- FRÅGESTUND -

Tänkte att det var ett tag sedan, ni kanske har lite frågor mm som ni undrar/ tänkt på :-) 
skicka iväg det. 
 
Frågestunden avslutas söndag 26/1-2014 kl 22. 00
 
 
 



2år av saknad!!

Idag är det 2 år sedan morfar somnade in med knall fall vid köksbordet hos mormor :-( 
tänker på de, saknar mycket men kan dessvärre inte göra något åt det! 
 
Morfar <3 
 
 
Vet att du vakar över oss. En dag möts vi igen! :-) 



- Måndag -

Ny vecka igen.
Barnen är lämnade i skola och förskola.
Jag sitter och ska ordna med lite papper som ska lämnas in idag, sen ska jag plugga.
 
De skulle ha Kalas för Miliax idag på dagis. de brukar sjunga, blåsa ljusen, äta popcorn och dricka lite saft :)
Men barnen blir överlyckliga för uppmärksamheten!
 
Blåser som fasiken ute, tycker de gjort de en massa nu i vinter, får hoppas våren kommer snart, längtar!
 
Mycket som hänt, som jag inte riktigt kan gå ut med än. Hur gärna jag än vill så måste jag ha respekt för allt. *Gahh kliar i fingrarna *
 
 Nej nu får jag fortsätta här så jag får i ordning på allt!
 
Kram på er!



~ Noah's krossade fingrar

Ja jag har inte gått ut med det här. 
Men ska beräta hela historien.
 
torsdagen den 19 dec var jag påväg till gekås, men jag hann inte längre än 2 mil från telefonen ringde och jag såg att det var från skolan, ( jaha, vad har jag nu glömt tänkte jag ) 
Noah har trillat av ett bord och fingrarna ser ine så fina ut, ni måste nog åka till sjukhuset med de.
 
( Så kakan av allt detta var att han hade hoppat från ett bord till ett annat men de andra hade vält och han hade trillat, fått tag på de andra bordet och då trillade över fingrarna, samt att på detta bordet så fanns i järnkant på undersida som klapp hans fingrar )
 
jaha, ja bara att vända. Hämta upp en skärrad son och mot kirurgin i Lund, in och de får titta på handen, de måste sy.... Inte de lättaste .. Då han är så svullen kan de bara sätta 2 stygn och resten är helt öppet. 
De drar fingret rätt och lägger en skena på fingrarna och välkomna åter sedan på lördagen den 21/12.
 
lägger om såret , får en tid till handkirurgen i Malmö måndagen den 23/12 kl 11.30
 
vi kommer till Malmö på måndagen, de kollar igenom de och röntgar,,, ur läge.. = operation., ! 
Men halååååå jag har lite annat att göra på lillejul :-( 
nåja, förberedelser, in på OP, uppvak och hem... De var den dagen.. 
Gips på hela Handen.
 
tillbaka om 7 dagar dvs 30/12. Tittar, känner, gipsar om med plast skena. 
Inser att den är ur läge igen, men de kan inte ordna med de för för de en OP till så splittar de fragmenten som finns där i ännu mer.
 
Han har en fraktur i vågrätt och sen är benet delat på lodrätt i fingret.. 
 
Men ytterligare besök 8 dagar senare..
och nu har vi börjat på sjukgymnastik, ska. dit igen om 2 dagar, han har plast skena på dagen och natten, men tar av den då och då för att göra gymnastik :-)
 
lägger in bilder, men varning för känsliga bilder!!
 
När vi kommer in på akuten!! 
 
 
 
Syr i fingret. Samt efter 2 dagar ( 21/12)
 
 
 
 
Vid ett återbesök och hur de håller på att läka. 
 
 
 
Vi kämpar på pch hoppas han återfår all rörlighet med tiden...
 
 



Lördag!

Ätit frukost, varit i tvättstugan.
Pojkarna leker där uppe.

Ska köra till Malmö sen är de tänkt, snöar ute, men får köra sakta :-)
Ska köpa paket till Miliax
Ska handla till kalaset imorgon :-)

Sen finns de mer och ordna här hemma.
Jobbigt och leva i halv röra, eller de är de egentligen inte. Men de känns så. De är saker som ska förbättras, men man vill ha de fixat NU! Haha!




Gamla lägenheten.

Ska strax köra dit, då jag ska skänka bort en del saker, bl.a. Sofforna idag. 
Sen i hlegen ska jag o 2 av pojkarna köra ut och hämta allt som ska Kasta... Blir en hel del... Vill blir av med allt så jag hinner städa innan den 31 med :-) 
 
Sen ska jag hämta de små killarna oh sedan de stora :-)
 
händer något kul för er i helgen? 
 
 



Måndag, vardag..

Idag är allt som vanligt igen, ja skolan började ju förra veckan för barnen.
Men idag är första dagen på en 5-dagars skol vecka.

Jag ska sätta mig och äta frukost, sen åker min skolväskan fram och projekt att lägga upp per vecka för att bli klar :-)
Sen blir de varvat med vila, middags fixning, ringa några samtal..

Men vardag igång och livet leker! :-)

Godmorgon på er!!



Lycklig!!

Så jävla lycklig. 
Äntligen! 
Väntat på detta, denna dagen!
 
kärlek, så stark, så skör. Men otrolight äkta!
Jag är lycklig! 
 
Äntligen!! <3



~~ 2013- året som gått ~~

Ja nu kommer en återblick på allt som hänt under 2013.
Har dock ingen chans att lägga in bilder just nu. 
Men ni får kolla tillbaka i arkivet :-)
 
Januari: 
Miliax fyllde 1 år.
1 år sedan morfar dog. 
Thias hade scharlakansfeber
 
Februari:
Jag fyllde 27år
Thias opererade öronen.
 
Mars: 
Min gamla vän Peter gick bort alldeles för tidigt. 
 
April: 
Begravningen för Peter
Började plugga i Helsingborg 
 
Maj:
Noah fyllde 7 år
 
Juni:
Massa sommarmys.
 
Juli:
Thias fyllde 6 år.
Miliax 1,5 år.
5 års jubileum i bloggen :-) 
Sommarmys
 
Augusti:
Turkiet :-)
Sommarlovsmprgon i Malmö med Noah!
Mer sommarmys
 
September: 
Turkiet fortsättning.
 
Oktober:
Jobbar på i skolan.
kämpar med vikten. 
 
November:
Minisemester till Lalandia.
 
December:
Alwin fyllde 4 år.
Jul och nyårs afton med barnen! 
Flyttar till en annan lägenhet :-)