Vårt älskade mirakel !

Lägger in en bild på vårt älskade mirakel!
Vi längtar så efter dig nu!!




Stolt över dig! <3

Jag är stolt över dig!
Du är unik!
Jag älskar dig precis som du är!
Vill inte ändra något!
Du är en fantastisk person!
Allt du sagt under kort tid, allt du kommit fram till!
Kan bara få mig att älska dig ännu mera!
Du klarar allt bara du tror på dig själv o du litar på mig!
Hjälp - du vet att det finns dag som natt!
Uppskattar att du väckte mig i natt o berättade!
Det betyder massor! <3

Jag älskar dig!!!
Glöm ALDRIG det!!!




Snor fel choklad!

Noah har jätte ont i magen ikväll, men så är det när man snor choklad i kylen o dessutom är det fel choklad!

Inte lätt o vara gluten!




Hänt en del..

Pojkarna var hos Nicklas i helgen, men sen kom bara Noah o Alwin hem :)
Thias är uppe hos farfar och hälsar på och ska vara där denna veckan som det ser ut.
Sen är det ju lov nästa vecka och då ska iallafall Noah åka ner till Nicklas, vi har inte riktigt bestämt angående Alwin, då han är så fruktansvärt mammig.
Men har ju några dagar att fundera på =)
Såg att det var nu i helgen som mora träsk skulle spela i Växjö med, vet en kille som verkligen vill dit och titta, så får kanske satsa på det?
Trotts allt inte så ofta som de kommer juh :) Får se om älsklingen vill passa Alwin under tiden annars får väl han med hänga på.
Igår var jag på Gekås och fixade alla deras vinterkläder så det känns skönt att ha det avklarat. Ska bara beställa hem skorna. Får mäta fötterna i eftermiddag, så jag får iväg beställningen!
Annars händer nog inte så mycket. Älsklingen mår inte alls bra idag så det blir sängliggande för han!
Och sen ville Noah baka , ja Alwin med för den delen efter de kommer hem från dagis.
Kanelbullar, får se om det blir det eller om det blir något annat mumsigt!



- Vecko byte ?

Ja efter det sista UL så vet jag ju inte när jag byter veckor, som det kan bli.
Fick en överläkare nu senast som inte alls kunde förstå hur de kunde ha kommit fram till det första datumet på det som räknas som RUL.
Så vi har ett BF alltifrån 13-24 Januari. Bli spännande. För dvs +- 2 v så är det 31 December 2011. Så vi får helt enkelt se när grodan vill komma till oss.
Så ska jag gå efter RUL så gick vi in i vecka 28 igår, men ska jag räkna efter sista UL så går jag in i vecka 30 på fredag :)
Så vi får se, känns som evigheter till grodan är här iallafall, men sen tänker jag att det är ju faktiskt bara lite mer än 2 månader om vi ska gå efter sista UL.
Längtar som en tok iallafall gör ja =)
Den hade party i magen igår kväll, gud vad den sparkade, idag har det varit lugnt hittills, men inte lönt att man stressar upp sig fast man har haft mardrömmar om alla dess saker! :(
Försöker lägga upp en bild på grodan, men det vill inte fungera så det kommer senare =)



v 27 :)

Bytte vecka igår =)
26+1 idag =)
Här går det undan!
Så det är runt 96 dagar kvar nu, men tror grodan kommer tidigare för enligt den uträkningingen ska jag inte ens kunna testa positivt som jag gjorde.
Mamma o pappa fick veta igår att det blir tillökning, och de tog det bra! ( Skönt ).
Så nu får vi bara hoppas att allt är som det ska.
vi ska ju på ett ultraljud imorgon igen. Med nya mätningar osv.
Detta hittade jag..

Bebisen

Den här veckan blir din bebis drygt 23 cm från huvud till stjärt och väger omkring 900 gram.

 

Efter att i en månad har haft ögonen slutna så börjar bebisen att öppna dem under denna vecka. Ögonen är nästan helt färdigutvecklade.

 

Bebisen kommer att fortsätta att bilda underhudsfett, även om det vid den här tiden fortfarande är ganske liten och tunn. Vid förlossningen kommer den att ha samlat på sig tillräckligt för att klara den tuffa världen utanför livmodern och för att få det typiska rultiga bebisutseendet.

