Försöka skriva något vettigt!

Match idag på bowlingen.
16-4 till oss :) Och jag har 757 poäng på 4:a serier
Dessutom.
Tidningen var där nere och skrev om oss och tog bilder :)
Kristianstadsbladet :) Så vi är med på måndag :) Hoppas bara de skriver något vettigt nu :p

Annars idag har de inte hänt så mkt.
Bakade en Kladdkaka som vi myste på hela familjen framför en film =)

Barnen var så glada :D

De somnade igen utan problem kl 19-19.30. Man saknar de nästan nu när de ligger och sover.

Imorgon är det söndag vilket innebär ÅNGESTDAG för mig!
Men jag har försöka " spara " en del sysslor som jag kan ta itu med om jag vill klättra på väggarna!
Men vi hoppas på att det är fint väder så vi kan ha en ute dag som förra söndagen =)
De var så underbart! Gick en sväng upp mot skogen och båda barnen sken upp som solar :D

GUD vad jag älskar mina barn över allting!!


Ingen där ute som behöver Mammakläder? Eller några söta flickkläder i 62/68 ?
Kolla in mina auktioner på tradara då :)
Länk---->    http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=409273&listtype=0
Ibland finns de massa där och ibland är det bara några få :)

Hmm vad ska jag mer skriva...
Vi har pratat om en mkt viktig sak idag :) Som jag blev superglad över. Så vi får se hur de utvisar sig i framtiden, elelrhur älskling ;)

Nicklas bara sitter o spelar sin data.
Han lovade mig att söka arbete, så ja hoppas han gjort det! Annars får han fan göra det imorgon. Vi måste få ihopa en lista :)

Nu ska jag snart sova! Fast jag är egentligen inte trött, men jag vet att jag är det imorgon istället! Barnen vaknar 06.00-07.00 . kul... nja ...

Föressten, är det någon som vill köpa boken  " Dotter Önskas" Av mig? Jag har precis läst ut den och rekomenderar det verkligen! Så hojta till bara!



GRATTIS Nathalie och Per :)

NU har deras lilla flicka kommit =)
Snabbt o enkelt igen :D
GRATTIS till er båda :D

Spännande o se tösen =)
Fick precis ett sms liksom.

20.44 kom hon =)
Så nu skulle hon duscha o sen fika =)


GRATTIS :D



Flickan blev inte ens 6 månader :(

OBS!!   KÄNSLIGT!!!     OBS!!   KÄNSLIGT!!!     OBS!!   KÄNSLIGT!!!     OBS!!   KÄNSLIGT!!!     OBS!!   KÄNSLIGT!!!    

Jag förstår inte hru fan man kan bara!!
Hittade denna på Beckahs blogg.

Baby briana. Lilla söta flickan.

FY FAN.!!
Man borde tortera de till döds  mamman och pappan som gjorde detta!!
Och sen att släkten visste om de . eller iallfall 2 personer. Detta är SJUKT!!

Man blir ju rädd för hur världen ska sluta!!!
Jag sitter och är ledsen just nu igen.

Tänker på alla barn som är med om detta, som tror att detta är så ett liv ska vara. De vet ju inget annat!!




OBS!!   KÄNSLIGT!!!     OBS!!   KÄNSLIGT!!!     OBS!!   KÄNSLIGT!!!     OBS!!   KÄNSLIGT!!!    



Svenska för nybörjare :)

Ain neive blaubear = En näve blåbär
Bluy-your= Bjöjor
jenomsteikta Kottbullar= Genomstekta köttbullar
meidveitslös panchonear= Medvetslös Pensionär
Fewra let eul= Fyra lätt öl
Ein yetteh sneug meusa= En jätte snygg mössa
kawka kawla pau tvetmaschin= Coca Cola på tvättmaskin
Ein pawseh rairkoor= En påse räkor
gaateuchurk= Gatukök
Dahlaheihstahr= Dalahästar
Khewgootah? Tjugoåtta
Snub Churk= Snabbkök
Nairt eut tag= Nätuttag
Veet lurk= Vitlök



GRÅTER. STACKARS LILLA FLICKA!! :( :'(

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4284833.ab



Jag vet inte alls vad jag ska säga!
Jag sitter o gråter här nu.
Och fick världens ångest attack.
VARFÖR gör man en sådan sak?
Och sen skylla på någon annan!!

VAD hade den lilla flickan gjort??
Hon sa tillochmed när hon blev slagen de sista gångerna.
" Jag älskar dig" till sin mamma o inte ens då slutade det!!

FY FAN!!!

Jag finner egentligen inga ord för detta!
Jag blir bara så grymt genomledsen för flickans skull.
Hon va ju hur söt som helst!!

VARFÖR???!!!

Hoppas mamman ska sitta inne hela livet för vad hon gjort. Borde blir steriliserad o allt . För hon ska FANTOMME inte ha flera barn om man gör på det viset!!!

