IKEA!

Idag blir det en sväng till IKEA, ska köpa ett nytt bord till vardagsrummet, vinglas och lite ljus...
Sen en runda till rusta och en runda till leklust!

Och är jag kvar i HBG till kl 12 blir det en runda till secondhand butiken med :-)
Skönt att komma iväg lite, Miliax sover sin runda just nu men ska strax ta upp han så vi kommer iväg :-)

Noah glömde gympa påsen hemma med så får nog svänga inom med den :-)

Tjingeling:-) hörs sen!!




Bvc för Miliax :-)

Igår var vi på 10-månaders kontrollen :-)
Han är en stadig kille som är väldigt framåt och glad :-)

Vikt: 10 360 gram
Längd: 72 cm
Huvud: 47,5 cm

Så han är kort och knubbig, men lång kommer han antagligen aldrig att bli då vi båda är korta :-)

Ska ringa barnklinikennför uppföljning av astman med, fick brev igår om det :-)

Slänger in en gammal bild från ipaden på Lill killen när han passades av Mita och hennes familj :-)




Ett tag sedan!

Ibland blir det bara tyst i bloggen, de är när jag har för mycket att göra helt enkelt :-)

Idag ska vi ev åka till emporia tänkte jag, eller så blir de någonstans på vägen :-)
Imorgon är det match, men fortfarande ingen barnvakt!
Så löser inte det sig så blir det problem att spela :-(

Miliax leker för fullt på golvet , vaknade tidigt idag men han sitter och gäspar så han vill nog egentligen sova lite till men de får vänta ;-)

Vill så gärna till Tingsryd ikväll, men vet inte om de finns tid eller ekonomi till det :-(
Djurgården spelar hockey nämligen!




Sitter och tittar!

När Noah tränar fotboll :-)
Han verkar mycket gladare idag!
Han har verkligen fått mer och mer kontroll över bollen och sina fötter sen han började :-)




Bvc!!

Var med Thias i morse på Bvc!
Väger nu : 23 kg och är 114 lång!
Hörselkontrollen gick han inte igenom idag heller, så remissen är skickad till öron/näsa/hals så hoppas på en tid så fort det går :-)

Sen körde vi och slängde lite papper och tidningar!
Hem - packa en väska till farfar!
Sen körde vi mot Landskrona och släppte av Thias som ville vara där några dagar :-)

Miliax sover nu och om 1,5 Tim ska Noah och Alwin hämtas.

Ikväll blir de lax till middag tänkte jag, en färdig sås paket från ABBA , thai... Ska bli spännande till kombinationen lax, för det står " tillsätt bara lax " :-)




Vilken kväll..

Ja gick till fotbolls träningen med alla barnen för de funkade inte med barnvakten och tid ikväll.. Nåja sagt och gjort, Miliax och Thias var de minsta problemen, MEN jag har en trotsig 3-åring i barnaskaran 😜😜
Och alla vet hur en sådan kan uppföra sig :-)
Visst de är kul att röra sig och springa fram och tillbaka, men kanske inte när de kommer 20 ungar med bollar hit och dit.. Haha 😝

Men vi tog oss igenom träningen, ipad is The shit 😃😜😝
Perfekt att låta de turas in, för när A spelar så tittar T på & viseversa 😃

Nu är alla 4 barnen lagda och de är tyst från alla håll och kanter :-)
Sitter och kollar hockeyn och varvar ner bara!

Imorgon får ev Alwin vara hemma igen, han hade varit lite slö på dagis men ingen feber och dyl så får se hur han är imorgon bitti!
Thias ska till Bvc på 5-års kontroll med vikt och längd, spruta och den efterlängtade dubbelkontrollen på hörseln!
Misstänker hörselnedsättning,men innan jag säger mer så får jag bli överbevisad på kontrollen!

Hoppas ni haft en trevlig dag! :-)
Tjingeling!!




<3 Älskade lilla hjärtat <3

Vårt älskade hjärta- Snart blir du 10 månader- herregud vart tog tiden vägen :)
Vi har fått en helt underbart ljuvlig son tillsammans :-)
 
Älskar dig så mycket Miliax <3
 
 
Jag sa till mig själv när vi väntade på Miliax och när han var nyfödd att Hoppas hoppas hoppas han får sin pappas underbara bruna ögon som jag bara faller för :-)
Han skiftade mycket när han var liten, vid olika humör mm.
 
