Helgen är över för denna gången !

Då var den barnfria helgen över för denna gången.
Haft en underbar helg med de bästa :-)
Grabbarna kom inte hem från kl 19 ikväll fast jag tjatade sedan 18 * SUCK *

Imorgon är det skola och dagis som gäller och sen blir de möte och skicka papper mm, ska se om öppna förskolan är öppet när vi ändå är i Landskrona imorgon bitti :-)

Miliax har börjat drömma massor, han skriker i ren panik och vill sen inte sova mer, och de slutar med att han är övertrött
Och inte alls rolig att ha att göra med!

Ska strax gå och lägga mig, för man vet aldrig hur dags man måste upp imorgon, kl ringer iallafall kl 06.35!
Sen att man ligger och snoooooozar till 07 och vet att man måste fixa i ordning 4 barn och gå utanför förtenning 07.15 är ju en annan sak ;-);-)

Tycker ni är väldigt dåliga ned att kommentera, vad vill ni lsa om? Vad ska jag skriva?

Kanske borde ha en sådan " öppen frågelåda " och hoppas att det väller in frågor :-)
Tåls att tänkas på :-)

Nej- godnatt på er!
Hörs imorgon :-)




Fredag

Killarna lämnade så nu börjar min Barnfria helg.
Den inleds med hockey match ikväll där Djurgården ska krossa Malmö :-)
Sen får jag se vad som händer!




Godmorgon!!

Idag kommer Miliax hem igen, Thias har åkt till farfar och Noah i skolan samt Alwin på dagis :-)

Ikväll ska jag iväg och pröva ett par stövlar som jag hoppas ska passa.
Hon skulle bara ha en liten summa för dom så hoppas de passar!

Funderar på att lägga mig och vila lite tills Miliax kommer igen, såååå trött!

Ikväll är det fotboll för Noah med, undrar när de ska flytta inomhus, så kallt ute om kvällarna ju!

Vad händer för en i helgen?




Segt idag!

Idag har varit en riktigt seg dag.
Så trött, iof så har Miliax sovit dåligt i natt men så är det.
Han åkte till sin pappa i eftermiddags och de skulle upp till Kristianstad och hälsa på stora syrrorna :-)

Imorgon blir det bara en lugn dag.
Ska köra in Thias till Landskrona imorgon bitti, han ska vara hos farfar torsdag - fredag!
Sen ska de till Nicklas i helgen , Noah ska även på kalas- så får slå in paketen imorgon så det är klart, packa deras väskor med kläder och dyl.
Annars så blir det en lugn dag :-)

Någon som vill köpa pop vinter byxor, termo, storlek 92. ?
Nyskick!
Hojta till isåfall synd de bara ligger där!

Men nu kallar sängen på mig, ska se om jag kan sova något!
Natti Natti på er :-)




Lugn söndag!

Blir en väldigt lugn söndag!
Barnen leker, miliax har precis somnat lite och vi kollar film lite då och då!

Ska hämta Noah sen eller om deras farfar åker hit med honom!

Sen behöver jag egentligen inom affären med men vet i tusan om jag orkar!




Bowling!

Idag bar det av till först Osby där vi skulle spela 10.40

Jätte kul och spela och vi fullkomligt körde över dom :)
Vann med 14-6 :-)
Fick 742 själv.

Sen bar det vidare till Hässleholm för en match där 14.20. Dock var det lite försenat så allt blev förskjutet.
Vi vann  den med 16-4 och i den ökade jag till heeela 744 ;-)

Käkade lite med Riitta på China Town, jätte god mat verkligen =)


Sen iväg och hämta barn på olika ställe och sen hem och ha lite " lördagsmys " innan denna trötta mamman slängde de i säng vid 20 :-)

Hoppas ni haft en trevlig lördag =)




Söndag!

Ska snart hämta grabbarna :-)

Sen blir de hem och ta de lite lungt innan de lägger sig!
Miliax har nog sovit i 2 Tim nu, men tycker jag hör han vakna till nu :-)

Fått fixat med allt möjligt här hemma så det är skönt! :-)

Har ni gjort i helgen?




Idag blir det Kristianstad!

