man hade en stor familj men mina 3 pågar räcker gott o väl nu! :D

Har ni gjort under helgen ?





Nu är det slut på helgen!

Och dags att ta tag i vardagen igen...
Nu har ju dagis ändrat om tider för de passade våra barn bättre- allt för våra små älsklingar.
Så nu ska de gå Tisdag- Fredag!
Så imorgon är de alltså hemma!

Imorgon är det tänkt att vi ska hälsa på Madde, Jimmie, Mathilda och Casper i Hammar, måste bara höra med dom nu så det inte är ändrade planer.

Varit ute en sväng idag med alla barnen, Noah o thias lekte som bara den, Nicklas o jag rensade smedjan och Alwin låg och sov så sött i sin vagn, han sover så mycket bättre i friska luften.
Och titta här vad som stack upp i våran trädgård :)
Våran första vår blomma :)




Sen lite bilder på grabbarna :)






Det var lite från oss idag i bilder!

Denna veckan som kommer blir de lite möte, nicklas ska på intervju till en utbildning som vi hoppas han kommer in på osv..
Jag ska till tandläkaren och Alwin ska vaccineras stackaren, men de måste göras så.




Hemma efter Operationen..

Operation igår morse ju som jag skrev.
Operationen gick fint, de var snarare efter som det inte gick så fint...
De fick inte liv i mig efter. Jag var helt borta :(
De hade tydligen knipit mig i öronsnibben, bankat på bröstet, dragit i hälsenorna osv.. Men ja hade varit helt borta och inte svarat eller vaknat upp eller något.

Så de fick spruta in 1.0 ml av något medel som skulle få mig o vakna och när jag väl vaknade upp så fick jag värsta paniken- svårt och andas, sparkade o snurrade i sängen, och var helt förvirrad.. Sjukt värre.

Så jag fick ligga kvar på intagningsavdelningen för övervakning i natt, och jag spydde galla på galla. Sen skulle jag äntlkugen få en macka i mig men den hann inte mer än ner innan den kom upp igen. Suck.
Mådde jätte dåligt under hela natten. Men frukosten i morse fick jag behålla, likaså middagen här hemma- skönt.

Sitter med en jätte svullen mage, kör runt i den och ja vet inte om jag mår illa eller vad jag gör..
Hoppas de snart ska försvinna iallfall.

Fick stenarna med mig hem, tänkte lägga ut en bild men får nog varna känliga läsare först då de inte ser så trevliga ut, de hittade 4 st. 1 stor och 3 st mindre....
Att sådana små jävlar kan göra sååå ont i magen- sjukt!!


Sen idag när ja kom hem så har vi bara tagit de lugnt, så skönt. Och de blir nog likadant imorgon.

Vi hörs. Orkar inte blogga mer nu...



Uppe på övertid!

Just nu är jag uppe på övertid ikväll. Sååå himla trött..
Men Noah vägrar somna, och nicklas är inte hemma så har egentligen inget val.
Alwin ligger och sover som en stock iallafall, hoppas han sover mycket i natt för det behöver jag!

Imorgon kl 06.00 ska jag gå härifrån till bussen liksom.
Så måste väl upp en 30 min innan eller något.
Ska åka in till sjukhuset för min operation. De ville att jag skulle vara där redan 06.45.. tiiidigt! *gäsp*
Men det ska bli så skönt att få bort den och jag skulle få stenarna med mig hem sa hon så hoppas nu det blir så med :)

De blidde inte Fisk till middag utan kött med ris/pommes och kallsås.. Mums :) Får ha fisk en annan dag!
Jag borde köra efter en veckomatsedel men de blir liksom aldrig av, kör ni via en matsedel i veckorna?

Noah sitter i soffan och tittar på barnprogram och ja hoppas verkligen han somnar snart! han sitter verkligen och kämpar med ögonen... Sötnosen <3

Sen är jag även stolt över mig själv... Jag har ringt ett samtal idag till läkaren så nu ska jag dit den 15 Mars så får vi hoppas på det bästa :) Håll tummarna!!

Nej nu går ögonen i kors här. Natti på er!!

Några bilder från idag när vi var och handlade!






Önskar att våren kom nu, men den är påväg!!!
Nej... Natti..



ÄNTLIGEN!!

Som vi kämpat för att få snabbare internet.
Och äntligen hade de hittat felet så nu är de betydligt snabbare men med den nya dongeln som vi får imorgon ska det gå ännu snabbare :) Gissa om jag är GLAD!
ÄNTLIGEN kan jag lägga in bilder utan problem, det som tagit EVIGHETER innan gör inte de längre.

Just nu sitter barnen och tittar på Laban,

och sen ska jag ställa mig och skala potatis, ska bli fisk med potatismos till middag tänkte jag!

Alwin o Noah hade lite mys innan vid babygymmet..




Skriver ett inlägg sen om dagen i allmänhet!

Hej så länge!




Mer bilder- Noah spelar bowling!!

Nu kommer det mer bilder..
Denna gången är det från när vi var och bowlade.
Jag, nicklas och Noah :)

Han tycker det var skit roligt och hade inga som helst problem att vänta på sin tur osv.. :)







SÅ detta kommer vi göra om många gånger :) Kanske går i mammas fotspår :)




Noahs Diagnos- Skrevs den 6 November 2008

Noah´s Diagnos!

