1 år sedan du lämnade oss!

Hur kunde det hända?
Minns sms av min syster morgonen den 27 September 2010.
" Emma - Hubbe är död "
Vaaaa?
Han ska inte lämna oss nu, inte den gladpricken.
Hur kunde det hända, såg bilder och allt var overkligt.
Begravningen var jätte fin, men du skulle inte ligga där :(
Varför ?
Hubbe- Vi saknar dig!



Ultraljud Nr 3.

Kl 15 var det dags.
Massa folk inne för de hade fått en ny maskin som de testade =)
De mätte hela grodan igen, huvud och magen till 23+2-4
Men benen till 21+2.
och jag är idag i 22+2 enligt första UL.
De letade lääänge vid hjärtat för att få rätt bild, men nu är det som de ska iallfall.
Sen berättade dom att jag ska få ett Tillväxt ultraljud i vecka 32 med :)
De tackar vi för!
Men har ju inte varit bortskämd med det innan!
Grodan är ovanligt lugn ikväll, men den kommer säkert igång snart precis när man ska sova eller något.
Imorgon är det dags för Barnmorskan kl 10 i Alvesta. Provtagning, mätning av magen, hjärtljud mm :) Myyys.



Godmorgon!

Sovit?
Inte direkt.
Sååå trött på att vara trött nu.
Inte blir man direkt vänligare mot varandra här på morgonen.
Heeela tiden jag som får gå upp, undrar om det blir så när grodan kommer med?
Jag orkar inte hur länge som helst utan sömn, allt blir drabbat!
Sjukt ont i skallen med nu på morgonen.
Thias ska till BVC vid 10.30 och efter det ska vi lämna grabbarna på dagis, för att sen bege oss till Växjö.
Vi ska på ett nytt ultraljud idag med grodan :)
Får se om de kan se allting idag!
De har varit lugnt i magen sedan igår :( Men hoppas h*n kommer igång snart!!



Nya byxor.

Min äldsta behöver nya byxor...
Men de finns så många olika, köper jag hem så kanske han ratar dom, blir väl att man får ta med hant ill affären och handla byxor.
Eller så beställer jag hem och får skicka tillbaka de om han vägrar ta på sig dom.
Sen är det det med storlekarna, ska jag ta 116 eller jag ska 122.
Rädd för att de blir för långa.
Han har 116 i mjukisbyxor, men nu vill han ju bara ha jeans på sig oavsett om det är dagis eller vad det är :)
Min lillkille börar bli stor och ska själv bestämma vad han ska ha och inte ha :p



V 23

Idag bytte vi vecka med grodan :)
Dagarna går neråt iallafall =)
Snart under 100 dagar kvar!
Undrar vad det är för en liten filur!.
Om den har hår, vem den är lik, vikt, längd..
Spännande!
Full rulle i magen idag, de är det på morgonen och sen sent på kvällen så den blir väl en kvälls människa som sin pappa =)
Känns skönt att man snart är i veckor som de " brukar " kunna rädda bebisar om de vill komma ut tidigare! Inte för att jag tror att det är någon större fara! :p



Barnen på dagis och här sitter jag..

Ska kolla efter lite jobb idag är det tänkt.
Väckte älsklingen precis, kokvarm = feber :(
Han yrar och har sig!
Men neeeejdå, han ska till jobb... Jätte bra att man kan ta hand om sig själv älskling.. eller hur ? ;)
Jag blir så ledsen och arg när han inte gör de, han vet var det kan sluta..
För de har de gjort innan!
Åkte med barnen till dagis vid 09 och sen ner till Ica för o handla, Noah tjatade på mig att ja INTE fick glömma hans bröd ( glutenfria ), så nu är det fixat, även om vi brukar variera oss med att vi bakar!
Får se vad vi ska göra i eftermiddag när jag hämtat grabbarna!
Regn regn regn, de är så hösten ser ut. Måste ta och köpa lite ljus som man kan mysa med på kvällen! =)
Inte så kul med bara vanliga värmeljus!.



Varför så många Ultraljud??

