Du har ett leende <3

Du har ett leende
Ingen kan le som du
Det blåser bort alla tvivel
Alla frågor jag har


Kan inte beskriva vad som rör sig inom mig, de är så mycket. Så mycket känslor- så mycket kärlek till dig.



Varje steg för oss närmare varandra!

När jag såg dig, hände nånting
Allt runt omkring mig försvann
Jag glömde min beställning
Jag drogs emot dig
Du satt med dina vänner vid ett bord
Och dina ögon sa, nått mycket mer än några ord

Varje steg, för oss närmare varann
Känns i varje vändning
I hettan från din hand
Varje steg, som vi tar, är ett möte mellan känslor
Varje rörelse ett svar
Vi svävar i en längtan

Utan att tveka, utan ett ord
Gick jag mellan borden mot dig
Jag tog mig genom larmet, förbi alla skratt
Du ställde ner ditt vinglas och du log
Allt annat bleknade bort
Det var bara dig, jag iaktog

Varje steg, för oss närmare varann
Känns i varje vändning
I hettan från din hand
Varje steg, som vi tar, är ett möte mellan känslor
Varje rörelse ett svar
Vi svävar i en längtan

Du kan inte ana, hur jag har längtat
Efter att få ha dig i mina armar
Få känna dofterna
Få känna värmen från din kind

Varje steg, för oss närmare varann
Åh,
Varje steg, för oss närmare varann

Varje steg, för oss närmare varann
Känns i varje vändning
I hettan från din hand
Varje steg, som vi tar, är ett möte mellan känslor
Varje rörelse ett svar
Vi svävar i en längtan

Vi svävar i en längtan





Ännu en dag med sol

 
Idag är tanken att jag ska åka och lämna min vagn och få tag på en annan, men vi får se hur det blir med den saken.
Just nu sover Miliax så jag får slappa här, sen ska de städas och vikas tvätt = booooring!
 
Saknar så det gör ont just nu- det är jobbigt!
Kan inget annat än att hoppas, men vet att annars är det bara antagligen 2-3 dagar kvar! Men känns som en evighet!
 
 



Medicin

Medicin i all ära, men varför ska den vara så himla dyr.
Var och hämtade ut pencillin nu för inflammationen som förövrigt inte är bättre utan snarare sämre.
Tar mitt nässpray 5 min innan amning, och tabletterna ska tas 3 ggr dagligen men det var ju inte de små tabletterna i burken. Jag som hatar att ta tabletter får jätte ångest bara att se dom, och att dela dom är ännu värre för då får jag ju förtusan svälja ner de 2 ggr. *Huvva*
 
Nej nej nej, de får helt enkelt gå på vanligt sätt.
Dock får jag huvudvärk av nässprayen!
Men jag hoppas de släpper snart!
 
Miliax ska ju vara hos Mårten på lördag så jag hoppas de är någorlunda bra tills dess annars blir de jobbigt då det knappt funkar att pumpa!
 
Så tack vare allt detta så blev inget som planerat. 
Vi skulle på baby träff kl 10. Men vi gick och la oss kl 08 när vi hade lämnar pojkarna på dagis men vi vaknade inte från kl 12 *oooops* Så de blev ingen mammaträff, får ta de nästa gång.
Men det var skönt att få bort huvudvärken och bara vila efter en extremt tufft natt då de gör fruktansvärt ont att amma.
 
****
 
Tatueringen börjar mer och mer läka kan inte säga något annat än - jävla färg!!
Så jag får åka dit igen när allt är läkt så får vi gå igenom hur vi ska fixa med nya färger osv eftersom de inte går att använda de 2 :-(
 
 
Har en väldigt kvällspigg liten kille bredvid mig =) Men han har nog tagit efter sina föräldrar :-)
Men kanske blir en lång sammanhängande sömn för både han och mig - *drömmer mig bort * Gud vad skönt det hade varit!



Gladskiten Miliax 5 Månader :-)

 
 



Nytt Objektiv :)

Ja var och hämtade det så nu blir det att plåta massa för att avgöra om det verkligen är det som jag är ut efter eller om jag ska leta vidare.
De har grymt bra skärpa och lätt att använda samt litet & nätt :)
Men som sagt måste utvärdera det =)
 
Objektivet heter nikkor 35mm f/1.8G
 
Lägger in 2 bilder på Miliax från idag med just detta!
 
