................

Morgonpigg? Jag?? Verkligen INTE!!!


Har varit vaken sen kl 03.30. Har så sjukt ont i min mage, ca 10 cm över naveln. Mitt i magen, men går ut i ryggen med...
De är inte typ njur eller gallsten eller något sådant... men de kanske inte sitter där o gör ont...?!
Vad nojjig man blir!!
De är som en kram aktig smärta, fast ihållande.
Jag vet inte om jag ska sitta, ligga, stå, gå.. Mår illa med på detta för det gör så ont.

Tagit både rennie för jag tänkte att de kanske hjälper + värktabletter. INTE hjälper!!
Ringde 1177, de bad mig vänta 1 timme o se om de släppte... ( kl var då 04.30 )
Så jag får se, gör så in i helvetes ont...
Och jag brukar inte vara den som går upp för något direkt om nätterna...

Någon av er som läser som varit med om detta?




Alwins BVC!!

BVC siffror från idag :)

Alwin. Senaste besök var den 13 Jan.
Vikt: 4750 gram   ( +26.1 gram / dagen )
Längd: 56.5   ( + 0.8 cm )
Huvud: 39     ( + 0.8 cm )


Han jollrar lite och har sig med nu och då och då får man små leende. man bara smälter *ler*
Nu är han ju 1 månad och 16 dagar- snart 2 månader. herreguud vad tog tiden vägen. Känns om han alltid varit hos oss, men ändå inte!!



Kvälls bloggning.

Får kanske ta o slänga iväg ett inlägg såhär på kvällskvisten.
Idag bestod dagen av BVC. Men lägger in siffor i ett separat inlägg :)


Jag o Natasja gick en sväng på stan sen efter med, och sen åkte vi till Grekiska restaurangen och käkade... Innan Mapa gruppen började. Var bara sammanlagt 4 pers idag, hoppas det kommer fler till nästa gång!

Väl inne i stan igen gick jag en runda till, hittade ett par byxor till mig, men vet inte om jag ska köpa dom. 399:- kostade dom på KappAhl. Deras rea var inget att hurra för, dock hittade jag en super söt body till Alwin som jag funderar på, kan inte riktigt bestämma mig!

Hemma igen vid  16.10 och då serverade mannen middag, biff, sås och potatis. MUMS!!!


Satt och kollade runt nu ikväll på olika sidor osv.
Slank in på denna
http://gottgrisen.blogspot.com/search/label/glutenfri

Så nu ska de bakas mer o mer glutenfritt.. Ska prova på semlorna på torsdag hade jag tänkt. Ska köpa hem saker imorgon så kan vi göra de medans barnen är på dagis på torsdag då blir de nog glada.

Fredag så blir det Andys, Izabelle o Natasja skulle dit och frågade om vi ville hänga på. visst ;) Barnen älskar ju att vara där så :)
Får inte glömma vattenflaskor bara! De blir ju så varma o törstiga!!





Mamma- älskade mamma!!

Ja jag vet inte var jag ska börja, inte skrivit så mycket om mamma på senare tid.
snart 3 år sedan hon blev sjuk. Kan inte fatta att de är så länge sedan. Hon har aldrig kunnat hålla Thias utan problem, inte från nu när Alwin kom vågade hon prova hålla han utan att vara rädd för att tappa honom. Känns skönt, men ändå såå tråkigt att hon ska vara sjuk.

Satt och kollade bilder på gamla brända skivor här hemma, hittade en från min brors skolavslutningen från 9.an. När de åker iväg med kompisar och mamma o pappa står och tittar på.
Kan ni tänka er. Mamma STÅR!
Och hon har inte gått ner alla dessa 60 kg so hon tappat.. Utan på bilden o vid tillfället är hon just VÅR MAMMA!!

Inget i familjen hade ändrats utan allt var precis som vanligt, alla var glada, vi hittade på saker, allt var lugnt och fint..
Men nu... ja allt är förändrat!! :(

Här kommer bilden iallfall.




Åhh om man ändå kunnat skruva tillbaka tiden... Men nu går ju inte de..
Jag försöker lära mig leva med att mamma är sjuk, och kommer antagligen alltid att vara sjuk :( Mer eller mindre.
Men de sviiiider såå i mitt hjärta..!!
Älskade mamma- jag önskar du vore frisk!!



Gammal favorit..

Tittade igenom lite bilder osv...
Denna tycker jag är otroligt fin.. En favorit... :D



Tycker den är så underbar och säger så mycket om barnen och sommaren :)

Säg gärna vad ni tycker om den ??







Länge sedan sist...

Var ett tag sedan jag skrev..
Inte haft ork eller tid till detta... Så blir det ibland.

Helgen som var så åkte vi till badhuset i Fredags med min bror o hans fjälla :)
Och sen tog vi det bara lugnt när vi kom hem.
Sen i lördags så spelade jag bowling match!!