MEN nu kan vi inte säga något annat än att han har fått sin pappas ögonfärg :-)
Han är en kopia av sin pappa , så fin ! :-)
 
 
 
 
 
<3 KÄRLEK <3



Tomt & tyst!

Det är precis vad det är här hemma, suttit och kollat shrek den 3:e , alltid lika rolig!
Ska nog strax ta fram datorn istället för tänkte tömma kameran och lägga in ngr bilder på bloggen på det :-)

Känns skönt en sak, vet inte om jag vill gå ut med de i bloggen, men VET att de kommer ändra vardagen, mig själv och antagligen allt runt om med!
Tog beslutet att de fick räcka igår, och inom 2 veckor borde skillnaden märkas! :-)

Gör ni ikväll?




Jobbig natt!

Så mycket som snurrar i huvudet!
Miliax har vaknat flera flera gånger och de brukar han inte göra när han får sova bredvid mig..

Inte mycket sömn med andra ord. Miliax vaknade vid 6.05 och ville upp, sen låg vi och myste i nästan 1 timme..

Idag ska ev Miliax till Mårten, inte 100% bestämt än, vad ska jag sen göra? Ngr förslag? Någon som vill göra något?


Behöver hjälp från er.
Vad ska ni köpa i julklapp till barnen och hur gamla är de? Flicka/pojke?

Alwin fyller ju år nu 10 dec med så då får han med paket men han ska få lika mycket som de andra får vid födelsedag för de ska inte slåss ihop med julen, de lovade jag mig själv när jag fick veta att han skulle komma i december!




Nej Emma.. Nu får de fan räcka!!

Blir så trött på mig själv... Såhär kan jag inte fortsätta.
De funkar inte att tro att man kan trycka i sig vad fan som helst och ändå tro att man ska tappa vikt!

Nej skärpning!!!!

Mina fällor:

COLA
VITT BRÖD
De är nog mina största laster som jag måste göra något åt.
Behöver tips på vad man kan äta till frukost istället...
Får köpa hem bubbelvatten och se om de kan " avgifta " mig från colan, de är inte sockret i sig utan koffeinet har jag kommit fram till!

Så Emma, dags att starta om imorgon!
Jag ska klara det, jag måste klara det!!




Tack!

För att du är du!
De räcker...

Ikväll är det bara jag och Miliax hemma, de andra åkte till Nicklas idag ju :-)
Även så Noah, han hoppade diskot och sa att fet kommer flera gånger mamma :-)
Han ville hellre vara hos sin pappa!

Så Miliax går snart och lägger sig, sen då? Något bra på tv? Någon som vill komma hit och kolla film eller bara snacka?

Tjingeling på er!




Sanning eller lögn??

Sanning eller lögn?
Täckmantel eller ren fakta?

Orkar jag?

Herr Å på ingång men hoppas pressa bort honom!
Måste få veta, hur ont de än gör så är sanningen bättre än lögnerna!




Snart helg!

Och denna helgen skulle pojkarna åka till sin pappa men de var disco på skolan så Noah får stanna hemma till lördag och sen åka till farfar mellan lördag- söndag! Funderar på vad jag ska hitta på då.

Någon som vill göra något??

Killarna är lämnade på skola/ dagis och ska hämtas kl 16 ca.

Vaknade i natt av att näsan rann, men tänkte jag är inte förkyld , inte bara sådär...
In på toa... Näsblod - jippie eller NOT!!
Sist jag hade det och fick det så spontant var när jag var gravid med Alwin :-s

Miliax och jag missade mamma träffen igår då de blivit ändrat i veckorna igen, men så är det.. Får kolla upp när nästa gång är!
Tror de var på Bvc nästa torsdag den 15:e, har ett svagt minne av det!

Så dags att ge Lill killen lite frukost och sen ta tag i dagens sysslor! Köket ser alltid ut som ett bomb nedslag efter matlagningar och disken av alla tallrikar mm...
Men kvällsmat kommer man ju inte ifrån och kan inte ge macka varje kväll...