Bara älskar hans ögon <3
 
 
 
 
 
 



Och så var det dags IGEN!!

Ja ytterliggare en inflamation i mitt bröst. Samma visa som sist. Vänster.
Detta är 3 ggr detta händer nu på 5 månader. Börjar bli en aning trött på det!
Vill ändå inte sluta amma då detta är så underbart mysigt och ha Miliax så nära och så trygg hos mig =)
 
Blir väl en himla massa ammande på samma bröst i natt så förhoppningsvis släpper det annars får jag inom ett apotek imorgon och hämta ut mer spray för att de ska lossna..
Men så tråkigt, är det inte det ena så är det de andra!
 
 



Tvätt- tar den aldrig slut!

Tydligen inte. Eller egentligen så har jag inte så mycket skitigt, utan allting som ska vikas. Blää tråkigt men de måste göras, en del ska strykas och sen ska de läggas in.
Noah lägger ju in sitt själv, men Alwin får ha lite hjälp. Han öppnar iallafall gardrobsdörrana till mig :) Alltid något :p

Tråkigt väder idag igen, och jag har ingen lust till något, ingen energi. behöver ha den påfylld men personen som gör det är inte här :(
Så långt borta, men ändå i mitt hjärta varje sekund på dygnet!

Önskar bara såå att allt vore annorlunda, att jag kunde koppla av någongång!
Men de lär jag väl aldrig kunna!
De svider i min mage och tårarna bränner innanför ögonlocken!
Hade aldrig varit såhär om jag inte älskat <3

1,5 timme till jag ska hämta grabbarna grus på dagis, sen köra och hämta objektivet :) Sen blir de nog lek på lekplatsen, och sen kör vi nog inom Mcd på vägen hem, så är den biten klar och barnen blir överlyckliga!
Ska bli sjukt kul med ett nytt objektiv. :-) :-)





Onsdag!- Objektiv :)

Idag får jag mitt objektiv :)
Ska hämta det mellan 15-16 idag!
Sen blir den nog en hel del fotande ikväll med barnen och även imorgon på baby träffen..
Men ska bli så
 
Ska berätta för dig- ja just dig.
De betyder massor att du läser, för jag vet att du kan läsa mig. 
Hur jag skriver, vad jag skriver osv :)
Du betyder massor <3
- Men ska även säga att jag saknar dig - 
 
Springer och smörjer och tvättar min tatuering hela tiden känns det som för att få det att försvinna, tyckte för ett kort ögonblick igår att det var bättre, men inte när jag vaknade.
Jävla skit vit färg. Och det var bara den som hade det, men jag pratade med min tatuerare och han skulle absolut inte använda den mer utan beställa den andra leverantören som han hade innan :)
Men det har ju inte avskräckt mig alls =) Tittar ju redan på nya objekt :-)
 
Slänger in en bild på en glad Miliax :-)
 
 
 
 



Smisk/Sparkar/Slag eller Verbalt ?

Vilket är värst ?
 
Va- började du ens tänka på den frågan?!...
De ska inte vara några diskussioner i ens hjärna om vilket som är värst. De ena är inte bättre än det andra!
 
Det jag pratar om är uppfostran, vad och hur man gör mot sina barn!
 
Även om du aldrig skadar/skadat ditt barn så har du kanske slängt ur dig något elak i all hast i ren ilska.
Detta tar precis lika mycket ( om inte ännu mer ).
Tänk dig själv att varje dag / flera gånger i veckan få höra hur dålig du är, hur jobbig du är, hur dum du är, osv osv.
*ryser i hela kroppen *
 
Att skada sitt barn är hemskt, barn har inte valt att bli satta till världen. De är ett val vi föräldrar gjorde när vi fick veta att vi var gravida!
De ska få det absolut bästa som man kan tänkas ge dom.
Och det är INTE att behandla de illa.
 
De är små människor, små personligheter, små individer. Och alla är de lika mycket värda!
 