Match kl 16. Men lite annat innan dess!
Ska köra mot Malmö om ca 30 min, och lämna miliax till sin pappa och 2 av stora syrrorna :-)

Sen kör jag mot bror min, vi skulle åka tillsammans till mormor, sen fika lite osv. Sen ska jag vara i hallen vid 15.20!
Hoppas innerligt att de släpper för mig denna helgen, gick en aning knaggligt förra helgen 😜😜

Miliax har fått sin dags medicin, han pep/visslade när han vaknade i morse :-(

Ha en bra dag! :-)

Kram på er!




Helg!

Helgen är inledd!
Miliax kaskad kräkte ner hela sig och mig.
Och nu sover han totalt utslagen!
Ska åka en snabb runda till affären sen, fixa lite små saker!
Imorgon blir de match i Kristianstad, med några besök innan :-)


Ha de fint:-)




♥♥ Morfar ♥♥

Nu är det snart 8 månader sedan du lämnade oss.
Sedan jag fick det där telefonsamtalet från Brossan.
Och sms:et efter jag kommit ut från sjukhuset i Lund.  " Hans liv gick inte att rädda "
 
Allt brast! Inte nu, inte då, varför ? Vad hände?
 
Du dog den 23 januari, Miliax var inte mer än 4 dagar!
Jag skulle kommit hem till dig och mormor den 21 januari, men jag var så trött att jag inte orkade.
Det slutade med att du fick aldrig fick se eller träffat ditt 4:e barnbarn.
 
I vårt fall var det som man brukar säga, när en ängel föds- dör en annan.
Ni bytte verkligen plats med varandra!
 


 
 
 

♥♥    Vila i fred morfar!

 
Begravningen var liten men fin, de var svårt att tänka sig att det var just du som låg där i.
Man kunde liksom inte fatta att det var sant.
 



Var är mänskligheten på väg??

Tittade ju såklart på efterlyst igår.
Och vill gärna förmedla denna bilden.
Han måste åka fast, han har ingen rätt att gå fri efter vad han gjorde.
Hur kan man lämna en avsvimmad man på ett spår ca 8 min innan tunnelbanetåget kommer?
Och dessutom sno hans värdesaker och bara låta han ligga kvar.

Var är mänskligheten påväg.??



Syskon

Hittade en bild från Liseberg i somras när vi var uppe med Noah och Thias.
Ibland kan de vara för goa mot varandra :)
 
Men sen har de ju andra dagar när de knappt kan se på varann från det är bråk. 
Måste försöka lära mig att se tillbaka på dessa BRA stunderna och leva på dom även i de svåra stunderna.
För det är inte enkelt att vara ensamstående med 4 barn som ska ha lika mkt uppmärksamhet, drar och sliter i en från alla håll, ska göra olika saker oftast m.m
Men det blir säkert bättre med tiden!
 
 



Torsdag och fotografering!

Idag ska Alwin ta foto på dagis :-)
Han skulle ha " håret står mamma " och de skulle vara blått :-)
Han blev så snygg idag, Noah gick själv till skolan- tur det inte är så långt :-)

Och imorgon inleds helg, en barnfri sådan :-)
Ska bli skönt att pusta ut och bara va!




Hur lär man sig att vara ensam?

Hurdå tänker ni...
 
Jag menar ensam som att vara ensam hemma, utan barn, utan vuxet sällskap, speciellt vuxet sällskap.
Hur lär man sig det ? 
Finns det något man kan göra för att inte tycka att det är så hemskt eller jobbigt, utan kunna njuta eller iallafall acceptera det?
 
Jag hatar verkligen att vara utan vuxet sällskap om kvällarna, de är hemskt. Helgerna ännu värre!
Försöker intala mig själv hela tiden att de är bra för mig, att de inte är så farligt, att de kommer en ny dag imorgon m.m.
Men är det såhär det ska vara ?
 
Barnsällskapet är inte samma sak som stimulansen från vuxna människor. 
De är inte att man måste prata, utan bara vara i närheten.
 
Men som sagt- hur lär man sig att känna att det är okej att vara ensam, att de inte ska kännas jobbigt/hemskt?
 
