Vi lever!

De är så mycket som hålls igång i mitt liv just nu och jag vill bara att allt ska falla på plats och jag vet positionerna om man säger så.
 
Dagis ansökan är inskickad
Samtal väntar den 24 Augusti om pappers arbete.
 
Thias har blivit sjuk så han har feber här hemma :-(
Och hittade bara flytande alvedon hemma och de gillades inte :p som han spottade och fräste, men som tur är så förstår han att det gör gott. 
Får fixa ipren imorgon, för den tycker de om!
 
Själv har jag haft väldigt ont i lederna idag/ikväll så Mårten fick hämta Miliax efter jobb och kommer tillbaka med han imorgon bitti innan han kör till jobb :-)
Och imorgon blir det även bowling för första gången sedan Maj.
Träningsmatch kl 18. Så då får man se var formen ligger,
 
Sist jag spelade så var de klubbmästerskapet och de slutade med en klar 1.a plats :)
 
Kan vara lite blogg torka, men ska försöka skärpa mig :)
 
Har ju en del att skriva om här inne och lite bilder, men de kommer.. Loooovar!
 
 



Spindelmannen!

Till den stora glädjen fick Thias vad han önskade sig högst av allt :)
Spindelmannen dräkt
 
 
Och här är han i utstyrseln =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Badat! Lyckliga barn!

Ja när vi kom hem idag efter Ikea så var byggarna fortfarande inte klara så vi kunde inte ens vara i köket.
Så de slutade med att vi tog korv och grill med oss och stack till stranden och badade!
 
Visst, de blev ingen lång stund men tänkte ev iväg imorgon eller fredag igen =)
 
Huden på oss är så olika så de kan bli jobbigt.
 
Noah - Bränner VÄLDIGT sällan sig- jätte brun direkt.
Thias- Röd, bränner sig, LÅNG tid innan de blir brunt om de ens blir de.
Alwin- Bränner sig, men bli brun snabbt!
 
Men självklart får de ju solkräm :)
 
 
 
 
 
 



Livet vände visst!

Ja, såhär var det ju inte planerat, men såhär måste det vara.
Jag sviker inte, jag kan inte bara ge upp, jag kan inte bara stå och se på!
 
Jag är mamma, jag har modersinstinkter.
Jag älskar, jag sörjer, jag är frustrerad, jag är samlad, jag är i vakum, jag är tom, jag är jag- och klarar jag detta?
 
Jag måste, de finns inget annat val, men var finner man styrkan.?
 
En sak kommer sällan ensam, och precis så är det för mig.
Allt kom på bara några timmar! 
Och jag vet inte i vilken ände jag ska börja.
 
Struktur, planering, uppgifter, papper, ansökningar mm.
Allt på en och samma gång!
 
 
Thias har flyttat in till oss, och nu måste jag utgå från detta i mitt liv.
Så papperna skrivdes idag, och imorgon ska jag ringa några samtal, jag ska skicka ansökningar mm.
Massa att göra, och fort måste det gå!
 
 



~~ Thias 5 år ~~

GRATTIS min näst äldsta =)
 
5 år idag!
Tiden går så snabbt, men kan inte säga något annat.
Ibland för snabbt.
 
När han kom för 5 år sedan så gick de väldigt snabbt.
Vid 5.30 trodde jag fortfarande inte att det var på gång och 8.11 är han ute :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
Noah och Alwin är på dagis och vi ska köra till Thias efter dagis och lämna paket och äta tårta :-)
De längtar efter att få fira sin bror! :-)
 
 



Massa som snurrar!

Ska jag eller ska jag inte.
De är skit svårt för de är egentligen inte rätt att göra så, men kanske nödvändigt!
Jag har iallafall 1 vecka på mig att bestämma mig ca, och får se hur det känns då.

Jag funderar så mycket och vill bara att allt ska ha en lösning. Jag önskar jag kunde stänga av, jag önskar jag kunde bortse!
Men de kan jag inte, jag kan inte förändrat ett skit känns det som, jag måste bara spela med.