Och vi vann igen... såklart ;) Haha.. 12-7 denna gången mot Bk Cahoot från Kalmar!
Stod om oss i tidningen idag :) Och tänka sig att lilla (stora!) jag fick en fin fin bild på mig efter en strike...
Pinsamt o se sig själv så i tidningen..
Maria på Dagis kom o sa " är det dagens kändis". haha.. fattade inget då vi inte har tidningen hemma, Men ja fick sport delen med mig hem iallfall :)

Här kan ni läsa :

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20100125/SPORT/701259889/1017/&/Fortsatt-uppat-for-Soder

Sicken bild alltså.. Haha!!

Sen i söndags så åkte Nicklas o handlade, så ja var hemma med alla 3 barnen.. Blir galen på ungarna ibland, fattar inte varför de ska bråka o ha sig..
Nåja, nu har de fått varsett rum eller rättansagt varsen del av rummen de delar på.. Hoppas det ska fungera bättre!
De sov gott i natt iallfall.
De är mer för syn skull att detta är bara MIN plats o där inne är DIN plats så de kan få vara i fred om de vill de. Men ändå kunna leka tillsammans när det fungerar.

Är det någon i min omnejd som har bra förvaring att sälja som man kan ha på barnens rum?
Expidit hylla, mindre modeller, typ 2*2 eller 4*4...?? Hör av er!!



Och nu idag måndag- ny vecka.
Nicklas ska åka o Lämna ett brev till Trolle Ljungby och sen ska han åka ner till Åhus o hämta mitt DHL paket som kommit till fel utlämningsställe (?!? ) Hur man nu lyckas med det. Så jag o Alwin ska bara vara hemma och myyyysa :)
Inte helt fel.. *ler*

Veckan ser ut som följer:

Måndag: Mys dag hemma
Tisdag: Natasja i stan, BVC, MaPa
Onsdag: Hemma, någon som vill hitta på något??
Torsdag: Möte i stan
Fredag: Barnen lediga från dagis, någon som vill göra något??
Lördag: MATCH. Trollhättan +  Borås. Så de blir en heeeel dag borta från familjen :(
Söndag: TA de lugnt!!!


Nej om man skulle få lite frukost i sig.. Nicklas bara ligger o snarkar borta i sängen med alwin i famnen. Såå söta så..! :) :)
Vilken lycka man kan känna, vilken kärlek- den är så stor, så stor!! :D <3




Massa tankar och funderingar...

Ska jag eller ska jag inte ?
Hur mycket bättre blir det med eller utan?
Ibland blir jag knäpp på mig själv..

Blir de bättre runt om mig? Hemma? Borta? Socialt?
Massa tankar!!......

varför ska jag alltid ha mkt i tankarna!!??

*********

Idag var Thias hemma från Dagis, han hade feber igår, men idag låg den bara på 37.0.. Skumt.
Så Han o Alwin har myst hemma, har röjt i köket, slängt till pappersinsamlingen osv..
Möblerat om så nu känns det mycket större....

Till middag blev det potatis , sås o biffar, gott.. tack älskling <3
Dock sitter jag ensam hemma nu och lär göra det ett bra tag till...
Men alla barnen sover, Stora pojkarna somnade som klockor 18:50... Inte hänt på år och dagar.. haha!!!
Precis burit upp de till deras sängar! Såå söta så!

Nu vet i tusan vad jag ska göra, lite trött är jag med, kanske ska däcka tidigt ikväll- fast risken finns att jag vaknar skit tidigt imorgon bitti och inte kan somna om och det vill man inte ska hända!!

Har ni haft en bra dag ??





Krampar o värker o ja vet inte vad..

vad tusan är det med min mage ?
Ja de är INTE snittet som gör de minst ont. De e snarare som mensvärk fast ändå inte.
krampar upp till äggstockarna, känner mig lite hängig osv...

Inte öm i magen eller något heller...

Får hoppas det går över till imorgon annars får ja ringa in o prata med någon..
Suck...



Dagen som mammaledig idag,

Ja Alwin sover mest om dagarna, men när han väl är vaken så har vi så mkt kontakt.
Idag gick vi bort med alwin till kiosken för att hämta ett paket...
En reservdel som vi har fått till vagnen våran, vagnen fungerade perfekt men de skickade ändå en ny :) Tack tack.
Sen blev det middag där borta med, Nicklas käkade dagens och jag tog ett hamburgare tallrik. Inte så värst gott, inte värt sina pengar iallfall det är en sak som är säker, tur att det inte var så dyrt.

Sen när vi kom hem blev det som sagt rensning i smedjan, men de är MYCKET MYCKET kvar!!
De tar den tid det tar!

Sitter o väntar på att klockan ska bli så mkt så jag kan hämta storkillarna, längtar ju efter dom. Alwin stannar hemma med pappa den lilla stunden det tar. Det är så skönt nu när vi bara har 5 min till dagis :)

Skickat iväg tradera mejl med om vinster, en hade jag redan fått in så den ska skickas idag- snabbt o bra!

Nej alwin vill ha lite mat nu.. men återkommer senare med något!!
Hej så länge



Alwins Förlossning - Kejsarsnitt!!