 



Thias åkte till farfar!

Han skulle vara där några dagar, så på fredag blir det skiftbyte ;-)
För Noah ville vara där i helgen istället för hos sin pappa :-) lite kvalitetstid med farfar :-)

Har ringt samtal idag och ska ringa ett imorgon med!
Hoppas man kan få hjälpen som behövs :-)

Vad hittar ni på gott folk?




Miliax hosta, snörvel och rossel

Ja, vad ska man säga om den lilla killen.
Han har i princip varit sjuk sen 16 Aug.
 
Men idag ringde läkaren och jag berättade allt för henne och frågade hur vi ska göra med mediciner.
Och det slutade med att han ska stå på konstanta mediciner.
 
Flutide och Airomir.
Och olika mycket puffar.
 
Skulle ha detta schemat till december, sen fick vi utvärdera igen.
Men hur tusan ska man orka själv. inhalering var 3.e timme dygnet runt vid sjukdom..
Annars är det ju bara morgon.
 
Men det känns skönt att vi har fått en läkare som lyssnar. :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Älskade lilla Miliax- som vi älskar dig <3
 



Massa att sälja!

Har massa kläder i 50/56, 62 och 68 som ska säljas.
Ytterkläder , DS spel, barnsäng, mm mm
 
Hojta om det är något ni söker =)



underbara unge :)

Min älskade lilla Alwin <3



Grabbarnas nya säng :-)

Nu är killarna lyckliga!
Mer plats på rummet och en ny säng, nya påslakan sett :-)
De gillar verkligen det, och jag tycker de blev mycket bättre!
Har ju letat och jagat men alltid kommit " för sent ", men så i helgen nappade det äntligen :-)

Lägger in en bild på resultatet!




Uppdatering av Barnakuten :)

Vi åkte in med honom och läkaren fick titta på honom.
Åkte in med Miliax för att han hostade sig blå om läpparna här hemma och drog efter andan.
Så jag tänkte det var likabra att de kollade på honom.
Förklarade att nu har lillkillen varit sjuk sen 16 Augusti , dvs att nu är det 20 dagar! :-(
Han får Airomir var 3:e timme om dygnet. 
Men nu fick vi utskrivit Flutide, som vi ska ge honom morgon och kväll. 
 
Och jag ska ringa läkaren idag och be om en tidigare telefontid för att utvärdera detta.
 
Hoppas vi får den hjälp vi behöver till honom.
Visst drar de andra barnen hem saker från dagis, men så kan vi inte ha det hela tiden. Tänk när den tiden kommer när Miliax ska börja dagis, han kommer ju vara sjuk massor och sen 1 dag frisk för att vara sjuk igen.
Miliax pappas minsta dotter hade " dagis förbud" för hon var alltid sjuk.
 
Önskar bara att min lillkille fick vara frisk! <3
 
 



Städat

Idag har det blivit lite städat. Massa tvätt och annat.
Nästa gång jag ska till Ikea ska jag fixa " Årstids lådor ".
Dvs att jag lägger alla vinterkläder/skor mm i en, Shorts/badleksaker mm i en.

Så är det lättare att hålla koll på allt, iallfall för mig.
Har 2 STORA påsar med kläder/ ytterkläder/ DS spel, Vuxenkläder som ska säljas. Har lite ut, men ska kolla med barnloppisen i byn med hur man går till väga för att sälja där.
Hade varit så skönt att bli av med det.

Sen har jag en säng som vi fixade hem igår som ska skruvas ihop ( våningssäng ), och sen ska de inhandlas en ny byrå till Thias kläder så allt får plats, för just nu har han en liten som fick vara en tillfällig lösning när han flyttade till oss.

Annars idag så får jag se vad som händer.
Miliax är hos hans pappa, och kommer väl med honom senare.

Ikväll började gymnastiken i svalöv, får väl se om grabbarna skulle dit eller vad de kände för.




Barn akuten

Där är vi ikväll.
Gud vad trött jag är ikväll.
Sovit 1,5 Tim föregående natt pga miliax!
Och nu fick vi åka in med honom!
Väntar och väntar på läkaren!