Fy vad ledsen jag är!!!
:-( :-(

Flicka har fått frid nu.
Hon leker som mest med sina änglakompisar!
Hon lever de liv hon förtjänade!!


Kommer fan inte kunna sova så lätt ikväll för ja lär ligga o tänka på detta!!!!
FY FAN!!!



Utmanad

Utmaning!!
Jag har blivit utmanad av Carola

Regler:
1. Länka till den som har taggat dig
2. Berätta sju sanningar om dig själv
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen

Sju sanningar om mig:
1. Jag älskar spela bowling
2. Jag avskyr kyla och att frysa
3. Jag borde börja träna omgående!
4. Har värsta fobin mot spindlar
5. Jag tycker det är kul o leka med mina barn.
6. Jag gillar att åka bil,
7. Jag hatar att damsuga.

Jag utmanar:
1. Natasja
2. Caroline
3. Marita



Söka jobb dag.

Men inte fan finns de några jobb.
Bara massa säljar jobb!

Ikväll är det bowling :) Och sen möte. Ska köra moped in. KALLT!!!

Barnen är på dagis nu och de ska hämtas 13.45
Sen blir de hem o ge de mellis osv. Sen vet ja inte mer vad som händer idag!

Så seg o trött idag. Vet inte varför. Får gå o sova tidigare ikväll!



17 år och 7 barnsmamma!!!

Trodde inte de va möjligt.

Men kolla in detta

http://wickedreports.blogspot.com/2009/01/17-year-old-girl-has-7-kids-outrageous.html


Enling, 1 Trillingfödsel + 1 trillingfödsel!

Sjukt o få det så!
Läs o begrunda.

Hittade detta inne på Mammabeckas sida
http://mammabeckas.blogg.se/index.html





Gamla låtar = Nostalgi!

Sitter och har ÄNTLIGEN fått över låtarna från Xboxen till Hårddisken.
Sitter o lyssnar nu på massa musik.

De får mig att pirra i hela kroppen för att detta var sången jag o Nicklas lyssnade på sommaren då vi blev ett par!
Åhhhh får tårar i ögonen!
Tänk vilken sommar, samma sommar fick vi veta att vi väntade Noah,

Ibland tänker jag på hur det hade varit utan barn!. Ta det inte fel. ÅNGRAR INGEN AV BARNEN ELLER TIDPUNKTEN DE KOM!
Utan bara vad man hade gjort nu om man inte varit mamma, hade man rest? Jobbat? Hur hade förhållandet varit.

Massa tankar!

Men åhhh va jag ryser inom mig nu!

Jag träffade MANNEN i mitt liv sommaren 2005!!
Den enda jag vill leva med någonsin!
Vi har upp o nergångar, men de har väl alla?
Vi har just nu det UNDERBART!
Trotts allt som hänt!!

Jag älskar min nicklas över alltinG!
Han är såå omtänksam och vänlig mot mig, fast jag skäller o gapar ibland!

KÄRLEK!!!

Skulle kunna sitta o srkriva hela natten om han och de vi har.
Men glömmer aldrig de underbara samtalen vi hade innan vi träffades!
Han spelade sånger i bakgrunden , och de sitter fast på näthinnan!
Och när jag sen fick se min älskling på ett MMS!
WOW säger jag bara!!!!
Han var/ är så vacker, så underbar! Så sjuuuukt vacker i mina ögon!!!
Visst håret är ruffsigt, kanske inte rakat sig, MEN jag kan ändå se den nicklas som ja mötte den sommaren!

Drömmer mig bort!!
Jag tror inte du förstår Nicklas, hur mycket du verkligen betyder för mig!
Känslorna är så överflödiga!!!

JAG ÄLSKAR DIG!!
DU ÄR ALLT FÖR MIG!!!



Thias 18 månader + Noah 2år & 8 månader!

Glömde skriva den 24:e
Men då blev lillprinsen 18 månader :)

Och sen idag den 26:e
Så blir Noah 2 år och 8 Månader. Bara 4 månader kvar nu innan han fyller 3 år!


imorgon ska jag köra till malmö för att hämta en vovve till mamma o pappa, min syster ska med.
En tik på 3 år.
Super söt är hon!


Annars vet ja inte vad jag ska skriva.
Var hos distrikt sköterskan idag, utslagen var för att jag var torr! .. hmm skumt!!!
Och sen efter det så var ja med Natasja + mino på babysim. oh sen en sväng till FK och Banken , sen va de ju dags för mig att åka hem o hämta barnen.

Sen har vi bara myst o lekt hela familjen här hemma på eftermiddagen :)

Bloggar mer en annan dag!

Natti..

Natha- hoppas hon kommer snart. Lycka till om de sätter fart nu! Hör av dig om du hinner eller efter!!



En dröm! Det blir aldrig som man tänkt sig!!

Drömmen som bara försvann när liten dog i magen.
Drömmen om 3 barn tillsammans med älsklingen.


Allt skulle bli så bra och så fint med ett barn till.
VI skulle bli föräldrar i April 2009.