2008-11-06 / 10:33:50
Satt och tänkte på vilken kille jag hade förra året vi denna tiden.
Han som började bli grå i hyn, Kräktes, diareér, kunde inte gå till dagis, hade ingen ork att leka, magrade, svullen mage så tröjorna inte passade..

Vårt älskade lilla barn!

Men efter många besök på barnakuten så fick vi tid för Biopsi...
Och sen svaret. GLUTEN! Eller Celiaki som det heter!

Aha- de förklarade alla symtomen, och nu kunde vi se samhörigheten med det!

Glutenfri kost- ja vad är det ?? Alla frågorna var så stora, hur ska vi göra det, eller detta. Han kommer aldrig kunna leva normalt!
Pizza, Kalas, ?... Ja de är ju gluten frågor hela tiden.

Men de går att baka allt glutenfritt, man får exprimentera =)
Och det har vi gjort =) Och vi bjuder alltid på glutenfritt när de kommer någon eller på kalas, osv. Just för att Noah inte ska känna sig utanför!

Dagis i Bromölla var ju med från början och de fick ju allt till avdelningen så de var ingen större fara där osv..
Men när han började i Rinkaby så frågade vi om de hade allergier.." Nej inte en enda på 5 år!! " WHAT!?
Okej, då tog vi dit dietisten...
Och det har varit perfekt.
De är sååå tillmötesgående på allting och frågar så fort de är osäkra.. Vilket är så skönt!!

Och nu efter 1 år med den glutenfria kosten osv så mår Noah som en prins!
Alla symtom är borta så länge han håller sig till den =)

Något som alla kanske inte tänker på är att Celiaki är en Sjukdom medans Laktos ( mjölk) är en intolerans.

MEN har du Celiaki så är det en sjukdom som du måste leva med hela livet!!
Du kan inte vara mer eller mindre gluten intolerant för är du det så är man det hela livet o till 100%.


Så Noah får lära sig.
Hoppas nu bara inte Thias med får det.
Men det tror jag inte!
Annars vet vi ju exakt vad det handlar om =) Haha...

Bara lite som ploppade upp....
Hejsvejs!!



Glutenfria Lussekatter - Recept

LUSSEKATTER- GLUTENFRIA




75g margarin
2dl mjölk
1pkt jäst
1dl lättkesella
1dl socker
1 ägg
0,5g saffran
1krm salt
1pkt semper mix + mjöl till utbak

Pensling: ägg
Garnering: Russin

Smält fettet och häll i mjölk och låt bli ljummet (37grader). Rör ut jästen i degspadet och tillsätt kesella, socker, saffran och salt. Vispa i ägget kraftigt och tillsätt därefter mjölet. Jäs övertäckt cirka 30minuter. Arbeta ihop degen och baka ut och garnera med russin. Jäs övertäckt på plåt i 30 minuter till. Pensla med uppvispat ägg och grädda i 250grader i ca 5minuter.



BVC siffror från den 25 Feb 2010- ALWIN

Hade en extra vägning med Alwin den 25 Februari eftersom han strulat med maten så...

Alwin. Senaste besök var den 8 Feb.
Vikt: 5260 gram   ( +16.4 gram / dagen )
Längd: 60   ( + 3.0 cm )
Huvud: ??    ( + 0.0 cm )



Bilderna jag utlovade :)

Ja lovade er lite bilder på alwin och på mig som liten ju så det får jag hålla :)

Först ut lite bilder på Alwin :)

klickbara bilder :)













Visst är han Ljuvlig ? ;)


Sen kommer några på mig som liten :) Lova och inte skratta ;P















Nå vad tycks ;)

Nu kallar min säng på mig, upp imorgon o iväg och ta prover till OP ju ... Men skriver en rad imorgon bitti :)

Natti natti.
Hoppas ni haft en kanon dag!!

/ Morgonstjärna







Ny månad- Nya händelser...

Idag är det redan 1 Mars- herregud vad tiden gått fort. tyckte nyss det var Januari och alwin inte var så gammal.
Den 10.e blir han ju för tusan 3 månader :O
Men han är vårt allt, älskade Alwin. Han är sååå lik mig sen jag var liten :)
Ska visa bild sen när jag scannat in dom...
Kan göra det sen ikväll :)

Min syster skrev till mig och frågade om jag kunde köra henne och pojkvännen till Willys så det ska jag göra nu snart! Kan passa på att handla själv då med så de blir kanon.

Annars idag har de inte hänt så mycket.... Vårt internet vill inte fungera som vi vill och TRE fattar inte heller vad det är som är fel, då vi bor 300 m från masten så ska vi kunna ha upp till 7.2 ... men just nu... 0.3 jippie- NOT!

Nej nu får jag ta hand om ungarna för de är helvilda... Hoppas de snart kan varva ner och sätta sig med Barnprogram nu innan läggdags.

Men ja uppdaterar här lite senare när jag kommit hem från deras handlings runda, så kika gärna in då :)
Lägger in lite bilder på Alwin och på mig som liten...  :)

Sen en sak som jag fick en kommentar på.
Emma- Ja gör gärna det :) Skulle vara super snällt!! Inte lätt i dessa tiderna...


Nej.... Nu gick jag!