Ha en bra dag!!

/ morgonstjärnan!




Vår älskade unge <3

Vi har fått en underbar son tillsammans :-)
Älskade underbara unge <3

9 & en halv månad :-)




Kvällens funderingar <3

Jag vill så otroligt mycket!
Men kommer det någonsin att bli så!
Vart börjar jag, hur slutar det?
Känner att jag vill inte ge mig ut på okänt vatten, känner mig trygg på min plats, inte alltid men väldigt ofta!
Jag vet vad jag har och jag vet vad jag vill ha..
Det är jobbigt ibland, ibland riktigt äckligt jobbigt!
Prioriteringar hade jag hoppats på att slippa göra, men tyvärr går de inte att ta bort det!

Det jag känner inom mig är bubbel, men ändå stress, ångest.
Kommer, kommer inte?
Nu, sen, aldrig?
Kämpa.... Kämpa Emma, men hur kämpar man på bästa sätt?

Dessa äckliga hjärnspöke borde inte finnas till, ibland går de helt över styr, ibland bara säger man " hej, tack, men nej tack. Ni är inte välkomna till mig ".
Men ibland sugs de in så man tror hjärnan ska explodera! HATAR DE STUNDERNA!!
Jag vet vad som hjälper, men inte alltid de finns till hands just då, och då blir de ännu värre!

Jag är nog lite konstig, men jag är jag. Ta mig för den jag är eller bry dig inte!
Älska mig? Eller låt bli!!
Jag jobbar med mina svårigheter, för jag är inte perfekt, och vet ni... Det finns INGEN som är det ;-)

- Lägg din hand mot mitt bröst.... Visa mig vägen.. Känns så skönt att komma hem, för då när du ser mig, blir du lycklig!! <3 <3




Ny vecka

Vad händer denna veckan?
På fredag åker pojkarna till deras pappa sen får man se vad man gör i helgen! Hade planerat saker men de fick omplaneras!

Precis käkat lunch och Miliax ligger och sover för 2:à gången idag, han är sjuk, lite feber och förkyld så han fick sin medicin innan!

Regn regn och åter regn ute.. Så fruktansvärt tråkigt!

Försökte skruva ner en hylla innan från väggen som suttit här sedan jag flyttade in... Sitter stenhårt, får se om jag kan låna en stark skruvdragare för min lillskit fungerar inte för sådant hårt!
Sen är tanken att 2 väggar ska målas om!
Byråerna ska ordnas!

Barnens rum ska piffas till.. Men allt kostar pengar så får ta lite och lite!
Ska prata med pojkarna idag tänkte jag om julklappar, att de får skriva sina önskelistor så jag kan börja se vad de ska få och inte få!
Lovade Alwin att klippa hans hår med, börjar bli riktigt långhårig, mitt lilla blonda troll :-)

Händer i veckan för er?




Badhuset!

Noah ville ha kvalitetstid med sin mamma och valde att vara hemma från fritids idag!
Han frågade om någon av de andra syskonen var hemma med men de är de inte :-)
Alwin på dagis, Thias hos farfar och Miliax hos sina systrar!
Så då tog Noah tillfället i akt och bad att vi skulle åka till badhuset bara han och jag och så får det bli!

Första gången sen Miliax kom som det bara är han och jag så vad gör man inte för sin son!
Sen att jag inte är så vacker i barnkläder är ju en annan sak ;-)

Sen blir det att hämta Alwin vid 15.15!
Händer sen?
Och imorgon?

Nej nu får jag byta byxor och tröja och packa det sista!
Vi hörs senare :-)

Tjingeling! <3




Hittade den! :-)

Har varit av med laddaren till kameran batteriet men igår hittade jag den :-)

I bilen :-) hade en svag aning om det och jag hade rätt, de bara ploppade upp i huvudet :-)

Så nu har massa foto blivit tagna igen men kan ju tyvärr inte lägga in det via ipaden!

Var och handlade lite nödvändigt innan med killarna, men blir så irriterad.. Varför kan inte citygross ha samma utbud i alla butiker? Eller för den delen samma priser?!
Sååå irriterande!!