 
 
Varför jag skriver om detta nu- för att jag såg ett program om just detta!
Och vill veta hur just ni tänker och känner!



Infekterad

Ja min tatuering har blivit de..
Ringde min tatuerare och pratade med han.. Då kläcker han ur sig.
" Ja det är nickel i den vita färgen , kan de vara det du reagerat på "..
*muttrar*
Jag ÄR ju nickelallegisk, så förhoppningsvis har de nått toppen nu och kan bara bli bättre.
Vill inte lägga ut bild än på den från allt lagt sig.
Gör ont, stramt och är ömt.. Men jag kan ju använda den nu iallafall :-)

Imorgon blir jag med nytt obejktiv till Kameran * Längtar *
Annars vet jag inte vad som händer imorgon... Nu när inget blev som man planerat från början :(
Torsdag är det mammaträff :-)
Fredag - öppen för förslag!




Oj- de bubblade...

Hoppsan, de bubblade visst ur mig bara, allt om mitt förflutna.. Kanske var lite mkt, ingen skulle ju veta. Och nu vet du, men vet att du håller det för dig själv.
De som varit så hemligt, sådan tabu..
Och nu bara skriver jag helt om allt.
Oj oj oj...

Så nu är de 2 personer som vet om detta ...




Beställt hem böcker!

Kikade runt på bokus efter lite böcker och vips, de slank visst ner 4 i korgen...
Så de kommer nästa vecka, ser speciellt framemot 2 av dom.
Så får väl skriva en utvärdering senare när jag läst och funderat/analyserat lite =)

Saknar en viss person ikväll, men de lär ju vara så ett tag nu.
Önskar allt vore annorlunda, att de ska sluta vara fär förbannat invecklat för alla parter, att det ska finnas respekt och en acceptans utan att man ska behöva vara bästa vänner för det!

När man bara försöker ge och ge och ge, men ändå vet man att de gör ingen nytta, men man vill ändå inte ge upp.
Hatar att ha det såhär, och speciellt när man inte vet hur länge man ska behöva ha det såhär.

Tankarna snurrar mycket vissa tider och just nu är det en sådan tid :'(
*suckar*
VARFÖR kan inte ens liv bara flyta på, varför ska de vara som en berg-o-dalbana...



Positivt tänkande!

DE måste jag arbeta på !
Jag tror jag ska inom bibblan i veckan och låna en bok om just detta, något måste det ju finnas!
Sen ska jag ta tag i och ringa min kurator för jag behöver hennes hjälp med några saker.. Hoppas det finns på plats där hon är =)




Ingenting blir som man planerar!

Dessa missförstånd, dessa diskussioner..
Ja jag hoppas de löser sig. Man ska inte var ovänner, de är onödigt och det tror jag helt ärligt inte vi är heller, men de känns ändå jobbigt. Men det förstår du..
 
Tack för denna helgen, tack för att du är du. 
Tack för att du trotts allt förstår vad jag går igenom, fast allt är som det är!
Tack för att du försöker puscha mig till saker, tack för att du får mig positiv.
Tack för allt du är och någonsin kommer att göra för mig!
 
Du är och kommer alltid vara min bästa vän! <3
 
 
 
 



Ny Gaddad!!

Igår gjorde jag min första tatuering :)
Den blev såååå snygg! Jätte nöjd :)
Får lägga in bild när jag kan lägga in bilder från datorn, eller så skickar jag in via blogg appen när den väl vill fungera, testade hela dagen igår med att logga in men den ville inte. *muttrar*

Denna veckan består som vanligt av Dagis, BVC, Mammagrupp och lite sådant =) Känns skönt att livet kommer igång!
Men vet även att den kommer bli jobbig , men måste låta de tankarna trycka undan så blir de lättare.

Till helgen är det planerat en GBG resa med pojkarna =) Som de längtar så hoppas nu innerligt att allt blir som planerat....OCH att vädret är någorlunda bra! Behöver ju inte vara stekande sol precis, men gärna liiite sol osv :p

Miliax vill att mamma slutar blogga nu, för han vill ha lite uppmärksamhet så får väl avsluta då!




