Ska ni köpa något via en nätbutik???

KOLLA DÅ IN DENNA SIDAN FÖRST!!
OCH BESTÄL VIA DENNA SÅ GÅR DE VISSA PROCENT till våran Klubb :) UTAN att de kostar dig något extra :) :)

http://www.sponsorhuset.se/bksoder/startsidan/


Många bäckar små,.....



Snaaaart om 1 ½ timme är det DECEMBER 2009 :D :D
Månaden vi har längtat efter :D
Längtar efter bebis MASSA :P :p



Vecka 38 :) Gud vilket tryck neråt...

Ja idag har vi bytt vecka igen :)

Idag är vi i 37+0 = Vecka 38.

Dagens uträkning kommer här:

Min graviditet - BF Lör 19 dec 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Sön 29 nov 2009.
Din graviditet startade Sön 15 mar 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 29 mar 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 260 av 280. (92,9%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 19 dec 2009
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.



Men förlossningsdatumet ligger i 39+6. Så egentligen är det mindre än 3 veckor till :) *ler*
Sitter med ett fasligt tryck neråt, Aj aj aj.
Ska jag sitta eller stå, ligga eller gå.
Ont som in i fan gör de..

Kan inte vattnet bara gå nu *haha*
Man blir mer och mer bebis sugen nu när de runt om en får, fast de är beräknade i December som vi..
Men jag får säkert gå på övertid med sen. Gahh

Denna veckan har ja massa möte inplanerat hit och dit :)

Måndag:
Möte i stan + Systers utvecklingssamtal
Tisdag: Barnmorskan
Onsdag: Läkaren angående järninjektioner
Torsdag: 2 möte stan.
Fredag: Tillväxt ultraljud :D

Så de är fullt upp, känns skönt men vet att de kommer bli en tuff vecka med min lilla ork som jag har..

Halsen är inte bättre, i morse vaknade jag av att ja knappt fick luft, de satt massa slem på mina löftrör som varken kom upp eller ner. Hemskt var de.
Jag som skulle och hade verkligen sett framemot att stå på julskyltningen med bowlingklubben idag :(
Så besviken på mig själv hur jag mår,...
Men men ja vet att när bebis är ute så mår ja bättre, men hade ändå varit skönt o bara få igång det nu, kanske lite tidigt bara..

Slagit in massa julklappr ikväll, blev visst ett ANTAL fler än vi hade tänkt oss. Haha så är det när man små köper här och där. Ooops *ASG*

Blir inlägg imorgon istället, ska snart sova. Vi ska med bussen kl 08.28 imorgon bitti, pigga och utvilade..

Natti på er!!



Så fruktansvärt nere.. :(

Vet inte hur jag ska kunna förklara hur jag mår ens.. De enda jag gör är att jag gråter och gråter, de värker och värker, precis överallt... Är så nere.. kan inte göra något om dagarna , ligger i sängen, sover, gråter, de värker här och där.. Jag orkar inte detta mera nu.    Jag skulle njuta av denna garviditeten men nu gör jag inte det länge, känner mig sååå till besvär vad jag än gör/ ska göra.  Varför ska de gå så segt till BF, får säkert gå på övertid med. Och igångsättning, ja de hade varit skönt, men då kommer en rädsla in, de är inte naturligt ont säger de, de gör ännu ondare än vanligvis.    Längtar som en tok efter våran älskade bebis, jag kan inte må såhär...                  igår var jag vaken/ uppe 2 timmar, AV 12 timmar- vilket jävla liv är detta!!??? Vilken mamma är jag för mina barn, Så fruktansvärt ledsen här ikväll :( :(



Barnen sover och här sitter jag ensam.

Maken åkte till Lamas Pyjamas... De skulle kolla film, käka varma mackor och prata.
Men han lovade att vara hemma senast kl 00.00 så får se om han är det :)

Mötet idag gick bara fint :)
Vi var inte hemma från stan från kl 18, länge.. Men barnen var hur snälla som helst!!

Vet inte alls vad jag ska skriva så detta blir bara en kortis ikväll.
Tänkte sätta mig o spela Backpacker som ja hittat här hemma, får se om det är något :)

Vi höres imorgon.
kram på er



Snart advent...

Längtar efter att kunna ta fram ljusstakarna, funderar allvarligt på att fixa det redan nu i veckan.
För sen på lördag fyller syster år, och söndag ( 1a advent) så ska ju allt vara framme :)

Så mysigt att få tända ljusstakarna, ha julduk på bordet med frukt/nötter...
Lyssna på julmusik osv.

Denna julen kommer som sagt inte bli som alla andra ju för vi vet ju inte när bebis vill komma ut..
Och eftersom ja gått 5-6 dagar över med de andra barnen så kan ni ju tänka er.
19+5 =24
19+6=25.

Så jag har hela tiden sagt att den kommer någongång mellan den 23-27 December :) haha.
Drömde för ett tag sedan att bebis skulle väga 3898 gram och vara hela 55 cm, men det med längden tror ja inte alls på.. De andra har ju bara varit 52 cm, men vem vet!

Sitter i skolan nu, sjukt trött redan- varit upp i 2.5 timmar nu. och trötthet kommer direkt. hade behövt sova meeeer, blodtrycket går ner i botten med.
Ska upp till Apoteket sedan om ja hinner, måste ha öronproppar- Nicklas snarkar för mycket *asg*
Sen skulle han behöva koffein tabletter samt bisolvon för han har fått det jävla skitet denna vintern med.
Slem på stämbanden, som alltid sitter i länge på han, tyvärr :( inget roligt alls!
Sen ska jag hämta ut ett paket med som ja måste ha :) Bara lite smått och gott....