Den 10 December 2009 kl 10.20 föddes våran älskade Alwin..
Med Kejsarsnitt kom han, planerat !
Efter att ha fått veta på Tillväxt- UL den 4 December att han låg i Sätesbjudning så efter läkarmötet på måndagen den 7 December beslutade man att den 10 skulle han komma- om han inte vänt sig tills dess.
Men det hade han inte så. :)

I väntan på bussen på morgonen med all packning..
06:46


CTG på Förlossningen
07:37


Trött mamma i väntan på när de ska komma o säga att det är dags...

07:37


Nicklas beredd på att åka till OP
09:50


Sen efter detta åkte vi ner till OP-salen


Här kommer 3 bilder på när de förberedde mig i OP salen :)




Här har de lagt på " påsen" som samlar upp vattnet/blod o annat..



Jag väntar o väntar... Och känner inte ett skvatt :)
11:06




ÄNTLIGEN!!! >3

11.45 är Denna bilden är tagen- dvs 25 min efter han kommit ut!!





Snyggt ihop sydd igen, innan omläggningen lades på.
11:56



Väl inne igen på Förlossningen med älskade Alwin

Ammas första gången <3



Berömda Brickan





LYCKA
av högst grad, är så glad att det blev planerat snitt för han hade ändå aldrig kunnat komma ut vaginalt pga att han låg i Fot-sätesbjudning- de såg de när de öppnade upp och de hade väldiga problem att få ut honom. Tog längre tid än förväntat och sen bajsade han i vattnet med, andades inte när han kom ut...
Men han lever och mår kanon och det är de viktigaste för oss

Våran älskade lillprins <3

Så nu är familjen komplett :) 3 underbara pågar, kan man önska sig mera!?! :D <3



Babbel!

GODMORGON!!


Ytterliggare en dag..
En dag till jag försöker tänka positivt!!
Tänka att mina barn KAN alla dessa underligga saker som de hittar på. och inte bli förfärad när de bråkar som bara den emellanåt..
Ytter liggare en dag som ja kämpar med Sockret... De SKA gå, de MÅSTE gå...

De skulle kännas så underbart o få tappa några kilo, helst många.
har väl ca 20-25 innan jag är helt nöjd.... Men de tar vi sucksetivt... ( stavning?!?)
Massa tankar inom mig.

Tänkte jag skulle skriva mina känslor o tankar om förlossningen med lite bilder på Alwin osv..
Men de tar jag i en eget inlägg så det är lätt att hitta det sen :=)
Vad händer idag då?

Jo vi ska bara få upp värmen här inne, Nicklas o Alwin ska vila klart sen ska vi nog gå ut i smedjan o börja... Massa o göra, men de måste göras. Imorgon ska vi iväg så då blir det ju inget gjort!

Mina tradera auktioner håller på att gå ut med nu fram till kl 10, sen några ikväll och några imorgon så fortsätt bjuda :)
Smurfan86 heter jag där inne!!







Kreativa verk.....

Inte kunnat lägga ut bilder på verken vi gjorde i lördags innan jag skulle spela match.
men här kommer de iallfall.

Alwins fötter- 1 månad och 6 dagar <3



Noahs Händer- 3 år och 7 månader



Thias händer-
2 år och 5 månader




Sen fick jag dessa med mig hem från Dagis igår :)
Noahs



Thias



De är gjorda med någon form av sockelösning :) Barnen tycker det är jätte roligt o pyssla o fixa :D




Ny vecka- Nya utmaningar

Idag ska Thias till BVC läkaren.
Men vi ska åka in o träffa Natasja o Mino innan.
Thias fick vara hemma helt från dagis idag, bara Noah jag gick iväg med i morse.

Alwin sover fortfarande, somntutan!!

Annars händer nog inte så mkt. Tur på stan, lek o bus , läkaren och sen hem...

Kommit massa snö igen under natten- mysigt de andra höll ju på att försvinna!!

Annars denna veckan

Måndag:Natasja + Mino, läkaren, stan
Tisdag: Städa o rensa Smedjan.
Onsdag: Möte i Stan
Torsdag:Städa o rensa Smedjan.
Fredag:Barnen lediga från Dagis, vad gör vi ?
Lördag:Match
Söndag: Slappa!



Artikeln i Tidningen..

BK Söder kopplar grepp om kvalplats

Publicerad: 18 januari 2010, 01:15

Bowling.
BK Söder slog tabelltvåan BK Hallandia med 11–9 på hemmaplan och biter sig fast på kvalplatsen till elitserien.
– En otroligt härlig seger. Den var viktig inte minst för självförtroendet, säger ordföranden och lagledaren Bea Kristensson.

BK Söder visade redan på bortaplan att det gick att skaka Hallandia. Men då fick man inga poäng med sig. Den här gången blev det två. Trots mardrömsstarten med 1–4 efter första serien.

BK Söder vann andra och tredje serien med 3–2 och avgjorde sedan med 4–1 i sista. Bäst i hemmalaget var Rebecka Persson med 857 poäng.