Glad Midsommarafton

Idag är det midsommar och regnet bara öser ner..
Som vanligt? Ja de brukar faktiskt vara regn på midsommar, men man får inte låta de påverka humöret =)

Miliax ligger och nannar fint i vagnen, varit en jobbig natt med mycket vaknande.

Hoppas ni får en fin dag.. Jag spenderar den med dom bästa :) <3

Kram!



Lunch!

Kanske borde inta lite lunch för att inte hamna fel i tiden. Blev ju mat över sedan igår :)
Ris med Curry gryta :) Mums!

Miliax ligger och sover uppe på mig, han är inne i en ny sådan fas :) Lillsöte, älskar honom såååå mycket och denna veckan har vi bara myst medans de stora killerna har varit på dagis, känner att jag fick unna mig det =)

För nästa vecka blir de lite planering då vi antagligen åker på en liten semester nästa helg =)
Beror på om nu allt är löst från alla håll som är berörda!

Ska hämta killarna kl 15 på dagis och sen mot Perstorp där Nicklas bor.
Och sen ska vi hem igen, för att vidare sen =)
Så denna midsommar är jag barnledig, ja jag har ju miliax.Men från de stora.

Visst ja- lunch var det ja =)



Första doppet i sjön! :)

De togs igår kväll :) 
Vi körde ner till borstahusen efter kvällsmaten =)
 
De var lite folk som badade =)
Ska lägga in en bild på killarna, visst får man sommarkänsla =)
 
 
 
Som jag älskar dessa pojkarna när de är på deras bästa sida =)
Annars kan man slita av sig de gråa :p
Alwin tappade brallorna och ville inte alls ha något på sig sen så han fick bada nakenfis.
 



Jag har bestämt mig!

Jag tänker hitta något positivt VARJE dag att blicka tillbaka till.
De behöver inte vara stort, men det måste vara något.
Jag kommer att skriva mitt mål här i livet och när det verkligen ska vara uppfyllt, jag vill ha något att kämpa för.
Jag längtar efter att komma ut i livet, men ska även njuta av detta året med lille Miliax. :D
Jag vet egentligen precis vad jag vill, och jag ska komma dit med.

Hejja Emma :-)



Dyrt :p

Det är dyrt att gå ner i vikt .. Haha
Massa nya kläder som måste köpas. Ja visst är det roligt med, men dyrt :p
Måste verkligen ta tag i allt igen. Känner att jag inte alls har samma motivation.
Men vet att den kommer om de händer något på vågen :p
Sitter och tittar på ett program nu på 4:an om extrema förvandlingar när det gäller vikt.
De handlar om de som kämpat i 1 år med hjälp av Chris Powell :)
Såg det igår med och herreguuud.. han gick ner 98 kg på 1 år :-o Fast då är man även väldigt stor. Han var 23 år och vägde 218 kg om jag inte minns fel.



Nej om man skulle....

Skulle ta tag i sitt liv, ta tag i det som ska göras hemma.
Får lägga in en maskin tvätt iallafall och sen hänga upp den som är klar!
Miliax ligger och sover i vagnen, men låter som han strax är vaken.
Fått stopp i dammsugaren , och inte får jag bort det heller * muttrar*
Nåja.. Tjingeling!



Utvecklingssamtal för Noah <3

Idag var det utvecklingssamtal för noah på dagis.
Och oj oj oj vilken kille jag har.
Han är lååångt före sina jämnåriga. Han är så extremt matematisk kunnig och de bara " kommer " utan att han behöver tänka :)
Han kan formulera sig på ett väldigt moget sätt och förklarar ingående.
Han är ungeför så långt framme som man ska vara när man går i 2:an * STOLT MAMMA*
Han suger in alla information, och förstår precis utan att man behöver upprepa.
Han lyssnar på olika " nivåer" i hur man pratar och kan utifrån det känna och veta hur det ska vara.
Jag är så stolt över honom och nu när fröken hade haft " överlämning " till skolan så kommer de verkligen ihåg Noah för han var där uppe en dag när han var ledig från dagis och de hade visst idrottsdag.
Då kommer rektorn och säga " Ja, det var den killen, väldigt smart unge" :-D :-D



Söndag!

