* Första ordet* :D

Idag kom det, som jag väntat :)
Alwins första ord!
Gissa vad de blev.

Mamma!

Helt överlycklig!
Nu ikväll kröp han runt här och sen gnällde han o sa mamma o kröp ut till mig i köket för jag stod o blandade välling inför natten. Han kunde liksom valt allt annat i köket men just mig.

Känns underbart att höra de orden!
Mamma, mamma , mamma.

Min älskade prins börjar bli riktigt stor nu.

Älskar dig Alwin <3





Glutenfri Pizza på pizzeria :)



De är den första vi stött på som gör sina glutenfria bottnar själva och fryser in.
Och en sak till- de var super goda :)

Noah tog en vanlig Vesuvio, men han mumsade upp nästan hela den :) Brukar aldrig hända :) Så glad!
Pizzerians namn: Viby Pizzeria!
Pizzorna var normalstora (28 cm) , och väldigt goda, såsen var lite väl rinnig för min smak, men jätte god annars!
Priserna var normala, och de hade normalt utbud!

Sammanfattning: De blir nog att vi beställer därifrån om vi ska beställa någongång, just av den enkla anledningen att även Noah får en " pizzeria-bakad " pizza och slipper känna sig utanför genom en fryst eller hemmagjord på Te-kakor!
Så de blir bra betyg för mig!
Vi försöker göra så mycket som möjligt för Noah så självklart det går, och försöker verkligen låta bli " substitut" saker om de inte finns. Men Noah är väl medveten om att han tål inte allting och skulle de inte finnas så hör man att han blir besviken och ledsen men även att han " går med på annat".
Han är en klok liten kille, detta har ju följt han sedan sen han var väldigt liten så han vet ju inget annat precis!

Noah fick sin diagnos i Mars 2008. Hade då varit rejält sjuk sen November- December 2007.
Så han har ju "levt" med detta nu i 2 ½ år. Och kommer att få leva med deta resten av livet!

Beställ er pizza därifrån- jag rekomenderar den!




Mys kväll?

Nicklas dubbelkollar just om Pizzerian en bit här ifrån Gjorde glutenfria pizzor, han hade hört de från en av hans arbetskollegor. Så hoppas de stämmer så kan noah med äta med oss. Isåfall åker vi bort och sitter där och äter. Brukar aldrig göra de annars!

Känner att vi behöver ett bra slut på denna " tjat" dagen. Så hoppas hoppas de har och att de är goda framför allt! :D

Annars ikväll får vi se vad som händer, barnen somnar nog tidigt. För Thias höll på att somna i bilen hem från stan så han e nog trött och de verkar Noah med vara. För de gäspar för fullt här!
Kanske blir film, eller lite Photoshopande, eller kanske bara slö surf, eller slö tittande på tv.
Det är skönt vilket som!

Snart snart är Nicklas hemma, bussen kommer om 10 min. SKÖNT! Som jag längtat efter honom idag, speciellt när de är sådana tuffa dagar som idag!

Nåja, hoppas jag snart får svar om Pizzerian, se framemot det om de fungerar för alla här hemma!



Parken- Stan = vilken dag! *deprimerad*



Jag är helt slut och väldigt deppig :(
Är de så stora fel på mian barn eller vad är de frågan om?
Är de fler än vi som har problem med att de " vänder döv-örat" till?! :(

Jag blir så ledsen!
De kunde inte ens sitta stilla under 10 min inne på caféet. Lyssnade inte opå stan. Fjantade och klättrade och hade sig på Cafeét och på bilen(??!!)
Jag blir knäpp snart!

Jag står maktlös känns det som! Känns hemskt men så är de.
Vad är fel- Är de så aktiva?

De bråkar konstant idag, om ALLT. Kivar bara för de är rastlösa och ändå har de ett helt rum där uppe de kan leka på, de har varit ute både i förmiddags och nu i eftermiddags!
*sliter mina gråa*

De är som ett slag i magen varje gång detta händer.
Känner mig totalt USEL som mamma. Ingen ork kvar!

De har 1 Vecka kvar hemma innan det är dags för Dagis igen. Hoppas de blir bättre nästa vecka. Älskar ju att vara med mina barn- annars hade jag aldrig skaffat dom. Men att ha det såhär de är fruktansvärt tufft!

Jag kan säga till personer i omgivningen att vi har de kämpigt med de stora pojkarna, men alla slår bort de.
" de har väl alla i den åldern på barnen" , " De är bara för de är så tätt" mm.....
Men är det så? Ni som har tätt har ni samma bekymmer? Är de flickor/Pojkar?
Berätta!

Just nu behöver jag allt som kan uppmuntra mig, för just nu är jag lååååångt nere på botten och klättrar!

Oj- Vad detta blev personligt, men de får ni ta. Min blogg- mina regler- mitt liv!


Ska tillslut tillägga att självklart älskar jag mina barn oavsett om de bråkar eller inte, men ibland tar bara orken slut, eller sjunker långt ner... Hoppas på få nya tag nu när de är helg och vi kan ladda upp tillsammans!





Regn dag!

Vi som skulle till Parken i eftermiddag. Får nog ringa och kolla om de blir besök där eller om vi får hem besöket här istället.
Var ute en sväng innan och lekte men nu när jag tittar ut så regnar de. Visst bara lite, men ändå. De är inte så kul att stå ute på en lekplats och bli helt blöt.