Men livet tog en annan vändning för oss :(
MIddagstid den 17 Oktober efter bara att ha sovit lite så kommer det blod på pappret.
Helt hysterisk ringer jag till natasja som ber mig åka in.

Min tankar var hela tiden.
Nej nej nej, varför just vi??
Tårar kom det massa!


Ringer KK som säger att de inte är någon fara + att jag ska ringa min BM
Ringer min BM som säger till mig att åka in direkt o kolla det!

Kommer in .. tiden går och går... Sen äntligen är det våran tur!
Han pratar lite med oss och sen ska jag lägga mig i stolen.

Han sätter igång VUL aparaten och vi tittar förundrat på skärmen.
Jag ser de lilla lilla livet.. Men något är fel.. :(
Våran älskade litens hjärta slår inte längre :(
Något har hänt under resan.

i v 12-13 var allt så bra när vi såg på den och allt skulle bli så fint!

När jag får se att liten inte lever mer SKRIKER jag ut , VARFÖR?? VARFÖR JUST VI!??, JAG VILL INTE DETTA, VARFÖR NICKLAS??!!
Kommer så väl ihåg de orden och känslan!!

Sen är de tal om hur liten ska komma ut och att vi skulle vänta till måndagen den 20:e
Men redan lördagen den 18:e börjar ja känna lite i ryggen och magen.
Och på morgonen den 19 Oktober vaknar jag av värkar vid 06 tiden.

Ringer då runt som en galning och försöker få barnpassning, men INGEN kan ställa upp :( :(
Så jävla olägligt!

Vi åker in och väl där inne sen får ja 5-7 värkar på 10 min och sköterskorna trodde inte de gick så snabbt.
Sen efter ett tag  så var de som en propp släppte i mig. De bara forsade blod, Men vi fick stop på det . Sen gick jag runt och runt och väntade på gynläkaren.
Sen skulle jag bara gå på toa för jag tyckte de rann.

Och mycket väl. Satte mig ner, FORSADE!!
Och då hör jag en undersköterska säga.
De är barnet som kommer nu!

Jag höll mig lugn hela tiden och rätt som det är så ligger liten där i min hand!
Så liten, så fin, han hade allting som en stor bebis har!
Fast han var sååå liten.
Klockan är då 09.25

Älskade liten!! VARFÖR var du tvungen att gå ifrån mig :(.. från oss!
Vi hade sett framemot diG!
Saknar dig, fast vi försöker gå vidare!

Glömmer aldrig dessa datumarna!!!!
ALDRIG!!

Mamma älskar dig liten!! <3



Bowling match!

Idag spelade vi bowling igen.
Vann med 18-2
Och hela 1100 poäng mer än motståndarna totalt.
Detta är sjuuuukt

Ytterliggare 2 poäng till oss :)

Jag slog 778 poäng!

Nästa helg är det dags för Cefyras F-Lag. De ligger sist i serien så de borde inte vara några fel!



Sen nu ikväll har de blibit kina mat och film med älsklingen <3



Inget vettigt att skriva här.

Sista dagen för barnen denna veckan på dagis. Imorgon ska vi ha familjedag tänkte vi .

Funderar på vad vi ska hitta på bara! Några förslag?
Måste lämna tillbaka en film vi lånat med!
Sen glömde vi handla idag så vi får göra de imorgon så man har lite hemma till helgen.

Sen lördag är de mATCH igen :D :D
Kl 16 startar vi.
Me F-laget spelar innan så jag ska ner o titta på dom med är de tänkt samt ta kameran med mig så de blir lite bilder tagna :-)
Kan vara trevligt!

Nej nu orkar ja inte blogga mer. Hörs . Tjingeling!



Dagens bestyr!

Började med att jag inte fick igång bilen.
GRRR
Jag som skulle köra min syster till tandläkaren och vara där kl 09.
Men jag fick fart sen när bil fan äntligen gick igång!
Och 7 min över 9 var vi i Fjälkinge =)

Sen hem till mamma , där susanne just skulle klippa henne , sen åkte jag o malin till mormor o morfar.
Och sen vidare till The Phone house!
Sen Kids Corner! Och sen in till stan o gå en sväng.
Sen va de dags för ugdoms mottagningen. Och de gick bara fint. Och sen handla lite på Willys och sen hämta en annan sak i stan!

Sen hem o ta de lugnt med pojkarna!!

Sen nu ikväll så joggade jag 5 km på crosstrainern... Känner mig super stolt. Bränner mer, på kortare tid, = BRA!

Och nu kollar ja House.. Sen ska jag sova i tid!

Ska till kuratorn imorgon och sen träffa älsklingsgumman Natasja med barnen =) Samt träningen på kvällen!

Ha de fint!

Snäll- Skriv en kommentar på vilka ni är som läser- snälla!!