Idag ska Noah på kalas till Astrid på dagis :-)
Han frågar hela tiden hur länge det till, när han ska gå och duscha..
Miliax kommer hem sen någongång!
Fick sms om att han var pappas pojke som älskade att dra sig på morgonen!
För han hade vaknat 2 & 6 i natt och sover ännu :-)

Har pumpat ut så har massa i kylen nu! Frågan är bara hur jag ska göra med det, ge han de.. Eller frysa in och ta med när han ska till Mårten!

Sitter och söndags myser framför Bolibompa :-) Thias åker nog hem idag, frågan är om han blir hämtad eller jag ska lämna!
Får ringa upp Nicklas sen!

Ikväll är det fotboll , så får väl se om jag får sällskap eller ej. Hoppas kan man alltid ;-)

Ha en bra söndag!




Haha... Facebook!

Kan ju göra massa tester, frågor mm på facebook!
Hittade en om gravsten och gjorde den bilden!
Lite skrämmande!

För man vet ju aldrig.... Men lite komiskt att dö av det :-)




Fy vad jag hatar morgnar med ljud!

Jag var inte såhär innan jag träffade dig <3
Men nu är jag ingen morgon människa som kan ha ljud omkring!
De ska helst vara tyst så jag kan morna mig själv, tyst vid matbordet osv!
såhär var jag aldrig innan!

Vad händer idag?
Dagis stängt = pojkar hemma!




Regn , sol, moln....

När ska sommaren komma, vi har gått halvvägs in i juni och vädret går inte alls att lita på.
Idag har vi bara varit hemma jag o miliax och tagit det lugnt.
Ska hämta killarna kl 15, sen hem och fixa i köket, jag ska hänga upp tvätten.  Sen vill nog barnen leka eller spela lite tv spel =)
Känns så otroligt skönt nu när pojkarna har mer tid på dagis, de sa fröken idag med när jag hade utvecklingssamtal med Alwin :)
Sen är det mycket andra tankar som snurrar, om jag ska , om vi ska , orkar jag?
Ja de blir att vi får prata med om detta, testa osv.
önskar jag kunde se in i framtiden!!!
Pssst- jag älskar dig <3



Lill Lördag!

Ja man brukar väl säga så om onsdagarna.
Idag blir de baby träff med några mammor här i byn.
Ska bli underbart att komma ut och prata om allt och inget.
Miliax är den äldsta och den yngsta är född i April så de lär ju inte gå livat till så att säga ;)
Sen efter det får jag köra och fixa medicinen till Miliax, lämna in lite papper osv.
Sen ska killarna hämtas vid 15 tiden.
Sen får vi se vad eftermiddagen och kvällen erbjuder.
Vet vad jag vill, men sen återstår det att se om de är samma planer från andra hållet!



Update!

Vi var hos läkaren, en annan läkare, en bra läkare.
En läkare som LYSSNADE!
Sen att jag inte kunde förklara en del, men hon gav gensvar!
Hon lät han få adrenalin och Airomir inne på mottagningen.
Sen har hon faktiskt skrivit ut Airomir till oss samt en OptiChamber som vi ska plocka ut imorgon.
För er som undrar vad det är och hur den ser ut :)
Så stoppar man in den man puffar med på andra sidan och sen ska han ha det på kvällen, till att börja med.
Hon begärde en uppföljning ( vilket aldrig den andra läkaren sa ngt om ).
Samt att hon lyssnade på han både före och efter inhaleringen och sa själv " Inte fullt så mycket rossel nu längre" och då sken ju miliax upp som en sol :)
Så detta ska nog gå bra, känner mig helt grön på detta planet bara! :p
Tur hans pappa har koll ;)



En sten har lättat!