Och frågan är hur länge man orkar spela med, hur länge man orkar kämpa.
Visst orkar man kämpa så länge som man behöver, men när kommer man till insikten är det är lönlöst när det gör så in i helvetes ont inom en när den känslan kommer och inom en skriker en röst. KÄMPA!!!
De är då man fortsätter och säger till sig själv att nej, aldrig mer..
Men så blir det så ändå!

Jag vill bara ha min vardag till 99 % strukturerad, veta vad jag har och inte har. Och hur mycket jag har de sakerna, när jag har de, osv.
Men kommer jag någonsin att kunna få dessa svaren, någonsin?

De är en kamp dagligen i mitt liv, när slappnar jag av?
Slappnar bara av i ditt sällskap, kan du inte förstå det?

Att man kan älska så det gör ont, de är svårt att förstå, men det är sanningen.
Även om mycket annat har stor betydelse så kan jag inte förklara detta på något annat sätt, och jag vet att du känner desamma!

När ska livet vara någorlunda lätt, när ska min själ få ro?

 

 

 




Ledproblem!

Just nu hatar jag mina leder. Haft de såhär sedan i fredags kväll nu :-( Värker, ingen kraft, ont! Ni som har de såhär vet hur de känns! Rygg, höft, hand & fot leder är de värst utsatta punkterna! De är en kraftansträngning bara av att gå på toaletten :-( Så de blir mest liggande aktiviteter med miliax :-( Hatar att ha de såhär! Ovan på de så försvinner hungern av smärtan.. Inte käkat sen fredags middag i Kristianstad! Och bara tanken får mig att bli illamående och trött! :-( Välkommen till min värld!




Om du bara visste!!

Om du bara visste vad som bubblar inom mig, allt jag önskar jag skrev men som jag kanske borde låta bli! Så mycket ilska, men ändå så mycket kärlek och frustration! Om du bara visste...




En cider och minne!

Här sitter jag i min ensamhet.
 
De stora killarna är hos Nicklas denna helgen och lilla söta Miliax är hos sin pappa ikväll/natt.
 
Massa minne som kommer, när livet var enkelt att leva, när jag kunde känna mig säker, när jag kunde känna allt jag är rädd för nu!
När skratten kom omvartannat, men nu då?
 
Är det dags? Dags att släppa taget?
Nej, jag har för mycket kärlek för dig kvar! 
Glöm de, aldrig- de är självdestruktivt!!
Jag vet bara inte hur jag ska tackla allt detta, vill så gärna berätta sanningen, men vad gör de för nytta?
Vill ställa krav som får MIG att må bra, men det kan jag inte...
 
JAG vill må bra, JAG vill kunna tänka på mig själv någongång.
JAG vill känna mig behövd, JAG vill få stöd och hjälp när jag behöver det.
Men alla tror att jag är den starka Emma, Emma som aldrig gråter. 
Emma som klarar allt.
 
Ja de kanske jag gör, men även jag kan vara och bli svag ibland det är då jag behöver er som bäst!
 
Jag vet inte hur länge jag orkar, hur länge vill jag?
Så länge mitt hjärta slår, ja iallafall inte nu!
Så enkelt är det!!
 
De finns en lösning på allting, de måste finnas det! :'(
 
VARFÖR kan man inte radera känslor mellanåt, och bara göra något annat!
 
 



Datum & Sammanträffande!

Ja mitt liv har handlat mycket om datumar :)
De är barnen jag tänker på när jag skriver detta.
 
Jag testade positivt med barnen
 
Noah 7 September 2005
Thias 7 November 2006
Alwin 7 April 2009
Miliax 7 Maj 2011
 
Ultraljud:
 
Noah 15 December
Thias 15 Februari
Alwin 15 Augusti
Miliax ( Annat datum )
 
Beräknad förlossning:
 
Noah 20 Maj 2006
Thias 19 Juli 2007
Alwin 19 December 2009
Miliax 19 Januari 2012
 
 
Ska tillägga att bebisen jag förlorade i vecka 16. Den är född den 19 oktober 2008.
 
 
Tycker faktiskt detta är ganska coolt att det blivit såhär =)
 
 



Kristianstad!