Tog fina foto på Alwin o noah nyss. Äntligen kunde jag få sätta på Alwin långbyxorna + långärmade tröjan i ett sett som legat här hemma ett tag nu :) han lev jätte fin i det!
Lägger upp de bilderna sen när jag laddat in de på datan!

Såhär trött var sötisen innan iallfall :)


Barnen är helt sjukt jobbiga här hemma just nu... De bråkar, slåss, ska va på Alwin, reta upp mig mm. ALLT.
Och ut kan ja inte skicka de helelr i regnet. Gahhhh!!
Hoppas de släpper snart!!




Kvällspromenad!

Jag och Alwin begav oss på kvällspromenad vid 19.00 ca.
Noah hade redan somnat i soffan och Thias o nickla skulle upp där uppe i sängen.

Så jag tog han och gick en sväng. Stötte på Pia med familj med så vi pratade lite, tyckte Alwin hade växt och blev glad när jag berättade att han gått upp 1 helt kg på 1 ½ månad :)

Åker Vagnen

Blomma vid staket

Lilla snigel...


Och nu sitter jag på msn och pratar med bästaste Natasja :)
Ska sätta igång lite musik.. några tips på något bra ?



Utvärdering av middagsmaten

Den var helt OKej. Lite kladdig för min smak. Men väldigt gott och mättande annars. Serverades med rårivna morötter till :)




Loppis- Beställt bredband

Var inne i affären bredvid. En kurosa butik. ALLT möjligt finns där inne.
Sväng gärna in på en titt om ni har vägarna förbi.
Hittade iallfall ännu mer duplo och sen några pirat gubbar i Playmobil. Så som vi har letat efter till noahs piratskepp :)
Så nu var de helt plötsligt super roligt igen för pojkarna att leka med det :) Omväxling förnyer tydligen :)

Vi ringde och beställde Fast bredband innan, ska bli så skönt med snabbare och sen att de inte försvinner eller att de ska krångla på annat sätt.

nicklas håller på med maten ikväll.  Blir Lasangette! (stavning?)
Aldrig ätit vad jag vet så vi får se hur det smakar!
Funderar på en tur ut efter maten. Skönt väder. Precis i min smak!

Alwin vill kanske åka en tur i vagnen! Eller så går vi allihopa!
Sen ikväll funderar jag på o lägga ut på tradera. De finns lite som ska ut. Och säljs de inte så skänker jag det. Orkar inte spara det!
Beställde massa kläder till Alwin igår på HM . Så de kommer väl inom 1-2 veckor.



 

 


 

Sen blev de vår mössor till Noah o Thias med.

De har blivit att vi klätt de likadant på vinetrn men denna vintern ska vi verkligen försöka att INTE göra det.

De är trotts allt två olika individer, då ska de inte kläs likadant. Tror inte jag hade gjort de även om de hade varit tvillingar!

 

Nej nu ska jag äta..

Nicklas har gjort en " falsk lasange" vi får se hur de smakar, uppdatering kommer :p

 

 





Tobias registret, blodgivningen + paket!

Åkte in vid 11 tiden till blodcentralen för att jag skulle lämna blod på blodgivningen och samtidigt kunde jag lämna iväg mitt prov till Tobias registret. Läste ju en hel del om lilla Hailey som är 2 månader och kommer dö utan en tarnsplantation.
Bestämde mig då direkt för att anmäla mig och fyllde i en hälsadeklaration som jag genast skickade tillbaka och idag var de dags för proverna att tas.



Allt gick kanon. Svårstucken som man är krävdes de bara 1 stick :)
Fick sedan ett presentkort ( Paus-kupong) Som jag kan använda på massa olika ställe :)

Efter det åkte jag o lämnade ett papper som var viktigt och var även hemma hos mormor o morfar lite, fick lunchen där. Och vi snackade lite som vanligt! De tyckte de var ett himla fint hus vi hade :) Känns bra och veta!

Hämtade ut ett paket från Jotex så nu har pojkarna gardiner på sina rum. Vilken skillnad!
Så fint så!
Och sen var de planerat att vi skulle till lekplatsen, Ha- störtregnade sen när vi hade bestämt oss för o fixa till oss :S
Men så kan de vara iblnad. Får bli en annan dag.

Imorgon ska vi vara i tivoliparken på eftermiddagen är det tänkt! Hoppas de blir en fin dag. Kan ju nte gå in på barbacka då de har semesterstängt!
Ska bli skönt när de öppnar igen för då ska jag vara där o busa med Alwin :) Så han får träffa andra barn o leka med!





BVC Siffror + Boel testet.

Det gick kanon med boel-testet idag på BVC :)
Hon trodde först inte han hörde de dova ljudet på höger sida så fick ta om de några gånger men sen gick de :)

Frågade lite vad han kunde och han kan ju nu

* Sitta stadigt
* Krypa
* Resa sig mot möbler
* gå utmed möbler.
* Klättra i trappan :S
* Pincett greppet utan problem.

Han har även 3 tänder i nederkäken :)


Vikten då....
Sista besök 9 Juni. = 6910 gram.