Fick en fråga varför s många ultraljud..
Jo för det första vi var på stämde inte, benen var för korta om man jämnför med kroppen och magen+ att de kunde inte se hjärtat för de låg fel.
andra vi var på så mätte de igen, men de kunde fortfarande inte se allt i hjärtat.
Så nu ska vi tillbaka på ett 3:e där de ska mäta igen och de ska kolla hjärtat en gång till.
Överläkaren på ultraljudskliniken ska göra detta.
Sen behöver vi förhoppningsvis inte åka dit flera gånger!



Gissning på Grodan :)

Är Grodan en Flicka eller en Pojke?





De som tror på att det blir en tös är just nu fler, men vi får väl se vad som dyker upp på förlossningen!
Huvudsaken den är frisk!!


Flicka:
Elin
Natha
Älsklingen.
Zandrah
Malin Syster
Pojke:
Marita
Jag



Vinst idag!

Det blev en vinst i bowlingen mot Trossö med 11-9.
Jag kunde väl spelat en aning bättre. Började katastrofalt, men sen lossnade det så de enda som var godkända var de 2 sista serierna.
Får verkligen hoppas att det fungerar bättre nu hädanefter när jag vet vilken boll och var jag ska spela =)
Tack älskling för hjälpen!
Vi har varit och tittat på nya arenan i Växjö. Jätte stor och jätte fin =)
J 18- spelade så man fick titta lite på hockey med innan det var dags för lite mat och sen bowlingmatchen =)
Imorgon kommer mina älskade pojkar hem igen och familjen blir komplett.
Sen måndag är det dagistajm heeeela veckan ut :)
Torsdag- 3.e rutin ultraljudet med bebisen =) + Thias BVC 4 års kontroll.
Fredag: Barnmorskan för rutinkontroll.
Fredag kommer älsklingens barn med upp iallafall minst 2 av dom så vi blir en stor familj i helgen =)
- Vet ni hur skönt det är att kunna släppa allt som tyngt mig och bara leva och förbättra saker och ting.
Känns underbart!!



Fixar dag!

Ska strax bege mig ut i förårdet tänkte jag o ta fram det som vi inte behöver där ute. De finns lite jackor som vi inte ska ha i vinter, Så får väl sälja dom eller något :p
Älsklingen åkte till jobbet, han skulle ha anställningsintervjuer idag sen ut och sälja =)
Så de blir nog bra!
Saknar han så jävla mycket bara just nu.
Var sååå skönt att bara ligga kvar i sängen i morse med hans armar om mig.
Får tänka på att han är ledig imorgon så att vi bara kan njuta av varandra fredag o lördag.
Mina grabbar kommer hem på söndag igen från deras pappa.
Sen är tanken att de ska vara där varannan helg! Så de blir kanon!
Kan fortfarande inte fatta att jag vann kampen igår, de sa " *** beslutade faktiskt att inte fullfölja ****** "
Så de känns kanon! De kommer inte att ske, nu kan vi bara se framåt =)
Hård jobbade framöver men de ska lyckas! har vi kommer lyckats till hit så kan vi säkert resten med :)
Fick veta att jag ska spela i helgen med hemma i växjö, jag hoppas att de går bättre.
Skäms när man spelar såååå jävla uselt, fick min nya spärrboll igår som ström hade glömt att borra upp förra gången men nu är den klar =)
Förådet var det ja :p
Hejsvejs!!



Vi vann!!!! Allt känns så underbart! De tr...

Vi vann!!!! Allt känns så underbart! De trodde vi aldrig! De lyssnade på mig!! De gick emot de andra- jag vann min kamp!! Känns så härligt! Tack älskling för allt stöd! Och alla mina vänner som funnits där hela vägen!




Extra Ultraljud.

Vi var ju på extra ultraljud för ca 1 vecka sen, men de vill att vi kommer tillbaka ytterliggare en gång om 1 vecka, så de ska kolla allt igen.
Den låg helt knas så han ville kolla igen!
Skönt att de kollar upp en massa.
Bebis har börjar kicka riktigt ordentligt, vi tror att Mårten fick känna första gången igår utanpå.
Inte så lätt när man har moderkakan i framvägg, för de blir ju som en Airbag :p
Så mysigt och känna en massa! :)
Nyfiken på vad det är för en filur som gömmer sig.
Vi har olika gissningar.
Vad tror ni?
Så kan vi göra en gissningslista :)



Jag hatar dig!!