Ingen bild men de behövs ju inte alltid ..




Söndag och inte mkt har hänt.

Fick sovmorgon i morse av min älskade man. Tack.
Så jag gick inte upp från närmare kl 10.. :)

Sen käka frukost och sen åkte nicklas till stan för o handla gardinstänger + toapapper o mjölk o lite sådant. Så här satt jag med 3 grabbar.. Varav 2 st bråkar som bara den .. Suck.
Han kom inte hem från kl va 15.. Och sen skulle vi ställa oss o laga mat
Idag fick de bli kyckling, ris + sås :) MUMS!!

Sen skulle de duscha inför imorgon, då det är dagis .. och sen tog vi de bara lungt.
Thias ska till läkaren med kl 14.30 imorgon. Och sen ville Natasja o Mino träffa oss med :) Så funderar på att ha han hemma redan från morgonen o tills vi ska åka med bussen in,...
Men vi får se imorgon, inte riktigt bestämmt mig än, han älskar ju dagis men de kunde nog vara skönt för han med att mammadag på stan med...

Har ni haft en bra helg?





Vi vann!!... Fy fan vad vi är bra!!

Fy tusan vad vi är bra!

Matchen idag ju- och gissa. VINST igen :)
Detta mot tabell 2:an.. Så de känns skit gött att vi vann, men de var verkligen en jämn o välspelad match!!

Först vann de med 4-1, sen vi 3-2 och vi igen med 3-2 och inför sista stod det då 7-8 till oss..
Och vi tog jäklarannanma i oss och vann med 4-1 så slutresultat det blev 11-9 till oss

WUNDERBART!!!!!


Så nu får vi hoppas att Tidningen skriver något bra om oss på måndag igen :)
Alltid lika skojjsigt att öppna tidningen måndagen efter vi spelat på helgen!!!






Godmorgon!!

Vilken härlig lördag!
Match, Ensam tid med barnen, lek och stoj :) Kan de bli bättre

Nicklas o Alwin ligger fortfarande och sover i sängen, och ja tänkte låta han göra de lite till.. Vi börjar så smått bli hungriga här och vi brukar ha som regel i detta huset att ingen ska behöva äta frukost själv så vi väntar in den andra:)

Efter frukost tänkte jag att jag skulle vara lite kreativ med barnen, ska gå upp o hämta deras pysselsaker och sen tänkte jag att vi skulle göra Händer och fortavtryck.
och det gäller alla barnen, vill ha på Alwin med ju :)

Ska fråga Nicklas med om han kan få igång Noahs nya data spel. Lilla Kycklingen, igår när vi skulle få igång det så fick jag bara upp ett felmedelande att jag skulle rensa en mapp och något annat så jag lät det vara så får han fixa det idag!

Själv ska jag med bussen vid 14.30 så ja hinner in till stan tills vi ska samlas kl 15.20.
Matchen börjar 16.00, sent men vad ska man göra, får ju inte direkt själv bestämma tiderna..
Vi kanske har ett bra läge eftersom de vi ska möta Hallandia har en match före oss nere i HBG, så de kanske har blivit lite möra.. Kan ju alltid hoppas!!

Nej nu får ja vara med barnen lite igen och sen blir de frukost och dagen drar igång :D

Hoppas ni får en fin dag idag!

Vad ska ni göra idag föressten?



Alwin i bilder..

Tänkte för er som kanske vill se :)
Lite nya bilder på Alwin :) Våran älskade lilla kille <3



Några närbilder :)



Och sen Får man ju träna lite med :)



Kommentera gärna :) Så roligt när man får läsa från er :)



Nu är det helg..

Barnen lediga från Dagis idag. Var meningen att vi skuel hitta på något men tiden gick upp på dagen och sen somnade Nicklas o Alwin ett tag o vaknade inte från närmare kl 13.
Sen blev de film och vi vart hungriga.
Nicklas åkte iväg o handlade på maxi, så nu har vi fått hem mat igen :)
Så hemskt när man öppnar frys o kyl o de bara ekar.. :p

Vad har ni gjort idag ?

Imorgon är det som sagt matchen och jag hoppas innerligt att det går bra för oss :)
De ligger över oss i tabellen så tar vi dom så hoppar vi kanske upp eller får bättre diff iallfall :)

Har väl inte så jätte mycket att berätta om dagen, den har mest flytit på som vanligt, barnen är överaktiva så ibland kan det blir riktigt jobbigt här hemma, de man säger går in genom ena örat och ut genom nästa!

Sitter med TV i Bakgrunden med, och tittar på Lets Dance, Andra programet bara så det är svårt o veta vilka som kommer åka ut idag,... Vill ju bilda sig en uppfattning först!




Åhh försvinn någongång då!!!!