 

Blodkärl bildas i lungorna för att förbereda dem på ett liv utanför livmodern. Blodcirkulationen är fullt fungerande och navelsträng, moderkaka fortsätter att växa för att kunna försörja det allt större fostret. Moderkakan är nu nästan lika stor som bebisen.

 

Även om det fortfarande är alltför tidigt för din bebis att födas så skulle den nu har c:a 70% chans att överleva om den föds på ett sjukhus med rätt resurser.

 

Du

Övre delen av din livmoder är nu c:a 6 cm ovanför din navel, och du kommer fortsätta att växa ungefär 1 cm per vecka. Om du har ätit balanserat och närigsriktig kost har du förmodligen gått upp omkring 7-10 kg fram till nu.

 

Eftersom bebisen ligger högre upp i buken nu så kan det hända att du ibland upplever att det gör ont under revbenen.

***********
Känns skönt för jag har inte ens gått upp så mycket som de "tror " att man ska ha gjort.
Får se vad BM säger imorgon om vikten!



Mitt i veckan..

idag ska pojkarna åka till Deras pappa.
Ska åka efter dagis så just nu pågår packande och tvättande här hemma.
Kan man tvätta utan sköljmedel?
Insåg just att det var slut och orka ta sig till affären, då tappar man ju all lust för allting sen :p
Vikt in den tvätten som var klar iallafall, torktumlaren är igång samt tvättmaskinen, så vi får undan det!
Fattar inte att det kan gå så mycket kläder på så små killar, men så är det väl. De har ju minst ett ombyte o dagen så det blir en del!
Gick bra idag och lämna alla utom Thias, förstår inte vad det är med han. Ibland går det kanon, men ibland är han sååå tvär!
Men fröknarna skulle prata med han så de blir nog bra till slut, han är nog lite nervös för att han äntligen ska till pappa igen! Ett tag sedan de var där nu!
Men det blir mer nu på sistone, mycket lov, och sen kommer julen osv med.
De kommer hem på måndag är det tänkt. Får se om det blir ändrade planer kanske :p
Ska prata med Nicklas om det!



Godmorgon- ytterliggare en ny vecka!

Godmorgon!
Får se vad denna dagen erbjuder.
Thias har redan satt igång o börjat bråka här hemma, blir knäpp på han snart. Hoppas bara de andra 2 kan hålla sig lugna ändå!
Älsklingen ligger o sover fortfarande och han kommer nog upp när han känner för det!
Denna veckan är det inskolningsmöte med Dagis, VC med Alwin, Ultraljud med Grodan o sen BM besök. Sen åker pojkarna till deras pappa på torsdag så helgen är helig :p
Vad ska ni göra denna veckan?



99 <3

Idag är det 99 dagar kvar till grodan är beräknad enligt UL!

Tog en bild ifrån toaletterna i Bowlinghallen igår så inte bästa kvaliteten!

Är i 25+5 idag :)

 




Lördag:)

Match i bowlingen idag. Vi vann med 13-6. Men ja kunde bara få ihop 696.
Huvudsaken vi vann :)

Kom hem, o en liten liten stund sen åkte älsklingen till "jobbet".
För o titta o jobba på hockeyn :)

Lyxgris som han är!
Får hoppas vi får biljetter till den matchen vi vill se :)

Saknar honom massa ikväll men vi ska ha myskväll ja o de stora grabbarna när Alwin gått o lagt sig!




Torsdag- Ensam kväll hemma!

Älsklingen är iväg på Hockey ikväll =)
Så är det när man kan få det gratis.. Aviiiiiiis!
Han skulle väl vara hemma vid 22 tiden trodde han men det vet man aldrig!
Killarna och jag har iallfall lagat middag, blev hemmagjorde köttbullar med potatismos och efter det så skulle de kolla film, men då kom de några kompisar och ville leka med dom så de fick bli så!
Noah kom in- han hade trillat på en spring tävling de hade haft! så han ville bada varmt efter det!
Thias kom inte in från 18.30 ikväll, så de blev inte mycket Bompa för han =)
Alwin somnade snabbt o det gjorde grabbarna med.
Nu ska jag kolla på " drömmen om ett barn" och sen blir det lyxfällan!
ha det så bra =)



Tisdag 11 Oktober 2011.