Pratade med Dagis idag och de vill på alla sätt hjälpa mig att få min vardag att gå smidare till så jag ska få ha killarna där 8-15.15 ca. Så de blir frukost, lunch och mellis på dagis och sen har vi eftrmiddagarna och kvällarna med middag hemma :)
Tror det kan bli kanon. De ska även få gå alla dagar i veckan. Ja Måndag - Fredag!
Så då kanske jag har mer ork att ta hem en och en och ha egentiden med dom. För Noah trånar verkligen efter den, och jag måste orka med!
Idag är det inplanerat tv spel spelande när de kommer hem från dagis.
Men först ska vi kl 15.20 vara i Svalöv och en läkare ska kolla på Miliax igen, hans hosta vägrar ge med sig och jag vägrar gå till samma läkare igen.
Kan ju inte proppa i han ventoline och molipeckt hela tiden för då blir han resistent mot det!
Lite bilder på killarna :
Alwin ska visa bilen :)
Glada Miliax
Noah äter banan :)



Ledsen och besviken!

Men så är det väl... De är väl så det ska vara!
Jag som planerat och fixat. Men kan aldrig genomföra det ändå!
Jag är tom inom mig, jag är faktiskt ledsen, försöker vara arg men kan inte.
Känner mig som en myra som säger där nere " Hallååååå, jag finns med här, jag har också känslor, jag har också tankar och funderingar som jag måste få fram."
Men jag får backa tillbaka och stoppa upp tiden!
Miliax ligger på golvet och börjar bli lite sur på sin mamma. Så jag får väl snart ta upp han!
HATAR detta ensamheten!
Men jag behöver mina barnlediga helger för att orka med 2 veckor till!
Kvävd, jag måste ut, jag måste hitta Emma igen! För just nu finns hon inte!
oj vad detta blev svamligt inlägg! Men måste få ur mig det!



Jäkla tur..

Att jag tog min pw innan för nu öser det ner!
Vi fick ändå ta oss till affär för små saker!

Har insett att mitt cola beroende inte är bra och måste ersättas!
De är inte socker i sig tror jag, för jag äter inte chips, godis osv.. De finns INGET sug efter det!
Några tips och idéer?
De värsta är att colan får mig att vara alert, den får mig att lugna nerverna när jag är stressad!

Ligger och ammar miliax nu , sen ska jag fixa en sak till ikväll!
Några bra på tv föressten?

Imorgon?! Händer... Någon som vill träffas på typ väla? Centersyd?
Och gå och strosa, ta en fika typ!
Lägg in en kommentar vettja!




Hemma efter en PW :)

Blev en Powerwalk genom Byn. Ja jag fick ju utforska de ställena jag inte sett innan heller.
Faktiskt riktigt fint och många fina villor.
Tog kameran med mig, men tror ni jag tog några foto. Neeee
Men tänkte bjuda på ngr andra sen på barnen osv när jag tömt den.
Miliax ligger fortfarande och sover i vagnen.
Funderar allvarligt på att skaffa mig en Phil & Ted vagn. För då kan jag ha den både enkel och när Alwin är med!
Vad händer för er i helgen?



Hur kan en människa <3

Hur kan en människa vara så fantastisk vacker , snygg, sexig, fin och man vill bara sitta och titta på personen?
Att bara tanken får en massa fjärilar att flyga runt och det känns som man tappar andan, man svävar på moln och känner hur hjärtat ler konstant :-)

De är just DIG jag pratar om...
Du betyder så ofantligt mycket för mig/oss!
Jag älskar dig! <3




Idag är det jobbigt!

Saknaden river inom mig och det är jobbigt.
Jobbigt att röra sig, jobbigt att andas, för egentligen kan jag inte ens gå utan din luft i mina lungor! ❤

De känns som en evighet men det inte det!
Vad vore jag utan dina andetag?

---> SAKNAR DIG <---




Blivande modell?

Noah står modell :)
Kanske en blivande modell?
Kommentera gärna =)



Bloggtorka igen!

Inte haft orken eller lusten att blogga under hela helgen.
Vi har försökt ta det lugnt, Thias kom inte i helgen men jag får träffa han på torsdag eller fredag =)
Sen får vi se vad som händer i helgen!
har egentligen inget vettigt att skriva om, då jag är ganska tom i hjärnan just nu!
Jo- miliax är sjuk igen! ... jaja snart är det 2 månader han varit sjuk konstant!
Just när de börjar bli bättre och man hoppas de ska försvinna så kommer det igen!