Ja jag vill inte gå in på de för mycket. Men känner mig så nere om kvällarna, vet nog precis varför men borde inte göra de.
Sitter med Ångest och de är så otroligt jobbigt!!
De gör verkligen riktigt ont i mitt hjärta av denna ångesten :(

Önskar bara det kunde släppa, att tankarna kunde försvinna. Trodde inte de skulle slå så hårt- men tydligen!!
Jaja, just nu kan jag bara försöka bearbeta detta och hoppas de försvinner! Jobbigt värre bara!!

Idag var vi på Möte i stan och sen gick vi en sväng.. Trevligt bara vi två och Alwin :)
Man får så mkt egentid med Alwin nu om dagarna *underbart*
Sen åkt vi hem vid 13.20 igen.. Och sen hämtades barnen.
Nicklas satte sig och ritade så fint med de när de kom hem och jag ställde mig och lagade middagen.

Potatismos + Fiskpinnar! Skulle haft rivna morötter men de fanns bara 2 ynka små kvar i kylen så de får vi handla hem!
Imorgon är barnen hellediga från Dagis och vi vet inte riktigt vad vi ska hitta på!?!
Några förslag?

Nicklas vill åkte till badhuset med Noah denna veckan men vad kan ja göra med Thias om vi har Alwin med, sen nästa vecka skulle vi åka med Thias till badhuset!
Fredag är ju mysdag med mamma/pappa.

Sen lördag är det dags för Match igen, Får hoppas vi vinner igen. Vi förlorade mot motståndarna borta, men på hemmaplan är vi inte och leka med :)
Kom och titta!!!




Bild i Tidningen :) Alwin :)

Idag var vi med i Kristianstadbladet på Hej världen sidan

Såhär blev det :)


Emma och Nicklas Granath, Rinkaby, har fått sonen Alwin och Noah och Thias har fått en lillebror.
Han vägde 3 410 g och var 50 cm lång.
Född: 10/12, 11.20 (13 januari 2010)


Noah hade precis varit skit sur för han ville verkligen inte ta kort med lillebror... Men men de blev ganska lyckat ändå :)



Alla barnen i säng...

Ja äntligen så sover alla barnen, att det ska vara så svårt för de stora att somna, och värre blir det på sommaren då det är ljust ute.. Men de blir kanske bättre i detta huset då det finns persienner..
De har ju så många fönster med på sina rum..

Får väl ta en bild sen med, ska inreda det med, just nu är det bara dit ställt saker, utan någpt på väggarna, ska ha dit mer förvaring, saker som ska rensas ut.
Men vi får ta lite i taget!
Sen ska det andra rummet där uppe med inredas, som just befinner sig som ett lager utrymme för allt vi tagit hit. MASSA som ska kastas, säljas, skänkas!
Så vi får se hur vi löser det!!!

Alwin ligger så sött och sover i sin säng, får se hur länge han sover. Våran lill älskling <3

Annars idag i stan så var jag ute på Engelbrektsboden och skulle kolla om jag hittade kläder där till Alwin , men de mesta var slut i hans storlek som jag skulle köpa , fanns typ bara 70 och uppåt och de blir liiite för stort!
Sen åkte jag in till stan igen och gick en sväng och sen BVC så det har egentligen inte hänt så mycket.

Nicklas var och fixade rullgardiner idag till 2 fönster här nere, inte så kul om folk ställer sig för att glo om nätterna, nej så så fick de bli!

Ska ringa och boka dopet med imorgon hoppas det finns tid och plats när vi vill, vill helst inte behöva döpa med andra familjer samtidigt så får se vad de kan ordna, hoppas lokal med är ledig då för här hemma får vi inte plats allihopa.
Så finns de den tiden så skickas inbjudningarna ut nästa vecka :)

Men de får vi se imorgon, ska ringa direkt på morgonen!! Håll tummarna!!





Alwins nya kläder...

Ja idag fick jag in och köpa lite nya kläder med till lilleman, Växer ju så de knakar :)
Hittade lite på lindex, finns inte så mega mycket längre, och när de väl finns så är storleken slut.

Dessa kläderna är köpta i storlek 62.. bättre det är för stort än för litet...



Så de blir säkert kanon på han :)




BVC för Alwin !!

Idag var de som sagt dags för BVC igen.
De vägde + mätte . och sen skulle hon kolla så han följde med i blicken och kunde fixera dom :) Och allting var perfekt :D

Vikt: 4410 gram (+ 34.4 gram / dagen )

Längd: 55,7 cm ( 0.7 cm )

Huvud: 38.2

Sötnosen var så duktig :) Han är så rörlig nu med, tycker de går så snabbt fram!



Sen måste man ju mysa med lille bror.. Syskonkärlek <3



Gud vad jag älskar mina pojkar <3



ONT I MAMMA HJÄRTAT!!!

Fy fan- hur fan kan man bara göra såhär..
Äntligen ska hon få sitt straff, men tycker det är lite väl lite straff hon får.
Hur FAN kan man bara göra så.
Man borde inte få vistas bland barn ens, fy fan.

De skär riktigt inom mig och jag får kraftig ångest när jag läser sådant här...
Stackars barnen ...
Hoppas de har de mycket bättre nu och att de kan bearbeta det som hänt/hände!!

