Påväg hem

Vi har varit på väla en liten liten runda, påväg hem o ska bara slappa!
Kommer hem utan en enda sak från väla ;)

Mår lite knäppt, kan vara för jag inte sovit så mycket i natt..
Somnade nog närmare 00 o vaknat flera flera gånger.. Jobbigt!

Imorgon är det Valborg, händer då?
Jag vet vad jag vill och hoppas! Men har en känsla att det inte blir så :(

Miliax ska börja vara hos sin pappa varannan lördag, o vi ska se hur det fungerar..
Han ammas ju fortfarande men i början handlar de bara om några timmar!

Jag älskar dig! Det vet du om ;)




Barnfri kväll:)

Varit barnfri sen 12 idag! :)
O hela kvällen så ska bli skönt o bara vara Emma :)
Håller på att göra mig klar och ska fixa de sista och sen packa med mig de jag behöver :)
Sen kör jag!

Musiken på hög nivå och bara fokus på mig skälv :)




Helt barnfri!

Ikväll är jag helt barnfri!
Ska iväg på en trevlig kväll hos Pernilla o gänget :)
Så de ska bli skönt o bara vara Emma,
Håller på att göra mig klar , sen ska jag köra... :)




God förmiddag!

Strålande sol idag och jag har en alltför tung röv just nu o resa mig från soffan!
Måste ut i köket och tömma diskmaskinen o fylla på!

O fixa lite med plocket här, tänkte ta en runda med miliax o vagnen sen :)

Ska ni göra idag?




Massa känslor!

Som jag INTE vill ha nu!
Vill bara dra täcket över huvudet o gå vidare, men de kan jag inte!

Vill veta, dessa frågor- inga svar!
Kämpa? Ge upp?

Mitt hjärta slår dubbla slag, men vad ska jag göra med dom?
Tårarna rinner, jag torkar, de kommer fler.. Tur kudden kan ta emot all smärta.. Men de finns fortfarande kvar inom mig!

Snälla- ta bort den, ja vill inte bära på det mer nu!
Vill bara försvinna vissa stunder!


Är det dags o släppa taget och vara så in i helvetes självdestruktivt för att göra det enkelt för en annan?

Jag vet inget längre, bara vad mitt hjärta o mage säger!

/ ledsen morgonstjärna




Ikea!

Nicklas skickade bud på Ikea så jag och miliax har varit och fixat det, sitter i bilen just nu i väntar på att vi ska köra upp till dagis och hämta killarna i sen tanka - mot Perstorp o lämna av de :)

Sen får vi se vad jag och miliax hittar på...
Några förslag?

Förresten så har jag två sådana enligt bilden som ska säljas. Kom med bud i kommentatorfältet om ni vill köpa de. Lämna mejl adress med!




Blir tidigt morgon..

Lite för tidig tror jag!
Alwin har redan somnat!
Vi tittar på bompa.. Miliax ammar och Noah väntar på att vi ska spela spel!
Han har fått lite dille på det :)

Noah o Alwin åker imorgon till Nicklas och där väntade visst farfar ;) fast de vet de inte om ;)


Anonym som frågade efter bilder på miliax pappa, menar du nutid eller när han varvens?




Bättre o bättre!

Dagen går på rätt håll :)
Nu ska vi snart bege oss till Apoteket för lite saker.. Sen får vi se vad dagen erbjuder!




Börjar skit idag!

Önskar allt vore annorlunda!
Ska jag göra det enkelt? Ska jag kämpa?

Vad förtjänar en människa och vad gör man inte?

Jag vet vad allt säger inom mig, kan jag lita på orden? Handlingarna?

Innerst inne kan jag nog det, men varför är det som det är då?!
Prata- kommunikation , de är väl A o O i livet?
Jag finns för att hjälpa, för att trösta, för att älska av hela mitt hjärta!

Glöm aldrig var jag finns när du behöver mig som mest!




Glada barn - trött mamma

Vilket jubel det blev när de fick välja mcd :)
Allt gick jätte fint med de idag, sen åkte vi hem, Alwin fick ny blöja, pyjamas o det tog Max 25 min, sen sov han gott 😃

Miliax har mått skit ikväll av sprutan, kräkt, feber, skrikig!
Somnade utmattad i mina armar efter en dos medicin :)

Ligger i sängen o ska strax sova lite!
Hörs imorgon!