Idag har jag varit social, känns kanon :)
Och bara babbla och babbla och vara bara Emma :-)
 
Jag träffade syster yster och sen träffade vi Natasja uppe i Kristianstad. 
Byggt om en massa så man knappt hände med på allt, och visste inte var man fick köra och inte köra :p
 
Blev en sväng på stan och som alltid är det något som råkar följa med hem.
I detta fallet var de 3 tröjor och sandlåde spadar och ett fotoalbum. :-)
 
Men för några dagar sedan så hittade jag på rean borta på Familia :)
 
Här kommer lite foto :-)
 



~~ Miliax 6 Månader ~~

Idag blir våran älskade lillkille hela 6 månader.
 
6 Månader som 4-barns mamma är inte helt fel =)
Älskar den lilla krabaten så ofantligt mycket!
 
Han växer och frodas hela tiden!
 
 
* Har 2 tänder
* Sitter kortare stunder helt själv.
* Vänder sig åt båda hållen!
* Älskar " mormors lilla kråka" sången.
* Äter gröt och vanlig mat mellanåt. ( På hans villkor )
* Ammas fortfarande 
 
 
Har inte min egen data nu men kommer att komma in med bilder här sedan en för varje månad fram tills nu =)
 
 
Grattis på 6- månaders dagen älsklingen <3



Känns som livet går i rätt riktining.

En sten har lättat från mitt hjärta efter att barnens farfar ringde och sa att han fått en lgh här nere i Skåne :) :)
De känns underbart!
Nu kanske min vardag och barnens vardag blir så mycket enklare och mina tankar har rättats till. 
 
De är här nere jag kommer fortsätta mitt liv, jag måste bara hitta de sociala, för de är det stor brist på. :-(
 
Miliax är övertrött här bredvid mig men somnar säkert snart, vi somnade ju en stund i sängen..eller ja, 2.5 timme tror jag de blev. Sen vaknade man med både missade samtal och sms från den bästa!
 
De är så mycket tankar i mitt huvud om allt just nu, jag vet inte var jag ska börja.
För ena stunden känns de OK och andra så gör de sååå ONT inom mig!
Kommer man någonsin att vänja sig ?
 
 
 
 



Ytterligare en seg dag!

Jag sover inte, så mycket i huvudet! Så extremt trött att jag lätt kunde sova till12.. Får se om pojkarna åker till Nicklas idag eller de får vänta en dag! Händer det något roligt i helgen? Föressten- spel schemat har kommit med bowlingen så jag behöver lite barn vakter! Till 2 barn! I Kristianstad!! Miliax kommer alltid att vara med sin pappa som ställer upp när jag har match :-)




Godmorgon!

Ska strax ner till affären och handla bullar tänkte jag :-) tror de öppnar 8. Får kolla upp det :-) Sol ute idag , får se vad vi ska göra! Så extremt trött är jag.. Vaknat flera flera gånger i natt! :-( Hur har eran helg varit?!




Far & Son

Alltid kul att jämnföra foto =)
Ska plocka fram foto på mig med i samma ålder så får vi kolla på det med =)
 
Här kommer iallafall Far och Son <3
 
 
 
Vad tror ni ? Kan han svära sig fri från han ;-)
 
 



Karlsrobadet! - Utvärdering!

Badtajm!!

Idag blev det badhuset till barnens stora förtjusning. Första gången i just detta badhuset så man var ju lite skeptisk.
De var jag nog ett bra tag in, tills jag insåg att barnen hade skit roligt ändå och tröttnade inte alls på sakerna som fanns där.
 
Vi var inne i äventyrsdelen, och där fanns det 4 olika rutschkanor, men ingen av de 2 stora var branta dessvärre.
Men de hade som sagt roligt ändå.
Sen fanns det ström runt i en cirkel som var ganska svår att ta sig upp ifrån, samt en del med bara "lek". 
2 st bubbelpooler, och allt var liksom byggt med badvaktens utsiktsplats i mitten och sen broar/gångar över strömmen runt. 
 
Det var verkligen fräscht och fint, men jag trodde det skulle vara mycket större.
Nu har de ju friluftsbad på samma ställe med,men vi gick aldrig ut.
 