Om ni undrar vad jag menar så läs här

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5416112.ab


Vad tycker ni ?



Rensat i smedjan.+ garderob säljes!!!

Ja när jag skulle gå ut så började det droppa från himlem- regn tänkte jag så jag vågade inte gå iväg. De blev att alwin låg i vagnen och sov så sött och jag började rensa bland alla sakerna i smedjan där ute, massa från andra huset som ska gås i genom och slängas, säljas, sparas osv...

Ingen som är i behov av en stor garderob ??



Storlek
Bredd: 144 cm
Djup: 51 cm
Höjd: 191 cm

För vi får inte in den i huset så nu måste den säljas, Är max 6 månader gammal. Så den är i nyskick.
Hyllor till Höger och sen till vänster kan man hänga galgar osv, sen perfekt o ha lådorna till underkläder. Går in massa i den :)

Nypris : 849 :-
Vi hade tänkt oss 450:- för den

Någon ? Hör av er bara isåfall!





Tisdag! 12 Jan 2010

Idag är vi bara hemma, slängde ju ut tradera saker. Och nu är de lite som ska ut på blocket :)

Nicklas åkte ivätg och skulle ta upp kolen i gamla huset och ja sitter här. Alwin vaknar nog snart. Ska nog ta Kameran + Alwin och ut och gå en runda.
Gud va skönt det känns att säga en sådan sak. Att jag verkligen kommit igång igen med att orka ut och gå. Att jag känner att kroppen behöver de.
Så var jag INTE innan, hatade att ut och gå osv..

Igår i stan gick vi långt och länge och imorgon ska jag ju in igen till BVC, försäkringskassan för de hann jag aldrig igår.

Annars idag händer nog inte så värst mycket. Barnen är på dagis sen 07.45 imorse, och hämtas sen i eftermiddag!
Men de skulle nog Nicklas fixa om han hinner hem tills dess men de borde han göra.

Såg ni på familjen annorlunda igår? På tv4 kl 20..
Vilka underbara familjer, Speciellt de från Älvdalen:)
Jag vill också ha så många barn, eller kanske inte riktigt såååå många, men några till hade inte skadat :=) Fast man ska ha råd och man ska ha tid och ork att orka med de med, och de finns det inte just nu..
Men sen kanske... neee tror Alwin blev våran sista ändå!
Min älskade 3 små grabbar :)

Det är så roligt med alwin med nu för han är mkt stabilare i nacken, följer med mer när man tittar och pratar med han! Och vi har tillochmed fått små leende från han :)
Så underbar är han, en helt egen liten person :) *KÄRLEK*

Kan inte fatta att han är över 1 månad, att det var så länge sen man låg där och blev snittad, men snittet läker fint. Redan igång och spelar bowling igen ju :)
Föressten på tal om bowlingen, ni läste väl Kristianstads bladet igår ?? :p

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20100111/SPORT/701119858/1017/SPORT/&/Soder-pa-vag-mot-elitserien

Så nu får ni hejja på oss ordentligt :)





Tradera auktioner!!

För er som behöver bebis kläder :)
La precis ut massa på tradera i 50/56.
Alwin växer så det knakar.. Just nu har jag den bodyn han har på sig just nu + en till.. Sen äger han inga fller som passar *PANIK*
Så imorgon ska jag iväg och handla lite kläder till han hade tjag tänkt när jag ändå ska in till stan för att gå till BVC igen :)

Men kolla mina auktioner här inne
http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=409273


Kanske något ni vill ha :)






Söndag = slappedag

Idag har vi i princip inte gjort så mycket.
Jag har gått runt och plckat och pysslat med allt här hemma som vanligt, måste alltid ha något och göra.
De är ju så mkt som ska på plats nu med flytten och allt med. Nu har vi iallfall ett " fritt" sovrum från kartonger osv ...

Så de känns skönt.
Nu ska vi starta där uppe och sen ute i smedjan med :)

Klippning... Ska berätta en sak om idag!!- Noah sa till mig " jag går upp" ja visst gör du det tänkte jag.. Och sen tänkte jag att han leker väl på sitt rum..
Och han stannade uppe ett tag, sen kom han ner och visade upp sig. Stolt som en tupp, han hade tagit HÅRTRIMMERN...
GAhhhhh Rakat en STOR skåra i huvudet mitt uppe på och sedan massa jack hit och dit...
Så vi fick ju raka av allt håret.. :S
Så nu är det bara 3 mm lång... Men de växer ut sa Nicklas lugnande till mig... Jo visst fan gör det de, men hallå- min lilla pojke, så kan han ju inte se ut. Han ser ut som han e jätte sjuk eller något!?! :(
Skär i mammahjärtat att se han så...
Men får hoppas de går snabbt att växa ut igen..