Många ettor och nollor om man skriver ut det kom jag på =)
Älsklingen har varit i Växjö ikväll för att få info om publikvärd. Så han ska iväg o jobba på torsdag och lördag.
Så äckligt avis så ni anar inte.
Men men så är det!
Min tid kommer sen när jag är lite äldre...
Sökte jobb med innan så får hoppas de blir några dagar där.
Imorgon ska vi ev in till Växjö o ska handla vantar och mössor till pojkarna.
Sen Måste vi kolla efter vinterkläder, skor o hela tiden biten med.
Sitter o kollar fotboll. 3-2 till sverige mot holland! =)
/ Morgonstjärna



Thias har varit på BVC

På hans försenade BVC koll. Var detta för någon vecka sedan.
Väger nu 17.5 kg och är 105 cm lång.
Jämnförde med Noah i den åldern och de var lika långa men Noah var ½ kilo lättare =)
Så de är lagom stora båda två!
Ska iväg in till Växjö för o kolla hörseln, för de gör de tydligen inte här uppe på BVC.
Sen ska vi tillbaka för att kolla synen en gång till!
Bara för att kolla en extra gång då jag har problem med mina ögon så tyckte vi det =)



BVC Siffror =)

Idag har Alwin varit på en försenad BVC kontroll. Han skulle gjort den när han var 18 månader så bara 4 månader försent :p
Han väger nu 13 Kg och är 88-89 cm lång.
Och kan allting som man ska kunna!
Älskade lillkillen fick sin spruta med, i armen denna gången. De gör tydligen så här uppe!
Efter BVC åkte vi tillbaka till dagis så han fick avsluta sin dag där =)



- STÄNGD -

nu är bloggen stängd för obehöriga!
Och så kommer det att förbli!
Kommer Endast ge ut till de som jag verkligen verkligen kan lita på.
Och jag hoppas ni respekterar det!
Det var inte såhär det skulle bli- men nu är det valet gjort och mitt liv går vidare med älsklingen och alla underbara barn <3



Dagen går vidare med massa funderingar!!

Dagen rullar vidare..
Älsklingen o Thias är i affären just nu och ska handla lite.
Han ska visst göra raggmunkar ikväll, aldrig ätit det innan så vi får helt enkelt se hur detta smakar =)
Har ju smakat så mycket nya saker nu sen vi blev ett par =)
Svamp senast nu härrom dagen =)
Imorgon är det måndag och sen tisdag och det är äntligen dagis igen. De behöver rastas av.
Jag har en hel del samtal som jag måste ringa imorgon till olika ställe, mycket som måste och är akut!
Sen tisdag kväll så ska älsklingen till växjö och Vida Arena- han ska ju bli matchvärd när Lakers spelar =)
De gillar han!
Unnar han det, fast jag kan säga att jag är riktigt riktigt avis, men så är det ibland!
Noah o Alwin sitter och lyssnar på mora träsk =) tanken är ju att jag o de stora pojkarna ska till Växjö den 30/10 och titta på dom om det nu blir som planerat, men vi får se! Allt kan ändras!
Har ett efterlängtat möte nu i veckan med, kanske kan få en hel del hjälp där. Hoppas man får förtroende annars blir detta jätte jobbigt!
Måste få allt och fungera, jag måste göra tuffa beslut.
Men det är såååå svårt...
Såå mycket känslor, så mycket smärta, så mycket funderingar!



VILL HJÄLPA!!

Jag vet inte vad jag ska göra..
Eller hur jag ska hjälpa.
jag vet bara vad mitt hjärta säger och det har jag sagt många gånger till dig.
Hur jag vill ha det, hur det skulle vara.
Planeringen i detta läget är jätte svårt att ens ändra, de går inte.
Det var inte såhär det skulle bli, inte nu, aldrig någonsin!
Jag önskar ja kunde, frågan är bara hur??



Hur mycket ska en människa orka?

Var ska jag börja... Allt är bara kaos i min hjärna. Detta funkar inte- kommer något någonsin o funka?
Mamma - älskade mamma... Varför det med nu på samma gång? Ja vill kunna hjälpa men kan inte göra ett skit, vet ni hur frustrerande det är?

