Tips på snål middagsmat

Fick en frågade från Elin om just detta.
Nu går det inte så mkt mat kan jag tycka hemma hos oss.
Men jag kör på storkok typ. Så vi har till en middag till och fryser in eller så äter vi det dagen efter med.
Detta händer ju självklart inte alltid, men jag handlar det som är billigt just den veckan och lägger upp en matsedel med olika rätter om de är tex billigt med kyckling och köttfärs den veckan t.ex..
Då blir det ju lite extra av det.
Sen anpassar jag grönsakerna till vad som är billigt just den veckan, likaså frukten.



- Jag kanske inte säger det så ofta! -

Vaknar ibland, långt innan dag
Ligger där tyst i stillhetens hav
Jag känner värmen från din kropp

Tankarna far, får vandra fritt
Fylls av ett lugn av en tacksamhet
Allt har vi upplevt du och jag

Jag kan förbanna mitt eget sätt
Hur jag kan försvinna bort ibland
När jag borde vårda den gåva som vi har

Jag kanske inte säger det så ofta
Allt för sällan får man det till ord
Men du vet ju vem jag är,
hur jag bär det inom mig
Bultande och bara för dig
Jag kanske inte säger det så ofta
Kanske inte fångar det i ord
Men det finns här inom mig:
Jag älskar dig..

Tusentals skratt ryms i ett liv
Floder av tårar rinner förbi
Allt ska vi dela, du och jag

Aaah..

Ett djupt andetag, du vänder dig om
Sen stilla igen i morgonens sång
Gjort allt så synligt, allt så klart

Ja, det förvånar mig hur jag kan
Vara så förtvivlat tyst och stängd
Jag borde öppna mig för all den kärlek som vi har



- Lördag -

Inte mkt sömn i natt, blev nog 2 ½ timme igår kväll sen har det varit hattigt.
Kunde inte vända mig eller något från han vaknade.
Och vill inte gå o lägga mig nu heller för vi ska hämta noah och köra han på kalas idag så då finns risken att jag försover mig.
Får se vad som händer senare idag, förhoppningsvis kan man vara ute lite då det är fint väder, men jag hörde att de snöade i Stockholm.. Haha.
Fåglarna kvittrar och solen skiner.
Tänkte kolla på handbollen kl 14, men jag hinner inte hem tills dess så får se vad de står när jag kommer hem.
Noahs kalas var slut 13.30 och sen ska han lämnas i perstorp hos Nicklas o sen ska jag åka hem.



Är man lyckligare för att man har barn av båda könen?

Blev ju många inlägg idag =)
Har inte min egen data så kan inte lägga in lite bilder från idag så det får bli en annan dag.
Nu ska vi tända grillen iallafall, första grillningen för mig detta året.
Var ute innan och de luktade grillad korv, inget fan av korv annars men hårt grillad korv en sommar ja vinter med för den delen är bara så gott. Men den måste vara nästan svart, då är det som bäst!
Miliax ligger bredvid mig o pratar, sötnöten =)
Kan inte tänka mig att det redan är 2 ½ månad sen han kom till oss =)
Saknar faktiskt min mage, saknar att vara gravid tro det eller ej.
Men tror faktiskt att man alltid gör de, för NÄR känner man sig klar ? Man ska ju orka ta hand om och ge alla barnen den kärleken och det som de behöver med.
Men här blir inte flera nu. De får vara stopp.
Visst jag är bara 26, men då är jag "bara " Emma när jag är typ 40 :p
Så de blir bra, har alltid sagt att jag skulle ha alla innan jag fyllde 30 och så blev det.
Noah frågar om vi inte ska ha fler bebisar, och när jag säger nej så frågar han varför...
Tror han längtar efter en lillasyster, men det är ju inget som skulle garantera att det skulle bli en tös bara för att vi fick ett barn till.
Nej 4 grabbar räcker, de roliga är att jag har alltid sagt att jag är en " pojkmamma" och så blev det.
Är man lyckligare för att man har barn av olika kön?
Vilken skillnad förutom kläderna är det att ha både flickor och pojkar rent känslomässigt ?
Jag drömde alltid om att mitt första barn skulle vara en flicka, men sen kom Noah.. :) När vi väntade nr 2 så tänkte jag att " nej det blir kul om det är en kille till så håller de ihop ".. Och ut kom Thias.
Nr 3 , NU kanske de blir en tös då.. 3:e gången gillt... Nehe.. Alwin kom , ytterliggare en underbar liten kille.
Träffar en ny man, som redan har 3 flickor sedan tidigare , = Kanske han kan göra flicka då :p ;)
Men ändå ville jag ge han en son..
Och mycket riktigt = en Son, min 4:e son.. ytterliggare en helt perfekt liten kille =)
Så jag kan inte svara på om jag hade varit ännu lyckligare OM jag hade fått en dotter i mitt liv. Och det kommer jag aldrig kunna svara på då de inte blir flera barn!
Jag är en pojkmamma som älskar mina söner oavsett. Det ska inte handla om könet, det handlar om att jag fick 4 friska , underbara pojkar!<3



