Påskhelgen!

Imorgon blir familjen stor igen. 
Alla 4 grabbarna kommer hem från alla håll och kanter :-) 
 
Ska köra in till Landskrona och hämta Noah, men de andra 3 blir levererade! 
 
Ska strax hänga upp sista maskinen otvättat för idag, så man kan se botten på korgarna snart, men känner att jag behöver införskaffa en ny som är snabbare, denna som stod här när jag flyttade in är av modell stenåldern :-p
 
 
En " vanlig " 40 graders maskin tar 2.01 Tim , en aning länge, vill gärna ha en med snabbare och även kortprogram.
tänkte att jag får nog köpa maskin ena månaden och sen en torktumlare som jag kan ställa ovanpå senare, pojkarna får ju inte mindre kläder, och de betyder att de behövs flera torkställningar, och de är så otympligt att ha de uppställda här och där! 
 
 
Hittade en klockren bild innan för mig som älskar Appels produkter! 
 
 
 
 
Har eran påsk varit bra? 



Påskhelg!

Långfredagen idag, varit på emporia en runda, Miliax åkte med Mårten till hans farmor på påskmiddag och utdelning av ägg :-)
 
ikväll blir det film, hyrde 3 st igår. 
* twiglight sista delen.
* taken 2
* Ted 
 
 
får se vilken de blir ikväll, för de visar ingen hockey ikväll :-(
 
middag? Hmm vad ska man hitta på, kan ju inte äta rotfrukter alla dagar, även om det är extremt gott! 
 
Flummigt inlägg, ja , vet inte vad jag ska skriva ibland :-p 
 



.....




~~ Börja plugga?? ~~

I nästa vecka ska jag till studievägledaren och skriva ansökan till utbildningen. 
Ta med betyg och personbevis så jag tänkte ordna ett sådant idag på Skatteverket när jag ändå ska till Landskrona! 
 
Sen återstår det att se om man kommer in och får en plats.
Sista ansökningsdag är den 8 April så mellan den 8-29 april bör jag få ett besked på hur det blir! 
 
Kommer kännas konstigt men känner mig ändå så engagerad i detta! 
Känner motivation, hopp! 
Men först ansökan, besked, börja?? 
 
 
 



~~ MINUS 20 kg!! ~~

BANG!! 
 

Där spräckte vi den gränsen! 
 
Minus 20 kilo , stod så fint på våg fast det inte var vägningsdag idoga, får se vad de landar på när de blir söndag igen. 
Känns skönt att ha kommit den biten på vägen. 
Hälften gjort, hälften kvar! 
 
Beach 2014 here i come 😃
 



~~ Coolingen Miliax ~~

Miliax fick testa en keps igår :-) 
Tyckte han blev så söt så var tvungen att ta en bild :-) 
 
Vår lille nakenfis, de är något han älskar, kommer om kvällarna och vill att vi ska ta av kläderna sen går han en runda och kommer sedan och " pratar " med oss och drar i blöjan. 
Tar av den och han skiner upp som en sol och är super nöjd :-) 
 
 



Graven!

Två bilder från morfars grav och de fina hjärtat som pojkarna satte dit <3




Bowlingmatch :-)

Vi vann med 17-3. 
Jag fick äntligen till det på hemma plan :-)
819 :-) de blir 204,75 i snitt :-)
 
sen blev det lite mat innan vi begav oss hem igen från Kristianstad. 
 
vi har varit på på stan men runda och träffat Natasja och sen var vi på kyrkogården och satte hjärtat till gammalmorfar. 
 
Lägger in bild sen från mobilen på det :-) 
 
sen hem till gammelmormor och efter det till bowlinghallen! 
Lång dag, trött i huvudet, trött i kroppen. 
 
saknar, längtar .... 
 
 



Projekt tömma dator!

Ikväll börjar den, alla 20 gb bilder ska över och sen annat viktigt, sen blåser vi den och hoppas dn funkar som de ska! 
 
Mötet igår gick okej, hade ångest hela kursen, men hon som håller i det får mig " ner på jorden" och de släpper hyfsat! 
Möte på måndag igen, då ansökan till utbildningen ska skickas och de ska pratas med Max mm. 
Hoppas på det bästa nu! 
 