Dagarna går neråt med bebis nu- VET att det är massa bebis snack i denna bloggen just nu- men va tusan. JAG LÄNGTAR!!!!

Ska se om brorsan kunde kör mig ikväll och handla. MÅSTE få hem mat nu. Lovade noah o lilla T riskakor med, så de får jag nog ta och hålla! ;)

vad ska ni göra idag ?



** Dagens bilder **

Satte allt på ett fin kollage för idag.. Tog bilderna nu ikväll när barnen lekte som bäst :)
Gud vad jag älskar mina pojkar :)





Nytt Utseende..

Vad tycker ni om det nya utseendet.
Satt lite och fixade med det. Ska fixa mer sen, men detta få duga så länge.

Älsklingen ringde nyss och sa att han hann med bussen som gick 15.25. Sen tar de 15-20 min hem alla mina 3 pojkar är snart hemma :)
Längtar

Behöver komma iväg och handla med, frågade brossan om han skulle hit på detta hållet men de skulle han nog inte så jag får kolla lite bussar och se om jag kan åka in och handla lite.

De som finns i frysen är typ 3 pkt köttfärg, 3 pkt Fiskpinnar, 2 Korv bitar, 1 pkt pita bröd..
Sen ingen spagetti, knappt inga makaroner, ris finns de massa, inga nudlar,
Noahs bröd behövs, smör, mjölk/dricka...

Skulle behöva en sådan " kärringa" kärra nu.. Haha. får se om man hittar en på Second Hand eller något. *haha*

Nej nu får ja sätta igång med maten för idag... De är nog hungriga när de kommer hem.
får bli Ris + korv idag- Huvudsaken vi blir mätta. haha...

Vad ska ni äta till middag ?



Somnade... & Kärleken till graviditeten.. <3

Trötthet...
Somnade igen i sängen...
Vaknade efter 1 timme och 40 min.. *gäsp*
hade nog kunnat sova mycket mer.

Fick ett mejl av min Barnmorska.
Ska till läkaren nu om någon vecka och de ska diskutera Järninjektioner på mig, då jag inte får upp Järnhalten.
HB är inte mega mega lågt men tydligen det som är inne i kroppen är det. Och de kan väl vara farligt har jag fått för mig!
Så får hoppas att jag kan må bättre efter det....

Längtar så efter bebis nu så de gör ont inom mig. Ena stunden går det segt och andra tänker man " Shit- det är snart dags"
Är helt borta om dagarna...
Får ta mig massa kraft att göra en sak, för att sen däcka eller behöver vila på sängen.. Så ska man väl inte behöva må.?! :(

Inte gjort ett piss här hemma idag! Har ju inte orkat!
Imorgon ska jag försöka ta mig till skolan. Lektioner mellan 8.10- 14.00.
Sen hämta barnen och sen på möte 15.30-16.30 och sen hem. MEN har egentligen lovat barnen en tur till badhuset så vi får se hur mycket extra kraft jag har imorgon!

Önskar de kom snö, men det är bara massa regn utanför mitt fönster.
Undrar om det blir en vit jul, om det är vitt när bebis kommer.
Denna julen kommer bli något speciellt! <3
Innan jag blev gravid med Noah så drömde jag att få ha en bebis här hos oss på julafton, vem vet- Det kanske är det vi får nu :)  En liten liten bebis, som man snussar och luktar på.. *drömmer mig bort*
Undrar så om det är en Tös eller Påg i magen, hur stor den är, mkt eller inget hår, vem liknar den?
Då Noah o Thias var/är så olika varandra i utseendet. Kan vara roligt och se om de kommer ytterliggare " en persons utseende" eller de tar någon av de andra...

Kan inte beskriva mina känslor för denna bebisen heller, de är några enorma känslor jag bär på. Sådan kärlek, Det är så det ryser i min ryggrad när jag tänker på att snaaaaaart får vi hålla detta underverket! Vårt 3:e kärleksbarn!!!




Seger i Gislaved – BK Söder upp på tredjeplats

Ja så står det i Kristianstads bladet idag :)

Här är artikeln.

Kristianstad
Marginalerna var inte på BK Söders sida i bortamötet mot Halmstadslaget BK Hallandia.
Topplaget Hallandia var hela tiden snäppet starkare och vann matchen med 12–8.

Men jämnt värre var det – serierna slutade 3–2, 3–2, 3–2, 3–2.

Bäst i Söder var Marie Kristensson, som med sina 767 var näst bästa spelare totalt.

Efter matchen i Halmstad gick resan vidare till Gislaved för match mot BK Linnea, seriejumbon.

Och här såg Kristianstadslaget till att ta ett grepp om matchen redan från start: 4–1 i första serien följdes av två jämna omgångar (3–2 och 2–3), innan Söder satte spiken i kistan med 4–1 i sista omgången och vann med klara 13–7. Också nu briljerade Marie Kristensson och var bäst i laget med totalt 814 poäng. Också Katarina Norlin (784) och Marthina Persson (778) spelade mycket bra.

Tack vare tvåpoängaren mot Linnea tog BK Söder klivet upp på tredjeplatsen, ovanför strecket – dock med en match mer spelad än övriga topplag i serien. (Kb)


*************

Precis skickat iväg ett mejl till CSN som ja hoppas på svar på inom kort. Ska ringa ett samtal med till sjukhuset om en sak.. Hoppas det med kan fixa sig.
Nicklas o barnen åkte med bussen kl 08.30. Sen skulle Nicklas till skolan med..
hatar att sitta här hemma själv, men va fan ska jag göra. Kan knappt röra mig..
Får se om jag kan göra lite skolarbete eller om det inte är lönt.

Så trött på allt som heter Skola just nu.. Bläää.