Idag 28 Juli 2010. 7980 gram :)


Tadaaaa, trodde inte alls han gått upp så mkt :o Men de hade han visst :)

Längden var 70 cm lång.


Så sammanfattningsvis:

28 Juli 2010


Längd: 70 cm
Vikt: 7980 gram.






Dagen i ord!

Idga har vi varit i stan för jag skulle ju till BVC emd Alwin men de tar vi i ett eget inlägg så de hamnar i rätt kategori :)
Sen efter det så åkte vi till Maxi och handlade lite små saker, hade glömt lappen hemma så de blev problem att komma ihåg vad det var vi skulle ha.
Men fick hem några saker.

Efter det åt vi lunch hemma, och sen gick vi ut.
Nu sitter barnen och tittar på Film.
Monster VS Aliens.

Sen får vi se vad som händer. Funderar på kvällsmat med. Kan ju inte göra korvstroganoff för de skulle Nicklas ha med på jobbet på fredag så kanske spagetti och köttfärssås.
Hmm Tåls att tänkas på.




Våra underbara barn :)

Kan inte vara annat än lycklig. Mina barn är underbara <3
De kan äntligen leka tillsammans efter kämpande i flera månader med deras sammarbete. De gör mig stolt, lycklig och otroligt glad varje dag som går.

Jag ser en utveckling som är fantastisk. De är underbart att se allt detta!
Kan inte vara annat än lycklig!

Vad gjorde man innan man blev mamma? Vad hade man för liv då? Vem/vad gjorde en lycklig då?
Men en sak vet jag..... LIVET ÄR UNDERBART MED BARN!!



Noah


Thias


Alwin

 

 

Mamma älskar er alla 3 :) :)




27 Juli- Nu var de kväller igen!

Nu var denna dagen snart slut.
Nicklas är uppe och ska natta Noah nu, han vägrar sova tydligen om kvällarna.
Jobbigt när de är ljust ute! Men de vänder snart!

Alwin har jag preciiiis lagt i sin säng. Så nu sover han till mellan 4-6 imorgon bitti :)
Tanken är att vi ska ut och göra vid framsidan tillsammans ikväll, dvs rensa bort ogräs, o sådant skit!
tar nog inte så lång tid tror jag. Om nu bara Noah kan somna!
Ska ha upp dom tidigt imorgon. Ska vara i stan redan 8.30 på Möte. Och sen ska vi till BVC kl 10.
Nicklas hade lyckats ta ledigt den stunden så han kan passa de stora killarna medans jag gör boeltestet med Alwin!

Får inom affären med imorgon och handla lite saker. Börjar bli tomt i skafferiet.
Dag 2 /10 har gått kanon med barnen. Över förväntan!
Så nu siktar vi på att dag 3 /10 blir lika bra!


Vi har bokat in ett viktigt möte med den 4 Aug. Hoppas , hoppas vi får det som vi vill! Håll tummarna! De lär behövas!!

Ingen som vill gissa på Alwins vikt? :p



Jaha, sommaren är tillbaka.

Jag som trodde de var höst på gång nu i söndags när de kom så dåligt väder. Jag trivs inte när de är hur varmt som helst ute, utan gillar nog mer åt vår eller höst hållet!
2/ 10 hemma ensam med barnen innan de är dags för barnsn dagis att dra igång igen!
Idag har vi bara tagit de lugnt här hemma, hade besök en kort stund av Anna o Fredrik innan, och nu har vi ätit nybakta muffins och en glass :)
Receptet till muffinsen hittar du här

De blir alltid kanon goda. Skulle ju bakat de på kalaset i helgen men tydligen så var mitt bakpulver gammalt så de ville inte resa sig, men denna gången blev de helt perfekta! Vanilj muffins blev det nu!

Mitt paket från Jotex kommer nog idag, skönt att äntligen få hem lite mer gardiner. Pojkarna ska äntligen få upp på sitt rum med. Undrar bara om de levereras till Kiosken här borta eller jag måste hämta upp det i stan. Är det i stan så får de bli imorgon. Orkar inte köra in idag!
Imorgon ska även Alwin på sitt Boel Test + vägning och mätning.
Alltid lika spännande!

Hur mycket tror ni han väger?
Sist den 9 Juni. Vägde han 6910 gram.

Sötnöten själv :)



Visst är han vacker ;) hihi *Älskar*



GRATTIS på födelsedagen!! Thias 3 år- 24 Juli 2010!

Våran Älskade Thias fyllde 3 år den 24 Juli.

Kan inte förstå att det redan gått 3 hela år sedan jag fick upp dig snabbt och enkelt på magen.
Hann knappt med själva.
Inne 55 min på förlossningen. Och inga foto förutom detta under blev taget innan du kom!
Så snabbt och enkelt.

Älskade Lilla T, mamma o pappas gullegris!
Du har ett tufft temperament och sätter hårt mot hårt. Men kan även vara en mjuk liten kille som gärna kramas och pussas! Vilket gillas massa!

Han fick på sin födelsedag.

* Gitarr
* Kläder
* Pengar
* Minikrocket spel
* Mini skateboard
* Algrensbilar
* Pangpangare
* Bilar
* Målarbok
*Grävmaskin
* traktor +släp

Och han var så nöjd och tacksam för allt han fick :)


24 Juli 2007.
Ligger på förlossningen uppkopplad till CTG .


Hoppsan- nu var du ute!