Önskar, hoppas och längtar tills allt detta är över och man kan leva IRL , för de tär på en :-( <3
 
 
Till alla er som klagar alltid på vädret :-p
 
 
 



Mammaträff - jobbsökande kurs!

Det är vad som är planerat idag! 
Ska upp till A på mammaträff, sen kl 13 ska jag senast vara i Svalöv på kursen mellan 13-15.
Har fått information från 2 ställe med utbildningar, men skulle behöva ringa CSN med, hinner ev det sen. 
Kan ringa i bilen, och hoppas på lite kö :-)
 
Varit och duschat och " snyggat till mig" ;-) 
 
Testade ett par gamla byxor igår, de bara hänger på mig. Visade för M och sen tänkte för mig själv " herregud har jag varit så här jävla fet " :-p
La mina nuvarande byxor ovanpå för att se skillnaden i midjan, kan ta en bild och sen lägga upp här så ni med får se :-)
Jag har ju som mål att ha 2 storlekar mindre i byxor, men de kommer. 
Just nu känner jag bara att jag verkligen måste komma igång med träningen, för de går så segt nu och måste få upp energin nivån :-)
 
Sen efter kursen blir det att hämta barn på 2 ställe och sen hem och göra köttfärs/ taco/ broccoli paj med en god sallad bredvid :-) 
 
Sen frilek med barnen och senare hockey på tv :-) 
 



~~ 14 månader ~~

Idag blir vår minsta älskling hela 14 månader.

Tiden bara rusar iväg, han hittar på en massa bus hela tiden. Är en glad och positiv kille vi har att göra med :-)
 
Vi älskar dig Miliax <3
 
 

lägger in en bild från hur han somnade ikväll :-) 



Malmö!

Idag blir det Malmö en runda, jag ska besiktiga en bil på beställning och sen ska jag inom mediamarkt, måste köpa ett USB minne så jag kan föra in alla bilder mm på det och sen ska jag ge mig på att blåsa min dator ikväll, den har knasat sig länge nu så jag måste få iordning på den, blir nog en ny webcam med för de e ganska irriterande att ha den i locket om man är flera som ska synas! 
 
Sitter och väntar på Ssk P, blir en hel del att gå igenom idag, men de måste göras för mitt välmående, en del ångest nu men vet att det släpper ju mer vi pratar om allt ! 
Vissa stunder är allt extremt jobbigt, alla minne, och att vad som helst kan framkalla det, något man ser, lukt, musik, plats mm. 
 
Men jag ska ta mig igenom det och vara en starkare människa när detta är klart! 
 
 



Dagens uppgifter!

Det var att
 
* åka och lämna in papper
* panta alla flaskor
* planera middag! 
 
Och guess what... redan gjort! 
 

Min bror ringde mig i morse, berättade att hans chef hade fått båda benen avslagna av ett isflak som trillat ner på honom. 
Och sen hade en granne där jag växte upp gått bort antagligen igår, han hade tydligen bytt hjärtklaffarna, men hade inte klarat den andra operationen! 
Dog alldeles förtidigt med, endast 50 år gammal, man får ett annat perspektiv på det hela när 2 man kände dör inom 1 vecka! :-(
 
Han frågade även om Alwin och han kunde sticka till Andys på lördag när han skulle passa honom ett tag och visst går de fint! :-) de kommer Alwin att älska!! 
 
Har intagit min lunch, blev surdegs baguette med skinka och gurka! 
Ikväll bjuds på fisk med kokt potatis och lite sås, samt grönsaker! 
 
Ska hänga lite tvätt och röja lite i köket sen innan det är dags att hämta grabbarna :-) 
 



5.43 sa vi godmorgon!

Sov unge, sov!!! 
 

Ja Miliax tyckte det var morgon 5.43 idag! 
Då har jag ändå varit uppe vid 00.30 och 02.30 med! 
Redan bytt 2 blöjor på 30 min och en flaska välling!
Är en aningen seg idag men får väl vila när han gör de sen! 
Ser ut att bli en fin dag idag, vi som ska åka till Malmö senare! 
 