Annars idag har de varit massa bråk o kiv mellan barnen, och Alwin bara tittar på och tänker väl gud vad ni är jobbiga...
Men imorgon är det dagis kl 08 som gäller... Så de kan springa och leka av sig coh slippa leka med varann, för de verkar gå varandra på nerverna just nu... De hade nog vem som helst gjort av att leka med samma person alla dygnets vakna timmar i 1 månad... Haha...

Imorgon ska vi in till stan med. Möte först kl 10 och sedan kl 13.15.. Och sen måste jag ner till Försäkringskassan imorgon med, hämta nya bostads bidrags papper nu efter alwin kom ´lämna papper, sen se vad rullgardiner kostar och var vi hittar de..

Nicklas ska åka iväg en sväng snart med, han sitter o söker lite arbete nu, sen måste han iväg och hämta ett kvitto som vi ska ha med oss imorgon in till stan.
Alwin vaknar nog snart igen.. Våran lilla sötnöt. Våran skatt <3

Nej de va allt för idag!

Natti



Match!

idag var de första matcehn på länge för mig. inte varit igång på ett bra tag nu iom alk´la problem med kroppen när jag väntade alwin..
Idag var det match mot ABK dam, matchen började 10 min sent men de gick fint ändå.

Första serien vann vi med 4-1 likaså den andra. sen blev det 3-2 och sista 5-0.
Så det blev en vinst på 16-4 till oss :)
Kristianstadsbladet var nere och tog foto med så de kommer säkert i tidningen på måndag..

Alwin var med på matcehn och stora grabbarna hade malin o markus på andys......
Sen åke vi hem med bussen igen 14.20.
Och nu sitter jag o barnen och väntar på kvällsmaten som nicklas håller på med :)
Blir Kyckling med ris och curry sås...'MUMS!!!!

Barnen ser trötta ut med så de somnar nog tidigt ikväll, är det något bra på tv.n ikväll??

Vad har ni gjort idag ?


Sitter o tittar på alla mina 3 pojkar.. Gud vad jag älskar de så enormt mycket..
Jag är så lyckligt lottad :D
Och dessutom är ingen av de lik den andra. Visst ser man syskon likheter men de är alldeles unika personer och utseende!!

Nej nu kallar maten på mig!
!



Godmorgon

Inte varje dag jag kan blogga på morgonen...'
Satt mig ner för att betala en räkning som pappa hade glömt bort men nu är det fixat :)

Idag händer .... jag vet inte.'Nicklas skulle ju till gamla huset, och jag vara hemma med barnen, får se om vi går ut en runda eller hur det blir. kan ju alltid hoppas att malin o markus kommer tidigare idag :) Så kan ja få lite hjälp med huliganerna..

SKIT ONT i mitt bröst nu idag.
Låg o frös i natt med, är det stockning ändå??!!

Iallafall så ska alwin få amma ur så mkt som det går sen när han vaknar. Sömntutan. Fick lite sovmorgon i morse med för nicklas tog alwin :) tack älskling!!

Sen imorgon är det ÄNTLIGEN dags för bowlingen igen. Match kl 11.00 i Kristianstad. Mot ABK Dam.
Kom gärna och titta :)
Nej nu ropar de på frukost här så får väl fixa det.

Hörs senare!!



Snabbt inlägg innan sängen kallar..

Tänkte berätta bara lite om dagen...

Idag var jag med natasja i stan, sen träffade vi syster + hennes kille. De ska förövrigt komma hem här och vara här i helgen.
När jag kom hem vid 15.45 så gick vi en runda med barnen skulle hämta ett paket till barnen borta i kiosken :)
Denna låg i paketet :)



Så nu har barnen fått sin nattlampa, den lös upp rätt så mkt ändå , trodde jag inte.

Har fått något i mitt höger bröst med, vet inte om ja blivit kall eller vad det är, ont som tusan gör det iallfall...
Tänkte jag skulle smita in i duschen nu innan jag gick oah la mig för och se om de kunde hjälpa mig om jag masserar det där inne med, håll tummarna!

Imorgon ska Nicklas bort till huset och fixa i källaren så ja blir ensam hemma lite med barnen, får hoppas att de inte spelar för mkt jävel.. haha.
Dagis startar inte från måndagen den 11 Jan ... Och de längtar massa!!!

Alwin vill inte sova riktigt ikväll vaknar om vartannat hela tiden, hiungrig, magknip, blöja, Ja de känns som han inte blir nöjd. Förhoppningsvis somnar han snart så man kan få en någorlunda bra natt.



Nej, nu blir det dusch och sen sängen för Zzzzz....

Hörs imorgon :)



Tävlar hos BeckahBitch.se



Tävla du också :)

Går in på www.beckahbitch.se



Dagen i allmänhet

Ja de var ju bvc då på morgonen. kom ut därifrån 12.15 och skulle då vänta in Nicklas o ungarna,  men de hade blivit strul hemma, noah hade råkat göra en olycka i byxan o overall och allt innan de skulle åka...
Men men de kom iväg om en lite försent...