Vikten. 3390 gr



Sötnöt!


Första mötet mellan brorsorna!



Här kommer bilder från varje år!

Thias 1 år.



Thias 2 år




Thias 3 år- Lägg märke till den snygga frissan han fixade själv. ( tillfixat nu :p )







Oj oj vad sent de blev.

Barnen gick inte och la sig från nu kl 22.
De blev att vi satt uppe och lekte med tågbanan och jag rensade deras leksaker.
Sen skruvade Nicklas upp nya lampir till taket så nu ser de jätte bra där uppe :)

Jag ska alldelels strax gå och lägga mig, ska bara få ner Nicklas med. tror han somnat med Thias i hans säng! *sött*
Tömt kameran på bilder nu så de får bli en bildbomb snart igen :)
Haft fullt upp och värre lär de bli.

Imorgon börjar som sagt 2 veckor ensam med huliganerna. haha. nej de ska nog gå fint. De överraskade mig innan ikväll med att kunna leka säkert 10 min utan att bråka- De ni ;) *skratt*
Imorgon vet ja inte om de blir en tur till Andys eller hur de blir eller om vi ska vara hemma. Beror lite på vädret med. Och vad pojkarna säger!
Tisdag blir de iallfall Lekplatsen en bot bort med lite fika och mys!
Sen Fredag blir de tivoliparken + barbacka med fika! Ska bli härligt! Hoppas bara mina barn vill lyssna på mig!

Nej nu stänger jag ner. Bloggar imorgon lite bättre. ha en fin kväll!!



Sitter i bilen nu med hela familjen.

Sitter i bilen nu med hela familjen. Vi är och jobbar allihop! ;) barnen är sugna på glass, de är nog jag med lite. Så får köpa det sen! :) annars idag händer inte så mycket. Sista dagen för Nicklas på semestern! Barnen har 2 veckor till hemma innan de ska tillbaka till dagis! Hoppas de blir bra veckor tillsammans med alla barnen! Krävs planering så tänkte sätta mig ner o planera allt från middagar, utflykter, mellis osv. Men kan andra så kan jag! Jag är så tacksam att mina barn kan göra alla bus och spex som de hittar på, finns ju dom som inte kan alla dessa självklarheter! Noah, Thias o Alwin- MAMMA ÄLSKAR ER! ;) <3




Mamma blev inlagd på sjukhuset igår igen...

Mamma blev inlagd på sjukhuset igår igen. Hon mådde inte alls bra. Satt med henne till lite över 01 i natt, inlagd på 123an. Idag har de röngtat huvudet igen på henne, och jag o pappa är uppe hos henne nu. Hon är mycket mycket piggare idag än igår. Samtidigt ligger min faster inne på sjukhuset med brusten tjocktarm. Suck. De kommer aldrig ensam något. Nu ska vi gå o hälsa på faster. Uppdaterar ikväll!




Nu sitter jag på bussen mot hörby för a...

Nu sitter jag på bussen mot hörby för att byta och åka mot lund sen. Idag är det dags för mötet med barnkirurgen, så vi vet vad som kommer hända, när det sker osv. Nicklas är hemma med alla pojkarna idag, kommer gå fin fint. Skulle hämtat ut svärfars mobil på posten med idag. Men kom sen på att de kan ju bara nicklas göra, då det krävs legitimation! Trött idag är jag med. Dock sovit kanon i min egen säng plus Alwin bredvid mig! Då trivs jag som bäst. Måste vara någon mamma känsla inom mig som känner sig tom utan sin bebis! Nåja. Uppdateras sen. Hej så länge.




Onsdag, mitt i veckan! Vi håller på att ...

Onsdag, mitt i veckan! Vi håller på att plocka ihop alla våra saker, plocka ner tält, kläder och allt som man drar med sig på semestern! Jag är så grymt trött, sover skit dåligt! Somnar sittande i soffa, på golv, bilen! Suck. Sist jag var såhär trött var när jag var gravid med Alwin! Och det är ju ett tag sedan! Idag är de tänkt att vi ska till slottsparken och gå på lekplats och titta på djuren! De är bara så otroligt varmt ute! Vet inte om jag orkar! Sen ska vi åka den långa resan hem, segt värre! Nåja, hörs sen.




Semester!!

Inte orkat/haft lust/tid att blogga. Då vi har semester här hemma nu. och då händer det så mycket saker, sena kvällar och tidiga morgnar och fulla dagar :)

kristianstad dagarna är förbi nu och vi var inne 2 gånger.
Tisdagen och fredagen. Ansiktsmålning stod på schemat ena dagen och sen var vi inne på kvällen för o lyssna på lite musik och bara njuta av varandra!
Får lägga upp lite bilder senare då detta blir en snabb bloggning!

Sen i lördags 17/7 så åkte vi på kalas hos izabelle som fyller 4 år den 26 /7. Sen stannade vi där hela kvällen. Tack för sällskapet Natasja med familj :)
Söndags 18/7. Då begav vi oss mot Jönköping och det är här vi är nu,

Igår måndag så spenderades 5 timmar på rosenlndsbadet. underbart härligt! Barnen hade lätt kunnat vara där 1-2 timmar till men de stängde så det blev inte så. Sen somnade de i bilen hem av trötthet. Så vi var "barnlediga" redan vid kl 20.
Sen åkte vi iväg och åt en bit mat på tu man hand. Jag, Nicklas och lilla Alwin!