Skuldran smärtar fortfarande :-( hoppas innerligt de försvinner snart! 
Händer för er i helgen? 
 
Fick veta igår att Peters begravning blir efter påsk! Då blir de att planera med barnvakt om de behövs! För den tänker jag inte missa, kan fortfarande inte förstå att han är borta :-(
ä
 



Fredag - barnfri helg!

De stora pojkarna har åkt till deras pappa över helgen.
Miliax har jag precis lagt, han var jätte trött. Trodde faktiskt han skulle somna i bilen hem från Perstorp men han klarade sig, sprang inom affären i röstånga och han fick en " smoothie " att smaska på , den grabben älskar verkligen smoothie :-)

Så tyst och stilla här här hemma, zappar mellan Thor och hockey :-)
Ska påbörja lite middag är det tänkt snart, kyckling, curry gryta med broccoli :-) och lite ris!

Får se vad som händer i helgen, bilen ska lagas på söndag iallafall, så jag man besiktiga den färdigt på måndag, absolut senast tisdag!!




~~ Miliax Lockar ~~

Lille Miliax har fått hår efter sin pappa :-)
De små lockarna dyker upp här och där och nu tänkte jag visa 2 ställe iallafall :-)

Så sött!
Han är verkligen en kopia av sin pappa!




** Djurgården **

Ja mitt älskade Djurgården lyckades inte hela vägen detta första året i allsvenskan,de blev ingen plats i kvalserien iår,  men jag ger inte upp för det. 
De kommer att återta en plats i Elitserien, men de får ta den tid det tar.
Jag stöttar de oavsett, i med och motgång.
 
De hade en artikel i Aftonbladet idag om vilka spelare som kan tänkas stanna mm...
hoppas spelarna ställer upp i motgång trotts det är nedskärningar i löner mm som blir! 
 
Alltid Djurgården oavsett!! 
 
 



Saknad, längtan!

Du finns inom mig, i varje steg jag tar.
Du är solen i den mörkaste tunneln.
Du är du!
<3 <3





Mitt i veckan!

Ja har precis intagit frukost, yoghurt med banan och en smörgås!
Sitter med min vattenflaska som jag ska få ner under dagen, ska få ner 3 st 0,5 l flaskor.
Men har lagt upp en " plan" för att ha en tids uppfattning när de måste vara nere så allt hinna med!

Ska planera middagar, för jag har nog tagit de en del " spontana" middagar, inte dåliga alternativ men känner att jag ändå vill ha en struktur i det hela!

Lunch idag kommer att bestå av kycklingfilé som blev över igår, 125 gr är en portion, vet inte riktigt vad det blir till, får se hur mycket rotfrukter jag har kvar i kylen, men broccoli åker med iallafall ;-)

Satt och tittade på kläder igår, längtar tills man är nere i ungefär 2 str minst till :-)
Men låter det ta sin tid, för de går på rätt håll iallafall! :-)




Tisdag!

Uppdate! 
 
Var på möte i Svalöv med en handläggare från arbetsförmedlingen, ska starta en kurs på torsdag och varje torsdag i 6 veckor, gick igenom min bakgrund, vad jag vill jobba med, varför jag söker de jobb jag gör mm.
så nu ska hon hjälpa mig att se om de finns en utb till mig och om hon kan få in mig där snart :-)
spännande! 
 
Men mycket frågor och tankar, kommer jag orka, hinna med mm.
Men allt löser väl sig så småningom! 
 
Alwin kom hem från dagis med endast 1 olycka :-) duktiga killen! 
Miliax gick rakt in till sin dammsugare ;-)
Noah är ute och leker och jag ska ringa när han ska hem, ja Noah har en mobiltelefon  , folk får tycka vad de vill att han bara är 6,5 snart 7 år gammal, men de känns tryggare för mig, ger mig mindre ångest! 
 
Middagen är på G, kycklingfilé med rotfrukter i ugn i form av palsternacka, morötter, kålrot, broccoli, lök mm. 
Men ingen potatis  :-)
 
smaskens och längtar tills de är färdigt, planerar att äta vid 17.30! 
 
Tjingeling!  



Stora duktiga killen.

