Lördag 31 oktober 2009

Idag vill jag säga GRATTIS till Isabell... som fyller 8 år.. Det är Nicklas lillasyster, de bor i Landskrona, vi ska åka ner så fort bilen är i ordning osv.
Hans mormor hade visst åkt in med hjärtflimmer igår på sjukhuset så hon var inlagd på medicin 2 i Malmö..
Hoppas vi hinner ner om hon kanske går bort...

Annars idag så har Nicklas varit duktig och fixat bilen...
Trodde han....

Vi har bytat bromsar, och sen satte han fast vajern till handbromsen , men sen drog han för hårt så den släppte igen :(
Så nu måste vi fixa sådana saker innan vi kan besiktiga den igen..
Sen imorgon blir det nog att han åker till lamas pyjamas och ska svetsa. Och fixa lampan på sidan på bilen.
Får hoppas barnen inte busar för mycket med mamma under tiden.

Idag har det även varit ett helt underbart väder. Sol sol sol, och alla höstlöven och massa bus och spring.
Tog massa fina bilder :)

Först ut Thias :)



Sen såklart Noah :)



Sen en underbar bild på Killarna tillsammans :)



Sen när vi kom in efter typ 2-3 timmar ute i de fina vädret så fick de lite lördags godis...
Och min syster fick ner en bit...
Som hon inte riktigt gillade..

och sen ser man ut såhääääär  

*asg*
Gott syrran ? Haha...

Mys med Moster tycker Thias :)



Nu ska jag stänga ner datorn... Nicklas och jag ska iväg o ha lite egentid ikväll. ska bli så skönt. Hörs sen när vi kommit hem.
Tjingeling!!!

/ Morgonstjärna




Tänkte berätta om dagen igår...

Igår hade vi det jätte trevligt.
Vi tog bussen in vid 13 tiden allihopa... Vi skulle lämna en film som vi hyrde för 1 vecka sen och sen skulle vi äta lite gott..
Kaos i stan när barnen bara sprang runt och lyssnade inte *gahhhh *

Men sen kl 15 skulle vi se på bio :)



Noah satt hur fint som helst :)
Men Thias hade lite mer myror i benen.. Så han gick omkring lite o sa hela tiden " spöööke ".. Haha..
Gullfisen :)
Så thias får kanske vänta lite med att titta på nästa bio, men noah är tillräckligt stor. kan bli ett nöje för Noah med mamma/pappa...

Sen åkte vi hem igen... Vi var helt slut.
Barnen somnade helt utan problem igår kväll :) Skönt. Och de sov till över 06 imorse.. *sovmorgon*

Så det var en underbar dag med barnen..



Ta vara på all tid ni kan få!!

Ja ta vara påå all tid ni kan få emd era nära och kära.
Jag sitter och tänker på en familj som gick och la sin son utan några problem, men de fick aldrig se honom slå upp sina underbara ögon igen.
Han försvann den natten, förevigt, för alltid!

Tänker sååå otroligt mycket på mina underbara pojkar.
De busar, bråkar, går mig på nerverna, lyssnar inte, men myser, pussar och kramar massa med.
Jag kan aldrig tänka mig ett liv utan dom nu.
När man väl blivit mamma så finns det en kärlek som är större än något annat.
Det går inte att beskriva från den dagen man får barn.
Man blir något mer än flickvän/fru/sambo.
Man blir någon som dessa små krabaterna ser upp till, man vill visa mamma o pappa allt man kan.
Hur duktig man är på att äta själv, att man kan gå på toan själv, att man vill visa att man kan hoppa.
Man vill kramas och pussas och som mina söner säger

" Mamma- Du vet väl en sak.... Jag älskar dig massa!
Man smälter!
Hur glada de blir om de får en liten sak, en överraskning som barnen säger :)

Nej aldrig jag vill leva ett liv utan min underbara barn.
och det är en sådan gåva att fick får vara med om detta en gång till efter allt som hände med liten....