Sen blev de att gå och sova när vi kom hem. Barnen uppe med tuppen idag. = kl 07. Svintrött var jag men nu känns de bättre!!

idag 20/7. Står de Gränna på schemat och sen ska vi åka runt lite till Secondhand butiker. Alltid roligt och se om man kan göra några fynd!
Sen blir de nog bara att ta de lugnt. Uppehålls väder men inget strålande solsken så bada ute går inte!

Imorgon blir de Stadsparken är det tänkt. Och sen ska vi bege oss hemåt. För jag ska med Natasja till barnkirugen på torsdag i lund, ett möte jag inte får missa. Får se vad som händer i helgen sedan.
Om de blir en buss/tåg tur eller om de bara blir och vara hemma och njuta av de sista dagarna tillsammans för på måndag är det dags för Nicklas att återgå till arbetet.
Och mina 2 veckor ensam med barnen startar! Hoppas de kommer gå fint bara! De är ju överaktiva till 10000% :p haha! men älskar de lika mycket för det!!

Nej nu kurrar våra magar här så nu blir de frukost och sen fixa till oss och åka iväg. hoppas på en underbar dag med familjen <3 :)

Ha en fin dag alla. och sorry för dåliga uppdateringar nu i sommar. men tror de är så på de flesta bloggarna!!
Tjingeling!



Bo Ohlsson



Där har vi befunnit oss idag. ville ut på en tripp när barnen ändå var på dagis så vi begav oss ner där.
Hittade 3 paket till Thias för han fyller ju år om 11 dagar :) Då blir han med stora killen.

nu är Nicklas o hämtar barnen på dagis och sen ska jag, malin, markus o Thias bege oss mot stan och handla lite.
Ska inom provtagningen och lämna in prover med + lämna in min mobil för lagning.
Suck.
Haft den i typ 2 veckor och den bara hänger sig och har sig så den får åka in på lagning. Segt värre. Hoppas verkligen de har en lånetelefon som jag kan ha under tiden!

Annars idag händer inte så mkt, middag och sen bara mys hemma. Sjukt hemskt väder är det ute!
vill bara sitta framför fläkten hela tiden och svalka mig!

Har ni gjort idag ??



Jag orkar inte mer, hatar detta. Önskar j...

Jag orkar inte mer, hatar detta. Önskar ja vore någon annanstans! Får man byta föräldrar? Får man byta familj? Har en idiot till familj, måste jag vara en del av denna? Vill helst flytta långt långt borta och bara säga upp allt, men barnen har sina rötter här, de har sitt dagis, sin framtid här, en framtid som ja vill ha fri från min familj. Jag orkar inte längre. Detta är fan inte normalt! En familj gör inte såhär mot varandra, en familj motarbetar inte varandra! De slåss inte, sparkas, hatar varandra. För att sedan säga att man älskar dom ändå. Man gör inte så! Ligger vaken och kan ändå inte sova pga detta nu. Tack för det, tack för ni rubbat min sömn, min dag! Tack för all ångest och förtvivlan. Tack för att ilska och gråt. Tack för all ånger, och idioti! Tack för att ni förstör vår familj ännu mera!




Alwins Framsteg :D

De går snabbt framåt tycker jag nu för Alwin!
Igår så reste han sig första gången mot spjälsängskanten så nu är de dags och sänka den. Och nu känns de verkligen som vi inte har någon bebis kvar i huset snart!
Jag som vill ha bebis tiden länge.

Och idag så reste han sig mot soffan, undrar bara när fötterna med ska tippa fram på han :)
Underbara unge!

Ligger på golvet och leker nu med sin nya leksak och snart vill han nog sova låter det som. Men vem tusan kan sova bra i denna värmen! *Puuh*






Lite skitig på bilderna men så är de när man ska utforska allting :)
Han är lika söt för de eller hur? ;)



Vilken natt... Vill inte mer nu!

Vilken natt de varit. För de första. SKIT SVÅRT o somna. VARMT, KLIBBIGT, ÄCKLIGT!!!!

Hatar detta nu. NU vill jag ha lite kyla så man hinner återhämta sig, idag är de mer än klibbigt. Visst bara 25 grader, men de känna som 45 . Blääää!


Sen i natt pga av all värme antar jag så Vaknade Alwin 03.35 och tyckte att det var dags att leka i sängen. Så de blev att jag fick ligga vaken till kl 05. *gäsp* Sen somnar han om, men vaknar igen 06.15 och då skulle han upp!
Jobbigt med denna värmen!
Men han är lika go för de :)

Thias blev jätte rädd i natt för åskan, trodde de var spöke som kom o skrämde han. Lilla älsklingen!
Så han gömde sig under täcket och trodde de skulle försvinna!
Så sött!

Idag bjuder dagen på lite städning + bakning tror jag det blir.
såg att de hade massa billiga saker på Maxi så vet inte om jag ska bege mig dit nu idag eller om de får vänta!



Paketet från buzzador!