Igår var första  dagen på dagis utan blöja för Alwin, och han klarade det galant, så idag blev det samma. Kalsonger! 
Han var stolt när han kom till dagis att han skulle visa upp sina fotbollskalsonger.
Blir att köpa lite nya kalsonger till han, så detta blir en roligare upplevelse! 
 
Idag är det möte i Svalöv kl 13, återstår att se vad som sägs då, lite nervös är jag allt! 
 
strålande sol och klarblå himmel , underbart! 
Nu- frukost sen en promenad! :-)
 
 
Ha det fint idag!! 



~~ Vila i frid Peter ~~

Kan inte riktigt förstå att du är borta! 
Borta från denna världen, du har gått i förväg från oss alla.
Vi är extremt många här nere som tänker på dig, saknar dig.
Din fru, dina fantastiska döttrar har förlorat deras största kärlek! <3
 
Alla du har berört med ditt sätt, din omtänksamhet, din kärlek.
du fanns alltid där när jag hade det jobbigt Och behövde prata om allt och ingenting! 
Hur vi hade det på alla läger vi spenderade tillsammans, allt skojigt vi gjorde.
Minns så väl vårt vattenkrig en sommar , alla bus vi hittade på! 
 
Kan inte förstå att du somnade in igår :-( 
 
Hur kan livet vara så grymt? 
Det var inte såhär det skulle vara!! 
 
Du blev bara 42 år :-( 
 
Vila i frid älskade vän!  
 
 
 
 
 



Miliax har en ny favorit!

Han är på min damsugare heeeela tiden, helst ska den stå bredvid han i soffan, annars gnäller han tills de blir så :-p

Så igår när vi var påväg hem svängde vi inom center syd och jättekul affären!
Där fick han en alldeles EGEN dammsugare :-p
Ni skulle sett hans leende, han reaktion över att se den..

Och inte nog med de, den suger ju och låter * wow* enligt Miliax och blev ännu lyckligare :-)

Så nu går han runt med den hela tiden, upp i soffan med den, blir riktigt förbannad när någon annan tar i den!
Första han tog i morse och de första när han kom hem från dagis!

Sin egna lilla dammsugare :-)

Miliax Pappa skulle med köpa en att ha hemma hos sig :-)

Lägger in en bild när han fick se den, men innan vi hade packat upp från kartongen!

Glad miliax <3




Guten Morgen !

Godmorgon! 
 

Idag är det kallt, ruggigt och strålande sol, så hoppas det kan värmas upp lite idag! 
Gick med Alwin och Miliax till förskolan , Miliax blev ledsen som vanligt nu för tiden
De säger att det är reaktionen som kommer nu, efter ca 1,5 månader, vet inte om det stämmer men det är sjukt jobbigt vissa morgnar! 
Jag vet att det går över för sen när jag kommer och hämtar honom är han hur glad som helst igen! 
Men det drar i mammahjärtat!! 
 
Skuldran känns bättre, ryggen verkar funka bäst under dagen men inte på natten! :-(
 
Jag och Thias har ätit frukost, yoghurt och en macka med skinka! Kände mig mer mätt på det brödet än de andra, och det är gott. Så de får nog bli lite sådant till frukost, i helgen hade vi " fralle frukost" , gott, men de funkar inte som viktväktare att äta de varje dag! 
 
Jag ska klara detta, kämpar och tänker på varje val jag gör!! 
 
Ha en fin måndag för det tänkte jag ha! 
 
 
 
 
 
 



Dagen i sin helhet! Gnabb, gnabb, gnabb!!

Herregud vilket gnabb det har varit mellan Thias och Alwin idag, hela hela tiden. :-(
Att ha med de på mediamarkt och outlet butiken var ingen lätt match, Alwin har fått spendera mesta dels av tiden på rummet efter sitt beteende idag, men han hoppades att det skulle vara bättre imorgon.

Imorgon är det dagis för Alwin och Miliax, Thias ska vara hemma med mig och Noah är hos farfar till imorgon eller tisdag.
Tisdag är det med studiedag men Thias ska till fritids då för jag ska på ett viktigt möte i Svalöv!

