Klarade det!!

Jag klarade det, jag fixade det!
Stolt, vet att andra är stolta över mig!
Känns skönt, känns underbart.

Känner mig stark, glad, positiv!
Jag kan om jag vill!

Tack Janne för allt stöd, tack klasskamrater!

Jag redovisade!! Jag fixade det!!



Tack!

Tack för skala tips och råd om fettfläckana, jag ska genast testa de :-) 
hoppas på att få tillbaka kläderna i sitt ursprungliga skick :-) 
 
imorgon är det skola igen, redovisning :-/
Jag har verkligen scen skräck så jag vet helt allvarligt inte hur jag ska överleva de, de är " bara " 5 min jag ska prata men de är 5 min för länge känns det som :-/ hatar det verkligen!! 
 
Sen blir de FE 2 på eftermiddagen- jippie - Not!! 
 

Får väl försöka sova lite och hoppas att ångesten inför redovisningen lägger sig. 
Vet att jag kommer vara sjukt stolt över mig själv om jag klarar det, men de återstår att se imorgon! 
 
Natti natti!! 



~~ Så jävla trött på detta ~~

Barnen åker till deras pappa ( de stora ), och VARJE gång de kommer hem därifrån är de kläder som är förstörda!! 
Antingen är de sönder = hål. 
Eller eller framför allt oftast är de fettfläckar på kläderna. * ARG* 
Här hemma eller i skolan får/ lyckas de aldrig få fettfläckar på kläderna. 
Det ÄR INTE ROLIGT , att få kläder förstörda, barnens favorit kläder, kläder är inte billigt
 
Jag tänker inte skicka med " skit " kläder bara för de ska till pappa. De ska kunna vara fint och ordentligt klädda även där, utan att jag ska få hem förstörda kläder. 
 
Fettfläckar går/får jag inte bort med vanisch fast jag tvättar varje tvätt med de, finns de några andra förslag från er hur jag får bort de? Om det ens går * Besviken *.
 
 



~~ Thias 6 år :-) ~~

 
 
GRATTIS MIN ÄLSKADE SON!! 
 
Idag, just nu 08.11 fyller han 6 år :-) 
 

Börjar skolan till hösten och lär dig mer och mer för varje dag som går.
Thias är en riktig fundrerare, analyserar väldigt mycket, gör oftast inte mer väsen av sig än nödvändigt! 
Äter med god aptit och även om det inte är en favorit rätt så äts de oftast upp ändå, så tacksamt :-)
 
Snart får vi nog en tid till BVC med för sprutan inför skolstarten, och se hur mycket du växt mm. 
 
Tänk att jag varit 2-barns mamma i 6 år idag!
 
Paketerna ligger på bordet och väntar på dig, ska åka och fira dig lite senare. 
 
Grattis än en gång Thias. 
Hipp, hipp hurra!! 
 
Mamma älskar dig ! <3 
 
 
 
 



Skolan!

Är i skolan och arbetar på, sen blir de leklust och paket inköp samt biltema och adbildelar för att ordna lite på bilen :-)

Hoppas hoppas inför veckan, men de återstår att se!

Snart äta lite äpple kaka som jag hade med idag, gott :-)
Nej nu kallar böckerna!

Tjingeling!! ;-)




Kanelbullar/snäckor/snurror

Här kommer receptet på de bullarna. 
 
 
 
 
 
Lämna gärna en kommentar om ni har provat det! :-) 



~ Riktig bakhelg ~

Glutenfria kanel snäckor bakade vi idag! 
 
 
 
Receptet kommer här :-)
 
 
 
 
Jag använde Lailas glutenfria mjölmix,  den blåa! 
Hade ingen kardemumma i heller. 
 
Men de blev goda :-) 
kunde dock slängt i ännu mer kanel :-) 
 
lycka till :-) 



Doftar ljuvligt!!