Godnatt!




Trött mamma!

Ingen lust o ork till laga mat idag, så idag blir se faktiskt ute mat!
Mcd eller pizza?!
De är frågan!!

Äh, låter barnen välja!




BVC

Påväg och hämta killarna på dagis nu.
Varit på BVC så han fick sprutorna. De var snälla o stack samtidigt i båda benen!

Väger nu 6280 gram
Längd: 60,5 cm

Mamma och pappas goding ;)




Godmorgon!

Idag blir de först till Lovisa och lilla Amanda!
O tragga skit, inte träffats sen 07-08.. Lääänge sedan!

Sen ska Miliax till BVC för 3 månaders sprutorna så han är nog inte så glad på sin mamma sen!
Han har legat o babblat ett tag nu, men är påväg o somna om!

Alwin som jag trodde skulle sova länge, han somnade inte förrän 20 igår.. Men uppe 6.30 ändå!
Noah sover än!

Verkar bli väldigt fint väder idag :)
Hoppas de är fint i helgen med!
Vi skulle nog till Väla en sväng, bara gå och strosa och ha det mysigt! :)
Hoppas kan man iallafall!

Äckligt avundsjuk på en person, * vill med *
Men kan inte nu! :(

Nåja- godmorgon på er!




Dåligt samvete!!

Har fruktansvärt dåligt samvete ikväll!

Min äldsta son Noah vill verkligen ha egentiden med mig utan sin andra lillebror Alwin..
Men var ska jag hitta tiden?
Vad kan man göra för enkla saker?

Vill inte ersätta den tiden vi förlorar i grejer/prylar!!

Hjääääälp tack!!




Måndagen förbi!

Längtar bara till några dagars ledighet med bara miliax!
Idag har vi lämnat thias medan Noah var på dagis i träffade personalen från skolan!

Sen har vi haft fotosession här hemma! Älskar och ta foto men gillar inte direkt och stå framför :)
O spelat spel :)

Lagade kyckling, bacon, ris och broccoli gratäng idag! Mums!!
Ja 2 av oss gillade de!
Noahs kommentar:
- Mamma, jag äter för att jag är hungrig, inte för att det är gott!

Haha, svårflörtad den ungen! :p

Imorgon ska vi till Lovisa o lilltjejen :)
Mysa bebis :)
Ja, miliax kommer ju se stor ut i jämförelse!

Ha det fint!

- saknar dig så in i helvete just nu - :'(
Du vet vem du är ;)




Ligger och myser med Miliax.

Det är tydligen de enda mysiga jag får denna kväll ;)
Vi brukar ligga o prata o amma om kvällarna för de finns ingen tid för morgon mys förutom den helgen vi är ifrån de stora..

Imorgon åker Thias hem igen och sen ska de andra till tandläkare o på torsdag åker de till Nicklas!

Tycker de är extremt dåligt med kommentarer och ändå sååå många läsare ;)

Vilka är ni där ute?
Någon egen blogg man kan kika in i kanske? ;-)

Godnatt för idag! Mer blogg imorgon:)




Tittar på handboll. Kristianstad - Guif !

Får hoppas kristianstad vinner.
25 lika med 2,5 min kvar




Glutenfria frukostbullar

Bakat till Noah idag, hittade inte mer bröd hemma så fick pröva dessa:)

Klart godkända enligt Noah :)




> söndag <

Fått ordning i köket efter går kvällen!
Städat noahs rum, fixat tvätten, bäddat sängar osv.. Nu då?

Skit trist väder ute, plus jag är trött efter en orolig natt!!
Förhoppningsvis får jag lite svar ikväll. :)

Detta är sjukt jobbigt hela situationen! :(





Gissa var vi är:)

Orkade inte mer hemma, detta tjat.. Man måste göra sig förtjänt av saker och göra annars får de roa sig själva!

Så nu är vi här ett par, tre timmar.. Sen hem och ha lördags mys...