Vad ska ni göra idag ?



Chokladbollar + Muffins- GLUTENFRIA- Recept

Ja idag fick jag lite kraft över att baka :)
Blev Chokladbollar , samt Muffins, Glutenfria såklart!

Först ut choklad bollarna :)

Chokladbollar, ca 40 st

100 g smör eller margarin, rumstempererat
1 1/2 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
2 msk vatten
5 dl Semper Havregryn

Till garnering
Kokosflingor eller Pärlsocker

Gör så här

Rör fett och socker smidigt. Tillsätt vaniljsocker, kakao, vatten och havregryn och blanda väl. Forma bollarna och rulla dem i kokos eller pärlsocker. Förvara dem i kylskåp.


Super goda blir dom :)



*******

Muffins..16 stora och 30 små.

125 gr Smör
2 Dl Socker
2 Ägg
4 ½ dl mix
2 tsk Bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 ½ dl Mjölk.

Rör fettet och socker poröst.
Tillsätt 1 ägg i taget och rör om.
Blanda ihop mix, bakpulver & Vanilj socker och tillsätt växelvis med mjölken.
Smaksätt ( om ni vill ha något annat än vanilj )

Fördela smeten i pappersformar, stora eller små.
Grädda stora i 175 grader i ca 25 min.
Och små i 225 grader i ca 12 minuter..





Så baka nu på och njut :)




v 37 :) *LÄNGTAR*

Ny har ja bytt vecka med bebis igen.
Denna gången går vi in i vecka 37 :O
Var tog tiden vägen.
Nu känns det verkligen som det snart är dags...
Baaara 27 dagar kvar idag!- Snart 26 för snart ska man ju sova.

De e lugnt vissa stunder i magen, medans vissa är de full fart :)
Men trycket på urin blåsan är inte och leka med :)
Nästan så jag måste upp om nätterna vilket ja aldrig annars har behövt.. haha..

Längtar massa efter bebis..

Vi ska köpa :

Madrass till sängen
Blöjor
Nappar
Schampo

Tror det är alles... Skönt o ha allt klart sen :)

Dagens uträkning :)

Min graviditet - BF Lör 19 dec 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Sön 22 nov 2009.
Din graviditet startade Sön 15 mar 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 29 mar 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 253 av 280. (90,4%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 19 dec 2009
Du har 27 dagar kvar till beräknad förlossning.



Så i princip så skulle bebis kunna dyka upp om 2 veckor för de säger ju +-2 veckor .....

Skatten <3



Orkar inte mer nu ....

Jag mår SKIT rent ut sagt.
Ont precis ÖVERALLT.
Sover, sover, sover. Trött heeeela tiden...
Provsvaren från Barnmorskan kom ikväll med en läkare som ringde.
KRAFTIG järnbrist...

Jag sitter här och är LIVRDÄDD att jag ska bli lika sjuk som min mamma är...
Måste be Barnmorskan ta de andra proverna med på mig..
Rädd, vill inte bli sjuk, vill kunna vara med mina barn...

Men såhär ska jag inte må.
innan i badet så somnade fötterna och händerna fast de inte låg i kläm.. :-?
Sover hur mkt som helst.

Ont i höften, ryggen, ...
Kan knappt gå och röra mig..
Nerver som kommer i kläm med..

Hur FAN vill de jag ska fixa sista tiden i skolan..????
Orkar ju fan inte med mig själv ens...

Sov nu i kväll mellan typ 16-19 eller något... Och gissa.. FORTFARANDE trött.. ?!?!

Vill inte detta mer nu, älskar att känna bebis inom mig, men va fan, sätt igång mig eller gör något.. Jag vill må bra igen, slippa ha ont, slippa vara SÅHÄR trött...

Hjärtat rusar iväg med pulsen, blodtrycksfall, svårt och andas..= Dagligen... blääääää säger jag bara!!!!



Men älskar dig skatten :) Snart ny vecka igen :)



Barnmorskebesök.

Var i stan idag, skulle till Barnmorskan med ...

35+3

Vikt: +0.9 kg ( 8.6kg)
Hb: 94-97
Blodtryck: 119/70
Fosterljud: 132
SF- måttet: 36
Urin: 0/0

Fick även en tid för tillväxt ultraljud så nu har jag något och se framemot :) Inte så länge till men ja får räkna ner dagarna.
Sen käkade jag o Natasja kina mat, med Nicklas som sällskap med :)
Gick runt lite i affärer, och sen skulle jag ner till bowlinghallen.
Fick sitta där nere i typ 2 timmar innan de andra kom, men så är det när man tar den sista bussen för de regnar ute...

Imorgon ska vi ha möte i stan, sen blir de väl skolan...
Natasja fyller år imorgon med.

Nu ska jag strax sova, ska ta barnen själv imorgon bitti *gäsp*

Hörs.
Natti



** Dagens bilder **

Tänkte att jag skulle börja med denna kategorin med.
Kan vara trevligt och lägga ut lite bilder från dagarna...
De fungerar inte alltid så bra men håll till godo med de som kommer upp :)

Här är Bilder på min älskade pojkar från idag iallfall :






Sen de sista två.

Bara älskar denna bilden på lilla T



Och sist ut blir Noah :)




Är barn inte värda bättre?!?

Kika in på denna, helt SJUKT

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6140179.ab

Hur FAN kan hon släppas fri??
Hon borde inte få ha några barn överhuvudtaget. Så sjuk människa
Lämna 4 barn i det skicket som de var hemma, och sen bara skita i de.. Är de inte värda mer än så?
Stora systern som försökte göra välling till minsta barnet på 3 månader..
De handlade inte om 1-3 timmar precis.

ett helt fucking DYGN!!!!