Nu tittade ju lilla solen fram..

Vi har varit iväg och fixat köttet till ikväll och lite dricka.
Blir lite inne idag sen ska jag sätta igång med tvätten, stryka kläder, funderar på att göra en äppelkaka som efterrätt ikväll... Men vi får se.
LIllfisen ligger i min famn och sover.. Hoppas på en bättre natt nu mellan fre-lördag än vad vi hade i natt. Han har varit väldigt orolig och sovit konstigt.



Början på helgen!

En underbar helg förhoppningsvis.
Om bara mina hjärnspöke kunde dämpa sig lite ;)
Men de kommer de nog så småningom.
Funderar på vad jag o lille Miliax ska göra idag tills ikväll...
Orden du säger betyder så mycket, kan de vara sant, underbart!
Trodde de skulle bli fint väder idag men nu skiner inte solen längre, men vi ska iväg o handla något som vi både kan grilla och göra inne =) Några förslag på en god fredags middag ?
Imorgon ska jag köra Noah till kalas i hbg, första kalaset på de nya dagiset, som han längtar!
På busfabriken =)
Så Nicklas har förhoppningsvis slagit in paketet och fixar till han imorgon så jag bara kan hämta upp honom! :)
Sen kan jag o Miliax ta en runda på Väla under tiden eller något annat.
Någon i hbg som vill träffa mig o Miliax en runda imorgon vid 11-13 ca =)
Tänker på dig <3



Uppdatering av helgen :)

Har ju ingen app på min mobil så jag kan blogga och de STÖÖÖÖR mig. Så de blir att byta mobil snart! :)
I helgen har Thias varit hos oss och i fredags var vi på ortopeden med Alwins finger men de var inte brutet.
( han har klämt sig för snart 2 veckor sedan och kunde inte röra det )
Så de ville kolla upp allt...
I lördags hade vi ute dag på dagsisets gård och sen gick vi till affären och handlade lördags godis.
Söndags spelade jag match uppe i Kristianstad. Fick ihop 788 på 4 :)
Sen denna veckan flyter på. På torsdags eftermiddag åker killarna till deras pappa över helgen!
Då är det bara jag o Miliax kvar hemma =)
Noah har tappat sin andra tand i lördags :) Så stolt och tandfen hade ju kommit med guldpeng med :) ;)
Du finns inom mig <3



- Snabb blogg

Det får de bli ikväll då jag har en liten kille här bredvid som inte alls tycker det är roligt.
2 killar uppe, Alwin sover och en mamma som är trött..
Ont i min axel, så får se hur det går att spela bowlingmatchen imorgon.
idag har vi varit ute och lekt på dagisgården och sen har vi varit i affären och handlat lördags godis vilket uppskattades.
Sen har vi mest tagit de lugnt och fint.
Saknar en person väldigt mycket och det vet den om.
Men får träffas snart igen!
Miliax växer och har sig, blivit så otroligt rörlig och framåt =) Och alla som träffa honom säger att " oj vad du är lik din pappa " ;)
= En skönhet <3
Har tagit fina bilder i helgen när de stora pojkarna en och en håller miliax som de vill ha på sitt rum =)
Får lägga in de när jag fixat till dom ;)
Sitter och funderar på hur dags jag ska köra imorgon, funderar på att köra inom mormor innan jag ska hämta upp malin och hon ska passa Alwin medans jag har matchen för de stora killarna ska ju med mig. HOPPAS det går bra, lite nervös är jag allt men vi får pröva..