Saknar dig! Du vet vem du är ;-)




- ytterligare en helg -

Jag är trött på att alla dagar ser likadana ut..
Trött på att inte kunna genomföra saker som jag vill kunna göra!

Jag har haft en hemsk natt, tror inte dagen blir så mycket bättre dessvärre!
Orkar typ inget, eller gör jag det, men vågar inte?

Varför göra saker o ändå veta att man kommer få skit tillbaka efter det med?!

Ganska deppig idag, vet att jag inte har tid och vara det idag! Men idag känner jag för det!
Iallafall för tillfälligt!
Bläää!!

Vet en sak som hjälper, men de får jag ta pö om pö denna helgen!
Ja vet vad jag vill innerst inne, men det är inte genomförbart!!




Pustar ut!

Vilken dag, vilken röra...

Nu sitter vi och tittar på Bolibompa , fick ett härligt samtal innan och kan inget annat än hoppas om ikväll/ natt! :D

Får sätta mig o kolla efter sommarkläder sen när killarna sover, fick hem ett paket idag, 1 tröja passa o satt skit bra o var snygg ;)
Så ska kolla om det finns fler färger :)
Allt annat var för stort så får ner ytterligare en storlek nu * jippie* 😊

Får väl ha lite leggings, klänningar, kjol typ :)

Händer hos er?




Nya gardiner... Lite varstans här hemma :) detta är vardagsrummet :)




Handlat

Att handla med barn är nog en av de jobbigaste sakerna jag vet.
Jag var ju så illa tvungen och ta mig iväg idag och de gick ju som det fick! Att två bröder kan sporra upp varandra så mycket är inte klokt, ja detta var Noah och Thias... Alwin och Miliax satt fint i vagnen..

Fick säkert massa blickar på mig, men de struntar jag i..
De måste veta vad som gäller..

Just nu är de stora ute och leker och alwin, miliax o jag kollar på Emil i lönneberga.
Kanske där han får alla sina hyss ifrån ;)

Vet inte vad vi ska ha till middag idag heller, sugen på paj, men glömde broccoli i affären.

Nej nu gnäller Lill hjärtat så ska ta han :)




Liten kille

Sover gott på morgnarna :) vårt älskade lilla hjärta. ;)




Fredag....

Så fruktansvärt trött idag efter en jätte strulig natt med alwin.
Fattar inte vad han hållet på med..
Nåja, barnen spelar jävel och är de inte bråk mellan 2 så är de alla 3.. Blä

Jag vet inte vad vi ska göra idag då min trötthet är hemsk. Behöver iväg och fylla på kyl o frys, frågan är om man ska ta en snabb runda inom ica eller köra en mindre storhandling... Ekar verkligen i kylen!

Vad händer annars i helgen?

Skönt i kunna blogga från mobilen igen så nu blir de nog flera inlägg :) o bilder! :)

Ha en bra dag... Vill ni hitta på något ?- hojta ;)




Inget blir som man tänkt sig!!

Jag står utan telefon och internet just nu för er som försöker få tag på mig, hoppas de kommer igång snart igen.
Panik inför en massa saker men ja orkar inte skriva om det just nu.
Mycket som jag måste reda ut, mycket känslor!
Så trött på allt skit, trött på alla problem. Sticka huvudet i jorden kanske ?
Bläää för denna morgonen änsålänge :(



Barnfri helg!

Ja den startade i torsdags och då blev de lite hockey tittande på kvällen.
Fredagen bestod av att jag var uppe i Kristianstad och la om några däck på pappas jobb, sen hemma igen vid 16.
Igår så var de bara en mysdag, pula i trädgården och mysa. *underbart *
Och idag var jag o Miliax och tittade på när Cefyra ( bowlingklubb ) skulle kvala. Tyvärr gick de inte vägen och de får spela kvar i div 1 även nästa säsong!
Så de blir inga Derby i Kristianstad. Tråkigt! :( Men alla tyckte Miliax var så söt och snäll! Och ja, det är han med, visst han har sina tidpunkter då han med är missnöjd men de blir färre och färre.
Ikväll väntar ett viktigt samtal som kan förändra hela min situation känner jag. Det är inte jag som ska ha samtalet men de påverkar mig med!
Nu är de strax Hockey ( kl 19 ) på tv, vi får se om Brynäs tar hem SM - guld redan idag. De har 3-0 i Matcher. Men ikväll får jag inget Hockey sällskap.
Imorgon hämta grabbarna och sen startar den vanliga rutinen igen =)
Någon som vill ha besök nästa helg ? Eller komma hit? 20-22 April?
Hojta för vi vill gärna hitta på något! :=)
<3 Det finns ingen som dig <3



Solig dag.