Paketet från buzzador kom i fredags och vi var inte sena med att prova det.
Alwin fick en till kvällsmålet och gud vad mätt och belåtem han var sen.
han svepte ner de och skrek efter mer när det var slut.
Så nog tyckte han om det :)

Fick en kommentar att de skulle vara från 8 månader. Men de fanns visst olika. 6,8 och 12 månader.
Och vi fick 6 månaders såklart!
Vete- persika!



kan varmt rekomendera de.
Kan drickas både varm och kall vilket är perfekt.





Vilken helg :) Underbar! Bild-bomb!

Haft en helt underbar helg, Den började redan torsdags kväll då Syster och Pojkvän skulle bärja sova hos oss :)
Nicklas plockade och skar rabarberna som vi har här ute och då fick helt plötsligt Malin och Markus Både hattar och öron.



Noah hittade även en ny kompis :p
Börjar tycka att Sniglar är faktiskt ganska intressanta djur...



I fredags kom Marita och Johannes var här på besök, väldigt trevligt :) Kom redan vid kl 09 till stan och sen åkte de med bussen från stan igen 15.58. Så de blev en hel dag.
Thias o Johannes verkade gå bättre tillsammans, för Noah lekte inte så intensivt med dom.

De åkte glidbanan och de busade i vattenspridare samt i poolen, Tänk vad barn kan ha det roligt.
Tänkte bjuda på en hel del bilder från helgen så hoppas ni ser hur underbart vi haft det :)

Nicklas & Malin testar glidbanan :)







Sen när de hade åkt hem så åt vi lite middag och sedan begav sig syster+ pojkvän+ Noah o Thias till stranden för ett dopp i de stora blå.



Men de var ganska så kallt faktiskt i havet + att vi kände riktigt hur de brände på våra ryggar så vi stannade bara ett kort tag innan vi begav oss hem för att grilla korv med bröd!

I lördags så åkte vi till Strandägen i Bromölla och badade. Guuud vad varmt de var i vattnet. Helt underbart!!
Vi fick turas om att sitta med Alwin i gräset under de stora träden så att han skulle få massa skugga på sig!






Underbar dag!

Sen idag så åkte Jag, Malin, Markus, Thias till min mormor o morfar och hälsade på innan vi skulle till Willys och handla. Men när vi körde där ifrån fick jag ett infall att jag skulle inom Barnloppiset som var i parken nu på kristianstad dagarna!
och där hittade jag en skallra till Alwin och sen denna leksaken :)




Nu är det färdig bloggat.
Hoppas på en vecka som är lika underbar som denna.
Nicklas ska in o arbeta imorgon och sen är de SEMESTER!!

Hoppas ni haft en likabra helg som jag haft! :D






Otrolig värme!

Vilken otrolig värme de är ute, brände riktigt på ryggen när jag skulle gå bort till kiosken och posta iväg min mobil som är såld. Alwin var helt utslagen, stackaren och han somnade precis i mina armar.
Så nu kan han sova 45 min innan vi ska gå och hämta stor killarna.
Vet inte riktigt vad vi ska göra i eftermiddag bara, hade varit såååå skönt med ett dopp i havet eller sjön. men syster + pojkvän är inte hemma, de åkte till malmö och skulle kika runder.
Och när vi ätit ikväll blir de nog lite sent. Hmm!

Hämtade iallfall ut mitt paket från HM nu.
Hade helt glömt bort att jag hade beställt hem detta, fast de var ju ett bra tag sen. Fick ett brev för några veckor sen att dessa sakerna var slut.
Blev en klänning till mig, en t-shirt med grodan boll på till Noah ( alldeles förstor nu men passar han sen :p ) + en Grön t-shirt till Alwin.
Allt detta på rean så de blev 109 :- med frakt = billigt!

Ska gå ut och fixa till barnens pool får jag göra med, bara att de är såååå förbannat varmt vid husväggen, nåja gör de för barnens skull!
Längtar efter Nicklas massa nu <3
Önskar ibland han kunde jobba hemifrån!

Gjorde våran familj inne på Skånetrafikens hemsida, man kunde vara med och tävla så de kunde jag ju inte missa.
Såhär blev våran familj <3



Sött va eller säj ;)



Sol sol sol.

Ytterliggare en strålande dag.


Gick med pojkarna till dagis vid 8 imorse och då var de redan 20 grader i skuggan.
Varit inne hela dagen, vill eller gillar inte ut i värmen, här inne är de så svalt coh skönt.

Sitter och för över alla bilder/filmklipp som jag ska spara från min gamla mobil till min nya. För den ska skickas iväg med posten idag är de tänkt. Så jag har till 17.00 på mig!
Bara 1 dag kvar innan Nicklas semester :)
Behöver jag säga mer än. Jag längtaaaaaaar!! :P
Bara få ha han hemma o mysa och umgås! UNDERBART!

Ska bara planera lite mer i detalj vad vi ska hitta på under semester!
Blir iallafall fiska, bada, o kristianstad dagarna :p

Alwin har vaknar från sin morgon stund precis lagom till lunch, får se vad jag hittar på till hans lunch idag.. Han brukar de bli nöjd med de mesta!
Sen får vi gå ut och hänga upp tvätten med. Nu är sköljmedlet slut så nu blir de inget mer tvättat!
Glömde köpa igår i affären.