Sitter med tårarna i ögonen nu så mycket som jag tänker.

Så glöm inte.

TA VARA PÅ ALL TID NI KAN FÅ!!!
För ni vet aldrig när den tar slut....

/ Morgonstjärna



Barnmorske Besök . Fredag 23 oktober 2009

Har ju glömt och skriva att jag var hos Barnmorskan.
Jag skulle egentligen inte ha någon tid från den 9 November ( och de har jag fortfarande )
Men jag tyckte det var så långt, inte varit där sen 25 + juh...

Iallfall så fick jag pratat med henne och hon gjorde en vanlig rutin koll på mig :)


Vikt: + 1 ( 5 kg)
SF: 32
FosterLjud: 133
Blodtryck: 133/76.


De andra tog hon inte så jag fick svar på det, de gör vi nästa gång. men tror mitt HB är ganska lågt så. Haha.

Snackade med henne om min oro med, så jag ska ta upp det igen nästa gång och kolla SF då med.
Ligger ju betydligt högre med denna bebis än jag gjort med Pojkarna innan.
Därför tror jag att den är en aning större. men är orolig för HUR stor den verkligen är.
Behöver ju inte vara större utan bara mer vatten, men det är det ju ingen som vet utan ett UL.

Hoppas hon kan ge mig ett så jag slipper vara orolig!!

Här kommer SF måttet för Enlingar.



Ni ser väl pricken. Den blev inte likastor som den andra, får fixa till det sen :)






Pojken som nästan druknade.. :(

Mitt hjärta hoppade ur kroppen på mig. Fy vad rädd jag blev.

Vi har varit på badhuset idag.
Och vi var i den mellersta bassängen... Barnen når ner på ena sidan men inte den andra.
Han hade Armpuffar på sig och allt.

De var massa folk där. Och hälften borde INTE fått vara där enligt mig.
Man tar faktiskt hänsyn till varandra och håller inte på som några galningar.

Iallfall så var där 2 killar som buffrade runt varandra och knuffades med sådana leksaker som man har i vattnet och thias kom helt oskyldigt och gick där.
Då kastade/ Puttade han leksaken så den hamnade över thias, och ingen märkte något., jag bara såg han försvinna.
Försökte så fort jag kunde komma dit.
Ni kan ju tänka er en valross i bassängen... *ASG*

Och försöker få tag på han men han glider bara i mina händer.. :(

Skriker på den killen som gjorde det
" Amen du ser väl för fan, är du helt dum i huvudet eller"..
Och han bara tittar på mig och säger tyst " men det var ju inte meningen"
Och jag tröstar Thias, pussar på han och kan andas ut.

TÄNK om ingen hade sett han, tänk om han försvunnit från oss idag :(
Usch hemska tanke.



ALDRIG Mer badhus under lov, iallfall inte i Kristianstad...

Annars har vi haft en helt udnerbar dag, käkade på Donkan, och sen badhuset, handlade lite på maxi innan vi åkte hem, och barnen somnade som stockar 18.30 ... Haha...
Min små prinsar!
Gud vad jag älskar dom!
De går inte att beskriva!!!





Torsdag 22 Okt

Idag har jag inte haft någon skola.
Utan jag har rensat här hemma, körde iväg emd en stor bokhylla och kastade med en massa annat skit.
Inte orkar man väl flytta med sig det när vi ska flytta sen..
Ska bli underbart skönt och vi längtar massa efter att flytta :)
Hoppas ni bara vi får ihopa det bra med bebis, flytt, städning osv. Men det gör det nog.

Igår köpte vi en stationär data med, trött på den gamla bärbara.. Så Vi sålde nicklas data så blir dett mycket bättre.:)

Imorgon ska jag träffa Natasja kl 10.15 - 13.45 ca . Trevligt. Ska se om jag hittar några julklappar på stan tänkte jag.
Noah berättade en del saker idag som han ville att Tomten kom med till julen- ja förutom bebis som han säger kommer med tomten, vi får väl se om han har rätt.. haha skulle inte förvåna mig!