Mamma Award :)



Denna fick jag av     http://roseli.blogg.se/ För att du är en underbar tjej som kämpar på trotts motgångar

TACK Gumman


Självklart ger jag denna tillbaka till henne :)

Sen har ja några bloggar som jag alltid följer det är:

http://mommy.webblogg.se/  Hon har ett mirakel till Dotter :) Och de kämpar på i vått och torrt

http://ensamma-mamman.babyblogg.se/  ( tyvärr lösenord) Helt enkelt för att hon är min bästa vän!



LYCKA!

Gud vad jag är lycklig när jag ser på mina barn eller endast tänker på dem.
Tänk att vi har två guldklimpar som lägger hela sitt liv i våra händer och vill att vi ska uppfostra dom.

De vill att vi ska välja hur de ska bli eller vara.

Thias vaknade nyss och det fick mig att tänka på detta!
De kallar" Mamma" .. " Pappa" Och man får kramar och pussar om dagarna.

De älskar oss över allting och vi älskar de.
De är en kärlek som aldrig försvinner eller brister!

Noah o Thias- Mamma o Pappa älskar er över allting

Ni är våra skatter och kommer alltid att vara!
Hur mycket pengar jag än skulle få, så skulle de ALDRIG kunna mätas med den kärleken jag känner inför er två.

Ni är våra barn, våra älskade barn! och vi ÄLSKAR er!!!



Trött ikväll..

Är så trött ikväll, ändå sov jag länge. Kan bero på att jag varit igång hela dagen =)
Kl 14 kom syster, bror + finnen på fika =) Trevlans!

Sen ikväll va de ju dags för Middag o sen bad igen för pojkarna, och noah har spelat data med!
Bamse! + Otto & Larvis!

Imorgon är det dags för dagis igen kl 08.45 sen ska jag ringa runt till
veterinär och se hur vi ska göra med smulan. Måste ju få kremerat henne på något sätt.

Ska nog gå ner i Läkkaren lite snabbt nu och slänga in tvätt, sen sätta mig med fotbadet som jag tog hem igår från mamma o pappa!
Och sen kl 21 nu börjar ju Filmen med Nicolas Cage (?! ) Eller va han nu heter :)

Sen är de sängen som kallar.. *GÄSP*
Men vi höres imorgon.

Kram kram!



Thias ord!

Inne på Familjliv gick de igenom vad de som var födda i Juli 2007.
Och kom på att jag kunde ju lägga in listan på Thias ord här inne med

Allt säger han inte mega tydligt, men de är så att de flesta man träffar förstår han.
Här kommer de.


Mamma
Pappa
Vovve
Titta
Oj
Öppna
Där
traktor
macka
flaska
Morfar
Mormor
pippi
Tröja
byxa
Blöja
Lampa
Sova
Ooa = Noah
Hej
Hejdå
Aj aj

Sen nickar han ja eller nej om man frågar han något =)



Tycker faktiskt att det är ganska många ord han kan!



Barnen i badet!........... Igen. BUSUNGAR!!!

IGEN!
Haha.

De älskar att bada ju så man kan inte hindra dom =)
Vet ni vad de hade gjort i morse.

GALNA UNGAR!! hihi

Nicklas kom in och skulle se varför de var så tysta.
JO- de hade hällt ut hela min duschcreme flaska 400 ml, En hel Schampo flaska på 400 ml, en Halv dunk bubbelskum, + en ½ flaska balsam!

De var lödder ÖVERALLT!! hihi.
Och de bara skrattar!

Busiga ungar man har.
Ni kan ju se det framför er hur det såg ut.
De var tillochmed klumpar som inte löst upp i vattnet för att vattnet var " mättat" så att säga.. Då kan ni ju gissa hur mkt det var!
Sicka busungar!

Men jag älskar de över allting och är så tacksam över att de verkligen kan göra dessa sakerna så jag blir inte ens arg på dem utan skrattar bara! Haha



R.I.P Smulan! 11 Maj 1995- 17 Jan 2009.. :(

Du var så gammal. Hela 13 år. Snart skulle du fylla 14 ...
gammalt för en sådan stor hund som du! :(
Min syster ringer mig vid 21.45 och säger att Smulan har lämnat in detta livet! :(
VA??!

Jag blir helt stum, vet inte vad jag ska göra :( Åker direkt dit.

Där ligger hon, så fin, så underbar, så tyst, så kall, och alldeles alldeles underbar! Som vanligt.
Men något är fel!
Hon andas inte längre :(
Tårarna kommer och jag drar in hennes dofter ... Den älskade hunden är borta för evigt! :(
Fatta! För evigt!!!
De låter så långt borta!


Inte nog med det. idag är det 3 hela månader sen vi fick veta att Liten inte överlevt detta livet! :(
Allt ska krocka med datumar osv..
Sen i dag fick vi veta att min fasters man´s pappa med gått bort igår. ..
Och sen för 3 veckor sedan gick min faster o hennes man hund bort ...

Allt ska komma på en enda gång.

Vi skulle begrava Smulan idag under den stora syreenen på gården, men de är ju så frösigt ute så de gick inte. Hon får sova över natten ute i hönshuset som vi kallar det. Sen måste jag försöka få tag på någon som vet hur man ska göra ..