Undrar även när Paketet från Buzzador kommer!
Sen ska jag hämta ut en paket från HM och ett till Alwin i stan. Men de blir nog inte idag!

Någon som har "bloggsvar" på sin blogg och kan skicka mig en inbjudan? Hör av er!




Kvällsbesök.

Ikväll fick vi min underbara lillasyster + hennes kille på besök. Var meningen att vi skulle köra hem dom till mamma o pappa men de fick för sig att de ska stanna till imorgon och sen kommer de vara här under hela kristianstad dagarna.
De ska sova i tältet som är uppsatt där ute, så slipper de störa oss om de kommer hem sent osv.

Blir nock trevligt.
Noah har somnat på soffan och rör jag han så blir han gnällig så får nog vänta med att bära upp han tills hans omnat ännu djupare, mammas gullegris!

imorgon blir de en hemma dag till, får städa undan köket + hallen och fixa de allra allra sista i tvättkorgen för sen är den faktiskt tom. skönt!

En tråkig nyhet är att de blev inget av att Nicklas skulle vara ledig på fredag för de hade inte uppnått sitt mål som var satt. :( Så himla tråkigt. Så nu får jag planera om eftersom jag ska in till stan och möta upp Marita och Johannes!
Men de löser sig på något sätt!



Samla alla Mammabloggar på ett ställe?

Ja- de finns nu!

Inne på


( Klicka på bannern så skickas ni dit )

Kan du registrera din egen blogg och du kan även rösta på andras bloggar.

Du behöver INTE registrera dig för att kunna rösta så gör det direkt :)




Barnvakts panik och tandläkarbesök.



Min syster skullöe vara barnvakt till Lilla Alwin medans jag var hos tandläkaren, ringde och rungde men inget svar.
Så till slut fick jag ringa upp o jaga Nicklas istället och fråga om han kunde be sig ledig den stunden. Och som tur är har han en kanon chef så han förstod och att de gick bra. Så nu är han tillbaka på jobbet igen efter Lunchen och jag är hemma.

Helt bedövad i käften är, en tand på vänster nere som skulle lagas, men bara för man ska ha bedövning så är man bedövad i hela käften. Haha.
Läspar och dregglar gör man med!
Men nu slipper jag tandläkaren på läääääänge, tror det är 1 eller 1 ½ år innan jag ska dit nästa gång om jag inte fåt några problem! Hoppas man slipper de!

Nåja, barnen ska hämtas om 1 ½ timme sen blir de väl bus på gräsmattan.
Nicklas är hemma 17.40 idag med. Ska ta fram lite nötfärs från frysen och se vad jag ska hitta på med den.
Någon som har något trevlig förslag, lättlagat men otroligt gott ?? :P

Tvätten ska hängas för det ligger en ny maskin och håller på att tvättas just nu, har bara lite sköljmedel kvar så får se om de blir en maskin till eller om den får vänta!





Städat... Snart klar!



Nu är iallfall köket och varadagsrum + sovrum fixat här nere, får ta hallen och toaletten med senare. Och torka golvet gör jag ikväll när barnen lagt sig för de blir lika skitigt känns det som ändå..
Alwin åt massa till lunch :)
Är jätte glad för det, och nu somnade han igen för sin eftermiddags lur, brukar inte bli lika länge men den behövs :)
Barnen ska hämtas om 2 timmar.
Sen får vi vänta till 17.40 innan Nicklas stiger innanför dörren * längtar *

Läser lite bloggar och ser vad de hittat på.
någon som har förslag på någon intressant blogg?



Drikki- Kampanjen!





Jippie!! Jag kom med i Drikki kampanjen från nestlé så snart får jag proverna hemskickade.
Ska bli spännande och testa på detta, se om Alwin gillar det. Får själv med smaka ju.
Någon som även vill ha ett smakprov så hör av er så kan jag dela med mig :)

Tittade nu och frakten är bokad så förhoppningsvis kommer det denna veckan eller i början av nästa vecka.
Väntar ivrigt!!




Gamla tider, dagens planering, gårdagen.

Sitter och pratar med mitt Ex nu, han verkar ångra att han inte höll fast vid mig när vi var tillsammans.
Men om jag hade varit tillsammans med han så hade jag inte träffat min underbara make och fått våra underbara barn :)
Så jag är sååå otroligt tacksam att framtiden blev just såhär :)

Idag står de städning på schemat. Barnen hämtas kl 14.45 och då ska iallafall hela nedre plan vara fixat.
Sen kan jag ta upp alla killarna och vi hjälps åt där uppe. Jag ger de en trasa var så kan de gå och torka och fixa och damsuga med mig. De blir kanon :) Sen lite musik med så går de ännu bättre!

3 dagar till på jobb för NIcklas. De skulle visst ha fest igen på torsdag så då har jag myskväll med barnen för sen fredag så kommer Marita och johannes :D :D :D LÄNGTAR!!!

Jag hade glömt o sätta in vagnarna där ute i natt och de hade regnat. Suck. Genomblöta och likaså min tvätt som jag skulle plocka in.
Blev inte som jag tänkt mig då jag, noah, malin, markus åkte till Åhus för en kvällsdopp :) Men skönt var de. Små kallt i början men sen blev de lagom :)
Noah lekte mest på stranden och byggde sandslott :)
Så gulligt och han njöt verkligen av egentiden med mamma. Lovade han badhuset med. Får se om de blir denna veckan eller om de blir nästa!