" Du finns inom mig, i varje steg jag tar, i varje andetag jag andas, du finns inom mig som ingen annan någonsin gjort, du är du och det är det jag älskar, precis som du är - Du är värd så mycket, så fantastisk, så underbar!
Du finns inom mig dag som natt!
Jag älskar dig! "



>> Miliax 2 månader <<

Idag blir våran lillkille 2 månader.
Underbara Miliax.
Han är dock väldigt grinig o gnällig från ungeför 17- 21 på kvällen så segt.
Han skrattar och ler mot oss =)
Ammas fortfarande helt =)
Ska till BVC imorgon så vi får se om han ökat men de känns så när man håller han!
Mamma o Pappa älskar dig Miliax <3



Ryggproblem.

Började igår med att det högg till i ryggen och de brukar alltid försvinna under natten men inte i detta fallet.
Benen vek sig innan när jag skulle gå med Miliax.
Jag kan inte ta upp saker från golvet så frågan är hur denna veckan ska bli då jag har grabbarna hemma ju.
Jag hoppas detta försvinner snart för de känns som en kniv rakt in i svanken :(
Får hoppas BB kommer in idag, brukar alltid komma 1 dag tidigare, fråga mig inte varför men så är de så kan ju hoppas på det idag med.
Ska iväg o handla jackor till barnen med.
Sen måste jag sälja Alwins Po.p jacka som han lyckades ha sedan Mars förra året och visst, den passar men den klarar inte sig hela sommaren så likabra att sälja den nu och köpa en som passar =)
Sen får vi se vad som händer denna veckan.
BVC, bowling och kanske något mer. De är ju dagis denna veckan med!
3 ord, så vackra, så härliga.!



- Underbar kväll -

Igår hade jag en underbar kväll :) <3
Tack!
Hoppas, längtar, kämpar varje dag!
Mitt <3.
Fjärilar i magen, just för din skull!
Kan inget annat än älska oavsett vad någon säger!



Vilket ska man välja?

Vilket ska man välja till Noah ?
Han fick ju plats på skolan som ligger typ max 10 min gångväg härifrån.
Men sen sökte jag spontant till montessori skolan i Svalöv ( ligger 8 km bort ) och där kom han med in.
De ska ha svar nu denna vecka, och jag vet inte vad jag ska välja.
De gäller ju ett antal år framåt.
Hur hade ni gjort?
Han lär ju inte få ngn skolskjuss dit, så jag måste ligga o köra 4 mil om dagen, men är skolan så mycket bättre?
Jobbigt dilemma!
De är på dagis nu iallafall, som de längtat. De tjatar från de kommer upp på morgonen om när vi ska köra mm :)
Nej nu ska jag kolla på en sak typ 30 mil härifrån, en person vet vad det är ;)



- Ny vecka - Nya utmaningar!

Denna veckan består av Dagis, tandläkaren ( om jag inte kan ändra tiden ), och lite annat.
Får se om det blir match i helgen eller om jag får stå över.
Ska till Skatteverket idag och hämta ett intyg på att det är en flytt det gäller sen är allt klart inför helgen :)
Vädret se ut att bli fint idag, men jag måste försöka få vila när Miliax gör de så det är väl snart dags och lägga sig en stund igen.
♥ Jag känner vad du känner för mig när du rör mig och ser på mig, jag vet att vi hör ihop.
Vi är som Sol och Måne som är beroende av varandra.
Jag väntade länge på dig, och du på mig, för att vi var menade för varandra, ser du inte det älskling?
Mitt hjärta slår dubbla slag bara jag ser ditt namn, när du rör vid mig är det som massa fjärilar i kroppen och jag bara älskar dig ännu mer.
Du är allt jag någonsin drömt om, allt jag velat ha!
Jag ♥ Dig M!   