Usch älskade smulan!
Du var så vacker!!

Rest in Peace gumman!!!







GALET ROLIGT

Haha.

Ni måste bara se denna .. :-)
GLÖM INTE LJUDET!!



Sååå sötsugen!

Men istället för att gräva i frysen o skafferiet blev det en sådan här



Stolt att ja kunde hålla tillbaka =)

Ändå tänkte jag
- Hmm ska jag ta den sista nötkakan i frysen o skita i de kalorierna jag joggat av mig,
Men sen kom de en röst
- Nej för då har du ju inte kämpat för något.

Så ja kom på att vi hade morötter hemma så de fick bli en sådan :)



Duktiga jag!!!

Fick hem våran Tränings maskin idag. En Crosstrainer så nu ska de tränas ju :)

Redan joggat 4, 8 km idag!
Och brännt en hel del kalorier. :)
Nu gäller de bara att inte äta de som man blivit av med! hihi.

Känner mig så duktig!

 :)

Annars idag fick barnen vara hemma för deras magar var INTE okej imorse.
Men imorgon ska de nog gå. De e bättre nu. Undrar så om det är allergi eller inte ..
Sen nu ikväll vid 17 va de gympa för Noah & Thias ( Ja thias fick med vara med )
Så de blir fler gånger man åker dit. De tyckte de var jätte skoj :)
Har bilder på de- som ja lägger in sen när ja hämtat kameran. Just nu sitter ja o pustar ut efter träningspasset!




ÖNSKAR

Önskar sååå att liten hade stannat i min mage, Men världen ville annorlunda.
Känns så hopplöst. Vi som hade önskat så nu när de blev något o så går de som de går.

TÄnker tillbaka..
Kom han ut självmant den söndag morgonen bara för jag var igång o spelade bowling på lördagen ...
Eller de var bara planerat så.
Jag är glad att de blev att jag fick föda ut han vaginalt. För då fick ja se hela bebisen. Ingen " delar" som de blir vid en skrapning!

Hoppas att någon dag kunna ge barnen ett syskon igen. Men det återstår att se.

Hoppas även att en av mina vänner och hennes man får ett syskon till Johannes. Jag önskar som det verkligen i livet!
De har fått reda på att de inte kan bli föräldrar " naturligt" igen så de måste prova IVF:
Johannes var ett riktigt lyckoskott bara !
Håller mina tummar gumman!!!!- Glöm aldrig det!!

Annars idag. Vad har hänt?!
Var ute o körde en liten sväng innan, Postade brev och försökte leta upp stället där Noah ska på gympan imorgon!
Ska bli skit kul o åka dit med han!

Tog några bilder idag i naturen med. Vi var inne i en skog o körde. Aldrig varit där innan, tur nicklas har GPS i mobilen! hihi.






titta o njuuut :-D



Noah

Vet ni- noah ska börja på Gympa =)
Hittade en där han fick gå =) Han tycker de ska bli skit kul :)
På onsdag startar det!
Så de blir ingen träning för mig utan vi ska dit allihopa! hihi.

Sätter in en bild på min älskling med <3




Orkar egentligen inte

Blogga...

Dagen började med en snabb tur med barnen till dagis som vanligt.
Och sen hem igen o söka arbete och fixa.
Kl 11 hämtar min bror mig. Och sne sjukan vid 11.30.
Lägger om hans hand så fint. Men Aj aj aj vad det såg ut vid stiften. De stack rakt ut från handen ju.

Sen mötte Natasja o lille Mino upp oss på sjukan för vi skulle med dom upp till stan :)
Käkade middag! Och gick runt lite.

Sen kl 14 var de dags för Arbetsförmedlingen. Som gick kanon. tog bra 30 min idag =)
Ska väl dit igen om 1 månad eller så. Om ja inte fått ett arbete innan dess!
Sen träffade jag Natasja igen som hämtade Izzie på dagis. Sen gick vi en sväng till, handlade på Domus samt hämtde ut Noahs paket på apoteket!
Sen hem o ta de luuuugnt.

Är helt slut nu!
Ska alldeles strax sov. Har sökt ytterliggare 3 arbete.
Vet inte alls hur många jag sökt nu..
Börjar bli sååå tjatigt. men vad gör man inte!

Längtar till lördag..
BOWLING MATCH!!!

Älskar ju att spela så.

Imorgon ska nicklas föressten till Skolan på kvällen ( ovant) från 17-20.
Sen har han nog hittat ett fritids intresse med så vi får se om han gillar de sen.



Vanlig Vardag igen!

SItter o ska kolla jobb.