Sen skulle vi ner till kristianstads bladet för att ta foto till " Hej världen"  och jag kan bara säga KATASTROF kort.
Noah ville först inte vara med och sen var de nog allmänt sura på fotot. Så de ska bli roligt och se hur det ser ute sen... men men,

Måste ta alwin nu sen ska vi sova. NAtti



BVC

Idag var de dags för BVC
Tänkte att jag sätter ökningarna inom parantes från förra gången man var på bvc :)

Vikt: 4100 gram (+ 42.8 gram / dagen )

Längd: 55 cm ( 2cm )

Huvud: 37


Och idag kissade han ner mig för första gången med, busunge :) Rakt över tröjan och allt.. Som tur är så luktar ju inte bebis kiss någrot ( än) iallafall.
Ska dit igen på Onsdag den 13 Jan. De skulle kolla synen och sådant på han då :) Och vägning + mätning.



Och en till bjuder vi på :)






3 Jan..

Igår var Nicklas o fixade de sista i gamla huset. Så nu är den städningen o allt klart där.
Bara några saker som vi ska ta nästa gång vi har en bil med dragkrok så vi kan låna ett släp och köra bort det med.
Han var inte hemma från tyå 04 eller något. Så han fick sovmorgon imorse :)

Jag som skulle vara så duktig o gå bort och posta lite saker. Tog Noah o Thias och klädde på dom, i vagnen, rask takt bort.
Kommer bort- tyvärr frimärkena skulle kommit i fredags men de kom aldrig. Jaha, så de var bara att traska hem igen. Som tur är det typ 500 meter dit så de blev en runda på 1 km idag i det kalla vädret- Jag mitt smarto hade ju duschat precis innan jag gick ut så de va helt fruset när vi kom hem.
Alwin låg inne i värmen och sov med nicklas så...

Imorgon är det dags för BVC, ska bara leta upp vilket tid det är, sen ska vi till Kristianstadsbladet och fotografera tänkte vi, får se om de blir några bra bild. Och sen får vi se vad som händer, någon som vill träffas kanske ?

Sitter på HM´s hemsida just nu och kollar kläder till barnen, hittat en del vi ska beställa, De kommer bli så fina :)
Annars har det nog inte hänt så mkt idag, Nicklas åkte iväg o handlade och jag städade här hemma, hängt tvätt, lekt med barnen och de vanliga :)
Måste ta o rensa ut nu vad vi ska ha, hela rummet där uppe är fullt med kartonger o skit o mög, Men de känns som man inte har full tid till detta från barnen börjar dagis igen. Och de gör de nu den 7:e om ja inte minns fel :) De längtar - de märks. De är såååå trottsiga här hemma båda två. Går MAX 5 min innan de bråkar o slåss om de leker själva, blir så trött på det.

TÄnkte jag skulle lägga in lite mer bilder. Inte tömt kameran från idag så det får bli lite gamla bilder :)

Alwin 7 dagar gammal :)



Sover gott i vagnen 12 dagar gammal



Sen har vi en glad Thias, lite skitig efter ätit massa choklad o sånt smaskens på julafton :)




Och sen Noah när han håller Alwin :)




De var allt från detta tillfället.
Nu kallar lille herr Alwin efter tutten så ja får ge han den annars blir han inte glad på mig...

Ha de fint..



Tillbaka... + bilder till Alwin

Min data har stått nerkopplad sen vi flyttade den 19 Dec... *panik *
Haha.. men nu ikväll satte jag igång den med tv:n så un sitter jag vid den o skriver..Mega bild så nu ser ja iallafall :)

Flytten haer gått fint. Men GUD va mycket SKIT man har som man inte trodde. Snacka om att vi måste ha en garage försäljning sen, så några kan komma och fynda.

Nåja, De har varit både jul och nyår och vi har varit ensamma hemma båda gångerna. Så mysigt,
Natasja o barnen skulle kommit nyår men de blev sjuka och kom inte :( Men de var här idag istället och spanade in huset och hade de trevligt.
Och gissa.. kan inte fatta att barn kan vara så livliga, och hålla på med sakit hela tiden.. haha.
Ni kan ju tänka er.
2 födda sommar 06, 1 Sommar 07, 1 Mars 08 och sen lille Alwin.. Haha..
Snacka fart och fläkt!!!

Alwin är redan 23 dagar gammal- BVC dags igen på måndag..
Förra gången vägde han 3800 och var 53 cm lång.
Så han växer på sakta men säkert. Vill ju ha min lillplutt kvar så länge de går :)
Just nu sitter han i sjal på mig , han älskar sova i upprätt läge... Snuttisen där :)
LIte bilder på alwin o gänget :)


Sen lite bilder med han i sin nya säng :)


En till....



Gyd vad jag älskar min son, ja alla mina söner :)
Jag är en riktig POJKMAMMA!!!
De är vad jag sagt- jag får nog inga töser.. Och de fick jag inte heller.. haha...

Nu ska jag bara njuta av att se dessa grabbarna växa upp och lära de alla saker.. Ska bli underbart!!!! :D


Natti på er...
Skriv gärna en kommentar!!