Borde låsa in henne på Psyket eller något, för normalt är det då inte.
Hoppas innerliggt att socialen tar ifrån henne dessa barnen och låter de komma till en familj som verkligen älskar dom OCH kan ta hand om de, det är det som är det viktigaste.

Barn ska inte behöva fara illa, de är inte satta till jorden av deras vilja, så föräldrar SKA ta sitt ansvar, annars hade de inte behövt sätta dessa älskade barnen till världen!!

Ryser av bara tanken på hur de stackars barnen måste ha mått under detta dygnet.
Usch och fy säger jag bara!!!!

Tänker på barnen!



Skit skit skit...

jaha, varför kan inte lärare bara gå med på det man gjort.
Nu är det inte säkert att jag får godkänt i en annan kurs heller. Jag blir så trött på detta.
Skulle aldrig pluggat!
Kunde gått arbetslös och fått socialbidrag istället, hade det varit bättre? än att försöka få en utbildning och ett jobb...
Skiter snart i detta.
De är ca 1 månad kvar till skolan slutar
1 månad till vi ska ha bebis.
1 ½ mån tills vi flyttar..

Jag blir knäpp alltså.!
Ska ALDRIG mer plugga, så känns det just nu.
Får väl söka jobb och hoppas in i det sista att jag kan få ett som är någotlunda heltid så man kan få en inkomst!

Usch va tråkig denna morgonen blev nu. Känner mig inte alls motiverad att gå på de 2 lektionerna jag har idag heller! :(
Sen skulle vi på möte kl 15, men de får vi nog ändra för barnen skulle hämtas då, annars får vi se om vi kan hämta de senare, vill helst inte det ju.

Mår inte alls bra nu när jag kom till skolan.
Mitt hjärta har rusat iväg och min puls, svårt och andas, de trycker och spänner.
Glömde mina gladögon hemma vilket INTE är bra, för allt brukar snurra efter typ 20 min utan de...
Och sen mår ja ännu mer kasst.
Ibland undrar jag om det är graviditeten som gör att jag mår såhär dåligt eller om det är något annat.. Borde ju in´te vara ångest för jag har ju varit i skolan förr..
Nåja, de löser väl sig. Får köpa en Cola så ja får i mig lite socker! och hoppas nu hissen fungerar så man kan ta sig upp på lektionen, annars känns de så surt att ens ha åkt hit!

Tror detta får räcka för morgon bloggen, ska på toa nu, sen upp på lektionen...
Vi hörs.
Ha en trevlig tisdag!
kram




Paketets innehåll :)

Tadaaaa!!





Suttit och pratat med Natasja... Skönt o ha henne på lagom avstånd igen och inte på andra sidan jorden ...
Ska ju träffa henne på Onsdag. Längtar efter lite socialt umgänge. :)

Nu blir det sängen. ska upp kl 06 imorgon med barnen till dagis o sen skola...*gäsp*

Natti



Snaaart kommer familjen hem

Snart kommer min älskade familj hem igen för idag. Saknar mina 3 pojkar ju :)
De skulle stanna i Fjälkinge och handla och hämta ut mitt paket :)
Men avslöjar inte från senare vad det är i paketet :)
Men något jag längtat efter :)

Precis skalat potatis, skulle egentligen haft fisk till , men såg att morötterna är slut så de fick bli orv istället, går precis lika bra :)
Får väl handla lite morötter imorgon så det finns hemma iallfall.

Syster lärare ringde med, utvecklingssamtal. Den 25 nov. 15.30. Så nu måste vi plugga gärnet syster om vi ska ha något att komma med inför dom :p
Men du skulle komma hit imorgon igen och stanna i veckan så vi kan plugga.
Annars har ja inte gjort ett skvatt idag... Somnade innan vid skolböckerna , sen när ja vaknade var jag allmänt seg så.
Blir
Ullareds programmet idag  kl 20.00. Jag är ju ett inbiten fav av ullared, så det är bara roligt och titta på alla andra.

Undrar om korven i micron snart är upptinad, de stod defrost 15 min på de grammen så de får jag väl lita på...
Vad ska ni ha till middag idag ?


VAD är det med min mage, kramper i magen som går bak i ryggen. De sitter över heeela magen, inte bara där nere vid livmodern, men självklart spänner de och krampar där med :-?

jaja skriver antagligen ett inlägg sen om paketets innehåll :) Längtar!!!

Ha de fint!



GRATTIS Pappa 50 år!!!



Idag blir pappa 50 år. Min bror och syster hade satt upp ballonger på hela hans lastbil i natt och stort plakat.
Peter 50 år- TUTA!!

Pappa hade bara skrattat..
Vi ska fira han i helgen eller nästa helg... Så får tänka ut något riktigt bra nu :) Haha..

GRATTIS pappa iallfall...



Söder pressade serieledaren....

Från kristianstadsböadets sida :)

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20091116/SPORT/711169820/1017/&/Soder-pressade-serieledaren


Gå gärna in och läs om oss på våran hemsida.

www.laget.se/bk_soder





The perfect fan- Saknar MIN mamma...Varför hände de som hände?? :(

http://www.youtube.com/watch?v=LE9VmQZefWI


It takes a lot to know what is love
It's not the big things, but the little things
That can mean enough
A lot of prayers to get me through
And there is never a day that passes by
I don't think of you
You were always there for me
Pushing me and guiding me
Always to succeed

CHORUS
You showed me
When I was young just how to grow
You showed me
Everything that I should know
You showed me
Just how to walk without your hands
'Cause mom you always were
The perfect fan

God has been so good
Blessing me with a family
Who did all they could
And I've had many years of grace
And it flatters me when I see a smile on your face
I wanna thank you for what you've done
In hopes I can give back to you
And be the perfect son

CHORUS - repeat

You showed me how to love
You showed me how to care
And you showed me that you would
always be there
I wanna thank you for that time
And I'm proud to say you're mine

CHORUS - repeat

'Cause mom you always were,
mom you always were
Mom you always were,
you know you always were'
Cause mom you always were... the perfect fan

I love you mom



Mina graviditeter!- Thias

GRAVID MED THIAS!!!