Min förbannade j*vla mobil fungerar inte som den ska. Den ringer inte. FAST att jag ställt klockan. Ock detta är inte första gången..
De va likadant för någran dagar sen... Så idag vaknade jag 07.48. Gahhhhh jag skulle upp kl 07. Barnen skulle ha frukost o klä på sig, hinna borsta tänder o hela kittet och noah som brukar strula.. Gahh

Men vi hann i tid :-D

Thias mage är ju inte som den ska heller så jag sa det till dom. Men då blev de sura och det var nätt o jämt han fick gå idag.
De KAN ju vara att han med är gluten. Men de får vi inte svar på än.
Önskar bara att allt från Bromölla inte skulle upprepa sig :(
Noah är ju bra i magen för han får alltid glutenfritt , medans Thias varierar på vad han vill ha... Och det eftersom vi inte fått en diagnos än.

Brorsan kommer o hämtar mig kl 11. Ska vara hos läkaren 11.30 sen får ja se vad jag gör fram till kl 14..

Nej nu får vi se om de finns jobb.

Ha de fint idag!
Hörs ikväll!



Lugn hemmadag idag!

Idag har vi bara varit hemma o tagit de hur lugnt som helst. Så himla skönt.
Visst har ja fått min rastlöshet lite då och då. Men de har ja lätt löst ut.

Badat, Bakat, Lagat mat, lekt med barnen, rensa o kastat massa saker i skafferiet.

Barnen somnade som klockor kl 19.. Skönt. De var mega trötta efter dagen.
De har dansat och sjungt massa här hemma!

Nu sitter jag här och ska kolla lite arbete, sen bussen till imorgon med, jag ska ju med min bror till läkaren för han ska lägga om gipset. Och sen är de dags för Arbetsförmedlingen med.
Nicklas behöver bilen så jag får ta bussen, inte mer med det!

Såhär ser veckan ut som kommer..

Måndag: Bror till läkaren + arbetsförmedlingen
Tisdag: LEDIG
Onsdag: Thias till BVC + bowling träningen.
Torsdag: Med syster till Tandläkaren
Fredag: LEDIG/ Till Madde på besök
Lördag: Bowling Match
Söndag: LEDIG


Hör gärna av er om det är någon som vill hitta på något. Hela dagarna går inte åt när jag gör dessa sakerna så :)

Nu gick jag.........



Lördag!

Dagen började med Familjemys i Sängen.. Tittade på Nalle Puh =) hihi.
Sen var de dags för en frukost och sen lek med barnen.
Min bror ringde vid 11 och bad min komma in för han behövde ha saker till bilen från Biltema så vi klädde på barnen o körde in.

Sen bara vara hemma o ta de lugnt :)
Skööönt.
Imorgon vet ja inte alls vad som händer.
Vi får se helt enkelt. Blir nog hemma dag .. De är ju söndag!

Ha de fint. Natti



Svar angående Körkortet...

Först du som skrev om körkortet.
De är NYA regler från VV sida..
Man får skriva upp o Köra upp samma dag.
Och klarar man INTE teorin tex så ska man boka omprov INOM 3 dagar + att man måste ha klarat uppskrivningen inom 2 månader från man körde upp.

Så man kan alltså Skriva upp ett datum  och få IG, sen kör man kanske 3 dagar senare och får G.
Och sen kanske du skriver upp igen 1 vecka efter uppkörningen o då har du körkortet!

:D

Så det fungerar på det sätter nu. De gjorde inte detta för tex 4 år sedan.





Fyndat idag :)

Idag kom vi till second Hand affären =)
Och ja var ju bara tvungen att kolla bland kläderna...

vet vet vet att ja inte skulle köpa något men tänkte att de var sååå billigt ju! hihi..

Hittade

1 Långärmad tröja till Thias Från Lindex


Sen En T-Shirt till Noah från Lego.



Sen en Äkta Nike T-shirt till Noah



Sen sist men inte minst.
Ett par perfekta byxor till Noah från Polarn & Pyret :)

 ( bilden blev lite liten, Men men hoppas ni ser )



Gissa vad jag gav för allt detta!
65 :- riksdaler


De tyckte jag var billigt o bra!





Nu ska vi se om bilderna

Står bara FEL när jag försöker... De e något tekniskt antagligen.
Men nu provar vi igen :)
Här kommer vinterbilderna!



Och sen en till :)




Säg gärna vad ni tycker :) Alltid kul o höra om bilderna!



KÖRKORT!!!

Min bror klarade sitt kärkort idag kl 11.. :)
Han skrev egentligen upp kl 08.30 men de blev IG. Sen kom vi på att vi kunde ringa VV igen. Och gissa. Vi fick en tid kl 11 ... Så han skrev i klarade .. 53 rätt. Men de spelar ingen roll nu. Han har sitt
KÖRKORT nu :-D


Sen idag har mina varor från HM kommit med så vi ska hämta det sen efter kl 17..
Så de ska bli skoj o se om de passar =)

Annars idag. Hmm de har snöat!
Men inte så värst mycket, men de blåser fruktansvärt!
Får se om vi köper en pulka till Noah med, Thias har redan en så!
Hoppas bara de kommer mera snö!

Dagis för killarna idag med och imorgon, sedan är det är det helg! Och sen nästa vecka får vi se hur mycket Dagis det blir!
Hoppas man snart få arbete!