>> Fredag <<

Fredag och idag kommer Thias hem till oss.
De skulle komma i eftermiddag efter jag hämtat Noah o Alwin på dagis.
Sen får vi se vad vi ska hitta på.
Noah var på en jävla humör innan han åkte till dagis så får hoppas han är lite gladare när han kommer hem.
Fick iallafall ordning på gardroben igår, men madrasserna är i vägen. Men måste ha 1 av de för Thias sover på den när han är här.
Men ser fortfarande uppställt ut fast allt egentligen är i ordning *Morr*
Imorgon skulle vi träffa Marita och Johannes en runda :)
Har beställt hem personbevisen med, men vet inte om de hinner fram, så får åka in till skatteverket i början av nästa vecka annars. Måste faxa upp det till förbundet med. Så de blir klart till nästa helg.
För nu är de officiellt - Jag har bytt klubb från växjö till söder igen!
Så nu ska jag spela när jag kan o allt klaffar med alla barnen :)
Visst en massa minne från att det var där jag träffade M första gången o hela den biten, tungt, men de kan även stärka mig :)
Mina känslor för M har ju inte svalnat en millimeter, snarare förstärkt.
Jag VET innerst inne att vi hör ihop, men kan inget annat än att vänta....
* Kärlek * 



** BVC för Miliax **

Idag var de BVC igen och läkarkontroll med Miliax :)
Allt var som tur var bra med han, förutom att lillkillen bara skriker om kvällarna och vill inte sova om nätterna = en väldigt trött mamma mellanåt

Nu väger han: 5060 gram
Längd: 56 cm.
Huvud: 40,5 cm



Några dagar sedan förra inlägget.

Ja det är några dagar sen jag skrev sist.
var tvungen o ta upp sidan o kolla..
Så typ 1 vecka =)
Den veckan var en omtumlande vecka, mycket som kom fram och mycket känslor.
Sen hämtade jag hem grabbarna från nicklas i måndags för de skulle börja sitt nya dagis då :)
Och det har gått över förväntan.
Vi var där 1 timme i måndags för att " kolla läget" men de frågade redan när de skulle tillbaka.
Så i tisdags stannade vi längre och jag gick ifrån = inga problem.
Så onsdag blev det helt ensam och det blev det även idag och imorgon till kl 14.
Så jag o miliax har mysdagar här hemma :)
Men tyvärr är jag dålig på att vila/sova när han gör det. Kommer väl däcka jätte tidigt ikväll! Men så får det vara för sen startar maratonpasset med Miliax- hoppas inte! ( peppar peppar ) :p
I eftermiddag ville Noah spela Xbox så jag tänkte att jag o Alwin skulle rensa ut gardroben och se vad de finns för vårkläder, jackor, skor mm.
och se vad vi behöver införskaffa!
Är det någon som har en vindfleece overall från polarn i strl 62 att sälja så hojta till i kommentars fältet med mejladress :) ( ingen annan kommer att se det ).

Sen ska jag försöka ge mig på att göra en kycklinggryta med Thai inspiration :)
Hoppas det går att äta- har ju en person som puschar mig att jag visst kan i köket, jag måste bara tro på mig själv.. Eller hur ;) ?
Sen måste jag nog göra en typ Månads schema så barnen ser vad som ska hända vilka dagar, vi ska nog hjälpas åt med den. Bilder för Alwins skull o de blir en rolig kalender att sätta på väggen :)
Har ju en hel del pyssel som måste fixas. Så får väl lägga upp en planering.

Nej- Allt ska inte göras idag, babblar om allt och inget just nu :)

Ha de gott i vinter vädret :)