När fick du reda på att du var gravid?
Jag fick veta den 6 November 2006
Blev det en chock? RIKTIG chock, Noah var ju bara 5 månader och 2 veckor :O
Hur gammal var du? 20
Hade du mycket halsbränna? Nej bara lite då och då.
Spydde du mycket? 1-2 gånger max.
Hade du mycket foglossning? Ja en del, men inte så farligt
Ditt sf mått som störst? Nej normal och under den kurvan..
Har du fått bristningar? Fick enstaka, allt kom med noah..
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Min första känsla var att de var en pojk bara för att vi redan hade en av det könet.
Vad hoppades du på? Ja hoppades inte på något speciellt, utan såg fördelar och nackdelar med båda.
Gick du över tiden? Ja Thias +5
Födde du för tidigt? nej
Hur var förlossningen? Den var perfekt. Snabbt och väldigt enkelt. 55 min på förlossningen :)
Blev du sydd? Nej inte det minsta.
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Min man Nicklas, Barnmorskan, undersköterskan,
Hade du någon nära med dig? Min man
Vilket BB födde du på? Kristianstad
Hur stor var bebisen? Thias 3390 gr 52 cm
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Thias Izak Nicklas
Var allting värt det? Allt och lite till!



Mina graviditeter!- Noah

GRAVID MED NOAH!!!


När fick du reda på att du var gravid?
Jag fick veta den 6 September 2005
Blev det en chock? Klart varje graviditet är en chock, men detta var en glädjande chock  :D
Hur gammal var du? 19
Hade du mycket halsbränna? Nej bara lite då och då.
Spydde du mycket? 1-2 gånger max.
Hade du mycket foglossning? Ja de blev mer och mer, gick med kryckor från vecka 34.
Ditt sf mått som störst? Nej normal och under den kurvan..
Har du fått bristningar? Hela magen "sprack" runt om, men de är mina kärleksränder :)
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Min första känsla var att de var en pojk,
Vad hoppades du på? Första barnet har ja alltid drömt skulle vara en tjej men nu älskar jag våran Noah över allt och skulle aldrig byta han mot en tjej...
Gick du över tiden? Ja, Noah +6
Födde du för tidigt? nej
Hur var förlossningen? Den var perfekt. Lagom tid, lagom ont.. :)
Blev du sydd? Ja några stygn..
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Min man Nicklas, Barnmorskan, undersköterskan, 1 barnmorskestuderande & 1 undersköterska studerande
Hade du någon nära med dig? Min man
Vilket BB födde du på? Kristianstad
Hur stor var bebisen? Noah 3590 gr 52 cm
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Noah Elias Nicklas
Var allting värt det? Allt och lite till!



Ny Vecka :=) v 36

Min graviditet - BF Lör 19 dec 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Sön 15 nov 2009.
Din graviditet startade Sön 15 mar 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 29 mar 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 246 av 280. (87,9%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 19 dec 2009
Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning.


Gud va snabbt det går neråt nu.
Ska försöka ta mig ut till Babyproffsen med denna veckan så jag kan hämta min babybox...
Ska till Barnmorskan med för kontroll, får hoppas att allt ser bra ut!
Längtar fruktansvärt efter bebis nu..
Känns helt sjukt att det snaaaaart är december 2009- Just den månaden vi längtat efter så länge!!!

<3 Skatten <3



Söndag..

Idag har varit en toppen dag :)
Vi hjälptes åt ALLA 4:a och städa.. De händer inte ofta att barnen vill hjälpa till.. *haha*
Sen tog vi en fika med lussekatter och mjölk.
Myspys framför tv., Noah spelade dataspel ( Bamse i Egypten ) Och Thias busade runt med oss :)

Sen började en Emil Lönneberga film på tv1000 family så det fick bli den samtidigt som NIcklas fixade middagen idag :)

Stek, ris och sås.. MUMS kan ja säga!!!!
Och sen efter det så städade vi killarnas rum.. Såg verkligen ut som bombnedslaget.. Haha. men nu är det fint igen- undrar bara hur länge de får vara så. Haha.

De somnade utan problem 18.50 :) Skönt för de ska upp till Dagis imorgon i tid :)
Imorgon har ja hemstudier med så jag ska plugga gärnet medans de är iväg och Nicklas med för den delen.
Syster skulle bo här hela denna veckan så vi kunde hjälpa henne med sin skola med. Vill inte att hon ska behöva gå IV sen kanske på Gymnasiet. Inget roligt alls om man redan är skoltrött!

Vad har ni gjort idag ?


Fattar inte vad det är med min mage heller.
Kramper och Hugger i magen... Är det verkligen normalt?! Eller jag ska bli orolig.




från mobil

testar bara om det fungerar och blogga via mobilen... Nu på morgonen har vi städat och fixat här hemma.. Men vi måste ta hallen med och sen barnensrum som ser ut som en bomb slagit ner.. Ska bli skönt o flytta sen för vi ska dela av deras rum så de får ett varsett för nu är det bara massa bråk och tjafs. Blir ganska jobbig i längden. Batteriet pep så nu stänger ja ner. Skriver mer sen från datan. Ha en skön söndag!



Huliganer till barn.