Alwin sover för tillfället så jag kan inte stöka runt här för mycket. Han behöver sin sömn och jag behöver lite lugn och ro!



En längtan!

En längtan så stor, en känsla i kroppen som säger saker man önskar sig.
Man kan inte alltid få allt man önskar sig. men hoppas kan man alltid göra.
Hoppet är det sista som överger en, de har jag fått bevisat.
Framtiden kan man inte styra över, den bara kommer.
Sen vad som händer- de får man se!
Men en längtan så stark och så innerlig, de är en otrolig känsla!
Den kan inte jämnföras med något annat!
En känsla så fantastisk, så jobbig, så outhärdlig, så känslig!
Prata om det?- Kan bli både bra och mindre bra.
De kan bara framtiden utvisa!
Men en känsla, en längtan, en framtiden...
Allt återstår att överlåta till framtiden!

En längtan! <3





Veckorplanering, helgen...

Ja denna veckan blir underbar :)

Idag ska jag träffa Natasja och med henne till BM. Mysigt och lyssna på bebis :)
Sen blir de att vi går en runda på stan, måste kolla hur dags jag ska hämta barnen med.

Måndag: Med Natasja
Tisdag: ledig, någon??
Onsdag: Tandläkaren *ryser*
Torsdag: Ledig.. någon??
Fredag: Marita och Johannes kommer till mig och barnen :D + Nicklas går på semester :D

Sen får vi se vad vi gör i helgen.
Kristianstaddagarna börjar på fredag med.
Så vi kanske tar en tur in där :)

Underbart väder idag med! Sitter och lyssnar på Kalle moraeus nya skiva, underbara sånger!


Man blir så glad och de pirrar i hela kroppen när jag tänker på den mannen jag älskar mest av alla här på jorden!
Den jag delar mitt liv med! Den som är mitt allt!
Han som gett mig de största gåvorna i livet!
Nicklas <3


Nåja i helgen, i lördags begav vi oss till lund en liten runda, köpte parasol till Alwin och hans vagn. Och sen tog vi de bara lugnt och mysigt här hemma.
Söndags så delade nIkclas först ut reklam och sedan åkte vi och skulle posta och handla + bada, men de var knökfullt på stranden så vi sket i det.
Så de blev att vi fyllde upp poolen hemma med varmt vatten eller någorlunda så Alwin badade med :) Han älskade det!

Nu ska jag kolla mina andra saker innan vi ska gå till bussen. Hörs sen.
Kramis!

** Någon som är intresserad av att köpa fri biljetter för 1 person till

- Legoland
- High Chaparall
- Pelle Svanslös hus i Uppsala
- Parken Zoo



Hör av er och kom med bud så :)



Tidig lugn kväll!

Ja när jag hämtade barnne på dagis idag så klagade Thias över öronont, så han fick ipren när vi kom hem.
Sen har han varit kinkig hela eftermiddagen!
Vi käkade kvällsmat vid kvar i 5. Blev nudlar med kyckling. Barnen åt som bara den :)

Sen fick de chips som jag lovat dom!
Thias däckade redan kl 18, så återstår att se hur dags han är uppe imorgon bitti. Hoppas inte på alltför tidigt!
Och Noah somnade ungefär vid kl 20.
Likaså Alwin.
Så nu är de lugnt och skönt här hemma. Har hällt upp ett glas läsk och bara njuter av fredags kvällen.

Nicklas är ännu på firmafesten, men han sa att de inte skulle bli så sent så jag hoppas på det!

Imorgon är de helg och vi tänkte bege oss iväg med skånekorten. Någon som vill ha besök?? eller vet något bra ställe man kan åka till där man inte behöver lägga ut en massa pengar för att ha roligt! ??




Noah cyklar utan stödhjul :D

Noah kan numera cyklar utan stödhjul :)
han är jätte duktig.
Han hade lärt sig det sa han så vi tog av hjulen igår o vips.. tadaaaa
Cyklar fin fint utan stödhjulen :)

Mamma älskade pojke börjar nu bli en stor kille!
Känns som tiden bara springer iväg från mig!!!

Mamma älskar dig Noah <3








Fredag. :)

Och ikväll blir de MYSKVÄLL med barnen.
Nicklas är på fest med jobbet.
De skulle ut till Araslövsgolf och prova spela golf, haha. Hoppas de går fint!
Första gången Nicklas ska pröva!
Kommer sakna han ikväll, men har ju mina underbara barn omkring mig!

De är på dagis just nu, och jag är halvseg. Skit varmt ute  idag!
Funderar på att byta vatten i deras pool, så är de när man inte har någon rening!

Vet inte alls vad jag ska blogga om. Kommer iallafall ett inlägg om Noah snart och en sak som han gjort :)

Nicklas ringde nyss, de verkar bli en skojjig fest för dom.
Inne på systemet och köper massa öl och cider och vin. Och gjort vid frallor och nu ska de bege sig till golfbanan. Haha!
Sikken syn, skulle gärna se min älskade Nicklas spela!

Såå trött, funderar på och gå o sova nu medans Alwin sover.. Får fundera vidare...