Var på möte efter jag lämnade grabbarna på dagis.
Sen har vi bara tagit de lugnt jag o Miliax.
Vi ska om ca 40 min köra och hämta grabbarna igen och sen ska vi mot Perstorp och de ska befinna sig hos sin pappa denna helgen och jag ska hämta de igen på måndag eftermiddag.
Tisdag skulle Thias inskolning börja på sitt nya dagis =)
Ska kolla Hockey ikväll men får nog dessvärre göra det ensam då sällskapet är iväg och jobbar!
Men får inom affären lite med sen och köpa Cola och något annat.
Sen ska de vikas tvätt och strykas, de ska fixas i köket och funderar på om jag ska baka något till ikväll, men vi får se. Sugen på muffins... Men måste köpa nytt bakpulver då.. Skulle ju baka glutenfria muffins till Noah men de blev platta som en pannkaka :p Så de hade nog förlorat sin jäsning.
Att vakna upp som i natt med ett sms som värmer genom hela kroppen är underbart! Älskar dig ;)



Regn hos mig

Idag är grabbarna med på dagis, sen i eftermiddag när de kommer hem ska de packa sina väskor till helgen :)
Noah ville spela spel så det ska vi göra, det ska lagas middag, de ska duschas och de ska mysas =)
Hoppas på att få mina mobiler sålda så jag kan få tag på en som är olåst så jag kan fortsätta använda tre som operatör..
Hoppas det blir fint väder i helgen så man kan vara ute, vi skulle åka en sväng till Väla iallafall och gå en runda =) *myspys*
Förhoppningsvis blir det lite grillat och bara njuta i varandras sällskap.
Fick ett trevligt sms innan, grattis till dig! :) Härligt, men du är så duktig så de var du förtjänt av =)
Miliax sover i vagnen, jag borde egentligen med vila/sova men jag vill ha min egentid idag till ngt annat, så får lägga mig tidigt ikväll :)



** Saknar **

Trodde faktiskt aldrig jag skulle säga det igen..
Jag saknar min gravida mage, kände mig så vacker.
Bilden är tagen morgonen innan Miliax kom till oss den 19 Jan 2012 :)
Men vi fick ett mirakel, en underbar liten son :)
Men just att känna sig vacker, känna något röra sig inom en, sparkarna, hickan.. precis allt.
Det saknar jag!
18 Januari 2012



Ny vecka - Nya utmaningar!

Det är ju så man brukar säga.
Grabbarna åkte till dagis kl 09 imorse, sen körde jag o Miliax till BVC. Men han får ett fint eget inlägg om det sen så de kommer i rätt kategori =)
Regnet öser ner utanför men i mitt hjärta är jag varm.
Varm av kärlek, kärlek till dig och från dig!
Blir att svänga inom affären sen när jag hämtat hem grabbarna, Noah behöver ett nytt bröd, och vi ska ha ett, sen får man se om man hittar ngt annat bra och ha med!
Ikväll blir det hockey med den finaste =)



** GLAD MILIAX **




Påskafton!

Denna dagen har varit helt upp och ner.
Tråkigt och regn ute....
Men vi har ändå roat oss, vi bakade en kaka som blev godkänd här hemma, känns skönt att kunna " lita " på ugnen igen =)
Sen har vi städat och fixat här hemma, grabbarna ville duscha! Och Alwin gick ett tag utan blöja och med kalsonger istället * duktiga killen *
Miliax har varit snäll o go idag, sovit en hel del så hoppas han sover i natt med! :)
Saknar dig massor ska du veta!  My Heart belongs to you! <3



* Ett liv har börjat *




Sool och nya skor!

var på möte innan hos läkaren så nu vet jag vad som gäller.
Ska snart åka och hämta grabbarna på dagis och sen blir de Familia köpcenter för vi måste köpa nya skor nu, De kan inte gå i vinterkängor vid så fina dagar.
Men de är kanon när de e blött så de kommer kanske tas fram igen då det är goretex i de!
Miliax har sovit en himla massa idag, men inte så konstigt då han knappt sovit i natt och vaknade genomförkyld ( som vanligt ).
Sen efter det blir det nog hem o fixa kvällsmaten, blir något enkelt.. Pannkakor kanske?
Någon som vill hitta på något lördag, söndag eller måndag ? Med mig och grabbarna ?