Är det bara våra barn som är så EXTREMT livliga?? Som vägrar och sitta still som ALLTID ska ha något för sig...??

Dagen började med lite sovmorgon för mig, till kl 08.. Och sen frukost.
Efter det lite slappe till 10 eller något och sen tog jag mig tid till att baka ... :)
Idag blev det Lussekatter :)

Såååå gott.. Blev inga russin i för de hade vi inga hemma..

De var så goda att Noah snodde några från skålen ja lagt de i för de skulle svalna och sprang och gömde sig *grr*
Förgrymmade unge.

Snart ska jag o nicklas iväg till kristianstad. Vi ska kolla på Matchen med Bowlingen idag.
Jag får/ska inte spela mer nu juh så jag fåt titta på de istället.
De ska möta Caluna- som ligger precis över oss i tabellen..
Så de ska bli spännande och se vilka som vinner- undrar om tidningen med är där och fotograferar!

Min jäkla man verkar inte vilja följa med, vi ska åka om 40 min, och han har fortfarande inte gått in och duschat. Blir så stressad och förbannad på han. Är era gubbar med en sådan som ska göra saker i sista stunden och sen kommer ni för sent eller missar bussen?!
Hoppas verkligen han sätter fart snart, annars skiter jag i han så åker ja in själv. Slöpellen!!!!




Dags att baka..

Sitter och ska snart gå ut i köket o börja tänkte jag.
Köpte kokos för ett tag sedan och sen köpte jag även ren Havre till noah så nu ska jag baka lite tänkte jag.

Bli kokostoppar + chokladbollar.
SKulle baka lussekatter med, men jag ser på de receptet att jag behöver lätt kesella, och det har ja ingen hemma.
Någon som vet om det går bra med filmjölk?
Tror inte de. eller?!?

Lägger in bild på resultatet sen. Hoppas nu bara jag har alla ingredienserna till det . Haha...



Vad var det som var så intressant igår :)

Suuuuper kul tycker jag att det var såååå många som va inne och läste..
blev helt chckad..
Ökade med över 40 st som läst igår.. :)




Så fortsätt ni läsa de gillar jag :)



Fredagen den 13 November 09.

Någon som är skrockfull?
Inte jag iallfall....
Jag får ta dagen som den kommer..
Nicklas glömde dessvärre mobilen hemma så undrar hur våran kommunikation ska fungera under dagen men hämtningar osv.. *haha*
Ska försöka sätta mig och skriva lite om migrationsverket, hon ville ha in lite kort om vad det är och vad de gör.
Ska på lektion med sen vid 12.30 om jag lyckas ta mig in.
Kan ju knappt gå :( hatar detta.

Vill ha min bebis nu. MEN vet att de är bättre om den stannar i magen några veckor till.
Så jag får allt vänta..

Idag är det 36 Dagar kvar
Ingen tid alls om man jämnför att när man fick veta att man var gravid så var hade man typ 150 dagar kvar... Så de är bara ett sandkorn av det kvar nu.
Det sparkar och kickar massa här inne , bökar runt och har sig men ja njuuuuter, fast de kan göra lite ont ibland när de kommer åt revbenen.. haha.

Foten gör fortfarande ont med så, jävla fötter. vet inte om det är en nerv eller något med en sena kanske som är felet!?!

Skriver mer senare...



Min fot gör ONT!!!

De är INTE skorna det är fel på. Då kan ja konstatera det nu!!!
Jag kan knappt gå här inom hus med... :(
Blir kryckor.. För höften klarar inte " konstiga" steg längre :( De knakar o brakar i den.. och låser sig och värker...
Blääää-

Har ett sådant tryck neråt med idag... Bebis som fixerar mer eller vad är det frågan om...
Ska inte gå in på äckliga saker men de har kommit en del för er som vet vad jag talar om så att säga....

Ikväll har jag lagt ut MASSA på tradera..
Kika in :)

Om det är fel så kolla på smurfan86 :)
http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=409273

Och bjuda gärna :)

Sitter och kollar nostalgi bilder nu från vi var på cypern. va små barnen var då... *naww*
och nu har Thias blivit så otroligt stor och duktig, pratar MASSA och allt är bara toppen!! :D




Jag är med och tävlar :D

Inne hos Beckah :)




Kramp i foten- eller behöver jag nya skor?

Jag kan knappt gå på min höger fot nu.
Gör så ont mitt under foten, och bak vid hälen, men inget fel hittar vi i skorna.
De gör inte ont i foten när jag går utan skor, men så fort jag trampar ner som jag ska med de så gör de förbannat ont.
Frågan är om jag behöver nya skor eller om det är fötterna som svullnat och att skon inte formar sig efter det. Så det är därför det gör ont..?!

Sitter i skolan nu, inga lektioner idag men vi skulle visst på ett möte sen 12.30 så jag var så illa tvungen och åka med in.
Köpt den sista julklappen med till Noah. I den nya leksaks butiken här i stan. Lekvira.
www.lekvira.se



Så nu är det bara Thias med vi ska hitta några till, för Noah har fått så mycket nu, och det får räcka för denna julen...

Vad har ni köpt till era 2 & 3 åringar ?

Annars idag händer nog inte så extremt mycket. De togs Dagis foto idag, så ska bli spännande och se hur de ser ut sen när de kommer hem. *längtar*
Idag till mat skulle vi visst ha potatismos + korv+ morötter ....
Får se om det blir jag eller Nicklas som lagar det..




Sjukhusvistelse Torsdag- Tisdag...

Ursäkta att de inte blivit något bloggande på ett bra tag nu.
Men i torsdags den 5 november blev jag inlagd på sjukhuset ( förlossningen ) för att jag fått blödningar. Som under fredagen sedan övergick till sammandragningar som vägrade ge med sig.