Snart vecko byte med skatten igen- älskar *ler*
Och jag fick en chock idag när jag tänkte efter. Det kan faktiskt betyda att bebis är här om 6 veckor ca eller något sådant :O Gahhh tänk om! Haha...
Men guuud vad vi längtar, de är trångt där inne nu- det känns!
Skulle tagit en ny magbild ikväll men orkar inte just nu så de får bli imorgon.

Tänker så otroligt mycket på hur den kommer se ut, vad det blir för kön.
Snippa eller Snopp...
Vad tror ni enligt om ni ser en magbild på mig ?
Kan lägga in en från förra veckan, berätta gärna :)




Så vad tror ni ?

Nej nu ska jag se om jag kan fixa till en bild på skatten, kan lägga in den sen :)
Ha en fin kväll!

Kram!





1 År sedan Liten Föddes

Ja lite blandade känslor, men faktiskt inte så ledsen..
Idag 09.25 var det 1 år sen jag födde fram han/hon.
Nu fokuserar vi på bebis i magen så det blir nog kanon av detta :)
Längtar som bara den :)




Älskade mamma.... :(

Mamma, jag saknar dig.
Vill inte se sanningen framför mig, men det är så tyvärr...
Du är sjuk. varit det i 2 år och 8 månader nu :(
INGET blev som jag hade tänkt mig.

Du längtade som bara den efter att du skulle bli mormor, Noah kom och allt var strålande...
Du höll han, pussade han, längtade efter han när vi inte var där...
Sen fick du veta att Thias skulle komma och allt var fortfarande underbart.

Sen kom den dagen...
26 Februari 2007!!!!
Dagen då du föll i mina armar hos doktorn och allt helvete började!!!!
:-(
Kan inte fatta att det var så länge sedan.!

Du gick till jobb om dagarna, hälsade på mig, vi tog våra shopping turer, vi satt och pratade om allt som hade med barn och göra som jag behövde hjälp med!
Och nu finns INGET av det kvar!!
Jag har inte min mamma kvar, jag har någon annan person. Någon person jag inte känner!!
Och det gör mig så fruktansvärt ledsen och får mig att få ångest.

Jag skulle kunna sitta här och skriva hur mycket som helst om min mamma.
Min mamma var en underbar person som bara ville alla väl...
Hon var omtyckt på jobbet och av alla andra som träffade henne.

Minns hur hon och mormor slet med vårt bröllop fast vi inte bett om det, hon gjorde det för hon älskade mig.
Minns när hon öppnade dörren sakta om kvällarna och sa godnatt, vi ses imorgon, jag älskar dig"
Det gör hon inte längre :(

Hon minns inte vad som hänt, när det ska hända, Om det hänt eller ska hända!!!
Fan mamma VARFÖR!!!!

Önskar dig såååå tillbaka. Jag vill ha min FRISKA mamma, den GLADA mamman, den UNDERBARA mamman!! INTE den mamman som ligger sjuk i sin säng och inte klarar sig längre själv..!

Jag är så ledsen att den tiden aldrig kommer tillbaka igen. Du missar barnens uppväxt, den tiden vi aldrig kommer få tillbaka!!
Älskade mamma- Kom tillbaka!!!!



Jaha, då var helgen slut!

Igår spelade vi match...
Vann med 13-7 :) Själv fick jag 765 poäng på 4 serier... 191, 2 i snitt :)
Kändes bra.
Och fick veta att jag var uttagen till laget i Hbg i helgen med , så är ni där så spelar vi kl 12.00


Idag tog vi ett ryck, körde in och hyrde ett släp på shell och sen hem och rensa hela källaren, sen käkade vi middag och sen har jag rensat gardroben där uppe med.
Skönt att se någon förändring..
:) Mycket som ska kastas..