Nu ska jag kolla mera jobb, Hörs kanske ikväll.
Men ikväll ska vi kolla film o käka popcorn ^^
Och sen kanske de blir ett mysigt bad med!

Tjing på er



Kall dag ute!

Började dagen med att lämna barnen kl 08. Sedan in till Gunilla och Nicklas pratade med de på skolan. Sedan vidare till Maxi för att få någon frukost i sig.
Sen kl 10 öppnade Ams så var man där. Hittade 9 st Jobb som ja nu sökt!
Hoppas man får något =)

Sedan Var vi på Försäkringskassan o hämtade nya papper om inkomst osv så man får bostads bidraget =) Sen var vi på Willys en snabb sväng o handlade lite juice osv. Och sen Hem och söka de jobben, käka middag osv..

Och sen hämta barnen kl 15.
Sen nu ikväll har ja varit och spelat bowling!
Var så trött idag så ja fick sluta efter bara 45 min.
Men men... Hade en serie på 199 och en på 178 så jag e nöjd!


Tog fina vinterbilder idag som ja tänkte visa er. Men inget verkar vilja fungera här så får ta de sen eller imorgon.

Ha en bra kväll!



Alltså detta med jobb!

VARFÖR ska nästan eller många jobb vara sälj jobb, hur lätt är de egentligen?
Jobbigt o behöva kämpa o känna stress o skit varje dag för att få ihopa en bra lön.

BLÄ!
Önskar man kunde haft någon som man vet behöver folk ....
Men men de kommer väl.

Imorgon är de dags för Gunilla igen . SKÖNT
Och sen ska vi till Ams.. Och Försäkringskassan + handla lite.


Fick precis Mess från min bror.. han klarar inte uppskrivningarna i testet.. Suck. Han måste ku klara skrivningen denna gången. ja hoppas så innerligt för han!
HOPPAS!!!
Får se om de e jag som ska köra in han på morgonen eller hur de blir. Beror pånär Barnen ska på Dagis, om han vill ha mig med osv..



Röd dag igen...

Hatar dessa röda dagarna, men jag tror det beror på min rastlös het att inget har öppet, inget o göra. Känner mig så hindrad så fort de är en röd dag och det innefattar söndarna med! suck

Men idag var vi bjudna på Fika hos Carola  Daniel..Och såklart Loke & Isak med! Kom vid 13 tiden och pojkarna började genast busa runt. Fast Noah var lite blyg till och börja med men de gick snabbt över...
Sen var de fika, kakor o allt möjligt.
Barnen fick Glass med kex i. Glutenfria sådana =)
Så Noah var hur glad som helst!

Sen vaknade lille Isak med och ville ha mat, guuud va liten han va. Och ändå väger han 3970 gram.
Men de kändes inte. Hade glömt att de var så små som nyfödda!
Vill med ha bebis nu efter detta  efter att vi förlorade liten.
Men Ja- Jag vet, de kommer när de kommer!
Längta kan man iallafall. hihi

Annars idag har de nog inte hänt så mkt.
Fick sovmorgon imorse. TACK älskling!
Sen ett lååångt bad efter det. Och sen va de dag nästan att åka.!
Satte precis igång en maskin tvätt med så ja får ta tag i den innan jag somnar med. Och jag måste baka ett bröd med. Eller rättansagt Nicklas, Han förstår sig bättre på det än jag!

Nu ska jag se vad de finns o göra vid datan o försöka få ner nicklas för en film kanske...

Sååå sugen på något med, men ska  inte ta något....

Nu gick jag..



Måndagen den 5 Januari 2009

Jaha, redan gått 5 dagar på detta året. Går snabbt ju..
Idag var de meningen att vi skulle till Ams och sen försäkringskassan , men de blev inte så.
Först i morse fick vi inte igång bilen. Jävla skit bil.
Sen blev allt försenat osv, men sen körde vi hem till mormor o morfar istället!

Sen när vi kom hem, lekte Noah lite ute o sen lekte vi inne.
Sen va de dags för middag.. Kassler, sås o ris. Gott!

Och sen kollade vi på film.
Ett småkryps liv

Sen va de nattadags för barnen.. De va trötta ikväll för de somnade lätt.

Sen ha jag mest sutti här o försökt hitta en träningsmaskin...
Men när ja väl skulle kolla sidan o klicka in på de, ja vad tror ni då händer
Tekniskt fel

BLÄÄÄ!

Så ja får se om det vill fungera sen eller om ja får kolla det imorgon.
Imorgon föressten ska vi hem till Daniel och Carola + Loke & sen lilla nyfödda Isak =)
Isak han är nu 8-9 dagar
så han kommer vara så liten, så liten..*myspys* Får snusa lite bebis.. <3 hihi.

Inget mer o skriva nu tror jag,...
Fungerar på om jag ska ta en dusch innan säng dags... Håret är skititgt så...
Jaja, de tåls o funderas på annars gör ja det imorgon bitti!