Måste tänka på allt annat med om hur jag ska fixa ihop allting själv.. För det är det allting handlar om i slutet!
Gjorde jag fel? Gjorde jag rätt?
Kommer jag någonsin få veta o kommer jag någonsin göra rätt?

Känner mig totalt misslyckad!!!

Varför??




Torsdag.

Idag ska Noah till tandläkaren kl 14 så jag ska hämta han lite tidigare på dagis =)
Sen imorgon är det Thias tur!
Ska även fråga om Alwins tänder, han har en liten speciell tand där framme så =)
Tanken är att vi ska baka kanelbullar idag, glutenfria först o främst, sen blir de kanske vanliga med!
Riktigt höstväder ute idag, massa blåst och regn. Bara lite ljus som saknas! Har ju inte yckas köpa hem massa sådant än!
Precis diskat, och fixat lite papper som ska iväg samt satt igång tvätten, likabra att få undan det direkt än att man ska ha hur mkt som helst till sist!



Ännu mer Ultraljud :D

Fick en kallelse igår med posten om ytterliggare ett ultraljud.
Barnmorskan sa ju att jag skulle få ett tillväxt UL i vecka 32. Därför blev jag konfundersam när jag läste datumet :)
Men sen låg det en lapp med också.
" Efter ert föregående Ultraljud så var våra läkare fortfarande inte nöjda med allting, så de ska göra en ny mätning ".
Jaha- ja man tackar och bockar.
Men lite skrattretande är det med, för jag sa att " va bra att ni såg all nu så blir det inte fler UL "
Men vad fel vi hade =) Så de blir en koll till på grodan!
Spännande!
Så nu ska vi dit den 20 Oktober :)
Baaaara 14 dagar till idag!
- Längtar efter dig Grodan! <3



24+1 = Vecka 25

Tiden springer iväg :p
Höll på o skriva fel på vilken dag vi är :)
Baaaaara 110 dagar kvar innan grodan är beräknad, sen får vi ju se när den vill komma ut med :)
Men längtar! :)
Massa funderingar på hur denna bebisen kommer se ut eftersom det är en helt ny pappa, helt nya förutsättningar!
Huvudsaken den mår fint och är välskapt så blir allting jätte bra =)



Godmorgon!

Godmorgon världen.
Varit med killarna på dagis- Thias var jätte tjurig o ville inte något alls, medans Alwin bara springer för o komma fram snabbt :)
Noah ville sitta inne och läsa böcker när de andra lekte på gården. Inget blir som man tänkt sig.
Tanken är att vi ska in till Försäkringskassan någongång idag. Om de blir medans barnen är på dagis eller de blir efter det får vi se.
Hade även tänkt o baka lite idag, men vi får se!
Älsklingen gjorde en kladdkaka igår kväll till oss, mums! Så de blir väl att man nallar en bit av den snart :p Får ju inte bli gammal!
Jag vet inte vad jag ska göra med allting runtomkring, ibland känns det som allt, precis allt är mitt fel.
De hade inte varit såhär om jag inte......
Lägger hela skulden på mig själv.
HATAR att se någon jag älskar över allting annat inte må bra, hatar att de känns som det är mitt fel.
hatar att jag inte bara kan knäppa med fingrarna och allting är bra igen!
Det är en himla tur vi älskar varandra som vi gör! :) <3
Bowling match i helgen, men vet inte om jag ska åka med. Inte bestämt mig riktigt än. Vill vara hemma o ta hand om allt så han slipper när han inte mår bra.. :(
Älskar dig min prins över allting på denna jorden! <3
/ Morgonstjärna!



Underbara älsklingen :)

Titta vad ja fick av min underbara älskling så spontant :)
Älskar dig mitt hjärta <3




- Mot förlossningen - 23+5

Haft regelbundet sen 20 igår kväll så nu tvingade älsklingen mig o ringa in o säga hur det verkligen stod till med magen.
så nu vill de ha in mig på en koll för att se så inte tappen är påverkad!
Får se vad som händer där inne!
Har varit med om förr att deras mätare inte alls tar upp de man känner o tvärrtom.
Så de blir en upplevelse!
Ska försöka uppdatera senare!
Idag är jag gravid med grodan i 23+5, så de är läääänge kvar!!