De kollade mig många gånger om dagarna, fick åka mellan BB och förlossningen :)

Jag har fått cortison nu för lungornas mognad samt att de skulle stoppa upp allt med brickanyl ( trodde dom.....)
Har aldrig mått så skit i hela mitt liv...
min puls va uppe o vände i 135... ( normalt för mig är 65 )...
Hela jag låg och skakade, kramper i ryggen o allt.
Så min BM stängde av de efter vad hon såg hur ja mådde...

Fick vara sängliggande, gå mellan säng--> toa... och tillbaka..Segt värre.
Men de skickade hem mig efter noga kontroller...
Ingen havandeskaps förgiftning iallfall.

Jag skulle till BM precis när ja kommit ut för jag fick en tid...
Fosterljuden låg då på 170-180 :O
Vikten: +2,8 kg ( 11 dagar)
Blodtrycket: 113/63 så det är bra för mig :)
SF måttet: 36

Så nu så får vi se när bebis vill komma ut till oss.... Längtar om ännu mer nu efter man sett alla nyfödda uppe på BB osv...
Men de bästa är nog om den vill stanna inne lite till... några veckor...
Idag är det baaaaara 38 dagar kvar!

Och bebis är fortfarande kvar i magen.

Kanske inte bästa bilden, men här kommer en från denna veckan.





Här är en bild på SF måttet med.
Ni ser ju var prickarna befinner sig.. *haha*

Nu ska jag fortsätta med mina pepparkakor och mjölk.. och PS :)
Vi hörs..








Årets första snö

Ja tydligen så har årets första snö kommit :)
åkte in till stan nu på morgonen till skolan men vips, de är snö.. :O
Trodde de skulle dröja lite, visst det är bara lite lite men de har kommit :)

Idag ska jag även säga GRATTIS till Madde som fyller år idag!

Annars idag vet ja inte alls vad som händer, ska köpa saffran- glömde ju de nu härrom dagen.. Och barnen är sugen på lusse bullar. haha

Usch har fortfarande mina sammandragningar eller vad det är i magen, började vid 20.30 tiden igår kväll. Först kommer de i magen och sen övergår de till ryggen, men bara på höger sida i ryggen, och sen nedre bebis magen framme...
undrar vad det kan vara för något, frågan är om jag ska ringa in o prata med de eller jag ska låta det vara....
Lite tidigt för bebis att komma ut redan juh :O

Vad ska ni göra idag ?



Kärlek- Jag känner kärlek..

I min mage, runt omkring mig.

Lyssnar på soundtracket från disney filmen tarsan på svenska...
Åhh smälter....

Ett litet liv, men ändå stark...Här i min famn så är du trygg och varm.. Det finns ett band som aldrig brister, jag finsn hos dig, så gråt ej mer... Du finns inom mig, ja du finns inom mig, från denna stund, nu och förevig tid.
Du finns inom mig, mitt hjärtas hemlighet.
Du finns här inom mig... alltid...


Får mig att tänka på barnet jag bär i min mage, barnet vi skapat tillsammans. Av kärlek. Kärleken till varandra och vårt liv tillsammans <3
Min lycka är total, 3 underbara barn + en underbar man...
Kan de blir bättre ???
Älskar min familj över allting <3

Jag har nog ÄNTLIGEN kommit fram till mina namn för bebis...
har 1  Flick namn och 2 pojknamn... Så vi får se, Nicklas kan inte bestämma sig vilka namn han gillar...
Men vi kommer ändå INTE att gå ut med NÅGOT namn från bebis är född och det känns rätt att ge hon/han det namnet..
Så ni får hållas på halster...
*hihi*

Längtar såååå OTROLIGT mycket efter bebis, de finns inga ord till detta!!!
Att de finns en sådan känsla inom en. Dagarna går snabbt neråt tycker jag. Snart en ny dag med bebis i magen.. och sen ytterliggare en. osv...
LÄNGTAR!!!

/ Morgonstjarna



GRATTIS Sandra o Patrik

Min största kusin fick tillsammans med sin man sitt efterlängtade barn igår den 2 november 2009.

en liten Albin

Vikt: 3305 gram
Längd: 51 cm.


Nu längtar man ju om det går ännu mera efter bebisen i magen.... Vi är sååå nyfikna på vad det är...
visst är han söt :) :)

http://skane.webbisar.nu/dynamaster/image_archive/original/091103_18525_927.jpg

Hoppas länken fungerar :)



Va med och tävla hos flerbarnsmamma.se

Var med och tävla om söta babytofflor - Dinglisar från Teddykompaniet! En söt present till det lilla barnet eller varför inte ge bort i julklapp?

Reglerna är väldigt enkla: För att vara med & tävla så skriv en kommentar med ditt namn, mailadress & ev. bloggadress under detta inlägg och länka till tävlingen i din blogg. Har du ingen blogg så tipsa minst 2 personer om tävlingen via mail & vidarebefodra mailet till mig ([email protected]) så att jag ser att du inte fuskat. Tävlingen avslutas den 6 november och den 7 november så drar jag vinnarna som presenteras här i min blogg samma dag. Passa på nu, det är en kort tävling!

2 vinnare kommer att dras!






11 år och nybliven mamma :O

Ja så kan de gå om inte kondomen är på.....
Hon visste inte ens vad det var.
Fick veta i 5:e månaden. Och föddes påväg till hennes eget bröllop.

Här inne kan ni läsa om det
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6059557.ab


Sjukt måste jag säga.
Tycker att 14-15 åringar är för tidigt, men 11 år.. HALLÅ. När jag var det så lekte jag med leksaker och hade roligt med mina kompisar, inte skaffade jag barn.
Jag fick Noah när jag var 20 år. och det räknades som ungt då.
Men men... inget de kan göra något åt nu.
Hoppas bara barnet får en bra uppväxt...