Ingen som är i behov av en bil??
En gammal Volvo 745.., 88:a ..
De enda felet vid sista besiktning var att handbroms vajern måste bytas... Annars är det inga som helst problem med den.
Kanske inte världens snyggaste , men den rullar :)
Hade inte tänkt alls mycket. Typ 2000:- för den.

Så Hojta om det är något.
Om inget annat så kanske som resverv dels bil då det är massa nybytta saker på den :)
Avgassystem
Bromsbelägg
BromsOk
Lampor
Tutan


Så skriv om det är intressant :)
Bild kan skickas om det är av intresse :)

Nu ska jag sova.
NAtti natti.

Ska till läkareen imorgon så förhoppningsvis får vi se bebis med då...:)



Jaha, då var helgen slut!

Igår spelade vi match...
Vann med 13-7 :) Själv fick jag 765 poäng på 4 serier... 191, 2 i snitt :)
Kändes bra.
Och fick veta att jag var uttagen till laget i Hbg i helgen med , så är ni där så spelar vi kl 12.00


Idag tog vi ett ryck, körde in och hyrde ett släp på shell och sen hem och rensa hela källaren, sen käkade vi middag och sen har jag rensat gardroben där uppe med.
Skönt att se någon förändring..
:) Mycket som ska kastas..

Ingen som är i behov av en bil??
En gammal Volvo 745.., 88:a ..
De enda felet vid sista besiktning var att handbroms vajern måste bytas... Annars är det inga som helst problem med den.
Kanske inte världens snyggaste , men den rullar :)
Hade inte tänkt alls mycket. Typ 2000:- för den.

Så Hojta om det är något.
Om inget annat så kanske som resverv dels bil då det är massa nybytta saker på den :)
Avgassystem
Bromsbelägg
BromsOk
Lampor
Tutan


Så skriv om det är intressant :)
Bild kan skickas om det är av intresse :)

Nu ska jag sova.
NAtti natti.

Ska till läkareen imorgon så förhoppningsvis får vi se bebis med då...:)



YES!!!

Fick veta igår att jag fick Godkänt på mitt första prov som jag skrev i tisdags.. Och nu skriver läraren att jag även klarade mitt andra prov på samma dag. Dock blev det inget VG, men det gör inget. Jag behöver inte ha det efter mig :)

Så nu ska jag sätta mig och göra en Uppgift som ska lämnas in med, Fick göra om den för att det jag valt var inte så lätt att skriva om utifrån frågeställningen osv...

Barnen ska inte hämtas från kl 15 så jag har lite tid på mig att få det klart!!!
Hoppas jag hinner så jag slipper det sen med..

Sen i helgen är det match med, kl 11 i Kristianstad bowlinghall- kom gärna ner och titta om ni vill se Svensk bowling på Allvenska nivå. Damer.
:) Brukar vara bra håll i gång i hallen :)

Undrar när bebis hade tänkt och vakna med, mådde hel skumt igår ikväll, mådde illa mm, men nu har ja inte känt något på morgonen så jag hoppas den sätter fart så man slipper bli orolig!!


Vi hörs.
Ha en trevlig höstdag!



Kärleken är så stor. <3

Kärleken till barnet i magen är så stor...
Kan inte fatta att jag fick lyckan att bära vårt 3.e barn i magen.
När vi förlorade liten trodde jag att allt detta var kört. Att jag inte skulle få ett levande barn igen i min mage.
När jag känner det sparka eller böka runt i min mage, ler jag för mig själv och smeker min mage.
Det är inte lång tid innan du kommer till oss.
Och vi längtar massor!
Att få hålla dig i våra armar, pussa din söta panna o din lilla näsa.
Vakna nätter och blöjbyte, underbart.
Snart är du här. Vårt älskade mirakel, Vår älskade skatt <3




Pojkarna som blev rosa....