Hur har jag kunnat?
Just nu klarar jag inte av 2 min med dig. Jag blir knäpp.
Orkar inte- du trycker ner mig och du trycker ner allt som är runt omkring.
Jag vet att det är ett starkt ord, men vad fan ska jag göra??
Jag är maktlös.
Fattar du hur mycket som står på spel, fattar du hur det känns?
Ja vet inte längre var jag har dig.
Tur jag hittat någon som är så mycket bättre än dig! Som har precis allt. Som man aldrig hittat en enda negativ sak om.
Jag behövde dom, de vet du om. Hur ska jag nu lösa det? När det inte går...
TACK SÅ JÄÄÄÄÄÄVLA MYCKET!!!
Mår redan skit som det är över allting! Men visst ja- de struntar du i!
Jag har så mycket Agg, så mycket ilska så de finns inte. Så mycket som ja bara vill vräka ur mig men ja kan inte.
Jag önskar allt vore så mycket annorlunda, men tyvärr kommer det aldrig någonsin att ske!
Kan sitta och



Bettskena + Bakning.

Vilken dag...
VARFÖR?
Hur orkar man? Tydligen så gör man det ändå. Men de går segt, de är riktigt tungt.
Jag var hod tandläkaren innan i morse och fick min bettskena så nu ska förhoppningsvis det hjälpa mig med käken att avlasta.
Ser helknasig ut men som tur är så ska jag bara ha den när jag sover.
Men jag kommer väl skrämma livet ur älsklingen om han skulle vakna!
Biter antagligen ganska hårt om nätterna för jag spänner mig , så nu hoppas vi på det bästa med denna saken :)
( inte min skena men min har samma färg )
Sen lämnade vi av älsklingen på jobbet och han är inte hemma från typ 23 ikväll :( Läääänge till!
Jag fick ju för mig att jag skulle baka några små kakor, men fy farao, de ser inte alls ut som på bilden :p
Äsch- man kan inte lyckas alltid!
Får väl ställa mig o hitta på något annat och baka om jag har saker hemma.
Vet inte alls vad jag ska ha till kvällsmat heller, får klura vidare på det!
Fick mejl från skolan, så jag börjar imorgon :)
Men jag ska höra om jag kan studera på distans, det ska nog inte vara några problem.



- Ger du upp?

Jag vet inte vad jag ska tänka eller säga- detta har gått för långt.
Du kan inte mena allvar med att bete dig såhär?
Imorgon är en av 2 otroligt viktiga dagar och jag måste vara stark- jag måste kämpa!
Orken tar slut för man känner att det finns inget slut på allt detta.
Men inom en så finns det något ändå!
Något som tar över.
Känns som de har bara mig, bara mig de kan vända sig till.
Är det så?
bevisa annat om det inte är så...
***************
Idag åkte älsklingen till jobb vid 14.30 tiden och de har faktiskt gått rätt huffsat här hemma, vi käkat middag, lekt, städat, fikat mm.
Och nu ligger alla 3 i sina sängar och ska sova, är faktiskt tyst för en gång skull ;)
Noah cyklade omkull emd cykeln med idag så fick bli besök på VC för säkerhets skull, tvättade av det och la om det, men han är svullen mitt lilla hjärta. :)
Längtar efter älsklingen nu men han är inte hemma från runt 23 :) Bara några timmar kvar ;)
Älskar dig Mårten <3



- My life would suck without you -

'Cause we belong together now, yeah
Forever united here somehow, yeah
You got a piece of me
And honestly,
My life (my life) would suck (would suck) without you
Jag är så kär så det går inte att beskriva.
Han får mig varm i hela kroppen, bara jag ser på han så ryser jag.
Han är mannen jag väntat på i hela mitt liv, och helt plötsligt stod han framför mig en dag!
Jag älskar honom!
Han vet precis vad han betyder för mig.
Han är så underbar, så fantastisk, så perfekt!
Jag älskar dig mitt hjärta!