Sjuk liten Miliax.

Miliax har feber o är förkyld :(
Hoppas han snart blir bättre!
Ikväll är det Hockey på tv och jag får sällskap =) <3
Underbart!
Längtar och saknar dig!
De hade visst påskfest på Alwins avdelning på dagis, jag hade missat det fullständigt men de går nog ingen nöd på han ändå =) Svårt med vädret idag när jag skickade iväg de, så hoppas de blir bra, Nicklas glömde ju skicka med deras fleece jackor som de har under skaljackorna :( Så får hoppas de går med tjocktröja. Ska kolla när de kommer hem om de finns ngn extra fleece här hemma, men misstänker att jag redan skänkt bort de...
Miliax sover i vagnen just nu, kan ju snart plocka ner sängen :p Då hans favorit plats är hos mig eller i vagnen :p...



Inget blir som man planerar..

Usch vet inte om det är en så speciellt bra dag idag :(
Inget blir som man planerar...
Ska väl snart köra och hämta grabbarna grus för att komma hem i normal tid och kunna fixa lite där hemma med.
Vet inte alls vad jag ska ha till middag ikväll då jag inte alls är sugen på lagad middag ELLER för den delen stå och laga maten!
Miliax och jag somnade om igen imorse så vi sov till 11.30 nästan =)
Men han är genomförkyld stackaren :( Får verkligen hoppas att det stannar där, så de inte blir RS av det som de blev för Alwin!
Älskar dig <3 Du vet vem du är =)



Ny vecka- påsklov.

Barnen har inte påsklov denna veckan utan de är nästa vecka från dagis. Noah ska ha påskfest på torsdag på dagis så får väl se om han vill vara påskkärring eller påskgubbe, eller kanske en liten hare eller inget alls :p
Ska förövrigt hämta de i eftermiddag..
Miliax ligger och sover i sängen, men jag kunde inte sova mer just nu, även om jag borde för att vi har knappt sovit så mkt i natt!
De snöade här nu på morgonen med! Sjukt, vi är inne i April nu men snön kommer.
Blir att köpa nya skor denna veckan till småkillarna med, får nog åka till Familia för de fanns några skobutiker där såg jag =)
Eller så får vi kolla på internet och beställa hem, hade egentligen varit mycket skönare för då slipper jag den kampen som kanske blir i affären :p
Tåls och tänka på, får väl visa Noah o Alwin vad de finns o välja mellan , sen får de ta beslutet!



Solen?

Solen var uppe men sen helt plötsligt så försvann den..
Och vi som skulle grilla idag, ja de kanske det blir ändå men trevligare om solen hade varit framme =)
Imorgon eftermiddag kommer Noah och Alwin hem igen, sen på fredag kommer Thias.
Jag ska på hockey på fredag med, visst känns de surt nu när djurgården ändå får spela i allsvenskan istället för Elitserien, men nu kan vi bara hoppas på att rögle inte heller går upp så man kan se lite fler matcher här nere =)
Bara några matcher kvar sen vet vi!
Denna veckan består inte av så mkt. De är bara läkaren på tisdag annars händer typ inget annat.
Och VAD ska man göra i påsk med barnen?
Ska fixa påskäggen till de nu i veckan, så de blir en trevlig stund iallafall =)
Någon som vill hitta på något i påsk?
Miliax ligger och sover på min arm, får hoppas han vill sova i natt med.
Vi fick vara ute och gå med han igår kväll för att han skulle somna :p Första gången det hänt sen han föddes faktiskt, han var riktigt jäkla envis igår kväll.. Undrar vem han fått det av? ;)