Ha det så fint ikväll!
Natti



Ett test

Har försökt massa gånger att lägga in detta ..
Men nu ska vi se om de fungerar..




Jag älskar er <3

Sitter o labbar med min blogg så ja ska bara testa en sak...

Resan till cypern är detta taget :)


Jag Älskar er över allting annat!!!



Fundersam text!

Hittade denna på Carro´s Sida.. Hoppas de inte gjorde något. Tyckte den var så fin!!

En dag kommer du att se och kanske förstå på riktigt.
En dag kommer du vara ensam och förstå vad du hade då.
Men då har jag valt att gå, gå och inte komma tillbaka igen.
Stannat min resa bakom dig, stannat allt som va.

Känns inte som du förstod innebörden av de ord du sa.
Du skulle inte bli sån igen. Det var vad du sa, vad du lovade mig!
Det du var så ledsen över. Allt som hänt under årens gång.
Är det verkligen inte värt något, det som kunde/kan bra igen.

Är det inte det, så är jag uppriktigt ledsen för din skull.
Att du kunde ta så fel...
Välja en annan väg, och inte vår.

Jag vet... orden har stigit mig på hjärnan.
Att jag lever i en värld, som jag skapat ensam.
Som bara är min.

Vet faktiskt inte ifall jag någonsin kan visa alla känslor igen.
Om jag vågar eller om jag ens törs igen.

Tiden känns förvriden. Jag vill att du ska finnas där med mig.
Som jag legat där, förtvivlad, kvidit i min ensamhet.

Du gör mig livrädd... livrädd för tvåsamheten.
När allt bara faller tillbaka till samma plats gång på gång.
Ett steg fram två steg tillbaka...

Varför kunde/kan vi inte bara vara som innan?
Som då... Den där gången vid havet, på stranden.
Den där början på allt vackert som var då.

Då när du var nära mig, när du föll, trillade för mig.
När jag fick blommor med små kärleks förklaringar...
Ja du vet.

Jag ska inte behöva förklara, för jag vet att du vet.
Vet att du oxå kommer ihåg om du bara tänker tillbaka.
Jag vet att du kan bättre.
Eller det kanske bara är jag som vill, att du ska kunna det?

Och om du är rädd behöver du bara se på mig,
prata med mig så jag kan förstå.

För inget, inget går upp mot dig och mig...
När vi är VI!





¤¤¤¤ Sammanfattning av 2008 ¤¤¤¤

DÅ ska jag försöka se vad som hänt under året...
Vissa månader var mer speciella än andra så..

Januari:
24 Jan blev Thias 6 månader <3

Februari:
Jag fyllde 22 år, Samt 1 År sen mamma blev sjuk

Mars:
Vi fick Noah+s Diagnos- CELIKAI = Gluten!
Jag fick vara med på min bästa väns förlossning - helt fantastiskt. Tack gumman! <3,
Semester i Danmark med familjen,

April:
3 År med min älskade Nicklas 2005-2008 <3

Maj:
Noah fyllde 2 år.<3
Flyttade till huset :)

Juni:
Förlovade i 3 år.

Juli:
Thias blev 1 år <3

Augusti:
Testar positivt med bebis. April 2009- here we come... trodde vi ja...
Varit gifta i 2 härliga år!

September:
Semester på Cypern 1 vecka! Skööönt!

Oktober:
Lyckan om Bebis krossades! Förlorade vårat barn i vecka 16 :(

November:
1 Månad sen Liten dog,
Syster yster fyller 15 år.

December:
Jordbävning i Skåne...



Sen har andra små saker med hänt men ja drog bara de största...





Kanske dags o lägga in ett inlägg!

Evigheter sen ser jag att det var jag skrev något mer vettigt eller något längre iallafall =)
Så nu ska jag se om jag får ihopa något.

De har varit både Jul & Nyår.
Julen va som den var, men ja var glad för jag fick se barnens glittrande ögon o presenterna var till belåtenhet, såklart blev det för mycket i år .... (igen) !
Får nog skära ner lite på de.. hihi...

Sen var de nyår för 3 dagar sen, den firade vi själva här hemma, med god mat, film & myspys!
Noah var vaken till 22.30 sen sov han till 23.45 o sen väckte jag han ... Han tyckte iallfall det var skoj, Thias sov som en stock!

Skulle skrivit en sammanfattning av 2008- men tror jag gör det i ett enskilt inlägg!
Har kollat på 2 filmer ikväll. själv, nicklas sitter o spelar data,, tråååååkigt värre!, Men kan inte hindra han så!

Sitter o funderar på vad som händer imorgon,
Blir att plocka här, städa lite, tvätt, och sen har ja lovat Noah att leka med hans lera!
Hoppades bara att det kunde bli mera snö ute så man kunde åkt pulka mm =)...
Fast ändå längtar jag till sommaren, men alla årstider har sin charm!

NU ska jag avsluta, och sen skriva en sammanfattning...
Bye!