Barnbassängen kallar jag inte en barnbassäng. De fanns inget roligt- jo en liten grotta. 
Och någon slags elefant att sitta på. men ingenting annat. :-(
Riktig besvikelse var de, tur nu att mina killar inte ville vara där i. 
 
Jag vet faktiskt inte om vi kommer åka dit flera gånger än. Jag ska utvärdera ngr andra bad med, sen får vi se.
 
Tog inga kort för fick ha full fokus på killarna, men de var mest självgående. 
Vi hade ju dragit reglerna många gånger här hemma och de gick verkligen över förväntan! :-)
 
Nu sover de gott i sina sängar och hoppas de kan ta en liten sovmorgon imorgon iallafall :-)
 
 
 
 
 



Fega?!

Varför lämnar ni inte en adress så jag kan svara på era frågor.. Många förutfattade meningar mm. Ja kan aldrig skriva allt i bloggen - men de som jag pratar med och hänger med och kan läsa mellan raderna vet vad jag skriver om! Anna - skriv en ny kommentar så får du svar på din fråga/ påstående! Man behöver inte skriva någon kommentar om man inte kan stå för den! Så enkelt är det!!




HELG!!

Idag blir de bad med killarna! Vi ska bara ner till Kund en sväng först! De sitter och tittar på Bolibompa! Ska väl inte klaga, de sov iallafall till 7.40! Men en annan hade gärna sovit längre, miliax ligger säkert och myser med sin pappa och tar sovmorgon ( som alltid ). Han kan bli skit sur/arg för väcker han vid 9-9.30 ( Miliax alltså ) ;-) Så godmorgon på er iallafall :-)




Vikt kampen!

Har fått en del kommentarer om att ni vill att jag ska uppdatera hur det går =)
 
Ja kämpade på ett tag efter Miliax kom till världen, men sedan den senaste månaden så har jag helt enkelt tappat all inspiration. Funderar på att skaffa en rodd maskin här hemma, eller något annat skoj.
Men frågan är om det blir använt.
Har iallafall börjat med morgonpromenader efter jag lämnat barnen på dagis.
 
Så förhoppningsvis så går det igång bättre när skolan och dagis drar igång på riktigt och man känner att allt flyter på.
 
Men visst vill jag ner, jag vill ner ca 10-15 kg till. Helst av allt skulle jag vilja ner 25-30 kg. Men de tar jag som det kommer. Men jag har ett mål och jag ska baskemig kämpa efter det!
De är tillochmed lättare att göra det när man får respons på bloggen eller att man skriver av sig att man ska " impa" på någon för då är de lättare att komma igång =)
 
De svåra är att stå emot alla frestelser, de kan vara allt från cola, juice, middags mat som blivit över, osv.
De är skiiit svårt för på ena axeln sitter den fula lilla gubben och bara skrattar åt en och säger " ät din jävel, ät "...
Medans på den andra sitter de en fin liten ängel och säger " Nej ta den inte, du vet vad som händer "..
 
 
JA, JAG VET VAD SOM HÄNDER!!!
 
Jag får fruktansvärt dåligt samvete NÄR jag VÄL tryckt i mig totalt onödiga saker!  
 
 
 
Och sen kommer ångest och skit och mög.
 
Varför blir de såhär.. :-(
 
 
Nåja, de jag ville komma fram till och som ni säkert undrat över är hur det då går..
Jo, jag har gått ner totalt minus 18 kg. Och är jätte stolt över det. Nu är tillochmed roligt att köpa kläder.
Jag menar har man tappat 3 klädstorlekar vad annat kan man önska sig!



Helgens planer!

Ja vågar man bege sig till badhuset med mina 3 pojkar?
Miliax åkte till Mårten vid 15 tiden idag och jag vet inte när jag får hem honom igen, fast saknar den lilla guldklimpen, men vet att hans pappa tar mycket väl hand om honom <3

Så jag funderar på badhuset imorgon, ska nog ge mig på det och om inget annat så får jag köra hem tidigare än planerat! Inte mer med de. Har pratat om reglerna och kommer även ta de imorgon.

Sen blir de väl kvällsmat och myspys imorgon kväll, de vill ju ha lördags mys med sin mamma =)

Vet inte hur länge Thias stannar hos oss, men iallafall till söndag, kan även bli måndag och tisdag med =)
De får vi se hur det utvecklar sig!