De är en härlig doft :-)
nybakade frukost bullar ska vi ha till frukost imorgon , längtar redan :-)
 
titta vad härliga :-)
 
 
 
blir nog mer bak imorgon :-) 



~~ Miliax 18 månader ~~

Just nu 13.28 , just idag har våran älskade lillprins funnits hos oss i 1,5 år , varje dag har vi älskat honom, skrattat med honom, hans vackra leende och de mörkbruna ögonen Som får oss att smälta! <3
 
Tror inte han förstår hur myclet han betyder för oss alla, hur fantastisk han är. 
Hur mycket vi älskar honom <3
 
GRATTIS PÅ 18-MÅNADERS DAGEN ÄLSKADE MILIAX :-) 
 
 
På bilden lyssnar hörlur Noahs hörlurar vilken är en av favorit sakerna :-) 
 
 
 



Strax Bvc

Snart åka till Bvc!
Spruta , ogillar massor!!

Upptäckte att vi fortfarande inte har något varmt vatten på lilla toa/ duschen!
Så de fick bli en dusch i den andra duschen!

Vi har två av varje i denna lgh! :-)
Skicka ett felmeddelande till hyresvärden så hoppas det åtgärdas snart :-)

Mårten kommer och hämtar Miliax över helgen i eftermiddag , och jag ska till min läkare " P ". Hämta de stora barnen och sen får vi planera helgen!

Tjing!!




Nytt utseende!

På bloggen alltså ;-) 
Ja de finns förövrigt några delar av mig själv med som jag gärna skulle sätta nydesign på ;-)
Men det tar sin Lilla tid! 
 
Får ha detta utseendet nu för jag orkar helt enkelt inte sitta och Koda om en massa ikväll, så de så :-) 
 
ska strax lägga mig med, men borde verkligen hänga upp tvätten först * trååååk * 
 
nåja, hörs imorgon :-) 
 
 



Då slog det mig...

Jag måste vara den trögaste på jorden just nu,
Satt och kollade övernattning i och runt Halmstad, tror ni jag jag hittade något NEJ!!

Och vet ni varför ? De är ju tennisveckan i Båstad och de är ju skit nära... :-/
JaJa inte mer att göra åt, tänka om, eller ?

Måste ta mille, tjing!!



~~ Godmorgon ~~

Skrev ett långt inlägg och sen bara försvann allt! * muttrar* 
 
Det gör ont inom mig, ont när jag lämnar Miliax på dagiset i Tågarp denna veckan, 
han verkligen får panik! 
Idag skrek han bara jag satt med honom och inte alls hade gått och han insåg att mamma snart skulle åka. :-(
Så fort han hörde orden " ska du komma Miliax och leka " , " hejdå " 
Fast han satt klistrad på mig. 
 
 
Så imorgon är det ju dags för BVC och jag är mer och mer övertygad att efter det får han vara hemma, för jag mår riktigt skit, riktigt ont i mammahjärtat får jag!! 
Hatar det på riktigt!!
 
 
 
Sitter och kollar efter var vi ska campa ( om vi ska campa ) i helgen, barnen är sugna på det, vet inte hur långt vi ska åka , måste kolla vad vi behöver införskaffa, vad det ska finnas runt eller på campingen! 
Några förslag? 



Dessa kvällar gör mig galen!!

Ja vissa kvällar ( typ de senaste 3) har varit hemska , ja barnen vägrar alltså sova, hallååå mamma har lite annat att göra när ni sover, plus att klockan ringer 06.20 varje morgon. 
 
Miliax hade sovit i 2 timmar idag igen på dagis ( ja , jag glömde säga till de imorse så mitt eget fel ), men imorgon blir de absolut Max 1 timme, måste ju få han i sömn i vettig tid om kvällarna. 
Sitter och funderar på om det ens är lönt att ta fram skolböckerna. Om de kommer fastna något av bokföringen i skallen, tänkte planera in det så sent det går nästa vecka så jag har måååånga dagar på mig att plugga :-) 
 
Tänkte ta och utesluta allt " vitt " i min kost, som är sockerbovar för mig. 
Så inget ris, pasta, potatis, mm de finns annat man man ersätta det med, nej, de blir inte direkt LCHF utan en egen kombination. ;-) 
Jag ska klara detta, jag måste!! 
Hejja heja mig :-) 
 
 



Skam den som ger sig!!

Efter jag skrev de förra inlägget så fick jag tag på en lärare som " vaktade " mig så provet blev gjort " YES!! "
Så nu är de ett prov kvar nästa vecka!!

De rullar på med entreprenörskap och känns ganska lätt och gå till skolan faktiskt!