Imorgon blir det ett besök till försäkringskassan och ett till arbetsförmedlingen , sen ska vi jaga en minneskorts läsare, för sladden till kameran är borta så vill ha där jag kan sätta i minneskortet bara! :-)

Funderar på om vi ska ta bussen in , så slipper vi parkering, men de tar vi imorgon!

Sitter och tittar på uppsnack inför formel1 säsongen och sen efter det blir det film i sängen :-) SKYFALL!!

Så mycket jag skulle gjort idag, skurat toaletten ordentligt men min rygg just nu orkar inte så mycket, de hugger till bara jag ska ta ut något från ugnen! :-( hoppas på massage till helgen!!

 Middagen idag av mörad fläskytterfile med rotfrukter i ugn samt tzatziki gjord på turkiskyoghurt! 

 

 

 

 




Veckans vägning!!

Denna veckan har varit den bästa hittills :-)

Idag stod vågen på

minus 2,2 kg :-)

 

fått min stjärna nu, och lite där till :-) 

känns så härligt att se att de verkligen hjälper :-)

kämpar dagligen mot sugen, valen, offringarna?

 

Men jag har stöd runt mig , tack!!

 

 




Sova själv??

Miliax är nu 1 år och snart 2 månader, men sova själv, vad är det?
Han läggs mellan 19-20 men sover ensam i sin säng fram till mellan 00-01, ytterst ytterst sällan blir det längre!
Hur gör ni?

Han delar rum med Alwin , han är sjukt mammig, vill endast i princip vara hos mig fast pappa kan vara i närheten, men är jag inte där så går det alldeles utmärkt med pappa :-)

När han vaknar så lägger jag ner honom, sjunger ibland för honom om han är på det humöret, visar att jag finns där, håller handen på huvudet och kroppen...
Men oftast funkar INGET mer än att han står i ren panik och skriker och vill upp.
Vi tar upp honom och han somnar om utan problem, men han vaknar MASSOR med gånger och de blir knappt någon sömn.

Har NI några tips, råd att ge?
Han kan äta alltifrån 1-3 ggr på en natt... Om han är hungrig eller ren vana- det är frågan!?




Liten febrig sak!

Jag fick ett samtal från dagis vid 8.30 att Miliax ade inte ätit frukost och hade lite feber. 38.1!
Så det var bara att gå upp och hämta honom och sen en flaska välling och nu sover han.

Sitter och tittar på persienner, rullgardiner för set behövs 1 till sovrummet och 2 till vardagsrummet, de blir så varmt här inne när solen steker om dagarna!
Hittade på jysk så får se om vi åker och fixar det idag eller imorgon , beror lite hur Miliax mår efter sovpausen!!




Vecko vägningen!

Har ju inte lagt in resultatet för vecka 2.
De stod på - 0,7 bara .
Men jag visste att det inte skulle vara så mycket då jag av ute och festade i lördags kväll/ natt!

Men minus är minus, och hoppas på mer denna vecka :-)

Funderar på att åka och köpa något träningspass till kinectet så kan jag få rolig motion där igenom!

Några tips på att bygga muskler hemma??




Vill du finnas med?

Vill du finnas med i " mina länkar"?
Får jag finnas med på din?

Hör av dig så kan vi lösa det :)



SOL!!

Solen skiner idag med :-) wunderbart!
Var hos min ssk innan idag och pratade om allt möjligt, mycket känslor, mycket tårar..
Körde och handlade för veckan och sen tvättade jag av bilen, skulle nog gnuggat mer, men nu har jag tagit de värsta, får ta en runda en annan dag igen.

Hem - käka lunch, och tittar lite på tv, sen ska jag röja lite i köket sen hämta grabbarna kl 15-15.15!
Sen får vi se vad de vill hitta på efter det! :-)

Har ni gjort i helgen?




Underbar morgon!

Solen skiner och klockan är inte 08 än :-)
Är ute och går en sväng med miliax i vagnen!
Lilla Herren vaknade redan 06.10! Och kom gående med jackan 07 :-) bestämd liten kille som älskar sin vagn och frisk luften :-)

Idag blir de och städa lite först sen ska vi åka till Tomelilla och lämna miliax för en natt borta :-)


.... Nu somnade han ;-)