Fredag!

Ska hämta thias senare för en helg här! Miliax ligger fortfarande och sover, vi ska gå till dagis om 20 min ca så kanske dags att ta upp han och byta blöja mm :-) Våran lilla sömntuta! :-D Jag kan inte i ord beskriva vad det betyder att ha dig i mitt liv! Att veta att du ställer upp & bryr dig om mig! Orden som dina läppar talar, och hur du kramar om mig! Orden " jag älskar dig" betyder så mycket! Du är det finaste, och helt underbar! Jag älskar dig! <3




Snart helg!

Och denna helgen kommer Thias till oss :-) Men Miliax åker till sin pappa :-) Funderar på vad vi ska göra i helgen, hade en ide om bio men de fixar inte Alwin så länge :-( Måste hitta något kul för alla åldrar , och som helst inte kostar så mycket eller är gratis :-) Tips mottages gärna :-) Ska iväg och handla lite små saker sen! Önskar sååå att jag hade en större frys så jag kunde fått plats med allt man vill baka! Någon som har en över?!




Älskar dig!

Denna bild säger så mycket <3




Godmorgon!

Ytterligare en dag då jag är svin trött när jag måste upp för Alwin har vaknat! Hatar morgnar och det gör miliax med, han kan lätt sova till 10.. :-) Ska lämna pojkarna på dagis sen blir de bara att ta det lugnt! Ska flytta om lite saker här hemma , skriva ner vad som ska köpas m.m Nästa vecka är barnen lediga från dagis och undrar vad vi ska göra då.. Någon som vill träffas ??




Miliax på BVC

Nu var det ju ett tag sedan han var där men vill ändå lägga in siffrorna så jag håller koll på det :)
 
Längd: 65.5 cm
Vikt: 7410 gram
Huvud: 43.5 cm.
 
Växer på precis som han ska , vår lilla älskling =)
 
 



Lekt med kameran :)

Här kommer 2 foto från dagen iallafall =) 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera gärna!



Bryta vanor

De är något jag måste bli bättre på.
Jag har så mycket tankar som ska ner i praktiken, men tror jag är på rätt väg.
Så hoppas bara jag kan lyckas hålla detta nu, eller iallafall hålla kontrollen!
 
Har ni svårt att bryta vanor?
Vad är det för vanor?
 
 
 



Igår var vi och badade!

Igår vad det bad efter dagis =)
Överraskade pojkarna och så glada de blev, helt överlyckliga.
Ville bara kasta av sig kläderna , men fick ju först byta om =)
 
 
 
 
Miliax låg så fint på filten och mös, lite på mage och lite på rygg.
Tittade på trädtopparna och tyckte nog livet var ganska härligt <3
 
Alwin han gick i mellan bassängen och insåg ganska snabbt att han var för liten för den. 
( hade armpuffar ).
Sen var hans kommentar hela tiden " Mamma- den för stor för mig " " Alwin är för liten för den " 
 
Och Noah plaskade runt som bara den =)
Så dit åker vi flera gånger! 
De ville inte åka hem när de stängde ens så de var nog uppskattat!
Nästa gång tar vi med fika och stannar längre <3



Äggdonation?

Vad tycker ni om det ?
 
 
Själv är jag för äggdonation. Tycker det är kanon att det finns, dock så saknas det så många.
Jag funderar själv på att bli äggdonator nu när jag ändå är klar med min barnaskara.
Men vill kämpa lite med vikten först. Jag vill nå mitt mål, men sedan kommer jag antagligen genomgå det för att hjälpa ett annat par att bli föräldrar. 
Den största gåvan som finns <3
 
Att man ger , men man får nog 10 ggr mer tillbaka! <3
 
 
http://www.skane.se/sv/Webbplatser/SUS_Malmo/Verksamheter-A-O/RMC/Verksamhetsberattelse/Aggdonation/
 
Där inne kan ni läsa om allt :)
Dock så har de olika krav i olika landsting!
 
VIll DU ge något riktigt värdefullt? Tveka inte att ta kontakt med klinkerna! Det är guld värt!