Kommunikation!!!

Hatar när de är brist på kommunikation!!
Sitter i skolan och skulle ha prov idag, då kommer de ngr andra lärare och säger " nej hon är sjuk" och ingen annan kan vakta!

Hallå, hon kan väl ändå skicka mejl och säga hur de ligger till?!
Så nu sitter jag här och har riktig panik att få de gjort denna veckan men de säger att de bara finns tid nästa vecka eller veckan efter och det har jag inte tid till!!

Fan, ska jag aldrig komma i fatt, lusten försvinner till allt!!




Lång promenad i Landskrona

Och de blev en hel del foto tagna =)
Tänkte visa er några nu , sen kommer de fler en annan dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kom gärna med synpunkter på vad ni tycker. =)
 
Har en bild som säger mycket på ett förälskat par vid stranden med.
 
 



Påväg hem!

Miliax är lämnad till Mårten för de skulle hälsa på hans farmor ikväll och imorgon köra My till flyget då hon ska till Polen ngr veckor!

Funderar på vad som händer ikväll, några förslag?
De är karnevalen i Landskrona, så kanske borde ta mig dit en runda, ta med kameran och plåta lite :-)

Såg att de satt in extra bussar nu när den är så hem kommer jag förhoppningsvis :-)

Ska även plugga lite till provet på måndag hade jag tänkt!
Måste bara klara det!

Nästa vecka är de möte med " P " med och de är Bvc för Miliax, tror dessvärre de är något jag får boka om för tror Miliax storasyster Tilda ville ha honom och umgås med honom ngr dagar! :-)

Så glad att han är omgiven av en massa syskon som bara vill honom väl <3

Soooool idag, ☀ " bakom mina solglasögon kan jag va mig själv " 😜




Barnfria veckan!

Denna veckan är det bara jag och Miliax hemma!
De stora är hos deras pappa och Miliax ska till sin pappa på fredag - lördag! :-)

De går så snabbt med han nu, snart 18 månader!
Orden bara exploderar från honom :-) helt underbart att höra och se!
En fruktansvärd vilja har den lilla killen <3

Älskade Miliax , mamma och pappas ögonsten <3




*** 5- års jubileum ***

 
 
Just idag är det 5 års jubileum för min blogg :-) 
Den 10 Juli 2008 skapades min blogg , trodde aldrig då att jag skulle skriva, gå tillbaka, vädra , mm genom denna.
 
Jag har mycket glädje i bloggen, många inlägg som fortfarande ger mig stark ångest, inlägg som jag aldrig fattar varför och hur jag ens kunde skriva de, mycket som är dolt i ord, mycket känslor o funderingar! 
 
Så Hipp Hipp Hurra för min blogg idag :-) 
 
 



}} BVC {{

Idag ska Miliax till BVC, vet inte om de är läkarkontroll eller om det är bara längd och vikt och en spruta, har för mig att det är spruta vid 18 månaders kontrollen. 
Men iallafall så kommer en uppdatering sedan :-)
 
Helt slut egentligen, men måste dit med honom, sen blir de att ta det lugnt, 
kroppen vill inte som jag vill, tyvärr!!
 
 
 



Förstoppning??

Eller vad är det Miliax råkat ut för? 
I natt skrek han mellan 01-04, innan han somnade, fick inte röra honom, snurrade, bar han, vaggade han , allt. 
Men inget Hjälpte, de slutade med att denna dagen har bestått av extrem trötthet, blev att åka hem från skolan då jag satt och somnade på bänken :-( 
 
ikväll gick Miliax och la sig 19.30, kl 20.30 vaknar han av antagligen samma sak som förra natteN, skrek, skrek, skrek. 
Nu efter dryga 1,5 Tim skrikande somnade han i en lustig ställning på mig, men bara det är bekvämt för honom! 
Han ligger nu i sin säng och jag hoppas på ngr timmar i natt, men misstänker VAB imorgon för honom :-( 
Men som sagt vi får se!! 
 
Tankarna har gått om gluten, då storebror Noah är det, eller om han bara reagerar på vällingen vi använder. Trotts att han får samma sort här som hemma hos Mårten! 
 
Nåja, vi får se hur de utvecklar sig!