Ja nu har ja inte skrivit på några dagar igen. Fy skäms på mig.
De hände iallfall i Söndags..
Vi vaknade med ett ryck då den stora killen säger " Titta mamma"....
Och när vi öppnar ögonen... DE ÄR ROSA!!!!

VAD HAR NI GJORT??????

Springer upp o in med de på toa och möta i hallen på parketten, ROSA färg... Skrivar bläck. De har alltså klättrat upp på lådor och skulle se vad det är som är i, hittat detta, satt sig i hallen, kletat in hela dom, händer , fötter, kroppen, armar, ben.. Allt utom ansiktet... Som tur var.

För detta går likxom inte bort i bad eller dusch.. Inte på några dagar.
De är fortfarande rosa och idag är det Onsdag.. Haha..
Sicka busungar jag har, men guuud vad jag älskar dom!!! :)

De är underbara <3


Idag blir det till att plugga lite, sen fårvi besök i eftermiddag. Barnen är på dagis ... Och Nicklas i skolan. Lugnt o skönt hemma! Haha.
Vi hörs.!



.. Ja vad ska jag säga...

Du får stå ditt kast- mer kan ja inte säga...
Att du bara trodde en sådan sak, sjukt. Begriper du inte de eller va tror du om oss?
Du får stå ditt kast nu, för man gör inte så ....

Till något annat..

Idag är det ny vecka med bebis :)

Vecka 31.

Min graviditet - BF Lör 19 dec 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Sön 11 okt 2009.
Din graviditet startade Sön 15 mar 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 29 mar 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 211 av 280. (75,4%).
Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 0 fulla dagar (v30+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 19 dec 2009
Du har 69 dagar kvar till beräknad förlossning.


Känns kanon :) Dagarna går som sagt snabbt neråt :) :)
Längtar som en tok efter dig skatten <3
Dina syskon klappar magen massa och vill känna om berättar att Bebis kommer när jultomten kommer :) Haha.... Gulliga små killar jag har :)




Svar på kommentar.

Lina.

Nej här får vi inga Tillväxt UL- Det är bara andra sidan skåne som får det. Tycker det är sjukt. Har gått i flera veckor nu och oroat mig. Jag vet att de behöver inte vara en stor bebis men de hade ju varit bra även för dom och veta om det är det så de kan ha bättre resurser om de skulle hända något så de är förberedda..




Barnmorskan är nonchalant :(

Ett tag sen man skrev, blir inte så mycket skrivande. Har mer i skolan än jag orkar göra egentligen så jag får försöka fixa det.
igår ringde min BM med och ville ändra tiden... så nu blir det inget från den 9 Nov :( Bläää
Sen sa jag att jag är rädd att bebis är stor, för den känns hur stor som helst och magen blir bara större och större.
Då svarar hon helt känslokallt.
" Ja men de gör ändå inget från i vecka 38 ...."
Hur många gånger jag än sa att jag är jätte orolig inom mig, och vill få det uppkollat så svarar hon med samma mening. " ja men de gör ändå inget från i vecka 38..."

HALLÅ tänkte jag. De är inte det som det handlar om.
Jag vill ha ett Tillväxt UL och det får jag inte nu verkar de som. Jag vill liksom inte att de ska sätta igång mig eller så, utan bara veta hur stor den blir ungefär, om jag behöver oroa mig osv!

Så nu har jag blivit så deppig inom mig :(

I natt kunde jag inte vända på mig knappt för de bara drog och hade sig i magen, och jag frågade Nicklas igår om att magen inte va lik de andras, och han svarar att magen är mycket större denna gången...
Så det är inte bara jag som märker av det!!!
Och folk man pratar med säger " ja men du ska inte oroa dig, jag tror inte de är mycket större än de andra två"..
men de vet man ju ALDRIG!!!
Så nu får jag gå o vara nervös för detta med...

Någon som vet om man själv kan boka ett UL någonstans som de inte kostar hur mycket som helst på? Och de kan mäta bebis osv...