Lärare ett underligt slag!!!

Ja  en av mig s.k lärare är helt skum, han säger massa saker som inte stämmer. Dömmer mig på förhand och allting.
Blir så ledsen!
Sitter i skolan nu och skulle på lektionen, men hiss fan är sönder. och ja kan inte med min höft ta mig upp 3 våningar med låååånga trappor :(

Nåja, hoppas de förstår mig nu när jag skrivit till dom.

Tänkte jag skulle handla lite innan jag åkte hem för att hämta barnen sen, saffran bland annat. Ska bara lusse bullar.
Gluten fria.
De blir sååå goda och saftiga med mitt recept. Det är samma som jag bakade förra året.
Och jag vet att barnen med älskar dom.

Funderar även på om man skulle åka o bada med de i eftermiddag då vi hämtar de ganska tidigt ändå och badet har öppet till 21 tror jag det är ikväll.
Vad har/ ska ni göra idag ?

Paketet från internet kommer nog imorgon får jag hoppas, så jag är säker på att jag har farsdags presenterna hemma till helgen :)
Annars på lördag är det Söder Mixen med med klubben.
Så för alla som vill spela med eller utan licens gå ner till bowlinghallen i kristianstad och sätt upp er.
100:- per person kostar det, och alla vinner ett pris!!

Ska göra reklam med nu
http://www.familjeliv.se/Forum-5-155/m48349075.html

in på den sidan och rösta på Beckah, hon behöver alla röster hon kan få.
Man måste vara medlem , men de fixar man lätt :)

Där finns hennes blogg adress med så ni kan läsa lite :)

**************
Nu gick jag för tillfället!




Måndag och ny vecka

Imorgon är det sagt att jag ska jobba, men jag bheöver till skolan så jag vet inte alls hur jag ska lösa detta :(
brukaren har dusch med på eftermiddagen och den måste vi med fixa av :)

Annars idag så är det ingen skola. Har suttit hela förmiddagen sen vi lämnade barnen och sökt efter frasdags present.
Det är ju farsdag på söndag den 8/11.
Och nu har ja hittat vad han ska få :) nicklas alltså.
Men kan inte skriva det här för han läser ibland.. *haha*

Annars idag så händer det nog inte så mkt, jag har mina papper bredvid mig som jag ska göra klart nu tänkte jag, ett arbete till som ska in, tur att de inte är så stora och jobbiga.
Men hoppas man får G sen på de för jag orkar inte göra om det. Suck.
Inte så länge kvar i skolan nu, vet inte riktigt när terminen slutar, men jag har gett mig fan på¨att jag ska ha mina G innan jag slutar och bebis kommer.

Idag åker som sagt natasja med barnen till walt Disney i Florida... Kommer sakna henne massa, hoppas tiden till den 14 :e när hon kommer hem igen går snabbt.

nicklas är i skolan idag, han hade visst matte... Sen ska jag nog möta upp han i Rinkaby när vi ska hämta barnen för o ta med amningskudden med så vi kan köpa tyget till den :) Så mormor eller någon kan sy, annars gör jag det själv.
Måste sy på noahs överall med, de var fel sytt under armen, det fanns ingen tråd där så de måste jag fixa till :)

Vad ska ni göra idag ??

Och vad har ni köpt i farsdags present??

Hittade föressten en bild på magen med Thias.. i samma vecka som den andra bilden är tagen...

De är TOTALT olika :O
Kolla här...

Thias v 33 Skatten v 33



Spännande o se vad det är som kommer ut :) ;)

Ha en fin måndag! Vi hörs sen.!



v 34 :=)

Ja nu är vi inne i en ny vecka med bebis :)

Hela v 34.... :) Sjuukt, var har tiden tagit vägen.
Vi längtar som tokar.
Och jag tror de mesta är fixat.

Vi har köpt:

Spjälsäng
Skötbädd
Lite lite kläder
Vagn
Täcke + kudde
Overall till bebis.
Påslakan sett

Och vi ska köpa
Blöjor
Servetter
Salva
Napp
Flaska
Nan = om de inte skulle fungera med amningen.


Sen är vi klara tror jag.

LÄNGTAR MASSA!!

Måste prata med min Bm nu när vi ska dit den 9 november med om hur många jag får ha med mig på förlossningen osv, vad det är som gäller. För hon är ju ändå vaccinerad så :)
Hoppas på de bästa :)

Från sidan i v 33 = förra veckans mage.. Ska ta ny snart igen.



Framifrån vill inte funka- varför vet ja inte...
men men håll till godo...

Snopp eller snippa? Vad tror just DU ???

Tjingeling!!!





Söndag= Sista dagen på lovet!

Jaha, nu har de varit lov 1 hel veckan.. och idag har ja pluggat massa.
Gjort 2 inlämningsuppgifter, känner mig stolt  :)

Annars idag blev de ingen åka iväg för nicklas, han va för trött och seg. och barnen vet ja inte vad jag ska göra med...
Varför lyssnar in 2-3 åringar.. Haha..
De går mig på nerverna ibland.. Gahh

Till kvällsmat blev det Snitzel och ris + Bea sås :) MUMS Säger jag bara, de gjorde nog barnen med för de åt som hästar :) Haha


Imorgon åker natasja med barnen till Florida :) Lyckostar :) Hoppas ni får de super trevligt.. Och bebis håller nog sig inne tills dess. haha.
Jag har inte så mycket att berätta faktiskt så idag blir det en ganska tråkig blogg runda.

Ha en fin söndag kväll!!